בין אם מחפשים לידים לפיננסים קרים או חמים, חשוב להבין לא רק כיצד להשיג את הלידים אלא גם כיצד לטפח אותם עד כדי הנעה לפעולה. במדריך הבא, אנו נבחן את עיקרי הדברים והדגשים הנוגעים להשגת לידים, טיפוח של לידים והנעה לפעולה. אין ספק, לא משנה באיזה תחום עיסוק דנים, התחרות בימינו גבוהה, כולל בתחומי הפיננסים. בתוך כך, אנשי המקצועות הפיננסיים מגיעים ממגוון רקעים ויכולים לעבוד בתחומים רבים ושונים. תחומי הפיננסים בישראל כוללים לא רק יועצי השקעות, אלא גם יועצי משכנתאות, יועצי עסקים, רואי חשבון, ברוקרים, מומחי מס הכנסה וביטוח לאומי ועוד. כדי להשיג לידים לפיננסים, אפשר לנקוט בחלק מהשיטות הבאות:
- יצירת סמינרים מקוונים בנושאים פיננסים
- פיתוח הדרכות מקוונות לשימוש נכון בכספים, השקעות וכו'
- שיווק בדוא"ל הכולל טיפים פיננסים חשובים
- שיווק ממומן בגוגל הכולל טרגוט (מלשון התבייתות) על ביטויים פיננסים חשובים
- קידום ושיווק ממומן ברשתות החברתיות
מהם בעצם לידים לפיננסים?
במילים מאוד פשוטות, לידים לפיננסים הם בעצם לקוחות פוטנציאליים. הלקוחות האלו יכולים להביע עניין כזה או אחר במוצר או שירות, כאשר רמת ההתעניינות של הליד היא גם כן פקטור שחשוב לקחת בחשבון. באופן כללי, ניתן להבדיל בין לידים קרים לבין לידים חמים, בעוד כי לידים קרים הם אותם לקוחות שעדיין צריכים "מסע" שכנועים מסוים.
הלידים החמים הם אלו שכולם רודפים אחריהם ומנסים להשיגם, מכיוון שלידים חמים משמע לקוחות פוטנציאליים לקראת רכישה. עם זאת, עדיין חשוב לבדוק כיצד ניתן להניע לפעולה את אותם לידים קרים שממתינים למידע נוסף, להצעות מחירים, לבנייה של אסטרטגיית או תוכנית עבודה וכולי. בגדול, השאיפה תמיד היא להשיג כמה שיותר לידים חמים תוך כדי הטיפוח של הלידים הקרים של בית העסק. בהמשך המדריך הנוכחי תהיה גם הרחבה לגבי טיפוח לידים פיננסים, אך קודם נרחיב לגבי השגת הלידים עצמם.
כיצד משיגים לידים לפיננסים?
בסופו של דבר, נטוורקינג הוא חלק חשוב ביצירת לידים עבור אנשי מקצוע בתחומי הפיננסיים. השתתפות באירועים, כנסים בתעשייה וסדנאות שונות, אלו כולם דרכים טובות לייצר לידים. העניין הוא, שלא לכל איש מקצוע פיננסי יש את הזמן או בכלל את המסוגלות לייצר לידים בכוחות עצמו. כאן נכנס לתמונה העולם של שיווק דיגיטלי להשגת לידים לפיננסים.
קמפיינים של פרסום בדואר ישיר (מה שנקרא גם דיוור ישיר), הם דרך יעילה די יעילה ליצירת לידים עבור אנשי מקצוע פיננסיים. יחד עם זאת, חשוב לקחת בחשבון את חוק הספאם, שכן מיילים מסוימים יכולים לחשוף את בעל העסק לתביעה משפטית. כמו כן, מלבד דיוור ישיר להשגת לידים, קיימים גם משאבים מקוונים אחרים שניתן להשתמש בהם למטרה זאת. בגדול, שיווק דיגיטלי הוא כלי רב עוצמה כאשר משתמשים בו ליצירת לידים עבור אנשי מקצוע פיננסיים. על ידי יצירת תוכן רלוונטי לקהלי יעד וכזה שהוא מטורגט נכון, אפשר למשוך לקוחות פוטנציאליים. זאת, בעזרת חלק מהשיטות הנפוצות כמו שיווק דיגיטלי ממומן בגוגל, פרסום ברשתות החברתיות ועוד.
מה חשוב לדעת על טיפוח לידים לפיננסים?
כנראה שהדבר הכי חשוב שצריך לדעת הוא, שטיפוח לידים הוא תהליך ולא פעולה חד פעמית. בתוך כך, חיוני לטפח לידים כדי להניע מכירה מוצלחת. תהליך זה כרוך בשמירה על קשר עם לקוחות פוטנציאליים, מתן ערך ובניית מערכות יחסים מקצועיות ע"י תמיכה ושירות, כך שכאשר לידים מוכנים לקנות, הם יבחרו בעסק.
כדי לטפח לידים בצורה נכונה שתוביל למימוש פעולה מסוימת מצד הליד, בתור התחלה צריך לזהות ולאפיין את אישיות הלידים. חשוב להבין מי הם הקונים האידיאליים, כדי שיהיה ניתן להתאים אישית את התקשורת מול לידים לפיננסים. האם הליד צריך שירותי ראיית חשבון? הנהלת חשבונות? ייעוץ השקעות? אלו הם פקטורים שמסייעים לאפיין את הצרכים של כל ליד פיננסי. כאשר מפרסמים באתר טופס יצירת קשר, השאילתה הראשונה היא: נושא הפנייה. וזו הסיבה לכך שחשוב לעבור בעיון על הטפסים המתקבלים לפני חזרה לליד. לפני שחוזרים ללידים טלפונית, חשוב לקרוא היטב את המהות של הפנייה של אותו ליד.
לסיכום, מה חשוב לדעת על הנעה לפעולה?
כאשר לקוחות פוטנציאליים פונים לעסק כזה או אחר, לא משנה אם בתחום הפיננסי או לא, חשוב להבין את המוטיבציה מאחורי הפעולה שלהם. ההבנה הזאת יכולה לעזור לכל עסק באשר הוא לספק שירות לקוחות טוב יותר, לפתח מערכות יחסים טובות ולסגור מכירות ועסקאות נוספות. באופן כללי, המוטיבציה היא המפתח בכל מה שקשור לנקיטת פעולה וביצוע רכישות, קרי הנעה לפעולה.
לסיכומו של דבר, חשוב לבחון מדוע ליד כזה או אחר עשוי להתעניין במה שיש לעסק להציע, ולהשתמש במידע זה כדי להבין טוב יותר את צרכי הלקוחות השונים. בסופו של יום, השגת לידים לפיננסים זה דבר אחד, אבל לטפח את הלידים עד כדי הנעה לפעולה זו כבר מלאכה אחרת, מה שיצריך לעיתים השקעה ממושכת בטיפוח הליד.