אנשי

מה בעמוד זה?

בין אם אתם עסק קטן ובין אם אתם עסק גדול, אחד הדברים החשובים ביותר הוא שיווק נכון ויעיל. אצל עסקים קטנים הדבר יכול לעשות את ההבדל בין עסק מצליח לעסק שייסגר. למעשה, יותר מ-70% מהעסקים נסגרים כשנתיים לאחר פתיחתם, כאשר אחת מהסיבות המרכזיות לכך היא שיווק לא טוב. עסקים קטנים, גם אם התקציב שלכם מוגבל, קיימות מגוון שיטות שיווק המאפשרות שיווק יעיל בתקציבים נמוכים. על כך נרחיב במאמר הבא.

מהו שיווק לעסקים קטנים?

בעבר, על מנת לשווק עסקים היה צריך תקציבים שמנים וקשרים עם אנשי השיווק השונים בשוק. פלטפורמות השיווק היחידות היומהו שיווק לעסקים קטנים ובמה הוא שונה משיווק רגיל עיתונים, פרסומות טלוויזיה ושלטי חוצות. אם לא יכולת להרשות לעצמך לממן פרסומת באחת הפלטפורמות הללו היית צריך להסתפק בשיווק מפה לאוזן.

למזלנו, עולם השיווק הוא כבר מזמן לא מה שהיה פעם. כיום, ניתן לשווק עסקים במגוון שיטות שונות שלא מצריכות תקציבים שמנים או קשרים מיוחדים. בזכות התפתחות הטכנולוגיה, ניתן לשווק עסקים קטנים בקלות. תוכלו לבחור לעשות זאת לבד או על ידי אנשי שיווק לעסקים קטנים.

מהם אנשי שיווק לעסקים קטנים?

אנשי שיווק לעסקים קטנים הם אנשי מקצוע המתמחים בשיווק ופרסום באינטרנט. הפרסום באינטרנט הוא רחב מאוד ויש שיטות רבות ואמצעים שונים לביצועו. על מנת להצליח לפרסם עסקים קטנים באופן יעיל ואפקטיבי שיניב תוצאות טובות ויעזור להגדיל את מעגל הלקוחות ועל ידי כך את הרווחים, מומלץ להיעזר באנשי שיווק לעסקים קטנים. אנשי שיווק אלה מתחלקים לשניים- חברות קידום ומקדמים פרילנסרים.

שיווק עם חברות קידום או עם מקדמים פרילנסרים, נעשה באותן שיטות עבור אותה מטרה. עם זאת, לכל אחד מאנשי השיווק יש יתרונות וחסרונות משלו.

יתרונות של חברת קידום

  • מקצועיות– בדרך כלל חברות הקידום יהיו מקצועיות יותר ממקדם פרילנסר. חברות הקידום מכירות את עולם השיווק מקרובמה היתרונות של חברת קידום עבור שיווק לעסקים קטנים ומכירות את שיטות השיווק היעילות ביותר. כמו כן, ברוב המקרים חברות קידום מעסיקות מספר חברי צוות כל שכל אחד מתמקצע בתחום אחר ויכול לתרום בו (לדוגמא, אחד שמתמחה בשיווק בפייסבוק ואילו אחר שמתמחה בשיווק בגוגל).
  • ניסיון– ניסיון הוא דבר חשוב מאוד בכל הנוגע לשיווק עסקים. בדרך כלל לחברות הקידום יש ניסיון רב יותר מאשר למקדם פרילנסר.
  • ידע רב– שיווק מצריך ידע רב בשיטות השונות ובאמצעי השיווק השונים. כפי שציינו, חברות הקידום בדרך כלל מעסיקות מספר חברי צוות אשר לכל אחד התמחות בתחום אחר. על ידי כך, חברות הקידום מחזיקות בידע רב במגוון אמצעי השיווק. השילוב של מספר אנשים מאפשר ידע רב יותר מאשר אדם אחד, כמו אצל מקדם פרילנסר.

יתרונות של מקדם פרילנסר

  • נוחות וזמינות– לעומת חברות קידום שעובדות מול מגוון עסקים שונים, הפרילנסר יעבוד בדרך כלל מול עסק אחד או שניים בכל פעם. בזכות כך הוא יהיה זמין עבורכם. כאשר תהיה לכם שאלה, התייעצות או שתרצו לבצע שינויים בקמפיין, ברוב המקרים הפרילנסר יהיה זמין לכך. לעומת זאת הזמינות של חברת קידום נמוכה בהרבה.
  • יחס אישי– הפרילנסר עובד מול עסק אחד או שניים בכל פעם. לעומת זאת, חברת קידום עובדת גם מגוון רחב יותר של עסקים. על ידי כך, הפרילנסר יעניק לכם יחס אישי באופן משמעותי יותר מחברת קידום.

אמצעי שיווק לעסקים קטנים

גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול בעולם. כל אדם יכול לחפש את מה שמעוניין על ידי גוגל ולקבל תוצאות מתאימות. לדוגמא, אדם שרוצה לקבל מידע על דובי פנדה, יכול לחפש מידע עליהם בגוגל ולקבל תוצאות בהתאם לחיפוש שלו. סדר התוצאות, נקבע על ידי גוגל וכאן השיווק נכנס לעניינים.

שיווק עסקים קטנים על ידי גוגל מתבצע בשתי אפשרויות-

  • קידום ממומן– בקידום ממומן, העסק משלם עבור הפרסום. המחיר נקבע על פי כמות ההקלקות שקיבלה המודעה הממומנת. כמובן שהעסק קובע את המחיר המקסימלי שהוא מוכן לשלם. קידום ממומן בגוגל מופיע תחת התגית מודעה.
  • קידום אורגני בקידום אורגני יש להעלות תכנים איכותיים ולבצע פעולות שונות שידרגו את האתר שלכם גבוה יותר בתוצאות החיפוש של גוגל. אחד הפרמטרים על פיהם גוגל קובעת את סדר התוצאות הוא איכות התוכן. ככל שהתוכן איכותי יותר כך הקידום האורגני יעבוד טוב יותר.

מה ההבדל בין שתי האפשרויות?

קידום ממומן הוא קל יותר ומהיר יותר. אתם משלמים עבור הפרסום שלכם. קידום אורגני מצריך עבודה קשה יותר ובלתי פוסקת, שכןמה ההבדל בין קידום אורגני לממומן בשיווק לעסק קטן סדר התוצאות מתעדכן כל הזמן ולכן יש להתמיד בהעלאת תכנים איכותיים. עם זאת, הקידום האורגני יעיל יותר לאורך זמן. קידום ממומן בסופו של דבר ייעלם, אך במידה והקידום האורגני יתבצע באופן נכון ויעיל, אתם תעלו לראשית תוצאות החיפוש ותישארו שם. כמו כן, הקידום האורגני מאפשר ליצור תדמית חיובית ברחבי האינטרנט ולהגיע לאנשים רבים שמתעניינים בתוכן שבאתר שלכם.

רשתות חברתיות

שיווק עסקים קטנים על ידי רשתות חברתיות נחשב לאחת השיטות הטובות ביותר. הביקוש של הרשתות החברתיות הופך אותן לפלטפורמת פרסום מצוינת. הסיבה לכך היא כמות האנשים המשתמשים ברשתות החברתיות. כיום, כמעט לא נמצא אדם בלי חשבון ברשת חברתית אחת או יותר, ביניהן פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, לינקדאין ועוד. לכן, החשיפה שניתן לקבל על ידי שיווק ברשתות החברתיות היא גדולה מאוד מה שהופך את הרשתות החברתיות לאמצעי פרסום מצוין.

איך זה עובד?

על מנת לפרסם ברשתות החברתיות עליכם לפתוח עמוד עסקי לעסק שלכם. לאחר שפתחתם עמוד עסקי תוכלו לפתוח קמפיין, להגדיראיך עובד שיווק לעסק קטן באינטרנט את קהל היעד שלכם על פי מין, מגדר, אזור מגורים, תחביבים ועוד ולהחליט מה התוכן שיפורסם במודעה. למודעה אתם יכולים להוסיף תמונה של המוצר, סרטון תדמית של העסק או קישור שיוביל את הגולשים ישירות לאתר שלכם שם יוכלו להתחיל ברכישה אונליין. על ידי כך ניתן להגיע למגוון רחב של גולשים המהווים לקוחות פוטנציאליים. על ידי הוספת קישור לרכישה השיווק ברשתות החברתיות הופך לאפקטיבי וכזה שמניע את הגולשים לפעולה.

תוכן

שיווק עסקים קטנים על ידי תוכן ניתן לביצוע בשתי דרכים שונות:

  • הדרך הראשונה לשיווק על ידי תוכן היא פרסום תכנים באתרים אחרים. לדוגמא, תוכלו לשלם לאתר שיווקי או חדשותי מוביל עבור פרסום התוכן שלכם. את התוכן תוכלו לקשר לאתר שלכם ועל ידי כך להוביל את הנחשפים לתוכן להגיע לאתר שלכם. כך תוכלו לפרסם את אתר העסק שלכם באתרים מובילים שונים ולקבל חשיפה גדולה ללקוחות פוטנציאליים.
  • הדרך השנייה היא להעלות תכנים רבים לאתר העסק שלכם. ככל שתעלו יותר תכנים איכותיים, כך תוכלו להינות מקידום אורגני בגוגל. כפי שציינו קודם, מנוע החיפוש של גוגל מדרג את תוצאות החיפוש שלו על פי המחיר ששולם ועל פי איכות המודעה. דירוג התוצאות מתעדכן כל הזמן בהתאם לתכנים חדשים ולאתרים חדשים. הקידום האורגני מאפשר לכם לקדם את העסק שלכם במעלה תוצאות החיפוש של גוגל. יש לקחת בחשבון כי קידום אורגני שמתנהל בצורה נכונה וחכמה, יכול להביא לתוצאות טובות יותר מאשר פרסום ממומן. בסופו של דבר, תכנים איכותיים נשארים לאורך זמן וגוברים על המודעות המתחלפות. כמו כן, העלאת תכנים איכותיים מובילה ליצירת תדמית חיובי באינטרנט.

יועץ שיווק לעסקים קטניםרוצים לשפר את תוצאות השיווק של בית העסק שלכם? מרגישים שהוצאות השיווק גבוהות מההכנסות שהן מניבות? יועץ שיווק לעסקים קטנים הוא התשובה עבורכם. יועץ שיווק לעסקים קטנים מסייע ללא מעט עסקים לקדם את הליכי השיווק של בית העסק שלב אחד קדימה. בעלי עסקים רבים משווקים לא נכון, מה שמוביל לתוצאות מוגברות והפסד של לא מעט כסף. אז אם אתם מרגישים שהקמפיינים השיווקיים שלכם עומדים במקום, כדאי להסתייע באיש מקצוע מנוסה ומיומן שידע בדיוק מה עליו לעשות בשביל לקדם את השיווק העסקי שלכם. בשורות הבאות נגע בהכשרתו של יועץ שיווק לעסקים קטנים, ביתרונות הרבים שהוא מבטיח לכל בעלי העסקים שהוא עובד איתם, בשינויים הגדולים שחלו בשנים האחרונות בכל עולם השיווק, בשיטות השיווק היעילות והמתקדמות ביותר ועוד. כלל הנתונים הללו יסייעו לכם לקדם את השיווק העסקי שלכם כמה צעדים קדימה, כך שאט אט תצליחו לראות תנועת קונים משמעותית המגיעה מאפיקי השיווק המרכזיים שלכם.

עולם השיווק ששירת רבים במשך עשרות שנים מתחיל להשתנות – הכירו את כל השינויים המשמעותיים ביותר

ראשית, חשוב להיות ערים לכל השינויים המשמעותיים שחלים בשנים האחרונות בכל עולם השיווק. עד לפני מספר שנים בודדות מטרת העל של כל המפרסמים הייתה להגיע לעיניהם של מיליוני אנשים. החשיפה הנרחבת עמדה לנגד עיני כל המשווקים, כך שאפיקי השיווק הטובים והמבוקשים ביותר היו אלה שיכולים לחשוף את התוכן הפרסומי לעיני מיליוני אנשים תוך זמן קצר. בשנים האחרונות חל שינוי משמעותי בדבר. יועץ שיווק לעסקים קטנים מסביר לכל לקוחותיו כי הם לא צריכים לשאוף להגיע לעיני מיליוני אנשים ללא כל הבחנה, אלא מטרתם היא להגיע לכמה שיותר אנשים שמתעניינים או שהתעניינו בעבר בתחום התוכן הפרסומי. עד לפני מספר שנים השיווק לא היה ממוקד, המטרה הייתה להגיע לעיני כמה שיותר אנשים וכלל לא משנה מי הם או מה תחומי העניין שלהם. השיטות המרכזיות ששירתו משווקים רבים במטרה להגיע לעיני מיליונים הן:

  • מודעות בעיתון

מפרסמים רבים בחרו לפרסם את המוצרים או השירותים שלהם במודעות גדולות בעיתונים מובילים המחולקים מידי בוקר למיליוני אנשים. מודעות אלה הבטיחו למפרסמים חשיפה נרחבת לעיני מיליונים תוך זמן קצר.

  • שלטי חוצות

אפשרות נוספת המסייעת למפרסמים רבים להגיע לעיני מיליוני אנשים היא שלטי חוצות. שלטי חוצות בצמתים מרכזיים או באזורים הומי אדם מאפשרים למפרסמים ליהנות מחשיפה נרחבת במיוחד. גם שיטה זו מוסילה לחשיפה לעיני מיליוני אנשים תוך ימים ספורים.

  • פרסומות בפריים טיים

האפשרות השלישית היא פרסומות בפריים טיים. פרסומות בפריים טיים בשעות שיא הרייטינג מבטיחות למפרסמים חשיפה נרחבת לעיני מיליונים תוך מספר ימים בודדים.

הסיבה המרכזית בגינה יועץ שיווק לעסקים קטנים מוותר על החשיפה לעיניהם של מיליונים

אז אם גם אתם שואפים להגיע לעיני מיליוני אנשים, אלה השיטות הטובות ביותר שיעזרו לכם לעשות זאת. אך חשוב להדגיש ולומר כי שיטה זו מפרסמת ללא כל הבחנה בין הנחשפים. יועץ שיווק לעסקים קטנים מסביר לכל לקוחותיו ששיטות אלה אינן מיטביות ומניבות אחוזי המרה נמוכים במיוחד. אז מהן שיטות השיווק החדשות שמצליחות לייצר תוצאות טובות בעשרות אחוזים מהשיטות המסורתיות הללו? ריכזנו עבורכם את כל המידע שחשוב שתכירו.

פרסום נרחב ללא כל הבחנה, לפרסום מצומצם ומדויק

יועץ שיווק לעסקים קטנים מסביר לכל לקוחותיו כי השיטות המסורתיות של פרסום בעיתונים, תליית שלטי חוצות או פרסום בפריים טיים אמנם מגיעה לעיניהם של מיליוני אנשים, אך מרביתם כלל לא מתעניינים בתחום השירות או המוצר המפורסם. במילים אחרות, פרסום ללא הבחנה מניב אחוזי המרה נמוכים משמעותית בהשוואה לשיטות הפרסום החדשות שממקדות את כל המאמץ בפרסום ממוקד לבעלי עניין בלבד. השינוי מפרסום נרחב ללא כל הבחנה לפרסום ממוקד מבטיח למפרסמים הנחה משמעותית בעלויות הפרסום ואחוזי הצרה גבוהים במיוחד. בשורות הבאות נגע באחת השיטות הטובות ביותר לבחון לעומק את יעילות כל הקמפיינים השיווקיים. כלל הבחינות מעלות תמונה ברורה – קמפיינים שיווקיים ממוקדים בשיטה החדשה יעילים הרבה יותר מקמפיינים שיווקיים הדוגלים בחשיפה נרחבת ללא כל הבחנה.

בחנו את יעילות הקמפיין השיווקי שלכם – כך תדעו אם הקמפיין שלכם באמת יעיל

איך בוחנים? אחד המדדים הטובים והמדויקים ביותר לכך הוא בדיקת אחוז המרה. אחוז המרה הוא אחוז האנשים שנוקטים פעולה מסך כל הנחשפים לפרסום. אם הפרסום שלכם הגיע לעיניהם של 100 אנשים ורק אשם אחר נקט פעולה כלשהי בעקבות הפרסום, אחוז ההמרה של קמפיין זה עומד על 1% בלבד. ככל שאחוז ההמרה גבוה יותר, כך הקמפיין השיווקי יעיל יותר. אם מאותם 100 נחשפים לתוכן הפרסומי, 10 אנשים נוקטים פעולה, אחוז ההמרה של קמפיין זה גבוה משמעותית ועומד על 10%. חשוב להדגיש שאחוז ההמרה נבחן על בסיס ההחלטה של המשווק. אן המשווק מגדיר שכל מטרת השיווק היא לטובת מכירות, רק מכירה תספר להצלחה לעניין חישוב אחוז ההמרה. לעומת זאת, אם המשווק מגדיר שכל מטרתו היא שלקוחות ישאירו פרטים ליצירת רשימת תפוצה, השארת פרטים תספר כהצלחה לעניין חישוב אחוז המרה.

שיטת השיווק החדשה – בנייה וקידום של אתרים עסקיים

לאחר שנגענו בשינויים המשמעותיים שחלו בשנים האחרונות בעולם הפרסום, בשיטות השיווק המסורתיות, במטרה המרכזית של שיטת השיווק החדשה ובדרך לבחון את יעילות כלל הקמפיינים השיווקיים, חשוב שתכירו דרך מעשית לשיווק ממוקד. יועץ שיווק לעסקים קטנים ממליץ לכל לקוחותיו להתחיל באחת הדרכים היעילות ביותר לשיווק ברשת – אתרי אינטרנט. רוצים לבנות אתר אינטרנט לבית העסק שלכם? חשוב שתכירו את כל הצעדים הנדרשים לכך. בניגוד למקובל לחשוב, בניית האתר היא רק השלב הראשון. בשורות הבאות נגע בכל הדגשים שיבטיחו לכם אתרים איכותיים שמייצרים תנועת גולשים משמעותית.

אל תתפשרו על איכות ונראות האתר שלכם!

ראשית, יועץ שיווק לעסקים קטנים מסביר לכל לקוחותיו כי אתרי אינטרנט שאינם מספיק איכותיים ומקצועיים לא מצליחים לייצר תנועת גולשים משמעותית. לכן, כבר בשלבים הראשונים של בניית האתר, חשוב מאוד לבחור נכון בונה אתרים מקצועי ומנוסה שידע להתאים עבורכם אתר אינטרנט מקצועי ואיכותי ללא דופי. סיימתם את בניית האתר שלכם בהצלחה? חשוב שתכירו את השלב הבא שיבטיח לכם תנועת גולשים – קידום אתרים. בעלי אתרים רבים בטוחים שעם עליית האתר לאוויר הוא יתחיל לייצר עבורם תנועת גולשים משמעותית. לכן, חשוב להדגיש ולומר כי בניית האתר היא השלב הראשון בלבד, וללא קידום אתרים, האתר לא ייצר תנועה כלל.

ללא קידום לא תצליחו לייצר את תנועת הגולשים המיוחלת

יועץ שיווק לעסקים קטנים מסביר לבעלי האתרים שהצורה המרכזית של הליך הקידום היא לקדם את האתר עד שיגיע למקום טוב בעמוד הראשון של גוגל ובאיזה דרך אפשר להשיג לידים לעסקים באמצעות קידום האתר למקום ראשון בגוגל. מרבית האתרים החדשים ממוקמים בעמודים האחרונים לרוב מילות החיפוש הרלוונטיות. למעלה מ 90% מסך כלל הגולשים מסתפקים בתוצאות החיפוש בעמוד הראשון והשני בלבד, מה שאומר שאם האתר שלכם לא שם, הוא כמעט ולא קיים. איך מגיעים לשם? בעזרת שירותי קידום אתרים. ישנם שני מסלולים שחשוב שתכירו.

  • קידום ממומן

קידום ממומן מצריך מבעל האתר לשלם לגוגל באופן קבוע תמורת מקום טוב בעמוד הראשון.

  • קידום אורגני

קידום אורגני כולל ביצוע פעולות אופטימיזציה תדירות לשיפור איכות האתר, מה שיוביל לקידומו באופן טבעי.

שיווק באינטרנט לעסקים קטנים

היום בעידן שבו כולנו מתעסקים חלק לא מבוטל מהיום בגלישה באינטרנטבבדיקת הרשתות חברתיותחיפוש מידע רלוונטי בגוגלשליחה וקבלה של אימייליםצפיה בסרטוניםרכישות ועודכמעט כל בעל עסק מבין את הפוטנציאל האדיר שקיים בתהליך של שיווק באינטרנט לעסקים קטניםבמדריך הבא נציג בפניכם את השיטות הטובות ביותר לשווק את העסק שלכם באינטרנטגם אם התקציב שלכם יחסית מוגבלמאיפה מתחיליםכמה זה אמור לעלות לכם אבל לפני כן….

מהם היתרונות של שיווק באינטרנט לעסקים קטנים?

  • השיווק משרת אתכם 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע  בשונה משיווק באמצעים אחרים כמו רדיוטלוויזיהשלטי חוצות וכדומהבשיווק באינטרנט לעסקים קטניםהתהליך משרת אתכם כל הזמןבין אם אתם משקיעים בבניית אתר אינטרנט שפשוט קיים שם ברשת לתמיד וכל אחד יכול להגיע אליו בשעות ובזמנים שנוחים לו ובין אם יש לכם עמוד עסקי בפייסבוקהפלטפורמה השיווקית משרתת אתכם ואת העסק שלכם כל הזמן וזה כמובן יתרון שאי אפשר להתעלם ממנו
  • אם אתה לא שם אתה לא קיים  יצירת חשיפה – כאמורהיום יש כל כך הרבה עסקים שכבר נמצאים ברשת ואין בכלל ספק כי יש להם יתרון בולט על פני המתחרים שלהםאנשים מעדיפים לצרוך את התוכן שלהם אונלייןהם מעדיפים לקבל רמת זמינות גבוההשירות ברמה אחרת ואת כל זה אפשר לעשות באמצעות שיווק באינטרנט לעסקים קטניםכמובן שחייבת להיות שם מחשבהצריך שיהיה שם משהו מעברמשהו מיוחד ועדייןאם עושים את זה כמו שצריךזה פשוט עובד
  • יצירת קשר עם הלקוחות החנות או העסק שלכם לא צריכים להיות פתוחים כדי שתוכלו לענות על שאלות ללקוחות שלכםאתם גם לא חייבים להיות בארץ כדי לעשות את זהאתם יכולים לתת מענה ושירות לקוחות ברמה הכי גבוהה במינימום מאמץ ולכן חבל שלא לנצל את הפלטפורמה הזותוכלו לענות על שאלות דרך המייללספר ללקוחות שלכם על מוצרים חדשים דרך הפייסבוק ולפרסם את הפעילות מאחורי הקלעים של העסק שלכם בסטוריז באינסטגרם.
  • מגוון אפשרויות – יש היום המון דרכים לבצע שיווק באינטרנט לעסקים קטניםאתם רק צריכים לבחור את הדרך שהכי מתאימה לכםלעסק שלכם ולתקציב העומד ברשותכם.   
  • מתאים לכל כיס  היום ניתן לשווק עסקים קטנים באינטרנט גם בתקציבים יחסית ממצומצים של כמה מאות שקלים ולא תאמינואבל בתחילת הדרך שהעסק עדיין לא מבוססניתן גם לעשות את זה לגמרי בחינם
  • דיוק התהליך בהתאם לקהל היעד שלכם  תוכלו לפרסם את העסק שלכם באינטרנט בהתאמה מושלמת לקהלי היעד הרלוונטיים אליכם
  • מיתוג – דרך בניית אתררשתות חברתיות ופרסום ממומן תוכלו לחזק את המותג שלכם ולהציג בפני הגולשים את הערכים שעומדים לנגד עיניכם

שיווק באינטרנט לעסקים קטנים מאיפה מתחילים?

הרבה בעלי עסקיםגם כאלה הנמצאים בתחילת הדרך וגם כאלה שכבר טיפה משופשפיםלא יודעים מאיפה הם צריכים להתחיל את תהליך השיווקהם מבינים את הפוטנציאלהם מבינים שהם חייבים להיות נוכחים ברשת אבל הם לא יודעים איך להתחילזה נובע גם מחוסר ידע בתחום הזה וגם מבלבולכי הרי יש ריבוי ערוצים וכל הזמן נכנסות עוד ועוד אפליקציותעוד ועוד אתריםעוד ועוד רשתות חברתיותאז בעיקרוןהדרך הכי טובה לעשות את זה היא להתייעץכלומר ממש ללכת למומחה בשיווק באינטרנט לעסקים קטנים או חברה שזה מה שהיא עושה ופשוט לבדוק איפה הכי כדאי לכם לשווק את העסק שלכם ובאיזה אופןיש מקרים בהם העסק עוד כל כך חדש וטהורשהוא אפילו לא ממותג ואז כבר מאוד משתלם לעשות את התהליך הזה ביחד

כלומר גם למתג את העסק ולהבין איך אנחנו רוצים באופן מדויק להציג אותו וגם לשווק אותו החוצהלעומת זאתיש עסקים שכבר משווקים ברשת אבל משום מההתהליך פשוט לא עובד להם והם צריכים לעשות כל מיני שינויים וגם אז כדאי להתייעץ עם המומחיםשיטה אחרת היא להתחיל בעצמכםלפתוח לעצמכם פרופילים ברשתות החברתיות אבל אם אין לכם את הידעיהיה לכם קצת מאתגר לעשות את זה כמו שצריך ואתם גם תצטרכו להשקיע בזה לא מעט זמןבקיצורזה מאוד תלוי מה אתם רוצים ואיך אתם מעוניינים לפעול בתחום הזה

איך משווקים עסק קטן באינטרנט? 

יש כמה ערוצים מאוד בולטים לשיווק עסקים קטנים באינטרנטהדרך הראשונה והמוכרת לכל היא שיווק בגוגלכאן יש שתי אפשרויותהאחת היא שיווק אורגני והשניה ממומןבכל אחת מהדרכים האלה תצטרכו להקים אתר או לפחות עמוד נחיתה רלוונטיהשיטה הראשונה בעצם בנויה על האלגוריתם של גוגל שיודע לקחת בחשבון מאות קריטריונים ועל פיהם לקבוע אילו אתרים רלוונטיים יותר ואילו פחות וכך הוא למעשה מתעדף את האתרים הטובים והאיכותיים יותר עבור הגולשיםככל שהאתר יעמוד ביותר קריטריונים שגוגל קבע ויהיה איכותי יותר בהשוואה למתחריםככה הסיכוי שלו להופיע בעמודים הראשונים עולההשיטה הממומנת מבוססת על קמפיינים פרסומיים שאנחנו שותלים בתוך מנוע החיפושרק הגולשים שילחצו על המודעה שלנויגיעו לאתר ורק על הלחיצות האלה נשלם כסף לגוגל

לכל שיטה יש את היתרונות והחסרונות שלה כמובן ולא תמיד שתי השיטות יתאימו לכל עסקזה מאוד תלוי באיזה תחום העסק שלכם עוסקמיהם קהלי היעד הרלוונטיים אליכם וכמה תקציב יש לכם להשקיע כל חודששיטה נוספת לשיווק עסקים קטנים באינטרנט היא דרך הרשתות החברתיותלכל רשת חברתית מערכת עצמאית שצריך להכיר וגם כאןרוב הפרסום מחולק לשתייםאורגני וממומןהקידום והשיווק האורגני בנוי על פוסטים שאנחנו מעלים באופן עצמאי לעמוד הפייסבוק שלנו ולעמוד האינסטגרם שלנוסרטונים לא ממומנים ביוטיובתמונות שאינן ממומנות וכדומהלעומת פוסטים ופרסומות ממומנים שפונים לקהלי יעד ספציפית אותם פילחנו בעזרת המערכת.

קראו עוד על: קניית קישורים לקידום אורגני 

שיווק באינטרנט לעסקים קטנים כמה זה עולה?

למעשהמדובר באחת השאלות הכי פופולאריות שקיימותאנשים רבים שואלים את עצמכם כמה כסף בתכלס הם יצטרכו להשקיע בשיווק והרי זה הגיוניכי רק עכשיו הם הקימו את העסק או שהעסק עדיין נחשב לעסק קטןהעלות לשיווק באינטרנט לעסקים קטנים משתנה ותלויה בכמה קריטריונים חשובים:

  1. סוג וכמות הפלטפורמות שתבחרו לשווק בהן – שיווק ממומן עולה יותר משיווק אורגני מן הסתםאך יש עסקים ופלטפורמות שיביאו בעזרתו ליותר חשיפה.  
  2. החברה או המומחה שיסייע לכם בתהליך – יש הבדל בין לשווק את העסק בעצמנו לבין לשלם כסף למישהו שעושה בשבילנו את העבודה וזה משהו שתמיד כדאי לקחת אותו בחשבון
  3. תדירות  ככל שנשווק את העסק שלנו יותרהעלויות עולות.

לסיכוםשיווק עסקים קטנים באינטרנט הוא תהליך מורכב שאי אפשר לעשות על רגל אחתבעיקר משום שהתחום הזה משתנה כל הזמןהוא מאוד דינמייש המון דברים שצריך להכיר כדי שהכל יתנהל ויתבצע בצורה נכונה ומדוייקת שתאפשר לנו לממש את מטרות השיווק ולא נמצא את עצמנו משקיעים כסףזמן ואנרגיה סתם ככה

שיווק באינטרנט לעסקים קטנים – אתם לא חייבים לשלם סכומי עתק עבור פרסום בית העסק שלכם!

רוצים לשווק נכון את העסק שלכם? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל הדגשים החשובים שאתם חייבים להכיר אודות שיווק באינטרנט לעסקים קטנים. אך קודם לכן, חשוב להדגיש כי בשנים האחרונות כל עולם השיווק עובר לא מעט שינויים משמעותיים. השינויים הללו גורמים למפרסמים רבים לשנות את שיטות השיווק, להחליף את מטרות העל של כל קמפיין ולעקוב אחר יעילות הקמפיינים הגדולים ביותר. אז אם גם אתם רוצים לשווק נכון את בית העסק שלכם מבלי להוציא סכומי עתק על חשיפה נרחבת לעיני מיליוני אנשים, חשוב שתמשיכו לקרוא את השורות הבאות. בשורות הבאות נגע בשינויים הגדולים ביותר בעולם הפרסום מהשנים האחרונות, בחסרונות הגדולים של השיטות הישנות, ביתרונות הגדולים של השיטות החדשות, בשיווק באינטרנט לעסקים קטנים, בבניית אתרים בקידום אתרים ועוד. אז רגע לפני שאתם מתחילים במסע הפרסום של בית העסק שלכם, הנה לכם כל הדגשים המקצועיים שיעזרו לכם לעשות זאת נכון.

שיטות הפרסום הישנות כוללות לא מעט חסרונות משמעותיים – הכירו את מרביתם

ראשית, חשוב להדגיש כי שיטות השיווק והפרסום ששירתו רבים עד לפני מספר שנים בודדות מתחילות להשתנות. עד לפני מספר שנים בודדות מרבית המפרסמים בחרו באפיקים גדולים המגיעים לעיני מיליוני אנשים תוך זמן קצר. המטרה המרכזית של שיטות השיווק הישנות הייתה להגיע לעיני כמה שיותר אנשים תוך זמן קצר ככל הניתן. אז אם גם אתם רוצים להגיע לעיני מיליוני אנשים תום מספר ימים בודדים, חשוב שתכירו את השיטות היעילות ביותר לכך. בין כל השיטות לחשיפה נרחבת, מרבית המפרסמים בוחרים במודעות בעיתונים גדולים, פרסומות בפריים טיים בשעות שיא הרייטינג או בשלטי חוצות בצמתים מרכזיים או מקומות הומי אדם. כך או כך, כלל האפשרויות הללו יבטיחו לכם חשיפה נרחבת של בית העסק לעיני מיליוני אנשים תוך מספר ימים בודדים. אז מדוע מפרסמים רבים כיום בוחרים לשנות את השיטות הללו? מהסיבה הפשוטה שכלל שיטות השיווק הנחרב אינן מבחינות בין הנחשפים.

חשיפה ללא הבחנה – מרבית הנחשפים לא מתעניינים בתוכן המפורסם!

מודעות בעיתון, שלטי חוצות או פרסומות בפריים טיים חשופים לעיני כל ללא הבחנה כלל. כלומר, מיליוני אנשים אגן נחשפים לתוכן הפרסומי, אך חלק גדול מהם כלל לא מתעניינים בתחום השירותים או המוצרים המפורסמים. במילים אחרות, הפרסום הנרחב אמנם מגיע לעיני מיליונים, אך חלק גדול מהם כלל לא מתעניין בתחום הפרסום, מה שהופך אותו ללא רלוונטי עבורם. לכן, בשנים האחרונות הליך שיווק באינטרנט לעסקים קטנים שונה בתכלית משיטות השיווק הנרחב שצוינו מעלה. החיסרון המרכזי של החשיפה הנרחבת הוא אחוזי הצלחה נמוכים במיוחד לכל קמפיין שיווקי. אחוז האנשים שנוקטים בפעולה של הרשמה או קנייה בגין חשיפה לתוכן בשיטות הישנות נמוך במיוחד. רוצים ליהנות מפרסומים אפקטיביים יותר? חשוב שתכירו את השיטה של שיווק באינטרנט לעסקים קטנים.

הפרסום הסלקטיבי על כלל יתרונותיו – הכירו את שיטת השיווק החדשה

שיטת השיווק החדשה היא שיטה סלקטיבית הכולל. שינויים רבים מהשיטה המסורתית שצוינה מעלה. ההבדל המרכזי הוא שהמטרה המרכזית של הפרסומים משתנה. אם עד לפני מספר שנים המטרה המרכזית הייתה להגיע לעיני מיליוני אנשים תוך מספר ימים בודדים, הרי לנו שכיום המטרה המרכזית היא להגיע לכמה שיותר לקוחות פוטנציאליים בלבד. השיטה החדשה מוכנה להתפשר על כמות הנחשפים לטובת איכות הנחשפים. שיווק באינטרנט לעסקים קטנים מגיע להרבה פחות אנשים, אך כלל הנחשפים הם בעלי עניין בתחום האתר. נתון זה כולל לא מעט יתרונות משמעותיים על פני השיטה הישנה, המרכזיים שבהם הם:

  • אחוזי הצלחה גבוהים במיוחד

היתרון הראשון והמשמעותי מכולם הוא כמובן שיפור ניכר באחוזי ההצלחה של כל קמפיין. כפי שציינו מעלה, שיטת השיווק הישנה פרסמה ללא כל הבחנה, מה שפגע קשות באחוזי ההצלחה של כל קמפיין שיווקי. חלק גדול מהנחשפים כלל לא מתעניין בתוכן השיווקי, מה שגורם לכך שאחוז קטן מסך הנחשפים באמת נוקט פעולת קנייה או הרשמה. לעומת זאת, בשיטה החדשה והסלקטיבית של שיווק באינטרנט לעסקים קטנים, מרבית הנחשפים הם בעלי עניין בתחום, מה שמשפר בעשרות אחוזים את אחוזי ההצלחה של כל קמפיין שיווקי. אחוז הנוקטים פעולה מסך הנחשפים גדול הרבה יותר.

  • עלויות נמוכות בעשרות אחוזים

יתרון נוסף ולא פחות משמעותי הוא בעלויות השיווק. שיטות השיווק הישנות המגיעות לעיני מיליוני אנשים תוך מספר ימים בודדים מחייבים את המפרסמים לשלם סכומי כסף גבוהים במיוחד. לעומת זאת, שיווק באינטרנט לעסקים קטנים מאפשר לבעלי העסקים לשלם עשרות אחוזים פחות בגין החשיפה הממוקדת. חשיפה סלקטיבית מגיעה לעיניהם של הרבה פחות אנשים, כך שהיא מחייבת את המפרסמים בתשלום נמוך. רוצים לחסוך ישרות אחוזים בהוצאות השיווק שלכם? אפשרות זו של שיווק סלקטיבי יכולה להתאים לכם.

כך תוכלו לעקוב אחר אפקטיביות הקמפיינים השיווקיים שלכם

נקודה נוספת שאתם חייבים להכיר לפני שנצלול לעומק הפרטים אודות הדרך המיטבית לשיווק ממוקד היא מדד הבחינה של יעילות הקמפיינים שלכם. מפרסמים רבים כיום בוחנים באופן תמידי את יעילות הפרסומים שלהם במטרה לוודא שהן מצליחים לשמור על יעילות גבוהה. אפשרות זו מאפשרת לרבים למקד את מירב מאמצי השיווק בקמפיינים היעילים ביותר. איך בוחנים את יעילות הקמפיינים שלכם? בעזרת חישוב אחוזי המרה. אחוז המרה הוא אחוז האנשים שנקטו פעולה מסך כל שנחשפים לתוכן השיווקי שלכם. אם התוכן הגיע לעיני 200 אנשים ורק 2 מהם נקטו בפעולה, אחוז ההמרה לקמפיין זה נמוך ועומד על 1% בלבד. ככל שאחוז ההמרה גבוה יותר, כך יעילות הקמפיין גבוהה יותר. לדוגמה, קמפיין שהגיע לעיני 200 אנשים ו 20 מהם נקטו פעולה, אחוז ההמרה במקרה זה עומד על 10% ומגלם קמפיין שיווקי יעיל משמעותית מהקמפיין הראשון.

כל מה שאתם חייבים להכיר על בניית אתר עסקי

לאחר שנגענו בכל הדגשים החשובים ביותר שאתם חייבים להכיר על שיווק באינטרנט לעסקים קטנים, חשוב שתכירו את אחת השיטות הטובות ביותר לשיווק עסקי באינטרנט. השיטה המובילה כיום היא בניית אתרי אינטרנט וקידומם עד למקום טוב בעמוד הראשון. לפני שאתם מתחילים בבניית אתר עסקי, חשוב שתכירו שתי נקודות חשובות במיוחד.

  • בניית אתרים

בניית האתר שלכם חייבת להיעשות בצורה מקצועית. בעלי עסקים רבים בוחרים להתפשר על בניית האתר במטרה לחסוך מעט בתשלום, ולכן חשוב להדגיש את חשיבות איכות האתר. אתרים שאינם מספיק איכותיים לא יצליחו לייצר תנועת גולשים משמעותית כלל. לכן, אם אתם רוצים לייצר תנועה של לא מעט גולשים באתר שלכם, אתם חייבים להקפיד על בניית אתרים איכותית ומקצועית.

  • קידום אתרים

בניית האתר בלבד לא תספיק בכדי לייצר לכם תנועה משמעותית של גולשים. הסיבה לכך היא שרוב האתרים בתחילת דרכם ממוקמים בעמודים האחרונים, אליהם מרבית הגולשים כלל לא מגיעים. לכן, חשוב להיעזר בשירותי קידום אתרים. כל מטרת השירות הללו היא לקדם את האתר עד למקום טוב בעמוד הראשון של רוב תוצאות החיפוש. שירותי קידום אתרים חיוניים, ובלעדיהם ייתכן שהאתר שלכם לא יצליח לייצר תנועת גולשים כלל. קידום אתרים ממומן יבטיח לכם תוצאות מהירות בעוד הקידום האורגני יאלץ אתכם להמתין מספר חודשים עד שתגיעו למקום טוב בעמוד הראשון.

חשוב מאוד לבצע שיווק לעסקים קטנים שכן על פי הנתונים יותר מ-70% מהעסקים הקטנים בישראל נסגרים כשנתיים לאחר פתיחתם. שיווק מוצלח יכול להבדיל בין עסק סגור לעסק מצליח. אך מהו שיווק לעסקים קטנים, כיצד נבצע אותו ומה היתרונות שלו? על כך נרחיב במאמר הבא.

 

מהו שיווק לעסקים קטנים?

בעבר רוב העסקים הקטנים נאלצו להסתפק בפרסום מפה לאוזן. אך מה היו הסיבות לכך? למעשה, בעבר פלטפורמות הפרסום היחידות היו מודעות בעיתון, פרסומות בטלוויזיה ושלטי חוצות. על מנת לפרסם באחת מהפלטפורמות הללו, בעלי העסקים היו צריכים תקציבים גדולים וקשרים עם אנשים מתאימים. כתוצאה מכך, בעלי העסקים הקטנים, שלא היה להם תקציבים או קשרים, נדחקו לשולי עולם הפרסום ולא הייתה להם ברירה אלא להסתפק בפרסום מפה לאוזן.

בזכות האינטרנט המצב השתנה וגם העסקים הקטנים יכולים להנות מפרסום מוצלח בלי תקציבים גדולים ובלי קשרים מיוחדים.

רוצים לבצע שיווק לעסקים קטנים באינטרנט? מצוין. אך לפני שאתם מתחילים בשיווק, חשוב מאוד לקחת בחשבון מספר דברים:

מטרה שיווקית אחד הדברים החשובים ביותר בפרסום הוא הגדרת המטרה. כאשר אתם מגדירים מטרה לפרסום אתם יכולים לעקוב אחר הפרסום ולהבין האם הוא יעיל, האם הוא מתקדם בהתאם לציפיות שלכם והאם הוא ממלא את המטרה שלו. חשוב מאוד שתגדירו את המטרה באופן ברור, ספציפי ומדויק. כמו כן, חשוב שהמטרה תהיה מוגבלת בזמן ורלוונטית לעסק ולמוצר שהוא מציע. לדוגמא, ניתן להגדיר את המטרה השיווקית כהרחבת מעגל הלקוחות תוך שבועיים באמצעות פרסום ממומן בפייסבוק.
קהל יעד קהל היעד הוא הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. למי העסק מיועד? מי יקנה את המוצרים שלנו? חשוב מאוד שקהל היעד יוגדר באופן ספציפי על מנת שהפרסום יופנה בדיוק למי שצריך. את קהל היעד יש להגדיר לפי מגדר, גיל, אזור מגורים, תחומי עניין, מצב משפחתי, רצונות, מצב חברתי-כלכלי ועוד. לדוגמא, ניתן לבחור שקהל היעד יהיה אימהות צעירות מאזור הערבה.
מתחרים עולם העסקים הוא עולם קשה מאוד עם תחרות קשה. לכן, חשוב מאוד לקחת את התחרות בחשבון כאשר רוצים לפרסם את העסק. חשוב מאוד לחקור את המתחרים, לדעת מי הם, כמה יש, מה החוזקות של המתחרים ומה החולשות שלהם, היכן הם פועלים, היכן מתבצע הפרסום שלהם ובאילו אמצעים ועוד. כדאי גם לעקוב אחר הפרסום של המתחרים ולהסיק ממנו מסקנות.
בחינת המוצר לפני שאתם ממהרים לפרסם את המוצר שלכם חשוב מאוד לבחון ולהבין האם הוא מתאים לדרישות הקיימות בשוק. בדרך כלל מוצר צריך לענות על בעיה כלשהי שקיימת בשוק. אם הוא לא נותן פתרון לבעיה, רוב הסיכויים שהוא לא יימכר לאנשים רבים, לכן וודאו זאת מראש.

כיצד נבצע שיווק לעסקים קטנים באינטרנט?

  1. גוגל

גוגל, מנוע החיפוש הגדול בעולם שפועל במגוון רחב מאוד של מדינות ומאפשר לבצע בו פרסום לעסקים קטנים. חיפוש בגוגל מעניק לנו תוצאות לפי סדר מוגדר מראש. בדרך כלל, אנשים יסתפקו בתוצאות הראשונות שיראו ולא ימשיכו לדף התוצאות השני. כאשר אתם מפרסמים עסק בגוגל אתם מעלים אותו במעלה תוצאות החיפוש, על מנת שיקבל חשיפה גבוהה לכמה שיותר לקוחות פוטנציאליים.

פרסום בגוגל לעסקים קטנים מתבצע בשתי דרכים-

  • פרסום ממומן– מופיע תחת התגית מודעה. כאן העסק משלם לגוגל עבור הפרסום כאשר המחיר נקבע על פי כמות ההקלקות שקיבלה המודעה. לא הקליקו אתם לא משלמים. העסק יכול לקבוע את התקציב המקסימלי שישלם. פרסום ממומן הוא מהיר אך לא נשאר לזמן רב.
  • פרסום אורגני– כאן יש לפעול בשביל הפרסום. לשם כך יש להקים אתר, להעלות תכנים ולבצע פעולות שונות שיגרמו לגוגל לדרג את האתר שלכם גבוה בתוצאות החיפוש. אחד הפרמטרים המרכזיים על פיהם גוגל קובעת את סדר התוצאות הוא איכות התוכן. ככל שהתוכן איכותי יותר כך הקידום האורגני יעבוד טוב יותר. הפרסום האורגני מצריך עבודה ללא הפסקה, אך הוא נשאר לאורך זמן והוא תורם למוניטין חיובי של העסק באינטרנט.
  1. רשתות חברתיות

הרשתות החברתיות הן חלק בלתי נפרד מחיינו. גולשים בהם מיליארדי אנשים מה שהופך אותן לפלטפורמות פרסום מצוינות שיכולות להניב תוצאות מעולות. כאשר מבצעים פרסום ברשתות החברתיות יש לפתוח עמוד עסקי. לעמוד העסקי ניתן להעלות פוסטים, תמונות, סרטונים, לשתף מבצעים ועוד.

אחת הדרכים ברשתות החברתיות היא פרסום ממומן. לפרסום ממומן יש לפתוח קמפיין, להגדיר מטרה, קהל יעד, תקציב ולבנות מודעה מעניינת שתמשוך לקוחות.

  1. תוכן

שיווק ופרסום על ידי תוכן ניתן לביצוע בשתי דרכים שונות-הפרסום מניע את הלקוחות לפעולה מהירה יותר באופן משמעותי וכך התוצאות שלו טובות יותר מאשר של שיווק בפלטפורמות האחרות

  • שיווק תכנים באתרים מובילים- לשם כך ניתן לשלם לאתרים מובילים ברחבי האינטרנט על מנת לפרסם תוכן. כמו כן ניתן לעשות זאת על ידי טאבולה שעובדת כמו מתווך בין העסקים לבין האתרים. פרסום באתרים מובילים יוביל לחשיפה גבוהה מאוד לתוכן שלכם.
  • העלאת תכנים רבים לאתר העסק שלכם- ככל שתעלו יותר תכנים איכותיים לאתר העסק שלכם כך אתם מבצעים פרסום אורגני.
  1. בלוגים

הבלוגים יכולים להיות כלי עזר מצוין לפרסום עסקים. ניהול בלוג לא עולה הרבה כסף והוא יכול להביא חשיפה רבה לעסק שלכם. חשוב לציין כי ניהול בלוג יכול בנוסף ליצור קשר רגשי חזק בין הלקוחות שלכם לעסק שלכם.

  1. הקמת אתרים

כאשר מקימים אתר לעסק יכולים להפיץ אותו ולפרסם אותו ברחבי האינטרנט. חשוב מאוד שהאתר שאתם בונים יהיה בנוי כהלכה. האתר צריך להיות מעוצב בצורה מרשימה שתמשוך לקוחות. חשוב מאוד שהוא יהיה ברור, נוח, מהיר ויספק חוויית משתמש טובה לגולשים בו. כמו כן, חשוב מאוד שהאתר יותאם לגלישה בטלפון הנייד מאחר וכיום רוב האנשים גולשים באינטרנט בטלפונים הניידים. לאתר חשוב מאוד להעלות תוכן מתאים לעסק.

יתרונות השיווק לעסקים קטנים באינטרנט

תקציב בזכות האינטרנט ניתן לבצע פרסום לעסקים קטנים בתקציבים נמוכים מאוד ולעתים ללא תקציבים כלל, לדוגמא על ידי פרסום אורגני.
נגישות האינטרנט הפך את הפרסום לנגיש מאוד. בזכות כך, הפרסום מניע את הלקוחות לפעולה מהירה יותר באופן משמעותי וכך התוצאות שלו טובות יותר מאשר של פרסום בפלטפורמות האחרות. כאשר מפרסמים עסק באינטרנט, לקוח שמבחין במודעה שמעניינת אותו יוכל לפעול באופן מידי על ידי כניסה לאתר או אפילו רכישה אונליין, מה שהופך את התהליך לקצר יותר ואפקטיבי יותר.
זמינות האינטרנט הוא מקום גלובלי בו ניתן להגיע לכל אחד בכל זמן ובכל מקום. פרסום באינטרנט הפך את העסק לזמין. עבור הלקוח, ניתן לקבל מידע על העסק במשך של שעות היום, גם בלי שנהיה מחוברים למחשב.
קהל יעד כאשר מפרסמים עסקים באינטרנט יכולים למקד את הפרסום עבור קהל יעד ספציפי. על ידי כך, הפרסום יעיל יותר ומגיע בדיוק למי שאנחנו רוצים שהוא יגיע. את קהל היעד ניתן למקד על פי פרמטרים כמו גיל, מין, תחביבים, אזור מגורים ועוד.
אסיפת נתונים כאשר מפרסמים עסק באינטרנט ניתן לעקוב אחר נתוני הפרסום ולנתח אותם. כך ניתן ללמוד על הפרסום, על היעילות שלו ולהסיק מסקנות להמשך.

מאז ומתמיד בעלי עסקים, או נותני שירות כלשהן היו דואגים לפרסום או לשיווק העסק שלהם. העיקרון היה ונותר פשוט – בעלי עסקים אשר רצו להגדיל את החשיפה ואת מאגר הלקוחות של העסק שלהם, על מנת להגדיל את החשיפה ובכך בסופו של דבר להגדיל את ההכנסה שלהם בסוף החודש. אם בעבר, דרכי השיווק והפרסום הפופולאריות ביותר היו – שלטי חוצות בכבישים ראשיים, פרסומות מבוימות בערוצי טלוויזיה, חלוקת פלאיירים במקומות הומי אדם, ועוד נוספים, אזי שכיום ניתן להגיד שתחום אחד ומשמעותי תפס את קדמת הבמה בכל עולמות השיווק והפרסום – תחום השיווק והפרסום הדיגיטליים.

אם בעבר, הלקוחות הפוטנציאליים של עסק היו נמדדים ע"פ קרבה גאוגרפית ופיזית אל מקום המצאות החנות, כיום החשיבות של דבר זה היא כבר לא הדבר המרכזי ביותר. מרבית בני האדם בשנת 2022 עברו כבר לבצע את הקניות והרכישות השבועיות שלהם גם כן דרך הרשת האינטרנטית. על פי מחר אשר פורסם בכתב עת חשוב אשר בוצע במדינת קליפורניה אשר נמצאת בארצות הברית, נכון לשנת 2019 70 אחוזים מאוכלוסיית מדינה זו העידו על עצמם כי הם מקיימים לפחות חלק מהקניות שלהם דרך הרשת האינטרנטית, שמא הם היו מעוניינים להתחיל לבצע את הרכישות שלהם בדרך זו.

במה שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים שונה משיווק דיגיטלי לעסקים גדולים?

בעיקרון, יש שני סוגים עיקריים של עסקים קטנים.

  1. עסק קטן הנמצא בתחילת הדרך – עסקים כאלה בונים את עצמם לאט לאט, שלב אחר שלב ולכן התקציב שלהם לשיווק דיגיטלי לעסקים הוא מוגבל.
  2. עסק קטן שרץ למשך תקופה- יש גם עסקים קטנים שפשוט שומרים על הפעילות שלהם בפרופיל נמוך ולכן התקציב שלהם לשיווק דיגיטלי הוא גם יחסית קטן.

לעומת זאת, עסקים גדולים בעלי תקציב גדול יותר ויכולים להשקיע יותר בפעילות שלהם.

למה שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים הוא הדבר הנכון עבור העסק שלכם, ומה היתרונות המצואים בשיטה זו

לעומת שיטות פרסום אחרות וישנות, כגון פרסומות טלוויזיה אשר עולות סכומים נכבדים ורציניים, אזי שהשיווק והפרסום הדיגיטליים מתאים לעסקים קטנים, שכןהכל השתנה כאשר נחשפתי לקורס שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים, והחלטתי להתחיל את הקורס בצורה עצמאית עם ליווי מתמשך וצמוד של החברה. שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים הוא זול, פשוט מבחינת משאבים, ותחום אשר יכול להילמד על ידי כל אחד, וניתן ליישום בקלות רבה בצורה עצמאית. בעל חנות ירקות מאוסטרליה מספר – "במשך שנים לא הצלחתי להגדיל את מאגר הלקוחות שלי בצורה חד משמעית. כל ניסיונותיי לרכישת קהל יעד חדש של לקוחות נמצאו לא מוצלחים כלל, ולאט לאט הרגשתי שאיבדתי את מאגר הלקוחות הנוכחי שלי. הכל השתנה כאשר נחשפתי לקורס שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים, והחלטתי להתחיל את הקורס בצורה עצמאית עם ליווי מתמשך וצמוד של החברה. לאחר שנה שבה אני מממש את הכלים שלמדתי בקורס, הצלחתי להגדיל ב190 אחוזים את רמת ההכנסה החודשית שלי, עברתי למכור את הפירות וירקות שאני מוכר בחנות שלי באמצעות אתר אינטרנט חדש, ועתה אני נמצא בתהליכים לפתיחת סניף חדש של חנות הירקות והפירות שלי.

שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים – על המגוון השונה של הדרכים השיווקיות והפרסומיות בעולם הדיגיטלי

אומנם נהוג להתייחס לעולם השיווק הדיגיטלי בתור תחום אחד כולל ומקיף, כעת אנחנו יכולים לספר לכם שמדובר בתחום עצום ומורכב, אשר מכיל תחתיו אפשרויות פרסום רבות, אופציות שיווקיות רבות ומגוונות אשר ניתנות להתאמה לכלל מטרה, וטכניקות שונות וכלים חדשניים להשגת המטרות שלכם. עולם השיווק הדיגיטלי לעסקים קטנים יכול להיות עולם חינמי לחלוטין, אשר יבוצע על ידכם וללא כל הנחיה וליווי של גורם צד שלילי, ומצד שני השיווק הדיגיטלי יכול להיות שיווק ממומן בתשלום, אשר מקודם על ידי אתרי האינטרנט, הרשתות החברתיות, ומנועי החיפוש עצמם.

עולם השיווק הדיגיטלי מתאים בעיקר לעסקים קטנים, שכן לעסקים קטנים אשר לא מחזיקים באותם משאבים אנושיים וכלכליים של החברות והעסקים הגדולים, ישנה את האופציה להתחרות באותה רשת, תחת אותו קהל לקוחות, ובסופו של דבר להגיע לאותם הלקוחות הפוטנציאליים של החברות הגדולות יותר בשוק. עסקים קטנים רבים כבר הבינו זאת, ועל פי מחקר שבוצע במדינת ישראל, כ80 אחוז מהעסקים הקטנים והעצמאיים במדינת ישראל משווקים או מפרסמים את העסקים שלהם באמצעות הרשת הדיגיטלית, שמא הם היו מעוניינים להתחיל לשווק את העסק שלהם בצורה כזו.

שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים – טיפים כלליים למי שרוצה להתחיל לעשות שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים

ראשית כל, במידה שאין לכם את הניסיון הקשור לשיווק דיגיטלי, או לעולם הפרסום כלל, הדבר הראשון שאנחנו יכולים להמליץ לכם הוא לשכור את השירותים שלפירוט על סוגים שונים של אמצעי שיווק דיגיטליים אשר מתאימים עבור שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים – קידום אורגני של אתר האינטרנט במנוע החיפוש גוגל חברת שיווק ופרסום דיגיטליים, או אפשרות נוספות, לעבור קורס כלשהו אשר עוסק בתחום מורכב זה. בסופו של דבר נקודת המוצא היא כזו – במידה ותתחילו להשקיע משאבים שונים כגון כסף, זמן, או כוח אדם על שיווק ופרסום העסק שלכם דרך העולם הדיגיטלי, מרב הסיכויים שתבצעו טעויות שונות, אשר נפוצות אצל רוב המתחילים בתחום זה, וטעויות אלה בסופו של דבר יגררו איבוד של משאבים אלה – כלומר הפסד כספי בסופו של דבר.

נקודה שנייה וחשובה אשר יש להתייחס אליה – חשוב לדעת ולזכור שיש לגשת אל עולם השיווק הדיגיטלי לעסקים קטנים מנקודת מבט כוללת ורצינית, ולא מתוך תפיסה או גישה שמדובר במשהו חד פעמי או זמני, ועליכם להבין שמדובר בעולם שלם שאתם נכנסים אליו. תחילת הכניסה שלכם לעולם השיווק הדיגיטלי לעסקים קטנים, תבינו כי עליכם לבצע מחקר מעמיק וכולל על העסק שלכם, להציב לעצמכם מטרות ויעדים עבור השיווק והפרסום הדיגיטליים שתבצעו, ובסופו של דבר, תצרו ותקימו אסטרטגיית שיווק כוללת ומקיפה עבור העסק שלכם.

פירוט על סוגים שונים של אמצעי שיווק דיגיטליים אשר מתאימים עבור שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים

  • קידום אורגני של אתר האינטרנט במנוע החיפוש גוגל הקידום האורגני של אתרי האינטרנט, מתייחס לצעדים חינמיים אשר ניתן לעשות, על מנת לגרוםבניית אתר אינטרנטי וחדשני עבור החברה או העסק שלכם הינה צעד מומלץ ביותר עבור שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים. כיום ניתן להרכיב ולבנות אתרי אינטרנט מספיק טובים בצורה עצמאית לאתר האינטרנט של העסק שלכם להופיע קרוב יותר והתחלת אופציות החיפוש כאשר משתמשים בגוגל יבצעו את החיפוש שלהם בגוגל. בסופו של דבר, אנשים נוטים להיכנס לאתרי אינטרנט אשר מופיעים קודם לכן בגוגל, ולעתים קרובות אותם אנשים אפילו לא יגיעו לאופציות התחתיות יותר במנוע החיפוש. מעבר לכך, אנשים ברחבי העולם נוטים לסמוך פחות ולהאמין פחות על אתרים אשר נמצאים רחוק יותר בתוצאות של גוגל.
    הקידום האורגני מסתמך על צעדים שניתנים לביצוע, ולפיהם גוגל משכללת את הנתונים של האתרים השונים ומחליטה על פי נתונים אלה כיצד למקם את אתרי האינטרנט במנוע החיפוש הנ"ל. מבין הצעדים השונים שתוכלו לבצע – שיפור רמת האסטטיות והעיצוב של אתר האינטרנט, שימוש בצבעים מושכים את העין, שיפור רמת התוכן באתר האינטרנט, עשיית גרפיקות שונות ומרשימות, ועוד צעדים רבים ושונים.
  • קמפיינים ממומנים במנועי החיפוש וברשתות החברתיות אופציה נוספת של דרך שיווק דיגיטלית לעסקים קטנים. דרך זו היא ההיפוך המושלם של הקידום האורגני בגוגל, כלומר צעדים אשר ניתנים לביצוע באמצעות תשלום כסף. בעוד אסטרטגיית השיווק האורגני מתאימה בעיקר לפרסום ושיווק אשר יכולים ומעוניינים לקחת את הזמן, ולראות את התוצאות לאחר זמן ממושך, אזי שדרך הפרסום באמצעות קמפיינים ממומנים מתאימה לבעלי עסקים וחברות אשר מעוניינים להניב תוצאות בפרק זמן מהיר וללא סבלנות מרובה. הקמפיינים הממומנים עובדים בדומה למכירה פומבית – כל בעל עסק מחליט כמה כסףכיצד לשווק את העסק בצורה יעילה שתגדיל את קהל הלקוחות ותגיע גם לקוחות פוטנציאלים הוא מעוניין להשקיע על מנת לפרסם את העסק שלו ביממה אחת, ולאחר מכן גוגל או הרשתות החברתיות, מפרסמות את המודעה שלו בהתאם לכסף שהוא בחר להוציא. אם כך המשוואה פשוט – עסק שיבחר לשלם כמות כסף גדולה יותר יפורסם בעדיפות גבוהה יותר, וכך התחרות שנוצרת בין עסקים שונים בעלי תחומי עניין ומכירה משותפים הינה גבוהה.
  • בניית אתר אינטרנט לעסק שלכם בסופו של דבר, בעקבות מגוון האופציות אשר קימות בידי הגולשים בכל תחום אשר קיים באינטרנט, האוכלוסייה הכללית הפכה להיות חשדנית יותר למה שהם רואים באינטרנט. אם כך, מודעה אשר משכה את העין של אדם מסוים באינטרנט, יכול לעתים קרובות להיות לא מספקת עד הסוף עבור הלקוח הפוטנציאלי, אשר ירצה בסופו של דבר להרחיב את המחקר שהוא יבצע על אותו העסק על מנת להחליט בסופו של דבר לשכור את שירותיו של העסק או לקנות את מוצר שהוא מציע למכירה. על כן, בניית אתר אינטרנטי וחדשני עבור החברה או העסק שלכם הינה צעד מומלץ ביותר עבור שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים. כיום ניתן להרכיב ולבנות אתרי אינטרנט מספיק טובים בצורה עצמאית, אך מומלץ ביותר לשכור את שירותיהם של חברות צד שלישי, אשר מתמחות בבניית אתרי אינטרנט חדשניים, נוחים, אסטטיים, ומותאמים לטלפונים הניידים.

 

שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים כמה כסף זה אמור לעלות לי?

כמו שכבר אמרנו, כדי שתוכלו לשווק את העסק שלכם בתקציב יחסית מוגבל, זאת בהשוואה לעסקים גדולים יותר, אתם צריכים לגבש אסטרטגיה. אתם צריכיםשיווק דיגיטלי לעסקים קטנים כמה כסף זה אמור לעלות לי? כמו שכבר אמרנו, כדי שתוכלו לשווק את העסק שלכם בתקציב יחסית מוגבל קודם כל בשלב הראשון להבין איפה הגולשים שלכם נמצאים, איפה קהל היעד שלכם. האם אתם משווקים ומפרסמים מוצרים שרלוונטיים לקהלים הנמצאים ברשתות חברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם ויוטיוב, או שמא אם תבנו אתר אינטרנט תדמיתי או חנות אינטרנטית, דווקא זה מה שישיג לכם יותר חשיפה. לשם כך, צריך לבצע סוג של מחקר שוק ואפילו אם ניתן להתייעץ עם מומחה או חברה מקצועית המתמחה בשיווק דיגיטלי לעסקים קטנים. אחרי שתבינו איפה הקהל שלכם נמצא, תוכלו להתחיל לגבש תקציב אותו תשקיעו בשיווק חודש בחודשו. בגדול התקציב שעסקים קטנים משקיעים חודש בחודש בשיווק באינטרנט נע בין 1,000-20,000 ש“ח.

טיפים חשובים שכדאי להכיר בכל מה שקשור לשיווק דיגיטלי לעסקים קטנים

  1. שווקו את העסק שלכם בצור ייחודית ששונה מהותית ממה שהמתחרים שלכם עושים.
  2. תהיו גמישים בנוגע לאסטרטגיית השיווק ואם צריך שנו את את התוכן, את הפעילות ואת סוג השיווק כדי להשיג מקסימום של חשיפה.
  3. היו מעורבים כמה שניתן וחפשו מישהו שינהל עבורכם את כל התהליך בצורה שקופה ומקצועית.
  4. אל תתפתו לבצע דברים בעצמכם כמו הקמת אתר אינטרנט בחינם או הקמת עמוד עסקי בפייסבוק אם אין לכם את הזמן, הידע, הכלים והניסיון לעשות את זה.
  5. צרו פעילות ברשתות חברתיות, הגיבו, תייגו, פרסמו תחרויות ומבצעים.
  6. אם עדיין לא בניתם מותג סביב העסק שלכם, חשוב לעשות גם את זה.

 

חברת ירדן גרופ
חברת ירדן גרופ

גאים להוביל את ענף האינטרנט בישראל עם 800+ אתרים בבעלותנו במגוון רחב של תחומים פורטלים מובילים עם מאות אלפי גולשים, בנוסף מקדמים מגוון רחב של אתרים באמצעות קידום אורגני, מומן, וקניית קישורים

להזמנת קישורים ותוכן אונליין
לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
פרסום עסקים בחריש

על מנת לפרסם עסקים צריך להכיר את פלטפורמות הפרסום השונות. כיום אחת מפלטפורמות הפרסום המרכזיות היא האינטרנט. על פרסום עסקים בחריש באינטרנט נרחיב במאמר הבא. 

פרסום עסקים בעומר

על מנת לפרסם עסקים צריך להכיר את פלטפורמות הפרסום השונות. כיום אחת מפלטפורמות הפרסום המרכזיות היא האינטרנט. על פרסום עסקים בעומר באינטרנט נרחיב במאמר הבא. 

פרסום עסקים בתל-אביב

על מנת לפרסם עסקים צריך להכיר את פלטפורמות הפרסום השונות. כיום אחת מפלטפורמות הפרסום המרכזיות היא האינטרנט. על פרסום עסקים בתל-אביב באינטרנט נרחיב במאמר הבא. 

פרסום עסקים ביפו

על מנת לפרסם עסקים צריך להכיר את פלטפורמות הפרסום השונות. כיום אחת מפלטפורמות הפרסום המרכזיות היא האינטרנט. על פרסום עסקים ביפו באינטרנט נרחיב במאמר הבא. 

פרסום עסקים בקריות

על מנת לפרסם עסקים צריך להכיר את פלטפורמות הפרסום השונות. כיום אחת מפלטפורמות הפרסום המרכזיות היא האינטרנט. על פרסום עסקים בקריות באינטרנט נרחיב במאמר הבא. 

פרסום עסקים בשוהם

על מנת לפרסם עסקים צריך להכיר את פלטפורמות הפרסום השונות. כיום אחת מפלטפורמות הפרסום המרכזיות היא האינטרנט. על פרסום עסקים בשוהם באינטרנט נרחיב במאמר הבא. 

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך