פרסום ממומן בפייסבוק: מדריך למתחילים

מה בעמוד זה?

אחת הבעיות בהן נתקלים אנשי עסקים רבים שמפעילים עמוד פייסבוק עם כתיבת פוסטים אורגניים במקום לבחור בשיטת פרסום ממומןפרסום בפייסבוק מחירים בהתאם לסוג המודעה בפייסבוק, היא שהם מגלים בשלב כלשהו של התנהלותם שהפוסטים האורגניים בדף העסקי שלהם בפייסבוק אינם מקבלים את טווח ההגעה שהיה להם פעם, וחשוב להבין את הסיבה. אם משווים את החשיפה שמתקבלת לארך פרסום אורגני בפייסבוק, לעומת פרסום ממומן בפייסבוק, מגלים כי התוצאות הרבה אבל הרבה יותר טובות. הסיבה העיקרית לכך היא משום שבאמצעות מערכת הפרסום של פייסבוק אנחנו יכולים ליצור פילוח סופר מדויק, לתכנן ולהקים את הקמפיין שלנו בדיוק מושלם לפי קהלי היעד הרלוונטיים לנו. למשל, אם המוצרים או השירותים שאנחנו מציעים מתאימים לנשים אחרי לידה בגילאי 30-45 באזור המרכז, באמצעות המערכת הפרסומית של פייסבוק אנחנו יכולים להפנות את הפרסום שלנו בדיוק לקהל הזה. דוגמא נוספת. אם קהל היעד שלנו הוא גברים הסובלים מהתקרחות גנטית וזאת משום שיש לנו פתרון מהפכני עבורכם, המערכת המתקדמם של פייסבוק יכולה למקד עבורנו את הפרסום בהתאם לקהל יעד ספציפי זה.

מה קורה היום?

במהלך השנים, ככל שהאלגוריתם של פייסבוק המשיך להתפתח, ועם יותר מותגים, עסקים וחברות שמשתמשים בפייסבוק כפלטפורמת שיווק, טווח ההגעה האורגני הלך והצטמצם עוד יותר. לכן, זה נחמד ואפילו מצוין עבור העסק שלכם שיש לו דף עסקי בפייסבוק אליו אתם מעלים תמונות, סרטונים, פוסטים ושאר תוכן אורגני, אבל זה לא מספיק. זה לא מספיק עבור עסקים שרוצים לגדול, זה לא מספיק עבור עסקים שרוצים לצמוח ובטח לא עבור עסקים שרוצים שכמה שיותר אנשים ייחשפו אליהם. לשם כך, צריך להשקיע בפרסום ממומן בפייסבוק. אם יתמזל מזלכם, אתם עשויים לקבל נראות בקרב אחוז אחד מהעוקבים שלכם, אבל הסיכויים נמוכים, אלא אם כן תתחילו קמפיין פרסום ממומן בפייסבוק.

מותגים מתחרים בפוסטים אישיים, לכן צריך לשלם כדי להישאר במשחק

מותגים מתחרים בפוסטים אישיים של משתמשים, שמעלים סרטוני חתולים, תמונות תינוקות, תמונות של ארוחות ועדכונים אחרים.כיצד להתחיל עם פרסום ממומן בפייסבוק ולמי זה מתאים הנראות בעדכוני המשתמשים עליהם מותגים מתחרים אינה מה שהייתה פעם ואם אתם מעוניינים להשיג יותר מעורבות, אתם צריכים לשלם כדי להישאר במשחק.

שיטה אחת מהירה, קלה ובמחיר סביר להתבלט בפייסבוק היא להגביר את הפוסטים האורגניים שלכם באמצעות פרסום ממומן בפייסבוק. בואו נראה איך זה עובד.

מה זה פרסום ממומן בפייסבוק?

פרסום ממומן בפייסבוק הוא מודעה שמיוצרת באמצעות שימוש בפוסט בדף העסקי בפייסבוק. אם המטרה היא שהפוסט האורגני בדף העסקי בפייסבוק יקבל יותר נראות ויגיע לקהלים חדשים או גדולים יותר, ניתן להגביר או לקדם את הפוסט.

הפוסט שלכם ייראה על ידי יותר אנשים, ויסייע בהגברת מודעות ישירה יותר למותג ומעורבות משתמשים, כמו גם ישפיע בעקיפין על התנועה לאתר, אם יש קישור, וגם המרות.

איך מפעילים קמפיין פרסום ממומן בפייסבוק?

קיימות היום שתי שיטות לקמפיין פרסום ממומן בפייסבוק: ישירות דרך הפוסט האורגני, או דרך מנהל המודעות בפייסבוק.

הגדרה ישירות דרך הפוסט האורגני

כיצד להתחיל קמפיין ממומן בפייסבוקפייסבוק מקלה על עסקים קטנים ואנשים פרטיים לתת חסות פוסט. נכון שקיימות מספר שיטות להגברת פוסט, אבל השיטה המהירה והקלה ביותר היא ישירות בפוסט האורגני, בדף העסקי שלכם בפייסבוק. בכל אחד מהפוסטים שלכם, ניתן למצוא כפתור כחול שנקרא "חיזוק פוסט".

יש לבחור את הקהל או ליצור קהל חדש. אם המטרה היא שיותר עוקבים יראו את הפוסט, ניתן למקד פרסום ממומן בפייסבוק ל"אנשים שאוהבים את הדף שלך", או באמצעות כמה קהלים רחבים יותר על מנת לעמוד מול עוד אנשים חדשים ולהכניס אותם למשפך המכירות שלכם.

מיקוד מדויק

אחת מהשיטות הרבות שבהן אתם יכולים להתחיל להגיע לאנשים היא למקד לאנשים שמתגוררים במיקום שאתם יכולים למכור בו או להציע שירות ולטווח הגילאים שעשוי להתעניין במוצרים או בשירותים שלכם.

שיטה יעילה להגיע לאנשים חדשים באמצעות פרסום ממומן בפייסבוק היא יצירת רשימות לידים או אימיילים של לקוחות, ייבוא הרשימות לקהלים במנהל המודעות ויצירת מראה דומה. שיטה נוספת היא לקחת את המבקרים באתר שלכם או את הגולשים שנטשו את עגלת הקניות וליצור מהם קהלים דומים.

הגדרת מיקומים ותקציב

יש להגדיר מודעת פרסום ממומן בפייסבוק כך שהיא תוצג בכל מיקומי המודעות. ההמלצה היא להפעיל את הקהל על מנת לראות את התפקוד עם קהלים מסוימים והמיקומים בהם המודעה מתפקדת הכי טוב.

אם אתם מריצים את הפוסט הממומן שלכם מספיק זמן, מקסימום שבוע, עם תקציב סביר, תוכלו להיכנס מאוחר יותר למנהל המודעות של פייסבוק כדי להפעיל דוח מיקום מודעה. אם אתם רואים שלמיקום המודעה יש ביצועים נמוכים, תוכלו להיכנס לקמפיין פרסום ממומן בפייסבוק, לרמת ערכת המודעות, ולערוך את מיקומי המודעות כדי לבטל את הבחירה באחד מאלה עם ביצועים.

שיטה זו מסייעת לייעל או לשפר את הביצועים של הפוסט הממומן הספציפי שלכם

אתם יכולים גם לקחת את הלמידה של הפוסט הממומן הזה ולהחיל את הידע על קמפיינים אחרים או שונים של פרסום ממומן בפייסבוק, ולראות אם הוא מוצלח. גם עם שיטה זו תחסכו זמן וכסף בבדיקת נוסח המודעה והיצירתיות שלכם עם קהלים חדשים.

עלות פרסום ממומן בפייסבוק

חברה שמספקת שירותי פרסום ממומן בפייסבוק עשויה לגבות על השירות סכומים שנעים בין 15-23% מהתקציב הכולל של הפרסום, אםכיצד להגדיר עלות פרסום ממומן בפייסבוק הקמפיינים הם של תקציבים גדולים בסכומים של יותר מ-10,000 ₪.

שיטת תמחור אחרת היא קביעת מחיר קבוע, אם תקציב הפרסום עומד על כמה אלפי שקלים או אף בסכומים נמוכים יותר.

פרסום ממומן בפייסבוק איך עושים את זה?

למעשה, יש דרכים לבצע פרסום ממומן בפייסבוק. האחת היא למעשה ללמוד את המערכת בעצמכם. מדובר במערכת מאוד דינמית, שגם נוטה להשתנות כל הזמן בהתאם לצרכים של הקהל בפייסבוק ובהתאם לדרישות העסקים לא רק כאן בארץ, אלא גם ברחבי העולם. כמובן ששיטה זו היא טובה וגם תחסוך לכם הרבה מאוד כסף, אבל וזה אבל גדול, תצטרכו מה שנקרא “להיות על זה”. להשקיע בזה לא מעט זמן ומחשבה, במקביל גם לקדם את העסק שלכם בהיבטים אחרים וברשתות חברתיות אחרות. לכן אם אין לכם את הזמן, את הידע או את הזמן ללמוד את הידע הזה, כדאי שתפנו למומחים. זו כמובן השיטה השניה. פרסום ממומן בפייסבוק באמצעות איש שיווק שידע לבנות עבורכם את הקמפיין בצורה הכי מדויקת שיש.

מה התפקיד של מומחה לפרסום ממומן בפייסבוק?

התפקיד שלו הוא קודם כל להבין וללמוד את העסק. הוא צריך להבין מה מייחד אתכם ואיזה קמפיין יהפוך להכי רלוונטי בהתאם לנקודת המוצא הפרסומית שבה העסק שלכם נמצא. בנוסף, מומחה לפרסום ממומן בפייסבוק צריך לבצע את מחקר השוק ולהבין באופן הכי מדויק שיש מיהו קהל היעד שלכם. את מי השירות או המוצר שאתם רוצים למכור משרת ולפי זה בעצם להקים את הקמפיין הפרסומי הממומן. בשורה התחתונה, קמפיין כזה לאורך זמן יביא לכם יותר לקוחות, יותר עניין לדף, יותר חשיפה ויגדיל לכם את ההכנסות.

מהם הכלים הדיגיטליים להקמת קמפיין ממומן מוצלח בפייסבוקיש הרבה סיבות שבגללן עסק צריך לשקול לעשות קמפיין ממומן בפייסבוק. זאת, מאחר שפייסבוק היא הפלטפורמה החברתית הפופולרית ביותר עם קהל משתמשים מוערך של כ-2.2 מיליארד משתמשים פעילים חודשיים.

– יותר מ-90% מהמבוגרים האמריקאים משתמשים בפייסבוק בדרך, אופן או צורה כלשהיא. וככה גם רלוונטי לגבי הנתונים בישראל, שכן כל אדם בוגר וכל ילד עם טלפון נייד מקפידים לבקר בפייסבוק עשרות פעמים ביום. וכשפלטפורמה מסוימת היא עד כדי כך פופולארית, קמפיין ממומן בפייסבוק  נראה כמו רעיון טוב, והוא אכן כזה. אמה-מה, צריך לדעת כיצד להקים, לבנות ולהריץ קמפיינים ממומנים בפייסבוק. בואו נדבר על זה יותר לעומק.

קמפיין ממומן בפלטפורמת השיווק הגדולה בעולם

82% מבני המילניום משתמשים בפייסבוק מדי יום, ו-70% משתמשים בו מספר פעמים ביום. כמו כן, חשוב לדעת כי עסקים השקיעו הרבה זמן ומשאבים בפייסבוק, אבל ההחזר על ההשקעה שלהם לא כמו שהם היו מקווים.

מדוע? בדרך כלל, זה כתוצאה משיווק ממומן שלא מתבצע בצורה מקצועית ונכונה. כיצד פותרים זאת? מקבלים את הסיוע של חברת קידום אתרים, חברת קידום בפייסבוק, קידום ממומן בפייסבוק, שיווק פייסבוק וכו'. הבנתם את רעיון.

הקמת קמפיין ממומן בפייסבוק מצריכה הכרת כלים דיגיטליים שונים

בין אם החברה קוראת לעצמה חברת שיווק דיגיטלי בפייסבוק או קידום ממומן פייסבוק, היא צריכה להכיר את הכלים הטכנולוגיים השונים העומדים לרשותה. ישנם כלים שבאמצעותם ניתן לבצע ניטור של נתונים, ניטור של קהלי יעד פוטנציאליים, ניטור של משתמשים שעושים FOLLOW לתחומי עניין מסוימים ועוד.

ללא הכלים האלו, קמפיין ממומן בפייסבוק עלול לרדת לטמיון. ואתם ממש לא מעוניינים שזה יקרה. זאת, משום שקמפיין ממומן שמבוצע נכון, יכול לעזור לעסקים להגיע לקהל רחב יותר וליצור החזר ROI מעולה (החזר השקעה).

מה עוד חשוב לדעת על קמפיינים ממומנים בפייסבוק?

קמפיינים ממומנים בפייסבוק מביאים הרבה הכנסות לעסקים על ידי הגדלת מספר הלייקים, השיתופים, התגובות ואפילו הביקורות השונות. אבל שימו לב, אתם צריכים להיות עם היד על הדופק. נסביר למה הכוונה:

אם למשל גולשים כותבים לכם תגובה לא טובה או ביקורת שלילית במהלך קמפיין ממומן בפייסבוק, אתם צריכים להיות מספיק ערניים כדי להגיב לכך. תשלטו במצב, תתנצלו ותציעו פיצוי, תבטיחו שהצוות בודק את הטעות שנגרמה ללקוח ועוד.

הרצת קמפיין ממומן בפייסבוק מצריכה יד על הדופק

אל תתנו לשום דבר לחמוק מעיניכם. ואם אתם עמוסים מדי ועסוקים עם העסק, קחו לכם אנשי מקצוע שיטפלו בנושאים האלו. בסופו שלכיצד מתבצע מעקב עוקבים בהרצת קמפיין ממומן בפייסבוק יום, קמפיינים ממומנים צוברים פופולריות בגלל האופן שבו הם מקבלים חשיפה לקהל היעד של העסק שלך דרך יוטיוב, אינסטגרם, טוויטר, סנאפצ'ט, לינקדאין ועוד.

אבל יחד עם פלטפורמות אלו, קמפיין ממומן בפייסבוק עדיין נחשב בתור אחד מהכלים השיווקיים המשמעותיים ביותר שיש כיום. וכדי לפעול נכון בעת הרצת הקמפיין הממומן שלך, יהיה חשוב להסתייע באנשי מקצוע שיכולים לעזור בכך.

הנה 10 טיפים כיצד ליצור קמפיין ממומן בפייסבוק:

  1. בחר את קהל היעד שלך. האם אתה רוצה לתת חסות לעסק, אירוע או מטרה?
  2. קבע את התקציב והיעדים שלך.
  3. צור תוכנית/אסטרטגיה לקמפיין שלך, הכוללת איזה סוג תוכן תשתף ומתי תשתף אותו.
  4. שדר החוצה מסר שמתאים למטרות מסע הפרסום שלך, והתאם אותו אישית עם מילות מפתח שניתן לחפש על ידי אנשים שיש להם סיכוי גבוה יותר לחפש את התחום, המוצר או השירות.
  5. הגדר את המודעה שלך כך שתהיה מותאמת לצופים בנייד וגם לקוראים אותה במחשבים נייחים, ואל תיתן לטעויות של עיצוב גראפי להפיל את הקמפיין.
  6. אורכו של פוסט הקידום חייב להיות באורך של 30 שניות או פחות, תלוי מה המסר השיווקי.
  7. 3. זה חייב להיות משכנע מבחינה ויזואלית, אל תפרסמו קמפיין ממומן בפייסבוק שישעמם את הגולשים.
  8. הקפידו להגדיר תקציב פרסום ממומן בפייסבוק מראש – נסו לא לחרוג ממנו.
  9. תפרידו בין פוסטים לבין פוסטים ממומנים, אל תנסו תמיד "לדחוף" לינקים ללקוחות שלכם ולגרום להם לבצע המרות.
  10. קבעו אם צריך להשתמש בפוסטים ממומנים כחלק מאסטרטגיית השיווק או כקניית מודעה נטו. שתי השיטות הללו שונות בתמחור ובכמות הנראות שהן זוכות לה. בטווח הארוך, יהיו הבדלים משמעותיים במחירים ועלויות השיווק.

קידום ממומן בפייסבוק: דרך משתלמת להגיע לקהלי יעד

קידום המותג שלך במדיה החברתית הוא דרך יעילה לבנות נוכחות חזקה עבור החברה, המוצר או השירות שאתם מספקים ללקוחותיכם וקהלי היעד שלכם. זוהי גם הדרך המשתלמת והנגישה ביותר להגיע ללקוחות פוטנציאליים.

קידום המותג שלך בפייסבוק יכול להיעשות בכמה שיטות שונות, אך שתי הפופולריות ביותר הן פוסטים ממומנים ופוסטים מקודמים. הפוסט הממומן חייב לעמוד בהנחיות הבאות, וככה גם רלוונטי לגבי כלל המודעות הפרסומיות שתריצו בפלטפורמת פייסבוק.

אפשרויות מיקוד קהלי יעד בקמפיין ממומן בפייסבוק

עם יותר ממיליארד משתמשים בפייסבוק, אין פלטפורמה טובה מזו לעסק שלך. אבל יחד עם זאת, אין פלטפורמה שמצריכה יותר מיקוד של קמפיין ממומן ומודעות פרסומיות. זכרו, לפייסבוק יש אפשרויות מיקוד נרחבות שיאפשרו לך למקד את השיווק לקבוצות ספציפיות של אנשים.

תוכל להגדיר מודעות מרובות עם שמות ואפשרויות מיקוד שונות, כך שלא תצטרך לדאוג שיגמר שטח המודעה או שמא המודעה תיחשף בפני קהלי יעד שאינם רלוונטיים. באופן הזה, שיווק ממומן בפייסבוק יהיה ממוקד הרבה יותר.

קמפיינים ממומנים בפייסבוק מציעים החזר השקעה טוב

אחת הדרכים שבהן פייסבוק עוזרת לעסקים להגיע לקהל שלהם היא באמצעות קמפיינים ממומנים. זוהי אחת מאסטרטגיות הפרסוםהחזר השקעה מקמפיינים ממומנים בפייסבוק הפופולריות ביותר בפייסבוק, מכיוון שהיא מספקת את ההחזר הגבוה ביותר על ההשקעה. אבל שוב נציין כי, צריך לבצע נכון את תהליכי השיווק כדי באמת להנות מהחזר השקעה שמניב פירות.

כדי להקל עליכם, ריכזנו עבורכם מספר שלבים בסיסיים שחשוב להכיר כאשר מריצים קמפיין ממומן בפייסבוק. שלושת השלבים המעורבים בקמפיין ממומן הם:

1) השקת קמפיין.

2) התאמה אישית של המודעות שלך ומעקב אחר ביצועי המודעות.

3) ניתוח תוצאות וביצוע אופטימיזציה של מסע הפרסום שלך.

הזדמנויות שיווק רבות בפייסבוק עבור עסקים מכל הסוגים

פייסבוק היא פלטפורמה שמציעה הזדמנויות רבות לעסקים ומותגים לפרסם את המוצרים והשירותים שלהם. לפעמים, מודעות אלה יכולות להיות ממומנות. בפעמים אחרות, חברות ועסקים מסתייעים בחברות קידום ושיווק כדי לנהל באופן שוטף את הדך העסקי בפייסבוק.

למידע נוסף על איך אתה יכול להתחיל עם מסעות פרסום ממומנים בפייסבוק, אנחנו ממליצים לפנות אל חברת קידום האתרים שלך. ואם עדיין לא מצאת אחת כזו, כנראה שהגיע הזמן להזדנב מאחורי המתחרים העסקיים שלך ולמצוא חברת קידום שתמנף את בית העסק, את המוצר או השירות שאתם מציעים!

כדי לאתר חברת ניהול קמפיינים ממומנים בפייסבוק, הקפידו על הכללים הבאים:

  1. ודאו שהחברה קיימת מספיק זמן בענף, לפחות כמה שנים.
  2. ודאו שלחברת השיווק יש ניסיון עם עסקים מהתחום העסקי שלכם.
  3. ודאו שהחברה משתמשת בכלים טכנולוגיים לניטור מידע וקבוצות מיקוד לצרוך קמפיין ממומן בפייסבוק.
  4. קבלו המלצות או הפניות מקולגות שלכם בעסק, בני משפחה, חברים וכו'.

עשו זאת נכון, קבלו סיוע מקצועי, ותמנפו את העסק שלכם באמצעות שיווק ממומן בפייסבוק.

קמפיין ממומן בפייסבוק – כך תצליחו לפרסם נכון את המוצר או השירות שלכם!

כל עולם השיווק והפרסום משנה את פניו בשנים האחרונות. עד לפני מספר שנים אפיקי הפרסום הגדולים והמבוקשים ביותר היו מודעות בעיתונים גדולים המופצים למיליוני אנשים מידי יום, פרסומות בפריים טיים או שלטי חוצות גדולים בכבישי איילון. אפיקי פרסום אלה אכן הצליחו לחשוף כל פרסום לעיניהם של מיליוני אנשים, אך כמה מהם באמת התעניינו בשירות או במוצר המפורסם? אחוז נמוך מאוד מסך כל הנחשפים. לכן, השנים האחרונות בעלי עסקים רבים בוחרים לפרסם את כלל השירותים או המוצרים שהם מציעים בדרכים אחרות. אחת הדרכים היעילות והמבוקשות ביותר כיום היא בעזרת קמפיין ממומן בפייסבוק או בכל שאר הרשתות החברתיות. הרשתות החברתיות הפכו בשנים האחרונות מפלטפורמה חברתית שעיקר מטרתה היא לשתף אירועים ולשמור על קשרים, לפלטפורמה פרסומית משומנת.

שלטי חוצות בכבישי איילון אינם יעילים כמו קמפיין ממומן בפייסבוק – השינוי הגדול של כל עולם הפרסום

בעלי עסקים רבים כיום מכל רחבי העולם בוחרים קמפיין ממומן בפייסבוק או קמפיינים שונים ברשתות החברתיות על פני כל אפיקי הפרסום המיושנים שהובאו מעלה. על אף החשיפה הנרחבת של מודעות בעיתונים גדולים או שלטי חוצות בכבישי איילון, אחוזי ההמרה שהם מצליחים לייצר למפרסמים נמוכים במיוחד. עולם הפרסום שעד לפני. שנים בודדות בחר למקד את מלוא מאמציו בחשיפה גדולה ונרחבת ככל הניתן, מבין כיום שעדיף למקד את מירב המאמצים בפרסום ממוקד. פרסום ממוקד מבטיח למפרסמים אחוזי המרה גבוהים הרבה יותר. על אף שפרסום מסוג זה לא יוביל לחשיפת המוצא או השירות לעיניהם של מיליונים, הוא עדיין יצליח לספק למפרסמים תוצאות טובות ויעילות במיוחד. לפני שנגע בכל האפשרויות המבוקשות ביותר כיום של קמפיין ממומן בפייסבוק, חשוב שתכירו את אחד מביטויי המפתח בתחום – אחוזי המרה.

הכירו את אחוזי ההמרה – כך תדעו לעקוב אחר יעילות הפרסומים שלכם

קמפיין ממומן בפייסבוק: דרך משתלמת להגיע לקהלי יעדאחוזי המרה הם בעצם אינדיקטור שמוכיח את יעילות הפרסום. ככל שאחוזי ההמרה גבוהים יותר, כך הפרסום נחשב ליעיל יותר, וכן להיפך. איך מחשבים את אחוזי ההמרה? אחוזי ההמרה הם אחוזי ההצלחה של הפרסום. אחוז האנשים שנקטו בפעולה מסך כל האנשים שנחשפו לפרסום, הוא אחוז ההמרה. כלומר, אם הפרסום הגיע לעיניהם של 100 אנשים ורק אדם אחד נקט פעולה בעקבות הפרסום, אחוז ההמרה במקרה זה הוא 1%. לעומת זאת, אם מאותו פרסום שהגיע לעיניהם של אותם 100 אנשים, 10 מהם נקטו פעולה, אחוז ההמרה במקרה זה גבוה משמעותית ועומד על 10%.

מהי הפעולה שיש לנקוט במטרה להכניס את האדם לאחוז האנשים שנקטו פעולה? הפעולה משתנה מאוד מקמפיין לקמפיין. ישנם קמפיינים שכל מטרתם היא שהלקוח ישאיר פרטים אישיים. בקמפיינים אלה, השארת פרטים תחשב להצלחה ותספר באחוזי ההמרה (על אף שלא בוצעה כל רכישה). לעומתם, יש קמפיינים שכל מטרתם היא לייצר מכירה ובמקרים אלה רק מכירה תחשב להצלחה שתספר עם אחוזי ההמרה.

כך תוכלו לפלח את כלל האוכלוסיה ולפרסם רק לפלח המתאים ביותר עבורכם

אז איך ניתן למקד קמפיין ממומן בפייסבוק וליהנות מאחוזי המרה גבוהים כל כך? התשובה היא בעזרת פילוח נכון ואיתור מדוייק של קהל היעד הפוטנציאלי לכל מוצר או שירות. קמפיין ממומן בפייסבוק מאפשר למפרסמים לפלח את כל שכבות האוכלוסיה ולפרסם לפלחים מסויימים בלבד. לדוגמה, בעל עסק שמוכר שמלות יוכל להחליט שכלל הפרסומים שלו יחשפו לנשים בלבד. פילוח נוסף אפשרי הוא בגיל הנשים, אם מדובר בבגדי נשים צעירות, ניתן להחליט שכלל הפרסומים יחשפו לנשים בגילאים רלוונטיים. בעזרת כלל פעולות המיקוד הללו, הפרסומים מגיעים אך ורק לקהל היעד בעל סיכויי ההתעניינות הגבוהים ביותר במוצר. שיטה זו גם ממקדת את החשיפה לכמות קטנה של אנשים וגם מבטיחה שישנם סיכויים גבוהים שהאנשים שיחשפו יתעניינו במוצר או בשירות. קמפיין ממומן בפייסבוק בשיטה זו מצליח לייצר לכלל המפרסמים אחוזי המרה, או במילים אחרות, אחוזי הצלחה גבוהים במיוחד.

כיום יש מגוון רחב של אפיקי פרסום שונים בפייסבוק – הכירו את המבוקשים ביותר!

חשוב להדגיש ולומר כי קמפיין ממומן בפייסבוק כולל מגוון רחב של אפיקי פרסום שונים. כל אפיק פרסום משמש למטרות שונות ועושה שימוש באמצעים שונים. במטרה להבטיח קמפיין ממומן בפייסבוק שיעבוד בצורה יעילה ומיטבית, חשוב לאפיין את כל צורכי בעל העסק. ישנם בעלי עסקים שכל מטרתם היא ליצור רשימת תפוצה ולכן מבחינתם מטרת העל היא השארת פרטים אישיים. לעומתם, ישנם בעלי עסקים שעל מטרתם היא למשוך אנשים לאתר אינטרנט או לאפליקציה ייעודית ולכן מבחינתם השארת פרטים כלל לא רלוונטית. על כן אלד השלבים הראשונים בקמפיין ממומן בפייסבוק שמוכיח את עצמו כקמפיין מוצלח, יעיל ומדוייק הוא אפיון צורכי בעל העסק. אנשי מקצוע מיומנים שעוסקים בתחום מזה לא מעט שנים ידעו לסייע לכם בכך. שלבי האיפיון הם חלק בלתי נפרד מהצלחת קמפיין ממומן בפייסבוק.

קראו עוד: פרסום ושיווק בפייסבוק

כל אפיקי הפרסום של קמפיין ממומן בפייסבוק

רגע לפני שנעבור לשלבים הבאים ולעוד מספר דגשים חשובים אודות קמפיין ממומן בפייסבוק והגדלת חשיפה באופן אורגני, חשוב שתכירו את כל אפיקי הפרסום השכיחים והמבוקשים ביותר בפייסבוק. כפי שציינו, ישנם מספר נתיבי פרסום המתאימים לבעלי עסקים עם מטרות שונות. בתהליך האיפיון ניתן יהיה לבחור את הנתיבים המתאימים ביותר להצלחה הפרסומית של כל בעל עסק. ריכזנו עבורכם את מרבית המסלולים המבוקשים ביותר בקמפיין ממומן בפייסבוק, והם:

קמפיין גידול בכמות הלייקים ובכמות החברים בעמוד קמפיין זה מתמקד בעיקר בחשיפת העמוד שלכם לכמה שיותר משתמשים רלוונטיים. הקמפיין מתאים בעיקר לעמודי פייסבוק עסקיים בתחילת דרכם שרוצים להתחיל לצבור כמות גדולה של חברים הדוקים. חשוב להדגיש שככל שיהיו לכם יותר חברים עוקבים לעמוד, כך תוכלו לפרסם ליותר אנשים באופן אורגני לחלוטין וללא תשלום כלל.
קמפיין להובלת תנועה קמפיין נוסף הוא קמפיין להובלת תנועה של משתמשים לעמוד נחיתה או לאתר אינטרנט של בעל העסק. בשונה מהקמפיין הקודם, ההצלחה של קמפיין זה היא לא צבירת לייקים או חברים חדשים, אלא צבירת כמה שיותר מובלים לעמודי הנחיתה ולאתרי האינטרנט השונים. לא אחת קמפיין זה מצליח לייצר לבעליו לידים ומכירות, על אף שעיקר מטרתו היא הובלת תנועה בלבד.
קמפיין יצירת פעולה בקמפיין זה מטרת העל היא לגרום ללקוח הפוטנציאלי לעשות פעולה. ישנן לא מעט פעולות שלקוחות יכולים לעשות בשביל להגדיר את הקמפיין כמוצלח, הפעולות השכיחות ביותר הן: השארת פרטים והצטרפות לקבוצת הפצה או רכישת מוצרים.
קמפיין להוספת לידים קמפיין להוספת לידים לעסקים במסגרת קמפיין בפייסבוק מתאים בעיקר לבעלי עסקים שאין ברשותם אתר אינטרנט או דף נחיתה. מטרת העל של קמפיין זה היא שהלקוח ישאיר פרטים מזהים כך שניתן יהיה לעשות בהם שימוש גם בעתיד. במסגרת קמפיין זה הלקוח לוחץ על מודעה פשוטה בפייסבוק ומיד נפתח לו חלונית נוספת להשארת פרטים. בחלונית ניתן להוסיף תמונות ומלל שינחו את הלקוח למלא את פרטיו.
קמפיין וידאו הקמפיין המדוייק ביותר שיש לפייסבוק להציע הוא קמפיין וידאו. בעזרת וידאו ניתן להעביר את מלוא המידע הנדרש לכלל הצופים בו. אך מעבר לכך, בעזרת הוידאו ניתן לקבל לא מעט נתונים חשובים שיסייעו למיקוד הקמפיינים השונים. כיום ניתן לדעת כמה זמן כל צופה צפה בסרטון, מתי הוא החליט לנטוש את הסרטון, כמה פעמים הוא צפה בסרטון ועוד. עלל הנקודות הללו מאפשרות לדייק את הקמפיין לרמה גבוהה במיוחד ולהציג ללקוחות בדיוק את מה שהם אוהבים/רוצים לראות.
קמפיין התקנת אפליקציה קמפיין זה מכוון את הלקוחות להוריד אפליקציה ייעודית. קמפיין זה נחשב לפשוט במיוחד ואינו מצריך מהלקוחות להשאיר פרטים או לרכוש מוצרים.

ניתן לשלב בין מספר קמפיינים שונים להשגת מטרות שונות במקביל

חשוב להדגיש שניתן לשלב בין מספר קמפיינים שונים להשגת שלל מטרות פרסומיות שונות. בעלי עסקים רבים בוחרים לפרסם בכמה מישורים על מנת למקסם את עבודת הפרסום ולחסוך בלא מעט זמן. על כן אם אתם חושבים שישנם מספר אפיקי פרסום שמתאימים לצרכים שלכם, אתם יכולים לעשות שימוש במספר רב של אפיקי פרסום שונים ללא כל בעיה. ישנם אנשי מקצוע שממליצים להתחיל ממספר קמפיינים שונים ולמקד אט אט את מירב המאמצים בקמפיין שמוכיח את עצמו כיעיל ביותר. עסקים רבים כיום בוחרים בשיטת פרסום זו ומתמקדים בקמפיין שמצליח לייצר להם את אחוזי ההמרה הגבוהים ביותר.

הגדלת חשיפה באופן אורגני וחינמי לחלוטין – כך עושים את זה

מעבר לקמפיין ממומן בפייסבוק, חשוב שתכירו את כל מערך החשיפה של פייסבוק בפרט וכלל הרשתות החברתיות בכלל. מערך החשיפה עובד על בסיס רמת איכות התוכן והתעניינותם של משתמשים רבים. מטרת העל של פייסבוק היא לספק לכלל המשתמשים תוכן מעניין ואיכותי שיגרום להם להיכנס שוב ושוב לפלטפורמה. איך עושים את זה? מנועי פייסבוק מאתרים את הפוסטים שמצליחים למשוך עניין רב בקרב המשתמשים ומגדילים לו את החשיפה. הנחת היסוד היא שאם כמות גדולה של משתמשים בחרו לתת לייק או להוסיף תגובה, סביר להניח שמדובר בתוכן איכותי או מעניין במיוחד. לכן, חשוב להכיר בחשיבות הפרסום האורגני שיכול להוביל להגדלת חשיפה משמעותית לכלל התכנים שלכם. איך מגדילים חשיפה? ישנן לא מעט שיטות.

כדור השלב שיוביל להגדלת חשיפה טבעית

בגדול, הגדול חשיפה נעשית על ידי צבירת חברים רבים, לא מעט לייקים ושלל תגובות. ככל שיש לפרסומים שלהם יותר לייקים, צפיות או תגובות, כך פייסבוק יגדילו את החשיפה באופן אורגני וטבעי (ללא על תשלום). לכן, בעלי עסקים רבים בוחרים בקמפיינים ממומנים למטרת חשיפה. חשיפת עמוד או תוכן לקהל רב תגרום באופן טבעי לריבוי לייקים, תגובות או צפיות. ההתעניינות הרבה תתחיל כדור שלג שיוביל להגדלת חשיפה טבעית. הגדלת החשיפה הטבעית תוביל שוב להגדלת כמות הלייקים, הצפיות והתגובות מה שימשיך להגדיל את החשיפה של התכנים. כדור שלג זה מסייע לאנשים רבים לחשוף את כלל התכנים שלהם לכמות גדולה של משתמשים באופן אורגני וחינמי לחלוטין.

אסור לכם להתפשר על איכות התוכן שלכם

רוצים להצליח בקידום האורגני? לפני שאתם בוחרים בקמפיין ממומן להגדלת חשיפה (מה שצפוי להתחיל את כדור השלג), חשוב להקפיד על איכות התוכן שאתם מספקים. איכות התוכן חשובה מאוד להצלחת כל הקמפיינים שלכם ובפרט להצלחת קמפיין הגדלת החשיפה. תוכן שאינו מספיק איכותי ומקצועי לא יביא לגידול בכמות הלייקים, התגובות או הצפיות, גם אם בעליו ישלמו לקידום ממומן להגדלת חשיפה. לכן, לפני שאתם מתחילים עם כל הקמפיינים השונים לקידום ממומן בפייסבוק, חשוב להקפיד על יצירת תוכן מקצועי ואיכותי ללא כל פשרות. על מה אתם חייבים להקפיד? הן על איכות התמונות המשולבות בכל פוסט והן על בהירות המלל. אנשים רבים מפרסמים תמונות באיכות ירודה או מלל ארוך ולא בהיר, מה שפוגע קשות בהגדלת החשיפה. לכן, הקפידו על תמונות באיכות גבוהה וכן על מלל שכתוב בבהירות, מפוסק היטב ולא ארוך במיוחד.

פוסט ממומן בפייסבוקלאחר סיום בהצלחה של לימודי רפואה אלטרנטיבית החלטתם לצאת לדרך עצמאית, ולהתחיל להעניק טיפולים אלטרנטיביים מקצועיים ללקוחות שיהפכו בתקווה ללקוחות קבועים ומרוצים. כיוון שתחום הרפואה האלטרנטיבית איננו מצריך אישורים מיוחדים כדי לעבוד בתחום, אתם סומכים על תעודת המטפל שהוצאתם, הניסיון הלימודי שצברתם וכן החוש העסקי והבינאישי שלכם כדי להצליח ולהקים עסק חדש וקטן שיהיה רק שלכם.

כדי להגיע ללקוחות פוטנציאליים ולהניע את העסק עליכם לפרסם את עצמכם, ואין דרך טובה יותר לעשות זאת אלא באמצעות פייסבוק שהיא הרשת החברתית הגדולה והפופולרית ביותר כיום. הודות לתפוצה הרחבה של הפייסבוק, הרבה מאוד עסקים נעזרים בפלטפורמה זו כדי לשווק ולקדם את עסק שלכם בצורה מצליחה – כאשר אחת מהדרכים לעשות זאת היא באמצעות פרסום של פוסט ממומן בפייסבוק.

תוהים כיצד גם אתם תוכלו לפרסם פוסט מוכר שימשוך כמה שיותר לקוחות לעסק החדש שלכם? במאמר הנוכחי נעסוק בכל מה שקשור לפרסום פוסטים בפייסבוק, מה המטרה והמשמעות של פוסט ממומן בפייסבוק וכיצד תוכלו לעשות זאת בצורה נכונה.

מהו פוסט ממומן בפייסבוק?

התיאור הנוסף של פוסט ממומן בפייסבוק הוא פוסט המשמש כמודעה פרסומית עבור דף הפייסבוק שפרסם אותו, כך שלמעשה המטרה המרכזית של אותו פוסט היא לשווק את העסק/אדם שפרסם אותו. פוסט ממומן נקרא כך כיוון שכדי לפרסם אותו בפייסבוק יש לשלם עליו כסף, ממש כפי שבעבר פרסמו מודעות שיווקיות בעיתונים ומגזינים כתובים.

לאחר פרסום הפוסט הממומן הוא מוצג למשתמשי הפייסבוק בצורה רחבה ומקיפה יותר, כך שהרבה מאוד משתמשים יכולים להיחשף אליו וכך להתוודע בצורה טובה יותר למהות/מטרות העסק שבחר לפרסם את אותו הפוסט.

מה ההבדל בין פוסט ממומן לפוסט רגיל בפייסבוק?

פוסט רגיל שמעלים בעמוד הפייסבוק מופיע כחלק מעמוד הפייסבוק של המשתמש שהעלה אותו, ולכן החשיפה אל פוסט כזה תהיה רק עבור החברים של אותו משתמש. ניתן להגדיל את החשיפה לפוסט רגיל באמצעות בקשות מחברים לשיתוף הפוסט גם בעמוד שלהם, אך לרוב אפשרות תפוצה זו תהיה נמוכה משמעותית לעומת פרסום של פוסט ממומן בפייסבוק.

בשלב כזה או אחר שיתוף הפוסט הרגיל שפורסם בעמוד הפייסבוק ייקטע, וכתוצאה מכך החשיפה לאותו פוסט תהיה קטנה ולא משמעותית. לכן פרסום של פוסט ממומן בעמוד הפייסבוק יאפשר להגיע לקהלים ומשתמשים בתפוצה רחבה יותר, דבר שיהיה אפקטיבי יותר עבור מטרות הפרסום. בנוסף לכך, פוסט ממומן בפייסבוק יכול להופיע כחלק מהפוסטים בעמוד הפייסבוק, דבר שיעניק חשיפה רחבה יותר גם עבור החברים בעמוד וגם עבור תפוצת משתמשים רחבה יותר.

מה היתרונות של פוסט ממומן בפייסבוק?

יתרונות של פוסט ממומן בפייסבוק

פרסום של פוסט ממומן בפייסבוק יעניק חשיפה גדולה יותר למידע המוצג בפוסט, זאת באמצעות בחירה מראש של המשתמשים/קהלים שיחשפו אל אותו פוסט ממומן. כך לדוגמא כדי להגיע אל כמה שיותר משתמשי פייסבוק שיוכלו להתעניין בטיפולי רפואה אלטרנטיבית, יש למקד את הבחירה בקהלים מגילאים בוגרים כיוון שמשתמשים צעירים יותר אינם רלוונטיים לסוג פרסום זה.

בנוסף למיקוד של גילאים, פרסום של פוסט ממומן יאפשר לבחור גם נתונים דמוגרפיים נוספים אליהם נרצה לחשוף את הפוסט הפרסומי כמו מגדר, אזור גאוגרפי וגם תחומי עניין. בדרך הזו ניתן לשלוט בצורה טובה יותר על התפוצה של הפוסט הממומן, ולהצליח להגיע אל אנשים ולקוחות שיהיו רלוונטיים ובסופו של דבר ייצרו הכנסה לעסק.

מה צריך לדעת לפני שמפרסמים פוסט ממומן בפייסבוק?

פוסט ממומן בפייסבוק יוכל להביא אליכם משתמשים מכל רחבי הארץ שמתעניינים בתוכן שמופיע בפוסט, וכך חלק מאותם משתמשים יוכלו להפוך להיות לקוחות של העסק שלכם או אפילו רק לספר עליכם לחברים ומכרים שלהם. אין ספק כי פרסום של פוסט ממומן יכול להיות דרך נהדרת לפרסום ראשוני והתחלתי של כל עסק חדש, אך כדי לעשות זאת בצורה נכונה יש לדעת קודם כל אין להשתמש בפייסבוק בצורה נכונה מבחינה פרסומית.

לשם כך יש לפתוח עמוד פייסבוק עסקי, שזהו עמוד שונה לחלוטין מעמוד פייסבוק רגיל ובסיסי כיוון שהגדרות העמוד העסקי מאפשרות למפרסמים להעלות ולקדם פוסטים ממומנים בהתאם לצורך. נוסף לפרסום הפרקטי של פוסטים שונים ברחבי הפייסבוק, פתיחה של עמוד עסקי לעסק תשדר לקהל המשתמשים מקצועיות של העסק ותיצור מוניטין משמעותי.

כדי להגיע לקהל משתמשים רלוונטי לפרסום שיופיע בפוסט הממומן, יש לבצע בחירה של סוג המשתמשים שיחשפו אל הפוסט באמצעות פילוח קהלים. אפשרות זו קיימת בהגדרות של העמוד העסקי שפתחתם, כך שניתן גם להגדיר פילוח קבוע לכל פוסט ממומן עתידי שתפרסמו.

כיצד לפרסם פוסט מושך ואטרקטיבי בפייסבוק?

פילוח ומיקוד קהלים בפייסבוק הינם אמצעים יעילים ביותר להצלחת החשיפה של הפוסט, אך גם לתוכן שיוצג בפוסט הממומן יש לא מעט השפעות על הצלחת הפרסום. לכן בין המטרות המרכזיות של פרסום בפייסבוק היא לנסח פוסט שיווקי בצורה נכונה, כזה שיהיה מושך מספיק כדי לגרום למשתמשים לעצור ולקרוא/לצפות בו ולבצע פעולה כמו שיתוף, תגובה או לחיצה על לינק בפוסט שמוביל לעמוד עם מידע נוסף או רכישה מקוונת.

בכדי להניע את המשתמשים להתעניין בפוסט שמוצג בפניהם, מומלץ להציג להם פתרונות שימושיים שיוכלו לסייע להם, ולכן הפוסט המומן צריך להציג את כל היתרונות שאתם מציעים ולמה כדאי לפנות דווקא אליכם. התוכן שיופיע בפוסט צריך ליצור אהדה מצידכם, כך שהמשתמשים ירגישו כי מדברים אליהם בגובה העיניים והפוסט שהם נתקלו בו עונה בדיוק על בעיותיהם. תוכלו לפרסם פוסט ממומן באמצעות טקסט קצר וענייני אליה מומלץ לצרף תמונה רלוונטית, או להעלות קטע ווידאו קצר שיכיל את כל המידע והפרטים.

כמה עולה לפרסם פוסט בפייסבוק?

כמה עולה לפרסם פוסט בפייסבוק

הפרסום השיווקי בפייסבוק נחשב לזול יותר לעומת פרסום בגוגל לדוגמא, כך שניתן לומר כי העלות הממוצעת לכל הקלקה בפייסבוק תהיה בין 0.5 ₪ ועד 2 ₪, בעוד שפרסום בגוגל מתחיל מעלות של כמה שקלים. למרות שפרסום פוסט ממומן בפייסבוק זול יותר, חשוב לדעת כי העלות של הפרסום נקבעת על פי סוג הפרסום המבוקש ובמיוחד בהתאם לסוג העסק.

הסיבה לכך היא ההיצע והביקוש שקיים בתחום הפרסום של כל עסק, ממש כמו כל דבר אחר שנוגע לשוק התחרות בעולם העסקים. לכן ככל שהפוסט הממומן ידבר על תחום מבוקש יותר, כך עלות הפרסום שלו תהיה גבוהה יותר. כדי להקצות את התקציב המתאים והנכון לפרסום בפייסבוק, כדאי להיעזר בשירותיה של חברת שיווק דיגיטלי.

למה כדאי לפרסם פוסטים ממומנים בפייסבוק באמצעות חברת שיווק דיגיטלי?

כיום כל אחד יכול להעלות ולפרסם פוסטים ממומנים בפייסבוק, אך למרות הקלות של הפרסום חשוב לעשות זאת בצורה שיווקית נכונה – שזהו התחום של חברות דיגיטל מקצועיות לשיווק באינטרנט. חברות כאלו לא רק מכירות את כל התהליך והמושגים של פרסום וקידום בפייסבוק, אלא הן גם מחזיקות בכלים מתקדמים ופרקטיים שמסייעים להם לפרסם בצורה יעילה ומכניסה, וכן הם גם יוכלו לבצע מדידת הצלחה של כל פרסום שעולה כדי להבין האם להמשיך איתו או לשנות אותו בהתאם לקהל המשתמשים.

כיום אפשר למצוא מגוון של פלטפורמות שיווקיות ברחבי הדיגיטל, כשלכל אחת מהן יש את היתרונות והחסרונות שלה. אחד מהפלטפורמות הללו היא פייסבוק, הרשת החברתית הגדולהפרסום ממומן בפייסבוק מתייחס למודעות שנועדו לשווק מפרסמים בדרכים שונות, ובמאמר הנוכחי נעסוק בהרחבה בנושא זה עם מידע, טיפים ודברים שכל מפרסם צריך לדעת. והוותיקה בעולם בה נמצאים כמה מיליוני ישראלים בכל יום כמעט, והרבה יותר משתמשים מכל רחבי העולם. למרות שמדובר ברשת חברתית שנועדה לחבר בין אנשים מכל קצוות העולם, זוהי גם אחת הרשתות החברתיות שמשמשות אנשים ובעלי עסקים לפרסומים שיווקיים ברשת האינטרנט.

פייסבוק מאפשרת למפרסמים להעלות מודעות שיווקיות דרך כלי ייעודי ונוח לשימוש, כשהיא כמובן נהנית מרווחי הפרסום שהמפרסמים משלמים ובמקביל המפרסמים נהנים מחשיפה ופרסום גדולים יותר. פרסום ממומן בפייסבוק מתייחס למודעות שנועדו לשווק מפרסמים בדרכים שונות, ובמאמר הנוכחי נעסוק בהרחבה בנושא זה עם מידע, טיפים ודברים שכל מפרסם צריך לדעת.

פרסום בפייסבוק  – למה זה כדאי?

הנתונים מציגים את הכדאיות של פרסום בפייסבוק, כיוון שבכל יום מיליוני ישראל מכל רחבי הארץ גולשים ברשת החברתית, צורכים תכנים ומתעדכנים באופן שוטף בכל הנושאים שרלוונטייםפרסום ממומן בפייסבוק מתייחס לתהליך הפרסום והעלאת מודעות שיווקיות דרך מערכת ייעודית לכך ששייכת לפייסבוק, כך שכל התכנים הפרסומיים מופיעים בתוך פייסבוק ומונגשים לקהל המשתמשים בצורה שיווקית. אליהם. כיוון שמדובר על רשת חברתית שכל כך הרבה קורה בה, הרי שזה המקום האידיאלי בו מפרסמים יציגו את עצמם והמוצרים/שירותים שהם מציעים – כך שהם מקבלים חשיפה רחבה הרבה יותר מכל אמצעי פרסום אחר, ואילו המשתמשים נהנים מתכנים פרסומיים שיכולים לעזור להם לקבל מידע על ספקים ושירותים, לבצע השוואות מחיר, לחסוך עלויות ועוד יתרונות נוספים שמשרתים את שני הצדדים – מפרסמים וצרכנים.

מתי כדאי להעלות תכנים פרסומיים לפייסבוק?

שימוש בכלי הפרסום של פייסבוק רלוונטי לא רק לבעלי עסקים, אלא כל אדם או קבוצת אנשים שרוצים לפרסם את עצמם למטרות כאלו ואחרות. כך ניתן לראות גם אנשי ציבור, מפורסמים, משפיענים, אנשים פרטיים שעוסקים במסחר ואפילו תנועות חברתיות שמעלות פרסומים באמצעות פייסבוק.

כיוון שמערכת הפרסום של פייסבוק מאוד נוחה וגמישה למשתמש הממוצע שאין ברשותו ידע מקצועי בשיווק באינטרנט, אפשר לראות סוגים רבים ומגוונים של בתי עסק קטנים עד גדולים שמעלים מודעות פרסומיות בפייסבוק ומגיעים לקהל יעד רלוונטי שייחשף למסרים השיווקיים שלהם.

פרסום ממומן בפייסבוק – מה זה אומר?

פרסום ממומן בפייסבוק מתייחס לתהליך הפרסום והעלאת מודעות שיווקיות דרך מערכת ייעודית לכך ששייכת לפייסבוק, כך שכל התכנים הפרסומיים מופיעים בתוך פייסבוק ומונגשים לקהל המשתמשים בצורה שיווקית

פרסום ממומן בפייסבוק מתייחס לתהליך הפרסום והעלאת מודעות שיווקיות דרך מערכת ייעודית לכך ששייכת לפייסבוק, כך שכל התכנים הפרסומיים מופיעים בתוך פייסבוק ומונגשים לקהל המשתמשים בצורה שיווקית. הפרסום הממומן נעשה למעשה על פי תקציבי פרסום משתנים אותם המפרסם משלם לפייסבוק, כי הרי כל התהליכים שקשורים בשיווק כרוכים בעלויות כספיות עבור המפרסמים.

כדי שהפרסום הממומן בפייסבוק יהיה משתלם ויעיל עבור המפרסמים, פייסבוק יצרה מערכת ייחודית לפרסום שנקראת מנהל המודעות (Ads Manager) דרכה אפשר להעלות מודעות שיווקיות, לפלח קהל יעד רלוונטי אליו רוצים שיגיעו אותן מודעות, לקבל נתונים עדכניים בנוגע להצלחה של המודעות וכן גם המקום בו שולטים על התקציב של הפרסום.

מה היתרונות של פרסום ממומן בפייסבוק?

  • חשיפה לקהל יעד רחב ומגוון – כאמור, בפייסבוק יש מיליוני משתמשים בכל יום, כך שאפשר להגיע לסוגים שונים של קהלים מכל רחבי הארץ אליהם רוצים להציג פרסומיים על שירותיו/מוצריו של המפרסם.
  • הנגשת מודעות פרסומיות לקהלים רלוונטיים – כל מפרסם יכול לבחור באופן נוח ופשוט איזה אנשים/קהלים יחשפו למודעות שהוא מעלה, אם מבחינת אזור מגורים, גיל, מגדר ואפילו תחומי עניין. הפילוח המדויק של המשתמשים בפייסבוק מעלה את הסיכויים להשיג חשיפה והמרות טובות יותר עבור המפרסמים, עניין מהותי עבור כל תהליך פרסומי.
  • פרסום זול ומשתלם – בשונה מאמצעי פרסום אחרים, פרסום ממומן בפייסבוק הינו זול יחסית ויכול להתאים לכיסם של מפרסמים שאין להם תקציבי עתק לפרסום. בנוסף לכך, למפרסמים קיימת תמיד שליטה על תקציבי הפרסום שהם משלמים, ובכל זמן נתון הם יכולים להוריד פרסום של מודעה או להגדיל לה את התקציב כדי לקבל תוצאות טובות יותר.
  • לא מחייב החזקה של אתרי אינטרנט – ישנם מפרסמים ובתי עסק שמתחזקים אתר אינטרנט מקצועי כדי לייעל את תהליכי השיווק שלהם ברשת, אך במקרה של פרסום ממומן בפייסבוק מפרסמים אינם צריכים להיות תלויים באתר אינטרנט לצרכי הפרסום. אלו הם מפרסמים ועסקים שאין להם נוכחות ברחבי רשת האינטרנט, אך הנוכחות בפייסבוק מספיקה עבורם ומביאה את קהל המשתמשים הרלוונטי אליהם.
  • מעקב שוטף אחרי מודעות פרסומיות שמעלים – מערכת הפרסום של פייסבוק ידידותית מאוד עבור המפרסמים, כך שאותה מערכת מאפשרת למפרסמים השונים לקבל נתונים עדכניים על הצלחת המודעות השיווקיות שהם מעלים, ובמידת הצורך הם יכולים בכל זמן נתון לשנות ולשפר את המודעות, ואף לעצור אותן במידה והנתונים אינם חיוביים.

 

למה צריך לפתוח דף עסקי לפרסום הממומן?

כדי להתחיל ולפרסם בפייסבוק, יש צורך שכל מפרסם יפתח דף עסקי לפרופיל המשתמש שלו בפייסבוק. רק באמצעות אותו דף עסקי אפשר לקבל גישה למערכת הפרסום (מנהל המודעות) שלישנם מפרסמים ובתי עסק שמתחזקים אתר אינטרנט מקצועי כדי לייעל את תהליכי השיווק שלהם ברשת, אך במקרה של פרסום ממומן בפייסבוק מפרסמים אינם צריכים להיות תלויים באתר אינטרנט לצרכי הפרסום. פייסבוק, וכך להפריד באופן מוחלט מהפרופיל הפרטי/אישי של המפרסם. גם מבחינה שיווקית נכונה יש חשיבות גבוהה להפרדה בין פרופיל עסקי לפרופיל פרטי, כיוון שהפרופיל העסקי של המפרסם צריך להציג מקצועיות, איכות, אמינות וכמובן תכנים רלוונטיים שמעניינים את קהל היעד אליו המפרסם מכוון.

סוגים של פרסום ממומן בפייסבוק

אפשר לחלק את סוגי המודעות הפרסומיות שמעלים בפייסבוק לשניים – מודעות חשיפה ומודעות מעורבות. מודעות חשיפה הן פוסטים שיווקיים שנועדו להציג את הייחודיות, המותג והיתרונות של העסק/המפרסם וכך להקנות לו חשיפה רחבה וגדולה יותר בקרב המשתמשים. מודעות כאלו יצברו בדרך כלל לייקים ממשתמשים, כשמספר גדול של לייקים יוכל להעניק מדד מסוים לכמות המשתמשים שנחשפו לפוסט ומצאו אותו מעניין/רלוונטי.

מודעות מעורבות גם הן מודעות שיווקיות, כאשר במקביל לחשיפה למותג/עסק/מפרסם הן גם מעודדות את המשתמשים להגיב לאותן מודעות וכך ליצור מעין שיח עדכני בינם לבין המפרסם, וכן גם כלפי משתמשים אחרים שנחשפו למודעה. מודעות אלו יוצרות אינטראקציה טובה יותר, ולכן מודעות שמנוסחות נכון יצברו תגובות ושיתופים רבים מצד המשתמשים.

איך לבחור את סוג הפרסום הרלוונטי?

מודעת הפרסום שבוחרים להעלות דרך מערכת הפרסום הממומן של פייסבוק צריכה להיות בהתאם לאסטרטגיה השיווקית שבונים, שזהו חלק בלתי נפרד מכל תהליכי השיווק והפרסום בפייסבוק ובכל רשת חברתית אחרת. יש לחשוב על קהלי היעד אליהם רוצים להגיע, להבין את המטרה של הפרסום, לאפיין את היעדים השיווקיים אליהם רוצים להגיע וכך לבחור בפרסום של מודעות חשיפה או מעורבות.

כיצד לעשות פרסום ממומן בפייסבוק בצורה נכונה?

חלוקת תקציב של הפרסום לפני שמתחילים להעלות מודעות שיווקיות דרך מנהל המודעות של פייסבוק, יש לקבוע יעד של תקציבי פרסום ולהיצמד אליהם. מאוד קל "ללכת לאיבוד" בעלויות מחירי הפרסום שנראים זולים יחסית, אך ללא תקציב יעד עשויים להגיע בסוף החודש לעלויות גבוהות מאוד ולא משתלמות.
ניסוח תכני מודעות בצורה נכונה על מנת שמודעות הפרסם בפייסבוק יניבו תוצאות, חשיפה או מעורבות, יש להקפיד על ניסוח נכון של התוכן השיווקי שבוחרים להציג למשתמשים. כדאי להתמקד כמה שפחות בתוכן שיווקי ישיר, אלא יותר לנסח תוכן שעונה על בעיה עבור הגולשים.
בחרו מודעות עם בולטות ויזואלית כדאי להשקיע במדיה שתוסיפו למודעות הפרסומיות שתעלו, בין אם מדובר על תמונה מושכת ומעניינת, סרטון קצר וקולע או אנימציה קצרה שמתאימה לסגנון של המודעה כיוון שאלו יוכלו לתפוס את עיניהם של המשתמשים שגוללים את הפיד שלהם.
שימוש בכלי הפילוח של פייסבוק כאמור, מערכת הפרסום של פייסבוק מאוד נוחה ויעילה עבור המפרסמים, כך שהיא מאפשרת להיעזר בכלים מתקדמים שישפרו את נתוני המודעות שמעלים. כך חשוב לנצל את אפשרות הפילוח של קהלים אליהם רוצים להפנות את המודעות הפרסומיות, ולהשיג תוצאות טובות יותר של הקמפיין הפרסומי שמעלים.
בחרו לקדם פוסטים מצליחים מפרסמים רבים בוחרים לקדם פוסטים שהם מעלים באופן שוטף בפיד של העמוד העסקי, ולא רק ליצור מודעות פרסומיות "חיצוניות" שאינן מופיעות כחלק מהתכנים בעמוד. אם בוחרים לקדם פוסטים באמצעות פרסום ממומן בפייסבוק, מומלץ ביותר להתמקד בפוסטים שנחשבים מוצלחים שגרפו לייקים/תגובות/שיתופים בכמות גבוהה יחסית, כי כך אפשר להיות בטוחים שתפוצה רחבה יותר של הפוסטים הללו יצליחו להשיג חשיפה ומעורבות גבוהים הרבה יותר, לעומת פוסטים שמדשדשים מאחור.
עקבו אחר התקדמות המודעות באופן שוטף חשוב להיות תמיד עם אצבע על הדופק לאחר שמעלים מודעות פרסומיות דרך מנהל המודעות, ובכל יום לבחון את נתוני החשיפה/מעורבות וההצלחה של אותן מודעות. בכל זמן נתון אפשר לשנות את תכני המודעה, לשפר את הניסוח, להוריד או להעלות את קהלי היעד אליהם מטרגטים את המודעות, ואף להפסיק את הפרסום כדי לעשות חישוב מסלול מחדש.

סוגי מודעות שיניבו תוצאות למטרות הפרסום

כיוון שמטרת המודעות הממומנות שמעלים דרך מערכת הפרסום של פייסבוק היא ליצור פרסום איכותי למפרסמים, חשוב לבחור את סוגי המודעות המתאימות ביותר לכל מפרסם שרוצה ליצוראם בוחרים לקדם פוסטים באמצעות פרסום ממומן בפייסבוק, מומלץ ביותר להתמקד בפוסטים שנחשבים מוצלחים שגרפו לייקים נוכחות ברשת החברתית. באופן תמידי ההמלצה היא ליצור מעין אינטראקציה עם קהל המשתמשים שנמצא ברשת, כך שהם יהיו מודעים למטרותיו של המפרסם ויבחרו האם הפרסום שמוצג בפניהם מעניין אותם ורלוונטי אליהם, וכך להגיב בהתאם על ידי לחיצה על המודעה לקריאת מידע נוסף, כתיבת תגובה על המודעה/פוסט כדי לברר פרטים נוספים, ואפילו לשתף את הפרסום עם משתמשים אחרים שהם מכירים מהפייסבוק שאותה מודעה יכולה לעניין אותם.

לפני שבונים מודעה פרסומית כזו שתצליח ליצור את האינטראקציה הנכונה, חשוב ליצור קודם כל דף עסקי מבוסס, איכותי, רלוונטי ואמין בו משתמשים רלוונטיים יוכלו לקבל מידע נוסף על העסק/מפרסם, להחליט האם הפרסום אליו נחשפו יכול להתאים להם ולבסס את ההצלחה של הפרסום.

האם כדאי להעלות מודעות פרסומיות רק בפייסבוק?

אין ספק שפרסום ממומן בפייסבוק נותן תוצאות ונגיש לכל מפרסם, כל עוד עושים זאת בצורה נכונה, אך לאלו שרוצים להשיג פרסם רחב וטוב יותר ברחבי רשת האינטרנט – ההמלצה היא לא להתמקד רק בפלטפורמת הפרסום של פייסבוק, אלא להעלות מודעות פרסומיות גם בפלטפורמות מקוונות נוספות שייעודיות לכך כמו אינסטגרם, יוטיוב, טיקטוק, טוויטר וכמובן גם מנוע החיפוש של גוגל.

איך אפשר לדעת שהפרסום בפייסבוק עובד?

סבלנות היא המפתח להבנת הצלחת הפרסום בפייסבוק, כיוון שכל מודעה פרסומית שמעלים באמצעות פרסום ממומן בפייסבוק צריכה להתפרסם לפחות במשך 48 שעות לפני שניתן להבין האם היא עובדת או לא. ברוב המקרים מודעה שלא עובדת קשורה לטקסט, תמונה או הניסוח הכללי של תוכן המודעה, ולכן כדאי להיעזר באנשי מקצוע המתמחים בתהליכי הפרסום בפייסבוק.

חברת ירדן גרופ
חברת ירדן גרופ

גאים להוביל את ענף האינטרנט בישראל עם 800+ אתרים בבעלותנו במגוון רחב של תחומים פורטלים מובילים עם מאות אלפי גולשים, בנוסף מקדמים מגוון רחב של אתרים באמצעות קידום אורגני, מומן, וקניית קישורים

להזמנת קישורים ותוכן אונליין
לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
פרסום עסקים בחריש

על מנת לפרסם עסקים צריך להכיר את פלטפורמות הפרסום השונות. כיום אחת מפלטפורמות הפרסום המרכזיות היא האינטרנט. על פרסום עסקים בחריש באינטרנט נרחיב במאמר הבא. 

פרסום עסקים בעומר

על מנת לפרסם עסקים צריך להכיר את פלטפורמות הפרסום השונות. כיום אחת מפלטפורמות הפרסום המרכזיות היא האינטרנט. על פרסום עסקים בעומר באינטרנט נרחיב במאמר הבא. 

פרסום עסקים בתל-אביב

על מנת לפרסם עסקים צריך להכיר את פלטפורמות הפרסום השונות. כיום אחת מפלטפורמות הפרסום המרכזיות היא האינטרנט. על פרסום עסקים בתל-אביב באינטרנט נרחיב במאמר הבא. 

פרסום עסקים ביפו

על מנת לפרסם עסקים צריך להכיר את פלטפורמות הפרסום השונות. כיום אחת מפלטפורמות הפרסום המרכזיות היא האינטרנט. על פרסום עסקים ביפו באינטרנט נרחיב במאמר הבא. 

פרסום עסקים בקריות

על מנת לפרסם עסקים צריך להכיר את פלטפורמות הפרסום השונות. כיום אחת מפלטפורמות הפרסום המרכזיות היא האינטרנט. על פרסום עסקים בקריות באינטרנט נרחיב במאמר הבא. 

פרסום עסקים בשוהם

על מנת לפרסם עסקים צריך להכיר את פלטפורמות הפרסום השונות. כיום אחת מפלטפורמות הפרסום המרכזיות היא האינטרנט. על פרסום עסקים בשוהם באינטרנט נרחיב במאמר הבא. 

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך