למה המומחים ממליצים על קידום אתרים בפייסבוק

מה בעמוד זה?

קידום אתרים בפייסבוקכאשר התחילה התקופה שבה בעלי עסקים הבינו שעליהם לפרסם את עצמם ברשת האינטרנט ובפייסבוק לא ממש ידעו בדיוק איך לעשות את זה. הכל היה מאד חדש ולא מוכר ואט אט עם הזמן ממש הומצאו מקצועות חדשים יש מאין. כיום כבר מדובר בתחום שיש בו הרבה מאד אפשרויות ובעלי עסקים נהנים מאד מהתוצאות של קידום אתרים בפייסבוק, בגוגל וברשתות החברתיות האחרות. כמעט לכל העסקים כיום מומלץ לבצע פעולות קידום כאלה ואחרות.

 

מה זה בעצם אומר קידום אתרים בפייסבוק?

בניגוד לפרסום פיזי שמתרחש בחוצות הערים או בשלטי הפרסומות, כאשר מדובר בקידום דיגיטלי ברשת האינטרנט צריכים לבצע פעולות שונות, שכן המרחב הוא דיגיטלי וכל גולש יכול להיתקל במודעת הפרסום של העסק. קידום אתרים בפייסבוק לא חייב להיות מבוסס על מיקום גאוגרפי של הגולש או הלקוח אך בהחלט יכול וצריך להתבסס על היסטוריית הגלישה שלו ותחומי העניין שלו, כפי שהם נשמרים ומאגרים בשרתי אחסון המידע של הרשת החברתית הנפוצה.

 

למה צריך לדעת ולהכיר את התחום של קידום אתרים בפייסבוק?

אי אפשר להתעלם מרשת האינטרנט, מהנוכחות שלה בחיי היומיום של כל אחד וכמובן מהאפשרויות שהיא פותחת בפני בעלי עסקים ואנשים פרטיים כאחד. בזכות הפייסבוק ורשתות חברתיות נוספות העולם כולו הפך לכפר גלובלי קטן וקל מאד לבצע פעולות וירטואליות שתהיה להם השפעה גם למרחק גאוגרפי גדול. בזכות פעולות נכונות של קידום אתרים בפייסבוק אפשר להגדיל את החשיפה של העסק ללקוחות חדשים, להגדיל את מעגל ההכנסות ולדאוג לעוד עוקבים.

איך מקדמים אתרים בפייסבוק הלכה למעשה?

כיום יש מגוון דרכים ואפשרויות לקדם אתרים בפייסבוק וכולן מבוססות על מערכת הפרסום של הרשת החברתית שנחשבת ללא פשוטה להבנה. מסיבה זו בדרך כלל מומלץ לשכור את השירותים של איש מקצוע ולא לבצע לבד פעולות לא מוכרות. שימוש במערכת הפרסום גם כרוך בתשלום שהוא בעצם השקעה בערוצי פרסום שאמורים לאחר מכן להביא להכנסות. קידום אתרים בפייסבוק יכול להתבצע על ידי הקמת עמוד עסקי ו/או מעורבות מקצועית בקבוצות שקשורות בתחום של העסק.

 

הייחודיות של קידום העסק בפייסבוק

ברוב המקרים יומלץ לבעל העסק להקים עמוד עסקי ברשת החברתית ולפעול דרכו. כך יכול העמוד אט אט לקבל לייקים ועוקבים, יהיו לקוחות נאמנים או פוטנציאליים שירצו להישאר מעודכנים ולדעת מה קורה, אפשר יהיה לנהל איתם שיח באמצעות פוסטים, תוכן מגוון וכמובן הצעות להטבות או מבצעים. כך עם הזמן הפופולריות של העמוד תעלה ובעצם זה מה שבעל העסק רוצה. כך בדיוק הוא ישיג את המטרות שלו.

 

מה האפשרויות לפרסום עסק בפייסבוק?

לאחר שמקימים עמוד עסקי על פי עקרונות מהותיים של שיווק דיגיטלי – הגיע הזמן לבצע גם פעולות של קידום אתרים בפייסבוק. יש לכך כמה אפשרויות. האפשרות הראשונה היא קידום אורגני, כלומר כזה שלא צריך לשלם עליו והוא קשור בעיבוי תוכן, במעורבות דיגיטלית מקצועית ועניינית ובקיום שיח וירטואלי עם קהל היעד והעוקבים. האפשרות השנייה היא קמפיינים ממומנים (כלומר, בתשלום) שאם הם מבוצעים כהלכה בהחלט אפשר לראות תוצאות שלהם כבר מההתחלה.

קראו עוד: קידום אתרים בגוגל

מתי כדאי לפרסם בפייסבוק?

כאמור, לכל בעל עסק מומלץ לבדוק לעומק את האפשרויות שלו לפרסם את העסק שלו בפייסבוק. יש עסקים שיש להם פעילות שוטפת ושגרתית בפייסבוק וללא ספק היא עושה עבורם עבודה מצוינת. מעבר לפעילות היומיומית הפרסום מומלץ בזמנים מסוימים כמו חגים או ימים מיוחדים, לקראת מבצעים והוזלות שבעל העסק משיק, בעת יציאה לשוק של מוצר חדש וכמובן כאשר מארגנים תחרות או הגרלה בין הלקוחות והעוקבים.

 

סוגים של פרסום בפייסבוק

מערכת הפרסום של פייסבוק נחשבת למיוחדת וכזאת שאפשר באמצעותה לקבל כל מיני תוצאות שרוצים להשיג לטובת העסק. יש אפשרות להוציא לפועל קמפיין פרסומי שהמטרה שלו תהיה העלאת מספר הלייקים של העמוד, למשל, אפשר לבצע מהלך של קידום אתרים בפייסבוק על ידי קישור כתובת האתר למידע שיש בעמוד העסקי וכמובן לקדם מודעה אחת ספציפית שעוסקת במוצר מסוים או במבצע שבעל העסק משיק.

כמה עולה לפרסם עסק בפייסבוק?

חשוב מאד להפריד בין כמה עלויות שקיימות בתחום של קידום אתרים בפייסבוק. כאשר שוכרים את השירותים של מקדם אתרים ועסקים מקצועי הרי שמשלמים לו מדי חודש על פי ההסכם מולו. פרסום ממומן בפייסבוק יהיה כרוך בתשלום נפרד על פי התוצאות שתביא מערכת הפרסום. היתרון הגדול ביותר של מערכת הפרסום של פייסבוק היא ההתבססות שלה על תחומי העניין של הגולשים וכך קל יותר לקבל תוצאות טובות לאחר שהמודעה מופיעה בעיניהם של המתעניינים.

 

איך יודעים שהפרסום בפייסבוק עובד?

בניגוד לעצם ההעלאה של קמפיין פרסום בפייסבוק, את התוצאות של הקמפיין גם בעל העסק יוכל להרגיש תוך פרק זמן קצר מהרגע שבו הקמפיין עולה לאוויר. מספר הלייקים של העמוד יעלה, יהיו יותר מכירות, אפשר יהיה להרגיש בעת הגלישה והמעורבות בפייסבוק שהשם של העסק נמצא יותר בתודעה ובשיח של הגולשים והעוקבים והרבה יותר אנשים יתעניינו בעסק, במוצרים ובשירותים שלו. אין ספק שזה הרגע שבו יודעים ומבינים שהפרסום עבד והשיג תוצאות טובות.

 

מה מרגישים כשהפרסום בפייסבוק משיג תוצאות?

קידום אתרים בפייסבוק הוא מקצוע לכל דבר ועניין ולכן כאשר הוא מבוצע על ידי מי שבקיא בתחום ויודע איך להתאים לכל עסק את אסטרטגיית השיווק שהכי תתאים לו, כולל ברשתות החברתיות – אין ספק שאפשר יהיה לחוש גם סיפוק וגם שמחה. אם בעל העסק התלבט ולא היה בטוח שהוא רוצה להתעסק בפרסום הזה – הרי שהוא יוכל להיות שבע רצון משני כיוונים – גם בכיוון בעסקי, בזכות הגדילה של העסק והצלחת הפרסום וגם בכיוון האישי – שהוא בחר איש מקצוע נכון.

קראו עוד: קידום אתרים ממומן בגוגל

עסק שמפרסם בפייסבוק הוא עסק שקיים!

חשוב מאד שכל בעל עסק יבין שכיום אין מנוס מפרסום העסק בפייסבוק ויש חשיבות לכך שלעסק תהיה נראות מקצועית בדמות עמוד עסקי, כולל קמפיינים שמדי פעם מעלים לאוויר לצורך חיזוק הקשר של הלקוחות עם המותג, העלאת מספר הלייקים או העוקבים בעמוד וכמובן הגדלת המכירות ומספר הפניות דרך האפשרות ליצירת קשר. בדרך זו של פרסום נכון ויעיל העסק תמיד יישאר בתודעה של הגולשים והלקוחות שלו וללא ספק בעליו גם ייהנה מהכנסות שוטפות ומוניטין טובים.

