קידום ושיווק באינטרנט

מה בעמוד זה?

תהליכי קידום ושיווק באינטרנט הפכו להיות הכרחיים להצלחה של כל עסק, חברה, ארגון ומותג שרוצה להצליחכמעט בכל תחום עסקי קיימת תחרות בין עסקים שונים, כאשר ההצלחה של עסק נובעת לרוב מתהליכי הקידום והשיווק שלו. ניתן לומר כי עסק לא יכול להצליח אם אין מודעות בקרב הצרכנים לקיום שלו, וכדי שיכירו אותו ואת המותג עליו להיות נוכח מבחינה פרסומית וכך להיות חשוף לקהל גדול של צרכנים – בתקווה שאלו יהפכו להיות לקוחות העסק. תהליכי הפרסום והשיווק של העסק מתבצעים בדרכים שונות, וכיום בעידן הדיגיטלי בו אנו חיים כל עסק מוכרח להיות נגיש ומוכר גם ברחבי רשת האינטרנט.

תהליכי קידום ושיווק באינטרנט הפכו להיות הכרחיים להצלחה של כל עסק, חברה, ארגון ומותג שרוצה להצליח – ובמאמר הנוכחי נעסוק בתהליכים אלו, בדרכים שניתן לקדם ולשווק את העסק באינטרנט ומידע מקיף נוסף שכל בעל עסק חייב לדעת.

מה החשיבות של קידום ושיווק באינטרנט?

האינטרנט הוא מרחב וירטואלי ופתוח עבור כולם, ובעידן הסמארטפונים והמכשירים הדיגיטליים הגישה לרשת האינטרנט נגישה וזמינה לכולם בכל מקום ובכל זמן. משום כך, זהו המקום בו צריכה להיות גם חשיפה לעסקים שרוצים להיכנס לתודעה של צרכנים שונים, כדי שבין השיטוטים והחיפושים שהם מבצעים ברשת באמצעות מנועי חיפוש – הם יוכלו להיתקל גם בשירות/מוצר של עסק כזה או אחר, להחליט כי הם רוצים אותו וכך להוות מקור הכנסה נוסף ואיכותי לאותו עסק בשאיפה להיות לקוחות חוזרים.

לכן באמצעות קידום ושיווק באינטרנט ניתן לבסס את הנוכחות של עסקים ברשת האינטרנט, בכל תחום ומטרה בו העסק מתמחה. ככל שתהליך השיווק יהיה מדויק, ממוקד ואיכותי יותר כך קהל הגולשים שייחשף לעסק יהיה איכותי וריווחי יותר, וכך גם תהליכי השיווק והקידום יצליחו וידרגו את העסק בראש תוצאות החיפוש הרלוונטיות.

האם כל עסק צריך לשווק את עצמו באינטרנט?

התשובה לכך היא כן, באופן חד משמעי. כפי שציינו קודם, מרחב האינטרנט הוא המקום בו גולשים צורכים תוכן ללאפרסום עסק באינטרנט הפסקה מכל מקום ובכל זמן, וכאשר העסק נמצא במרחב הזה – הוא מאפשר חשיפה גדולה יותר לייחודיות והיתרונות שהוא מעניק ללקוחות, זאת בהתאם לדרכי השיווק והפרסום שהוא בוחר לבצע ברשת.

גם אם מדובר על עסק קטן או עסק מתחיל, האינטרנט הוא המקום האידיאלי לפרוץ לתודעה של לקוחות פוטנציאליים כיוון שתהליכי השיווק באינטרנט הם נוחים ונגישים, מאפשרים שליטה לכל אורך הדרך וגם כרוכים בעלויות נמוכות יחסית לדרכי פרסום רגילים כמו פרסומות בטלוויזיה וברדיו, שלטי חוצות ועוד.

מה ההבדל בין קידום לשיווק באינטרנט?

אין ספק כי עסקים זקוקים לתהליכי שיווק וקידום באינטרנט, אך כדי למקד את תהליכי הפרסום האינטרנטיים של העסק יהיה זה נכון להפריד בין תהליכי קידום לבין תהליכי שיווק, כיוון שהם שונים אחד מהשני אך המטרה שלהם היא זהה.

קידום באינטרנט מתייחס לתהליכים המקדמים את הנוכחות של עסק ברחבי הרשת, זאת באמצעות קידום נכס דיגיטלי אחד או יותר השייך לאותו עסק כדי שיונגש לכמה שיותר גולשים. לעומת זאת, שיווק באינטרנט הינו תהליך המתאר את פרסומו של העסק ברחבי האינטרנט – גם כאשר לאותו עסק אין נכס דיגיטלי בו הגולשים יכולים לבקר ולקבל מידע נוסף על מהותו ומטרתו.

בכדי הפרסום באינטרנט יעבוד כמו שצריך, יש לבצע תהליכים מקבילים של קידום ושיווק באינטרנט על מנת לפרסם באופן מקיף את העסק ובמקביל לקדם את הנוכחות הדיגיטלית בכל מיני זירות ופלטפורמות מקוונות עליהן נרחיב בהמשך.

שיווק באינטרנט – כיצד לעשות זאת?

בין אם מדובר על עסק חדש או עסק וותיק שזה עתה התחיל להיות נוכח ברשת האינטרנט, עליו לבצע שיווק באינטרנט כדי להגיע אל קהל גולשים גדול שיהפוך להיות קהל לקוחות. תהליכי השיווק יכולים להתבצע בכמה דרכים:

  • הקמת אתר אינטרנט – אתר אינטרנט הוא אחד מהנכסים הדיגיטליים החשובים והחיוניים עבור כל עסק שרוצה להיות נוכח ברשת, כיוון שאתר מאפשר להעניק לגולשים מידע מקיף ומפורט על העסק, המהות שלו, המטרה העסקית שלו וכן גם היתרונות שלו לעומת עסקים מתחרים אחרים. הקמה של אתר מתבצעת באמצעות חברה מקצועית לבניית אתרים, כאשר ההעדפה היא להקים אתר נגיש, מעוצב ונוח לתפעול באמצעות מערכות ניהול תוכן.
  • פתיחת פרופיל עסקי ברשתות חברתיות – לרשתות חברתיות יש כוח שיווקי עצום, כיוון שמיליוני משתמשים עושים בהן שימוש באופן יומיומי (ויש שיאמרו אפילו שעתי) ונהנים לצרוך תכנים מסוגים שונים. כיוון שהפרסום דרך רשתות אלו הוא יעיל הן עבור המפרסמים והם עבור הצרכנים, רשתות חברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, טוויטר ועוד מאפשרות לעסקים להקים פרופילים עסקיים ייעודיים לצורך העלאה ופרסום של תכנים פרסומיים מותאמים אישית לכל משתמש.
  • העלאת מודעות פרסומיות ברשת – דרך נוספת לשווק את העסק ברחבי רשת האינטרנט היא באמצעות פרסום של מודעות שיווקיות שהמטרה שלהן היא פרסומית בלבד. אחת מהאפשרויות היא העלאה של מודעות פרסומיות במנוע החיפוש של גוגל, שאלו הן מודעות ממומנות הממוקמות במיקומים בולטים. בנוסף ישנם שטחי פרסום רבים ברחבי הרשת כמו אתרי חדשות, אתרי תרבות, אתרי תיירות ואתרים גדולים אחרים שהם מבקרים מאות אלפי גולשים באופן קבוע. באתרים כאלו ניתן לרכוש שטחי פרסום המאפשרים העלאת מודעות פרסומיות, וכך אפשרות לקבל חשיפה גדולה יותר לעסק והבאת לקוחות איכותיים.

איך ניתן לבצע קידום באינטרנט?

נוסף לתהליכי הפרסום והשיווק של העסק ברחבי הרשת, יש לבצע גם תהליכי קידום שימנפו את הנוכחות של העסקהאם ניתן לבצע את קידום העסק באינטרנט באופן עצמאי ולא דרך חברה בזירה הדיגיטלית, ורצוי בכמה שיותר פלטפורמות מקוונות. לשם כך יש לקדם נכנס דיגיטלי מבוסס של העסק כמו אתר אינטרנט או פרופיל עסקי ברשת חברתית, ו"לדחוף" אותו כמה שיותר גבוה בראש תוצאות החיפוש ו/או החשיפה של הגולשים.

במקרה של אתר אינטרנט, ניתן לבצע קידום שלו בתוצאות החיפוש המוצגות במנוע החיפוש של גוגל. כך שגולש מקליד מילות מפתח בשורת החיפוש האתר של העסק יוצג לו בין תוצאות החיפוש הראשונות זאת בהתאם לרלוונטיות של מילות החיפוש לתחום אליו העסק קשור. אם מדובר על פרופיל עסקי ברשת חברתית כמו פייסבוק לדוגמא, ניתן לקדם את הפרופיל באמצעות העלאת פוסט פרסומי שיופץ לכמה שיותר משתמשים רלוונטיים ולא רק לעוקבים של אותו פרופיל.

מה עדיף – קידום בגוגל או קידום ברשתות חברתיות?

תהליכי הקידום באינטרנט יבטיחו כי הנכס הדיגיטלי של העסק ימשיך להיות נוכח ונגיש עבור קהל הצרכנים ברשת, אך איזו שיטת קידום עדיפה יותר? קידום בגוגל או ברשתות חברתיות? התשובה לכך תלויה למעשה בקהל הגולשים הרלוונטי לכל עסק, כיוון שישנו קהל צרכנים שעושה שימוש רב יותר ברשתות חברתיות ואילו קהל צרכנים שנמצא דווקא במנוע החיפוש בגוגל.

לכן הבחירה בין קידום בגוגל או רשתות חברתיות צריך להיעשות בצורה נכונה ומותאמת לכל עסק, כאשר חברת קידום ושיווק באינטרנט המתמחה בכל הזירות הדיגיטליות תוכל לסייע בתהליכי הפרסום ותסייע להביא הצלחה בשיווק הדיגיטלי של העסק. קידום ושיווק באינטרנט עם חברת דיגיטל מקצועית תאפשר לכסות על כל הצרכים השיווקיים של העסק אם מבחינת הקמת אתר אינטרנט, הקמה וניהול פרופיל עסקי ברשתות חברתיות וקידום הנכסים הדיגיטליים בצורה מקצועית ויעילה.

תהליכי שיווק ופרסום נחוצים עבור כל אחד שיש לו עסק, כיוון שכך הוא יכול להגיע ללקוחות חדשים, ליצור שיתופי פעולה עם עסקים אחרים ואפילו למצוא משקיעים פוטנציאליים שיתעניינו במותג וירצו להשקיע בו. כך או כך, מדובר על מהלך חשוב והכרחי כדי שהעסק יישאר רלוונטי בעולם העסקי וימשיך לפעול. 

בעבר שיווק נעשה בדרכים מסורתיות של פרסום בעיתון, שלטי חוצות, חלוקת פלאיירים בתיבות דואר או מדלת לדלת וכן גם פרסום באמצעות ערוצי התקשורת של הרדיו והטלוויזיה. דרכי הפרסום האחרונים נחשבים ליעילים אך גם יקרים יותר, כיוון שבדרך כלל שיווק באמצעי תקשורת כולל לא מעט הוצאות הן עבור הפקת הפרסום והן עבור התשלום לרדיו ולטלוויזיה.

כיום הפרסום הפך להיות נוח ונגיש יותר עבור כולם, ולמעשה כבר מאז שרשת האינטרנט נכנסה לחיינו ופתחה לא מעט דלתות ואפשרויות שלא הכרנו בעבר. תהליכי השיווק המסורתי נשארו רלוונטיות אך פחות פופולריות, ובמקומן עלה הצורך בפרסום ושיווק אונליין המאפשר לפרסם מגוון תכנים באמצעות האינטרנט.

מהו שיווק באינטרנט?

  • קידום ושיווק באינטרנט על ידי אנשי מקצוע המתמחים בתחום

רשת תקשורת הנתונים הגדולה והבלתי סופית המוכרת כאינטרנט של היום, נוצרה באמצעות אפשרות החיבור בין רשתות שונות של מחשבים ובהמשך בין מכשירים אלקטרוניים אחרים. התוצאה היא רשת נתונים כלל עולמית המכילה מידע עצום, ולכן הפעילות באינטרנט הולכת וגדלה ככל שהטכנולוגיה גדלה ומתפתחת ומכניסה יותר ויותר מכשירים דיגיטליים לשימוש שוטף.

הודות לכך, האינטרנט משמש כמקום האידיאלי גם עבור צרכים שיווקיים ופרסומיים לבתי עסק רבים, בין אם מדובר על עסק קטן, בינוני או תאגיד ענק ובינלאומי. שיווק באינטרנט מאפשר לעשות שימוש ברשת האינטרנט לצרכי שיווק מותאמים אישית לכל אחד, כך שתהליכי השיווק המסורתיים אינם כבר הערוצים היחידים בהם עסקים יכולים לפרסם את עצמם. מדובר על שיווק אונליין שנעשה באמצעות רשת האינטרנט, אם באמצעות פרסום באתרי אינטרנט, מודעות שיווקיות ברשת, מיתוג וחשיפה של עסקים חדשים, קידום של מוצרים ומבצעים וגם הצגת רעיונות ושירותים בצורה מקוונת ונוחה יותר.

מהם היתרונות שיש לשיווק באינטרנט?

באופן טבעי נעשית השוואה בין ערוצי הפרסום המסורתיים לבים ערוצי הפרסום המקוונים, כשאפשר למצוא לא מעט יתרונות המעצימים את הכדאיות של שיווק באינטרנט לעומת תהליכי שיווק אחרים. אחד מהם קשור לעלויות הפרסום והשיווק, שכאמור ידוע כי שיווק בערוצים מסורתיים כמו ערוצי התקשורת של הרדיו והטלוויזיה הם יקרים מאוד. בשונה מהם, השיווק באינטרנט נחשב לערוץ שיווקי זול יחסית המאפשר גם התאמה אישית של המפרסם לתקציב הפרסומי שעומד לרשותו.

יתרון נוסף של שיווק באינטרנט קשור להתאמת הפרסום לקהל יעד מסוים, כך שתוצאות הפרסום יהיו ממוקדות יותר וכך אפקטיביות יותר. בשונה מפרסום מסורתי בו מעלים מודעה פרסומית בחשיפה רחבה לכלל הציבור, פרסום ושיווק באינטרנט מאפשר להעלות פרסום בהתאם למאפיינים ספציפיים הקשורים לקהל היעד כמו גיל, אזור גיאוגרפי ואפילו תחומי עניין.

עוד יתרון שיש לשיווק באינטרנט נוגע לניתוח תוצאות הפרסום, דבר שלא ניתן לעשות במדויק בערוצי פרסום מסורתיים כמו מודעה בעיתון, ברדיו או חלוקת עלונים מדלת לדלת. השיווק באינטרנט נעשה בצורה דיגיטלית, ולכן ניתוח ומדידה של תהליכי הפרסום ניתנים לבחינה וניתוח סטטיסטיקות, דבר שנחשב ליעיל במיוחד לצורך שיפור הפרסום, מיקוד קהלים, בחירת ערוצי פרסום מקוונים וכו'.

ערוצי שיווק דיגיטלי

כיוון שרשת האינטרנט היא גדולה ומגוונת, זהו המקום בו אפשר למצוא מגוון רחב של ערוצי פרסום שיתאימו לכל צורך, תקציב ומטרה שיווקית. ערוצים אלו כוללים שלל אפשרויות, ביניהם קיימים כמה ערוצי פרסום מרכזיים ופופולריים:

  • אתרי אינטרנט
  • בלוגים
  • כתבות ומאמרים 
  • קישורים/לינקים
  • מנועי חיפוש
  • דואר אלקטרוני 
  • סרטונים
  • רשתות חברתיות
  • תוכן שיווקי

שיווק דיגיטלי – תהליכי שיווק חדשניים ויצירתיים יותר

בכדי הפרסום באינטרנט יעבוד כמו שצריך, יש לבצע תהליכים מקבילים של קידום ושיווק באינטרנטהשיווק הדיגיטלי פותח בפני מפרסמים שלל אפשרויות והזדמנויות לפרסום, כשלרוב מדובר בפרסום איכותי, יעיל וממוקד אך גם יצירתי יותר המאפשר לבית העסק/מפרסם להיות ויראלי ומוכר יותר בין הגולשים ברשת. באמצעות שיווק באינטרנט ניתן לפרסם בערוצים שונים סרטונים קצרים ומעניינים, מודעות שיווקיות מושכות, באנרים מסקרנים, אנימציות משעשעות ועוד מגוון פרסומים אחרים שייצרו את הבאז המתאים להצלחת הפרסום.

תהליכי השיווק החדשניים אינם מעניקים יתרונות רק בתהליך הפרסום היצירתי יותר, אלא גם מאפשרים למפרסמים ללמוד לשפר את הפרסום שהם העלו ברשת על ידי ניתוח תוצאות הפרסום. באמצעות כלי שיווק מקוונים ניתן להבין מה היו תוצאות החשיפה של הפרסום הייעודי, כמה גולשים צפו בו, כמה מהם בחרו לבצע באמצעות הפרסום פעולה מסוימת כמו הקלקה על קישור או ביצוע רכישה מקוונת, האם יש גולשים שבחרו לשתף את הפרסום עם אנשים/מכשירים אחרים ועוד התנהגויות של גולשים שמעניקים למפרסמים המון מידע בנוגע לאפקטיביות של הפרסום.

האם כל אחד יכול לפרסם את עצמו אונליין?

תהליכים פרסומיים היו מאז ומתמיד עבודתם של מפרסמים ואנשי שיווק מקצועיים, אך בעידן של השיווק הדיגיטלי תהליך זה הופך להיות הרבה יותר ידידותי ונגיש גם עבור אלו שאין להם כל ניסיון קודם בפרסום. מגוון הזירות הדיגיטליות בהן מפרסמים יכולים להעלות מודעות שיווקיות הוא רחב, ובנוסף גם נוח וקל לשימוש לצרכים פרסומיים מבלי לעבור קורס שיווק מקדים או להבין את עולמות הפרסום בצורה מקיפה.

כיום שיווק באינטרנט מצריך מהמפרסמים רק רעיון שיווקי מעניין, תמונה או סרטון שמושך את העין ופלטפורמה מתאימה לפרסם בה את השירות/מוצר/רעיון. ישנן לא מעט זירות ופלטפורמות שיווקיות שמסייעות למפרסמים להעלות מודעות שיווקיות באופן דיגיטלי, כשעלות הפרסום מוצגת להם בצורה גלויה ותהליך הפרסום כולל רק מספר הקלקות במערכת הפרסום הייעודית לכך.

שיווק דיגיטלי בפייסבוק VS שיווק בגוגל – מה עדיף יותר?

בין מגוון ערוצי השיווק הדיגיטלי, יש שני ערוצים מרכזיים ובולטים בהם מגוון מפרסמים ובתי עסק בוחרים לפרסם את עצמם – הלוא הם גוגל ופייסבוק. גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול והפופולרי בעולם, ופייסבוק היא אחת מהרשתות החברתיות הגדולות והפופולריות בקרב גולשים בכל רחבי העולם. שתי הפלטפורמות המקוונות הללו משמשות בין השאר גם לפרסום של מוצרים ושירותים, עם פלטפורמה ייעודית עבור מפרסמים.

כיוון שמדובר על זירות גדולות ופופולריות עבור הגולשים, אלו הן הזירות הטובות ביותר לפרסום וחשיפה של עסקים שונים. בכל אחד מערוצים אלו משתמשים מיליוני גולשים מכל רחבי העולם, ולכן העלאת פרסומים בזירות הללו תעניק חשיפה רחבה וגובהה יותר עבור מפרסמים ובתי עסק. יחד עם זאת יש הבדלים שונים בין זירות הפרסום הללו, ולכן לרוב עולה השאלה איזה ערוץ פרסומי הוא המומלץ ביותר? 

התשובה לכך תלויה בלא מעט פרמטרים ביניהם סוג הפרסום/עסק, האם מדובר במוצר או שירות, גודל העסק, קהל היעד הרלוונטי, מיקום העסק וכו'. ישנם עסקים קטנים שיש להם תקציבי פרסום קטנים, ולכן יעדיפו לבחור בפרסום בפייסבוק שלרוב אינו כרוך בעלויות גבוהות – לעומת עסקים שרוב קהל היעד שלהם נמצא במנוע החיפוש של גוגל ולא ברשתות חברתיות, ולכן הפרסום המתאים עבורם יהיה באמצעות גוגל.

כדי להתאים את סוג הפרסום לזירה המתאימה ביותר לקבלת תוצאות שיווק מקסימליות, כדאי להיעזר בשירותיהם של משווקים דיגיטליים המתמחים באפיון, בנייה והתאמת תוכנית שיווקית לכל עסק ומפרסם.

חברת ירדן גרופ
חברת ירדן גרופ

גאים להוביל את ענף האינטרנט בישראל עם 800+ אתרים בבעלותנו במגוון רחב של תחומים פורטלים מובילים עם מאות אלפי גולשים, בנוסף מקדמים מגוון רחב של אתרים באמצעות קידום אורגני, מומן, וקניית קישורים

להזמנת קישורים ותוכן אונליין
לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
מכירות באינטרנט אפשרויות במגוון דרכים וזירות דיגיטליות פרסומיות
פרסום בלינקדאין

לינקדאין היא פלטפורמה חשובה לעסקים. חיוני שלחברות תהיה נוכחות בפלטפורמה זו, אבל לא לכל חברה יש את הצורך הזה של פרסום ושיווק בלינקדאין (או: לינקדין).

פרסום עסקים בגוגל
קידום אתרים ושיווק באינטרנט

מה זה SEO?  האינטרנט הפך למקור המידע העיקרי עבור אנשים ברחבי העולם. בתוך כך, קידום אתרים ושיווק באינטרנט הוא נושא רחב מאוד שניתן לחלק אותו

קורס שיווק באינטרנט מחיר
קורס שיווק באינטרנט מחיר

לא מעט מפרסמים בשנים האחרונות בוחרים לרכז את מירב מאמצי השיווק שלהם באינטרנט. עד לפני מספר שנים מרבית המפרסמים התרכזו באפיקי פרסום פיזיים המגיעים לעיני

שיווק במנועי חיפוש
שיווק במנועי חיפוש

רוצים לקחת את השיווק שלכם שלב אחד קדימה? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל מה שאתם חייבים להכיר אודות שיווק במנועי חיפוש. בשנים האחרונות

אסטרטגיית שיווק דיגיטלי
אסטרטגיית שיווק דיגיטלי

בעלי עסקים רבים כיום בוחרים להעביר את מירב מאמצי השיווק והפרסום של בית העסק לעולם הדיגיטל. עד לפני מספר שנים בודדות כל עולם השיווק והפרסום

משפך שיווקי
משפך שיווקי

בתור התחלה – בואו ננסה להבין מה זה משפך שיווקי, ולמה מדובר על משהו כל כך טוב עבורנו? אם הגעתם לכתבה הזו, כנראה שנתקלתם פעם

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך