פרסום עסקים בגוגל

מה בעמוד זה?

פרסום עסקים חינם בגוגלעל ידי האינטרנט בכלל וגוגל בפרט ניתן לפרסם עסקים בתקציבים נמוכים במיוחד ואפילו ללא תקציב כלל. אך כיצד מפרסמים עסק על ידי גוגל? לשם כך יש שתי שיטות כאשר אחת מאפשרת לכם לפרסם בחינם והשנייה בתשלום, אך בצורה נכונה זה יכול להיות תשלום נמוך במיוחד. על פרסום עסקים חינם בגוגל נרחיב במאמר הבא.

 

פרסום עסקים חינם בגוגל- על פרסום בגוגל

גוגל, מנוע החיפוש הגדול ביותר בעולם וגם אחת מפלטפורמות הפרסום הטובות ביותר באינטרנט. גוגל למעשה משמש את הגולשים לחיפוש מידע. כל גולש שרוצה לחפש מידע על קטגוריה מסוימת יכול לעשות זאת על ידי גוגל וגוגל בהתאם מציעה תוצאות רלוונטיות. התוצאות המתקבלות מגיעות בסדר מסוים. כאן נכנסת אפשרות הפרסום בגוגל. רוב הגולשים באינטרנט יסתפקו בדף התוצאות הראשון שיקבלו וכנראה לא יעברו לדף השני. כלומר, מי שמופיע קודם, מקבל את החשיפה הגדולה ביותר. עסקים שרוצים לבצע פרסום בגוגל צריכים למעשה להגיע לתוצאות הראשונות שמתקבלות. 

אך איך עושים זאת?

גוגל קובעת את סדר התוצאות על פי שני פרמטרים- המחיר שהתקבל עבור המודעה ואיכות המודעה. איכות המודעה נקבעת על פי פרמטרים כמו מילות חיפוש, איכות האתר, איכות עמוד הנחיתה ועוד. על מנת להגיע לדף התוצאות הראשון של גוגל יש לענות הפרמטרים הללו.

למעשה קיימות שתי אפשרויות פרסום עסקים בגוגל- 

  • פרסום ממומן- בפרסום ממומן המקדם משלם לגוגל על מנת שתציג אותו בתוצאות החיפוש הראשונות. פרסום זה יופיע תחת המילה מודעה. בפרסום ממומן תהיה חשיבות רבה למחיר אותו שילם המפרסם.  
  • פרסום אורגני- בפרסום אורגני המפרסם מבצע פעולות שמטרתן להעלות אותו במעלה תוצאות החיפוש של גוגל. בפרסום אורגני המפרסם יפתח אתר, יפרסם תוכן ועוד. בפרסום אורגני תהיה חשיבות רבה לאיכות התוכן ואיכות הפעולות שמבצע המפרסם. 

פרסום עסקים חינם בגוגל- SEO 

פרסום עסקים חינם בגוגל מתבצע על ידי SEO. אך מה זה אומר בכלל?

SEO שהם ראשי התיבות של Search Engine Optimization הם למעשה פרסום אורגני בגוגל. 

גוגל מדרג את תוצאות החיפוש שלה בהתאם למחיר ששולם על כל מודעה ולאיכות המודעה. דירוג התוצאות במנוע החיפוש מתעדכן כל הזמן וכאן נכנס הפרסום האורגני. 

פרסום אורגני בגוגל מאפשר לקדם את העסק שלכם במעלה תוצאות החיפוש של גוגל על ידי ביצוע פעולות כמו בניית אתר איכותי, העלאת תכנים איכותיים ועוד. בגוגל קיימים אלגוריתמים שונים שתפקידם לסרוק את מיליוני האתרים באינטרנט ולהעניק להם חשיפה בהתאם לפרמטרים שונים. 

פרסום אורגני שמתנהל בצורה נכונה יוביל לחשיפה גבוהה יותר מאשר פרסום ממומן,  מאחר שבפרסום אורגני מעלים תכנים איכותיים. תכנים אלה נשארים לאורך זמן במנוע החיפוש של גוגל וגוברים על המודעות המתחלפות של הפרסום הממומן. 

מלבד לפרסום העסק, פרסום אורגני מאפשר לבנות מוניטין באינטרנט. מוניטין הוא אחד הדברים החשובים ביותר עבור עסקים ולכן חשוב מאוד להשקיע בפרסום האורגני גם אם מבצעים פרסום ממומן. 

 

פרסום עסקים חינם בגוגל- פרסום ממומן

פרסום עסקים חינם בגוגל- פרסום ממומן

פרסום ממומן הוא לא פרסום עסקים חינם בגוגל אך, הוא יכול להניב תוצאות טובות ולכן נסביר עליו. כפי שהסברנו, פרסום ממומן הוא פרסום בו המפרסם משלם על גוגל על מנת שתציג אותו בתוצאות החיפוש הראשונות. על מנת לבצע פרסום ממומן בגוגל יש לבנות קמפיין. 

קיימים מספר שלבים לבניית קמפיין מוצלח ויעיל שיניב תוצאות טובות- 

  • הגדרת מטרה

השלב הראשון בבניית קמפיין מוצלח הוא הגדרת מטרת הקמפיין. יכולות להיות מטרות אפשריות שונות ביניהן- הגדלת התנועה באתר, הפניית הגולשים ליצירת קשר, הפניית הגולשים לרכישת מוצר אונליין ועוד. הגדרת המטרה תאפשר לכם לבחור כתור הנעה לפעולה שיוביל את הגולשים לפעולה הרצויה על ידכם.  

חשוב מאוד שהגדרת מטרת הקמפיין תהיה ספציפית ומדויקת. ככל שהמטרה תהיה מוגדרת באופן מדויק יותר כך תוכלו לדעת אם הקמפיין מממש את המטרה או לא. הגדרת המטרה הופכת את הקמפיין לממוקד יותר ומאפשרת לכם לעקוב אחר הקמפיין ולהבין האם הוא עובד באופן הרצוי או שעליכם לשנות דברים מסוימים. ללא הגדרת קמפיין קשה לעקוב אחר הקמפיין ולהסיק מסקנות להמשך. 

  • הגדרת קהל היעד

כפי שציינו קודם, אחד היתרונות הבולטים של פרסום באינטרנט הוא מיקוד קהל היעד והגדרתו באופן מדויק. הגדרת קהל היעד היא גם אחד השלבים החשובים ביותר בבניית קמפיין מוצלח. 

על מנת להגדיר קהל יעד יש לחשוב מי קהל היעד שלכם? למי מתאים המוצר או השירות? למי העסק שלכם פונה? 

כאשר אתם מגדירים קהל יעד חשוב מאוד לעשות זאת בצורה ממוקדת וספציפית ולא להסתפק בהגדרות כלליות על מנת שהפרסום יהיה אפקטיבי יותר. הגדרת קהל יעד מתבצעת לפי פרמטרים כמו גיל, מין, מצב כלכלי, השכלה, מצב משפחתי, מוצא, דת ואדיקות דתית, הרגלי צריכה, סגנון חיים ועוד.

  • הגדרת תקציב

כאשר בונים קמפיין לפרסום באינטרנט יש להגדיר את התקציב אותו תהיו מוכנים לשלם על הפרסום. בעקרון אין גבול לתקציב שניתן להוציא על פרסום באינטרנט, לכן ההחלטה היא שלכם. יש לקחת בחשבון שפרסום יעיל באינטרנט לא מצריך תקציבים מטורפים. 

על מנת להגדיר את תקציב הפרסום עליכם לקחת בחשבון שלושה פרמטרים. 

  • כמה זמן יימשך תהליך הפרסום והשיווק הדיגיטלי?
  • באיזו תדירות תבצעו את הפרסום והשיווק הדיגיטלי? 
  • באילו ערוצי אינטרנט תבצעו את הפרסום והשיווק הדיגיטלי?

שלושת הפרמטרים הללו יעזרו לכם להעריך את התקציב בצורה הטובה ביותר ולערוך שינויים בהתאם לנדרש.

  • הגדרת מסר

לבסוף, יש להגדיר את המסר שאתם מעוניינים להעביר ללקוחות שלכם על ידי פרסום העסק. חשוב מאוד להשקיע בהגדרת המסר. לשם כך עליכם להיכנס לראש של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם ולהבין כיצד אתם יכולים לפנות אליהם ולעניין אותם בצורה הטובה ביותר. 

חשוב מאוד לבחור במסר שאתם עומדים מאחוריו ויכולים להעביר אותו בצורה מקורית וייחודי. על ידי העברת מסר תוכלו לייצר תדמית לעסק. לכן חשוב לייצר תדמית טובה שתשאיר רושם טוב.

פרסום עסקים חינם בגוגל- כמה יעלה פרסום ממומן?

כאשר מבצעים פרסום עסקים בגוגל בצורה ממומנת, יש לשלם לשני גורמים מרכזיים- לגוגל ולאנשי המקצוע שמבצעים את הפרסום עבורכם. 

התשלום לגוגל מתבצע על פי כמות ההקלקות. כלומר, כל עוד לא הקליקו על המודעה, לא תאלצו לשלם. ההחלטה על התקציב הכולל היא שלכם. 

התשלום לאנשי המקצוע מתבצע על ידי שתי שיטות שונות- 

  • השיטה הראשונה היא ריטיינר קבוע של מינימום 1,500 שקלים על הקמפיין. 
  • השיטה השנייה מתבססת על אחוזים מהתקציב שלכם, שנעים בדרך כלל בין עשרה לעשרים אחוזים כאשר המינימום יהיה גם בטווח 1,500 שקלים. 

בממוצע, טווח המחירים בפרסום עסקים בגוגל עבור אנשי המקצוע ינוע סביב 3,000 שקלים ויותר. 

 

פרסום עסקים חינם בגוגל- יתרונות

  • חשיפה- האינטרנט זמין לכולם בכל מקום, בכל זמן ובכל מצב. עסקים שמפרסמים את עצמם באינטרנט בכלל ובגוגל בפרט יכולים לזכות לחשיפה גבוהה מאוד של מגוון לקוחות פוטנציאליים. 
  • קשר עם הלקוחות- כאשר אתם מפרסמים עסקים בגוגל אתם מאפשרים ללקוחות שלכם ליצור איתכם קשר עבור כל דבר- שאלות, רכישות אונליין, מידע נוסף, מוצרים נוספים ועוד. 
  • אסיפת נתונים- כאשר מפרסמים עסק בגוגל יכולים לאסוף נתונים על הפרסום. על ידי כך ניתן לדעת מי מתעניין יותר בפרסום, באיזה שעות הפרסום יעיל יותר, באיזה ימים הפרסום יעיל יותר, להסיק מסקנות לגבי הפרסום ולייעל אותו. 

פרסום עסקים אין היום בעל עסק שלא מבין את החשיבות של פרסום עסקיםיחד עם זאת הרבה פעמיםמה שקורה הוא שבעלי עסקים משקיעים בפרסום העסק שלהם אבל הם לא מצליחים לראות את התוצאותכלומרהם משלמים לא מעט כסףמצליחים לייצר לידים ואז הם מגלים שמה שהם עושים ומה שהם משקיעים בהיבט הכלכלי וגם בהיבט של הזמן שהם משקיעים פשוט לא משתלם להםלא פעם אנחנו גם משקיעים סכום מסוים כמו למשל מקימים קמפיין בגוגל או בפייסבוק ואז בחודש שאחרי המחירים כבר עוליםלמעשהאם מסתכלים על נתונים מגלים כי המחיר של פרסום עסקים בדיגיטל עולה כל הזמןאם מסתכלים על אחוזים מגלים כי הוצאות הפרסום במדינת ישראל בדיגיטל עומדות על למעלה מ-40%. הנתון הזה בעצם מעודד עוד ועוד עסקים מכל התחומים לפרסם במדיות השונותרק חשוב לזכור דבר אחד – מה שמתאים לעסק אחדלא תמיד ולא בהכרח יתאים לעסק השני

הכירו את שחיקת הקריאיטיב בפרסום עסקים

כדי שנוכל להבין מה כן לעשותחשוב להבין מה קורה בפועל ודרך זה גם מה לא לעשותמה שהרבה פעמים קורה הוא שבעלי עסקים שיש בבעלותם נכסים דיגיטלייםמעלים מודעה או קמפיין פרסומיהמודעה הזו חדשה לקהלי היעד שלנו או לגולשים שלנו ואז מה שקורה בפועל הוא שהאלגוריתם בוחן אותהזה יכול להיות אלגוריתם של גוגלשל פייסבוק או של אינסטגרםזה לבאמת משנהבפועלהתוצאות מדהימות ונראה לנו כי פרסום עסקים הולך לטובתנואיפה הבעיההבעיה היא שאלפים של עסקים מעלים כל הזמן מודעות חדשות על בסיס יומי קבוע ואז בעצם האלגוריתם מבצע סוג של בחינה ומציג בדיוק לאותם קהלי יעד את המתחריםמה קורה בפועלבפועל המודעות שלנו מפסידותנוצר מצב של חשיפה ירודה ואז הקמפיין שבו השקענו מאות אולי אפילו אלפי שקלים פשוט כבר לא כלכלי לנו יותרקוראים לזה שחיקת קריאייטיבאז מה אפשר לעשות בנושא

פרסום עסקים באינטרנט – איך זה באמת צריך לעבוד 

פרסום עסקים באינטרנט נחשב לאחד הדברים הכי פופולארים בשנים האחרונות וזה הרי הגיוני משום שכולנו נושמיםחייםעובדים ברשתכולם נמצאים אונליין כל הזמן ולכן הדבר הכי חשוב שאתם צריכים לעשות כאשר אתם בוחרים לפרסם את העסק שלכם אונלייןוזה לא משנה אם אתם בוחרים לעשות את זה בגוגלבפייסבוק או באינסטגרםזה לברוח ממה שכולם עושיםהתוכן שלכםהדרך שבה אתם מפרסמים – הכל חייב להיות שונהאחרמקורימגוון

פרסום עסקים באינטרנט בכמה שלבים שיהפכו את העסק שלכם לבולט יותר

  1. הכירו את המתחרים שלכם  זה אולי השלב הכי הכי חשוב וצריך להשקיע בו זמןמשאבים ואנרגיהלמהבדיוק מאותה סיבה שציינו קודם לכןכי יש שחיקה בתהליכי הפרסום ואנחנו רוצים להיות בולטיםאחריםשוניםלכןבשלב הראשון אנחנו צריכים לבצע מחקר מתחרים די מקיף ולגלות מיהם המתחרים שלנומי הם אותם עסקים שפועלים באותו תחוםמוכרים את אותם המוצריםמפרסמים את אותם הפרסומיםבשלב זה עלינו לבחון את רמת המודעות בתחום שבו אנחנו עוסקים ולהבין איך עלינו לגשת ולשווק את העסק שלנו בהתאמה מושלמת גם בהתאם לקהלי היעד שלנו וגם בהתאם למה שהמתחרים שלנו עושיםהריאנחנו רוצים לפרסם אחרתהנה דוגמא מעולה שתאפשר לכם להבין את זה בעצם יותר טובנניח שיש לכם עסק המייצר ומוכר מנשאים לתינוקותיש עוד בממוצע 20 עסקים כאלהלכל מוצר יש את היתרונות שלוכדי שהפרסום שלכם יוביל לחשיפה אמיתיתאתם חייבים לפרסם בצורה שונה ממה שהמתחרים שלכם עושיםאחרתזה פשוט לא יעבודלמהכי מצד אחד יש כאן סוג של העתקהאתם לא מחדשים שום דבר ואף אחד לא ירצה לעקוב אחריכםמצד שניאתם לא באמת מייעדים את תהליכי הפרסום לקהל שלכם
  2. בניית אסטרטגיה  בשפה מקצועית יותר קוראים לזה משפך שיווקיעליכם לבנות או להיעזר בחברה המתמחה בפרסום עסקים ולבנות תהיכי שיווק המאפיינים אתכם ואת העסק שלכםכמו שכבר ציינו קודם לכןלעסק אחד יתאים לפרסם באינטסגרםלעסק אחר יתאים להקים אתר ולהשקיע בקידום אורגני בגוגל ויש עסקים שבכלל יתאים להם להקים עמוד ביוטיוב ולהכניס המון סרטונים איכותיים
  3. גיבוש רעיונות – בשפה מקצועית קוראים לזה קריאייטיבזה בדיוק הזמן וגם המקום להוציא לפועל כל מיני רעיונות שיש לנוזה הזמן לעורר את הדמיון ואת היצירתיות

קידום עסקים שיפור יחס המרה 

זה בעצם השלב הכי קשה והכי מאתגרהמטרה שלנולא משנה איך אנחנו מפרסמיםלא משנה מה אנחנו מפרסמים ולא משנה איפה זה לשפר יחסי המרהקוראים לזה CRO. יותר לידים באותו תקציב

פרסום עסקים מחירון כמה זה אמור לעלות לנופרסום עסקים מחירון כמה זה אמור לעלות לנו

ובכןהמחיר לפרסום עסקים באינטרנט ובמדיות השונות הוא משתנה ולא קבוע בכללהמחיר תלוי במגוון רחב של קריטריונים כמו למשל התקציב שיש לכם להשקיע בפרסום בחודשבאילו פלטפורמות אתם רוצים לפרסםכמה אתם רוצים לפרסםהאם אתם בוחרים בשיטות קידום אורגניים או ממומנותאו שלחילופין אתם משלבים בין השתייםבנוסףהמחיר תלוי גם באם אתם בוחרים לבצע את תהליכי הפרסום והשיווק בעצמכםבשיטת עשה זאת בעצמך“ או שאתם נעזרים בחברה או מומחה לפרסום עסקיםבכל אופןממוצע המחירים שעסקים משקיעים לפרסום ושיווק העסק שלהם נע בין 1,000-50,000 שחכמובן שכאשר אנחנו מדברים על חברות וארגונים גדולים בסדר גודל של מותגים כמו קוקה קולהנייקיאיקאה וכדומההסכומים הם הרבה אבל הרבה יותר גבוהים

  • קידום עסקים אורגני בפייסבוק – ללא עלות או ממוצע של 500-1,000 שח בחודשבמידה ומישהו חיצוני עושה עבורכם את התהליך
  • קידום עסקים ממומן בפייסבוק – 500-10,000 שח בחודש.
  • קידום עסקים אורגני באינסטגרם – ללא עלות או ממוצע של 500-1,000 שח בחודשבמידה ומישהו חיצוני עושה עבורכם את התהליך.
  • קידום עסקים ממומן בפייסבוק – 1,000-10,000  שח בחודש.
  • קידום עסקים אורגני בגוגל פלוס תחזוקה שוטפת של אתר – 1,000-5,000 שח בחודש.
  • קידום עסקים ממומן בגוגל– 1,000-50,000 שח להקמת קמפיינים.

לסיכוםאם עדיין אתם לא מפרסמים את העסק שלכם זה בדיוק הזמן להתחילהשיטה הטובה ביותר לעשות את זה היא לבחור מומחה לפרסום עסקיםלהתאים עבור העסק שלכם את האסטרגיה הכי נכונה מבחינת התקציב ומבחינת קהלי היעד תוך הסתכלות על השוק וניתוח תנועת המתחרים שלכם ופשוט ללכת על זה עד הסוףבטוח הקצר והרחוק אתם אמורים להשיג יותר תנועה לאתר שלכםאתם אמורים לראות יותר גולשים מתעניינים בשירותים או במוצרים שאתם מפרסמים ואתם צריכים לראות שהכסף שאתם משקיעים על פרסום עסקים יוצא לכם פשוט משתלםלא יותר ולא פחותזה בדיוק הזמן לחזק את המיתוגלפתוח דפים עסקיים ברשתות החברתיות ולהשקיע בתהליך את כל כולכם ואם אין לכם את הידעהזמן ו/או הכליםפשוט לתת למקצוענים לעשות את זה עבורכם

פרסום עסקים בגוגלגוגל הוא מנוע החיפוש הגדול ביותר בעולם. כתוצאה מכך, הוא הפך לאחת מפלטפורמות הפרסום הטובות ביותר באינטרנט. על פרסום עסקים בגוגל נרחיב במאמר הבא. 

מהו פרסום עסקים בגוגל?

גוגל, מנוע החיפוש הגדול ביותר בעולם וגם אחת מפלטפורמות הפרסום הטובות ביותר באינטרנט. גוגל למעשה משמש את הגולשים לחיפוש מידע. כל גולש שרוצה לחפש מידע על קטגוריה מסוימת יכול לעשות זאת על ידי גוגל וגוגל בהתאם מציעה תוצאות רלוונטיות. התוצאות המתקבלות מגיעות בסדר מסוים. כאן נכנסת אפשרות הפרסום בגוגל. רוב הגולשים באינטרנט יסתפקו בדף התוצאות הראשון שיקבלו וכנראה לא יעברו לדף השני. כלומר, מי שמופיע קודם, מקבל את החשיפה הגדולה ביותר. עסקים שרוצים לבצע פרסום בגוגל צריכים למעשה להגיע לתוצאות הראשונות שמתקבלות. 

אך איך עושים זאת?

גוגל קובעת את סדר התוצאות על פי שני פרמטרים- המחיר שהתקבל עבור המודעה ואיכות המודעה. איכות המודעה נקבעת על פי פרמטרים כמו מילות חיפוש, איכות האתר, איכות עמוד הנחיתה ועוד. על מנת להגיע לדף התוצאות הראשון של גוגל יש לענות הפרמטרים הללו.

מה האפשרויות של פרסום עסקים בגוגל?

למעשה קיימות שתי אפשרויות פרסום עסקים בגוגל- 

  • פרסום ממומן- בפרסום ממומן המקדם משלם לגוגל על מנת שתציג אותו בתוצאות החיפוש הראשונות. פרסום זה יופיע תחת המילה מודעה. בפרסום ממומן תהיה חשיבות רבה למחיר אותו שילם המפרסם.  
  • פרסום אורגני- בפרסום אורגני המפרסם מבצע פעולות שמטרתן להעלות אותו במעלה תוצאות החיפוש של גוגל. בפרסום אורגני המפרסם יפתח אתר, יפרסם תוכן ועוד. בפרסום אורגני תהיה חשיבות רבה לאיכות התוכן ואיכות הפעולות שמבצע המפרסם. 

פרסום עסקים בגוגל על ידי SEO

SEO שהם ראשי התיבות של Search Engine Optimization הם למעשה פרסום אורגני בגוגל. 

גוגל מדרג את תוצאות החיפוש שלה בהתאם למחיר ששולם על כל מודעה ולאיכות המודעה. דירוג התוצאות במנוע החיפוש מתעדכן כל הזמן וכאן נכנס הפרסום האורגני. 

פרסום אורגני בגוגל מאפשר לקדם את העסק שלכם במעלה תוצאות החיפוש של גוגל על ידי ביצוע פעולות כמו בניית אתר איכותי, העלאת תכנים איכותיים ועוד. בגוגל קיימים אלגוריתמים שונים שתפקידם לסרוק את מיליוני האתרים באינטרנט ולהעניק להם חשיפה בהתאם לפרמטרים שונים. 

פרסום אורגני שמתנהל בצורה נכונה יוביל לחשיפה גבוהה יותר מאשר פרסום ממומן,  מאחר שבפרסום אורגני מעלים תכנים איכותיים. תכנים אלה נשארים לאורך זמן במנוע החיפוש של גוגל וגוברים על המודעות המתחלפות של הפרסום הממומן. 

מלבד לפרסום העסק, פרסום אורגני מאפשר לבנות מוניטין באינטרנט. מוניטין הוא אחד הדברים החשובים ביותר עבור עסקים ולכן חשוב מאוד להשקיע בפרסום האורגני גם אם מבצעים פרסום ממומן. 

פרסום עסקים בגוגל על ידי חברה או פרילנסרפרסום עסקים בגוגל על ידי חברה או פרילנסר?

פרסום עסקים בגוגל או באינטרנט בכלל יכול להתבצע על ידי שני גורמי פרסום מרכזיים- חברות פרסום או מקדם פרילנסר. שני הגורמים פועלים על מנת להשיג את אותה מטרה- פרסום העסק ושניהם פועלים בשיטות דומות. עם זאת, לבחירה בכל גוף פרסום יהיו יתרונות אחרים. 

  • חברת פרסום

חברת פרסום היא חברה עם אנשי מקצוע שונים אשר לכל אחד מהם התמחות אחרת. לפרסום על ידי חברת פרסום יש יתרונות שונים- 

    • מקצועיות- חברת פרסום בדרך כלל תהיה מקצועית ברמה גבוהה מאוד. בדרך כלל חברות אלה מכירות את תחום הפרסום ואת הדרכים הטובות ביותר לפרסם את העסק שלכם. 
    • אנשי צוות שונים- לעומת מקדם פרילנסר אחד, חברת פרסום מחזיקה באנשי צוות שונים אשר לכל אחד התמחות אחרת והאפשרות לתרום בתחומו. כך הפרסום נעשה יעיל במיוחד.  
    • ניסיון- בדרך כלל לחברות הפרסום יש את הניסיון הנדרש לפרסום נכון שיניב תוצאות טובות. 
    • ידע רב- השילוב של מספר אנשי צוות מאפשר להגדיל את הידע ואת תחומי ההתמתחות השונים. ידע רב מוביל לפרסום יעיל יותר שמאפשר התאמה אישית לעסק ולמאפיינים שלו. 
  • פרילנסר

פרילנסר הוא מקדם יחיד שעובד לבד. לפרסום על ידי פרילנסר יש יתרונות שונים- 

    • זמינות- יתרון משמעותי בפרסום על ידי מפרסם פרילנסר הוא הזמינות שלו. עם חברת פרסום יש לקחת בחשבון שבמקרה של שאלה, התייעצות או שינוי לא תמיד תהיה לכך זמינות מיידית. לעומת זאת מקדם פרילנסר בדרך כלל יהיה זמין יותר מחברת פרסום. 
    • יחס אישי- עבודה מול מקדם פרילנסר היא עבודה מול בן אדם אחד. על ידי כך ניתן לקבל ממקדם פרילנסר יחס אישי יותר מאשר מחברת פרסום שעובדת עם מספר אנשי צוות ומול לקוחות רבים. 

מה היתרונות של פרסום עסקים בגוגל?

לפרסום עסקים בגוגל יתרונות שונים- 

  • תקציב- לפרסום עסקים בגוגל לא צריך תקציבים גדולים במיוחד וניתן להסתפק בתקציבים נמוכים ואפילו להצליח לפרסם ללא תקציבים כלל (אם אתם עושים זאת לבד ויודעים כיצד לעשות זאת נכון). 
  • חשיפה- האינטרנט זמין לכולם בכל מקום, בכל זמן ובכל מצב. אנשים מחכים לתור בקופת חולים וגולשים באינטרנט עם הטלפונים הניידים. לעומת זאת הטלוויזיה, העיתון או שלטי החוצות פחות זמינים לכולם בכל מצב. לכן, עסקים שמפרסמים את עצמם באינטרנט בכלל ובגוגל בפרט יכולים לזכות לחשיפה גבוהה מאוד של מגוון לקוחות פוטנציאליים. 
  • מיקוד- אמצעי הפרסום באינטרנט מאפשרים למקד את קהל היעד וכך למקד את הפרסום שלכם. לדוגמא, אם תרצו לפרסם מוצר שמתאים לנערות מגילאי 15 עד 20, תוכלו למקד את קהל היעד לנערות בגילאים אלה. בצורה כזו, הפרסום יגיע למי שהוא מיועד ולא לגברים בני 50 לדוגמא. בעיתון, בטלוויזיה או בשלטי החוצות אין לכם שליטה על קהל היעד שנחשף לפרסום ורוב האנשים לא יהיו לקוחות פוטנציאליים של המוצר אותו אתם מוכרים. 
  • קשר עם הלקוחות- כאשר אתם מפרסמים עסקים בגוגל אתם מאפשרים ללקוחות שלכם ליצור איתכם קשר עבור כל דבר- שאלות, רכישות אונליין, מידע נוסף, מוצרים נוספים ועוד. בפרסום עסקים באינטרנט ניתן לצרף למודעת הפרסום גם קישור יוביל לאתר העסק, אפשרות לצ'אט פתוח, טלפון להתקשרות ועוד. קשר עם הלקוחות יכול להגדיל את מעגל הלקוחות שלכם. 
  • אסיפת נתונים- כאשר מפרסמים עסק בגוגל יכולים לאסוף נתונים על הפרסום. על ידי כך ניתן לדעת מי מתעניין יותר בפרסום, באיזה שעות הפרסום יעיל יותר, באיזה ימים הפרסום יעיל יותר, האם הפרסום אפקטיבי יותר על גברים או נשים ועוד. על ידי איסוף נתונים ניתן להסיק מסקנות לגבי הפרסום ולייעל אותו. 

כמה עולה פרסום עסקים בגוגל?

כאשר מבצעים פרסום עסקים בגוגל בצורה ממומנת, יש לשלם לשני גורמים מרכזיים- לגוגל ולאנשי המקצוע שמבצעים את הפרסום עבורכם. 

התשלום לגוגל מתבצע על פי כמות ההקלקות. כלומר, כל עוד לא הקליקו על המודעה, לא תאלצו לשלם. ההחלטה על התקציב הכולל היא שלכם. 

התשלום לאנשי המקצוע מתבצע על ידי שתי שיטות שונות- 

  • השיטה הראשונה היא ריטיינר קבוע של מינימום 1,500 שקלים על הקמפיין. 
  • השיטה השנייה מתבססת על אחוזים מהתקציב שלכם, שנעים בדרך כלל בין עשרה לעשרים אחוזים כאשר המינימום יהיה גם בטווח 1,500 שקלים. 

בממוצע, טווח המחירים בפרסום עסקים בגוגל עבור אנשי המקצוע ינוע סביב 3,000 שקלים ויותר. 

פרסום הוא אחד מהאמצעים המהותיים שכל עסק צריך לעשות כדי למנף את עצמו, כי ללא פרסום מתאים הוא לא יוכל להגיע לקהלים חדשים שיהפכו להיות לקוחות של העסק. לא משנה אם מדובר בעסק קטן או גדול, עסק חדש או וותיק או עסק שמציע מוצרים או שירותים לצרכנים השונים – תהליכי השיווק והפרסום לעסקים רלוונטיים לכל עסק שרוצה להצליח בתחומו.

לכן אם העסק שלכם זקוק לדחיפה קטנה או גדולה כדי להגדיל את מאגר לקוחות, ובכך כמובן גם לגדיל את הרווח הכלכלי של החברה, כדאי שתכירו כמה אפשרויות של פרסום עסקים שכדאי לאמץ כדי להגיע למטרה שהצבתם לעצמכם. בשונה ממה שנהוג לחשוב, שיווק ופרסום של העסק לא חייב להיות תהליך מורכב וארוך כל כך, תלוי באיזה סוג פרסום בוחרים ובהתאמה שלו לצרכים ומאפייני העסק.

למה כל עסק צריך לפרסם את עצמו?

החשיבות של פרסום עסקים רלוונטית לכל עסק, כיוון שבאמצעות הפרסום עסקים מכל סוג יכולים לקבל חשיפה שיווקית טובה יותר שתאפשר לעסק להצליח. פרסום טוב הוא כזה שמגיע לקהלים וצרכנים חדשים שלא שמעו בעבר על העסק/מותג, פרסום שמציג את היתרונות והייחודיות שיש לעסק על פני המתחרים האחרים וגם פרסום שמצליח לשכנע את קהל הצרכנים לצרוך את השירותים/מוצרים/רעיונות שיש לו להציע.

פרסום עסקים אונליין או אופליין – מה עדיף יותר?

כשמדברים על פרסום עסקים, נהוג להבדיל בין שתי שיטות פרסום שונות: פרסום אונליין ופרסום אונליין, כאשר לכל אחת משיטות אלו יש את היתרונות וגם החסרונות שלה. באופן כללי נסביר כי פרסום אונלייןכדאי שתכירו כמה אפשרויות של פרסום עסקים שכדאי לאמץ כדי להגיע למטרה שהצבתם לעצמכם. מדבר על פרסום ברשת האינטרנט, ואילו פרסום אופליין מתייחס לפרסום באמצעים שאינם קשורים לרשת האינטרנט, שאלו למעשה שיטות פרסום מסורתיות שהיו נהוגות לפני כניסת האינטרנט לחיינו כמו הצגת פרסומות בטלוויזיה, השמעת פרסומות ברדיו, הצגה של מודעות שיווקיות בעיתונים ומגזינים שונים, תלייה של שלטי פרסום בגדלים שונים במיקומים גאוגרפיים מתאימים ועוד אמצעי פרסום אחרים.

כיוון שמדובר על שיטות פרסום שונות באופן מהותי, יש להתאים את מטרות הפרסום לאמצעי הפרסום הנכונים עבור כל עסק, כך שקשה לקבוע באופן חד משמעי מהי שיטת הפרסום הכדאית והמומלצת ביותר עבור עסקים. כיום רוב העסקים מעדיפים לשלב בין פרסום אונליין לפרסום אופליין, כאשר בכל שטח פרסומי מותאמים מסרים שיווקיים רלוונטיים לקהל הצרכנים שנחשף אליו.

כדאי לציין לטובה את האפשרות של פרסום עסקים אונליין עבור עסקים קטנים או עצמאיים מתחילים, כיוון שזוהי שיטת פרסום ידידותית מאוד עבורם אם מבחינת אפשרויות הפרסום הרבות, זמינות העלאת הפרסום, נוחות הפרסום, עלויות משתלמות וזולות יחסית וכן גם קלות התפעול של מערכות הפרסום השונות שנבנו במיוחד עבור מפרסמים פרטיים ועצמאיים.

כיוון שפרסום עסקים אופליין כולל תהליכי פרסום מסורתיים שלרוב פונים לעסקים בינוניים או גדולים, אול חילופין כאלו עם תקציבי פרסום גדולים או אמצעים מתאימים לכך, נרחיב בשורות הבאות על אפשרויות הפרסום אונליין שקיימות עבור עסקים מכל הסוגים.

פרסום עסקים באמצעות רשתות חברתיות

אחת מאפשרויות הפרסום לעסקים בצורה דיגיטלית, שהיא גם הנפוצה ביותר עבור עסקים קטנים או גדולים, היא פרסום באמצעות הרשתות החברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, לינקדין, טוויטר ועודכיוון שבאמצעות הפרסום עסקים מכל סוג יכולים לקבל חשיפה שיווקית טובה יותר שתאפשר לעסק להצליח. פרסום טוב הוא כזה שמגיע לקהלים וצרכנים חדשים שלא שמעו בעבר על העסק/מותג רשתות חברתיות אחרות. הרשתות החברתיות הולכות ומתעצמות בשנים האחרונות הודות למיליוני משתמשים בכל רחבי העולם, שאלו עושים שימוש יומיומי ברשתות אלו למגוון מטרות וצרכים.

היתרון של רשתות חברתיות הוא יכולת התקשור עם אנשים מכל מקום בעולם, ולכן בכל רשת חברתית אפשר למצוא משתמשים שונים שמעלים באופן קבוע תכנים מעניינים שמושכים לא מעט משתמשים ברשת, ויוצרים תכנים שהופכים להיות ויראליים ומדוברים מאוד. כיוון שהתכנים ברשתות החברתיות משתנים ומתעדכנים ללא הפסקה, המשתמשים ממשיכים לפקוד בקביעות את הפלטפורמה בה הם צורכים תכנים, משתפים תכנים ושואפים ליצור תוכן וירטואלי שיהפוך להיות בעל חשיפה גבוהה ומדובר בכל רחבי העולם. משום כך אלו הן הפלטפורמות הטובות ביותר לפרסום של עסקים שרוצים לקבל חשיפה רחבה למותג שלהם, כאשר אותם פרסומים מוצגים לכל משתמש על פי הגדרת הפרסום שכל מפרסם עשה – שזהו אחד מהיתרונות הבולטים של פרסום לעסקים ברשתות חברתיות.

כל מפרסם יכול לקבוע אילו משתמשים יחשפו למסרים השיווקיים שהוא בוחר להעלות ברשתות החברתיות, באמצעות הגדרה של קהל יעד רלוונטיים אם מבחינת גילאים, מגדר, אזור מגורים, תחומי עניין וכו'. הודות לכך תהליך הפרסום הופך להיות ממוקד ורלוונטי יותר, ויעלה את הסיכויים שהפרסום יניב הצלחה ותוצאות עם משיכת משתמשים איכותיים לפרסום העסק וצריכת השירותים/מוצרים שהוא מציע.

פרסום ייעודי לעסקים באמצעות גוגל

עסקים שרוצים למצוא פרסום עסקים בחינם יוכלו לעשות זאת באמצעות גוגל, שהוא מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם. גוגל מציעה למפרסמים כלים ומערכות שונות לצרכי פרסום, שרובם כרוכים בתשלומים ועלויות משתנות החלות על המפרסמים. אחד מכלים אלו מציע לעסקים פרסום בחינם, כאשר הפרסום מתמקד באזור גיאוגרפי מסוים בו העסק נמצא.

אפשר למצוא את כלי הפרסום הזה בגוגל על ידי הקלדת המילים Google My Business, וכניסה למערכת המאפשרת פתיחה חינמית של פרופיל עסקי שיוצג לגולשים במנוע החיפוש של גוגל. פרופיל זה מופיע לגולשים על פי מיקומים רלוונטיים בהם הם נמצאים בכל זמן נתון, כך שאם עסק נמצא בפתח תקווה ומציע שירותי הדברה – גולש שנמצא באזור פתח תקווה ומחפש בעל מקצוע שעוסק בהדברה, ימצא בין תוצאות החיפוש שיעלו לו בגוגל את אותו עסק שדאג לפתוח פרופיל עסקי בגוגל לעסק שלי.

הפרופיל העסקי שפותחים מאפשר לעסק לכלול מידע ופרטים רלוונטיים שיסייעו לגולשים כמו שעות פעילות, מיקום גיאוגרפי מדויק, דרכים ליצירת קשר, תמונות של העסק ומידע כללי נוסף שיעניק ערך לגולשים. לכן כדאי לנצל את האפשרות החינמית לפרסום של העסק, ולדאוג לעדכן את הפרופיל העסקי בצורה נגישה וכמה שיותר מקצועית.

פרסום עסקים באתרי אינטרנט פופולריים

הנגישות הנוחה של משתמשים לרשת האינטרנט מעלה בכל יום את כמות הגולשים בה, ולכן עסקים רבים הבינו כי עליהם להופיע ברשת כדי להישאר עדכניים וזמינים עבור קהל הגולשים המגוון שצורך תכניםכדאי לציין לטובה את האפשרות של פרסום עסקים אונליין עבור עסקים קטנים או עצמאיים מתחילים, כיוון שזוהי שיטת פרסום ידידותית מאוד עבורם אם מבחינת אפשרויות הפרסום הרבות באינטרנט ללא הפסקה. לכן אחת האפשרויות הטובות עבור פרסום עסקים היא להופיע באתרי אינטרנט שפופולריים עבור קהל הגולשים, וכך להעלות את אפשרות החשיפה לעסק ולמוצרים/שירותים שהוא מציע.

אתרים כאלו יהיו בדרך כלל אתרי חדשות, אתרי תקשורת, אתרי פנאי ותרבות וגם אתרי צרכנות שונים שהפכו להיות אתרים נפוצים בשימוש עבור גולשים שמעדיפים לרכוש פריטים בצורה מקוונת מבלי לצאת מהבית. שיטת פרסום באתרים אחרים מצריכה מהמפרסמים לשלם עבור שטחי הפרסום הנבחרים, בין אם מדובר על פרסום באמצעות כתבות תוכן שיווקיות, פרסום באמצעות באנרים שיווקיים וכו'.

פרסום עסק בפורטלים רלוונטיים

היצע ומגוון התכנים הקיימים ברשת האינטרנט הם אינסופיים כמעט, ולכן אפשר למצוא ברשת גם לא מעט אתרים בסגנון אינדקסים ופורטלים המאגדים בתוכם תחום אחד, ומציעים לגולשים מידע שימושי רב שהם יכולים לצרוך באופן מקוון ונוח יותר. אותם פורטלים מעניקים ערך רב לגולשים, אך גם למפרסמים שרוצים להציג עצמם עבור קהל הגולשים ומעוניינים בקבלת חשיפה גבוהה יותר.

כך לדוגמא פורטלים שמאגדים רשימה של בעלי מקצוע בתחום אחד או יותר, יהיו רלוונטיים לעסק של איש מקצוע שרוצה לפרסם את עצמו במקום רלוונטי בו הגולשים יכולים להיעזר בשירותיו ולהיות לקוחות שלו. כך גם פורטלים בתחום הפנאי והתרבות שמעניקים מידע מתאים לגולשים, יהיו רלוונטיים לפרסום עבור עסקים שמתמחים בתחום הזה ורוצים לקבל פרסום רחב וממוקד על ידי הופעה בפורטל הרלוונטי הזה.

פרסום לעסקים שמציעים מוצרים לרכישה אונליין

עסק שמציע מוצרים שונים לרכישה בצורה מקוונת יזדקק לרוב לאתר מסחר מתאים, שזהו אתר שמשמש כחנות וירטואלית עבור הגולשים שמעוניינים לרכוש את המוצרים. בנייה והקמה של אתר כזה מחייבת אישפרסום עסקים נוגע גם להצגת מודעות ומסרים שיווקיים באמצעות סרטונים קצרים ומעניינים, בדומה לפרסומות שמופיעות בטלוויזיה. מקצוע מומחה לבניית אתרים, ובפרט בנייה של אתרי סחר שם ברורים, נגישים וגם בטוחים לשימוש ורכישה באמצעות כרטיסי אשראי.

אפשרות נוספת עבור עסקים בתחום המסחר שרוצים להציע את מוצריהם אך אין להם את האמצעים לפתוח אתר מסחר פרטי, היא באמצעות שימוש במרקט פלייס שקיים ברשת ודרכו להציע את המוצרים הרלוונטיים למכירה מקוונת. מרקט פלייס (Marketplace) הוא אתר ששייך לחברה כזו או אחרת, ובאמצעותו אנשים פרטיים או עסקים יכולים להציע לקהל צרכנים מוצרים לרכישה.

בדרך הזו כל עסק יכול להציע באמצעות האינטרנט מוצרים לרכישה אונליין, ללא צורך בהוצאת כספית גבוהה עבור הקמה של אתר מסחר פרטי, הקמת תשתית מתאימה ומאובטחת לרכישה מקוונת בטוחה ומערכות ממוחשבות רלוונטיות לתפעול כל העסק אונליין. יש לקחת בחשבון כי אתרי מרקט פלייס הם אתרים גדולים ומוכרים עבור קהל הצרכנים ברשת, ולכן כמות הגולשים באתרים אלו היא גבוהה תמיד ומעניקה חשיפה גבוהה לעסקים שרוצים להגיע לקהל צרכנים רלוונטי להם, גם אם לצורך ניסיון של קפיצה וחשיפה ראשונית בזירה הדיגיטלית.

פרסום עסקים באמצעות סרטונים ויזואליים

בשנים האחרונות נראה כי רשת האינטרנט מעניקה למשתמשים את העדיפות בצריכת תכנים ויזואליים לעומת תכנים טקסטואליים, ולכן הנגשת תכנים אלו עבור קהל הגולשים הופכת להיות צורך גם עבור עסקים שונים שרוצים לפרסם את עצמם בצורה היעילה והמתאימה ביותר לקהל הגולשים הרלוונטי אליהם. לכן בעידן הדיגיטלי של היום, פרסום עסקים נוגע גם להצגת מודעות ומסרים שיווקיים באמצעות סרטונים קצרים ומעניינים, בדומה לפרסומות שמופיעות בטלוויזיה.

סוג פרסום זה מתאים בעיקר לפרסום ביוטיוב, שהוא אתר המציג ומשתף סרטוני וידאו עם משתמשים מכל רחבי העולם. זהו גם אחד מהאתרים הגדולים ברשת, והפופולרי ביותר בקרב משתמשים מכל הגילאים.

פרסום עסקים עם רשימות תפוצה

שיטת פרסום זו נוגעת לפרסום חוזר ללקוחות קיימים של העסק, ולא רלוונטי לפרסום לצרכי משיכה של קהל לקוחות חדש. פרסום עסק באמצעות רשימות תפוצה עוסק בהפצת מסרים שיווקיים ואטרקטיביים ללקוחות שצרכו שירותים, מוצרים  או מידע בעבר דרך העסק, כאשר אותם מסרים מנסים לשכנע את הלקוחות לבצע צריכה נוספת שתהיה מתאימה וכדאית עבורם.

הפרסום נעשה לרוב באמצעות שיווק דרך מיילים, רק לאחר שלקוחות קיימים הביאו מיוזמתם את פרטי הקשר שלהם לעסק והסכימו בכך לקבל מהעסק מידע שיווקי באופן שוטף.

פרסום לעסק באמצעות מועדון לקוחות

שיטה נוספת של פרסום עסקים עבור לקוחות קיימים היא על ידי הצגת או הפעלת מועדון לקוחות, המציע מבצעים והטבות אטרקטיביות עבור קהל הלקוחות הקיים. צירוף לקוחות למועדון הלקוחות מאפשר להם להישאר נאמנים לעסק, להמשיך לבצע רכישות דרך העסק ואף להמליץ על העסק לחברים ומכרים.

חברת ירדן גרופ
חברת ירדן גרופ

גאים להוביל את ענף האינטרנט בישראל עם 800+ אתרים בבעלותנו במגוון רחב של תחומים פורטלים מובילים עם מאות אלפי גולשים, בנוסף מקדמים מגוון רחב של אתרים באמצעות קידום אורגני, מומן, וקניית קישורים

להזמנת קישורים ותוכן אונליין
לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
פרסום עסקים בחריש

על מנת לפרסם עסקים צריך להכיר את פלטפורמות הפרסום השונות. כיום אחת מפלטפורמות הפרסום המרכזיות היא האינטרנט. על פרסום עסקים בחריש באינטרנט נרחיב במאמר הבא. 

פרסום עסקים בעומר

על מנת לפרסם עסקים צריך להכיר את פלטפורמות הפרסום השונות. כיום אחת מפלטפורמות הפרסום המרכזיות היא האינטרנט. על פרסום עסקים בעומר באינטרנט נרחיב במאמר הבא. 

פרסום עסקים בתל-אביב

על מנת לפרסם עסקים צריך להכיר את פלטפורמות הפרסום השונות. כיום אחת מפלטפורמות הפרסום המרכזיות היא האינטרנט. על פרסום עסקים בתל-אביב באינטרנט נרחיב במאמר הבא. 

פרסום עסקים ביפו

על מנת לפרסם עסקים צריך להכיר את פלטפורמות הפרסום השונות. כיום אחת מפלטפורמות הפרסום המרכזיות היא האינטרנט. על פרסום עסקים ביפו באינטרנט נרחיב במאמר הבא. 

פרסום עסקים בקריות

על מנת לפרסם עסקים צריך להכיר את פלטפורמות הפרסום השונות. כיום אחת מפלטפורמות הפרסום המרכזיות היא האינטרנט. על פרסום עסקים בקריות באינטרנט נרחיב במאמר הבא. 

פרסום עסקים בשוהם

על מנת לפרסם עסקים צריך להכיר את פלטפורמות הפרסום השונות. כיום אחת מפלטפורמות הפרסום המרכזיות היא האינטרנט. על פרסום עסקים בשוהם באינטרנט נרחיב במאמר הבא. 

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך