אפיון אתר אינטרנט

מה בעמוד זה?

אפיון אתר מפרט את נקודות החוזק והחולשה של האתר, כמו גם למה קשורות החזקות והחולשות הללו. כמו כן, אפיון אתרי אינטרנט יכול גם לעזור לזהות תחומים שבהם צריך לשפר את האתר, כדי שהאתר יצליח יותר, יקודם וימשוך טראפיק. הבאנו בפניכם מס' טיפים כיצד ליצור אפיון מוצלח של אתר אינטרנט.

אפיון אתר הוא תיאור כתוב של מטרת האתר, מטרת הנתונים וקהל היעד, סוגי העמודים באתר, רשימת העמודים באתר וסגנון העיצוב שלהם, אפיון המוצרים הנמכרים באתר ועוד. התהליך נעשה בדרך כלל על ידי חברת בניית אתרי אינטרנט, או במיקור חוץ שמשתמש באנשי מקצוע כדי ליצור תוכן ואפיון לאתר. אם אתם שואלים כיצד לאפיין אתר, אז אפשר למשל לשאול משתמשים פוטנציאליים מה הם חושבים על האתר, מאחר שזה עוזר ביצירת התוכן המתאים עבורם וסוגי העמודים באתר.

יצירת ייחודיות של אתר אינטרנט בעזרת אפיון אתרים מקצועי

לעתים קרובות נעשה שימוש באפיוני אתרים כחלק מאסטרטגיות SEO, כדי להבטיח שכל עמוד באתר מותאם לדירוג במנועי חיפוש. כמו כן, חשוב יהיה לוודא שלמבקרים יש מידע על מה שהם יכולים לצפות מהאתר לפני שהם מגיעים אליו.

במובן מסוים, אפשר להגיד שאפיון הוא תהליך המשמש בעלי אתרים כדי להעניק לאתר שלהם מראה ותחושה ייחודיים. זה כולל את התוכן, הפריסה של העמודים, ערכת הצבעים, הגופנים, עיצוב העמודים באופן כללי, הגרפיקה והלוגו.

אפיון אתרים הוא לא תהליך של "בחירת צבעים לאתר" בלבד

חשוב להבין, אפיון הוא לא רק בחירת צבעים או גופנים. זה כולל גם איך האתר בנוי. והאמת שאפשר גם לסכם אפיון אתרים במשפט אחדממה מורכב אפיון אתרים מקצועי פשוט. בשורה התחתונה, הדבר החשוב ביותר באפיון האתר שלכם הוא, לוודא שיש לו זהות ברורה כדי שהמבקרים יוכלו לנווט בו בקלות ולמצוא את מה שהם צריכים.

ככל שהאתר יהיה יותר מסורבל והאפיון יהיה יותר מעורפל, ככה הגולשים ימהרו לנטוש את האתר שלכם. וכידוע, כאשר יש אחוזי נטישה גבוהים מאתר האינטרנט, אז גוגל דואג לדרג נמוך את האתרים האלו בתוצאות החיפוש שלו. במילים אחרות, אפיון אתרי אינטרנט הוא חלק בלתי נפרד מהתהליכים של קידום אתרים אורגני.

אפיון אתרי אינטרנט בעזרת שאילתות חשובות

לאתרים שונים יש מאפיינים משלהם, ולכן חשוב לברר מהם. אם תרצו, אפשר אפילו להגיד שאפיון אתר הוא רשימה של שאלות על האתר, שיעזרו לכם להבין יותר על האתר עצמו.

כשאתם פונים לסיוע של חברת בניית אתרים עבור אפיון אתר אינטרנט, החברה למעשה צריכה לערוך רשימה של שאלות לגבי האתר שלכם. בואו נדבר על כמה דוגמאות כאלו של שאילתות אפיון אתרי אינטרנט.

10 דוגמאות של שאילתות לאפיון אתר אינטרנטעשרת השאלות שיש לשאול טרם אפיון אתר אינטרנט

  1. מהן התכונות החשובות ביותר באתר?
  2. כמה עמודים יש לו?
  3. באיזו תדירות מעדכנים תוכן באתר?
  4. מהם השינויים האחרונים שבוצעו באתר?
  5. באיזו תדירות האתר מקבל תגובות וביקורות בפלטפורמות מדיה חברתית?
  6. מה סוגי הביקורות שהאתר מקבל?
  7. מי הם קהלי היעד העיקריים שהאתר מושך אליהם או אמור למשוך אליהם?
  8. אילו סוגי המרות רצויות באתר? האם רכישה? האם הרשמה לניוזלטר?
  9. האם יש עמודים באתר שמצריכים יותר משיכה של טראפיק? כמו למשל קטגוריות לרכישת מוצרים.
  10. האם כל עמודי האתר יהיו מעוצבים באותו סגנון עיצוב גראפי?

מה הקשר בין אינדוקס האתר בגוגל לבין אפיון אתרים?

אתרי אינטרנט הם חלק חשוב מהעולם הדיגיטלי שלנו. הם מחזיקים מידע רב על חברות, מוצרים ושירותים. אפיון אתר הוא תהליך של תיאור התוכן שלו בפירוט, כך שניתן יהיה להוסיף אותו לאינדקס כראוי על ידי מנועי החיפוש.

ואם כבר מישהו הזכיר את המילה "אינדקס", חשוב לציין כאן פרט מהותי ביותר. בסופו של דבר, אתם למעשה צריכים לאנדקס את האתר שלכם כדי שגוגל יבחין בו, יסרוק אותו וידרג אותו בתוצאות החיפוש.

לא סיימתם לאפיין את האתר? אל תאנדקסו אותו בגוגל!

אם אתם עדיין לא התחלתם את השלב של אפיון אתרי אינטרנט, יהיה חשוב לא לאנדקס את האתר עדיין בגוגל. זאת, מכיוון שהסריקהאין לאנדקס בגוגל אתר שלא עבר אפיון של גוגל עלולה לסמן אתכם בתור אתר אינטרנט לא איכותי. אם עדיין לא השלמתם תהליך של אפיון אתר, גוגל עלול אפילו לתת לכם עונשים כאלו ואחרים הפוגעים בדירוג שלכם.

אפיון אתר הוא דרך מצוינת, עבור הגולשים – להבין במה עוסק האתר. כמו כן, זה גם עוזר למנועי חיפוש לאנדקס אתרים בצורה טובה יותר על מנת לספק תוצאות מדויקות בשאילתות חיפוש. במילים אחרות, אם האתר שלכם לא מאופיין בצורה מקצועית ומקיפה, אתם לא תעלו בשאילתות החיפוש של הגולשים המחפשים מוצרים כמו שלכם או שירות כמו שלכם.

לשפר את חוויית המשתמש באתר – חלק מאפיון של אתרי אינטרנט

אין ספק, חוויית המשתמש (UX\UI) היא חשובה במיוחד כדי לא רק למשוך טראפיק, אלא כדי לגרום לו לחזור לבקר באתר. כדי לשפר את חווית המשתמש, אפיון האתר הוא תהליך הכולל זיהוי קהל היעד ומה הם מחפשים מאתר. על מנת להבין את קהל היעד, אפיון האתר כולל בדרך כלל 4 שלבים עיקריים:

  1. לקבוע את היעדים העסקיים שלכם.
  2. איסוף מידע על הדמוגרפיה של הקהל של האתר.
  3. ביצוע סקר של תחומי העניין וההתנהגויות של המבקרים באתר שלכם.
  4. ביצוע מחקר מתחרים הכולל את אפיון אתריהם באינטרנט.

סוגים שונים של שיטות אפיון אתרי אינטרנט

במובן מסוים, חלק מחברות בניית האתרים יגידו לכם שניתן לסווג את המאפיינים של אתר אינטרנט לשלושה סוגים עיקריים. הסוגמה הן השיטות המקובלות לאפיון אתר אינטרנט הראשון הוא ה"סכמה", הכוללת מידע כמו הכותרות באתר, כתובת האתר, תגי מטא תיאור ועוד. הסוג הזה משמש גם כדי לקבוע אם אתר אינטרנט חדש או לא.

הסוג השני הוא "בהירות", כאשר זה מתאר עד כמה ברור תוכן המאמרים המפורסמים באתר. הסוג השלישי הוא "עומק", המתאר עד כמה התכנים מעמיקים לפרטים על נושאים שונים. בשורה התחתונה, אפיון האתר הוא סיכום של איכויות ותכונות האתר השונות. זה אמור לעזור למבקרים פוטנציאליים לדעת במה האתר שלכם עוסק, וזה אמור לסייע לכוון את הגולשים למטרות רצויות. אם למשל מדובר בחנות וירטואלית, אז אפיון אתר יעסוק בכוונון של הלקוח לטובת רכישת מוצרים.

פירוט מרכיבי האתר העיקריים והחשובים

בשורה התחתונה, אפיון אתר הוא פירוט, זה לצד זה, של המרכיבים העיקריים של האתר שלכם. זה עוזר להבין את ארכיטקטורת האתר, ולהשתמש במידע עבור משימות פיתוח אינטרנט בסיסיות כמו הוספת תוכן חדש, קידומו או אפילו העברת האתר שלכם לדומיין אחר.

על מנת לשפר את האתר בהתאם לדרישות האלגוריתמים של גוגל, חשוב לעבוד עם אנשי המקצוע הנכונים. למשל, חשוב שקופירייטר יזהה איזה סוג כתיבה יתאים ביותר לכל עמוד באתר. זה עשוי לכלול זיהוי של מילות מפתח מסוימות שצריך להדגיש בכל עמוד או פסקה. ככל שהאפיון מפורט יותר, כך יהיה לקופירייטר קל יותר לכתוב קטע תוכן מושך עבור חלק נתון בנושא כזה או אחר. וכך גם רלוונטי לגבי אנשי המקצוע האחרים שיעבדו אתכם על אפיון האתר שלכם.

Picture of חברת ירדן גרופ
חברת ירדן גרופ

גאים להוביל את ענף האינטרנט בישראל עם 800+ אתרים בבעלותנו במגוון רחב של תחומים פורטלים מובילים עם מאות אלפי גולשים, בנוסף מקדמים מגוון רחב של אתרים באמצעות קידום אורגני, מומן, וקניית קישורים

להזמנת קישורים ותוכן אונליין
לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
בניית אתר תדמית
בניית אתר תדמית

מהו אתר תדמית כשמדובר בתדמית של בית עסק, לא מדובר רק על אתר יפה ומעניין ברמה העיצובית, אלא אתר מתוכנן היטב עוד בשלבים המוקדמים של

דרושים בניית אתרים
דרושים בניית אתרים

בעלי עסקים שרוצים לקחת את הפרסום והשיווק של בית העסק שלכם שלב אחד קדימה? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל הדגשים החשובים שאתם חייבים

קורס בניית אתרים בחריש

בעלי עסקים רבים כיום בוחרים להרחיב את מאמצי השיווק והפרסום שלהם לעולם הדיגיטל. מרביתם בוחרים לעשות זאת בעזרת בניית אתרים איכותיים לבית העסק. חושבים להתחיל

קורס בניית אתרים בתל-אביב

בעלי עסקים רבים כיום בוחרים להרחיב את מאמצי השיווק והפרסום שלהם לעולם הדיגיטל. מרביתם בוחרים לעשות זאת בעזרת בניית אתרים איכותיים לבית העסק. חושבים להתחיל

קורס בניית אתרים בקריות

בעלי עסקים רבים כיום בוחרים להרחיב את מאמצי השיווק והפרסום שלהם לעולם הדיגיטל. מרביתם בוחרים לעשות זאת בעזרת בניית אתרים איכותיים לבית העסק. חושבים להתחיל

קורס בניית אתרים בגדרה

בעלי עסקים רבים כיום בוחרים להרחיב את מאמצי השיווק והפרסום שלהם לעולם הדיגיטל. מרביתם בוחרים לעשות זאת בעזרת בניית אתרים איכותיים לבית העסק. חושבים להתחיל

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך