פרסום על אוטובוסים

מה בעמוד זה?

פרסום בתוך האוטובוספרסום על אוטובוסים היא שיטת פרסום חוצות שבה מסר מצויר או מודפס בחלקו החיצוני של אוטובוס.

השימוש באוטובוסים למטרות פרסום החל משנות ה-80 של המאה ה-20, כאשר אוטובוסים רתומים לסוסים היו נושאים שלטים בחלק החיצוני שלהם. עם זאת, גרמניה ידועה כמדינה הראשונה שהשתמשה באוטובוסים לפרסום חוצות המוני. בשנת 1896, היזם הגרמני אדולף שינדלר פרסם מודעה על 20 אוטובוסים בברלין. הצורה המודרנית של פרסום באוטובוסים משאירה לא פעם מקום לטקסט ולתמונות בחזית הרכב ובצדדיו, מה שהוביל לכינוי שלו "עטיפה".

התחדשות הפרסום על אוטובוסים

פרסום באוטובוסים אינו חדש, אך בעבר הוא הוגבל לשלטי חוצות. עם זאת, המגמה החדשה היא להשתמש במסכי LED להצגת מודעות. כך מפרסמים יכולים להפוך את המסר שלהם לאינטראקטיבי יותר, בעוד שהנוסעים יכולים לצפות בפרסומת תוך כדי גלילה.

מפרסמים משתמשים במדיום הזה כי הם יכולים להפוך את המסר שלהם לאינטראקטיבי וגם כי הצופים שבויים. זה אומר שהם יראו את זה כל עוד הם קרובים לאוטובוס מה שמגדיל את שיעורי הנראות למפרסמים.

יעילות הפרסום על אוטובוסים

פרסום באוטובוסים אינו מושג חדש. בעבר חברות השתמשו בצורת פרסום זו לשיפור המיתוג והנראות.

עם זאת, פרסום על אוטובוסים חווה עלייה בפופולריות מכיוון שמפרסמים מתחילים לראות בו דרך יעילה להגיע לקהל היעד שלהם.

פרסום באוטובוסים מציע דרך מהירה ויעילה למשווקים להגיע לקהל היעד שלהם במינימום עלויות מראש. צורת פרסום זו מציעה גם מגוון אפשרויות היכן יוצגו המודעות באוטובוס – בפנים או בחוץ, ליד החלונות או ליד המושב האחורי – מה שיכול לספק נראות טובה יותר למודעה.

פרסום באוטובוסים יכול להיות רעיון מצוין עבור מפרסמים. זה מספק הזדמנות לתקשר את המסר שלך עם אנשים שנמצאים עוברים ושבים במרחב ציבורי.

פרסום בתוך האוטובוסיתרונות הפרסום על אוטובוסים

אנשים רבים אינם מודעים לכך שפרסום באוטובוסים הוא דרך ידידותית לסביבה לפרסם. פרסום באוטובוסים עוזר להגיע לקהל שמבלה הרבה מזמנו באוטובוס. זה לא עולה הרבה להתחיל פרסום מסוג זה, אבל זה יכול להיות יקר אם אתה רוצה להציג את המודעות שלך בפני מיליוני אנשים. פרסום באוטובוסים הפך למראה קבוע בערים רבות. הרבה פעמים נעשה שימוש באוטובוסים מכיוון שהם מציעים טווח הגעה גדול והפרסום מופץ באזורים שבהם אנשים מטיילים הרבה. הם אולי נראים כמו טרנד חדש, אבל למעשה הייתה פרסומת באוטובוס שנסע בין 1912 ל-1948.

חברות מפרסמות את המוצרים שלהן באוטובוסים מסיבות רבות. ייתכן שהם מקדמים מוצר או שירות חדש, או שהם עשויים לרצות לבנות מודעות לשם והלוגו של החברה שלהם. פרסום באוטובוסים הוא צורת פרסום חדשה יחסית שצוברת פופולריות ברחבי העולם. אוטובוסים נמצאים בתנועה כל הזמן, כך שהם תמיד בעין הציבור. פרסום באוטובוסים יכול להתבצע באמצעות פוסטרים, מודעות על חלונות אוטובוסים או מסכי LED. מודעות אלו ממוקמות במיקומים אסטרטגיים כדי למקסם את החשיפה ללקוחות פוטנציאליים.

פרסום באוטובוסים הוא זול יחסית בהשוואה לצורות אחרות של פרסום חוצות, כגון שלטי חוצות או מודעות בצד הדרך. היא גם מציעה לחברות הזדמנויות נהדרות להחזר על השקעה מכיוון שהיא זוכה לחשיפה מקסימלית עבור המוצרים והשירותים שלהן. פרסום באוטובוסים הוא שיטת שיווק שמטרתה למשוך את תשומת הלב של הולכי רגל ונהגים. בנוסף הוא דרך ייחודית ויצירתית לפרסם את החברה שלך. פרסום באוטובוסים מציע הזדמנות בעלת השפעה גבוהה בעלות נמוכה יחסית. מפרסמים יכולים להשתמש בווידאו, אודיו או מדיה סטטית כדי להעביר את המסר שלהם לנוסעי האוטובוסים בזמן הנסיעה היומית שלהם.

החיסרון היחיד הוא שיכול להיות קשה למפרסמים להגיע לכמה אנשים שהם רוצים עם סוג זה של פרסום מכיוון שהמודעות מוגבלות בדרך כלל לאוטובוסים ולכלי רכב אחרים שבהם הם מופיעים. החיסרון הנוסף הוא שמודעות אוטובוס לא תמיד יראו מי שעשויים להתעניין במוצרים ובשירותים המפורסמים.

הדבר החשוב ביותר שיש לקחת בחשבון בעת פרסום באוטובוסים הוא המיקום. אוטובוסים נעים לעיתים קרובות, לכן חשוב לוודא שכמה שיותר אנשים יראו אותם. פרסום באוטובוסים הוא טכניקה די ותיקה ומבוססת עבור מפרסמים. אוטובוסים משמשים בעיקר לקידום מוצרים או שירותים בתחום התחבורה הציבורית. הם הולכים לאזורים צפופים מאוד ומכוונים לציבור, וזו הסיבה שהם ערוצי פרסום כל כך יעילים. פרסום באוטובוסים קיים כבר זמן מה. פרסום באוטובוסים אינו דבר חדש. חברות משתמשות בסוג זה של שיווק כבר עשרות שנים. אחת החברות הבולטות ביותר שהשתמשו בסוג שיווק זה בעבר התחילה בשנות ה20 על ידי צביעת הלוגו שלה בצידי האוטובוסים והרכבות וכך יצרה את אחד ממסעות הפרסום הראשונים בהיסטוריה. הם הוסיפו עוד ועוד אוטובוסים וכך זכתה להכרה ברחבי הארץ ובקרב כל הנוסעים בתחבורה הציבורית.

יתרונות בפרסום על אוטובוסיםיתרונות נוספים בפרסום על אוטובוסים

קמפיין פרסומי באוטובוסים הוא לא רק הזדמנות לקדם את המוצר שלכם לאנשים שנוסעים באוטובוס, אלא גם הזדמנות להראות את המותג שלכם לכל שאר האנשים בעיר. לקמפיין פרסומת לאוטובוסים יש יתרונות רבים על פני צורות פרסום אחרות. לרוב זה זול יותר, יש לו טווח הגעה רחב ואתה מסוגל להגיע ללקוחות פוטנציאליים ביעד שלהם. פרסום באוטובוסים יכול לשמש לכל סוג של מטרה עסקית, בין אם אתה מקדם מוצר או שירות, או מחפש עובדים חדשים לחברה שלך. זה סוג של פרסום חוצות. זה יכול להיות צורה של שלט, מדבקת ויניל או מדבקה רגילה. פרסום באוטובוסים נמצא בכל מקום ומביא הכנסות לעיר. ישנם יתרונות רבים לפרסום באוטובוסים, אך קשה להגיע לאוכלוסייה בעלת ניידות גבוהה. המשמעות היא שאנשים נוטים יותר להשקיע זמן בהסתכלות על פרסומות לפרקי זמן קצרים ולא לתת לפרסומת מספיק זמן כדי ליצור השפעה.

 

שטחי פרסום

פרסום באוטובוסים הוא דרך של חברות להגיע לכמות גדולה של אנשים במכה אחת. רוכב אוטובוס ממוצע יבלה כ-26 דקות באוטובוס ויסתכל במודעות במשך כ-29 שניות. חברות יכולות להציג את המודעות שלהן באוטובוסים על ידי רכישת שטחי פרסום מהחברה שבבעלותה נמצא האוטובוס או השכרה של שטח פרסום מאדם אחר או מעסק אחר שבבעלותו. ישנם ארבעה סוגים שונים של מודעות שניתן לראות באוטובוס: פרסומות פנימיות, חיצוניות, צדדיות פנים וצדדיות חיצוניות. הזמן הטוב ביותר לרכוש שטחי פרסום הוא כאשר יוצא דגם אוטובוס חדש מכיוון שהוא גורם לעלייה בביקוש לשטחי פרסום איכותיים.

חברות צריכות לקחת בחשבון איזה סוג מסר הן רוצות לשלוח כשהן מפרסמות באוטובוסים כי המטרה שלהן צריכה להיות מושגת

פרסום באוטובוסים הוא סוג של פרסום חוצות הכולל שימוש באוטובוסים כאמצעי להצגת פרסומות. הפרסום נתפס בדרך כלל כיעיל יותר מצורות אחרות של פרסום חוצות מכיוון שהצרכנים שבויים בסביבתם וצריכים להסתכל על המודעה. מודעות אוטובוס מותקנות בדרך כלל בחלק החיצוני של האוטובוס, חיצוני או פנימי. קל יותר להתקין פרסומות המותקנות חיצונית, אך הן יכולות להיות פחות גלויות מכיוון שהן תלויות בכיוון האוטובוס בעת נסיעה על פני קהל. מודעות המותקנות בפנים הן בדרך כלל גדולות יותר ובדרך כלל נראות בהשתקפות מהחלונות, מה שהופך אותן לבולטות יותר בעת נסיעה על פני קהל.

עלות הפרסום משתנה בהתאם לחברה שמוכרת אותו והאם תרצו לעשות זאת בכמויות גדולות או לא. 

שיווק העסק הוא כלי חשוב ויעיל עבור כל עסק שרוצה לפרסם את עצמו, וכך להגיע לקהלים גדולים יותר – אם מבחינת קהל לקוחות, ספקים, משקיעים או גופים עסקיים שרוצים ליצור שיתופי פעולה שיקדמו את העסק. כיום ישנם שלל פלטפורמות בהן אפשר וכדאי לפרסם את העסק, כאשר הזירות הדיגיטליות תופסות חלק נכבד מתהליכי הפרסום.

יחד עם זאת כדאי שעסקים לא יוותרו גם על טכניקות הפרסום המסורתיות, כמו האפשרות של פרסום על אוטובוסים שנחשבת למהלך שיווקי איכותי ויעיל עבור עסקים רבים.

פרסום על אוטובוסים – מה זה אומר?

שיטת הפרסום על גבי האוטובוסים מהווה למעשה את האפשרות של תליית שלט חוצות ענק שמודבק על אוטובוס, והוא משמש ככלי יעיל להעברת המסר השיווקי במגוון אזורים בכל רחבי הארץ. אוטובוסים הם כלי תחבורה גדולים המשמשים לשינוע של נוסעים מנקודה אחת לאחרת, ולכן הגודל של האוטובוס והמקומות הרבים שהוא מגיע אליהם מציבים את האופציה הזו כמומלצת ביותר למטרת השיווק.

פרסום על אוטובוס – לאילו עסקים זה מתאים?

וודאי יצא לכם לראות לא מעט שלטים ופרסומות על אוטובוסים ששייכים לחברות גדולות ומוכרות בארץ, אך למעשה מדובר על מהלך שיווקי יעיל עבור מגוון רחב של עסקים, ולא דווקא כאלו גדולים ופופולריים גם כך. למעשה, גם עסקים קטנים יכולים למצוא בפרסום על אוטובוס שיטה יעילה לשיווק של העסק, כאשר עסק קטן ומקומי באזור הצפון לדוגמא יכול לבחור לפרסם את עצמו רק על גבי אוטובוסים מקומיים, שעוברים בערים ויישובים שנמצאים באזור של העסק שלו.

יתרונות פרסום על אוטובוסים

  • כאמור, נהוג לראות לרוב פרסומים של חברות מוכרות וגדולות על גבי אוטובוסים, ולכן עסק פחות מוכר שבוחר במהלך הזה ממתג עצמו כעסק איכותי ומצליח וכך גם כדאי עבור קהל הלקוחות.
  • אוטובוסים נעים באזורים רבים בכל רחבי הארץ, וישנם אוטובוסים שבכל יום נמצאים באזור אחר כך שהחשיפה למודעות הפרסומיות על האוטובוסים היא רחבה יותר וכך אפקטיבית.
  • אוטובוס הוא כלי תחבורה גדול מאוד, דבר המאפשר לתלות מודעות גדולות שמושכות את העין ויוצרת סקרנות אצל הנחשפים אליהן.
  • הודות לגודל של המודעות שאפשר לפרסם על אוטובוסים, עסקים יכולים לבחור במודעות כמה שיותר גדולות, בולטות, צבעוניות ויצירתיות.
  • בשונה מפרסומות בטלוויזיה או ברדיו, הקהלים שנחשפים לפרסומים על גבי אוטובוסים לא יכולים להתעלם מהם כיוון שהם עומדים להם מול העיניים, כמו במקרה של רכב שעומד מאחורי אוטובוס ברמזור.
  • הצורך במיקוד החשיפה עולה בכל מהלך שיווקי שעושים, ובאמצעות פרסום שמאפשר לעשות זאת בקלות על ידי התאמת סוג המודעה לקו האזורי שהאוטובוס נוסע בו, כך שרק קהלים רלוונטיים נחשפים למודעה הפרסומית.
  • בהשוואה לשיטות שיווק אחרות, הפרסום על גבי אוטובוסים נחשב נמוך יחסית במיוחד כשהתועלת של הפרסום היא גבוהה. 

האם יש חסרונות לפרסום על אוטובוסים?

נוסף ליתרונות של הפרסום, יש כמה חסרונות למהלך שיווקי זה שכדאי להזכיר. אחד מהם נוגע לעניין מיקוד הקהלים בתהליך הפרסום, שלמרות שאפשר לבחור את האזור בו הפרסום יעבור עם האוטובוס – עדיין אין אפשרות למקד את הקהלים בפילוחים על פי גיל, מין, מצב משפחתי, תחומי עניין וכו'. בנוסף, יש להחליט באופן ברור בנוגע לקריאייטיב של המודעה לפני שהיא מודפסת, ולזכור כי אין אפשרות להחליף אותה בתדירות גבוהה כמו מודעות פרסומיות שמעלים בדיגיטל.

כמה עולה הפרסום על אוטובוס?

עלות הפרסום על גבי אוטובוסים נעה בין כמה מאות עד אלפי שקלים, כאשר יש מקרים בהם פרסום יכול להגיע אפילו עד עלות של עשרות אלפי שקלים. המחיר הסופי של פרסום נקבע על פי פרמטרים רבים כמו כמות האוטובוסים עליהם רוצים לפרסם את המודעה השיווקית, המקומות אליהם האוטובוסים יגיעו בארץ וגם תקופת הפרסום המבוקשת.

כאשר מחליטים ללכת על דרך הפרסום הזו, כדאי לוודא כי העלות הסופית כוללת גם את תהליך הפקת המודעות, העיצוב הגרפי וההדבקה שלהן על גבי האוטובוסים נוסף על עלויות הפרסום עצמן.

האם אפשר לפרסם רק על גבי אוטובוסים?

הפרסום הפך להיות מהלך שיווקי יעיל עבור עסקים רבים, מקומיים וגם ארציים, אך למעשה דרך הפרסום איננה אפשרית רק על כלי תחבורה אלו. ההמלצה היא לנסות לשלב את תליית המודעות הפרסומיות על גבי רכבים אחרים שנעים על הכביש, בדגש על רכבים ציבוריים שמגיעים לאזורים רבים בארץ כמו מוניות שירות, מוניות ספיישל ואפילו רכבי הסעות של חברות פרטיות.

כיצד לפרסם את העסק בצורה יעילה באמצעות מודעה על אוטובוס?

המטרה המרכזית בפרסום על גבי אוטובוס היא להשיג את החשיפה השיווקית הטובה ביותר לעסק, זאת אפשר לעשות באמצעות אפיון מקדים של המודעה הפרסומית לפני שהיא יוצאת לפרינט. יש לכלול בה באופן בולט וברור את שם העסק, הלוגו של העסק ולהעביר את המסר השיווקי באמצעות תמונה גדולה שמושכת את העין, ולצרף אליה טקסט קצר וקולע שיצליח לחדור לתודעה ולהישאר בה זמן מה.

חברת ירדן גרופ
חברת ירדן גרופ

גאים להוביל את ענף האינטרנט בישראל עם 800+ אתרים בבעלותנו במגוון רחב של תחומים פורטלים מובילים עם מאות אלפי גולשים, בנוסף מקדמים מגוון רחב של אתרים באמצעות קידום אורגני, מומן, וקניית קישורים

להזמנת קישורים ותוכן אונליין
לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
בניית תכנית שיווק באינטרנט
בניית תכנית שיווק באינטרנט

מפרסמים רבים כיום בוחרים להעביר את מירב מאמצי השיווק שלהם לעולם הדיגיטל. עולם הדיגיטלי מבטיח לכלל המפרסמים בו ליהנות מיתרונות רבים על פני אפשרויות הפרסום

פיתוח אתרים
פיתוח אתרים

פיתוח אתרים – עולם השיווק והפרסום בעולם שינה את פניו במהלך השנים האחרונות ככלל ניתן להגיד שהדרך שבה מרבית העסקים מפרסמים ומשווקים את העסקים שלהם

אחסון אתרים
אחסון אתרים

אחסון אתרים – בשל מעבר העולם לשיווק ופרסום בצורה דיגיטלית, כל בעל עסק חייב להחזיק בידיו אתר אינטרנט עסקי לא מדובר על סוד שעולם השיווק

נכסים דיגיטליים
נכסים דיגיטליים

כיצד הקורונה השפיעה על תחום הנכסים הדיגיטליים והביאה את התחום הזה לקדמת הבמה בימינו? לעתים קיימת כבר הרגשה שאנשים משתמשים בקורונה ככלי לתאר כל שינוי

קידום אתרים לעסקים
קידום אתרים לעסקים

מרגישים שהעסק שלכם תקוע? ההכנסות לא גדלות והקהל לא מתרחב? הגיע הזמן להשקיע קצת באתר העסק שלכם. כפי שכבר הבנתם, היום הכל מתחיל ונגמר באינטרנט.

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך