שיווק בטוויטר

מה בעמוד זה?

שיווק בטוויטרשיווק בטוויטר

אם אתם בשלב של ביסוס המותג שלכם או בית העסק במרחב הדיגיטלי, אחת הדרכים לעשות זאת היא באמצעות שיווק בטוויטר. טוויטר היא רשת חברתית ששונה מהמתחרות שלה בעיקר בכך שהיא מגבילה מאד את התוכן. התוכן בטוויטר הוא לרוב טקסטואלי וקצר, למעשה כל טוויט בטוויטר הוא באורך של עד 280 תווים ואם מצורף סרטון, הסרטון באורך של עד 140 שניות. ההגבלות האלו הפכו את הרשת למה שהיא כיום, זירה עניינית, מעודכנת ודינמית שמתאימה להצגת דעות, אינפורמציה קולעת וכדומה. שיווק בטוויטר בישראל הוא לא הבחירה המובנת מאליה כי דורש הבנה של הייחודיות של הרשת החברתית הזו, אבל שימוש נכון ביכולות של הרשת יכול להביא תועלת רבה לעסק שלכם. טוויטר אומנם פחות פופלארית בישראל מרשתות חברתיות אחרות, אבל בשל כך הקהל שלה יותר ממוקד ומובחן וקל יותר ללמוד ממנו ולהציע לו הצעות שיווקיות שונות בדרכים מתוחכמות. בעולם טוויטר היא אחת הרשתות החברתיות הגדולות ולכן מעניין מאד ללמוד ולהעמיק בה.

קצת יותר מידע על הרשת החברתית טוויטר

כאמור, טוויטר הוא בעצם אפליקציה, שירות או רשת חברתית שמאפשרת לנו לכתוב ולהעביר מסרים קצרים באופן מיידי. המסרים האלה נקראים בשפת הטוויטר ”טוויטים“ או ציוצים. מדובר בתהליך שלם חדש (יחסית) שמאפשר לאנשים להביע את היצירתיות שלהם וליצור חשיפה גבוהה. כדי להיות פעילים ברשת החברתית טוויטר ואפילו לעסוק בשיווק בטוויטר, חייבים להבין איזה חשבון אנחנו רוצים לפתוח? האם אנחנו פונים לקהל העסקי או לפרטי? עסקים, מותגים וחברות שפותחות חשבון בטוויטר בעצם מכוונות את החשבון שלהן לתוכן שהוא יותר מקצועי, יותר פורמלי, בשונה מאנשים פרטיים שפשוט כותבים על החיים שלהם. כדי להבין בדיוק את הפעילות בטוויטר, כדאי גם לשים את הדגש על ההבדל בין פייסבוק לבין טוויטר. בשונה מפייסבוק, כאן לא צריך ליצור קישורים בין העוקבים לנעקבים. אם יש מישהו שמעניין אתכם או מותג שמרתק אתכם, אתם רק צריכים לעקוב אחריו ואתם לא צריכים לחכות שהוא יאשר אתכם. גם לא חייבים לעקוב חזרה אחרי כל מי שעוקב אחרינו. 

מונחים חשובים שכדאי לדעת עם עוסקים בשיווק בטוויטר

  • אזכור או תגובה – כמו ברשתות חברתיות אחרות, כשאנחנו מגיבים בטוויטר אנחנו יכולים באמצעות סימן ה-@ לתייג אדם אחר או עסק אחר. אותו אדם יקבל נוטיפיקציה שאזכרנו אותו ונוכל להמשיך להגיב זה לזה. 
  • האשטאג – ההאשטג המפורסם שמסומן בסימן ה-# מאפשר לסווג את המידע שפרסמנו תחת נושא מסוים. לדוגמה, #שיווק_בטוויטר. 
  • ציוץ חוזר – בדומה לרשתות חברתיות אחרות בהן ניתן לשתף, בטוויטר ניתן לצייץ שוב ציוץ שהתחברתם אליו. זה נקרא ריטוויט. כלומר אם קראת ציוץ שאהבת, אפשר לרטווט אותו ולצייץ אותו מחדש. ניתן לעשות את זה על ידי העתקה של מה שהאדם שצייץ צייץ כולל להזכיר את היוזר שלו ואז גם להוסיף משהו למה שהוא כתב אם רוצים. 
  • לייק – הסימן המקובל להראות שאהבתם ציוץ מסוים.
  • ציוצים ממומנים, טרנדים ממומנים וחשבונות ממומנים – אלו כלי הפרסום בתשלום בטוויטר. מודעות פרסום ברשת משתלבות באופן טבעי בתוכן מוצגות רק למשתמשים שיוכלו להתעניין בהן. 

איך אפשר להשתמש בשיווק בטוויטר?

בראש ובראשונה כפי שאמרנו טוויטר מאפשרת לכם להעביר מסר מטעם החברה או העסק שלכם ולשלוח אותו לעולם. כמו כן תוכלו גם להגיב למידע שעלה הנוגע אליכם. שיווק בטוויטר מאפשר לכם שימוש במספר כלים שיכולים לעזור לכם לנצל את יכולות השיווק של הרשת.

  1. פנייה ללקוחות – תוכלו בקלות לפנות ללקוחות שאזכרו אתכם, בין אם זה בהודעה ציבורית או בפנייה פרטית. רשת טוויטר מאפשר לכם לחפש את שם העסק שלכם בקלות ולסנן ציוצים שרלוונטיים אליכם. כך תוכלו לייצר קשר עם לקוחות, ללמוד על שביעות הרצון של הלקוחות שלכם ולהגיב להם.
  2. ציוצים מהפרופיל העסקי שלכם – תוכלו לפרסם בקלות הודעות שפונות לקהל הרחב ונוגעות לעסק שלכם. הגולשים יוכלו לחפש אחר הציוצים שלכם ולמצוא אותם בקלות.
  3. מידע על פעילות של מתחרים – כמו שאפשר לאתר את העסק שלכם בקלות, אם המתחרים שלכם נמצאים בטוויטר תוכלו למצוא בקלות את המידע שהם בחרו לפרסם או שגולשים אחרים בחרו לפרסם עליהם. תוכלו ללמוד מכך על מגמות שונות אצל המתחרים ולהבין איפה הם מתקשים, איפה הם מצליחים וכן הלאה. בנוסף, תוכלו לפנות ללקוחות של המתחרים שלכם ולהציע להם את השירות או המוצר שלכם. בטוויטר תוכלו לפנות לגולשים באופן דיסקרטי.
  4. משוב על מוצרים או שירותים שלכם – אם תרצו לקבל מידע אינפורמטיבי ומתומצת על שירות או מוצר שלכם, תוכלו לקדם אותו ולקבל מענה בצורת תגובה קצרה ועניינית של הגולשים.
  5. איתור לקוחות פוטנציאליים – בטוויטר תוכלו למצוא לקוחות פוטנציאליים באמצעות החיפוש. לקוחות שמחפשים מוצרים דומים לשלכם.
  6. התממשקות עם פייסבוק – טוויטר מאפשרת יחסית בקלות להשתמש בתכנים שעלו בפייסבוק ולהעתיק אותם לטוויטר. כך תוכלו לקחת פוסטים שהעלתם בפייסבוק ולהעלות אותם כציוץ בטוויטר ולהיחשף לקהל חדש.
  7. זיהוי טרנדים – אחד הדברים הטובים ביותר בטוויטר הוא העניין של ההאשטאגים. כפי שציינו בעלי פרופיל עסקי יכולים לתייג ציוצים שהעלו באמצעות האשטאגים שונים. באמצעות השימוש בהאשטאג, המשתמשים יכולים לעקוב בקלות אחרי נושאים חמים ועסקים יכולים לשייך את עצמם לנושא הזה אם רלוונטי ומתאים.
  8. מערכת ניהול קמפיינים נוחה ושימושית – אם החלטתם לפעול באמצעות פרסום ממומן ברשת, תוכלו לקבל דיי בקלות מידע נגיש ומפורט כל הכלים הפרסומיים השונים, להגדיר תקציבים ולטרגט קהלים.

היתרונות של שיווק בטוויטר

כפי שציינו טוויטר מאפשרת לעסקים לאתר לקוחות פוטנציאליים ולקטלג אותם לפני נושאי עניין שונים. היא מאפשר לעסקים לפנות לקהל הרחב בקלות ובתמצות, ללמוד על טרנדים ולחבור אליהם, לעקוב אחר מתחרים וללמוד על איך המוצר שלכם, המותג או השירות נתפסים בעיניי לקוחות. הרבה מהכלים האלו בטוויטר הם חינמיים ולמרות שדורשים הבנה של הרשת אינם דורשים השקעה רבה.

שיווק בטוויטר – קמפיינים ממומנים

ניתן לחלק את האפשרות של קמפיינים ממומנים לשיווק בטוויטר לשלושה סוגים עיקריים:

  1. ציוץ ממומן – ציוצים כאלו יופיעו בדרך כלל בראשית תוצאות לחיפוש ברשת או בציר זמן של הגולש. אם תבחרו בקמפיין פרסומי הכולל ציוצים, תוכלו למקד אותו במגוון דרכים כמו פנייה לקהל מסוים של עוקבים או משתמשים שדומים לקהלים שהייתם רוצים, תוכלו לכוון לגולשים במובייל, למדינות מסוימות וכדומה.
  2. טרנד ממומן – מדובר למעשה בנושאים הכי חמים ברשת, שמופיעים גם הם תחת ציר זמן של כל משתמש. אם בחרתם לפרסם טרנד ממומן הוא יופיע בראשית הרשימה של הטרנדים. 
  3. חשבון ממומן – חשבונות מסוג זה יופיעו בראשית תוצאות החיפוש למשתמשים שיש דמיון לרשימת הנעקבים שלהם.

עלויות שיווק בטוויטר

כפי שנכתב כאן אפשר להשתמש בחלק מהכלים של טוויטר לגמרי בחינם. אם תחליטו לעשות שימוש בכלים הממומנים של הרשת, העלויות משתנות בהתאם להיקף הפעילות, רמת הטרגוט שתרצו ועוד. התקציב לפרסום נקבע ספציפית לכל אחד מהכלים, וכשהתקציב שהחלטתם עליו יגמר המודעה הממומנת שלכם לא תופיע עוד. לכן, תוכלו בעצמכם להגדיר כמה אתם מוכנים להשקיע בעלויות שיווק בטוויטר לפי הצורך הספציפי שלכם.

Picture of חברת ירדן גרופ
חברת ירדן גרופ

גאים להוביל את ענף האינטרנט בישראל עם 800+ אתרים בבעלותנו במגוון רחב של תחומים פורטלים מובילים עם מאות אלפי גולשים, בנוסף מקדמים מגוון רחב של אתרים באמצעות קידום אורגני, מומן, וקניית קישורים

להזמנת קישורים ותוכן אונליין
לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
הפייסבוק מכיל בתוכו מצב מעניין למדי בו דווקא האנשים בעלי הפעולות הקטנות הם אלו אשר דווקא מצליחים לקבל רווחים כלכליים יפים
חשבון עסקי באינסטגרם

אינסטגרם היא פלטפורמת מדיה חברתית פופולרית. יש לה יותר ממיליארד משתמשים פעילים והיא מציגה מודעות כדי לייצר הכנסה לבעלי עסקים קטנים וגדולים, אנשים פרטיים שיודעים

מכירות באינטרנט אפשרויות במגוון דרכים וזירות דיגיטליות פרסומיות
פרסום בלינקדאין

לינקדאין היא פלטפורמה חשובה לעסקים. חיוני שלחברות תהיה נוכחות בפלטפורמה זו, אבל לא לכל חברה יש את הצורך הזה של פרסום ושיווק בלינקדאין (או: לינקדין).

פרסום עסקים בטיקטוק
פרסום עסקים בטיקטוק

טיקטוק היא כיום כלי חשוב בשיווק ופרסום לעסקים שמתמקדים בקהל היעד הצעיר. עם יכולת ההתאמה האישית שלה והפופולריות המתמדת של הפלטפורמה, פרסום עסקים בטיקטוק יכול

קידום בטיקטוק
קידום בטיקטוק

אחד מהאפשרויות היעילות להצלחה של עסקים בעידן הדיגיטלי הוא היכולת להשתמש ברשתות החברתיות בצורה חכמה ויעילה כדי להגיע לקהל היעד שלהם. טיקטוק, האפליקציה הפופולרית לשיתוף

ניהול עמוד טיקטוק
ניהול עמוד טיקטוק

טיקטוק היא פלטפורמה מרתקת ויעילה לפרסום ושיווק עסקים בקרב הצעירים. הפלטפורמה מציעה מגוון רחב של סגנונות וכלים ליצירת תוכן מדהים ומעורר התעניינות שמגשים את הציפיות

פרסום ממומן בטיקטוק
פרסום ממומן בטיקטוק

טיקטוק היא אחת הרשתות החברתיות הגדולות ביותר. היא צברה תאוצה בשנים האחרונות והפכה לאחת הרשתות החברתיות המבוקשות, במיוחד בקרב הצעירים. אם העסק שלכם נוגע לקהל

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך