קידום אתרים במנועי חיפוש

מה בעמוד זה?

 קידום אתרים במנועי חיפוש הוא למעשה קידום אורגני- Search Engine Optimization (SEO) ומטרתו להגביר את החשיפה של אתרים ברחבי האינטרנט וכך להגדיל את הכניסות ואת התנועה שלהם.

קידום אתרים במנועי חיפוש יכול להוביל בסופו של דבר להגדלת מעגל הלקוחות של העסק ולהגדלת הרווחים. כיצד מבצעים קידום אתרים במנועי חיפוש?

 

קידום אתרים במנועי חיפוש קידום אורגני וקידום ממומן

לפני שנסביר כיצד לבצע קידום אתרים במנועי חיפוש חשוב להבין מה ההבדלים בין קידום אורגני לבין קידום ממומן.ממה מורכב קידום אתרים במנועי החיפוש

קידום אורגני, כמו שמו, מתבצע באופן אורגני. על בעל האתר לבצע פעולות שונות שמטרתן לקדם את האתר לראשית התוצאות במנוע החיפוש. תוצאות החיפוש מדורגות לפי פרמטרים שונים כשהבולט בהם הוא איכות התכנים. איכות התוכן מחושבת על ידי מילות חיפוש, איכות האתר, איכות עמוד הנחיתה ועוד.

קידום ממומן לעומת זאת, הוא שיטת פרסום בה בעל האתר משלם למנוע החיפוש על מנת שיציג אותו בתוצאות החיפוש הראשונות. לדוגמא קידום ממומן במנוע החיפוש גוגל מופיע תחת התגית מודעה. קידום ממומן עובד בשיטה של מכרז. על בעל האתר לבחור אילו מילות מפתח יציגו את המודעות שלו ומה המחיר המקסימלי שהוא מוכן לשלם עבור כל הקלקה על מודעה. המחיר עבור מילות המפתח משתנה בהתאם לביקוש שלהן ולתחרות שיש עליהן. כלומר, מילת מפתח שיש עליה יותר מ-100 מתחרים תעלה יותר ממילת מפתח שיש עליה רק 30.

קידום אתרים במנועי חיפוש – גוגל

גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול ביותר בעולם. קידום אתרים בגוגל מאפשר לעסקים לקבל חשיפה גבוהה ולמשוך לקוחות להיכנס לאתר.

איך זה עובד?

בתור מנוע חיפוש, אנשים שמשתמשים בגוגל מחפשים מידע בהתאם לצרכים שלהם. לדוגמא, מי שצריך שירותי איטום גגות לפני החורף, יכול לחפש זאת במנוע החיפוש של גוגל ולקבל תוצאות מתאימות. התוצאות מוצגות בסדר מסוים, שנקבע על פי גוגל בהתאם למחיר ששולם על מודעה ובהתאם לתוכן המודעה. רוב האנשים, יבחרו להיכנס לתוצאות הראשונות שהם רואים. לכן, ככל שהאתר שלכם יופיע מוקדם יותר במנוע החיפוש כך הוא יקבל חשיפה גדולה יותר והסיכוי שייכנסו אליו עולה.

דירוג התוצאות במנוע החיפוש מתעדכן כל הזמן וכאן למעשה מגיע הקידום האורגני. הקידום האורגני בגוגל מאפשר

איך באמת עובד קידום אתרים במנועי החיפושלקדם את האתר שלכם במעלה תוצאות החיפוש של גוגל על ידי העלאת תכנים איכותיים. בגוגל קיימים אלגוריתמים שסורקים מיליוני אתרים ומעניקים להם חשיפה על פי פרמטרים מתאימים. בקידום האורגני מבצעים פעולות שונות שמטרתן לחשוף את האתר לכמה שיותר לקוחות ולהעלות אותו לראשית תוצאות החיפוש של גוגל.

חשוב להבין שקידום אורגני שמתבצע בצורה חכמה יכול להוביל לחשיפה גבוהה יותר מאשר פרסום על ידי קידום ממומן. הסיבה לכך היא שבקידום האורגני מעלים תכנים איכותיים לאתר של העסק. התכנים האיכותיים נשארים לאורך זמן במנוע החיפוש של גוגל וגוברים על המודעות המתחלפות.

חשוב לשים לב שבנוסף לפרסום, הקידום האורגני עוזר לבנות מוניטין באינטרנט ולשפר את התדמית של העסק. לכן, חשוב מאוד להשקיע בקידום האורגני גם אם מחליטים לבצע קידום ממומן.

קידום אתרים במנועי חיפוש – בינג

מנוע החיפוש בינג נפוץ מאוד במדינות אחרות, בעיקר בארצות הברית. לכן, אם יש לכם אתר בינלאומי שפונה גם לקהל אמריקאי, חשוב מאוד שתכירו את מנוע החיפוש בינג.

קודם כל חשוב שתבינו כי קידום אתרים במנועי חיפוש בחו"ל שונה מאוד מקידום אתרים בארץ בגלל סיבות שונות, כמו-

  • תקציב נדרש (בארץ מדובר בתקציבים נמוכים יותר).
  • רמת התחרות (בארץ יש פחות אתרים ופחות עסקים ולכן פחות תחרות).
  • אופי הלקוחות (ללקוחות הישראלים אופי המאפיין אותם והם שונים מלקוחות אמריקאים).
  • הבנת השפה של מנוע החיפוש.
  • רגולציות

ועוד.

לעומת גוגל, בבינג שינויי האלגוריתם יותר רגועים ולכן ניתן לקבל יופי של תנועה לאתר, במיוחד אם אתם מקדמים ביטויים נישתיים ופחות תחרותיים.

לבינג, יש ממשק גישה ישירה לנתונים. כך תוכלו לראות האם אתם עומדים במדיניות של בינג מבחינת כללי הקידום- מה מותר ומה אסור לעשות על מנת לקדם את האתר שלכם במעלה מנוע החיפוש.

קידום אתרים במנועי חיפוש – באידו ויאנדקס

סין- למרות השווי המטורף של השוק הסיני, גוגל יצאה מסין כבר לפני שנים.

רוסיה- ברוסיה, גוגל עדיין קיימת, אבל היא נמצאת בתחרות רצינית עם מנוע החיפוש יאנדקס, כאשר רוב השימוש ברוסיה מתבצע ביאנדקס.

גם סין וגם רוסיה ידועות בצנזורה המקיפה שלהן על האינטרנט ועם השנים הצנזורה רק הולכת ומחמירה.

טיפים לקידום אתרים במנועי חיפוש

  1. נראות האתר במנועי החיפוש – כאשר משיקים אתר חדש, לא תמיד מנועי החיפוש יכולים לראות אותו.מבחר טיפים לקידום אתרים אורגני מוצלח לוורדפרס לדוגמא, יש הגדרה מובנית שמונעת ממנועי החיפוש לראות את האתר. לכן, לכו להגדרות וחפשו את השורה נראות האתר במנועי חיפוש וודאו כי ההגדרה אינה מסומנת.
  1. תוכן – אחת השיטות הטובות ביותר לקידום אתרים במנועי חיפוש היא להעלות תכנים איכותיים לעיתים תכופות. חשוב שהתכנים שאתם מעלים יהיו איכותיים ויהיו כתובים בצורה חכמה.

כיום, לא מספיק להזין את מילת המפתח המון פעמים בתוכן שאתם כותבים. להפך, לפעמים הזנתה של מילת המפתח יותר מידי פעמים יכולה להוביל לצניחה בדירוג במנוע החיפוש. במקרים חמורים הדבר יכול להוביל להסרת האתר לחלוטין מהאינדקס של מנוע החיפוש.

העלאת תכנים בקופן קבוע עוזרת לקדם את האתר במעלה מנוע החיפוש. על ידי העלאת תכנים מנוע החיפוש רואה את האתר שלכם כפעיל והתוכן הוא בסיס לדירוג שלכם.

חשוב מאוד לכתוב באופן טבעי ולהשחיל את מילות המפתח רק כשזה מתאים, בלי להגזים. שימו דגש על העברה של ערך אמיתי לגולש ולא רק שיווקי. כאשר התכנים הם שיווקיים בלבד, הגולש לא מתרשם מהם והוא ממשיך הלאה. אך כאשר התכנים מעניינים, ערכית ומספרת סיפור, הגולש נסחף איתה ורוצה להמשיך ולקרוא עוד.
הכתבה צריכה להיות איכותית ולעמוד במספר תנאי סף-

  • מבנה נכון של כותרות ופסקאות.
  • הקפדה על ניסוח.
  • הקפדה על שגיאות כתיב.
  • יצירת עניין אצל הקורא. זהו אחד החלקים המסובכים והחשובים ביותר בפרסום תכנים. פרסמו תכנים מענייניםמה חשוב לקחת בחשבון כאשר מבצעים קידום אתרים במנועי החיפוש שמספרים סיפור ולא רק מעבירים אינפורמציה. על מנת שהגולש ירצה להמשיך לקרוא עליכם לסקרן אותו.
  • בחירת כותב מתאים. קיימים מגוון רחב מאוד של כותבי תוכן בשוק ולכן חשוב מאוד לבחור בכותב מתאים. עליכם לבחור בכותב תוכן איכותי שיודע לייצר את התכנים המתאימים. בקשו לראות תכנים קודמים ובחרו בכותב שיכול להציג קבלות של כתיבה לאתרים דומים.
  1. הגדרת קטגוריות ותגיות – חשוב מאוד לארגן נכון את התכנים באתר לפי קטגוריות ותגיות. את הקטגוריות סגרו לפי נושאים משותפים ועל מנת לתייג היבטים נקודתיים או תת קטגוריות בפוסטים שלכם.

כך וורדפרס יוצר דפי ארכיון נפרדים עבור כל הקטגוריות השונות והתגיות שלכם. חשוב ליצור מבנה טוב של הקטגוריות והתגיות.

  1. אופטימיזציית מהירות – אחד הדברים החשובים ביותר באתרים הוא מהירות טעינת האתר. למהירות האתר יש מספר השלכות ביניהן שיעור נטישה מוקדם, שיעור נטישה מדך הכניסה ומספר הצפיות. מהירות הטעינה קשורה באופן ישיר לחוויית המשתמש. חוויית משתמש לא טובה תגרום לירידה משמעותית בגלישה באתר שלכם. ככל שבאתר תהיה פחות תנועה כך הוא ידורג נמוך יותר.

קידום אתרים במנועי חיפוש הוא תהליך של אופטימיזציה של אתר אינטרנט כדי להגביר את הנראות שלו בתוצאות מנועי החיפוש. ובעידן כה תחרותי ברוב התעשיות, חשוב להשתמש ב-SEO כדי לשפר את הנראות של האתר שלכם ולהוביל תנועה אליו.

בעזרת SEO תוכלו לגרום ליותר אנשים להגיע לאתר שלכם ולהמיר אותם ללקוחות. וכדי לעשות זאת, חשוב גם להבין כיצד פועלים מנועי החיפוש על מנת לייעל את האתר שלכם לדירוג טוב יותר. מאמר זה יספק לכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על SEO, כולל איך זה עובד, איך זה משפיע על האתר שלכם ולמה זה חשוב. המשיכו לקרוא, כל המידע בשורות הבאות.

מהי אופטימיזציה במנועי חיפוש?קידום אתרים במנועי חיפוש הוא תהליך של אופטימיזציה של אתר אינטרנט כדי להגביר את הנראות שלו בתוצאות מנועי החיפוש.

אופטימיזציה למנועי חיפוש היא תהליך הכולל שימוש במגוון טכניקות לשיפור דירוג האתר במנועי החיפוש. בתוך כך, המטרה העיקרית של קידום אתרים במנועי חיפוש היא להגדיל את מספר המבקרים באתר ולייצר יותר הכנסות. ניתן לעשות זאת על ידי הגדלת מספר הקליקים האורגניים ממנועי חיפוש, או על ידי פרסום בתשלום במנועי חיפוש כמו גוגל אדוורדס.

בהיבט זה, אופטימיזציה למנועי חיפוש היא תהליך של שיפור הנראות של אתר אינטרנט או דף אינטרנט בתוצאות מנועי חיפוש אורגניות (שלא בתשלום). בעוד שהאופטימיזציה שמה דגש על יצירת תוכן מקורי ומקנה ערך מוסף, ישנם גם היבטים טכניים של אופטימיזציה. המשיכו לקרוא, הנה כמה דגשים לגבי היבטים טכניים של קידום אתרים במנועי חיפוש.

ההיבטים הטכניים של אופטימיזציה למנועי החיפוש

ישנם היבטים רבים ושונים של קידום אתרים במנועי חיפוש הכוללים אופטימיזציה בעמוד, אופטימיזציה מחוץ לדף, בניית קישורים, יצירת תוכן וקידום. ההיבטים הטכניים עבור אופטימיזציה בדף כוללים אופטימיזציה של תג כותרת, מטא תיאור, צפיפות מילות מפתח וטקסט אחר המופיע בשורת הכתובת של הדפדפן.

ישנם היבטים טכניים נוספים שצריך לקחת בחשבון בעת ביצוע אופטימיזציה של אתר אינטרנט למנועי חיפוש. מעבר למטא תגים ומיקוד מילות מפתח, חשוב להבין כיצד נראה מבנה כתובת האתר וכיצד נראית ארכיטקטורת האתר שלכם באופן כללי.

קידום אתרים במנועי חיפוש, אורגני או ממומן, מה עדיף?המטרה העיקרית של קידום אתרים במנועי חיפוש היא להגדיל את מספר המבקרים באתר ולייצר יותר הכנסות.

קידום אתרים אורגני נחשב לאופציה טובה משתי סיבות עיקריות. האחת היא קידום אתרים אורגני נתפס על ידי הגולשים כמשהו יותר אמין, מכיוון שלא משלמים עליו. שנית, קידום אתרים אורגני מותאם לטווח הארוך ויכול בכך להניב יותר תוצאות אפקטיביות.

קידום אתרים במנועי חיפוש מהסוג האורגני, הוא תהליך שנעשה על ידי אופטימיזציה של תוכן למנועי החיפוש, בעוד שקידום אתרים ממומן נעשה על ידי תשלום עבור פרסום בתוצאות מנועי החיפוש. אם אתם מחפשים תוצאות מיידיות, קידום אתרים ממומן יהיה עדיף עבורכם. מבחינת השקעה לטווח הארוך, קידום אורגני נתפס כעדיף. חשוב לזכור, ישנם יתרונות וחסרונות הן בקידום אורגני והן בשיווק ממומן. רק לאחר שתשקלו את כל אלו, קבלו החלטה. בחלק גדול מהמקרים, ההמלצה תהיה לשלב בין 2 שיטות הקידום האלו. כך תוכלו להבטיח תנועה מיידית לאתר שלכם, קבלת לידים, בניית מוניטין לאורך זמן וכולי.

בניית מערך לינקים כחלק מתהליך קידום אתרים במנועי חיפוש

האם בניית מערך לינקים היא הכרחית בתהליכי קידום אתרים במנועי חיפוש? ובכן, התשובה היא כן ולא. זה תלוי בעיקר במה שהחברה רוצה להשיג עם האתר שלה. התהליך אכן הכרחי, אם החברה רוצה להיות מדורגת במקום הראשון בדפי תוצאות מנועי החיפוש (SERPs) והיא רוצה להשיג יותר מבקרים. אם כך, אז בניית מערך של קישורים נכנסים היא חלק מתהליך SEO.

במקרים אחרים, אם החברה רק רוצה לדרג עבור מילת מפתח אחת או שתיים הרלוונטיות לעסק שלה ולא רוצה תנועה נוספת מ-SEO, בניית מערך קישורים לא תהיה מחייבת. אם החלטתם לבנות מערך לינקים לאתר שלכם, זכרו שבניית קישורים היא אסטרטגיית SEO ארוכת טווח שלוקחת זמן ומאמץ. זה לא משהו שאתם עושים בן לילה או אפילו תוך חודש.

האם PPC הוא חלק מקידום אתרים יעיל?

קידום אתרים במנועי חיפוש יכול לכלול גם טקטיקת שיווק מסוג PPC, שהיא סוג של פרסום המשתמש במודעות חיפוש בתשלום במנועי חיפוש כמו גוגל ובינג. זאת, כדי להניע תנועה לדף אינטרנט. זוהי דרך יעילה להשיג תנועה לאתר, מכיוון שהיא חסכונית וקלה למדידת תוצאות עם ניתוח נתונים.

ל-PPC יש מקרי שימוש רבים ושונים, החל מהנעת תנועה ממודעות חיפוש בתשלום במנועי חיפוש, העברת לידים ממודעות בפלטפורמות של מדיה חברתית, או הגברת המרות ומכירות באמצעות מודעות לתצוגה באתרי אינטרנט. נכון להיום, PPC היא אחת הצורות הפופולריות ביותר של שיווק דיגיטלי, מכיוון שהיא זולה וממוקדת מאוד.

כלים לניטור מידע בקידום אתרים במנועי חיפושקידום אתרים במנועי חיפוש מהסוג האורגני, הוא תהליך שנעשה על ידי אופטימיזציה של תוכן למנועי החיפוש, בעוד שקידום אתרים ממומן נעשה על ידי תשלום עבור פרסום

ישנם מספר כלי ניטור מידע זמינים עבור קידום אתרים במנועי חיפוש, אך החשובים שבהם הם Google Analytics, Facebook Ads Manager ו-Google Search Console. כדאי לדעת, Google Analytics הוא כלי חינמי המספק מידע רב על האתר. כלי זה עוזר לכם להבין כיצד המבקרים מקיימים אינטראקציה עם האתר, ובמה הם מתעניינים. זה יכול לעזור לכם גם לקבוע איזה תוכן ליצור ואיזה תוכן לקדם.

מנהל המודעות של פייסבוק הוא גם חינמי וניתן להשתמש בו כדי לנטר את הביצועים של מסע הפרסום בפייסבוק. כמו כן, אתם יכולים גם להשתמש בו כדי למקד לקהלים ספציפיים עבור מסע הפרסום שלכם במדיות החברתיות. בנוסף, Google Search Console הוא כלי שעוזר להבין היבטים שונים של אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO). הוא מספק נתונים כגון דירוג מילות מפתח, סטטיסטיקות תנועה, מגמות באתר ועוד.

כמה עולה קידום אתרים במנועי חיפוש?

במילים פשוטות, עלות קידום אתרים במנועי חיפוש תלויה בסוג האסטרטגיה שתבחרו לנקוט בה. לדוגמה, אופטימיזציה אורגנית למנועי חיפוש עשויה לעלות פחות מאופטימיזציה למנועי חיפוש בתשלום (שיווק ממומן).

עלות SEO נעה בין 2,500 ₪ ל-7,500 ₪ בממוצע לחודש, בהתאם לצרכים ולתקציב של העסק. עם זאת, ניתן גם להשיג שירותי SEO בעלויות זולות של 500 ₪ לחודש ומעלה, ככה שהכול תלוי בחברה המספקת את השירות. בעוד שחלק מהחברות מיומנות מאוד ואינן זולות, יש גם חובבנים בתחום שלא בהכרח יובילו אתכם לתוצאות. כמו כן, עלות קידום אתרים משתנה גם בהתאם לרמת התחרותיות העסקית בנישה שלכם.

טיפים למציאת חברת קידום אתרים במנועי חיפוש

אם אתם מחפשים חברת קידום אתרים במנועי חיפוש, חשוב לקחת בחשבון גורמים כמו מחיר, ניסיון ומוניטין לפני קבלת ההחלטה. אחת הדרכים לעשות זאת היא על ידי קריאת ביקורות על החברה באינטרנט או שאילת המלצות. לרוב חברות הקידום יש רשימת לקוחות שמוכנים להמליץ על איכות השירות שלה, ככה שחשוב לבקש להתרשם מכך מראש.

זכרו, הגורם החשוב ביותר להצלחת SEO הוא איכות התוכן. ישנן דרכים רבות בהן תוכלו לשפר את איכות התוכן של האתר ולהפוך אותו לאטרקטיבי יותר עבור מנועי החיפוש. כדי לוודא שאתם מפיקים את המיטב מחברת ה-SEO שלכם, הקפידו לשאול על לקוחות העבר של החברה, הניסיון שלה עם מילות מפתח מסוימות, וכיצד היא יכולה לעזור לשפר את הדירוג שלכם לאורך זמן.

Picture of חברת ירדן גרופ
חברת ירדן גרופ

גאים להוביל את ענף האינטרנט בישראל עם 800+ אתרים בבעלותנו במגוון רחב של תחומים פורטלים מובילים עם מאות אלפי גולשים, בנוסף מקדמים מגוון רחב של אתרים באמצעות קידום אורגני, מומן, וקניית קישורים

להזמנת קישורים ותוכן אונליין
לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
קידום אורגני וורדפרס
קידום אורגני וורדפרס

מה זה קידום אורגני לאתרי וורדפרס? קידום אתרים אורגני, הוא מושג אשר מתייחס להבנת המנגנון הטבעי של גוגל – כיצד גוגל דרגת אתרי אינטרנט וקובעת

פרופיל קישורים חיצוניים
פרופיל קישורים חיצוניים

להבדיל מ"קישורים יוצאים" אשר נטמעים בתוך האתר שלכם ושולחים לינקים לאתרים אחרים, פרופיל קישורים חיצוניים משמע בנייה של מערך לינקים ששולחים טראפיק מאתרים אחרים לאתר

טעויות נפוצות בבניית קישורים
קניית קישורים ממומנים

קניית קישורים ממומנים הוא תהליך נפוץ בקידום אתרים. קניית קישורים עשויה להיות מורכבת, אבל כשעושים את התהליך בצורה מקצועית ונכונה התוצאות מעולות. ניתן לקנות קישורים

נכסים דיגיטליים
מה זה פרופיל קישורים?

רוצים לקדם את האתר שלכם ברשת ולהגדיל את החשיפה שהוא מקבל? אחת הדרכים היעילות ביותר לכך היא לבנות פרופיל קישורים. אך מה זה פרופיל קישורים?

יועץ שיווק באינטרנט
בניית פרופיל קישורים

מה זה בניית פרופיל קישורים? בניית פרופיל קישורים מתייחסת לשיתופי פעולה, הצבת קישורים פנימיים או קניית קישורים לצורך קידום אתר. קישורים הם חלק מתוך מכלול

דרושים בניית אתרים
קניית קישורים

גוגל מדרגת אתרים בהתאם לפרמטרים שונים. אחד הפרמטרים החשובים ביותר בדירוג הוא הקישורים שמפנים מאתרים חזקים ברשת לאתר שלכם. קניית קישורים מאפשרת לכם להגדיל את

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך