פרסום לעסקים

מה בעמוד זה?

פרסום לעסקים

פרסום עסקי הוא סוג של שיווק המסייע לאנשים ועסקים למכור את המוצרים והשירותים שלהם. פרסום יכול ללבוש צורות רבות, כגון פרסומות בטלוויזיה, מודעות מודפסות במגזינים או פוסטים ברשתות חברתיות שונות.

פרסומת עסקית מצליחה מעבירה את המסר של המפרסם ומשכנעת את הקהל לפנות לבית העסק .

שלוש הדרכים הנפוצות ביותר ליצור מודעה אפקטיבית הן על ידי בניית סיבה טובה למה כדאי לפנות דווקא לבית עסק זה, יצירת קשר רגשי עם הצופה והפקת סלוגן או ג'ינגל קליט.

שיטות עבודה מומלצות לפרסום:

  • צור טיעון שהצופים שלך יתחברו אליו וגם ישתכנעו ממנו
  • מצא דרכים יצירתיות להתחבר לצופים ברמה רגשית (למשל, השתמש בהומור)
  • השתמש בוויזואליים חזקים בפרסומות שלך

פרסום עסקי הוא שימוש בפרסומת על מנת לקדם את העסק ואת מה שהוא מציע. ניתן להשתמש בסוגים רבים ושונים של פרסום, כגון מודעות מודפס, פרסומות בטלוויזיה, ברדיו ועוד.

שיווק דיגיטלי ומיתוג.

פרסום עסקי הוא טכניקת שיווק שחברות משתמשות בה כדי ליצור מודעות למותג או למוצר שלהן, היא אבן היסוד של האסטרטגיה של כל עסק. זה מאפשר לחברות להגיע ללקוחות פוטנציאליים באמצעות המדיה השונה כמו טלוויזיה, רדיו, אינטרנט, מדיה חברתית וכו'.

חברות מפרסמות את המוצר או השירות שלהן במטרה להגדיל את המכירות וההכנסות על ידי משיכת לקוחות חדשים או חיזוק הקשר עם הלקוחות הקיימים. הם ישתמשו בשם החברה כסיסמאת החברה, אשר משמשת לאחר מכן בכל חומרי הפרסום, או כביטוי עצמאי .

ישנם סוגים רבים של פרסום כולל מודעות טלוויזיה, שלטי חוצות, מודעות מודפסות וכו'. המשווק יכול גם להחליט כמה הוא רוצה להוציא על כל אחד מסוגי הפרסום.

משרדי פרסום

בעולם בו הפך להיות כל כך קל לשווק שירות או מוצר, תפקידו של משרד הפרסום עבר מהפך דרסטי. יותר ויותר חברות משתמשות במשרדי פרסום כדי לעזור להן לפרסם את המוצרים והשירותים שלהן. אבל עם כל כך הרבה עסקים בחוץ, איך אתה יודע אם בחרת נכון?

עסקים משתמשים במשרדי פרסום לכל דבר, החל מקמפיינים מיתוגיים ועד לשיווק במדיה חברתית. כיום בעלי עסקים קטנים רבים פונים לחברות שיווק דיגיטלי במקום לחברות פרסום מסורתיות מכיוון שהן מציעות פתרונות יעילים וחסכוניים יותר שניתן להתאים לצרכים האישיים.

פרסום עסקים מקוון ולא מקוון

חשיבות הפרסום

פרסום עסקי הוא פעולה של קידום מוצרים ושירותים למטרות רווח. זה כרוך בקבלת תשומת לב של לקוחות פוטנציאליים על מנת ליצור ביקוש.

ישנם שני סוגים עיקריים של פרסום עסקי: שיווק לא מקוון ושיווק מקוון.

שיווק לא מקוון כולל שימוש בשלטי חוצות, לוחות אוטובוסים, עיתונים, מגזינים, פרסומות ברדיו ומודעות טלוויזיה. אלה פופולריים מכיוון שהם מכוונים לפלחי אנשים גדולים בבת אחת כשהם מחוץ לביתם או למקום העבודה שלהם.

שיווק מקוון כולל עיצוב אתרים או אסטרטגיית מדיה חברתית המקדמים מוצרים באמצעות דפי אינטרנט או פוסטים מקוונים. סוג זה של פרסום הולך וגדל בפופולריות מכיוון שהוא מכוון בעיקר לאנשים שכבר נמצאים באינטרנט ומחפשים מידע על מוצר או שירות שהם רוצים לקנות.

חשיבות הפרסום

המודעות משמשות לקידום מוצרים ושירותים לצרכנים. זהו סוג של שיווק שעוזר לחברה להגדיל הכנסות.

פרסום משמש בצורות שונות, כגון פרסומות בטלוויזיה, פרסומות ברדיו, מדיה מודפסת, שלטי חוצות או אפילו באינטרנט. סוג המודעה הספציפי יהיה תלוי בקהל היעד.

פרסום עסקי הוא חלק מכריע בהצלחתה של כל חברה. בין אם אתם מחפשים להגביר את המודעות למותג, לבצע מכירה או להגדיל את בסיס הלקוחות שלכם, פרסום הוא המפתח שיפתח את הדלת.

עבור חלק מהעסקים, פירוש הדבר עשוי להיות שהם מסוגלים לצמצם את העלויות שלהם על ידי כך שהם סומכים על מודעות במדיה חברתית כדי ליצור לקוחות חדשים. 

הפרסום שאחרים בוחרים הוא פרסומות בטלוויזיה במהלך משבצות זמן כאשר יש סיכוי גבוה יותר שאנשים יראו וישימו לב אליהם. בסך הכל, אין אסטרטגיה אחת המתאימה לכולם לפרסום עסקי.

פרסום לעסקים: שיווק מקוון

השיטות הפופולריות ביותר של שיווק מקוון הובילה להופעתם של ערוצי שיווק חדשים. כיום ישנה עלייה בביקוש לפתרונות שיווקיים חסכוניים יותר ומספקים תוצאות טובות יותר מפרסום מסורתי.

ניתן להשיג שיווק מקוון בערוצים שונים.

כדי ליצור אסטרטגיית שיווק מקוונת יעילה, עסקים צריכים לבחור את הערוץ או שילוב הערוצים המתאים ביותר עבור קהל היעד שלהם. במדיה חברתית ,באימייל, בלוגים, שירותי קידום אתרים, ופרסום בווידאו הם כמה שיטות פופולריות לפרסום מקוון.

חברות עשויות גם להשקיע בכלים דיגיטליים כמו פלטפורמות לניהול מדיה חברתית כמו שהיא תוכנה שעוזרת להפוך את הפצת התוכן לרשתות מדיה חברתיות שונות.

פרסום הוא אחד החלקים החשובים ביותר בכל עסק. זה חשוב כי זה עוזר להפיץ את הבשורה על העסק, אבל גם כי זה יכול לעזור להגדיל את ההכנסות.

פרסום לעסקים: פרסום לא מקוון

פרסום לא מקוון הוא כאשר אתה מעלה פוסטרים או עלונים באזורים ציבוריים כדי לנסות למשוך לקוחות חדשים לעסק שלך. סוג זה של פרסום קיים כבר שנים וממשיך להיות פופולרי מכיוון שהוא לא יקר ומגיע לאנשים שאולי לא משתמשים במדיה חברתית או בצורות אחרות של שיווק דיגיטלי.

היתרונות בשיטת פרסום לא מקוון הם

– זה לא יקר

– זה מגיע לאנשים שאולי לא ישתמשו בצורות אחרות של שיווק דיגיטלי

כאשר מספר הארגונים בעולם מוכפל כל 10 שנים, העסקים פורחים.

פרסום לעסקים: פרסום דיגיטלי

לא הרבה אנשים מודעים לעובדה שתחום הפרסום הדיגיטלי הוא אחד המגזרים הצומחים ביותר בעולם. פרסום דיגיטלי לא רק דוחק החוצה את השיווק המסורתי אלא הוא גם משפיע מאוד על חיינו. הפרסום הדיגיטלי חולל מהפכה באופן שבו חברות מפרסמות את המוצרים או השירותים שלהן לקהלים הרצויים להן. זה הוביל לשיטה אישית, חסכונית ומהירה יותר להתחבר ללקוחות שלך. פרסום דיגיטלי שינה באמת את הדרך בה אנו מתקשרים אחד עם השני, והפך אותו לאישי ורלוונטי יותר.

אתה יכול למצוא מודעות דיגיטליות בכל אתר או אפליקציה שאתה מבקר או משתמש בו באינטרנט, כולל פלטפורמות מדיה חברתית כמו פייסבוק או אינסטגרם, כמו גם שירותי הזרמת וידאו כמו יוטיוב. תעשיית הפרסום היא ישות משתנה ללא הרף, אבל היא לא הולכת לשום מקום בקרוב. למעשה, המדיה הדיגיטלית נמצאת בעלייה בעשור האחרון וצפויה להמשיך את מסלול הצמיחה שלה ככל שהיא תהפוך לנפוצה יותר. בעידן הדיגיטלי, עם עליית המדיה החברתית והאינטרנט, עסקים נאלצו לבצע שינוי דרסטי באסטרטגיות הפרסום שלהם. מותג חברה חשוב מאוד עם עליית הקניות באינטרנט וחברות רבות נכנסות לאינטרנט כדי להגיע לקהל לקוחות רחב יותר. פרסומות מקוונות הן חלק קריטי בתוכנית השיווק של העסק שכן הן מספקות דרך להגיע ללקוחות פוטנציאליים שאולי לא היו מודעים למוצר או לשירות שלך קודם לכן.

פרסום לעסקים: שיטות שיווק נוספות לפרסום עסקים 

שיווק בדוא"ל: הכלי הטוב ביותר לשיווק הוא שיווק בדוא"ל מכיוון שהוא מציע דרכים יעילות לתקשורת עם לקוחות באמצעות דואר אלקטרוני. היא מאפשרת לעסקים לשלוח הודעות רלוונטיות שייקראו על ידי לקוחות שיש להם עניין בהם וגם אלו שלא. זה מאפשר לעסקים לזכות בנאמנות לקוחות וכן להגביר את המודעות למותג.

שיווק באמצעות תוכן: שיווק באמצעות תוכן פופולרי מאוד בקרב משווקים בימינו מכיוון שהוא עוזר לעסקים להיות גלויים על ידי הפקת תוכן איכותי ומרתק שימשוך עוקבים או קוראים חדשים ברשתות החברתיות.

הגיע הזמן להגדיל את העסק הביתי שלכם שהולך ומשגשג לאחרונה, ולכן החלטתם לפתוח מקום חדש לעסק בתקווה להביא יותר לקוחות. כדי שהלקוחות הקבועים שלכם ידעו שאתם גדלים ומתפתחים ועוברים למקום חדש, כמובן שכדאי לעדכן אותם אישית בכל דרך שתמצאו לנכון, אך כדי שתוכלו למשוך לקוחות חדשים ולהגדיל את ההצלחה העסקית שלכם – עליכם ליישם תהליכי פרסום לעסקים, כעת שאתם הופכים להיות עסק גדול ומפותח יותר.

אם עד היום הצלחתם להפעיל את העסק הביתי מול כמה לקוחות שהגיעו אליכם דרך בני משפחה וחברים, במעבר לעסק גדול יותר עליכם לדעת איך למשוך את קהל היעד הנכון ולבצע מהלכים שיווקיים יעילים. איך עושים זאת בצורה נכונה? בשורות הבאות נדבר על הנושא הזה בהרחבה.

פרסום לעסקים – מה החשיבות בכך?

ניתן לומר כי ללא פרסום יעיל עסקים לא יכולים להתקיים, כיוון שהם צריכים את מאגר הלקוחות שלהם שיכניסו כסף לחברה, וכך העסק יצליח להתגלגל ובסופו של דבר להצליח מבחינה עסקית. בתחום העסקי יש לא מעט תחרות, בין אם מדובר על תחומים עסקיים תחרותיים יותר או פחות, ולכן החשיבות בתהליכי פרסום לעסקים היא להצליח לבלוט מעל כולם ולמשוך כמה שיותר לקוחות.

עסק שמפרסם את עצמו בצורה מושכת, מעניינת ואיכותית יצליח יותר לעומת עסק שלא משקיע בתהליכי פרסום, כיוון שהוא מציב לעצמו את האפשרות להמשיך לגדול ולהתפתח, במקום "להישאר במקום" עם כמה לקוחות קבועים. ומה יקרה שאותם לקוחות יעזבו? העסק כמובן יקרוס. לכן פרסום ושייוק לעסקים הוא המפתח להצלחה.

כיצד אפשר לפרסם את העסק?

פרסום עסק הוא חובה לכל עסק קטן וגדול, אבל איך מיישמים זאת ומפרסמים לציבור הצרכנים את העסק? הנה כמה שיטות ודרכים:

  • תליית שלטים במקום העסק – אפשרות זו מומלצת לעסקים שפותחים או עוברים למקום חדש, גם אם הוא בתהליכי פתיחה עדיין. תליית שלטים גדולים עם שם העסק ומהותו יגרמו לעניין בקרב עוברי האורח במקום, במיוחד אם מדובר על עסק שעתיד להיפתח באזור שכונתי עם בנייני מגורים סביבו.
  • פה לאוזן – שיטה שתמיד מביאה תוצאות ולא מאכזבת, ממש כפי שהתחלתם את דרככם מלכתחילה בעסק הביתי שהקמתם. מצד שני, שיטת פרסום זו לא מצליחה להביא קהל לקוחות גדול ומספק אלא רק מסייעת למצוא דרך נוספת לפרסום יעיל של העסק החדש/מחודש.
  • פרסום בשלטי חוצות בעיר – מתכננים לפתוח את העסק בעיר גדולה בארץ? הכינו את תושבי המקום לכך באמצעות תלייה של שלטי פרסום במקומות ייעודיים לכך בעיר. אלו ככל הנראה יהיו קהל הלקוחות העיקרי שלכם, ולכן שווה להשקיע בפרסום המקומי.
  • פרסום על אוטובוסים – זוהי שיטה אולי מעט וותיקה, אך מאפשרת להשיג חשיפה גדולה ורחבה של קהל צרכנים שנמצאים "שבויים" מול מודעות פרסומיות גדולות שמופיעות על אוטובוסים בכבישים שונים בארץ.
  • חלוקת עלונים – גם זו שיטת פרסום וותיקה, אך נמצאת יעילה וגם זולה יחסית כיוון שעלויות ההדפסה של עלוני הפרסום יכולים להסתכם בכמה מאות שקלים בודדים, במקביל לקבל חשיפה גדולה. פרסום כזה יהיה מומלץ לרוב לעסקים שכונתיים, כך שחלוקת העלונים תתבצע בדירות מגורים באזור.
  • פרסומות ברדיו/טלוויזיה – הליכי פרסום אפקטיביים ומומלצים, אך גם כרוכים בעלויות לא קטנות של הפקת פרסומת, הקלטה/צילום וכמובן תשלום הפרסום לערוצי המדיה השונים.
  • פרסום ברשת האינטרנט – אופציה זו היא פופולרית ויעילה עבור סוגים רבים של עסקים, כיוון שברשת האינטרנט יש מגוון של פלטפורמות פרסום ייעודיות המציעות עלויות פרסום במחירים אטרקטיביים, הגדרת תקציב פרסום מראש, יצירת מודעות פרסומיות לבד ובהתאמה אישית וכו'.

איזו שיטת פרסום היא המומלצת ביותר?

איזו שיטת פרסום היא המומלצת ביותר

התשובה לכך תלויה בסוג העסק הדרוש פרסום, כיוון שבהתאם לכך ניתן להתאים את הזירה הטובה ביותר לפרסום בעיקר מבחינת עלויות הפרסום. הרבה עסקים משקיעים תקציבים גדולים לפרסום שמעניק חשיפה ומושך לקוחות, אך בפועל החזר ההשקעה רחוק מלהיות אפקטיבי ומשתלם עבור עסק קטן לדוגמא.

לכן הבחירה בשיטת הפרסום תלויה בפרמטרים רבים ומגוונים, שאלו מאפשרים לעסק לשקול את המהלכים האסטרטגיים הייעודים והמתאימים ביותר לפרסום שלו. עסק קטן בתחילת דרכו יהיה באופן טבעי עם תקציבי פרסום קטנים יחסית, ולכן עבורו זירות הפרסום הרלוונטיות יהיו לרוב פרסום אונליין באמצעות מודעות שיווקיות בגוגל, פייסבוק, אינסטגרם ורשתות חברתיות אחרות.

פרסום לעסקים באמצעות משרד פרסום מקצועי

החשיבה והשיקולים העומדים מאחורי פרסום נכון ואפקטיבי של עסק צריכים להיות מקצועיים בעיקרם, ולכן ההמלצה היא להיעזר באנשי מקצוע מומחים לפרסום עסקים בזירות השונות. משרד פרסום מקצועי יידע לאפיין את הצרכים והמטרות השיווקיות של כל עסק, וכן להתאים את מהלכי השיווק לתקציב שעומד לרשותו ולמקסם את התועלת של השיווק – ולאפשר החזר השקעה איכותי עבור הפרסומים השונים שבוצעו בפועל.

כדאי לחפש אחר משרד פרסום ששולט בכל הזירות הפרסומיות, כך שיאפשר לשלב בין פרסום אופליין לפרסום אונליין על פי הרלוונטיות של קהלי היעד המתאימים עבור העסק.

 

פרסום לעסק יכול להתפרש להרבה מובנים, חלק יראו את הפרסום לעסק בתור דבר שבא מפה לאוזן, חלק יראו את זה כקידום ממומן ואחרים יכולים לראות פרסום לעסק בתור קידום אורגני. כל אחת מהשיטות שציינו עד עכשיו הן שיטות מעולות כדי להפוך את העסק שלכם למוכר, אבל כל עוד לא תעשו את זה נכון אתם יכולים להיכנס ללא מעט צרות… פרסום לעסק חייבת להיות מבוצע על ידי חברה מקצועית שיודעת להנגיש את התוכן שלכם לקהל היעד שלכם. לפניכם כל מה שאתם צריכים לדעת על איך לפרסם את העסק שלכם נכון, האם אפשר לעשות את זה באופן עצמאי ומהם המונחים שאתם צריכים להכיר.

 

מה ההבדל בין פרסום אורגני לממומן?

פרסום אורגני ופרסם ממומן אילו שני מונחים שאתם הולכים לשמוע הרבה לפני שאתם מתחילים בקמפיין פרסום לעסק. יש הבדל מהותי בין שני המונחים, וההבדל משתנה לא רק מבחינת קהל היעד או היעדים שאתם רוצים להשיג מהקמפיין אלא גם מהמקומות בהם רצוי להשתמש בכל אחד מהגורמים. לפני שאתם מתחילים בכלל לחשוב על שיווק באופן עצמאי כדאי שתכירו את המונחים לעומק.

קידום ממומן קידום ממומן הוא קמפיין שאתם משלמים עליו והוא מופיע בתור קידום ממומן. קידום ממומן מופיע בגוגל בתור "מודעה", בפייסבוק בתור "Sponsored" וכמו כן בכל מדיה חברתית אחרת. קידום ממומן בעיקרון נועד כדי לקדם את הקידום הממומן של אותה מדיה, הוא פחות יעיל עבור הלקוח. נדייק, קידום ממומן הוא דבר מאוד חיובי עבור העסק שלכם כאשר מדובר על קידום ממומן דרך הפייסבוק או ברשתות החברתיות, כאשר מדובר על גוגל זה פחות משתלם. המחיר אותו תשלמו עבור קידום ממומן יהיה בהתאם למספר הפעמים שנכנסו ללינק שלכם או לפי מספר הפעמים שנחשפה המודעה שלכם. המחיר הממוצע של פרסום בגוגל יהיה מעל 2 דולר ללחיצה, אצל פייסבוק המחיר יכול להיות פחות מדולר, לכן אם כבר קידום ממומן אז דרך פייסבוק. 
קידום אורגני קידום אורגני הוא קידום שנעשה באמצעות הוספת תכנים לאתר שלכם, בניית אלמנטים שעובדים בסנכרון עם האלגוריתם של גוגל וכן הלאה. המטרה היא לקדם את האתר שלכם על ידי הטמנת מילות מפתח בתכנים באתר ובנייה נכונה. קידום אורגני הוא כלי מאוד חשוב בגוגל, עם קידום אורגני נכון אתם יכולים למצוא את עצמכם בדירוגים הגבוהים ביותר של גוגל, ואם אתם מופיעים בראש הרשימה של גוגל זה אומר שחברת הפרסום איתה אתם עובדים עושה עבודה מעולה. לכן, כאשר אתם בוחרים חברה איתה תעבדו אנחנו מציעים לכם להסתכל על האופן בו היא מקדמת את הלקוחות שלה באופן אורגני יותר מאשר קידום ממומן. 

אתר לעסק או דף עסקי בפייסבוק?

פרסום לעסק מחירים

מה עדיף לכם, אתר או דף עסקי בפייסבוק? התשובה משתנה מעסק לעסק ובהתאם לקהל היעד שלכם. קהל היעד שלכם הם הלקוחות הפוטנציאליים לעסק, ככה גם אתם מנתבים את הקידום הממומן שלכם. אנחנו חושבים שהשילוב בין שניהם יכול לעשות טוב לעסק שלכם, אתם צריכים להיות בכל מדיה בה הלקוחות שלכם נמצאים. גם באינסטגרם יש לא מעט הפתעות שיכולות לגרום לעסק שלכם לעלות כמה שלבים למעלה. אבל מצד שני, אסור לכם להתפזר עם יותר מדי רשתות חברתיות, ככה אתם מאבדים את הכוח השיווקי שלכם ומתפזרים בכל מקום. אתם רוצים להתמקד בגג שלוש מדיות חברתיות בתור התחלה, לאחר מכן כאשר העסק עובד ויש לכם קהלים גם במקומות אחרים תוכלו לגדול ולהתפתח. 

 

מי צריך פרסום לעסק?

כל עסק שמכבד את עצמו צריך פרסום לעסק, למעשה כל עסק שרוצה להגדיל את ההכנסות שלו. היום החשיפה קשה מאי פעם, התחרות גדולה ואם אתם לא נמצאים במדיה, אתם לא נמצאים, נקודה. לא משנה במה אתם עוסקים, אתם רוצים שהפרסום שלכם יהיה כמה שיותר רחב וכמה שיותר ממוקד לקהל היעד. פרסום לעסק מבטיח לכם לקוחות חדשים שעם ניהול מוניטין נכון ושירות אדיב תוכלו למצוא לעצמכם קהל רחב של לקוחות קבועים. נוכל לספור על יד אחת עסקים שעובדים ללא פרסום לעסק ועדיין מצליחים, בדרך כלל מדובר על עסקים שבנו לעצמם שם והם קיימים כמה עשרות שנים. 

 

מהם אמצעי המדיה הרלוונטיים לכם?

כדי לוודא אילו אמצעי מדיה אתם צריכים בשביל להרחיב את השיווק ברמה הגיונית אתם צריכים להכיר את קהל היעד שלכם. זאת בעיקרון המשימה של משרד הפרסום מולו אתם עובדים, אבל אם בכל זאת אתם רוצים לעשות את זה לבד כדאי שתכירו את ההשלכות שיש לכך. קידום לא ממוקד הוא במילים אחרות זריקת כסף לפח, קידום אינטנסיבי עובד על אותו עיקרון. אתם צריכים לחשב את הרווחים שלכם היטב לפני שאתם פונים לכל קמפיין, ואם הרווחים שלכם נמוכים אתם צריכים לקבל החלטה אם להעלות את מחיר המוצר או להשקיע באופן שונה בקידום אורגני. 

 

איך נדע לבחור משרד פרסום דיגיטל מקצועי?

לא פשוט לבחור את חברת הפרסום שתנהל עבורכם את הקמפיין, יש היום לא מעט חברות שפועלות בתחום ואתם רוצים לבחור את החברה שתענה על כל הדרישות שלכם במחיר שפוי. אתם צריכים להגדיר לעצמכם תקציב לשיווק, רק לאחר מכן תוכלו בעצם לבחור משרד פרסום שיכול לעמוד בתנאים שלכם. זכרו, אתם רוצים לבחור משרד פרסום עם ניסיון ומוניטין. יש היום משרדי פרסום בעלי מוניטין של למעלה מ-10 שנים. ככל שהתחום בו אותם משרדי פרסום עובדים הוא יותר רחב ככה תדעו שנפלתם על מקום מקצועי. מה הכוונה? ברגע בו משרד הפרסום נוגע בכל האלמנטים שיכולים לעזור לכם לפתח את העסק שלכם אתם נמצאים במקום הנכון. האלמנטים אינם רק שיווק, אלא גם בניית אתרים, ניהול קמפיינים, ניהול מוניטין, באנרים וכן הלאה. 

 

כמה עולה פרסום לעסק?

כפי שציינו, המחיר נקבע לפי המחיר אותו אתם יכולים וצריכים להשקיע. אם ניקח את המחיר עבור פרסום לעסק בפייסבוק המחיר יהיה עבור כל הקלקה בין 0.5 אג' ועד 2.5 ש"ח. המחיר משתנה בהתאם לסוג הקמפיין, עליכם גם לקחת בחשבון את עלות ניהול הקמפיין שיהיה בטווח ה-1,000 ש"ח, תלוי בסדר גודל העסק. ניהול הקמפיין הוא מאוד קריטי כדי לדעת עד כמה השיווק הוא ממוקד. כאשר מדובר על קידום ממומן דרך גוגל קחו בחשבון שהעלויות גבוהות יותר, לכן מומלץ לבחור בקידום אורגני. המחיר של קידום אורגני תלוי בכמות התוכן הנדרש או אם מדובר על בניית אתר מאפס. המחיר של בניית אתר בסיסי מתחיל מ-2,000 ש"ח. המחיר של כתיבת תוכן יהיה בערך 0.3 אג' למילה ומעלה. יש הבדלים בין מחירים של מאמרי SEO לבין מאמרים אינפורמטיביים. יש מקומות מקצועיים שיכולים להציע לכם חבילה כוללת לכל העלויות הכרוכות בפרסום העסק שלכם. וזכרו, לאחר פרסום לעסק מגיע שלב לא פחות חשוב והוא ניהול מוניטין. תוכלו לעשות זאת באופן עצמאי או דרך חברה מקצועית, הראש שלכם בסופו של דבר צריך להיות אך ורק בעסק עצמו ובלקוחות שלכם. 

עולם הפרסום והשיווק משחר ההיסטוריה, ועד לכניסת השיווק הדיגיטלי והאינטרנטי לחיינו

משחר ההיסטוריה של עולם המסחר, בעלי עסקים הבינו את החשיבות של פרסום ושיווק עסקים עוד מהרגע הראשון. ההנחה הפשוטה הייתה כזו – בעלי עסקים, נותני שירות, בעלי מוצר/ או מותג כלשהו הבינו שעליהם לנסות כל הזמן להרחיב ולהגדיל את מאגר הלקוחות שלהם, זאת על מנת לגדול, להתפתח, ובסופו של דבר להגדיל את ההכנסה הכוללת שלהם בתור בעלי העסקים. בעבר, שיטות הפרסום והשיווק היו פשוטות יותר וכללו שיטות פרסום ושיווק שונות כגון – חלוקת פלאיירים פיזיים לאנשים ברחבי העיר, שלטי חולצות גדולים בכבישים ראשיים, כתבות, פרסומות, וכרזות בכתבי עת ועיתונים מפורסמים, פרסומות טלוויזיה בערוצי הטלוויזיה השונים, ועוד. עם כניסת האינטרנט לחיינו, ומעבר רוב העולם למדיה הדיגיטלית, גם עולם הפרסום והשיווק של עסקים ומוצרים עבר לרשת זו, בעקבות ההבנה של בעלי עסקים וסוחרים כיצד ניתן לנצל את רשת האינטרנט לטובת הגדלת מאגר הלקוחות והגדלת ההכרה של העסקים שלהם.

פרסום דיגיטלי לעסקים – המעבר של עולם השיווק לאתרי האינטרנט והרשתות החברתיות השונות

בשנים האחרונות ניתן לזהות את כניסת האינטרנט לכלל תחומי המחייה, וההשתלטות שלה על כמעט כל דבר אשר היה מתבצע בעבר מחוץ לאינטרנט. בעולם המסחר והקנייה למשל, ניתןבימינו, פרסום דיגיטלי לעסקים הוא הדבר החם ביותר! ומעטים בעלי העסקים ונותני השירות שטרם בחרו להשתמש בשיטה זו לשיווק העסק שלהם. לראות כי מרבית הצרכנים והקונים עברו לבצע את הקניות שלהם באמצעות האינטרנט. למעשה, על פי מחקר אשר בוצע במדינת פילדלפיה שבארצות הברית, 73 אחוזים מכלל האזרחים במדינה זו, העידו בשנת 2019 כי הם מבצעים את הקניות והרכישות שלהם באמצעות האינטרנט ובעזרת הטלפונים הסלולריים, שמא הם היו מעוניינים להתחיל לבצע את הרכישות שלהם באופן הנ“ל.

עם גדילת עולם הסחר והקנייה האינטרנטי, גם בעלי העסקים הבינו – הלקוחות הפוטנציאליים שלנו, והלקוחות הקיימים שלנו נמצאים בעיקר ברחבי האינטרנט, ועל מנת לאתר אותם או לשמור על הלקוחות הקיימים, עלינו להשתמש בצורה נבונה בכלים שהמרחב האינטרנטי מציע לנו.
ובימינו, פרסום דיגיטלי לעסקים הוא הדבר החם ביותר! ומעטים בעלי העסקים ונותני השירות שטרם בחרו להשתמש בשיטה זו לשיווק העסק שלהם. הפרסום הדיגיטלי לעסקים חורש תחומים רבים, וניתן לבצע אותו בדרכים רבות ומגוונות, בין היתר באמצעות דרכים חינמיים, דרכים בתשלום, דרכים מורכבים, ועוד.

מדוע כל בעל עסק חייב לפרסם את עצמו באמצעות פרסום דיגיטלי לעסקים?

התשובה לשאלה הזו היא מאוד פשוטה. בגלל שהקהל שלנו, לא משנה אם מדובר בנשים בגיל המעבר, גברים המחפשים זוגיות, בנות נוער שמכורות לאופנה או אנשים שמעוניינים לקבל מידע על קנייה ומכירה של ענתיקות נמצא ברשת. הגולשים נמצאים בגוגל, הם נמצאים ברשתות החברתיות כמו פייסבוק, גוגל פלוס, אינסטגרם, יוטיוב ולינקדין. הם שם ולכן זה פשוט בזבוז לא לנצל את הפלטפורמות האלה לטובתכם. אם תשקיעו בפרסום דיגיטלי לעסקים שתואם את קהלי היעד של העסק, שמתאים לתקציב שלכם, שרלוונטי למטרות ולערכים שלכם, תוכלו למקסם את היתרונות של פרסום דיגיטלי לעסקים ויחד עם זאת להביא עוד ועוד לקוחות לעסק הזה. זה פשוט. אם אתם לא שם אתם פשוט לא קיימים ויותר מזה, אם אתם לא משקיעים בבניית אסטרטגיית פרסום דיגיטלי לעסקים לאורך זמן אתם מוצאים את עצמכם משאירים מקום למתחרים שלכם.

מה זה אומר פרסום דיגיטלי לעסקים? ובאיזה אופן הפרסום הדיגיטלי יכול לתרום לעסק שלי?

השיווק והפרסום הדיגיטלי לעסקים מתייחס למעשה לפעולות השיווקיות בתחום הפרסום של החברה שבבעלותכם אשר מתבצעות בעזרת האינטרנט. תחת המושג "אינטרנט: ניתן להתייחס בעצם ל- אתרי אינטרנט עסקיים, פרסום ממומן באמצעות מנועי חיפוש (גוגל), פרסום העסק בעזרת עמודים שיווקיים ברשתות החברתיות ובמדיות החברתיות השונות, פרסום ממומן בתשלום בשרתות החברתיות, המלצות במנועי חיפוש ופורומים, ועוד דרכים רבות ומגוונות. נקודת ההנחה שעליכם להתבסס עלייה בתור בעלי העסק הינה – באיזה פלטפורמה אינטרנטית ובעזרת אילו אמצעים שיווקיים דיגיטליים אתם יכולים להגיע אל האנשים שיכולים להתעניין במוצר שאתם מוכרים, כלומר הלקוחות הפוטנציאליים של העסק או של החברה שלכם. יש להבין ולדעת – עולם הפרסום הדיגיטלי לא מסתכם בסתם כתבה, פרסומת או כרזה עבור העסק שלכם, אלא מדובר כאמור בנושא מורכב ועמוק, אשר דורש בניית אסטרטגיה שיווקית בראייה כוללת והבנה של העסק שלכם.

עולם המיתוג העסקי והפרסום הדיגיטלי לעסקים בכלל, הוא תחום גדול אשר חורש תחומים ואזורים אינטרנטיים רבים. עולם זה מתאים לבעלי עסקים, חברות קטנות, נותני וספקי שירות, בעלי מוצר כלשהו, ועוד, אשר מעוניינים להגדיל את החשיפה השיווקית שלהם, לשמור על מאגר הלקוחות הקיים בתור לקוחות נאמנים, או מעוניינים להשיג ולגשת על קהל יעד ולקוחות פוטנציאליים חדשים עבור העסק שלכם. בסופו של דבר – שיווק דיגיטלי ופרסום דיגיטלי לעסקים מומרים בסופו של דבר להכנסה גבוהה יותר עבורכם, בעלי העסקים. על מנת שתכירו ותבינו מה סוג השיווק הדיגיטלי המומלץ ביותר עבורכם, במאמר זה נפרט עבורכם על שיטות שיווק דיגיטליות שונות ומגוונות.

פרסום דיגיטלי לעסקים – על שיווק דיגיטלי ברשתות החברתיות

הפעילו את הראש לרגע ותנסו לחשוב על חבר, אדם, או בעל משפחה שלא מחזיק בידיו חשבון פייסבוק או אינסטגרם. ובכלל, עולם הרשתות החברתיות והמדיות החברתיות לא מסתכם כיום רקשיווק דיגיטלי ופרסום דיגיטלי לעסקים מומרים בסופו של דבר להכנסה גבוהה יותר עבורכם, בעלי העסקים. על מנת שתכירו ותבינו מה סוג השיווק הדיגיטלי המומלץ ביותר עבורכם, במאמר זה נפרט עבורכם על שיטות שיווק דיגיטליות שונות ומגוונות. בפייסבוק או באינסטגרם. יוטיוב, טוויטר, טיקטוק, ועוד רשתות רבות חברתיות אשר קמות להן בכל יום, מהוות חלק משמעותי ונרחב בחיים של כמעט כל בן אדם בימינו. על פי מחקר אשר בוצע בגרמניה, ל85 אחוז מכלל אוכלוסיית אירופה ישנו חשבון פעיל בלפחות רשת חברתית אחת, והאדם הממוצע מבזבז 4 שעות ביממה לפחות על גלישה ברשתות החברתיות ובמדיות החברתיות השונות.

רשתות ומדיות חברתיות הפכו ברגע קטן לפקטור מרכזי ושחקן ראשי בעולם השיווק והפרסום הדיגיטלי עבור עסקים בימינו – הרשתות החברתיות מאפשרות הגעה לכמות רבה של אנשים, ניתן להגיע לאנשים על פי תחומי ענין ומאפיינים שונים, וחשוב לא פחות, ניתן לשמור על קשר בצורה פשוטה וישירה מול לקוחות. כל הנתונים הללו הובילו לכך שרשתות חברתיות הינן פלטפורמה מרכזית וחשוב בעולם השיווק, ויש לקחת את הרשתות החברתיות והמדיות השונות בחשבון כאשר אנחנו חושבים על הכנסת העסק שלנו ועולם הפרסום והשיווק האינטרנטי.

פרסום דיגיטלי לעסקים – שיווק אורגני (SEO) לעסקים באמצעות גוגל

 גוגל, הינה מנוע החיפוש המוביל ופחות או יותר מנוע החיפוש היחיד שרלוונטי כיום בשוק. במידה שתקימו או שכבר הקמתם אתר אינטרנטי עבור העסק שלכם, אזי שאתר זה יופיע כאמור במנועפרסום דיגיטלי לעסקים – שיווק אורגני (SEO) לעסקים באמצעות גוגל  גוגל, הינה מנוע החיפוש המוביל ופחות או יותר מנוע החיפוש היחיד שרלוונטי כיום בשוק. החיפוש של גוגל. עתה החישוב הוא פשוט – אנשים שגוללים ומשתמשים במנוע החיפוש של גוגל, יעדיפו להיכנס לאתרי אינטרנט אשר מופיעים בקדמה של החיפוש של גוגל, ולעתים אנשים רבים אפילו לא יגיעו ויראו את התוצאות הנמוכות יותר בסדר העדיפות של מנוע החיפוש. בנוסף לכך, אנשים נוטים לשים יותר אמון באתרי אינטרנט אשר מופיעים בקדמת התוצאות של גוגל, שכן אתרים אלה נתפסים בעיניי הקהל הרחב כאמינים או בטוחים יותר. מכאן המטרה הינה פשוטה – המטרה שלנו היא שאתר האינטרנט שלנו יופיע כמה שיותר גבוה במנוע החיפוש של גוגל. כיצד ניתן לעשות את זה? צעד משמעותי וחשוב שיאפשר זאת הינו הקידום האורגני בגוגל. קידום אורגני בגוגל או SEO  בשפה המקצועית, הינו אופטימיזציה של אתרי האינטרנט על פי המדד של גוגל, כדי לגרום לגוגל לבחור את האתר שלכם ולמקם אותו במיקום גבוה יותר. אילו נתונים יכולים לקדם את האתר שלי בצורה אורגנית בגוגל? ישנם נתונים שונים אשר גוגל לוקחת בחשבון כאשר היא מקמת את האתרים השונים במנוע החיפוש – נוחיות האתר, התאמת האתר לטלפונים הניידים, תוכן איכותי באתר, נראות ואסטטיות, ועוד.

פרסום דיגיטלי לעסקים – שיווק דיגיטלי בגוגל וברשתות חברתיות באמצעות מימון כספי

בעוד הקידום האורגני בגוגל הינו מצד אחד אמצעי נהדר ויעיל, אך מצד שני דרך שיווק איטית אשר דורשת עבודה יסודה ואיטית עם סבלנות, אזי שיש דרך נוספת אשר מתאימה יותר לעסקיםהיתרונות של שיטות שיווק זו בפרסום דיגיטלי לעסקים, הינה שניתן לקבל תוצאות בפרק זמנים מהיר מאוד, תוך כדי שגוגל לדוגמה נותנת לכם נתונים סטטיסטיים כל הזמן על מנת שתוכלו ללמוד את השיווק הממומן שעשיתם, ובכך לשפר אותו כל הזמן תוך כדי תנועה. ולבעלי חברות אשר לא מעוניינים להמתין ולעבוד בצורה איטית, ומעוניינים בקידום מהיר שיקרה ברגע נתון. לדוגמה, אדם אשר מקיים אירוע אשר מתחרש בעוד כשבוע, ומעוניין תוך מספר ימים להגדיל את החשיפה של אנשים לאירוע, על מנת להגדיל את קצב מכירת הכרטיסים לאירוע זה.
הקידום הממומן כשמו הוא – שיווק אשר דורש תשלום עבור הקידום של אתר האינטרנט שלכם או של דף העסק ברשתות החברתיות. השיווק הממומן עובד בצורה דומה למכירה פומבית – ניתן להציע סכומי כסף שונים עבור פרסום העסק שלכם, אך גוגל, פייסבוק, או שאר המדיות אשר מציעות קידום ממומן לעסקים, יבחרו ויקדו בראש מנוע החיפוש ובעדיפות גבוהה יותר את מי שבחר לשלם ולהגדיר את התקציב הגבוהה ביותר עבור הפרסום והשיווק שלו.
בתחומים מסוימים, השיווק הממומן יכול להיות טריקי וקשה, שכן ישנם תחומים שבה עסקים רבים משתמשים בדרך זו, ועל כן ישנה תחרות רבה בין מי יקודם קודם לכן, וכך גם הסכום שתאלצו לשלם הינו גבוהה יותר. היתרונות של שיטות שיווק זו בפרסום דיגיטלי לעסקים, הינה שניתן לקבל תוצאות בפרק זמנים מהיר מאוד, תוך כדי שגוגל לדוגמה נותנת לכם נתונים סטטיסטיים כל הזמן על מנת שתוכלו ללמוד את השיווק הממומן שעשיתם, ובכך לשפר אותו כל הזמן תוך כדי תנועה.

פרסום דיגיטלי לעסקים כמה זה אמור לעלות לי ?

ובכן, אין ספק שמדובר באחת השאלות היותר פופולאריות שבעלי עסקים שעדיין לא התחילו לפרסם את עצמם אונליין, או לחילופין שמפרסמים את עצמם אבל הפרסום לא עולה בקנה אחד עם המטרות שלהם שואלים.  אז כמה פרסום דיגיטלי לעסקים באמת אמור לעלות. אז יש כמה קריטריונים שמשפיעים על העלות הסופית.

התקציב שלכם ככל שיש לכם עסק גדול יותר, לרוב המחיר שתהיה מוכנים לשלם בכל חודש על שיווק ופרסום עולה.
שיטת הפרסום יש שיטות הנחשבות ליקרות יותר כמו למשל קידום ממומן בגוגל, בהשוואה לשיטות הנחשבות לזולות יותר כמו למשל קידום אורגני או קידום אורגני ברשתות החברתיות.
מסיביות בעוד יש כאלה שמעדיפים לשמור על פרסום תחת פרופיל נמוך למשל לשלוח ניזולטר אחת לחודש עבור קהל הלקוחות שלהם, אחרים מעדיפים פרסום אגרסיבי שכמובן יעלה את העלות החודשית.

העלות הממוצעת עבור פרסום דיגיטלי לעזקים נעה בין 1,500-50,000 ש“ח בחודש. לפני שאתם מחליטים כמה כסף אתם רוצים להשקיע מומלץ מאוד לבנות אסטרטגיית פרסום דיגיטלי חכמה שתואמת את המוצרים או השירותים שאתם מציעים ללקוחות שלכם, לבצע מחקר שוק מקיף ורק אז לקבל החלטה.

חברת ירדן גרופ
חברת ירדן גרופ

גאים להוביל את ענף האינטרנט בישראל עם 800+ אתרים בבעלותנו במגוון רחב של תחומים פורטלים מובילים עם מאות אלפי גולשים, בנוסף מקדמים מגוון רחב של אתרים באמצעות קידום אורגני, מומן, וקניית קישורים

להזמנת קישורים ותוכן אונליין
לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
פרסום עסקים בחריש

על מנת לפרסם עסקים צריך להכיר את פלטפורמות הפרסום השונות. כיום אחת מפלטפורמות הפרסום המרכזיות היא האינטרנט. על פרסום עסקים בחריש באינטרנט נרחיב במאמר הבא. 

פרסום עסקים בעומר

על מנת לפרסם עסקים צריך להכיר את פלטפורמות הפרסום השונות. כיום אחת מפלטפורמות הפרסום המרכזיות היא האינטרנט. על פרסום עסקים בעומר באינטרנט נרחיב במאמר הבא. 

פרסום עסקים בתל-אביב

על מנת לפרסם עסקים צריך להכיר את פלטפורמות הפרסום השונות. כיום אחת מפלטפורמות הפרסום המרכזיות היא האינטרנט. על פרסום עסקים בתל-אביב באינטרנט נרחיב במאמר הבא. 

פרסום עסקים ביפו

על מנת לפרסם עסקים צריך להכיר את פלטפורמות הפרסום השונות. כיום אחת מפלטפורמות הפרסום המרכזיות היא האינטרנט. על פרסום עסקים ביפו באינטרנט נרחיב במאמר הבא. 

פרסום עסקים בקריות

על מנת לפרסם עסקים צריך להכיר את פלטפורמות הפרסום השונות. כיום אחת מפלטפורמות הפרסום המרכזיות היא האינטרנט. על פרסום עסקים בקריות באינטרנט נרחיב במאמר הבא. 

פרסום עסקים בשוהם

על מנת לפרסם עסקים צריך להכיר את פלטפורמות הפרסום השונות. כיום אחת מפלטפורמות הפרסום המרכזיות היא האינטרנט. על פרסום עסקים בשוהם באינטרנט נרחיב במאמר הבא. 

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך