פרסום כתבות תוכן

מה בעמוד זה?

פרסום כתבות תוכןפרסום כתבות תוכן, כן או לא? אתם צריכים כתבות תוכן, זהו חלק בלתי נפרד מפרסום באתר שלכם ובכל אמצעי המדיה בהם אתם פועלים. עם זאת, רבים לא שמים את הדגש המתאים על פרסום כתבות תוכן חכם, אלא מעמיקים יותר במאמרי SEO שבסופו של דבר לא מייצרים עבורכם את מה שאתם רוצים באמת והוא הכנסה קבועה מלקוחות קבועים ומרוצים. 

 

מה זה קידום אורגני?

קידום אורגני היא דרך בה פועלים עסקים רבים, הקידום מעניק לנו גם אפשרות להיות בהובלה על פני מתחרים רבים. קידום אורגני נועד גם כדי ליצור קשר ישיר עם הלקוחות שלנו, להעשיר את הידע שלהם בכל הנוגע לעסק שלנו ולפתור להם את כל השאלות. קידום אורגני יכול להיות גם באתר באמצעות פרסום כתבות תוכן, גם בדף הפייסבוק וכן בכל אמצעי פרסום שיש. קידום אורגני דורש יותר מעבודה מאשר קידום ממומן אשר נחשבת ליעיל גם כן, אך פחות סימפטי ללקוח. הבעיה העיקרית של קידום ממומן הוא שהלקוח יודע ורואה שמדובר על מודעת פרסום, וכמה מאיתנו באמת קונים מוצרים דרך פרסומות? קידום אורגני מנגיש את המוצר אל הלקוח באופן עקיף וגם יצירת הקשר עם הלקוח באמצעות פירוט טכני, תוכן על המוצר וכד' מבטיח רכישה בהסתברות גבוהה יותר. 

פרסום כתבות תוכן באתר

אז איפה בעצם אתם אמורים לפרסם את התכנים שאתם או כותב תוכן מעניק לכם? יש מספר מקומות בהם רצוי לפרסם את הכתבות שלכם. המקום הראשון הוא אתר הבית של העסק שלכם. לא משנה איפה אתם מפרסמים את הכתבות שלכם, המוצא של הלקוח בסופו של דבר יהיה האתר שלכם, לכן חשוב שהאתר שלכם יהיה עשיר בתוכן ובכל המידע הנדרש. רבים מעדיפים לפרסם את הכתבות שלהם באתרי מסחר שונים, באתרים ניטרליים שיש להם טרפיק גבוהה באתר כמו ישראל היום וכן הלאה. אנחנו חושבים שבתור התחלה חשוב לטפח את האתר שלכם ורק לאחר מכן לעבוד במקומות פרסום שונים. פרסום כתבות תוכן באתר מתחלק למאמרי SEO (קידום) או מאמרים אינפורמטיביים שלאו דווקא טמונות בהם מילות מפתח. 

 

פרסום כתבות תוכן באמצעות קישוריםפרסום כתבות תוכן באמצעות קישורים

כפי שציינו, יש הרבה פעמים בהם אחרי שהאתר שלכם בנוי כמו שצריך שבהם אנחנו נרצה להגדיל את גבולות הפרסום. לכן, אנחנו נבחר אתרים שונים שיש להם קהלים גדולים שהם חלק מקהל היעד שלנו, אצלם נפרסם את המאמרים שלנו. אפשר להגיד שזאת מעין פרסומות סמויה, בסופו של דבר אתם רוצים להוסיף קישור לאתר שלכם. מלבד לכך, ניתן גם להוסיף קישורים לתכנים שנמצאים באתר שלכם, קישורים שמובילים את הלקוח למקום אחר באתר. זה גם יכול להעניק ללקוחות פתרון עבור שאלות שעולות להם וגם האלגוריתם של גוגל מאוד אוהב שימושים בקישורים בתוך האתר. 

 

מה החשיבות של פרסום כתבות תוכן

פרסום כתבות תוכן מראה על חיות מצד בית העסק, כמו כן גם חידושים ויצירת קשר עם הקהל. יש הרבה אתרים שהם למעשה אתרי מכירות, אך יש להם בלוג בו הם ממליצים על מוצרים חדשים, מעניקים מידע אקטואלי ללקוח בנוגע לשירות שהם נותנים וכן הלאה. אם אנחנו נסתכל על החשיבות שיש למאמרים מבחינת קידום אנחנו נראה שללא מאמרים יהיה לכם מאוד קשה לקדם את המוצר שלכם באופן אורגני. קידום אורגני יכול לגרום לכך שתהיו בתחילת הדירוג של גוגל בחיפוש מילות מפתח ספציפיות. על מנת להבטיח שיש לכם תוכן שהוא גם עשיר במידע וגם תורם לקידום שלכם אתם צריכים לבחור בכותב תוכן מקצועית שיערוך סקר לחיפוש מילות מפתח שאינן כלליות. 

 

כמה עולה פרסום כתבות תוכן?

נחלק את זה לשניים, יש פרסום כתבות תוכן באתרים חיצוניים ופרסום כתבות תוכן באתר הבית של העסק שלכם. המחיר עבור פרסום כתבות תוכן באתר שלכם הוא בהתאם לחברת הפרסום דרכה אתם עובדים. זאת אומרת, יש סוגים שונים של כתבות ולכל אחת מהכתבות יש תעריפים שונים. אם תרצו מאמרי SEO המחיר יכול לנוע בטווח של 30-50 אג' למילה, לעיתים גם יותר. יש היום מנעד רחב של מחירים בתחום, אבל אם אתם מחפשים גם תכני SEO כולל מחקר מילות מפתח מקצועי וגם תכנים איכותיים שגוגל תדרג גבוה עליכם לשלם יותר. אפשר לומר שעדיף מעט תכנים אבל שיהיו איכותיים מאשר תכנים מרובים ללא בסיס. 

לחלק השני, פרסום כתבות תוכן באתרים חיצוניים. למחיר אותו תשלמו עבור פרסום כתבה באתר חיצוני יש טווח רחב והוא משתנה בהתאם להסכם שקבעתם מול אותו גורם. אחד האלמנטים אשר משפיעים על מחיר הפרסום הוא האתר בו אתם רוצים לפרסם וכמות הגולשים בו. ניתן לאמוד את כמות הגולשים באמצעות שימוש באלגוריתם של גוגל או פייסבוק. בדרך כלל פרסום באתרים חיצוניים יהיה תשלום חד פעמי לא עבור מילה, אלא עבור פרסום והוא יכול לנוע בטווח של כמה אלפי שקלים. יש גם אתרים אשר יהיו מוכנים לפרסם אתכם בפחות, אך השאלה היא האם קהל היעד שלכם נמצא בגולשים של האתר, ומהי כמות הגולשים. 

 

איך מוצאים כותב תוכן איכותי?

כאשר אתם מחפשים כותב תוכן איכותי אתם צריכים לחפש או פרילנסר או חברת פרסום. כאשר מדובר על פרילנסר אתם יכולים לבקש מאותו אדם להראות לכם את הכתבות שעשה בעבר, רצוי שהן יהיו בתחום בו העסק שלכם פועל. אם התוכן מוצא חן בעיניכם תוכלו להמשיך הלאה ולהתקדם איתו. כמו כן, עליכם לוודא שהוא עובד עם קבלות הרי מדובר על הוצאה מוכרת לעסק שלכם. שימו לב האם אותו פרילנסר מציע לכם את החבילה הכוללת בה הוא גם דואג לשווק ולחפש את מילות המפתח הרלוונטיות עבורכם.

אין ספק שפניה אל חברת פרסום היא הרבה יותר בטוחה. עליכם למצוא חברת פרסום עם מוניטין גבוה בכל הנוגע לשיווק, כתיבת תוכן וקידום אורגני. חברות אלו יציעו לכם את כל החבילה במקום אחד. זאת אומרת, אתם תוכלו דרך אותה חברה גם לבנות את האתר שלכם, גם לפרסם את הכתבות שלכם וגם להנות מקמפיין שיווקי בהתאם לתקציב שלכם. המחיר אותו תשלמו יהיה לרוב יותר גבוה מאשר פנייה אל פרילנסר, אך התוכן יהיה הרבה יותר מוקפד. בדרך כלל, כאשר מדובר על חברת פרסום מקצועית התוכן אותו כותבים עובר כמה ידיים, הוא נבדק פעמים רבות ומתחיל לא לפני בדיקה מעמיקה של מילות מפתח. 

מאמרי SEOמהם מאמרי SEO?

מאמרי SEO הם מאמרי קידום אשר מתבססים על מילות מפתח ספציפיות. מאמרי SEO מחייבים את הכותב לכתוב באופן אורגני מאמר בנושא מסוים תוך כדי שהוא משחיל את מילות המפתח בצורה חכמה ולא בולטת. מילות המפתח צריכות להופיע מספר פעמים בהתאם לכמות המילים בדף, אך לא יותר מדי. לרוב יהיה מדובר על כ-10% מכמות המילים ופחות. מאמרי SEO חייבים להיות איכותיים, יש הרבה כותבי SEO שלא שמים דגש על איכות המאמרים וכך בעצם הקידום אינו יעיל כפי שהוא אמור להיות. לא מספיק למצוא מילות מפתח, צריך שגוגל יאהב את מה שאתם כותבים ולא פחות, הגולשים באתר.

בעוד כי קידום אתרים יכול לשמש כדי להגדיל את מספר המבקרים באתר, אחת הדרכים הפופולרית ביותר לעשות זאת היא לפרסם מאמרי תוכן באתרים אחרים. בתוך כך, פרסום כתבות תוכן הוא כנראה אחת משיטות קידום האתרים הנפוצות ביותר שקיימות כיום.

על מנת להיות מדורגים גבוה בדפי התוצאות של מנועי החיפוש, חשוב שמאמרי התוכן שלכם יהיו מותאמים לאופטימיזציה של קידום אתרים. מה הכוונה? למשל, עליכם לכלול מילות מפתח בכותרות, להשתמש בכותרות משנה רלוונטיות לתחום, להוסיף תיאורי מטא ולכלול קישורים חזרה לאתר שלכם בגוף המאמר. בהיבט הזה, פרסום כתבות תוכן הינו תהליך שחייב לעבור בקרה של אנשי שיווק מביני עניין. מה חשוב לדעת בנושא? 

תוכן SEO מתייחס לאופטימיזציה של מנוע החיפוש, בין אם מדובר על גוגל או בינג. המטרה מאחורי SEO היא באמצעות מילות מפתח לאתר את המאמר שלכם. בשביל ליצור תוכנית SEO מתאימה יש לערוך מחקר מילות מפתח עם תוכנות מתקדמות וגם עם תוכנות חינמיות של גוגל. כדי לקבל את התוצאה הטובה ביותר נמליץ כן לשלם על תוכנות שיכולות לחקור מילות מפתח של מתחרים, לראות מספר כניסות, תחרות ועוד.

יש לנו את המונח "תוכן" ולצידו "SEO". מוטב להדגיש ששני המונחים גם עומדים באופן נפרד. SEO מתייחס ל-Search Engine Optimization, קידום במנועי החיפוש. בכדי להתחיל בכתיבת תוכן SEO נצטרך לפנות למקדם אתרים מקצועי או ללמוד את התחום באופן עצמאי. התוכן חייב להיות מאורגן במצורה מקצועית והגיונית, זה עוזר לכם לשמור על סדר באתר ובכך גולשים יישארו באתר. המטרה היא לייצר תוכן שגורם לאנשים להיכנס לאתר שלכם, אבל גם להישאר ולקרוא את הכתבה. מקדם אתרים מקצועי לא בוחן רק קליקים (כניסות), אלא זמני שהייה של הגולשים בכל עמוד.

תכני SEO כוללים דפי מוצר (סקירה), דפי נחיתה (PPC), בלוגים שיכולים לייצר קהל קבוע וכניסה אורגנית, מאמרים, רשימות כמו לדוגמא רשימת טיפים לניקוי הבית, מדריכים, סרטונים ועוד. כתבות תוכן הוא מוצר בסיסי של ארגון צריך כדי לייצר את עצמו ברשת.

כמה דגשים על כתיבת תוכן ופרסומו באתרים 

כתיבת מאמרים לאתרי אינטרנט היא דרך מצוינת לקדם את האתר, אבל לא היחידה בעולם השיווק הדיגיטלי של ימינו. ככל שתפרסמו יותר מאמרים איכותיים ורלוונטיים לאתר שלכם ברחבי הרשת, כך יש לאתר סיכוי גדול יותר להימצא במנועי חיפוש תחת מילות מפתח רלוונטיות. זה תהליך שעשוי (רק) להישמע מעט מורכב, אז בואו נפשט אותו ונבין מה פרסום כתבות תוכן כולל, אילו כתבות נהוג לפרסם, באילו סוגי אתרים, כמה עולה השירות וכולי. 

בתור התחלה, כדאי להבין את המשמעות של פרסום כתבת תוכן, שכן השמות הגנריים של פעולה זו הם: בניית מערך לינקים, קניית קישורים seo, רכישת בקלינקס לאתר וכולי. במילים אחרות, פרסום תוכן באתרים הוא דרך נפוצה לבנות מערך לינקים נכנסים לאתר שלכם, שבעצם מופנים מאתרים אחרים. כלל האצבע הוא, שככל שהאתר המפרסם יהיה רלוונטי יותר לאתר שאליו הוא שולח טראפיק בעזרת לינק יוצא, ככה האתר המפורסם (זה שמקבל את הלינק) יוכל להתברג טוב יותר במנועי החיפוש. 

צעד ראשון בפרסום כתבות תוכן 

הצעד הראשון בתהליך פרסום כתבות תוכן הוא, מציאת האתר הנכון לפרסם בו את התוכן שלכם. אפשר לעשות זאת על ידי חיפוש מקוון קצר אחר אתרים בנישה העסקית שלכם, או על ידי פנייה לחברת קידום אתרים שתעזור לכם למצוא אתרים בנושא או בתחום העיסוק. וכאשר בוחרים אתר מפרסם להטמעת התוכן עם הלינק בתוכו, חשוב מאוד לבדוק כמה תנועה האתר המפרסם מקבל, כמה אנשים אחרים מפרסמים שם תוכן ואיזה סוג תוכן האתר הזה מייצר. 

בתוך כך, ישנם סוגים רבים ושונים של תכנים שאפשר לפרסם באתרים, כולל פוסטים בבלוגים חיצוניים ואתרי תוכן, אבל ניתן גם להטמיע לינקים בסרטונים, אפילו ספרים אלקטרוניים ועוד. כך או כך, איפה שלא תחליטו להטמיע תוכן עם לינק בגופו, המפתח הוא ליצור תוכן שיהיה רלוונטי לקהל היעד שלכם ושיהיה בו משהו שהם ייהנו לקרוא או לצפות בו, קרי ערך מוסף.

סוגי תכנים שכותבים לאתרי אינטרנט 

ישנם סוגים רבים ושונים של תכנים שניתן לכתוב באתרי אינטרנט, כאשר כל סוגי התוכן מבוססים על מטרת האתר וקהל היעד של בית העסק. בגדול, סוגי התכנים הכי פופולאריים הם בדרך כלל תוכן אינפורמטיבי, משכנע\מכירתי ותוכן משעשע\קליל. כמו כן, בימינו אנשים משקיעים לא מעט בכתיבת תכנים שעוסקים במחירים. למשל, תכנים בעלי נושאים כמו: 1) כמה עולה כתיבת תוכן לאתר אינטרנט? 2) כמה עולה פרסום כתבות תוכן ובניית מערך לינקים? 3) “קבלו מאיתנו מחירון כתיבת תוכן ופרסום כתבות באתרים" וכן הלאה. 

אלו היו רק כמה דוגמאות שלפנו מהמותן, בעוד כי השמיים הם הגבול. כמה שתהיו יותר מקוריים ואינפורמטיביים בתוכן שלכם, ככה גוגל יסמן אתכם בתור אתרים בעלי ערך מוסף גדול יותר. וכמובן, זה יתבטא בדירוגים שלכם במילות מפתח שונות בתוצאות החיפוש של המנועים השונים (בינג, גוגל, יאהו וכו’).

כמה עולה כתיבת תוכן (ללא פרסום באתר חיצוני)?

אם אתם שואלים כמה עולה כתיבת תוכן, התשובה יכולה להיות מעט מורכבת, כי היא תלויה בגורמים שונים. לאיזו מטרה ישמש התוכן? היכן יפורסם? כמה מחקר יידרש עבור כתיבת המאמר? האם מדובר במספר גדול של מאמרים או במאמר בודד? באיזה תחום אתם עוסקים ועד כמה מחקרי התוכן יצטרך להיות? כל אלו וגורמים נוספים, הם מה שישפיעו על מחיר כתיבת תוכן (ללא פרסום כתבות תוכן באתרים חיצוניים). 

באופן כללי, אפשר למצוא כותבי תוכן שמוכנים לעבוד גם במחירים של 10 אגורות ועד 20 אגורות למילה, תלוי, כאמור, בסוג התוכן. יחד עם זאת, ישנם גם כותבי תוכן מחקריים יותר, שיגבו ממכם עלויות גבוהות יותר החל מחצי שקל למילה ועד שקל למילה או אפילו יותר. במקביל, ישנם כותבי תוכן שעובדים וגובים לפי פר כתבה. כלומר, מתמחרים מראש את מחיר הכתבה ללא כל קשר לכמות המילים הכתובות בה.

כמה עולה פרסום כתבות תוכן?

רגע לפני שנסביר כמה עולה פרסום כתבות תוכן באתרים חיצוניים, אנחנו רק רוצים לחדד משהו חשוב. גוגל, מבחינתו, לא ממש מסמפט את הפעולה הזאת של קניית קישורים, ולכן חשוב לעשות זאת בחוכמה ובצורה שלא תגרור ענישה, מה שנקרא PANELTY. מדוע גוגל אינו אוהב את הרעיון של רכישת קישורים, או במילים אחרות, פרסום כתבות תוכן? מכיוון שגוגל אוהד מושבע של איכות קישורים אורגנית. כלומר, גוגל מעדיף שאתם תקבלו קישורים בצורה טבעית, לרוב בגלל שאתם כנראה מציעים איזשהו ערך מוסף שגורם לאתרים אחרים לקשר אליכם באופן אורגני, אותנטי ואמיתי. 

ולאחר שהסברנו למה צריך לבנות מערך לינקים בחוכמה ע”י חברת קידום אתרים בעלת ניסיון, נבין כמה עולה בניית מערך לינקים שכזה. במילים פשוטות, עלות פרסום כתבות תוכן תלויה במספר הקישורים הדרושים לכם ובעלותם. המחיר הממוצע לקישור אחד הוא בסביבות 150 – 350 ש”ח במקרים רבים, אבל המחיר הזה לחלוטין יכול להשתנות בהתאם לאיכות הקישור, מי מקשר לאתר שלכם והיכן הוא מדורג בתוצאות החיפוש של גוגל. במקרים לא מעטים, קישור בודד יכול לעלות גם 1,000 ₪ ומעלה. 

באיזו חברת קידום אתרים כדאי לבחור?

אנחנו משוחדים, אז לא נגיד לכם שבעבור פרסום כתבות תוכן צריך לבחור בחברת קבוצת ירדן. יחד עם זאת, כן נגיד לכם שבחירת חברת קידום אתרים היא אולי אחד החלקים הכי משמעותיים בניהול העסק שלכם ובתהליכי השיווק הדיגיטלי של בית העסק. במילים אחרות, אתם חייבים לצידכם שועלי או אריות קידום אתרים, לא פחות מזה. 

קבוצת ירדן עוסקת בכל תחומי השיווק הדיגיטלי, המיתוג העסקי, אופטימיזציה דיגיטלית לבתי עסק מכל הסוגים ועוד, וזאת תוך התאמת תהליכי הקידום המותאמים ביותר לכל סוג עסק ואתר אינטרנט. אתם מוזמנים ליצור קשר לקבלת פרטים נוספים, נשמח להקשיב, להבין את העסק שלכם לעומקו ולספק את הסיוע הספציפי הנדרש לכם. 

פרסום כתבות באתרים שונים היא חלק מטקטיקת קידום. פרסום כתבות יכול להיות באתר שלכם או באתר חיצוני – המונח המקצועי הוא "בניית קישורים". פרסום כתבות כולל כתיבת מאמרים/בלוגים/סקירה ופרסום של הכתבה. כדי לייעל את הפרסום יש לפעול בהתאם להנחיות של גוגל, לפרסם במקום שמתאים לתחום שלכם ולדעת איפה פרסות כתבות הופך לאפקטיבי.

במה פרסום כתבות תורם?

יש שתי מטרות לפרסום כתבות, המטרה הראשונה היא יחצנות – לפרסם את העסק שלכם או מוצר חדש שיוצא לשוק. המטרה השנייה היא כדי לקדם את האתר שלכם. נסביר עכשיו בהרחבה לגבי כל אחת מהשיטות:

  1. פרסום כתבות (יחצנות) – המטרה של יחצנות היא לחשוף אתכם, את המותג שלכם או כל דבר אחר שאתם מוכרים לקהל רב. פרסום כתבות יכול להיות באופן גלוי או נסתר, היתרון הוא שהפרסום נעשה במקום עם טראפיק גבוה. יחצנות יכולה להיות עם כתבות תוכן או מצד שני סרטונים, לינקים וכל דבר אחר. למעשה פרסום כתבות למטרות יחצנות לרוב תהיה מסוות ותחת המלצה שתפורסם באתר מוביל או על ידי משפיען.
  2. קידום אתרים – פרסום כתבות לצורך קידום אתרים היא טקטיקה נפוצה הנקראת SEO. תחום ה-SEO כולל נושאים שונים וכאן אנחנו נתרכז בשני נושאים: מילות מפתח ובניית קישורים. כאשר אנחנו מפרסמים כתבות אנו נרצה לערוך מחקר מילות מפתח כדי שהאלגוריתם של גוגל יזהה חיפושים וידרג אותנו גבוה יותר במנוע החיפוש. בניית קישורים יכולה גם היא לכלול כתבות תוכן אשר אתם או בעל מקצוע דואג לכתיבת התוכן ומוצא אתר מתאים לפרסום הכתבה בליווי קישור חיצוני.  כל קישור חיצוני שיש בכתבה מחזק את האתר שלכם.

מה המחיר של פרסום כתבות?

המחיר של פרסום כתבות מתחלק לכתיבת התוכן ולקישורים. חשוב להדגיש, ניתן גם למצוא דרכים לפרסם כתבות בחינם, אך תצטרכופרסום כתבות יכול להיות באתר שלכם או באתר חיצוני - המונח המקצועי הוא "בניית קישורים" לתת משהו בתמורה, בין אם זה קישור יוצא מהאתר שלכם או מוצר כלשהו. ככל שהאתר שלכם נמצא בדירוג נמוך יותר כך תתקשו למצוא קישורים בחינם. שיטה נוספת לוותר על תשלום בעבור קישורים היא על ידי הצעה לאותו אתר בה אתם כותבים תוכן לאתר שלו בנושא שרלוונטי גם לו, ובתמורה באחת הכתבות יופנה קישור לאתר שלכם.

פרסום כתבות בתשלום – פרסום כתבות בתשלום נעים בטווח רחב, המחירים יכולים להתחיל מכמה מאות שקלים ועד לאלפי שקלים עבור קישור בודד. המחיר נקבע בהתאם לאתר אליו אתם פונים, ככל שהאתר מדורג גבוה יותר ובעל כניסות גולשים מרובות כך המחיר מתייקר. בנוסף, המחיר נקבע בהתאם לעמוד בו אתם מבקשים לפרסם את הכתבה, יש דפים שהם פחות חשופים ויש דפים שהם יותר חשופים. ניתן למצוא מקומות המציעים חבילות פרסום, רכישה של מספר קישורים במחיר סימלי יותר. נדגיש, טווח המחירים יכול להשתנות וכדי לקבל הצעת מחיר יהיה עליכם לפנות לאתר.  לפניכם מחירון המדגיש את טווח המחירים הרלוונטי:

סוג האתר הערות מחיר
אתרי נישה אתר לא מוכר 90-250 ש"ח (לא כולל כתיבה)
אתר פרטי בינוני לא כולל כתיבה 350-700 ש"ח
אתר פעיל וגדול לא כולל כתיבה 2,100-6,000 ש"ח

פרסום כתבות בחינם – פרסום כתבות בחינם נעשית בדרך שציינו, באמצעות פניה ישירה לאתרים והצעה של ברטר. ישנם אתרים מסוימים המאפשרים לכם לפרסם כתבות בחינם, אלו אתרים חינמיים ולא תמיד התוכן מאושר.

איפה מפרסמים כתבות?

איפה מומלץ לפרסם כתבות? אחרי שיש לכם כתבה מוכנה עם מחקר מילות מפתח ואנקורים, מה שנותר לכם לעשות (וכמובן שהיה רצוי לעשות לפני כתיבת המאמר) הוא למצוא אתר ייעודי. יש מספר דגשים לבחירת אתרים, הדגש הראשון הוא כמובן שכמות הגולשים באתר תהיה גבוה – כך נזכה לחשיפה. עם זאת, חשוב גם להכיר את הקהל העומד מאחורי החשיפה. בחרו באתר שיש לו נישה מתאימה לנישה בה אתם עוסקים.

יש עוד שיטה של פרסום כתבות והיא דרך פרסום באתרים גדולים, שם אין באמת נושא מסוים. פרסום כתבות באתרים גדולים כמו "ישראל היום", "מאקו", "ביזפורטל" וכד' הוא מעולה, אבל גם כאן חשוב לדעת באיזה עמוד אתם מפרסמים את הכתבה, מה המחיר ועד כמה החשיפה גבוהה לאותו עמוד.

מקדם אתרים – מיותר או הכרחי?

האם אתם צריכים ליווי של מקדם אתרים אחרי שיש לכם כבר את כל המידע? התשובה היא כן. קידום אתרים הכרחי גם לכתיבת תוכן וגם למציאת קישורים איכותיים. האלגוריתם של גוגל עשוי לא לקדם קישורים לא איכותיים, אבל מעבר לכך, גוגל גם עשויה לפגוע לכם בקידום בתור עונש. תחום ה-SEO הוא עדין מאוד, יש הרבה סייגים והרבה נתונים ושיטות שיש להימנע מהם שנחשבים לדגל שחור מבחינת גוגל.

כאשר אנחנו בוחרים במקדם אתרים מקצועי, אנחנו יודעים שיש בעל מקצוע שעומד מאחורי הקלעים ומכוון לבחירות נכונות. מקדם אתרים מקצועי גם עובד בשיתוף פעולה עם אתרים רבים ובכך גם המחירים עבור קניית קישורים או כתבות ממומנות תהיה בהתאם. התפקיד של מקדם אתרים הוא לערוך מחקר מילות מפתח, לכתוב כתבה בסגנון הרצוי (או לתת לאחד הכותבים של המקדם לכתוב), וליצור קשר עם האתר אליו מיועדת הכתבה.

שימו לב, אתרים מובילים לרוב ידרשו לראות את הכתבה ולאשר אותה. תוכן מועתק עשוי להוביל לקנסות ולכן, חשוב להיעזר בבעל מקצוע עליו אתם סומכים ושיש לו מוניטין חיובי. עדיף לשלם מעט יותר ולקבל את התמורה ההולמת. התפקיד של המקדם הוא כמובן גם להשאיר אתכם כל הזמן בעניינים, לשתף אתכם בתהליך, בחשיפה ובמעקב.

במהלך השנים האחרונות הרשתות החברתיות הפכו להיות חלק בלתי נפרד מהשגרה היומיומית של מיליוני אנשים בכל רחבי העולם, במסגרת הרשתות החברתיות הללו הגולשים מתקשרים עם חברים, משתפים תמונות, מוזיקה וסרטוני וידאו שונים. בתקופה של ימינו, כמעט סביב כל תחום קיימת רשת חברתית כזו או אחרת.

הרשתות החברתיות השונות עונות לנו על הצורך הבסיסי של שייכות, יחד עם זאת, כאשר בוחנים את הרשתותפרסום תוכן שיווקי לקידום ושיווק העסק כאחד מהכלים השיווקיים להגדלת קהל הלקוחות החברתיות במבט העסקי ניתן לראות כי מדובר באתרים אשר מאגדים אנשים בעלי תחומי עניין משותפים, דבר אשר הופך את השיווק והפרסום באותן רשתות חברתיות לאטרקטיבי במיוחד עבור חברות עסקיות קטנות וגדולות.

חוקי הפרסום ברשתות החברתיות שונים מחוקי הפרסום באתרים הרגילים. הגולשים ברשתות החברתיות לא תמיד אוהבים את החדירה למרחב האישי שלהם באמצעות פרסום. עקב כך, ברוב המקרים, פרסומות רגילות אינן מתקבלות ברשתות החברתיות בצורה טובה, ואמצעי הפרסום השכיח כל כך בכל אתר אינטרנט, הבאנרים, כמעט ולא מופיע ברשתות החברתיות. ההסבר לתופעה זו הוא שפעילות הגולשים ברשתות החברתיות מתבטאת יותר באינטראקציה בין אנשים ופחות בחיפושים אחרי מוצרים שונים, בשל כך הסיכויים שאותם גולשים ילחצו על באנר או לינק כלשהו הם נמוכים.

 

כיצד תוכלו לקדם את האתר שלכם בכוחות עצמכם?

בתקופה של ימינו, כמעט ולא אפשרי להקים אתר אינטרנט שהגולשים ימצאו בחיפוש מבלי לעשות לו קידום אורגני איכותי. מיקום טוב של האתר ברשימת תוצאות החיפוש מבטיח כי כמות התנועה שתגיע אליו תהיה גדולה יותר, ככל שהתנועה גדולה יותר כך הסיכוי למכירות באתר הוא גבוה יותר. קל מאוד למצוא את מי שיהיה מוכן לעשות את עבודת השיווק בשבילכם: חברות לקידום אתרים. יחד עם אותן חברות תוכלו להבין מהם היעדים החשובים לכם ולאתר שלכם, המקדמים של חברת קידום האתרים ידאגו לביצוע הפעולות הטכניות הנדרשות לקידום האתר שלכם.

אך מה אם מדובר בעסק בתחילת דרכו בעל תקציב נמוך שאינו מאפשר השכרת שירות של חברה לקידום אתרים? האם העובדה שהתקציב שלכם נמוך כרגע צריכה למנוע מכם לקדם את האתר שלכם? התשובה היא ממש לא. בין אם מדובר בקידום של חנות אינטרנטית או בקידום של אתר שירותים כלשהו, קיימות מספר דרכים קלות ופשוטות באמצעותן תוכלו לקדם את האתר שלכם ולחסוך בכסף. רוב הדרכים הללו אינן דורשות הבנה מעמיקה, לאחר תרגול קצר תוכלו לבצע את כלל הדרכים בקלות.

פרסום תוכן שיווקי

כעת נציג בפניכם מספר דרכים אשר באמצעותן תוכלו לקדם את האתר שלכם ולחסוך בכסף רב:

  • שימוש במילות מפתח רלוונטיות – מילות מפתח הן בעצם המילים והביטויים שקהל היעד שלכם מחפש בכדיהקפידו על תוכן מקורי ומעניין באתר במהלך פרסום תוכן שיווקי לקידום העסק למצוא את המוצרים והשירותים שלכם, למשל "השכרת רכב בירושלים", "ניקוי חלונות פתח תקווה", "נעלי טיפוס לגברים" ועוד. חשוב מאוד שמילים אלו יופיעו באתר שלכם מכיוון שהן מראות לגולש שהוא אכן מצא את מה שהוא חיפש. מילות מפתח עוזרות לגוגל להבין מהן התוצאות המתאימות ביותר לחיפושים של הגולשים.

אך כדי למצוא את מילות המפתח הרלוונטיות יש לבצע מחקר של מילות מפתח, מעבר לכך, חשוב למצוא מילות מפתח שאחרים עוד לא השתמשו בהן או מילות מפתח שאחרים משתמשים בהן מעט, כדי שהאתר שלכם יגיע למיקום גבוה בתוצאות החיפוש כאשר הגולשים יחפשו את מילות המפתח הללו.

  • הקפידו על תוכן מקורי ומעניין באתר – חשוב לזכור שהדבר שמעניין את הגולשים שנכנסים לאתר הוא התוכן: תוכן שעונה על השאלות שלהם, תוכן שפותר את הבעיות שלהם, תוכן שמעניק להם מידע על המוצרים או על השירותים שלכם – ומעבר לכך התוכן הוא גם ברור, רלוונטי, מעניין ומהנה לקריאה. תוכן הוא חשוב מאוד לקידום אתרים עקב הסיבות הבאות: תוכן מביא לאתר תנועה של גולשים, תוכן יכול לעודד אנשים לבצע פעולות שונות באתר כמו למשל: רכישה של מוצר או שירות כלשהו, הרשמה לרשימת תפוצה ועוד, תוכן עוזר לאתר להיות מדורג על פי מילות מפתח רלוונטיות ועוד.

במידה ואינכם מוכשרים בכתיבה תוכלו להשתמש בשירותיהם של כותבי תוכן פרילנסרים. חשוב מאוד לבדוק שכותביבעת כתיבת תוכן שיווקי יש להימנע מכפילויות ולשמור על מקוריות התוכן התוכן הללו מכירים את הדרישות שלכם לכתיבה באתר האינטרנט שלכם, במידה והם לא מכירים את הדרישות, עליכם לתת להם הנחיות מתאימות ומדויקות. כמו כן, מומלץ להעלות לאתר תוכן חדש בקביעות ובתדירות גבוהה יחסית.

כלל שחשוב מאוד להקפיד עליו בעת כתיבת תוכן הוא הימנעות מתוכן מועתק. תוכן מועתק הוא תוכן שהועתק מאתר אחר אחד לאחד. מעבר לכך שזה מראה על חוסר מקוריות ומקצועיות, זה פוגע באתר שלכם מבחינת הקידום שלו: כאשר גוגל שמה לב לתוכן זהה במספר אתרים, רק אתר אחד מבין כל האתרים ידורג גבוה מבחינת התוכן ושאר האתרים ישארו בתחתית. נוסף על כך, גוגל יכולה להעניש אתר שמשתמש בתוכן מועתק, העונש בא לידי ביטוי בהורדת האתר בדירוג שלו. במידה ואתם רוצים לצטט מידע כלשהו מאתר אחר, עליכם לציין את האתר ממנו הגיע הציטוט.

הדבר הפופולרי בעולם הפרסום של שנת 2020 הוא התוכן השיווקי, בפועל זה פרסום הרבה יותר יעיל אבל עדיין אמצעי פרסום שמשתמש בו רק מי שמבין בעולם הזה. אמצעי המדיה בישראל מאוד מתקדמים ומציעים אפשרויות רבות להשתלב בתוכן אפילו בתקציב פרסום נמוך יותר. מדור התוכן השיווקי של פרסום דן בשימוש בכותבי בינה מלאכותית בתהליך הפקת פוסטים בבלוג, מאמרים ותוכן אחר.  תוכן שיווקי הוא עמוד השדרה של כל קמפיין שיווקי מוצלח. זה דוחף את הלקוח לנקוט בפעולה על ידי פתרון הבעיה שלו, וליידע אותו על בעיה. המטרה העיקרית של תוכן שיווקי היא לגרום לאנשים לנקוט פעולה כלשהי. זה יכול להיות באמצעות וידאו מקוון, פוסט בבלוג, ניוזלטר בדוא"ל או מסע פרסום במדיה חברתית.

סוגי התוכן השיווקי

תוכן שיווקי הוא כינוי לכל סוג של תוכן באתר החברה שנוצר במטרה למשוך מבקרים באתר. ניתן להשתמש בו ברשתות חברתיות, בבלוגים, כקמפיינים שיווקיים במייל, כסרטונים ואפילו כמצגות. בפלטפורמות מדיה חברתית כמו פייסבוק ואינסטגרם, חברות יכולות להשתמש בתוכן שיווקי כדי למשוך מבקרים לאתרי האינטרנט או לדפי הנחיתה שלהן. לדוגמה, עסקים מסוימים יפרסמו מודעה בראש עמוד האינסטגרם שלהם עם קישור לאתר שלהם מתחתיה. הפרסומת תכלול לרוב תמונה או סרטון הקשורים להצעת המוצר או השירות של החברה. סוג זה של תוכן שיווקי נקרא מודעת אינסטגרם או פוסט ממומן. תוכן שיווקי נוצר למטרות השגת תנועה מאתרים. אנחנו יכולים לראות שאם אנחנו רוצים שהתוכן שלנו ייראה ויקרא, אנחנו צריכים לפרסם אותו. פרסום תוכן שיווקי הוא חובה לכל עסק שכן הוא לא רק יעזור להם לייצר לידים אלא גם יוביל להתקדמות העסק. פרסום תוכן שיווקי יכול להיות בכל מיני דרכים, כגון פוסטים בבלוג, פוסטים ,סרטונים וכו'. הדבר החשוב ביותר שצריך לזכור בעת פרסום תוכן הוא התמונות והוויזואליות הנכונות.

מהו פרסום תוכן שיווקי

בפרסום, תוכן שיווקי הוא טקסט המשמש למטרות קידום מכירות או מידע. זה עשוי להיות פרסומת ישירה למוצר, שירות או ארגון. זו עשויה להיות גם הודעה לעיתונות שבה מטרת הטקסט היא ליצור פרסום עבור החברה המסוימת.

חשיבות הפרסום דרך תוכן שיווקי

תוכן שיווקי הוא מרכיב קריטי בתוכניות שיווקיות עבור חברות רבות. הבנת צרכי הקהל והתאמת התוכן בהתאם, הפכה לחלק חשוב בכל תוכנית שיווקית.

שיווק תוכן

סופרים, מוציאים לאור, מנהלי שיווק ומפרסמים כולם בוחנים דרכים חדשות להגיע לקהל שלהם. מפוסטים ברשתות חברתיות ועד לפוסטים ממומנים באינסטגרם או בפייסבוק, תוכן שיווקי הפך ליותר ויותר נפוץ בחברה שלנו. הסיבה לכך היא שמשווקים רואים את ההזדמנות ליצור קשר רגשי עם הקהל שלהם מבלי להוציא הרבה כסף על שטחי פרסום או זמן מול לקוחות פוטנציאליים. שיווק באמצעות תוכן הופך לאחת מצורות השיווק הפופולריות ביותר כיום. אסטרטגיית התוכן של המותג הפכה לנכס היקר ביותר שלו בכל הנוגע להגעה לקהל היעד שלו. גם מפרסמים עוברים יותר ויותר מכיוון המדיה המודפסת לכיוון פרסום מקוון. שינוי זה הונע על ידי עלייתם של עיתונים ומגזינים דיגיטליים המפרסמים תוכן במהירות, בזול ובקנה מידה גדול. בעולם ההוצאה לאור, שיווק הוא הכל. לא מדובר רק ביצירת תוכנית שיווקית ואז להוציא אותה לפועל אלה על כל המלווה לכך. ישנן צורות רבות של תוכן שיווקי שניתן ליצור, כגון בלוגים, פוסטים במדיה חברתית, אינפוגרפיקה, אימייל ועוד. לכל צורת תוכן צריכה להיות מטרה משלה ולהתרכז בצרכי הלקוח. יצירת תוכן מסוג זה דורשת מערך מיומנויות שונה מאשר קופירייטינג עבור מאמרים או תיאורי מוצרים באתר. הקהל גם משתנה בהתאם לסוג התוכן שנוצר מכיוון שלכל סוג של חומר שיווקי יש מערכת חוקים משלו צריך לוודא שאנשים יתעניינו בו – בין אם זה דרך מאמר או דרך פוסט במדיה החברתית.

כותבי תוכן שיווקי

עסקי התוכן השיווקי פורחים, אבל מאגר הכישרונות של כותבים מיומנים לא עומד בקצב הביקוש. פרסום תוכן שיווקי ללא העסקת כותב איכותי יכול להיות מאתגר. על ידי כותב חיצוני של העוזר לבינה מלאכותית, מקבלים גישה לכותבים מוכשרים שאינם יקרים ואין להם מגבלות על זמן או מיקום. כותבי תוכן מלאכותיים מסוגלים גם לייצר תוכן מרתק ומשכנע בדיוק כמו עותק שנכתב על ידי בני אדם. כל מה שאתה צריך לעשות הוא לספק את הנושאים ומה קהל היעד צריך לחפש בקטע התוכן הזה.

שיווק התוכן

כיצד תוכלו לקדם את האתר שלכם בכוחות עצמכם באמצעות פרסום תוכן שיווקימחלקות השיווק אחראיות על ניהול השיווק המקוון של החברה. חלק עיקרי מאחריות זו הוא יצירה ופרסום של תוכן אודות החברה והמוצרים או השירותים שלה. שיווק תוכן עוסק במעורבות עם הקהל שלך כדי ליצור מודעות, ללמד אותם על המוצר או השירות שלך, ובסופו של דבר להניע אותם לנקוט פעולה. אנשי שיווק משתמשים גם בתוכן ליצירת לידים, תקשורת אסטרטגית ושימור לקוחות.

אבל מה קורה כשצוותי שיווק מוצאים את עצמם מתמודדים עם מחסור בתוכן שיווקי? כותבי בינה מלאכותית יוכלו לעזור במקרה כזה. אז מהו כלי כתיבה בינה מלאכותית? כותבים אלו הם תוכנות מחשב היוצרות תוכן על ידי ניתוח נתונים ממקורות שונים כגון אתרי אינטרנט, מאמרים, ספרים ופוסטים ברשתות חברתיות. המטרה היא לספק תוכן באיכות גבוהה.

דברים חשובים בעת פרסום תוכן שיווקי

כיום, רוב המותגים מתחרים להגיע לקהל היעד שלהם. הם רוצים להגיע ללקוחות הפוטנציאליים שלהם ולומר להם כמה הם גדולים או  טובים יותר מאחרים. לכן, פרסום תוכן שיווקי חיוני עבור עסקים ומשווקים כדי לבלוט בסביבה תחרותית זו.

ישנן כמה שיטות עבודה מומלצות שעל המשווקים להתמקד בהן בעת יצירת תוכן:

  • התמקד בצרכי הלקוח שלך וכיצד תוכל לפתור את הבעיות שלו
  • יצירת תוכן איכותי הרלוונטי לקהלים
  • לספק ערך עבור הקוראים
  • ספר את הסיפור שלך במקום רק למכור להם מוצרים.

על מנת למצוא קוראים חדשים, בעלי אתרים צריכים לייצר תוכן המותאם לצרכים של קהל היעד שלהם. משמעות הדבר היא שהוא צריך להיות רלוונטי ומעניין גם באינטרנט וגם מחוץ. בעלי אתרים צריכים לקחת בחשבון את הפורמטים השונים שבהם התוכן שלהם יכול להגיע. זה יכול להיות פוסט אורח, מאמר, או סרטון. הם צריכים גם ליצור תוכן נוסף במיוחד עבור ערוצי מדיה חברתית כמו פייסבוק, טוויטר או אינסטגרם. ולבסוף, עליהם ליצור רשימת דוא"ל כדי שיוכלו לשלוח עדכונים על מה שהם מפרסמים, כמו גם על כל מאמר שהם מוצאים . בזכות אימוץ אסטרטגיית פרסום שיווקית המבוססת על בינה מלאכותית, ארגונים מסוגלים לייצר יותר תוכן, ובמהירות גדולה יותר.

על ידי האצת תהליך הכתיבה, הם מסוגלים  ליצור תוכן מרתק יותר בפחות זמן ומאמץ. זה גם חוסך זמן מבחינת תהליכי אישור. חברות מסוימות דיווחו על מעורבות מוגברת עם לקוחות על ידי פרסום תוכן שיווקי בפלטפורמות מדיה חברתית. פרסום תוכן שיווקי עשוי להיות עבודה גוזלת זמן ומייגעת. לא תמיד קל להרכיב חלקי תוכן, כגון פוסטים בבלוג, הדרכות וסוגים אחרים של תוכן שיווקי כללי. רוב מחלקות השיווק צריכות לסמוך על סופרים או עובדים אחרים שיבצעו את המשימה הזו עבורם. זה המקום שבו עוזרי בינה מלאכותית באים לידי שימוש. הם יכולים לעזור ביצירת סוגים אלה של קטעי תוכן שיווקי על ידי כתיבתם מהר יותר ויעילה יותר ממה שכל כותב אנושי יוכל לעשות אי פעם.

איך פרסום כתבות בצורה נכונה מייצר הכנסות לעסק שלנו ?

הצורה השיווקית החדשה כיום היא פרסום כתבות איכותיות, על מנת למנף את העסק עד כמה שניתן ובצורה הטובה ביותר צריך גם תוכן איכותי מקורי וטוב עבור הלקוח שלכם ושבסוף יצור קרדיט תמונה: freepik פעולה מצד הקורא ליצירת קשר עם השירות אותו אתם מציעים.בעידן החדש כל פוסט ברשת חברתית יכול לייצר סקרנות אצל לקוחות, אבל היום גם כל הרשתות מלאות בפרסומות ללא סוף, מה שבאמת חסר זה כתיבה איכותית עמוקה ורחבה שתפרט לקורא בדיוק את מה שהוא צריך לדעת לגביי השירות או העסק שאתם מציעים.

מה זה פרסום כתבות ואיך זה יעיל עבור העסק או השירות שלנו

פרסום כתבות כבר מזמן הפך לשם דבר בכל הקשור בעסקים, כאשר כתיבת תוכן חכמה איכותית ומקורית בהחלט יוצרת סקרנות ועניין אצל הקורא וגם מגבירה את הרצון שלו להגיע לאותו עסק מה שהופך את זה להרבה יותר יעיל עבורכם. מאמר אשר נכתב עבור העסק שלכם בצורה חכמה בשפה שהיא רהוטה ומושלמת לקהל היעד שלכם מניע כמעט אוטומטית את הקורא ויוצר אצלו פעולה רלוונטית.

איך פרסום כתבות באתרים מייצר לנו הכנסות –

הצורה השיווקית החדשה כיום היא פרסום כתבות איכותיות, על מנת למנף את העסק עד כמה שניתן ובצורה הטובה ביותר צריך גם תוכן איכותי מקורי וטוב עבור הלקוח שלכם ושבסוף יצור

פעולה מצד הקורא ליצירת קשר עם השירות אותו אתם מציעים. בשנים האחרונות פרסום כתבות עבור עסקים הפכו לשיטת מצליח כמעט בכל תחום אפשרי. הסטנדרט חייב להיות ברמה גבוה וטובה על מנת ליצור לקורא סקרנות בצורה המרבית ביותר ולספק עבורו תוכן שיווקי אשר יניע אותו ואת הקוראים האחרים להכיר בכם כעסק מוצלח.

לפרסום כתבות ברשת כולה יש מספר דברים עיקריים והם למעשה משהו שכולנו מכירים "יחצנות" מאחורי פרסום כתבות קיימים מאמרים איכותיים וטובים אשר המטרה שלהם היא לייצר תנועה בעסק שלכם ולהניף אותו שיווקית עד כמה שניתן על מנת להגביר את המכירות. כיום בשנת 2022 מאוד פופולארי עבור עסקים להשתמש בשיטת שיווק באמצעות תוכן, חשוב להתאים פרסום כתבות באתר לקהל היעד של העסק, דבר נוסף שחשוב לא פחות נקרא "קידום אתרים" שזה הצד הפחות גלוי לכולם מאמר שמפורסם באתר שלכם בסופו של דבר המטרה שלו היא לחזק את העסק שלכם ולכן יש חשיבות רבה מאוד לפרסום מאמרים באתרים שהם מוכרים וגדולים שכבר קיימת בהם תנועה רבה של קוראים, לכן פרסום כתבות ותוכן הפכו לשיטת פרסום משמעותית עבור עסקים בכל העולם מכיוון שכבר במאה הזאת הכול נמצא באינטרנט וזאת הפלטפורמה האידיאלית על מנת לייצר פרסום איכותי וטוב עבור עסקים.

חשוב לדעת שלייצר תוכן כל אחד יכול, אך אם התוכן אינו יהיה איכותי דעו שזה יכול לפגוע באתר שלכם אנשים שקוראים את המאמרים בנושא בדרך כלל יהיו מאוד ביקורתיים כי בסופו של דבר המטרה היא להביא לקוחות לעסק אם לא קיימת תשתית חזקה לכך הם גם ישפטו בחומרה את אשר אתם מפרסמים באתר שלכם. הרעיון בסופו של דבר הוא די פשוט כתיבת תוכן איכותית מתחילה באלף מילים ומעלה ולמה? כי גוגל על פי כמות המילים יודעת לכוון איזה אתר הכי איכותי על פי מערכת שסופרת את גודל הכתבה. כתבה שהיא פרסומית ושיווקית צריכה להיות מפורטת מוסברת וכתובה בצורה נכונה מקורית וייחודית.

כאשר אנחנו מפרסמים כתבות באתרים מוכרים וגדולים איך זה משפיע עלינו –

כולנו רוצים שהכתבות על העסק שלנו יגיעו כמה שיותר רחוק ולכמה שיותר אנשים שיקראו כמה אנחנו הכי טובים בתחום שלנו, אז איך אפשר לפרסם באתרים שהם מוכרים יותר ואיך זה יכול לעזור לנו? אז בואו נסביר: בחלק מהאתרים המפורסמים שכולנו מכירים קיימת פלטפורמה בה מתפרסמים מאמרים האזור הזה הוא תוכן שיווקי שהוא פחות נגיש לקהל הרחב אך זאת בהחלט הזדמנות לא קטנה להתחלה כלשהי באתר שהוא מוכר וגדול ובעל תנועות רבות.

חשוב לדעת שבדרך כלל כל הכתבות משתלבות עם שאר הכתבות ולא תמיד יכולים לשים לב רק אליכם אבל אתם עדיין קיימים שם ועדיין קיים סיכוי. חשוב לבדוק לפני באיזה אתר אתם מפרסמים את התוכן שלכם כי קיימת לזה משמעות שהיא לא קטנה. אפשר גם לפנות לגורמים של האתר המפרסם ולנסות את מזלכם. באתרים מוכרים קיימים יתרונות רבים לגבי קידום האתר שלכם מכיוון שקיימים בו המון קוראים נאמנים ואתר מוכר לא יפרסם משהו שהוא שגוי או לא אמין, לכן מבחינה יחצנית זאת דרך מצוינת לפרסם את העסק שלכם.

אז מה העלויות אתם שואלים בואו נראה –

פרסום כתבות באתרים שונים בהחלט משתנה מאתר לאתר ומסוג התוכן, העלויות יכולות לנוע בין מאות שקלים לאלפי שקלים ויותר הכול תלוי בגודל האתר בו אתם מעוניינים לפרסם, כמובן שברשת קיימים כל פירוטי המחירים אתר שפונה לקהל רחב יותר העלות תהיה גבוה יותר. בואו נראה מה הרמה הכללית של המחירים ברשת כיום:

  • אתרים לא מוכרים: 150-350 ₪ + פרסום מאמר, לא כולל כתיבה
  • אתרים פרטיים: 150-300 ₪ + לרוב מחיר המאמר יהיה כלול בפנים
  • אתרים מפורסמים ברמה בינונית: 400+800 ₪, לא כולל כתיבה
  • אתרים מפורסמים מאוד: 2500-6070 ₪ לפרסום יותר מכתבה אחת.

עוד כמה דברים שמאוד חשוב לדעת, כאשר אתם שולחים את הכתבות שלכם לאתר שבחרתם לפרסם בו דעו שהם ידרשו על הפרסום הזה כסף, הכתיבה של הכתבה חייבת לעמוד בסטנדרטים מסוימים על מנת להתפרסם, אם זה מבנה נכון של כותרות, שגיאות כתיב, פסקאות במקומן, ניסוח לא סלנגי עם הגהה מקצועית ואיכותית, רגש וסיפורי אמת. אם אתם לא אלה שכותבים את המאמרים שלכם חשוב מאוד שתעברו על כל אחד מהם על מנת לוודא שאכן כל מה שנכתב שם עומד בסטנדרט שנקבע.

דבר נוסף זה הזכויות יוצרים שחשוב מאוד לשים לב אליהם, אינכם יכולים להעלות בכתבות שלכם תמונות שלא שייכות לכם לכן חובה לבדוק זכויות יוצרים לדברים מהסוג הזה על מנת לא להישפט בחומרה על המעשה, מאוד קל ליפול בזכויות יוצרים לכן זה משהו שמאוד חשוב להתייחס אליו בכובד ראש ולא לזלזל. על מנת לא להגיע למצב כזה קיימות תוכנות מאוד קלות ובתשלום סמלי לדוגמא CANVA.

דבר נוסף זה צורת הניסוח וההתבטאות שלכם בכתבות חשוב מאוד שלשון הרע לא תוצג כהוצאת דיבה אחרת אתם עלולים להישפט על זה ולגרום לעצמכם נזק של כמה מאות אלפי שקלים ואף אחד מאתנו לא רוצה משהו כזה לכן יהיו זהירים במה שאתם כותבים, נכון שלפעמים אנחנו אומרים לעצמנו מאמר הזה לא באמת יגיע רחוק או לדוגמא כתבה שכתבנו על אדם מסוים, הרי מה הסיכוי שזה יגיע לעיניים שלו אז דעו שדווקא מאמרים מסוג כזה מגיעים הכי מהר לעיניים ולאוזניהם של אותם אנשים לכן חשוב מאוד לשמור על התבטאות נכונה ומכובדת גם כאשר אותו אדם או עסק אשר אתם כותבים עליו עשה טעות או שגיאה כך תוכלו להימנע מתביעות מיותרות ומצבים שהם לא נעימים לאף אחד מהצדדים.

האם פרסום כתבות היא הכנסה לטווח שהוא ארוך –

מבחינה כספית לא באמת ניתן להתקיים אך ורק מכתיבת מאמרים כמובן שקיימים דרכים נוספות על מנת לייצר תנועות באתר שלכם כמו הטמעת קישורים ופרסומים מסוג אחר ולא רק מפרסום כתבות אך גם זה בהחלט יכול לייצר הכנסה שהיא די מכובדת ויכולה לייצר עבורכם פרסום שהוא טוב מידה והכתבות שלכם פוגעות בדיוק בטעם של קהל היעד שלכם. לגוגל לא באמת יש דרך לבדוק האם הקישור המוטמע הוא בתשלום או לא לכן לפעמים פשוט אין ברירה אלה לעשות זאת ועל מנת לייצר יותר פרסום אנחנו כן צריכים לפעול  בדרכים אחרות.

קניית קישורים יכולה להיות עסק יקר אך לא תמיד, כנראה שלפעמים להשקיע בקישור יקר על מנת לפרסם את עצמכם  שווה את ההשקעה של הכסף לכן חשוב לעשות חושבים לעומק עד כמה אתם רוצים להגיע רחוק והאם אתם מוכנים להיות חלק מחברה תוססת ומוצלחת על מנת לייצר הכנסות גדולות לעסקים שלכם, לכן בחרו בחוכמה ועשו זאת לאחר ישיבה ארוכה אחרי שהבנתם שאתם מוכנים להשקיע עבור זה את כל המאמצים שלכם, עשו זאת לאחר שעשיתם שיעורי בית חקרתם והבנתם כל פרט חשוב להבין שאין משהו שהוא פחות חשוב או יותר חשוב וקחו את ההצלחה שלכם בידיים.

 

פרסום כתבה- מה זה?

פרסום כתבה על מנת לשווק את העסק ולקדם אותו באינטרנט היא שיטה שצוברת תאוצה בשנים האחרונות. הפרסום מתבצע באתרים מובילים והכתבה המפורסמת היא כתבה פרסומית שלא באמת קשורה לאתר בו היא פורסמה. איך זה עובד? על כך נרחיב במאמר הבא.  בעבר, כאשר רצו לשווק עסק היו צריכים לקחת בחשבון שזה כולל תקציבים גדולים וקשרים. כיום, הדבר שונה לחלוטין. בזכות האינטרנט קיימות אפשרויות רבות המאפשרות לשווק עסקים בקלות עם תקציבים נמוכים וללא צורך בקשרים מתאימים. אחת השיטות היא פרסום כתבה באתרים מובילים באינטרנט. 

האתרים המובילים יהיו בדרך כלל מגזינים דיגיטליים מובילים. באתרים אלה קיימים מספר מדורים. החדשות הראשיות המפורסמות באתרים הללו נכתבות על ידי כתבים מיומנות ועוברות עריכה. אך כתבות אחרות שנועדו לפרסם עסקים מתפרסמות במדורים כמו צרכנות לדוגמא וכל מי שרוצה לפרסם בהם יכול לעשות זאת, בתשלום.  

 

פרסום כתבה- מטרות

פרסום כתבה באתרים מובילים באינטרנט עונה על 2 מטרות מרכזיות- 

יחצנות

על ידי פרסום כתבה באתרים מובילים ברחבי האינטרנט אתם יכולים ליחצן את העסק שלכם, את השירות שאתם מספקים או את המוצר שאתם מוכרים. על ידי יחצנות נכונה ניתן להגדיל את החשיפה שהעסק מקבל ולהגדיל את הרווחים שלו. פרסום הכתבות יכול להיות גלוי יותר או פחות. קשה לשים את האצבע על ההבדלים בין פרסום גלוי ל"סמוי" אך ניתן לקבוע כי יש יתרון לפרסום הגלוי. פרסום גלוי משדר אמינות ועל ידי כך מחזק את האמון של הלקוח בעסק. אנשים לא מרגישים שעובדים עליהם כאשר הדברים מתנהלים בשקיפות. 

קידום אתרים

על ידי פרסום כתבה באתרים מובילים אתם יכולים לקדם את האתר של העסק שלכם. איך זה עובד? לכתבה שאתם מפרסמים אתם מוסיפים קישור שיוביל לאתר שלכם. על ידי הוספת הקישור אתם יכולים להניע את הגולשים להיכנס לאתר שלכם ועל ידי כך להגדיל את התנועה בו ולקדם אותו. ככל שהאתר בו תפרסמו את הכתבות יהיה מוכר יותר וחזק יותר כך החשיפה שתקבלו תגדל ותוכלו לקדם את האתר שלכם באופן יעיל יותר. 

 

האם כדאי לפרסם כתבה באתרי חוץ?

פרסום כתבות באתרים שונים בהחלט משתנה מאתר לאתר ומסוג התוכן, העלויות יכולות לנוע בין מאות שקלים לאלפי שקלים ויותר הכול תלוי בגודל האתר בו אתם מעוניינים לפרסם

אחת השאלות הנפוצות ביותר לגבי פרסום כתבה באתרים מובילים היא האם זה כדאי והאם זו נחשבת לאסטרטגיה טובה לטווח ארוך? נתייחס לשאלה במספר היבטים שונים. 

נתחיל בהיבט הפיננסי. פרסום כתבות בתשלום יכול להיות עניין יקר מאוד. לכן, במידה ואין לכם תקציבים גדולים במיוחד, כדאי לקחת זאת בחשבון. במיוחד כאשר חושבים על הטווח הארוך. 

כעת יש לקחת בחשבון ענישה מגוגל. גוגל יכולה לבצע ענישה כאשר היא מזהה קישורים בתשלום. אך ברוב המקרים, גוגל לא תדע לזהות בצורה אלגוריתמית קישורים בתשלום (אלא אם כן עשיתם זאת בצורה שקופה למדי). לכן, אין מה לחשוש מכך יותר מדי בעיקר כאשר נשארים בשוק הישראלי. 

ההיבט האחרון הוא גיוון במקורות הקישורים. גיוון הוא אחד הדברים החשובים ביותר, במיוחד בעולם העסקים. אל תשענו רק על אסטרטגיה אחת של בניית קישורים, כיוון שקיימות דרכים רבות לבניית קישורים איכותיים ויעילים שיובילו לתוצאות טובות. זה  נכון שלא תמיד הדבר אפשרי. יש תחומים תחרותיים מאוד כמו צימרים, עריכת דין, רשלנות רפואית, ביטוחים וכדומה, בהם לא תהיה לכם ברירה אלא לקנות קישורים. כמובן שבתחומים אלה בדרך כלל יהיה מדובר בחברות גדולות עם תקציבים גדולים שיכולות להרשות לעצמן לקנות את הקישורים. במידה ואתם נמצאים בתחום תחרותי פחות, נסו לגוון. יש מגוון דרכים שונות לעשות זאת. 

 

מה היתרונות של פרסום כתבה?

  • העלאת מודעות- העלאת המודעות של העסק היא אחד היתרונות המרכזיים של פרסום כתבה באתרים מובילים. יש לשים לב כי על מנת להעלות מודעות עליכם לפרסם כתבת יחסי ציבור. כתבות יחסי ציבור הן כתבות שמתפרסמות במדורים בעלי חשיפה גדולה מאוד של גולשים. על ידי פרסום במקומות עם חשיפה העסק ייהנה מחשיפה משמעותית של לקוחות פוטנציאליים שבסופו של דבר תוביל להרחבת מעגל הלקוחות והגברת המכירות. 
  • דירוג- הדירוג הגבוה הוא בעל חשיבות רבה בקידום האתר שלכם. פרסום כתבות באתרים מתבצע בדרך כלל באתרים חזקים. כאשר אתם מוסיפים קישור לאתר שלכם באתרים כאלה הוא ידורג גבוה. 
  • פשוט וקל- כאשר מפרסמים כתבות באתרים יש לנהל אסטרטגיה של בניית הקישורים לאתר. המזל הוא שמדובר במשימה פשוטה מאוד, במיוחד כאשר מדובר באתרים מובילים. בדרך כלל יהיו תהליכי עבודה סדורים להטמעת כתבות עם קישורים ולא תצטרכו לשבור את הראש על זה. 

מה המחיר של פרסום כתבה?

קשה לענות על השאלה הזו באופן חד משמעי כיוון שהמחיר בסופו של דבר יושפע מגורמים שונים כמו חוזק האתר בו אתם רוצים לפרסם, ותק האתר, כמות הקישורים היוצאים מהאתר, מה תנועת הגולשים המגיעה אליו כל יום ועוד. 

בדרך כלל המחירים עבור פרסום כתבות באתרים ינועו בין מאות בודדים של שקלים ועד אלפי שקלים, שוב בהתאם לגורמים שציינו מעל. במידה ותרצו לפרסם אצל אתרים ברמה בינונית יהיה עליכם לשלם בסביבות 300- 400 שקלים לקישור. שימו לב שיש עלויות נוספות של שעות עבודה לאופטימיזציה, כתיבת תכנים, שירות לקוחות ועוד. 

האם יש אופציה חינמית? התשובה היא כן, אך חשוב להבין כי האופציות החינמיות לא תמיד יעילות ובמקרים מסוימים יכולות אפילו להזיק. איך? במקרים בהם מתפרסמים תכנים לא איכותיים בסופו של דבר הם ישפיעו לרעה על האתר. 

אופציה חינמית יחסית יעילה היא פרסום של כתבות אורח. עליכם לפנות לאתר רלוונטי בתחום שלכם ולהציע לו תוכן איכותי בחינם שרלוונטי גם לכם וגם לא. כך תוכלו להוציא מהכתבת אורח קישור לאתר שלכם ובעל האתר מרוויח תוכן איכותי אצלו. 

 

פרסום כתבה- דגשים חשובים

ריכזנו לכם שלושה דגשים חשובים לגבי פרסום כתבות בתשלום- 

  • איכות 

על מנת לפרסם כתבה בתשלום באתרים מובילים הכתבה צריכה להיות איכותית ולעמוד במספר תנאי סף-

  • מבנה נכון של כותרות ופסקאות. 
  • הקפדה על ניסוח.
  • הקפדה על שגיאות כתיב. 
  • יצירת עניין אצל הקורא. עליכם לייצר כתבה מעניינת שתספר סיפור ולא רק תיתן מידע. עליכם לסקרן את הקורא על מנת שירצה לקרוא עוד על הנושא וכך ייכנס לקישורים בכתבה. 
  • בחירת כותב מתאים. אם אתם כותבים את התוכן בעצמכם אז אין בעיה, אך במידה ואתם צריכים כותב הבחירה חשובה מאוד. עליכם לבחור בכותב תוכן איכותי שיודע לייצר את התכנים המתאימים. 
  • סגנון

לעתים כאשר רוצים לפרסום כתבות באתרים מסוימים יהיה עליכם להגיש את המאמר בסגנון המתאים למדור בו הוא יתפרסם. לדוגמא- כתבת תדמית תהיה מעין ריאיון בו יהיה עליכם להציג את עצמכם. תוכלו לבחור לעשות זאת בכתיבה או בווידאו. 

  • זכויות יוצרים

על פי חוזה הפרסום, אתם אלה שצריכים לוודא שיש לכם את זכויות היוצרים לשימוש בתמונות. בדרך כלל כאשר מפרסמים כתבה מוסיפים תמונות מתאימות שיעזרו לאפיין את הכתבה ולעורר עניין אצל הקורא. התמונות מרעננות את עיני הקורא מכמויות המלל והופכות את הכתבה לאטרקטיבית יותר. במידה ואתם לא משתמשים בתמונה שצילמתם באופן עצמאי חשוב מאוד לוודא את עניין זכויות היוצרים. קיימים מאגרים רבים בהם תמצאו תמונות בחינם ובתשלום.

מהן כתבות תוכן? כתבות תוכן זה מונח רחב המתייחס למספר דברים שונים עליהם נדבר בהמשך. הדבר החשוב שנתחיל איתו הוא איכות התוכן. תמיד אומרים "תוכן הוא המלך" ולא סתם, ללא תוכן איכותי האתר שלכם פשוט לא יקודם. תוכלו לבחור בקידום ממומן, אבל הוכח שללא קידום אורגני החשיפה שלכם פוחתת משמעותית וגם האתר פחות רווחי. הדרך ליצור קהל אורגני הוא באמצעות כתיבת תוכן בצורה מדויקת, חדה ומושכת – ריכזנו עבורכם כל מה שנדרש לכתיבת תוכן איכותי.

מהי כתיבת תוכן?

כתיבת תוכן היא חלק מתחום עבודתו של קופירייטר או כתב תוכן. כתיבת תוכן יכולה לכלול מחקר מילות מפתח מטעם הכותב, או שהכותב יכול לקבל הגדרהמאמר חייב להיות עם פואנטה לנקודה מרכזית בדיוק כמו במאמר הזה שהנושא הוא כתבות תוכן. מראש של סגנון כתיבה, מילות מפתח וכמות מילים למאמר. כתיבת תוכן כוללת עריכה ולרוב תהיה למטרות שיווק דיגיטלי – אורגני או ממומן. כתיבת תוכן יכולה לכלול פוסטים לפייסבוק, מאמרים לאתר, בלוג, תסריטים לסרטונים, פודקאטסים ותכנים עבודה פלטפורמה מסוימת.

לרוב כאשר אנחנו שומעים את המונח "כתיבת תוכן" אנו נייחס את הכתיבה למאמרים. כתיבת תוכן מוכרת ביחס לכתיבת מאמרים, אך יש עוד רבים שחשוב להכיר. כל סרטון שאתם רואים באתרים כולל כותב תוכן מאחריו, כל ניוזלטר שנשלח במייל גם הוא כולל כתיבת תוכן מאחוריו. מעבר לכך, כמובן שאנחנו רואים בטלוויזיה את תפקידם של כותבי התוכן כל הזמן, בין אם מדובר על תסריט או נאום של רה"מ. במילים פשוטות, כתיבת תוכן היא בסיס התוכן של כל פרסום היום.

 

טיפים לכתיבת תוכן:

  1. כותרות – הכותרת הראשונה היא זאת שקובעת אם הקהל ימשיך לקרוא או לא. הכותרת הראשית והפסקה שבאה אחריה מיד. אם הכותרת לא מעוררת עניין, רגש או מעלה שאלה בקורא איזה טעם יהיה לו להמשיך?
  2. הנעה לפעולה – מאחורי כל כתבה יש רצון של בעל האתר להנעה לפעולה, בין אם זה ללחוץ על לינק, להשאיר פרטים או להירשם לאתר. במהלך כתיבת הכתבה יש להכניס באופן אורגני הנעה לפעולה: "לעוד פרטים לחצו כאן" וכד'. הנעה לפעולה מחייבת תוכן איכותי כמובן.
  3. משפט ראשון – כפי שכבר ציינו, הכותרת היא משמעותית. אבל בסופו של דבר יש לכם בערך 3 שניות עד שהגולש מחליט אם להמשיך לקרוא או לוותר. החשיבות הגדולה נמצאת בפסקה הראשונה שאמורה לסכם את הנושא בו המאמר יעסוק.
  4. מחקר – אל תעלו תכנים לאתר שלכם כי צריך, אלא ערכו מחקר משמעותי ובחנו מילות מפתח רלוונטיות, תכנים של מתחרים שאפשר לשפר. המאמר חייב להיות עם פואנטה לנקודה מרכזית בדיוק כמו במאמר הזה שהנושא הוא כתבות תוכן.
  5. מיתוג – מיתוג הוא לא רק הוספת הלוגו של החברה בחלקו העליון של דף הבית. מיתוג הוא גם השפה בה אתם כותבים ולכן, עליכם לסגל את הכתיבה שלכם בהתאם למותג. הכתיבה היא הקול של השירות שאתם נותנים, שמרו על קול ייחודי.
  6. אופטימיזציה – בכל פעם יש לבצע אופטימיזציה של התוכן. תוכן איכותי יהיה מורכב מפסקאות קצרות, משפטים קצרים ורשימות תבליטים. התוכן צריך להיות נוח לחיפוש ובהתאם לתנאים של כתיבת SEO. אופטימיזציה כוללת גם עריכה של התכנים ועבודה מאחורי הקלעים.

 

מה המחיר של כתיבת תוכן?

המחיר של כתיבת תוכן הוא לא מחיר קבוע. זאת אומרת, כל מקדם אתרים או כותב תוכן פרילנסר יכול להציע את שירותיו בכל מחיר. המחיר לרוב יהיה לפי מאמר באורך ידוע מראש או פר מילה. כשמדובר על נושאים מורכבים כמו נדל"ן, פיננסיים, משכנתאות ורפואה נרצה לבחור בכותב תוכן עם ניסיון ספציפי. כתבות תוכן בנושאים ספציפיים ומורכבים לרוב יהיו יקרים. המחיר עשוי לנוע בטווח של 0.3 אג' למילה ועד שקל למילה.

מצד שני, יש לא מעט מאמרי קידום הנוגעים בנושאים פחות מורכבים וגם הדינמיות במחיר. המחירים יכולים לנוע בין 0.10 אג' למילה ועד 0.5 אג' למילה. כמובן, יש גם כאלה שעשויים להציע פחות, אבל המטרה שלנו היא לא לבחור את המחיר הנמוך ביותר, אלא למצוא כותב תוכן או מקדם אתרים שיכול להציע לנו כתבות בסגנון המתאים לנו תוך מחקר מילות מפתח ותוכנית קידום אורגנית מתאימה.

חברת ירדן גרופ
חברת ירדן גרופ

גאים להוביל את ענף האינטרנט בישראל עם 800+ אתרים בבעלותנו במגוון רחב של תחומים פורטלים מובילים עם מאות אלפי גולשים, בנוסף מקדמים מגוון רחב של אתרים באמצעות קידום אורגני, מומן, וקניית קישורים

להזמנת קישורים ותוכן אונליין
לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
קידום אורגני וורדפרס
קידום אורגני וורדפרס

מה זה קידום אורגני לאתרי וורדפרס? קידום אתרים אורגני, הוא מושג אשר מתייחס להבנת המנגנון הטבעי של גוגל – כיצד גוגל דרגת אתרי אינטרנט וקובעת

פרופיל קישורים חיצוניים
פרופיל קישורים חיצוניים

להבדיל מ"קישורים יוצאים" אשר נטמעים בתוך האתר שלכם ושולחים לינקים לאתרים אחרים, פרופיל קישורים חיצוניים משמע בנייה של מערך לינקים ששולחים טראפיק מאתרים אחרים לאתר

טעויות נפוצות בבניית קישורים
קניית קישורים ממומנים

קניית קישורים ממומנים הוא תהליך נפוץ בקידום אתרים. קניית קישורים עשויה להיות מורכבת, אבל כשעושים את התהליך בצורה מקצועית ונכונה התוצאות מעולות. ניתן לקנות קישורים

נכסים דיגיטליים
מה זה פרופיל קישורים?

רוצים לקדם את האתר שלכם ברשת ולהגדיל את החשיפה שהוא מקבל? אחת הדרכים היעילות ביותר לכך היא לבנות פרופיל קישורים. אך מה זה פרופיל קישורים?

יועץ שיווק באינטרנט
בניית פרופיל קישורים

מה זה בניית פרופיל קישורים? בניית פרופיל קישורים מתייחסת לשיתופי פעולה, הצבת קישורים פנימיים או קניית קישורים לצורך קידום אתר. קישורים הם חלק מתוך מכלול

דרושים בניית אתרים
קניית קישורים

גוגל מדרגת אתרים בהתאם לפרמטרים שונים. אחד הפרמטרים החשובים ביותר בדירוג הוא הקישורים שמפנים מאתרים חזקים ברשת לאתר שלכם. קניית קישורים מאפשרת לכם להגדיל את

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך