קידום אורגני מול קידום ממומן

מה בעמוד זה?

לפניכם מדריך מלא של כל מה שצריך לדעת על קידום אורגני, SEO וקידום ממומן בגוגל עם הניצול הנכון של המידע הבא, תוכלו גם אתם להגיע לעמוד הראשון בתוצאות החיפוש, אם כי יש לכך שלבים והפרויקט מצריך מאמץ ארוך טווח בחלק מהמקרים. בואו נדבר על זה, קידום אורגני מול קידום ממומן.

קידום אורגני הוא דרך יעילה ביותר לדירוג האתר שלכם בעמוד הראשון של גוגל, אבל קחו בחשבון שזה יצריך ממכם עבודה של חודשים לכל הפחות. עם זאת, לא קל להשיג תוצאות עם קידום אורגני ומשווקים צריכים לעבוד קשה כדי שהאתרים שלהם יהיו מדורגים גבוה בגוגל. כמו כן, קידום אורגני נהיה יותר ויותר קשה עם הזמן בגלל המספר ההולך וגדל של אתרים ותכנים באינטרנט. זו הסיבה שמומחי קידום אתרים מתמקדים גם בקידום ממומן וגם בקידום אתרים אורגני.

קצת על קידום ממומן בגוגל וקידום אורגני

תוכלו גם אתם להגיע לעמוד הראשון בתוצאות החיפוש, אם כי יש לכך שלבים והפרויקט מצריך מאמץ ארוך טווח בחלק מהמקרים. בואו נדבר על זה, קידום אורגני מול קידום ממומן.

קידום ממומן בגוגל יכול לעזור לכם להגיע לקהל היעד שלכם גם אם אינכם מדורגים עדיין עבור מילות מפתח ספציפיות. זה גם עוזר להשיג דירוג גבוה יותר עבור מילות מפתח בתחרות נמוכה מאשר דירוג אורגני, מה שאומר שקידום ממומן מציע פתרון קצר טווח ומהיר מאוד. ברגע שסיימתם להעלות את הקמפיין לאוויר, אתם חשופים בעמוד הראשון של גוגל במילות מפתח ספציפיות.

בצד השני של ספקטרום השיווק, קיים הקידום האורגני, שהוא תהליך השגת דירוג אורגני של אתר בתוצאות מנועי החיפוש. במובן זה, קידום אתרים אורגני הוא תהליך של הגדלת הנראות של אתר במנועי חיפוש. זאת, בעוד שקידום ממומן בגוגל הוא תהליך לגרום לאתר להופיע בתוצאות החיפוש של גוגל על ידי תשלום.

עד כמה קידום אורגני יעיל?

קידום אורגני נחשב בעיני חלק מהמקדמים כשיטה לא מדעית וגוזלת זמן להשגת דירוג טוב יותר. זה אולי נכון בחלק מהמקרים ובחלק מתחומי העיסוק והנישות, אבל יש הרבה יתרונות לשימוש בטקטיקות אורגניות. אורגני פירושו שאינכם משתמשים בפרסום בתשלום או בשיטות אחרות כדי להשיג את מיקומכם במנועי החיפוש. אורגני אומר גם שאתם לא מנסים להוליך שולל אף אחד – אנשים יודעים מה הם מחפשים וימצאו אתכם אם הם רוצים את התוכן שלכם. בתוך כך, לקידום אתרים אורגני ולקידום ממומן בגוגל יש את היתרונות והחסרונות שלהם

בעוד שחלק מהמקדמים טוענים כי קידום אורגני הוא הדרך היעילה ביותר להגדיל את התנועה לאתר, אחרים מתמחים בשיטות כמו PPC (קידום ממומן לפי קליק). בניגוד ל-PPC, הקידום האורגני הוא תהליך של משיכת מבקרים לאתר על ידי קבלת תוצאות יותר אורגניות של מנועי החיפוש.

ישנם 3 סוגים עיקריים של קידום אורגני:

  1. שיווק באמצעות תוכן: קידום מסוג זה כולל כתיבת תוכן לאתר ושיתוף שלו בערוצי מדיה חברתית.
  2. SEO: סוג זה של קידום כולל אופטימיזציה של האתר שלכם למנועי חיפוש כמו גוגל ובינג.
  3. בניית מערך לינקים עבור האתר.

מה זה בניית מערך לינקים וכיצד זה יעזור לקידום אורגני?

כמו כן, קידום אורגני נהיה יותר ויותר קשה עם הזמן בגלל המספר ההולך וגדל של אתרים ותכנים באינטרנט. זו הסיבה שמומחי קידום אתרים מתמקדים גם בקידום ממומן וגם בקידום אתרים אורגני.

בניית קישורים היא הפרקטיקה של רכישה ושליחה של קישורים לאתרים אחרים. זוהי אסטרטגיה שיכולה לסייע בקידום אורגני. המטרה של בניית קישורים היא להגדיל את מספר הקישורים הנכנסים לאתר, אשר בתורו יגדיל את הדירוג שלו במנועי החיפוש. התהליך מתחיל בזיהוי אתרים רלוונטיים שעדיין לא קושרו לאתר שלכם. לאחר שזיהיתם את האתרים הללו, עליכם למצוא דרכים לקשר חזרה לאתר שלכם. כמה שיטות פופולריות כוללות הערות על הבלוג שלהם, שליחת אימייל ובדיקה אם הם רוצים קישור הדדי, או שליחת מאמרים מהאתר שלהם לבלוג שלכם.

בעוד שחלק מחברות קידום האתרים משתמשות בתשלום, האלגוריתמים של גוגל רואים את הפעולה הזאת בתור לא חוקית. אמנם נפוץ מאוד לרכוש לינקים, אבל קחו בחשבון שייתכן שתקבלו עונש (PANELTY) מגוגל על הפעולה הזאת. נשאיר את זה לשיקולכם.

כמו כן, ניתן להשיג בניית קישורים על ידי יצירת קישורים מאתרים מוסמכים (אתרים ברי סמכא כמו אתרי אוניברסיטאות, למשל). לאתרים אלו יש סמכות דומיין גבוהה והם נחשבים לאתרים המהימנים ביותר בתעשייה. אמנם זה נשמע מורכב, אבל תהליך בניית הקישורים הוא לא כל כך קשה, אבל זה דורש זמן ומאמץ לעשות את זה נכון.

מה היתרונות של קידום ממומן על פני קידום אורגני?

קידום אורגני אינו דורש עלויות מראש, וניתן לעשות זאת באמצעות פוסטים בבלוג או פוסטים ברשתות חברתיות. במובן זה, לשתי השיטות יש יתרונות וחסרונות משלהן.

שיווק דיגטלי יכול להתבצע באמצעות קידום אתרים, קידום ממומן בגוגל ועוד דרכים כגון מדיה חברתית, שיווק במייל ויח"צ. תהליך הקידום האורגני הוא תהליך מתמשך הדורש מאמץ מתמיד, ואילו קידום ממומן הוא נקודתי ועשוי להפיק תועלת מיידית. אם כך, זה היתרון הראשון והחשוב של קידום ממומן על פני קידום אורגני. כמו כן, לקידום ממומן יש יתרונות נוספים על פני קידום אורגני, כמו הכנסות גבוהות יותר ממודעות, מודעות למותג וקהל יעד ממוקד.

קידום מכירות אורגני יכול להיות זול יותר מקידום ממומן, אך יש לתהליך יכולת לייצר הכנסות נמוכות יותר בטווח הקצר, כמו גם קושי בלהיות ממוקד לקהלים ספציפיים במקרה של פעולות מיידיות. למשל, החדרת מוצר חדש לשוק. כאשר מחדירים מוצר חדש לשוק, חשוב למקד קהלי יעד במיידי, להעלות קמפיין לאוויר ולהתחיל לקצור רווחים. אם תרצו לקדם אורגנית החדרת מוצר חדש לשוק, זה ייקח לכם הרבה זמן והמוצר כבר לא יהיה חדש בסוף התהליך.

יתרונות וחסרונות של קידום ממומן וקידום אורגני

קידום ממומן יעזור לחברות לקבל יותר חשיפה ולהגיע ליותר לקוחות בצורה מיידית. קידום אורגני אינו דורש עלויות מראש, וניתן לעשות זאת באמצעות פוסטיםקידום אורגני אינו דורש עלויות מראש, וניתן לעשות זאת באמצעות פוסטים בבלוג או פוסטים ברשתות חברתיות. במובן זה, לשתי השיטות יש יתרונות וחסרונות משלהן. בבלוג או פוסטים ברשתות חברתיות. במובן זה, לשתי השיטות יש יתרונות וחסרונות משלהן. כמו כן, יש לקחת בחשבון כי, קמפיינים ממומנים בד"כ זולים יותר מקידומים אורגניים, מכיוון שהם לא צריכים זמן רב כמו קידום אורגני. אתם יכולים להחליט שאתם משלמים X ₪ על הקמפיין, וברגע שנגמר התקציב גם הקמפיין נגמר.

הקמפיינים הממומנים גם מהירים יותר, מכיוון שהם לא צריכים כל כך הרבה זמן כדי להיות יעילים ולהשפיע על השוק. ברגע ששילמתם על הקמפיין דרך האפליקציה של גוגל, הקמפיין באוויר ואתם יכולים להתחיל לראות תוצאות. אבל אם אתם רוצים לבנות מודעות למותג שלכם לאורך טווח, קידום אורגני יהווה את הפתרון האידיאלי עבורכם.

בחלק מהמקרים, לקידום ממומן יש יתרונות רבים על פני אורגני. היתרון המשמעותי ביותר הוא שאפשר לעשות את זה בקנה מידה מוגדר, מה שאומר שיותר אנשים ישמעו על המוצר או השירות שלכם ותוכלו להגיע ליותר אנשים בפרק זמן קצר יותר. יתרון נוסף של קידום ממומן הוא, שקל יותר למצוא קהל שמעוניין לשמוע מה יש לכם לומר ולקנות את המוצרים או השירותים שלכם.

המטרה העיקרית של קידום אורגני

עבור חלק מסוגי העסקים, קידום אורגני הוא דרך מצוינת לבנות את המוניטין והנראות של המותג בשוק. המטרה העיקרית של קידום אורגני היא ליצור תוכן בעל ערך שיוצר עניין בחברה או במוצר שלכם לאורך זמן. הדבר החשוב ביותר בקידום אורגני הוא קודם כל לבנות ולהגדיר קהל ומילות מפתח, לפני שתוכלו לחשוב על דחיפת התוכן שלכם לשוק ולרשת.

במובנים אלו, קידום אורגני הוא טכניקת שיווק המשתמשת באופטימיזציה טבעית למנועי חיפוש לקידום אתר אינטרנט. בסופו של דבר, קידום אורגני כולל יצירת תוכן, מדיה חברתית ופוסטים בבלוג, בניית מערך לינקים, דיוק ושיפור תגי המטא באתר ועוד. במובן הזה של הדברים, קידום אורגני אינו זהה לקידום ממומן בגוגל או מודעות חיפוש בתשלום. מודעות חיפוש בתשלום נעשות באמצעות גוגל אדוורדס ו-Bing Ads, בעוד שקידום אורגני יכול להתבצע באמצעות אופטימיזציה אורגנית למנועי חיפוש.

איך יודעים במה לבחור, קידום אורגני או קידום ממומן?

איך יודעים במה לבחור, קידום אורגני או קידום ממומן? אין תשובה חד משמעית לשאלה. הכול תלוי במטרות שלכם ובסוג הקידום שאתם מנסים לעשות, בסוגאבל אם אתם רוצים לבנות מודעות למותג שלכם לאורך טווח, קידום אורגני יהווה את הפתרון האידיאלי עבורכם. העסק בסוגי קהלי היעד, בתחרותיות שיש בנישה שלכם ועוד. אם המטרה שלכם היא להגיע לקהל גדול יותר בטווח הארוך, אז קידום אורגני יהיה הטוב ביותר עבורכם.

אם אתם מחפשים דרך מהירה וקלה ליצור לידים חמים, פרסום ממומן בגוגל עשוי להיות האפשרות הטובה יותר עבורכם. במילים אחרות, קידום אורגני מהווה חשיבה לטווח הארוך ותכנון, בעוד שקידום ממומן הוא פתרון מהיר, יעיל ובמקרים מסוימים נקודתי. עם זאת, כדי להישאר בטווח הארוך בעמוד הראשון באמצעות קידום ממומן, תצטרכו לשלם לא מעט כסף.

עלויות של קידום אורגני וממומן

קידום אורגני הוא טכניקת קידום מכירות הנעשית ללא צורך בפרסום בתשלום כלשהו. סוג זה של קידום יכול להתבצע באמצעות מפה לאוזן, מדיה חברתית או רשת אישית. עם זאת, כן תצטרכו לשלם לכותבי תוכן, למעצבי אתרים, למקדמים טכניים שידייקו ויחדדו את תגי המטא באתר ועוד. אם למשל תחליטו שאתם בונים מערך לינקים בתשלום (גוגל לא לגמרי מכבדים את זה וזה עשוי לגרור ענישה בדירוגים), קחו בחשבון שזה יעלה לכם לא מעט.

בממוצע, חברות קידום אתרים יגבו ממכם מאות שקלים על כל לינק שתוסיפו למערך הלינקים שלכם. אם כך, אנחנו רואים שכל שיטה תעלה לכם כסף כנראה, רק שתוציאו את הכסף על אלמנטים אחרים. מאידך, קידום ממומן הוא טכניקת קידום אתרים הדורשת פרסום בתשלום כדי לייצר לידים או מכירות במיידי ובטווח הקצר. התשלום ילך על מקדמי PPC, על בניית מודעות, עיצובן של המודעות הממומנות, על הקמפיין עצמו ועוד.

טיפים למציאת חברת קידום אתרים מומלצת

הטיפ הראשון הוא לשאול מסביב. שאלו חברים, קולגות, משפחה ועמיתים לעבודה אם הם יודעים על חברות שהם השתמשו בהן בעבר. זה יכול לתת לכם מושגאיך יודעים במה לבחור, קידום אורגני או קידום ממומן? אין תשובה חד משמעית לשאלה. הכול תלוי במטרות שלכם ובסוג הקידום שאתם מנסים לעשות, בסוג העסק בסוגי קהלי היעד טוב למה לצפות מהחברה והאם כדאי או לא כדאי להשקיע בשירותיה. הטיפ השני הוא לעשות את המחקר שלכם באינטרנט. חפשו ביקורות באתרי אינטרנט וראו מה יש לאנשים אחרים לומר על חברות קידום אתרים מומלצות ומומלצות פחות. במובן זה, כאשר אתם מחפשים חברה לעבוד איתה, כדאי לוודא שהיא מומלצת על ידי אנשים אחרים.

ניתן להיחשף בפני ביקורות ודירוגים ברשתות החברתיות, כמו גם בפלטפורמה עצמה של גוגל-עסקים. כמו כן, בררו אילו שירותים החברה מציעה ואיזה ניסיון יש לה בשירותים אלו. במילים אחרות, חשוב למצוא חברה שיש לה מוניטין טוב, המציעה שירותים איכותיים בתעריפים נוחים. ולא פחות חשוב, תנסו לאתר חברת קידום אתרים שמוכנה לעבוד אתכם על הפרויקט שלכם לאורך זמן ולוודא שהוא יתבצע נכון. במיוחד אם מדברים על קידום אורגני, שהוא, כאמור, לוקח לפעמים חודשים וגם אפילו יותר.

אם תעקבו אחר הדגשים והטיפים שריכזנו עבורכם במאמר הזה, תוכלו גם אתם לשגשג עם השיווק הדיגיטלי שלכם.

Picture of חברת ירדן גרופ
חברת ירדן גרופ

גאים להוביל את ענף האינטרנט בישראל עם 800+ אתרים בבעלותנו במגוון רחב של תחומים פורטלים מובילים עם מאות אלפי גולשים, בנוסף מקדמים מגוון רחב של אתרים באמצעות קידום אורגני, מומן, וקניית קישורים

להזמנת קישורים ותוכן אונליין
לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
משרד פרסום בחריש

חברות ועסקים רבים גם כיום מחפשים דרכים כאלו ואחרות אשר מסוגלות לקחת אותם על השלב הבא ממנו הם יוכלו ליהנות. הרי שיש לדעת כי אנחנו

משרד פרסום בעומר

חברות ועסקים רבים גם כיום מחפשים דרכים כאלו ואחרות אשר מסוגלות לקחת אותם על השלב הבא ממנו הם יוכלו ליהנות. הרי שיש לדעת כי אנחנו

משרד פרסום בתל-אביב

חברות ועסקים רבים גם כיום מחפשים דרכים כאלו ואחרות אשר מסוגלות לקחת אותם על השלב הבא ממנו הם יוכלו ליהנות. הרי שיש לדעת כי אנחנו

משרד פרסום ביפו

חברות ועסקים רבים גם כיום מחפשים דרכים כאלו ואחרות אשר מסוגלות לקחת אותם על השלב הבא ממנו הם יוכלו ליהנות. הרי שיש לדעת כי אנחנו

משרד פרסום בקריות

חברות ועסקים רבים גם כיום מחפשים דרכים כאלו ואחרות אשר מסוגלות לקחת אותם על השלב הבא ממנו הם יוכלו ליהנות. הרי שיש לדעת כי אנחנו

משרד פרסום בשוהם

חברות ועסקים רבים גם כיום מחפשים דרכים כאלו ואחרות אשר מסוגלות לקחת אותם על השלב הבא ממנו הם יוכלו ליהנות. הרי שיש לדעת כי אנחנו

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך