כאשר בעלי עסק, מעוניינים בכרטיס ביקור שמראה במה הם עוסקים, הם יבנו אתר תדמית. למשל בעלי עסקים גדולים וקטנים, בעלי מקצועות חופשיים כגון: עורכי דין, רואי חשבון, מהנדסים, רופאים וכדומה. אתרי התדמית, מתאימים לכל התחומים למעשה, היות ואנשים רבים, מחפשים כל מיני דברים ברשת. לעיתים, אתר תדמית לא יספיק וייתכן ויהי צורך לבנות מערכת מורכבת יותר, כגון חנות דיגיטלית, או אתר שיש בו תכנים רבים, סרטוני ווידיאו, תמונות ועוד. למעשה, אתר תדמית, מהווה מפגש דיגיטלי באמצעות עסקים בתחומים רבים או נותני שירות למיניהם.
יש לציין, כי בניית אתר תדמית, עשוי להתחיל בכמה מאות שקלים, כאשר מדובר על אתר די בסיסי ואף בניית אתר תדמית, יכול להגיע לעלות של כמה אלפי שקלים. יש לפנות לחברות בניית אתרים, אשר מתמחות בבנייה של אתר תדמית מקצועי, מה שיסייע לבעלי עסקים רבים. אתרי תדמית, בנויים על מערכת וורדפרס במערכת קוד פתוח. למערכת זו, ישנם יתרונות רבים, המערכת היא חינמית וכוללת הרבה תוספות. המערכת פונקציונאלית כלומר, קלה לניהול, מתאימה גם לקידום אתרים ומספקת אפשרויות רבות. ניתן לבנות אתרי תדמית מרשימים בתוך זמן קצר.
החשיבות הויזואלית של אתרי תדמית
ישנה חשיבות ויזואליות רבה, למי שבונה אתר תדמית. זה למעשה המפגש הראשון של הגולשים עם האתר שלכם. הרושם הראשוני, הוא זה שיקבע לגבי האתר שלכם. אתר שמעוצב היטב, יגרום לשהייה רבה יותר של הגולשים באתר וכן, האתר יקודם טוב יותר לדפים הראשונים של גוגל. תהליך של עיצוב אתר תדמית מתחיל עם הייעוץ של מעצב האתרים בחברת האתרים. יש לשים לב שהאתר יהיה נקי בעיצובו, כך שלא יהיה עמוס מדשי ויהיה נעים לעיני הגולשים. האתר יהיה ברור יותר באופן זה . יש לדאוג לגישה ישירה עמכם ויצירת קשר עם קהל היעד המתאים למוצרים או לשירות שאתם משווקים.
יש להתאים את אתר תדמית לקהל היעד שלכם
כל חברה או עסק, יש לה יעד מוגדר. יש לפנות לקהל היעד לפי הנתונים כגון גיל, חתך גיאוגרפי וכן, מי מעוניין במוצרים או בשירות שבעלי העסקים מציעים. למעשה, אתר מכיל מידע מפורט על העסק, כגון מידע מפורט על מוצרים או שירותים, ניתן להציג תיק עבודות באתר וכן, סיפורים או מכתבים של לקוחות מרוצים. יש לקדם אתר גם אתר תדמית שהוא נראה יפה ומרשים ידשדש מאחור, אם אין בו קידום מקצועי. יש להשתמש בכתיבה שיווקית באתר אם מדובר על קהל יעד צעיר, יש להבליט את האתר בצבעוניות ואף להתאים את התכנים לאתר יעד ספציפי זה.
יש להשתמש בשפה שיווקית כאשר אתם בונים אתר וכמובן מעוניינים לקדם אותו. יש לדאוג לפלטפורמה נוחה לגולשים אשר יוכלו לגלוש בכל מקום ובכל זמן. יש לתכנן את האתר ולחשוב, אילו פרמטרים יתרמו לקידומו וכן, אילו דגשים יש לשים באתר, כך שהוא יהיה נגיש לקהל היעד. אתר מושקע, כזה שנבנה וקודם במקצועיות, יתרום הרבה לרווחים שלכם ולנתח לקוחות שרק יגדל עם הזמן.יש להשתמש במילות מפתח רלוונטיות, כאשר מקדם האתר שלכם, ימצא מילות מפתח שאין עליהן תחרות גדולה והכוונה היא לביצוע חקר מילות מפתח, כאשר הן תשתלבנה בתכנים או בתמונות שתטמיעו באתר תדמית.
אחוזי המרה גבוהים באתר תדמית שנבנה באופן מקצועי
יש לציין, כי אתר תדמית אשר נבנה נכון באופן מקצועי, אחוזי ההמרה שלו מגולשים ללקוחות פוטנציאליים, יהיו גבוהים יותר.יש לדאוג, כי האתר יתאים גם לטלפונים הניידים וגם לטאבלט, כך שיותר גולשים יוכלו לבקר בו ולקבל את הרושם והמידע שהם מחפשים, אודות מוצר או שירות מסוים. יש לדאוג לאתר, יכיל עמודים נוספים כגון עמוד פורטופוליו והכוונה לפרויקטים שונים שביצעתם, עמוד גלריה, עמוד מוצרים, המלצות ועוד.יש לאפשר לגולשים, לשוטט בקלות באתר תדמית שלכם. צרו מפה מעוצבת של האתר. שימו לב לבנייה של קישורים פנימיים שיהיו סמוכים.
מדוע מומלץ לבנות ולקדם אתר תדמית?
אם תנו ותקדמו אתר תדמית מקצועי ומושקע, תקבלו יותר פניות, לקוחות והמוצרים שלכם ימכרו בזכות עצמם. מדובר על כרטיס הביקור של העסק שלכם. למעשה הכוח של האינטרנט, הפך יותר ויותר בשנים האחרונות כוח קנייה ומכירה. היום רבים רוכשים באמצעות אתרים מקוונים. מדובר על זירת העסקים המדוברת והיעילה ביותר. ככל שהאתר יהיה ברור יותר, כך האמון של הגולשים יגבר. האפיון של אתר תדמית חשוב ביותר. בגלל שמדובר באתר קטן, האפיון הוא גורם מכריע. גלל שישנם מעט דרכים להעביר את המסר הנכון ללקוחות, יש להשקיע יותר מאמצים על מנת להגיע לתוצאות הטובות ביותר. המידע אודות העסק שלכם, חייב להיות יעיל ואמין, כגון כמה שנים העסק שלכם קיים, מי אנשי הצוות, אילו מוצרים מיוחדים אתם משווקים או שירות וכדומה. בוני אתרים וותיקים ובעלי מוניטין, ידאגו לכך שאת האתר שלכם יזכרו, גם אם מדובר על אתר תדמית.
הקמה ופיתוח של עסק מצליח אינם עניין של מה בכך. אנו חיים בעידן דיגיטלי, עידן שבו עלינו למתג את העסק שלנו בצורה ייחודית לנו, בצורה ששונה לגמרי ממה שהמתחרים שלנו עושים, עלינו לחשוב צעד אחד קדימה לפני כולם, עלינו לעשות כל מה שצריך כדי לפתח ולקדם את העסק שלנו, הן באופן כללי והן באופן ספציפי בהקשר של שיווק ופרסום בדיגיטל. אחת הדרכים לעשות את זה היא על ידי הקמת אתר תדמית לעסק. באמצעות אתר תדמית לעסק כל אחד יוכל להכיר אותנו, נוכל להגדיל את החשיפה לעסק שלנו בצורה חסרת תדמית, למתג את העסק שלנו בדיוק איך שאנחנו חולמים, להעביר מסרים ולמעשה האתר שלנו יהווה סוג של ”כרטיס ביקור“ עבור הלקוחות שלנו.
אז מאיפה מתחילים?
אחד הדברים הכי חשובים בבניית אתר תדמית לעסק הוא המבנה של האתר. שגולש נכנס לאתר שלנו, הוא אמור לרצות להישאר בו. מה שהרבה פעמים קורה הוא שבעלי עסקים רוצים לבנות אתר תדמית לעסק, אבל הם לא בטוחים מה האתר הזה אמור או לא אמור לכלול. שאלות כמו כמה עמודים האתר צריך להכיל, האם לכל שירות אני אמור לספק דף משלו או שצריך לשלב דף אחד שיכיל את כל השירותים שיש באתר ושהעסק מציע? אז בואו נעשה קצת סדר בבלאגן.
אתר תדמית לעסק מתחיל קודם כל מהעסק עצמו
כדי לגשת לתהליך של בניית אתר תדמית לעסק, צריך קודם כל להתחיל מהעסק עצמו. מי אתם? מה אתם? למי אתם פונים, כלומר מיהו קהל היעד שלכם? כל הדברים הללו חייבים להיות סופר מגובשים כדי שתדעו למי האתר פונה ואת מי הוא אמור לשרת. אמנם אתר תדמית לעסק משרת אתכם, אבל מי שאמור לגלוש בו ובעצם להנות מהתוכן שלו או צריך לקרוא את המידע, אלו הם הלקוחות הפוטנציאלים שלכם. לכן, לפני שניגשים לתהליך בניית אתר תדמית לעסק חשוב להבין ולהכיר את הלקוחות שלכם, ללמוד מה הכאבים שלהם, עם מה הם בעצם מתמודדים, איזו בעיה אתם פותרים להם? האם אתם מאמני כושר ורוצים לסייע לאנשים שרוצים לרדת במשקל הגוף שלהם? האם אתם יועצי תזונה רק לאנשים טבעוניים שנמאס להם מתפריט באנלי ורוצים תפריט שמותאם עבורם? תחשבו איפה הבידול שלכם ובמה אתם שונים מהמתחרים שלכם. זה הכי הכי חשוב.
אתר תדמית לעסק השלב השני – התוכן שיהיה בתוך האתר
לפני שאנחנו פורטים את המבנה הקלאסי בתהליך של בניית אתר תדמית לעסק מנצח, קודם כל, חשוב לעשות את המשימה הבאה. אתם צריכים ליצור מעין רשימת מכולת שתכיל את כל השירותים שיש לכם בעסק. יכול להיות שתגלו שיש לכם שירותים כמו יעוץ פרטני לצד יעוץ זוגי או קבוצתי, הרצאות וסדנאות, האם מעניין אתכם לשלב בלוג באתר שיכיל מאמרים, מדריכים ופוסטים מעניינים? תוכן שדרכו אתם יכולים להעביר מסרים או פשוט לספק לגולשים שלכם ערך מוסף?. דרך אגב, בלוג הוא לא משהו שחייבים לתחזק אותו, אפשר להעלות בבת אחת כמה פוסטים או מאמרים, לאו דווקא במאמרים אקדמיים, כלומר מאגר תוכן שיכול לאפשר ללקוחות שלכם לקבל מענה לכל מיני שאלות. תענו על השאלה הבאה: אילו שירותים יש לכם ואילו שירותים העסק שלכם מציע, זה סופר חשוב שזה יהיה כתוב!
מבנה קלאסי של אתר תדמית לעסק
המבנה הקלאסי של אתר תדמית לעסק מורכב בעצם מחמישה עמודים. יש לנו את עמוד הבית, שהוא סוג של פתיח ובו אנחנו מתמצתים את כל התוכן שיש לנו באתר. מה שהרבה פעמים קורה, הוא שאנחנו מחליטים לבנות ולכתוב את עמוד הבית של האתר שלנו, דווקא בסוף, אחרי שכבר יש לנו את השלד ואת המבנה. אחרי שהבנו את כל השירותים ואילו הרצאות או סדנאות או קורסים דיגיטליים… רק אחרי זה אנחנו מתמצתים הכל לעמוד הבית.
העמוד השני הוא עמוד השירות. ההחלטה האם יהיה דף אחד שכולל את כל השירותים, או דף שיכלול כל שירות שהעסק שלכם מספק בנפרד, תלוי בכמות התוכן. למשל, אם מדובר באתר תדמית לעסק של קוסמטיקאית שמציעה לקהל הלקוחות שלה 7 סוגי שירותים שונים, אבל לכל שירות, יש לה מידע שכולל בין 6-10 שורות, אז מן הראוי שהכל צריך להופיע בעמוד אחד רלוונטי כמו ”הטיפולים שלנו“ או משהו בסגנון הזה.
לעומת זאת, אם מדובר על באתר תדמית לעסקי של יועצת זוגית שיש לה גם טיפול פרטני שעובד בצורה מסוימת וגם טיפול זוגי שעובד בצורה אחרת וגם תהליך קצר וממוקד שך 4 מפגשים או ארוך של 10 מפגשים…. גם אם התכנים יחסית דומים אחד לשני, עדיין שווה להקדיש לכל שירות או כל טיפול, דף ארוך ומפורט עם המלצות ועם שאלות נפוצות. כל דף למעשה יכלול פירוט מלא של התהליך ואיך הוא עובד.
מה עוד חשוב לדעת על בניית אתר תדמית לעסק?
אחרי שהבנו מה הצרכים שלנו, מיהו בעצם קהל היעד שלנו ומה כוללת רשימת השירותים שהאתר שלנו או יותר נכון ומדויק להגיד – העסק שלנו מציע, נוכל בעצם להתקדם לשלבים הבאים של בניית אתר תדמית לעסק. כעת נוכל לקבל החלטות כמו כמה ואילו סרטונים ותמונות נשלב באתר שלנו ואיך נשלב אותם?
עמוד אודות
זה הזמן והמקום לספר עליכם ועל העסק שלכם, למה אתם עושים את מה שאתם עושים, איך הגעתם לעשות את מה שאתם עושים, הוסיפו אולי תמונה שלכם, אם יש כמה עובדים או שותפים, שווה להשקיע בכל תמונה משלו….
עמוד יצירת קשר
דרך העמוד הזה הגולשים שלכם יקבל את כל המידע ואת כל הדרכים באמצעותם הם יכולים ליצור אתכם קשר, ככה שכל לקוח יוכל לבחור את הדרך שמתאימה לו. איך מתקשרים אליכם, האם יש לכם שירות זמין בווטצ‘אפ, האם ניתן ליצור אתכם קשר דרך עמוד הפייסבוק והאינסטגרם שלכם… בקיצור כל דרך שאתם רוצים שבאמצעותה יצרו אתכם קשר. אם אתם לא רוצים שיצרו אתכם קשר בווטצ‘אפ, אל תשימו קישור לווטצ‘אפ.
כמה עולה אתר תדמית?
העלות לבניית אתר תדמית לעסק משתנה ותלויה בהמון פרמטרים כמו למשל:
- המערכת עליה אתם בונים את האתר
- האם אתם בונים את האתר שלכם בשיטת עשה זאת בעצמך או שהחלטתם לפנות לחברה מקצועית לבניית אתרים או לפרילנסר שזה מה שהוא עושה בפועל?
- כמה תוכן יופיע באתר הן בשלב ההתחלתי והן בשלבים מתקדמים יותר וכמה אתם משקיעים בתוכן עצמו? ככל שהתוכן יותר מפורט, יותר מעמיק, יותר מקצועי, המחיר של הכתיבה של התוכן יעלה, אלא אם כן אתם כותבים את התוכן בעצמכם….
- האם יש אלגוריתם או מערכת מורכבת הדורשת פיתוח בתוך האתר?
כאמור, המחיר לבניית אתר תדמית משתנה ונע בין 2,000-50,000 ש“ח. לסיכום, אם יש לכם עסק אבל אין לכם אתר לעסק, זה הזמן לחשוב על התהליך ברצינות ולהיכנס לרשת הדיגיטלית במלוא העוצמה.