 

לבחור נכון איש מקצוע שמפרסם בפייסבוקלבחור נכון איש מקצוע שמפרסם בפייסבוק

אין ספק שיש חשיבות גבוהה במיוחד לבחירה של איש המקצוע מעולם קידום האתרים שיידע מה תהיה אסטרטגיית התוכן והשיווק הכי נכונה עבור כל בעל עסק שיגיע אליו. הוא יוכל לתת הערכות מדויקות של עלויות ואפילו להעריך מה תהיינה התוצאות של הקמפיינים או הפרסומים השונים. ברגע שאכן התוצאות יגיעו – בעל העסק יוכל להיות שבע רצון על הבחירה שלו ולדעת שאיש המקצוע שבחר יכול להפוך לשותף אמיתי לדרך ולעשייה העסקית. 

הפייסבוק הוא הכלי השיווקי החזק ביותר שיש היום מתוך כל הרשתות החברתיות. האפשרויות לפרסום רבות, אינסטגרם, טיק-טוק, קידום ממומן ואורגני בגוגל ועוד. ובכל זאת, פייסבוק היא המקום הנכון ביותר להשקעה בקידום. פייסבוק מחזיקה מעל 4 מיליון משתמשים פעילים בישראל, התפעול הוא פשוט ואם אתם לא קיימים בפייסבוק, אתם לא קיימים בכלל. קידום אתרים בפייסבוק הוא ערוץ נוסף אותו אתם צריכים להקים – דף עסקי וגם הוא חייב להיות פעיל ולתת מענה לכל לקוח. הקידום בפייסבוק הוא ברובו ממומן ולא אורגני באמצעות פרסום מודעות. 

 

קידום אתרים בפייסבוק – איך זה עובד?

פייסבוק לא פועלת בצורה פרטית בלבד, אלא בשתי דרכים נוספות. האחת היא באמצעות דף עסקי, דף עסקי הוא ללא הגבלה של כמות חברים והוא נכון לעסקים. באמצעות דף עסקי תוכלו לנתח בצורה נכונה את הכניסות שלכם לדף, לחיצה על קישורים, פילוח קהל היעד, דוחות ביצועים ומעקב אנליטי. לכן, חשוב להבין שגם קידום בפייסבוק הוא מאוד דינמי עד שעולים על הנוסחה המתאימה. דף עסקי הוא בבעלות פרטית וכמו כן, אין לכם אפשרות לצרף חברים, אלא עוקבים ולייקים. באמצעות דף עסקי אתם לא תוכלו גם להגיב על פרופיל פרטיים או בקבוצות שונות, תוכלו לייצר פוסטים מיוחדים, פוסטים ממומנים עם קישורים ועוד אפשרות להגדלת היקף העוקבים שלכם באמצעות פרסום שאינו יכול להגיע לקהל העוקבים שכבר יש לכם. 

 

קידום אורגני לעומת קידום ממומןקידום אורגני לעומת קידום ממומן

גם בפייסבוק אנו נוכל לקדם באופן אורגני. קידום אורגני הוא קידום ללא תשלום עבור הופעת המודעה, אנחנו פועלים באופן אישי בקידום אורגני והחשיפה לרוב תהיה נמוכה יותר, אך לא פחות איכותית. קידום אורגני מתבסס בעצם על הקהל שיש לכם כבר והנעה לפעולה. זאת אומרת, באמצעות הקהל שיש לכם כרגע אתם יכולים לייצר תנועה ולגרום להם להביא עוד אנשים. לדוגמה, "תייגו שלושה חברים ותיכנסו להגרלה" וכד'. קידום אורגני בא לידי ביטוי גם בתגובות ופעילות שוטפת בדף שלכם, מוניטין חיובי, תגובות חיוביות בדירוג שלכם בדף העסקי ועוד. מצד שני, קידום ממומן בפייסבוק הוא תוכן פרסומי. יש הבדל בין קמפיין ובין מודעה בפייסבוק ועל זה נדון בהמשך. המחיר לקידום ממומן משתנה והוא מתחלק לתשלום אותו אתם משלמים לפייסבוק עבור כל יום בו הקמפיין באוויר ושכר טרחה לחברת הקידום. קידום ממומן דורש ניסיון רב מכיוון שבינינו, כמה כבר באמת נכנסים למודעות ממומנות? החיסרון בפייסבוק הוא שכל מודעה בתשלום מצוינת כמודעה בתשלום.

 

לא רק לחיצת כפתור

קידום אתרים בפייסבוק פתוח לכולם, כל אחד יכול להמיר את המשתמש שלו לעסקי ולהתחיל בקמפיין. עלויות הקמפיין משתנות, קהל היעד משתנה ולעיתים זה נראה לנו מהצד פשוט יותר ממה שזה מורכב במציאות. קידום אתרים בפייסבוק לא מסתכם בלחיצת כפתור, יש הרבה מעבר ולכן, פנייה לחברת קידום מקצועית יכולה לייעל את הקמפיין פי כמה וכמה. חברות קידום מקצועיות עובדות לפי הכללים הבאים:

  • מטרה – בדיוק כמו תוכנית עסקית שחייב כל עסק, גם לקמפיין שלכם חייבת להיות תוכנית-מטרה. מה מטרת היעד שלכם בפתיחת הקמפיין? למכור שירות? להרחיב מעגל לקוחות? אוהדים חדשים בדף שלכם? קידום אתרים בפייסבוק? תנועה נוספת לאתר שלכם? ללא מטרה הקמפיין שלכם יהיה ללא תוכן נכון ולמעשה יבלבל את הלקוח.
  • קהל יעד – בשלב הזה הרבה פעמים אנחנו רואים בלבול עצום. המטרה היא לא להגיע לכמה שיותר אנשים כי זה מאוד פשוט לעשות את זה. המטרה היא להגיע לקהל ספציפי שיפעל כאשר הוא רואה את המודעה. בחירת קהל יעד מותנת במחקר שניתן לעשות דרך הכלים שפייסבוק נותנת לנו. אנו רוצים לבדוק לפי גילאים, מיקום, חיפושים אחרונים, דפים שהם אהבו, פעילות ועוד. ברגע בו הגדרנו את קהל היעד זה לא השלב הסופי. גם לאחר שהקמפיין באוויר ייתכן ויבוצעו שינויים בזמן אמת בקמפיין ברגע שלא נקבל את התגובות אליהן ציפינו.
  • מודעה – יש לכם מטרה וכבר מצאתם את קהל היעד הנכון? מעולה, אתם בדרך הנכונה. עכשיו תחשבו על הרגע בו קהל היעד שלכם פוגש במטרה שלכם באמצעות התוכן שכתבתם, האם התוכן מניע לפעולה או שאין בו דבר מיוחד? עד עכשיו חיפשו את הדרך ליצור אינטראקציה עם לקוחות פוטנציאליים אבל ללא תוכן איכותי, בזמן אמת המודעה שלכם לא תהיה שווה כלום. צרו מודעות שהן פחות שיווקיות ויותר אישיות (תלוי כמובן בשירות שלכם), דברו עם הלקוח בגובה העיניים והפכו את המודעה למזמינה. אחת הדרכים הנכונות לעשות זאת היא באמצעות הוספת ערך מוסף ויצירת סקרנות שתגרום ללקוח ללחוץ על הלינק ולהיכנס לאתר שלכם – שם גם התוכן חייב להיות ממוקד, נכון ומסקרן. 
  • הכוח של מילה – אין ספק שלמילים יש כוח עצום, אבל גם לתמונות ויזואליות. הדור של היום פחות נכנס לעומק התוכן ולכן חשוב לייצר תוכן קצר וישיר. אחת הדרכים למשוך את הקהל שלכם היא באמצעות סרטונים או תמונות שנמצאות במועדה עצמה. בחירת התמונה היא קריטית לא פחות מבחירת התוכן. עליכם למצוא את התמונה הנכונה ביותר שתגרום ללקוח להיכנס לאתר שלכם. אין נוסחה מדויקת לבחירת תמונה נכונה, התמונה פשוט צריכה להיות איכותית, ברורה ומעוררת סקרנות. כמו כן, לגבי סרטון וידאו, אנחנו לא רוצים להרצות ללקוח כמה טוב המוצר שלנו, אנחנו רוצים להראות לו את זה. הכל עניין של הצגת בעיה ופתרון שהוא אתם. 
  • קידום אורגני – הקידום הממומן שלכם חייב להיות "קונטרה" לקידום אורגני. קידום אתרים בפייסבוק באמצעות קידום ממומן מניע לפעולה להיכנס לאתר, אבל ללא תוכן איכותי, גרפיקה מתאימה, מהירות גלישה באתר (כל אלה קידום אורגני) הלקוח לא ימשיך לפעולה הבאה. 

 

קמפיין או מודעה?

כפי שציינו מקודם, יש הבדל בין מודעה ובין קמפיין. אתם יכולים לקדם את עצמכם דרך שני הנתונים שציינו, ההבדל הוא שמודעה אפשר ליצור רק מתוך מערכת ההודעות של Facebook. יש אפשרויות שונות במודעות שאין בקמפיין כמו הורדת אפליקציות, לינקים, מוקד הזמנות ועוד. קמפיין הוא תהליך שיווקי קיים אצלנו שאנחנו תמיד יכולים להוסיף עליו פרטים נוספים בהתאם לאופן בו הוא פועל. גם כאשר מדובר על מודעה וגם כאשר מדובר על קמפיין אנחנו יכולים לעקוב אחרי ה-Insights, זה מאפשר לנו לראות כמה לחיצות היו לעומת כמות ההופעות, הנעה לפעולה, קהל יעד פעיל ועוד.

 

כמה משלמים על זה?

קידום אתרים בפייסבוק משתנה בהתאם לתקציב שלנו ובהתאם לאורך הקמפיין הנדרש. הבחירה היא לחלוטין בידיים שלכם, מחיר המינימום ליום הוא בדרך כלל 2$. המחיר משפיע על כמות החשיפה מול הלקוחות הקיימים בשוק. מצד שני, אתם יכולים לבחור גם להשקיע 100$ ביום ולקבל חשיפה גבוהה יותר. התקציב שלכם תלוי בתוכנית העסקית של העסק שלכם כמובן ויש להתאים את כמות ההוצאות על שיווק בהתאם להכנסות העסק. 

המחיר נקבע לפי המסלול אותו בחרתם, יש חמישה מסלולים עיקריים: CPM, CPC, תשלום לחיזוק החשיפה, תשלום לכל המרה, תשלום לכל מעורבות. לכל אחד מהמסלולים יש היתרונות שלו ולרוב אנחנו נרצה לשלם בין המסלולים. לדוגמה, CPC הוא קידום שמתאים לאתרים, כל הקלקה על הקמפיין יתבצע תשלום.

Picture of חברת ירדן גרופ
חברת ירדן גרופ

גאים להוביל את ענף האינטרנט בישראל עם 800+ אתרים בבעלותנו במגוון רחב של תחומים פורטלים מובילים עם מאות אלפי גולשים, בנוסף מקדמים מגוון רחב של אתרים באמצעות קידום אורגני, מומן, וקניית קישורים

להזמנת קישורים ותוכן אונליין
לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
הפייסבוק מכיל בתוכו מצב מעניין למדי בו דווקא האנשים בעלי הפעולות הקטנות הם אלו אשר דווקא מצליחים לקבל רווחים כלכליים יפים
חשבון עסקי באינסטגרם

אינסטגרם היא פלטפורמת מדיה חברתית פופולרית. יש לה יותר ממיליארד משתמשים פעילים והיא מציגה מודעות כדי לייצר הכנסה לבעלי עסקים קטנים וגדולים, אנשים פרטיים שיודעים

מכירות באינטרנט אפשרויות במגוון דרכים וזירות דיגיטליות פרסומיות
פרסום בלינקדאין

לינקדאין היא פלטפורמה חשובה לעסקים. חיוני שלחברות תהיה נוכחות בפלטפורמה זו, אבל לא לכל חברה יש את הצורך הזה של פרסום ושיווק בלינקדאין (או: לינקדין).

פרסום עסקים בטיקטוק
פרסום עסקים בטיקטוק

טיקטוק היא כיום כלי חשוב בשיווק ופרסום לעסקים שמתמקדים בקהל היעד הצעיר. עם יכולת ההתאמה האישית שלה והפופולריות המתמדת של הפלטפורמה, פרסום עסקים בטיקטוק יכול

קידום בטיקטוק
קידום בטיקטוק

אחד מהאפשרויות היעילות להצלחה של עסקים בעידן הדיגיטלי הוא היכולת להשתמש ברשתות החברתיות בצורה חכמה ויעילה כדי להגיע לקהל היעד שלהם. טיקטוק, האפליקציה הפופולרית לשיתוף

ניהול עמוד טיקטוק
ניהול עמוד טיקטוק

טיקטוק היא פלטפורמה מרתקת ויעילה לפרסום ושיווק עסקים בקרב הצעירים. הפלטפורמה מציעה מגוון רחב של סגנונות וכלים ליצירת תוכן מדהים ומעורר התעניינות שמגשים את הציפיות

פרסום ממומן בטיקטוק
פרסום ממומן בטיקטוק

טיקטוק היא אחת הרשתות החברתיות הגדולות ביותר. היא צברה תאוצה בשנים האחרונות והפכה לאחת הרשתות החברתיות המבוקשות, במיוחד בקרב הצעירים. אם העסק שלכם נוגע לקהל

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך