הפייסבוק היא הרשת החברתית הוותיקה והמוכרת מכל השאר שהגיעו אחריה והיא עדיין מבוקשת ונפוצה הן עבור שימוש של משתמשים וגולשים פרטיים והן עבור עסקים לצרכי קידום ופרסום המוצרים שלהם. פרסום עסקים מבוסס על קידום עמוד בפייסבוק, כלומר על נכס דיגיטלי שהוא העמוד העסקי, משם יוצאת כל הפעילות השיווקית הדיגיטלית של העסק – העלאת פוסטים על בסיס קבוע, פרסום תחרויות או הגרלות, ניהול שיח עם קהל העוקבים וכמובן פרסום ממומן.
מי מציע שירותי קידום עמוד בפייסבוק?
בעלי עסקים רבים מנהלים בעצמם את העמודים העסקיים שלהם ולא תמיד מבינים שזו עלולה להיות טעות. הפייסבוק מתעדכן כל הזמן ויש בו חידושים ושינויים ולא תמיד בעל העסק, שיש לו ידע עשיר בנושאים מקצועיים אחרים, יידע איך להתמודד עם השינויים האלה מבחינת קידום העמוד שלו. כיום קידום עמוד בפייסבוק מבוצע על ידי אנשי מקצוע מהעולם של שיווק דיגיטלי ויש עקרונות מהותיים שביצוע מהלכים על פיהם יכול לשפר את הסיכויים לכך שאכן המטרות של הקידום יושגו בהצלחה.
מה זה אומר ביצוע קידום עמוד בפייסבוק?
כיום מוכרות לא מעט פעולות שהמטרה שלהן היא קידום עמוד בפייסבוק. הקמת העמוד על בסיס אפיון של העסק וקהל היעד שלו, שימוש במסרים שיווקיים שמתאימים לעסק, שימוש בתוכן כתוב או מצולם, ניהול שיח דו צדדי עם הגולשים והעוקבים אחרי העמוד וכמובן ביצוע מהלכים ממומנים לצורך שיפור הנראות והגדלת החשיפה. שילוב נכון של כל הפעולות שאפשר לבצע יכול לקדם את העסק, להגדיל את מעגל הלקוחות שלו וכפועל יוצא מזה – גם להגדיל את ההכנסות של העסק.
איך מתחילים לקדם עמוד בפייסבוק?
חשוב מאד לדעת ולהבין שיש הרבה עבודה מקדימה עוד לפני שבכלל מעלים את העמוד העסקי לאוויר. לשם כך צריך המקדם להכיר לעומק את העסק, את בעל העסק וכמובן את המוצרים והשירותים שמוצעים ללקוחות. עליו לנתח את השפה השיווקית והעסקית של העסק, את הדו שיח שהיה עד כה עם הלקוחות או הגולשים וכך לייצר עבור נכס דיגיטלי שבו הם ירגישו בבית ויבינו שזה המקום החדש לעקוב אחריו כדי להיות מעודכנים בכל מה שקורה עם העסק שהם אוהבים.
שלבי העבודה בעת העלאת עמוד עסקי בפייסבוק
העבודה של הקמה ותחזוקה שוטפת של קידום עמוד בפייסבוק תלויה באסטרטגיית השיווק שהמקדם ובעל העסק חשבו והחליטו עליה ביחד וחשוב מאד להיצמד אליה. האסטרטגיה נבנית לטווח ארוך ולוקחת בחשבון חגים או זמנים ייחודיים שבהם כדאי שהעסק יתרכז בפרסום מוצרים מסוימים או ייקח חלק בשיח ציבורי שיודעים עליו מראש. כמובן שהאסטרטגיה גם ניתנת לשינויים או עדכונים על פי נושאים שעולים ויורדים מהשיח הציבורי מעכשיו לעכשיו.
קידום אורגני של עמוד עסקי
קידום אורגני הוא מושג חשוב מאד בעולם השיווק הדיגיטלי. זהו סוג של קידום שמבוסס על עיבוי תוכן מקצועי ורהוט שהגולשים עוקבים אחריו על בסיס קבוע תוך שימוש באפשרויות שהרשת החברתית מאפשרת ללא תשלום. מדובר בשיטה נוחה מאד שלא מחייבת הוצאות מצד העסק, אך חשוב לדעת שהתוצאות שלה נראות לטווח הארוך ולכן צריך להתאזר בסבלנות עד שרואים את העמוד מבוקש, מלא מעורבות ובעל מספרים גבוהים של לייקים ועוקבים.
קידום ממומן של העמוד העסקי בפייסבוק
על מנת לייצר תוצאות מהירות יותר או אם רוצים לאצת בקמפיין ספציפי וממוקד הרי שצריך לפנות לכיוון של קידום עמוד בפייסבוק בצורה ממומנת. הכוונה היא לשימוש במערכת הפרסום של פייסבוק, שהיא מתוחכמת ומעניינת ויש ביכולתה להציג מודעות ישירות לנגד עיניהם של הגולשים שבאמת ייתכן ויביעו עניין במוצר או השירות. כך עולה הסיכוי שהם אכן יבצעו רכישה או יבצעו את הפעולה שהמקדם ובעל העסק רוצים ומצפים מהם – רישום לתפוצה או הזנת פרטים ליצירת קשר.
קידום משולב של עמוד עסקי בפייסבוק
באופן כללי אפשר לומר שהעבודה השוטפת על עמוד עסקי בפייסבוק כוללת גם קידום אורגני (רוב הזמן ובאופן שגרתי) וגם קידום ממומן (מדי פעם, על פי החלטה שתתקבל). יש מקרים שבהם במקביל למהלכי קידום עמוד בפייסבוק יהיה גם אתר אינטרנט עם תוכן רב, מקצועי ומסודר שייתן לגולש את כל המידע שחשוב לו לדעת אודות העסק והמוצרים, מה שיעזור לו מאד לקבל את ההחלטה ליצור קשר או לבצע רכישה. זו המהות של קידום עסקים דרך הפייסבוק.
כמה עולה לקדם עמוד עסקי בפייסבוק?
כאשר מדברים על התשלום עבור שירותי קידום העמוד מדברים בעיקר על הסכום שצריך לשלם למקדם ככזה שמבצע שירותים במיקור חוץ. יש יתרון גדול לכך שאיש מקצוע עושה את מה שהוא יודע ומבין וזה מוריד מבעל העסק משימות שהוא פחות בקיא בהן. כך מתפנה לו זמן לעסוק בנושאים של העסק שבהם הוא טוב ומבין היטב. העסקת מקדם אתרים ועמודים עסקיים בצורה שוטפת תעלה כ- 1500-2000 ₪ בחודש שבעבודה נכונה ויעילה יהפכו להשקעה ויניבו הכנסות מצד הלקוחות.
איך יודעים שהקידום של העמוד מצליח ומבוצע כהלכה?
בעל העסק, גם אם אין לו שום ידע בנושא של שיווק ופרסום דיגיטלי, יוכל בהחלט לדעת שהקידום המקצועי של העמוד העסקי שלו עובד. איך הוא יידע את זה? הוא ירגיש שיש מעורבות של עוקבים בפעילות של העמוד, הוא ייראה שנכנסות יותר ויותר הזמנות למוצרים או שירותים וכמובן אי אפשר יהיה להתעלם מכך שהמספר של הלייקים עולה בהתמדה. כל אלה יצביעו על כך שמהלכי קידום עמוד בפייסבוק שבהם בחרו בעל העסק והמקדם פועלים בצורה נכונה.
מה התוצאות הרצויות של פרסום נכון ויעיל של העמוד העסקי?
כל פעילות שיווקית דיגיטלית כאמור חייבת להיות מתואמת עם אסטרטגיית השיווק שהוחלט עליה. לכל פעולה יש מטרה ובסך הכל הכללי יש יעד לעמוד בו, יעד שהוחלט וסוכם בשיתוף פעולה בין מקדם העמוד לבין בעל העסק. במקביל לביצוע הפעולות השיווקיות והפרסומיות – יתבצע כל הזמן מעקב אחרי התוצאות על מנת לוודא שאכן המטרות שהוגדרו מושגות. המקדם יידע כל הזמן מה המצב מבחינת מה שהוא רוצה ומצפה להשיג ואם יהיה צורך – יבוצעו שינויים ושיפורים.
איך הגולשים מרגישים כשיש פעילות שיווקית?
חלק לא מבוטל מקביעת אסטרטגיית השיווק הדיגיטלית מבוצע בניסיון לראות את העסק דרך העיניים של הלקוחות או הגולשים. להבין למה הם מצפים, מה הם היו רוצים לראות מהעסק או לקבל ממנו, מה הציפייה שלהם מבחינת המוצרים או השירותים וכמובן הנכונות והרצון שלהם לנהל שיח דרך העמוד העסקי וגילוי מעורבות פעילה מצידם. בעל עסק שמכיר את הקהל שלו ומקדם אתר שיודע איך לבצע אפיון מדויק של יידעו בדיוק איך לתת לגולשים את מה שהם מבקשים.
קידום עמודים בפייסבוק – ככה מפרסמים היום בדיגיטל!
ידיעות על כך שאנשים איבדו עניין מהפייסבוק כבר מזמן הוכחו כלא נכונות. יש אינספור גולשים ומשתמשים ברשת החברתית הזאת ומכאן אפשר להבין את הפופולריות של פרסום עסקים דרכה והשגת מטרות שיווקיות ועסקיות כאחד. בעלי העסקים מעידים על שגשוג וצמיחה שמביאים איתם גם להגדלת ההכנסות.