בניית אתרים רספונסיבים

מה בעמוד זה?

בניית אתרים רספונסיביםעיצוב אתרים רספונסיבי היא טכניקה המאפשרת צפייה באתר בכל מכשיר, בין אם זה מחשב שולחני, טלפון נייד או טאבלט. האתר מתאים את הפריסה והתוכן שלו כך שיתאימו למכשיר שבו הוא נצפה. בתוך כך, בניית אתרים רספונסיבים היא מחייבת בימינו.

אתר רספונסיבי הוא אתר אשר תוכנן להגיב לכל גודל מסך, ממסכי סמארטפונים קטנים ועד למסכים שולחניים גדולים. היתרונות של אתר רספונסיבי הם בכך, שהוא מבטיח שהתוכן שלכם יעבוד בכל מכשיר מבלי לדרוש ממכם ליצור גרסאות מרובות של האתר שלכם. כמו כן, העיצוב הנ"ל מבטיח שהאתר שלכם ידורג גבוה יותר בתוצאות של מנוע החיפוש, מכיוון שגוגל מעדיפים אתרים עם ממשק ידידותי לנייד ולמשתמש באופן כללי. 

כיצד הופכים אתר לרספונסיבי?

אתר רספונסיבי הוא אתר שמתאים את עצמו אוטומטית למכשיר בו ניגשים אליו. המשמעות היא שאתר רספונסיבי יציג תוכן בצורה הטובה ביותר עבור כל מכשיר וגודל מסך, מה שמשליך ומשפיע על כל היבט קידום האתר שלכם. במילים אחרות, קידום אתרים ובניית אתרים רספונסיבים הולכים יד ביד.

ישנן דרכים רבות להפוך אתר לרספונסיבי, אך הדרך הפופולרית והקלה ביותר היא להשתמש בשאילתות מדיה של CSS. שאילתות אלו מאפשרות לבוני האתרים לציין סגנונות שונים עבור מכשירים וגדלים שונים של מסך, מה שמוביל להתאמת התכנים המוצגים באתר לפי סוג המכשיר שהמשתמשים פועלים אתו. 

תוכן איכותי ולא משנה באיזה מכשיר משתמש הגולש 

עיצוב אתרים רספונסיבי הוא אחד ההיבטים החשובים ביותר בבניית אתר אינטרנט. זה בעצם מה שמבטיח שהאתר שלכם נגיש לכל סוגי המכשירים והדפדפנים. כפועל יוצא מכך, פריסה רספונסיבית משנה את הפריסה בהתאם לגודל המכשיר ולרזולוציה. המשמעות היא שהאתר יתכוונן וישתנה בהתאם לגודל המסך, שיכול להיות כל אמצעי, ממחשב שולחני ועד מסך סמארטפון.

עיצוב ובניית אתרים כאלו חשובים מכיוון שיותר ויותר אנשים עוברים לגלישה במובייל, ואם לאתר שלכם אין עיצוב רספונסיבי, אתם תפסידו לקוחות פוטנציאליים. זהו שיקול חשוב לכל בעלי האתרים, שכן הוא מבטיח שהאתר שלהם תמיד ייראה במיטבו, לא משנה באיזה מכשיר משתמשים הגולשים.

עיצוב רספונסיבי ישנה את האופן בו מוצג האתר 

בסופו של דבר, אתר רספונסיבי ישנה את האופן שבו הוא נראה ומתפקד בהתאם למכשיר שממנו ניגשים אליו – טלפון נייד, טאבלט או מחשב שולחני. האתר גם יתכוונן בהתאם לגודל המסך שבו נעשה שימוש – קטן, בינוני או גדול. 

זה אומר שמשתמש יכול לצפות באתר שלכם במצב אורכי בסמארטפון שלו, בעוד שמישהו אחר עשוי לצפות בו במצב רוחבי במכשיר אחר. כאשר מבצעים זאת נכון, ההלשכות על קידום האתר במנועי החיפוש הן משמעותיות. בואו נדבר גם על זה. 

הקשר בין בניית אתרים רספונסיבים לבין קידום אתרים 

עיצוב אתרים רספונסיבי הוא גישה לעיצוב אתרים שמטרתה ליצור אתרים כדי לספק חווית צפייה אופטימלית – קריאה וניווט קלים עם מינימום של שינוי גודל, הזזה וגלילה. זאת, על פני מגוון רחב של מכשירים (מטלפונים ניידים ועד למחשב שולחני, מסכי מחשב שונים ועוד). 

תחום זה הפך לפופולרי יותר בשנים האחרונות בגלל הגידול במספר המשתמשים הסלולריים, אבל גם בגלל שבתעשייה של הדיגיטל כבר הבינו שיש קשר עמוק בין קידום אתרים לבין בניית אתרים רספונסיבים. יצירת דפי אינטרנט רספונסיביים היא חובה בעולם המקוון של היום. הם לא רק תואמים לכל המכשירים, אלא גם מספקים חווית משתמש טובה יותר. וזאת כל המהות של קידום אתרים.

חשוב להבין, המפתח לאתר מצליח הוא לא רק העיצוב או התוכן, אלא איך הוא מגיב לצרכים של הקהל שלכם. אתר רספונסיבי הוא אתר שמתאים לגדלים ורזולוציות מסך שונות, כך שהוא נראה טוב בסמארטפון כמו במחשב שולחני, מה שמקדם את התוכן שלכם בצורה הנכונה באינטרנט. 

כמה עולה בניית אתרים רספונסיבים ובמה תלוי המחיר?

המחיר של בניית אתר אינטרנט תלוי במספר גורמים, כולל מורכבות, תכונות שונות ועיצוב. באופן כללי, אתם יכולים לצפות לשלם על בניית אתרים רספונסיבים בין 5,000 ₪  ל-10,000 ₪ עבור אתר בסיסי הכולל כמה תכונות בסיסיות. אתר מסובך יותר עם יותר תכונות מורכבות יכול לעלות בים 10,000 ₪ ל-25,000 ₪ ויותר גם. 

בתוך כך, חשוב לקחת בחשבון גם את סוג האתר שאתם בונים. לדוגמה, אם אתם צריכים אתר מסחר אלקטרוני מסובך או CMS (מערכת ניהול תוכן), המחיר יהיה גבוה יותר מאשר אם אתם רק תצטרכו אתר מידע פשוט או בניית אתר תדמיתי. 

כיצד בניית אתרים רספונסיבים תעזור בשיווק דיגיטלי?

עיצוב רספונסיבי הוא טכניקה המאפשרת לדף האינטרנט להתאים אוטומטית את הפריסה שלו לפי גודל חלון הדפדפן, כך שהוא ייראה טוב בכל מכשיר. זהו גורם חשוב בשיווק דיגיטלי, מכיוון שהוא עוזר לשפר את מעורבות הלקוחות באתר המותג ואת שיעורי ההמרה של קמפיינים שיווקיים. 

כך יוכל העסק לקבל אתר אינטרנט נגיש ושימושי לכל לקוחותיו אשר נחשפים לקמפיין שיווקי ברשת. בכך, שיטה זו מסייעת בשיווק דיגיטלי מכיוון שהיא מציעה חווית משתמש עקבית יותר ומבטיחה שהלקוח לא יהיה מתוסכל מהפריסה של עיצוב האתר שלכם. בתורו, זה מה שיוביל לנטישת גולשים מהאתר במהירות. באמצעות כיצד בניית אתרים רספונסיבים ניתן למנוע זאת ולגרום לגולשים להישאר באתר ואף לבצע פעולות המרה שונות כמו רכישה, השארת פרטים ועוד. 

כיצד בודקים עד כמה אתר אינטרנט הוא רספונסיבי?

אם אתם מעוניינים לדעת כיצד בודקים רספונסיביות של אתר אינטרנט, יהיה מורכב להסביר זאת מבלי להיכנס לעובי הקורה של עולם הקוד והתכנות. יחד עם זאת, אפשר לציין על קצה המזלג כי ישנן מספר דרכים לבדיקת היענות מהסוג הזה. הדרך הנפוצה ביותר היא שימוש במטא תג "viewport" ובסקריפטים לזיהוי מכשירים.

המטא תג, viewport, מציין את גודל העמוד או האלמנט, ביחס לחלון הדפדפן, לצפייה במכשיר מסוים. זה מאפשר לבוני האתרים לשלוט באופן שבו נראה דף האינטרנט שלכם במכשירים שונים כמו טלפונים ניידים וטאבלטים, כיצד התוכן מוצג וכולי. כמו כן, ישנם עוד סוגים נוספים של מבחנים שבהם אתם יכולים להשתמש כדי למדוד היענות רספונסיבית של אתר אינטרנט. למשל, בדיקת זמן טעינה, בדיקת מד מהירות ועוד.

טיפים למציאת חברת בניית אתר רספונסיבי

מציאת חברת בניית אתרים רספונסיבית היא משימה לא פשוטה. יש הרבה גורמים שצריך לקחת בחשבון לפני שמקבלים שירות דיגיטלי מהסוג הזה. חלק מהגורמים הללו הם מומחיות החברה, ניהול פרויקטים, שירות לקוחות ומחיר, אבל לא רק. מעבר לכך, הדבר הראשון שיש לעשות הוא להכין רשימה של כל החברות שמצאתם בגוגל או בכל מנוע חיפוש אחר. 

לאחר מכן דרגו את החברות לפי המומחיות שלהן בעיצוב ופיתוח אתר רספונסיבי. כדאי גם לבדוק אם יש להן תיקי עבודות של עבודות קודמות שלהן כדי שתוכלו לראות איזה סוג של עבודה חברות אלו עשו בעבר עבור לקוחות אחרים. השלב הבא יהיה להתקשר לשלוש החברות המובילות ברשימה שלך ולשאול אותן לגבי מבנה התמחור שלהן, שעות שירות הלקוחות ותהליך ניהול הפרויקטים. ולבסוף, השתדלו לערוך השוואת מחירים בין חברות בניית אתרים רספונסיבים. 

Picture of חברת ירדן גרופ
חברת ירדן גרופ

גאים להוביל את ענף האינטרנט בישראל עם 800+ אתרים בבעלותנו במגוון רחב של תחומים פורטלים מובילים עם מאות אלפי גולשים, בנוסף מקדמים מגוון רחב של אתרים באמצעות קידום אורגני, מומן, וקניית קישורים

להזמנת קישורים ותוכן אונליין
לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
בניית אתר תדמית
בניית אתר תדמית

מהו אתר תדמית כשמדובר בתדמית של בית עסק, לא מדובר רק על אתר יפה ומעניין ברמה העיצובית, אלא אתר מתוכנן היטב עוד בשלבים המוקדמים של

דרושים בניית אתרים
דרושים בניית אתרים

בעלי עסקים שרוצים לקחת את הפרסום והשיווק של בית העסק שלכם שלב אחד קדימה? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל הדגשים החשובים שאתם חייבים

קורס בניית אתרים בחריש

בעלי עסקים רבים כיום בוחרים להרחיב את מאמצי השיווק והפרסום שלהם לעולם הדיגיטל. מרביתם בוחרים לעשות זאת בעזרת בניית אתרים איכותיים לבית העסק. חושבים להתחיל

קורס בניית אתרים בתל-אביב

בעלי עסקים רבים כיום בוחרים להרחיב את מאמצי השיווק והפרסום שלהם לעולם הדיגיטל. מרביתם בוחרים לעשות זאת בעזרת בניית אתרים איכותיים לבית העסק. חושבים להתחיל

קורס בניית אתרים בקריות

בעלי עסקים רבים כיום בוחרים להרחיב את מאמצי השיווק והפרסום שלהם לעולם הדיגיטל. מרביתם בוחרים לעשות זאת בעזרת בניית אתרים איכותיים לבית העסק. חושבים להתחיל

קורס בניית אתרים בגדרה

בעלי עסקים רבים כיום בוחרים להרחיב את מאמצי השיווק והפרסום שלהם לעולם הדיגיטל. מרביתם בוחרים לעשות זאת בעזרת בניית אתרים איכותיים לבית העסק. חושבים להתחיל

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך