שיווק עסקים

מה בעמוד זה?

'עסק לא עושים לבד'

פיתוח עסקי הוא תחום בצמיחה מתמדת, בשנים האחרונות הטכנולוגיה 'הולידה' ערוצי שיווק ופרסום חדשים, חכמים, שהעלו את התחום של שיווק עסקים לרמה אחרת. כל תורת המכירות וקידום מכירות מוצרים עברה לרמת מקצוענות גבוהה ביותר, כשמערך של כוחות משולבים מאשר לנהל אותה ברמות דיוק ובקרה מוקפדות. להלן מספר ערוצים לשיווק אפקטיבי, מהנפוצים הקיימים כיום בתחום:

  • שיווק דיגיטלי
  • שיווק רשתי
  • שיווק ישיר
  • שיווק 'מתחת לקו' BTL
  • 'פירמידה'
  • שיווק שותפים – Affiliate Marketing
  • בניית אתר אינטרנט וקידום שלו בגוגל
  • ניהול עמודי פייסבוק ואינסטגרם
  • ניהול חנות אינטרנטית
  • מכירה אונליין (למשל, באמצעות 'קרוסלות' בפייסבוק)
  • שיווק מכוון תוצאות בדגש על הנעה לפעולה
  • שיווק ממוקד לקהלים מפולחים (שיווק סגמנטים)
  • שיווק באמצעות SMS
  • שיווק מבוסס מיקום גאוגרפי
  • שיווק באמצעות בלוג

איזה תחומי עסקים בולטים במיוחד בשימוש בפלטפורמות האלו?

  • אופנה
  • תכשיטים
  • קוסמטיקה
  • מוצרי בריאות
  • תוספי מזון וויטמינים
  • הנעלה
  • אקססוריז
  • סלולר, גאדג'טים
  • מחשבים וציוד היקפי

תוכן שיווקי – הכח העולה בתחום שיווק עסקים

עולם התוכן השיווקי צמח מאוד בשנים האחרונות והוא משתלב גם ב'מדורת השבט'. ראיתם לאחרונה תכניות בוקר?שיווק עסקים נכון מתאפשר רק אחרי שהעברת לקוחות ממצב 'קר' למצב 'חם' ראיתם שם מומחה לשזירת שיער או לאיפור קבוע ? סביר להניח שמדובר בפינה ממומנת של תוכן שיווקי (כלומר, זה מוגש כתוכן עיתונאי לכל דבר, אבל מישהו משלם על החשיפה הזאת, מישהו קיבל את החשיפה בתכנית בתשלום) אין בזה שום דבר שאיננו לגיטימי חלילה, אבל חשוב לדעת שהרבה מהאייטמים ב'פינות' האלו קנויים. הלגיטימיות שמבססת נוכחות מהסוג הזה בטלוויזיה שווה כל השקעה, כי היא מעלה את המודעות למותג, מייצרת כלפיו אהדה והעדפה בקרב קהלי המטרה ("זה היה בטלוויזיה" – משפט שבדרך כלל בא לתת אישור בקרת איכות על 'משהו') ומניעה את הקהל לבחור בו.

איפה אפשר לשלב תוכן שיווקי? (רשימה חלקית)

  • בתכניות טלוויזיה, בתכניות רדיו
  • בעיתונות מודפסת (מגזינים, עיתון יומי, שבועון, עיתונות מקצועית)
  • ב'פינות' קבועות בתכניות מובילות
  • בתסכיתים, בפודקאסטים
  • בבלוגים
  • בניוזלטר

תנו לאנשי המקצוע לנהל את שיווק העסק שלך

עם התפתחות עולמות השיווק, הפרסום והדיגיטל התפתחו גם התמחויות בהתאם. מומלץ מאוד להיעזר באיש מקצועלשיווק העסק מומלץ מאוד להיעזר באיש מקצוע שיידע להריץ לכם נכון את העסק בכלים מתקדמים שיידע להריץ לכם נכון את העסק בכלים מתקדמים. להלן רשימה חלקית של גופים והתמחויות שתוכלו להפעיל לקידום העסק:

קודם כל ולפני הכל, תדאג שיכירו אותך

אי אפשר 'לעשות שיווק' לפני שקהלי המטרה שלך יודעים על קיומך. אף אחד לא יקנה ממך כלום אם הוא לא מכירבעת שיווק העסק, אם תפעלו נכון, תשתמשו במסרים שיווקיים משכנעים, תפנו לקהלי מטרה רלבנטיים, בטוח שתראו תוצאות טובות אותך. בעולם החדש של הרשתות החברתיות יש שלבים ברורים ל'חימום' הלקוח עד לקנייה:

Know you, Trust you ,Like you = Become your client

כלומר, קודם כל תדאג שיכירו אותך, שיתנו בך אמון, שיבחרו בך , ואחר כך תתחיל להציע מכירות – התהליך הזה יוביל את הלקוח להיות בשל לקנות ממך. אף עסק לא נולד עם לקוחות ביד. שיווק עסקים נכון מתאפשר רק אחרי שהעברת לקוחות ממצב 'קר' למצב 'חם'. בניית מאגר לקוחות זה תהליך, כמו 'צעדים בוני אמון' לכל דבר.

לפני שאתה מנסה למכור ללקוח, תן לו ערך

עידן הרשתות החברתיות הכתיב התנהלות עסקית שונה מזו שהיתה מקובלת לפני שהוא 'פרץ' אל חיינו. היום כל יועץ עסקי יודע שלא מתחילים לנסות למכור, אלא רק אחרי שמעבירים את הלקוח הפוטנציאלי ל'שדה' של היכרות עם העסק, אחרי שנותנים ללקוח איזשהו 'ערך'. מה זה ערך? 'משהו כלשהו' בעל משמעות, למשל:

  • מדריך מקצועי
  • טיפים רלבנטיים לתחום העניין של הלקוח הפוטנציאלי
  • סדנה קצרה במתנה על נושא שרלבנטי ללקוח
  • השתתפות בוו'בינר חינם, עם תוכן שבו העסק מתמחה ושעשוי לעניין את הלקוח
  • עצת מומחה (במתנה) שנותנת פתרון ראשוני למה ש'כואב' ללקוח

הנתינה הזו של העסק ללקוחות הפוטנציאליים מבססת צעדים בוני אמון וממתגת את העסק כמומחה בתחומו. עמדתכיצד לשווק את העסק בצורה יעילה שתגדיל את קהל הלקוחות ותגיע גם לקוחות פוטנציאלים המומחה היא מקפצה משמעותית לתהליך של מכירה: אם אתה עסק מתמחה, אתה בעל הידע, סומכים עליך, מוכנים לקנות ממך, מעדיפים לקנות ממך. לא סתם עסקים משקיעים הון עתק בניהול מוניטין: השם הטוב של העסק ועמדתו כמוביל בתחומו מקצרים את הדרך אל 'הצילצול בקופה'. תחשבו בעצמכם: ממי הייתם מעדיפים לקבל שירות או לקנות מוצר, מעסק שאתם כבר מכירים ושמעתם עליו, או מעסק אנונימי שבחיים לא הוצג בפניכם ושלא קראתם עליו שום המלצות קודמות?

שיווק נכון ללא ספק יביא תוצאות

אם תפעלו נכון, תשתמשו במסרים שיווקיים משכנעים, תפנו לקהלי מטרה רלבנטיים, בטוח שתראו תוצאות טובות. אולי זה יהיה בהדרגה, אולי לא מיד יסתערו אצלכם מול פתח החנות, אולי זה ייקח זמן עד שתרגישו תנועת לקוחות ערה, אבל זה בטוח יעבוד. אין ברז-מים שלא יורדים ממנו מים כשפותחים אותו. הצלחה עסקית נפתחת כשמזרימים נכון את כל תהליך 'המשפך השיווקי'.

ניהול לקוחות – מהלך חיוני בבניית עסק מצליח

ברגע שהעסק מתחיל לצבור לקוחות, מאוד חשוב לנהל איתם תקשורת על איזשהו בסיס קבוע (חודשי, יומי, שבועי)מה הכלים המתקדמים לשיווק העסק בשנת 2022 הקשר עם הלקוחות, עוד בשלב שהם לקוחות פוטנציאליים, הוא ראשון במעלה בחשיבותו, סוג של 'אבני היסוד' של העסק. רוב הלקוחות שיהיו נאמנים לעסק שלכם בבוא הזמן הם אלו שתקפידו לשמור איתם על איזשהו קשר. שמירת קשר יכולה לבוא לידי ביטוי בכלים הבאים:

  • ווטסאפ
  • אימייל
  • ניוזלטר
  • אירועי השקה
  • חוגי בית
  • מערכות CRM מתקדמות

שיווק באמצעות ווטסאפ

בשנים האחרונות השימוש בפלטפורמה של ווטסאפ לצורך שיווק עסקים הפך לאמצעי חזק ביותר. האפליקציה הזו, שהתחילה בעיקר כפלטפורמה להעברת הודעות טקסט והודעות קוליות, התפתחה לסוג של 'משרד נייד', שכיום כמעט שאין עסק שלא מתפעל אותה לצרכים שיווקיים ומפיק מנה תוצאות מרשימות. יתרונות מרכזיים של שימוש בווטסאפ-עסקי הם:

  • קמפיין פרסומי – שיווקי שמגיע ישירות למשתמש
  • תקשורת מידית ש'פוגעת בול': מגיעה לטלפון האישי של הלקוח, לרוב גם בזמן-אמת
  • אפשרות העברת תמונות של מוצרים
  • אפשרות העברת מסמכים (לסגירת עסקה, לרקע אודות השירות)
  • אפשרות למשלוח מידי של מידע מקיף אודות העסק/החברה/המוצר
  • אפשרות בניית קהל לקוחות פעיל וזמין בקבוצה ייעודית
  • אפשרות לחבר את הווטסאפ לדף העסקי בפייסבוק
  • אפשרות לחבר את הווטסאפ לעמוד האינסטגרם של העסק
  • חיבור הווטסאפ לאתר האינטרנט של העסק
  • אופציה לזמינות גם ב'שעות הפוכות' עם לקוחות ממדינות בחוצלארץ
  • יצירת דטה בייס מבוסס ווטסאפ של לקוחות/ספקים
  • יצירת קמפיין ווטסאפ ללקוחות נבחרים, לחלק מסוים מתוך הקבוצות הקיימות
  • יצירת פורום להחלפת מידע ולשיתוף דעות בין הלקוחות
  • בניית קהילת מותג פעילה, עוקבת, נאמנה

שנת 2021 ממש על סף סיום, נקווה שהשנה האזרחית החדשה תהיה טובה לעסקים, גם אם 'הקורונה' לא תעזוב אותנו. בתקווה ש'הראש היהודי שממציא לנו פטנטים' ימשיך לפתח פתרונות מעולים לשיווק בעידן החדש, לרתום כלים טכנולוגיים מתקדמים, לצמיחה עסקית ולפריחה כלכלית, בעולם דינמי עם נסיבות משתנות על בסיס קבוע.

חברת ירדן גרופ
חברת ירדן גרופ

גאים להוביל את ענף האינטרנט בישראל עם 800+ אתרים בבעלותנו במגוון רחב של תחומים פורטלים מובילים עם מאות אלפי גולשים, בנוסף מקדמים מגוון רחב של אתרים באמצעות קידום אורגני, מומן, וקניית קישורים

להזמנת קישורים ותוכן אונליין
לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
פרסום עסקים בחריש

על מנת לפרסם עסקים צריך להכיר את פלטפורמות הפרסום השונות. כיום אחת מפלטפורמות הפרסום המרכזיות היא האינטרנט. על פרסום עסקים בחריש באינטרנט נרחיב במאמר הבא. 

פרסום עסקים בעומר

על מנת לפרסם עסקים צריך להכיר את פלטפורמות הפרסום השונות. כיום אחת מפלטפורמות הפרסום המרכזיות היא האינטרנט. על פרסום עסקים בעומר באינטרנט נרחיב במאמר הבא. 

פרסום עסקים בתל-אביב

על מנת לפרסם עסקים צריך להכיר את פלטפורמות הפרסום השונות. כיום אחת מפלטפורמות הפרסום המרכזיות היא האינטרנט. על פרסום עסקים בתל-אביב באינטרנט נרחיב במאמר הבא. 

פרסום עסקים ביפו

על מנת לפרסם עסקים צריך להכיר את פלטפורמות הפרסום השונות. כיום אחת מפלטפורמות הפרסום המרכזיות היא האינטרנט. על פרסום עסקים ביפו באינטרנט נרחיב במאמר הבא. 

פרסום עסקים בקריות

על מנת לפרסם עסקים צריך להכיר את פלטפורמות הפרסום השונות. כיום אחת מפלטפורמות הפרסום המרכזיות היא האינטרנט. על פרסום עסקים בקריות באינטרנט נרחיב במאמר הבא. 

פרסום עסקים בשוהם

על מנת לפרסם עסקים צריך להכיר את פלטפורמות הפרסום השונות. כיום אחת מפלטפורמות הפרסום המרכזיות היא האינטרנט. על פרסום עסקים בשוהם באינטרנט נרחיב במאמר הבא. 

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך