5 טעויות SEO נפוצות במסחר אלקטרוני ואיך לתקן אותן

מה בעמוד זה?

עוד לפני מגפת הקורונה, ענף המסחר האלקטרוני הלך וגדל, כשחלק מהמכירות המקוונות גדלו בהדרגה מדי שנה. יחד עם זאת, כאשר אנשים החלו להישאר יותר זמן בבתיהם בעקבות הסגרים, תחום המסחר האלקטרוני חווה תקופת צמיחה חסרת תקדים. ובהתחשב ביתרונות הנוחות והחיסכון בזמן שמגיעים עם קנייה מקוונת, נראה שמגמה זו תימשך גם בשנים הבאות.

אחת ההשלכות של התפתחות זו היא התחרות הגוברת בענף המסחר האלקטרוני. צרכנים שנהגו לבצע רכישות באתרים גדולים קבועים, הגדילו את כמויות הקניות שלהם, אבל קמעונאים מקוונים חדשים נאלצו להיאבק על מנת להישאר בתחרות. 

אם אתם רוצים לתת פייט הוגן במסחר אלקטרוני, אתם צריכים לדעת איך עושים את זה נכון

למרות שההגעה למיקומי צמרת במסחר האלקטרוני אינה משימה קלה, אין ספק שזהו מאמץ ראוי, בהתחשב בעובדה לפיה בשנת 2022, מכירות קמעונאיות מקוונות ברחבי העולם צפויות להגיע ל-6.54 טריליון דולרים.

אם המטרה שלכם היא להיות מדורגים היטב בגוגל, עליכם להבין איך למקסם את יעילות אסטרטגיית ה-SEO (אופטימיזציה למנועי חיפוש) שלכם. מאמר זה מציג חמש טעויות נפוצות של קידום אתרים בסחר אלקטרוני, ואיך להימנע מהן.

מומחי קידום אתרים ייעצו לכם וייצרו עבורכם תוכנית מקיפה, מדויקת ויעילה של קידום האתר המסחרי שלכם, שתסייע לכם להתגבר על בעיות SEO בתחום הסחר האלקטרוני, כך שתשיגו את התוצאות שיאפשרו לכם לתת פייט מעולה למתחרים.

1. קישורים נכנסים שאינם רלוונטיים באיכות נמוכה

ראשית, כמו בכל קמפיין לקידום אתרים, אנחנו מתחילים עם עריכת ביקורת על פרופיל קישורים כדי לזהות אילו קישורים עלולים לפגע ביכולת בעל האתר לבסס סמכות בנישה שלו. פרופיל הקישור האחורי המושלם מורכב מקישורים רלוונטיים שמספקים ערך למשתמשים, עם עוגנים שמורכבים ממונחים מותאמים, התאמה מדויקת, התאמה חלקית ומונחים כלליים.

פרופיל קישור אחורי עמוד בכתובות אתרים שאינם רלוונטיים באיכות נמוכה אינו מאפשר תוצאות של מיקומים טובים בגוגל.

ניקוי האתר מקישורים רעילים

כדי למנוע מקישורים אלו לפגע באתר, יש לבצע במשך מספר חודשים עדכון קבצי דחייה במסוף החיפוש של גוגל, בתדירות גבוהה. יש להסיר מספר רב של קישורים רעילים, כאשר הנושאים הבאים הם הנושאים הנפוצים ביותר:

  • דומיינים עם מספר שאינו פרופורציונלי של קישורים שמפנים לאתר יחיד. זהו סוג התקפה זדונית מאתרי ספאם שמובילה לעונש מגוגל.
  • טקסטים עוגניים עם מונחים ממוקדים.
  • תחומים נטולי סמכות.
  • תנועה נמוכה או לא קיימת של התחומים המפנים.

במקביל לניקוי פרופיל הקישור האחורי, יש לחקור אתרים רלוונטיים וסמכותיים בענף, ולהתחיל לבנות קישורים חדשים שמשקפים את הסמכות ותחום המומחיות של בעל האתר. התוצאות יובילו לתנועה אורגנית מוגברת של משתמשים לחודש, מה שיוביל להגדלת ההכנסות החודשיות.

2. E.A.T: Untrustworthy Testimonials – המלצות שאינן מהימנות

גוגל מודדת סמכות באמצעות חיפוש אותות שמוכיחים שאתר שייך לעסק או למומחה אמין בנישה שלו. בקידום אתרים, מדד זה נקרא E.A.T, מומחיות, סמכות ואמינות, וממומחי קידום אתרים יודעים לשפר את אותות המפתח האלו.

כדי לשפר את המומחיות, הסמכות והאמינות, יש להתמקד בעדויות. לחוויית המשתמש בלבד, המלצה מפורטת עם שם מלא ותמונה, משרה ביטחון רב יותר עבור המבקרים. יחד עם זאת, כדאי גם לדעת שגוגל אוהבת תוכן עשיר של מילות מפתח שעשויות ליצור משתמשים, ולכן זה יכול לעזור לכם להשיג דירוגים גבוהים יותר בתוצאות החיפוש.

התוצאות הן התרשמות של גוגל שהאתר שלכם איכותי, והדירוג ההולם לא יאחר להגיע

הקפדה על הוספת צילומי פנים ברורים לכל עדות, עם שם פרטי ושם משפחה, לצד הוספת סכמת דירוג מדגישה את איכות שירות הלקוחות בעיני המבקרים האנושיים והסורקים של גוגל.

גוגל בוחנת את סמכות בעל האתר באמצעות המלצות כמו גם קטעי תוכן איכותיים, והתוצאה היא עלייה במספר מילות המפתח החדשות וקטעי טקסטים מובלטים שמדורגים היטב בתוצאות החיפוש.

3. ניהול אינדקס לקוי

ניהול אינדקס מורכב מהסרת דפים שאין להם ערך למשתמש מהאינדקס של גוגל, שזו רשימת כל העמודים האפשריים שמוצגים בפני משתמשים. בחינת המשתמשים, מומלץ לכלול רק כתובות אתרים של דפי נחיתה מובילים. הכללת כל הדפים באתר באינדקס של גוגל, נתפסת כ"נפיחות אינדקס".

במקרים רבים, צוות מקצועי של קידום אתרים מגלה באתרי לקוחות דפי תוכן דלילים ודפי תג שכלולים בתוכן. נכון שעמודי "תג" שימושיים לקישור מאמרים או מוצרים פנימיים, כמו דף נחיתה, אבל למרבה הצער, הם אינם מספקים למשתמש ערך נוסף. מסיבה זו, חשוב לבטל את אינדקס כל דפי 'תג', ובאופן דומה מבטלים מחברים, ארכיונים ודפי תוכן דלים.

הדפים החשובים ביותר באתר צריכים להיות מקודמים היטב

חשוב להבין שלגוגל יש תקציב סריקה מוגבל להערכת איכות אתרים, ולכן יש להקפיד על הקמת הדפים החשובים ביותר שלא יחרגו מתקציב הסריקה, מה שיפגע במאמצי קידום האתר.

מהם העמודים המובילים ללא אינדקס?

  • עמודי תג
  • דפי תוכן דלים
  • דפי מחברים
  • דפי ארכיונים
  • מסננים
  • ניווט פנים.

התוצאות מובילות להגדלת התעבורה האורגנית מחודש לחודש, במקביל להגדלת ההכנסות מחודש לחודש.

4. הצבה שגויה של מוצרים 

לאחר ביצוע ביקורת באתר, צוות קידום אתרים יכול לאתר מוצרים שמוצבים בקטגוריות שונות, במצב שמוביל למספר וריאציות URL של אותו מוצר, מה שאומר שהמוצרים יורדים עוד יותר על רמת הדף. באופן אידיאלי, כל המוצרים צריכים להיות נגישים בקלות מסרגל הניווט של האתר, מכיוון שהוא מראה לגוגל אילו דפים הם החשובים ביותר.

תיקון הבעיה מתחיל עם הקפדה על קישורים פנימיים ברורים. מצב בו ממגורות התוכן באתר נראות כך: / אוסף / שם אוסף / מוצר  שם מוצר, אינו מצב אופטימלי, ולכן יש לאחד את כל כתובות האתרים הדומות על מנת לוודא שהקישורים יופיעו נכון: / מוצרים / שמות המוצרים.

אתר מסחר אלקטרוני יעיל הוא אתר שמתפקד מעולה

כדי לאפשר למבקרים לעקוב אחר המיקום בו הם נמצאים, ולבקר בקלות בדפי הקטגוריות באתר, חשוב להוסיף גם ניווט פירורי לחם בכל עמוד, ולהציג פילטרים לכל דפי הקטגוריות. 

למה? כדי למקסם את מספר המוצרים המוצגים בעמוד אחד, ולוודא שהאתר דומה מאוד לאתר מסחר אלקטרוני מתפקד, עם ניווט יעיל באתר. בזכות שינויים אלו, ניתן להפחית את מספר דפי המוצרים ומפנים את כל תשומת הלב לגרסה אחת של כתובות אתרים של כל מוצר. 

בניווט תמציתי, מבנה הקישורים הפנימיים של האתר מתחזק, וכל העמודים מושפעים מאסטרטגיית בניית הקישורים, כך שגוגל מקבלת אותות רלוונטיות עבור דפי המוצרים החשובים ביותר. התוצאות הן הגדלה משמעותית של התנועה האורגנית.

5. מאמרים כלליים שאינם מייצרים הכנסות

לקוחות רבים שמצטרפים לשירותי קידום אתרים מקצועיים, מגיעים עם אתרים מלאים במאמרים שדנים בנושאים כלליים שקשורים למוצרים שלהם. למרבה הצער, מאמרים אלו אינם ממוקדים בסוג הנכון של מילות המפתח שתומכות בדפי המסחר האלקטרוני שמייצר כסף.

צוות קידום אתרים עורך ניתוח פער תוכן כדי לזהות הזדמנויות ליצירת מאמרים חדשים ספציפיים לנישה שמקושרים ישירות לשאילתות המשתמשים. לאחר הכנת תוכנית תוכן לרבעון, מופקים מאמרים חדשים עם ערך SEO גבוה על בסיס חודשי. 

תחומי המיקוד העיקריים של הצוות המקצועי שמקדם את האתר שלכם, מוצבים על מקסום השימוש במילות מפתח ראשיות ומשניות בכל מאמר באתר, וכן הפניית קישורים פנימיים לדפי מוצרים.

שיפור הקישורים הפנימיים

בהתאם לנישת האתר, אנחנו משפרים את הקישורים הפנימיים באמצעות כתיבת תכנים רלוונטיים והכללת קישורים לדפי המוצרים. 

קישורים אלה משתמשים בטקסטים עוגניים רלוונטיים שמבוססים על שילוב של מילות מפתח בהתאמה מדויקת וחלקית. וזה לא הכול. שימוש בנתונים מובנים מסייע לנו גם בדירוג של קטעי טקסט מובלטים.

כמה מסקנות לסיום

שנת 2021 הביאה איתה מודעות חדשה ועצומה לקניות באינטרנט, ולכן לא משנה מה הנישה של עסק המסחר האלקטרוני שלכם, אתם חייבים להתמודד עם תחרות רצינית. כולם רוצים להרוויח היטב והגעה לאחד המקומות הראשונים עבור השאילתות הפופולריות ביותר שרלוונטיות לעסק שלכם, אפשרית עם התנהלות נכונה ומומחיות בקידום אתרים.

מומחי קידום אתרים יסייעו לכם להימנע מהטעויות הנפוצות שבעלי אתרים מבצעים בקידום האתר שלהם, ואם יש לכם שאלות או שאתם זקוקים לסיוע נוסף, אל תהססו לפנות אל המקצוענים בתחום.

Picture of חברת ירדן גרופ
חברת ירדן גרופ

גאים להוביל את ענף האינטרנט בישראל עם 800+ אתרים בבעלותנו במגוון רחב של תחומים פורטלים מובילים עם מאות אלפי גולשים, בנוסף מקדמים מגוון רחב של אתרים באמצעות קידום אורגני, מומן, וקניית קישורים

להזמנת קישורים ותוכן אונליין
לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
שיווק דיגיטלי- כל מה שחשוב לדעת

כל בעל עסק, חברה או ארגון יודעים כי בכדי להיות מוצלחים, רווחים ונבחרים על ידי קהל לקוחות רחב, עליהם להשקיע בשיווק. בעוד שבעבר שיטות השיווק

חשיבות איכות הסביבה

איכות הסביבה היא מדד לתנאים המשפיעים על איכות החיים במקום נתון. זה קשור קשר הדוק לבריאות, רווחה וקיימות, שכן הוא לוקח בחשבון גורמים כמו זיהום

מה חשוב לדעת על בטון מוחלק לבית?

בעבר, בטון מוחלק היה משמש בעיקר לחניונים, מוסכים, מפעלים ועוד, אך כיום ניתן למצוא את הבטון המדובר גם בבתים פרטיים. בטון מוחלק יכול להעניק לכל

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך