טעויות נפוצות בבניית קישורים

מה בעמוד זה?

טעויות נפוצות בבניית קישוריםכאשר אתם בונים קישורים לאתר שלכם, חשוב לא לעשות את אותן טעויות שכל כך הרבה אנשים אחרים עושים, בין אם מדובר על תעשייה תחרותית או פחות. כך או כך, אתם רוצים לבנות מערך לינקים איכותי, חזק ויציב לאורך זמן. מה זה אומר? המשיכו לקרוא. 

הטעויות הנפוצות ביותר שאנשים עושים בעת בניית קישורים לאתרים מתחילות ברכישת לינקים לא איכותיים, דרך השגת קישורים לא רלוונטיים ועד רכישה של לינקים במחירים מופרזים. כדי שלא תמצאו את עצמכם משיגים או רוכשים קישורים מאתרים או דפים באיכות נמוכה, ריכזנו עבורכם את המדריך הבא. הנה מה שחשוב לדעת על טעויות נפוצות בבניית קישורים, טיפים כיצד להימנע מהן וכל מה שבין לבין. 

טעות נפוצה 1: רכישת לינק באיכות נמוכה 

אם עדיין לא הסברנו, אז רק נזכיר כי בניית קישורים היא תהליך של רכישת קישורים לאתר האינטרנט, וזאת על מנת להגביר את הנראות שלו בתוצאות החיפוש של גוגל ומנועים אחרים (כמו יאהו, בינג וכו’). ישנן דרכים רבות לעשות זאת, כלומר לבנות מערך לינקים, והטעויות הנפוצות ביותר מתחילות בדרך כלל ברכישת קישורים מאתרים באיכות נמוכה. 

כדי להימנע מרכישות קישורים לא רק מיותרות אלא גם פוטנציאליות לגרום נזק לדירוגים של האתר, חשוב לבדוק היטב את האיכות של הקישור שאתם משלמים עליו. כיצד? שאלה מעולה, בואו נדבר על כלים שבעזרתם ניתן לבדוק איכויות של קישורים.

פתרון טעות נפוצה 1: לבדוק איכויות לינקים 

כלל האצבע הוא, שאיכות הקישור נקבעת על פי סמכות האתר המקשר והרלוונטיות של התוכן באותו אתר, כמו גם לפי הפופולריות של האתר שממנו מגיע הקישור. בנוסף, חשוב לבדוק את הגיל וההיסטוריה של אותו אתר, מה שנקרא “ותק דומיין”. ולא פחות חשוב, אנו ממליצים בחום לבדוק את הטראפיק שמגיע לאתר המקשר, כמו גם את תוצאת הספאם שלו.

בימינו המבורכים-דיגיטלית וטכנולוגית, ישנם כלים פשוט נהדרים שאתם חייבים להכיר, כמו למשל Majestic, MOZ, SCREAMING FROG, Ahrefs, הכלים של גוגל (Search Console) ועוד. אלו כלים דיגיטליים רבי עוצמה המאפשרים לבדוק את איכות הקישורים, את תוצאת הספאם סקור שלהם, את הקישורים שהם בעצמם מקבלים ועוד. קחו בחשבון, רוב הכלים הטובים מצריכים תשלום חודשי, אבל הם מאפשרים גרסאות ניסיון בחינם גם (בד"כ לתקופה מוגבלת). 

טעות נפוצה מס' 2: אי ביצוע מחקר מספק ומדויק 

כאשר מדברים על טעויות נפוצות בבניית קישורים, בראש ובראשונה, חשוב לבדוק אילו אתרים יתאימו לקשר כתבה + לינק (או רק לינק) לאתר שלכם. כדאי למצוא אתרים רלוונטיים לתחום העיסוק שלכם, כדי שיוכלו להביא יותר ערך לאתר שלכם וגם לעזור להגביר את הנראות שלו בתוצאות החיפוש של גוגל. 

עם זאת, יש כל מיני דרכים יצירתיות לעקוף את מה שבפוטנציאל עשוי להיראות כמו טעות. למה הכוונה? נסביר את הטעות הפוטנציאלית כאן בעזרת דוגמה, ונבין כיצד ניתן “לעקוף” (או כביכול לתקן) אותה, ככה שפרסום באתר "לא רלוונטי" למעשה ייהפך לרלוונטי ומועיל מאוד לתהליך ה-SEO. 

פתרון טעות נפוצה 2: הפעלת יצירתיות למציאת רלוונטיות בין אתרים 

אז ככה, נניח שיש לכם ועסק ואתר בתחום איטום גגות. על פניו, נראה שאין לכם שום עניין לקבל לינק מאתר אינטרנט של מרפאת שיניים. הרי, מה הקשר בין קידום רופאי שיניים לבין קידום חברת איטום מבנים? ובכן, אין באמת קשר. אבל מבחינת האלגוריתמים של גוגל, אפשר ליצור עבורם קשר בין 2 התחומים האלו ובכך להתחזק בדירוגי האתר. 

כיצד עושים זאת? האמת היא שיש כמה וכמה דרכים. למשל, אתם יכולים לפרסם כתבה העוסקת בשיפוץ מרפאות שיניים. בבלוג של מרפאת השיניים ניתן לפרסם כתבה על שיפוץ מרפאות, בעוד כי התוכן עצמו יכיל גם לינק לקישור חברת איטום הגגות. אגב, זה גם בהחלט יכול לעבוד להיפך, כלומר חברת איטום גגות שמקשרת למרפאת שיניים ע"י פוסט בנושאים הנ"ל של איטום מרפאות שיניים ושיפוצים.

טעות נפוצה 3: כלים אוטומטיים לבניית קישורים

אנחנו כיום, אם תאהבו את זה או פחות, חיים בעידן ה-AI. אנחנו רואים יותר ויותר כלים שמשתמשים בבינה מלאכותית כדי ליצור תכנים מכל מיני סוגים, לרבות ציור או וידאו, טקסטים לאתרי אינטרנט ועוד. ובתוך כך, החיסרון בשימוש בכלים אוטומטיים לבניית קישורים הוא, שלעתים קרובות הם אינם מאושרים על ידי מנועי החיפוש – ומכאן שהקישורים אינם נסרקים בכלל (זה במקרה הטוב). 

במקרה הטוב פחות, אתם תקבלו ענישה, מה שיתבטא בפגיעה בדירוגים שלכם במילות מפתח מסוימות. כמו כן, כלים אוטומטיים אינם מומלצים לבניית קישורים מכיוון שהם יכולים להיות מאוד ספאמיים. ולא פחות חשוב, הם גם לא כל כך יעילים בטווח הארוך, וזה פרמטר שאתם חייבים לקחת בחשבון – היציבות של הלינק. 

תיקון טעות 3: בנייה ידנית של לינקים ע"י חברת SEO 

רוב הכלים לבניית קישורים אינם מסוגלים לזהות אם הקישורים נבנים למטרות שיווק ספציפי, קידום אתרים, למטרת החדרת מוצר לשוק, למטרות תדמיתיות וכולי. ומלבד מה שציינו בשורות למעלה, זו הסיבה העיקרית שעדיף לבנות קישורים באופן ידני.

רוב הכלים לבניית קישורים הם אוטומטיים והם משתמשים באותה שיטה לבניית קישורים. זו הסיבה שלא מומלץ להשתמש בהם לבניית קישורים. בניית קישורים ידנית עדיפה כי היא מאפשרת לכם להיות יותר יצירתיים וגם מבטיחה שהקישורים יהיו רלוונטיים יותר. בשורה התחתונה, חשוב לבחור חברת קידום אתרים שבוררת בפינצטה את הלינקים הכי איכותיים עבורכם.

טעות נפוצה מס' 4: יותר מדי לינקים מדומיין אחד 

במילים פשוטות, לא מומלץ לקבל יותר מדי קישורים מאותו דומיין, כי זה עלול להוביל לענישה על ידי גוגל. וקצת יותר בהרחבה, חשוב להבין כי אלגוריתמי גוגל רוצים לדרג דפים רלוונטיים ואמינים כמה שיותר. ואם לאתר מסוים יש יותר מדי קישורים המגיעים מדומיין אחד, הוא ייראה כפחות רלוונטי ואמין. 

מאידך, אתרים שמקבלים לינקים מכל מיני אתרים אחרים ברשת, נחשבים אמינים יותר. הרי, אם הרבה אתרים מפנים אליהם, יש לכך סיבה מסוימת (מבחינת גוגל). בתוך כך, הדרך הטובה ביותר להשיג הרבה קישורים היא לגוון את המקורות שלכם ולהפיץ אותם על פני תחומים שונים. ושוב, כאן נזכיר את הבנייה הידנית של מערכי לינקים, שמאפשרת את היצירתיות הנדרשת כדי לקשר בצורה אמינה בין תחומים שונים.

טעות נפוצה מס' 5:

לא לפנות אלינו לקבלת מידע נוסף – קבלו פרטים כעת מאת צוות קבוצת ירדן

Picture of חברת ירדן גרופ
חברת ירדן גרופ

גאים להוביל את ענף האינטרנט בישראל עם 800+ אתרים בבעלותנו במגוון רחב של תחומים פורטלים מובילים עם מאות אלפי גולשים, בנוסף מקדמים מגוון רחב של אתרים באמצעות קידום אורגני, מומן, וקניית קישורים

להזמנת קישורים ותוכן אונליין
לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
פרופיל קישורים חיצוניים
פרופיל קישורים חיצוניים

להבדיל מ"קישורים יוצאים" אשר נטמעים בתוך האתר שלכם ושולחים לינקים לאתרים אחרים, פרופיל קישורים חיצוניים משמע בנייה של מערך לינקים ששולחים טראפיק מאתרים אחרים לאתר

טעויות נפוצות בבניית קישורים
קניית קישורים ממומנים

קניית קישורים ממומנים הוא תהליך נפוץ בקידום אתרים. קניית קישורים עשויה להיות מורכבת, אבל כשעושים את התהליך בצורה מקצועית ונכונה התוצאות מעולות. ניתן לקנות קישורים

נכסים דיגיטליים
מה זה פרופיל קישורים?

רוצים לקדם את האתר שלכם ברשת ולהגדיל את החשיפה שהוא מקבל? אחת הדרכים היעילות ביותר לכך היא לבנות פרופיל קישורים. אך מה זה פרופיל קישורים?

יועץ שיווק באינטרנט
בניית פרופיל קישורים

מה זה בניית פרופיל קישורים? בניית פרופיל קישורים מתייחסת לשיתופי פעולה, הצבת קישורים פנימיים או קניית קישורים לצורך קידום אתר. קישורים הם חלק מתוך מכלול

דרושים בניית אתרים
קניית קישורים

גוגל מדרגת אתרים בהתאם לפרמטרים שונים. אחד הפרמטרים החשובים ביותר בדירוג הוא הקישורים שמפנים מאתרים חזקים ברשת לאתר שלכם. קניית קישורים מאפשרת לכם להגדיל את

שירות בניית קישורים חיצוניים
בניית קישורים בתשלום

בניית קישורים בתשלום הוא אחד השירותים החשובים לבעלי אתרים. על ידי בניית קישורים בתשלום ניתן לקדם את האתר ברשת, להעלות את הדירוג שלו במנועי החיפוש,

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך