שיווק במדיה חברתית
המדיה החברתית היא חלק משמעותי מאוד בחיים שלנו. לרוב האנשים בעולם יש חשבונות ברשתות החברתיות השונות מה שהופך אותן לפלטפורמה אידיאלית במיוחד עבור שיווק. במאמר הבא נסביר על שיווק ברשתות החברתיות המרכזיות.
שיווק במדיה חברתית- פייסבוק
פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה ביותר והיא מאפשרת שיווק יעיל מאוד עבור עסקים. השיווק בפייסבוק מתאים לכל סוגי העסקים או נותני השירות השונים. על מנת לשווק עסק בפייסבוק יש לפתוח דף עסקי. לדף העסקי יש להוסיף פוסטים, לפרסם תמונות, מבצעים ולמעשה לשווק את העסק שלכם.
בנוסף, ניתן לשווק עסקים בפייסבוק בדרכים מקצועיות יותר על ידי פיצ'רים שונים המסופקים לסקטור העסקי. בין הפיצ'רים הללו תמצאו מערכת לקמפיינים ממומנים המאפשרת יצירת מודעות פרסום בפייסבוק.
מערכת השיווק של פייסבוק היא אחת מהמערכות החכמות ביותר. אז כיצד עובד שיווק ממומן בפייסבוק? המערכת מחולקת ל-3 חלקים מרכזיים שונים-
- קמפיין- כאן על המשווק להגדיר את המטרתו שלו מהפרסום, כאשר ניתן לבחור ביותר ממטרה אחת. חשוב מאוד להגדיר את המטרה נכון על מנת להבין מה אנו רוצים להשיג מהשיווק ולעקוב אחרי זה. כמו כן בחלק זה יש לבחור את סוג הקמפיין בהתאם למטרה שלנו.
- סדרת מודעות- כאן עלינו לקבוע את שאר הפרמטרים ביניהם קהל היעד (על פי פרמטרים כמו גיל, מגדר, תחביבים, מקום מגורים, שפה ועוד), התקציב שלנו לפרסום, מיקומי הפרסום השונים בהם נרצה להציג את המודעה שלנו, האם המודעה תופיע רק בנייד, רק במחשב או בשניהם ועוד.
- המודעה שלנו- כאן נקבע מה יהיו פרטי המודעה שתתפרסם בפייסבוק. חשוב מאוד ליצור מודעה מעניינת שתמשוך את הגולשים ותוביל אותם להיכנס לעמוד העסק שלכם או להמשיך לרכישה באתר. ניתן להוסיף תמונה, סרטון, קישור לאתר ועוד.
שיווק במדיה חברתית- אינסטגרם
לאינסטגרם יש שתי סיבות שהפכו אותה לאידיאליות לפרסום. הסיבה הראשונה היא כמות המשתמשים בה שעומדת על יותר ממיליארד ואילו הסיבה השנייה נוגעת לגיל המשתמשים. אינסטגרם היא רשת חברתית צעירה כאשר הגיל הממוצע בה נע בין 16 ל-35. פרסום ברשת זו פונה לקהל צעיר שמהווה גם את רוב הרוכשים באינטרנט. שיווק עסקים באינסטגרם מתאים לכל עסק.
קיימות שתי דרכים לקידום באינסטגרם
שיווק אורגני באינסטגרם | שיווק אורגני הוא שיווק שנעשה על ידי העלאת פוסטים, העלאת תמונות, הגדלת מספר העוקבים והפצה של העמוד שלנו. בשיווק אורגני יש לפרסם תמונות וסרטונים שמטרתם למשוך לקוחות. שיווק אורגני מתאים לבעלי עסק עם נראות גרפית חזקה או עסקים בתחום היצירה שגורמים ללקוחות לרצות לעקוב אחריכם ולראות תכנים דומים בהמשך. |
שיווק ממומן באינסטגרם | שיווק ממומן באינסטגרם, כמו בפייסבוק, הוא פרסום של מודעות בתשלום. שיווק ממומן מאפשר למשווק לקדם פוסטים בהתאם לקהל היעד שלו ולקבל חשיפה רבה בהתאם. ככל שהשיווק הממומן יהיה יעיל יותר כך הוא יוביל לתוצאות טובות יותר. |
שיווק במדיה חברתית- טיקטוק
יחסית לשתי הקודמות, טיקטוק היא רשת חברתית חדשה והיא הצליחה לצבור תאוצה באופן מדהים. כמו אינסטגרם, גם טיקטוק היא רשת חברתית צעירה שטווח הגילאים בה נע בין 15 ל-30.
מי שלא יודע טיקטוק היא פלטפורמה אליה מעלים בעיקר סרטונים קצרים.
לשיווק ופרסום בטיקטוק יש לפתוח חשבון עסקי. חשוב מאוד לקחת בחשבון כי הדרך היחידה לנהל שיווק ממומן בטיקטוק היא על ידי הכנסת כרטיס אשראי או על ידי הטענה של החשבון העסקי בכסף.
לאחר מכן יהיה עליכם לייצר קמפיין. גם כאן חשוב מאוד להגדיר את המטרה בצורה ברורה וספציפית על מנת לייעל את השיווק ולעקוב אחריו כראוי. כך ניתן לראות האם הפרסום עוזר בהשגת המטרה או לא. במידה והקמפיין לא משיג את המטרה שלכם, תוכלו לבחור האם לשנות אותו ולייעל אותו. יש אפשרויות שונות למטרת הקמפיין ביניהן- העלאת מודעות, הובלת טראפיק, התקנת אפליקציה, צפייה בסרטון או המרות. בין היתר יהיה עליכם לתת שם לקמפיין ולהגדיר את התקציב שלכם.
בשלב הבא של השיווק הממומן יש ליצור קבוצת מודעות ולהגדיר פרמטרים ביניהם כמו קהל יעד ומיקום המודעה. בסופו של דבר נעבור לשלב ייצור המודעה. חשוב שהמודעה תהיה מעניינת על מנת שתמשוך כמה שיותר לקוחות שנחשפים אליה. למודעה תוכלו להוסיף סרטונים שאתם הכנתם, תוכלו לייצר סרטונים מגניבים שימשכו לקוחות פוטנציאליים. לבסוף ניתן להריץ את השיווק ולראות האם הוא יעיל או לא.
שיווק במדיה חברתית- לינקדאין
לינקדאין היא רשת חברתית שמתאימה לעסקים מסוימים. בלינקדאין ניתן לשווק בין עסקים לעסקים, לשווק תחומים בעלי אופי עסקי וקרייריסטי לדוגמא ענף הפיננסים, להגיע לאנשי מפתח רלוונטיים, להגיע לעולם הגיוס וההשמה ועוד.
בלינקדאין יש יכולות פילוח מתקדמות וסיווג של פרופילים לפי תעשיות, תפקידים, מיקום גאוגרפי ועוד. על ידי שיווק בלינקדאין ניתן לקבל פרסום בינלאומי.
שיווק עסקים בלינקדאין עובד על ידי ממשק ניהול עצמי. ממשק זה קרוי Linkedin Campaign Manager. ממשק הניהול העצמי, מאפשר לכם ליצור קמפיין פרסום בשילוב עם יצירת מודעה ראשונה. המודעה הראשונה תהיה בחירה בין מודעה רגילה לבין פרסום ממומן מתוך דף עסקי.