קידום אורגני בפייסבוק שונה מקידום אורגני דרך גוגל. התשתית של פייסבוק יותר מוכרת למקדמים ולבעלי עסקים רבים בתור קידום ממומן בלבד. עם זאת, פייסבוק עדיין מקדמת עסקים באופן אורגני כאשר הם עונים על הדרישות של האלגוריתם של פייסבוק. בדיוק כמו האלגוריתם של גוגל, אי אפשר באמת לדעת בוודאות מה פייסבוק בוחרת לקדם, אבל אפשר לדעת מה פייסבוק לא אוהבת ומזה כדאי להימנע. את אפקטיביות קידום אורגני בפייסבוק ניתן לראות לפי כניסות אורגניות, לפי קידום במערכת החיפוש ולפי מכלול הקמפיין.
מה זה קידום אורגני בפייסבוק?
קידום אורגני הוא למעשה קידום שאינו דורש מעורבות מודעת של החברה אצלה אנחנו רוצים לפרסם, בין אם מדובר על גוגל ובמקרה הזה, פייסבוק. קידום אורגני היא הפצה ללא תשלום לאותן חברות ועדיין טווח הגעה לקהל היעד שלכם יכול להיות אפקטיבי. שילוב של קידום אורגני וממומן בפייסבוק יביא אתכם לתוצאות הטובות ביותר מכיוון שקידום ממומן מגיע לקהלים רחבים יותר בפרק זמן קצר וכאשר יש לכם תוכן איכותי בדף הפייסבוק שלכם (חלק מקידום אורגני), הקהל שרואה את המודעה שלכם ייבחר להמשיך לעקוב אחריכם.
גם כאשר מדובר על פייסבוק אנחנו רוצים להשתמש בשיטת קידום פופולרית גם בגוגל והיא SEO, מחקר מילות מפתח והטמנה של מילות המפתח הרלוונטיות בתכנים המפורסמים. קידום אורגני בפייסבוק כולל שיתוף קישורים ברשתות החברתיות, יצירת תוכן שיווקי (שונה מכתיבת תוכן לאתרים) ואסטרטגיות יעילות בתשלום שאינן מול הרשתות עצמן, אלא תשלום עבור חברת קידום אורגני. איכות קידום אורגני בפייסבוק תלויה בפקטורים רבים, החל מהתוכן אותו אתם מפרסמים, האג'נדה של העסק שלכם, קישורים, פעילות, מעורבות של הקהילה ועוד. חשוב לציין, פייסבוק הוא רק ערוץ שיווק אחד מתוך רבים וכל עסק צריך לפעול בכמה ערוצי שיווק בהתאם למקום בו קהל היעד נמצא.
טיפים לקידום חכם בפייסבוק:
- תוכן סיוע – כאשר אנחנו בוחרים לפרסם תוכן בפייסבוק יש חשיבות מאוד גדולה לתוכן אותו אנחנו מפרסמים. על פי נתוני קידום של חברות ועסקים רבים אנו רואים שפייסבוק תומכת בתוכן שמטרתו לסייע ללקוח כמו לדוגמה הפסקה שאתם קוראים עכשיו: "טיפים לקידום חכם". מידע מסייע שלאו דווקא כרוך באינטרס בוהק (תמיד יש אינטרס) הופך את המודעה שלכם ליותר פופולרית.
- מעורבות – מעורבות בדף הפייסבוק צריכה להיות דו צדדית, מעורבות מהצד של בעל העסק ומעורבות מצד הלקוח. בעל עסק לא יכול לאורך כל הזמן להיות מול הפייסבוק ולהגיב ללקוחות, להעלות פוסטים וכד' ולכן, זה התפקיד של חברת קידום. גם לחשוב על תוכן נכון ומזמין וגם להישאר בקשר עם הלקוח. ברגע בו יש מעורבות בדף הפייסבוק העסקי מתרחש קידום אורגני מבחינת פייסבוק.
- הנעה לפעולה – מעורבות היא דבר חשוב, אבל אנחנו רוצים שהלקוחות שלנו בסופו של דבר יקנו את המוצר או יעבירו אותו מפה לאוזן ולכן, הנעה לפעולה היא אחת הדרכים הפופולריות להפוך את העסק שלכם לבולט יותר. הנעה לפעולה יכולה להיות על ידי תחרות, על ידי הזמנה לבית העסק, על ידי מתנות כאלה ואחרות למי שמשתף ומתייג וכד'. הנעה לפעולה היא מאוד נכונה לכל עסק, אבל גם מעט מסוכנת, בפסקה הבאה תבינו למה.
- קהל איכותי או מלאכותי – אחד הדברים החשובים הוא הקהל אותו אתם יוצרים. למעשה, כל טיפ בדרך כזאת או אחרת יתקשר לטיפ אחר. קהל איכותי הוא קהל שבאמת מעורב ופועל בדף שלכם, קהל שמחכה לפוסטים שאתם מעלים, מגיב על מה שאתם מעלים וכד'. מצד שני, קהל מלאכותי הוא נטו "לתפאורה" ופייסבוק מזהה את זה. אם יש לכם עכשיו דף עסקי עם 5,000 עוקבים אבל בסופו של דבר 4 לייקים על פוסט זה מראה על קהל מלאכותי שבדרך כלל נובע או מקידום אורגני לא איכותי או קידום ממומן ללא טרגוט קהל יעד בצורה נכונה.
- תמונות וסרטונים – העלאת תכנים לדף שלכם בפייסבוק היא קריטית, אבל העלאת התוכן לא יכולה לעמוד לבדה פעם אחר פעם. הדור של היום מחפש ויזואליות, זה מה שמושך אותו. לכן, הוספה של סרטונים ותמונות יכולה להועיל לקידום אורגני בפייסבוק. בדרך כלל גם לסרטונים ותמונות (איכותיים) יש הרבה יותר תגובות. מה שימשוך את הקהל שלכם מלהמשיך לגולל למטה היא תמונה שתתפוס אותו במבט ראשון, אחר כך הוא יקרא את התוכן שחייב לעמוד בפני עצמו – תוכן שיווקי וקצר שמוביל לקישור לאתר שלכם או לכתבה אחרת שפרסמתם.
- מעקב – קידום אורגני בפייסבוק חייב מעקב כדי לראות אילו פוסטים כן קיבלו טראפיק גבוה ואילו פוסטים שפרסמתם לא ענו על הדרישות. עכשיו, שימו לב שהסיבות לכך יכולות להיות מרובות, החל מתמונה לא איכותית ועד לשעת הפרסום. אנחנו ממליצים לפרסם בשעות קבועות יחסית ובחירת השעה צריכה להיות בהתאם לזמן בו קהל היעד שלכם הוא הכי פעיל. זאת תוכלו לבדוק באמצעות כל הכלים שפייסבוק מציעה לדפים עסקיים ולקידום דרך הפייסבוק. בדרך כלל השעה הפופולרית ביותר בישראל היא בשעה 18:00, ככה שהיינו ממליצים לכם להעלות את הפוסט שלכם כמה דקות לפני.
- התראות – בקשו מהעוקבים שלכם להפעיל התראות, זאת אחת הדרכים שיכולות להעיף את העסק שלכם קדימה. יכול להיות שאתם עושים הכל נכון, אבל המודעות שלכם מתפספסות מול קהל היעד. בקשה מלקוחות שיפעילו התראות וככה העוקבים שלכם יקבלו כל עדכון שעולה יגביר את רמת הפעילות שלהם. כמובן, אתם צריכים לעשות את זה באופן חכם ולבקש מהעוקבים שלכם להפעיל התראות לקראת סרטון חדש שעולה, לקראת תחרות חדשה המתקיימת וכד'.
- רגש – זה נושא שמתחבר באופן אוטומטי לתוכן אותו אתם מעלים. אתם לא צריכים לעבור כל בן-אדם ולהתחנן אליו שיעקוב אחריכם להפך, אתם רוצים שהלקוחות שלכם מרצונם יעקבו אחריכם. הדרך הטובה ביותר לייעל את הקמפיין שלכם היא באמצעות רגש. פנו בצורה שפועלת על הרגש ללקוח שלכם, ככה הוא יגיבו, השאירו שאלות פתוחות, תצחיקו אותם, רגשות חיוביים הופכים פוסטים להרבה יותר ויראליים.
כמה עולה קידום אורגני בפייסבוק?
קידום אורגני לא חייב להיות בהכרח זול יותר מאשר קידום ממומן, לפחות בנוגע לשכר הטרחה לבעל המקצוע. שימו לב, קידום אורגני שומר על עוקבים יותר פעילים ואיכותיים, אין מנוס מזה. בדרך כלל קידום ממומן יגביר את החשיפה שלנו, אבל בפועל אנחנו לא נראה תמיד תוצאות טובות ועקביות כאשר מדובר על חברת קידום לא איכותית במיוחד. יש חברות שעובדות על קידום ממומן ואף אורגני בצורה שאמנם מגבירה את כמות העוקבים אבל לא את רמת הפעילות, ממש כמו קניית עוקבים מזויפים.
עלות קידום אורגני בפייסבוק היא בהתאם לעסק שלכם, בהתאם למסגרת בה אתם רוצים לקדם את העסק שלכם, בהתאם לתקציב שיווק וחברת הקידום מולה אתם עומדים. המחירים יכולים לנוע החל מ-450 ש"ח לחודש עבור קידום זול ולהגיע לכ-5,000 ש"ח בחודש.