אם אתם שואלים מדוע פרסום ושיווק בפייסבוק כה פופולאריים, בגדול, זה בגלל שמודעות פייסבוק יעילות ביכולת שלהן להיות ממקדות למשתמשים על סמך תחומי העניין שלהם ונתונים נוספים. הנה כל מה שצריך לדעת על שיווק בפייסבוק, פלטפורמת המדיה החברתית הפופולארית בעולם.
בשנים האחרונות, פייסבוק היא פלטפורמת פרסום שנמצאת בשימוש יותר ויותר על ידי חברות כדי להגיע ללקוחות שלהן. באופן כללי, בהחלט אפשר להגיד שפייסבוק עשתה עבודה טובה כדי לגרום למפרסמים להוציא כסף על הפלטפורמה ולהפוך אותה לרווחית עבורם. עם זאת, השיווק בפייסבוק רווחי ומשתלם גם עבור מפרסמים והן עבור הגולשים עצמם.
כיצד אפשר להשתמש במודעות פייסבוק?
חברות משתמשות במודעות פייסבוק בדרכים שונות, כולל שימוש במודעות וידאו, פוסטים ממומנים וכו'. בתוך כך, פרסום בפייסבוק נהפך לחלק גדול מהשיווק הדיגיטלי הכללי מאז הקמתה של הפלטפורמה. בעזרת כלים שונים, משווקים יכולים כעת למקד את הקהל שלהם טוב יותר מאי פעם במהלך קמפיין שיווק בפייסבוק.
משווקים משתמשים בכלים של ניטור מידע ופילוח קהלי יעד, כדי ליצור מודעות מושכות יותר ומקלות על המשתמשים למצוא את מה שהם מחפשים. הם גם משתמשים בכלים האלה כדי לוודא שהמודעות לא נחסמות על ידי האלגוריתם של פייסבוק, ומגיעות לקהל המיועד בזמן ובתקציב המיועד לקמפיין.
שיווק בפייסבוק ע"י כלים לניטור מידע ופילוח קהלי יעד
הצעד הראשון בכל קמפיין שיווקי הוא לזהות את קהל היעד ולנטר את המידע שלו. בתוך כך, חשוב למשווקים לעקוב אחר מה אנשים אומרים בדף שלהם וכיצד הם מגיבים לתוכן שהם משתפים. עם כלים מהסוגים האלו, המשווקים יכולים לקבל תובנות טובות יותר לגבי התוכן שעובד ומה פחות עובד עבור הלקוח שלהם.
ישנם מספר כלים שניתן להשתמש בהם לניטור מידע ופילוח קהלי יעד במהלך קמפיין שיווקי ב-FACEBOOK. חלק מהכלים הם: Facebook Insights, Facebook Audience Insights, Google Analytics, Google Adwords וכו'. בסופו של יום, הכלים שאתם צריכים לשיווק בפייסבוק עוסקים כולם בפילוח הקהל שלכם ומעקב אחר התנהגותם. ככל שתואילו להשתמש בכלים האלו בצורה יותר מדויקת, ככה המודעות שלכם יניבו פירות עסקיים ורווחים.
הנתונים עליהם תתבססו ביצירת קמפיין שיווק בפייסבוק
שאלה טובה היא: על בסיס אילו נתונים ניתן לבצע ניטור מידע ופילוח קהלי יעד במהלך קמפיין שיווקי בפייסבוק? ובכן, ניתן לנטר מידע ולפלח אותו לפי קהלי יעד במהלך קמפיין שיווקי בעזרת כמה פקטורים. למשל, מיקוד על בסיס דמוגרפיה, תחומי עניין והתנהגויות, כמו גם מיקוד על בסיס נתונים חברתיים.
ישנן דרכים רבות ושונות לפלח קהלים בפייסבוק, אך שתי הדרכים הנפוצות ביותר מבוססות על נתונים דמוגרפיים ופסיכו-גרפיים. כשמדברים על דמוגרפיה, למעשה זוהי דרך לפלח קהלים על סמך גיל, מגדר, מיקום ותחומי עניין. כאשר מדובר על פסיכו-גרפיה, זוהי דרך לפלח קהלים על סמך תכונות האישיות שלהם כמו פתיחות לחוויות שונות.
כיצד שיווק ב-FACEBOOK שונה מקידום מסוג SEO?
שיווק בפייסבוק הוא גישה שונה לקידום העסק שלכם. קידום זה יותר פעיל ואינטראקטיבי מאשר SEO. אנשים יכולים לבקש מוצרים ושירותים, הם יכולים לשתף תוכן, הם יכולים לעשות לייק ולהגיב לפוסטים וכו'. כך או כך, המטרה היא להיות מעורב בקהילה ובקהלי היעד. ומטבע הדברים, כמובן ששיווק בפייסבוק דורש הרבה יצירתיות והבנה של פלטפורמת המדיה החברתית. צריך ליצור קשר עם הקהל, כדי לגרום לו לפעול באופן בו תרצו שיפעל.
קידום קידום אתרים הוא, בין היתר, הצגת התוכן שלכם מול הקהל הנכון, אבל זה לא המקרה בשיווק בפייסבוק. עם פרסום ושיווק בפייסבוק, צריך להתמקד בבניית מערכות יחסים ומעורבות עם הקהל שלכם כדי ליצור קמפיין מוצלח. ובבואכם לשווק בפייסבוק, תוכלו לבחור בין פוסטים אורגניים לבין פוסטים ממומנים.
פוסטים אורגניים או ממומנים בפייסבוק?
שיווק בפייסבוק יכול להתבצע בדרכים רבות, אבל הדרך הנפוצה ביותר היא באמצעות פוסטים אורגניים וכן ממומנים. פוסטים אורגניים הם אלה שמשותפים על ידי חברים, בני משפחה וחברים אחרים בקהילה. פוסטים אורגניים אינם משולמים על ידי מפרסמים או תאגידים. פוסטים אורגניים לרוב מגבירים את שיעורי המעורבות ומגיעים לרמות גבוהות יותר של נראות עם קהל היעד.
אם אתם שואלים "מה עדיף", התשובה משתנה בהתאם למוצר, השירות וסוג העסק או הענף. לרוב, ההמלצה היא לשלב פוסטים אורגניים יחד עם ממומנים כדי להפיק את המיטב מהשיווק שלכם בפייסבוק. זו צריכה להיות קומבינציה נכונה של כמות פוסטים בכל חודש, לא יותר מדי ולא פחות מדי.
טיפים ליצירת פוסט ממומן בפייסבוק
קודם כל, הכי חשוב להיות יצירתיים בפוסט שלכם. פייסבוק עוסקת כולה ביצירתיות והיא מצפה מהמפרסמים שלה להיות יצירתיים גם כן. לכן, אל תיצמדו רק ליסודות – לכו על גישה אחרת וודאו שהפוסט שלכם בולט באוקיינוס התחרות העסקית שגם ככה כבר קיים בימינו בכל תחום עיסוק. כמו כן, זכרו תמיד להיות רלוונטיים. פייסבוק היא פלטפורמת מדיה חברתית, אז ודאו שהתוכן רלוונטי לקהל. כדאי גם לבדוק איזה סוג תוכן יעבוד הכי טוב עם הקהל בפלטפורמה זו.
יצירת פוסט ממומן בפייסבוק היא לא קשה כמו שזה נראה, כל עוד הקהל הוא השיקול העיקרי בעת יצירת הפוסט. אם אתם רוצים למקד לקהל מסוים, כמו הלקוחות שלכם, אז צריך להשתמש בכלים של ניטור מידע כדי לפלח את קהלי היעד בצורה הכי נכונה. ולבסוף, קישור לתוכן אחר חשוב גם, כדי ליצור מעורבות עם הקהל ולייצר תנועה לאתר או הבלוג.
טיפים לבחירת חברת שיווק בפייסבוק
יש הרבה דברים שכדאי לקחת בחשבון בבחירת חברה לעבוד איתה עבור השיווק שלכם בפייסבוק. יש צורך לקחת בחשבון פקטורים כמו האסטרטגיות שלה במדיה החברתית, מה הניסיון שלה, איך החברה תעזור לכם להגיע לקהל שלכם, מהם השירותים והחבילות השונות שהסוכנות שיווק מציעה וכולי. כמו כן, חשוב לבדוק כמה השיווק עולה ומה כלול בחבילת הפרסום שלכם.
בנוסף, מומלץ לבדוק האם יש אחריות לתוצאות או שמא יש מדיניות אחריות להחזר כספי. לאחר מכן, בדקו האם יש עמלות או חיובים נסתרים שעליכם להיות מודע אליהם לפני קבלת שירות שיווק ופרסום בפייסבוק.
סיוע מקצועי שחשוב לקבל במהלך שיווק בפייסבוק
שיווק בפייסבוק היה דרך פופולרית ויעילה להגיע לקהל היעד שלכם. אבל, אם אינכם מודעים לשיטות העבודה המומלצות, אתם עלולים לבזבז את זמנכם וכספכם על תוכן שאינו יעיל. כאן נכנסת לתמונה חברת קידום אתרים. היא יכולה לעזור לכם לקבל יותר משיכה ותנועה לדף הפייסבוק על ידי מתן ייעוץ מקצועי, ע"י ביצוע אופטימיזציה עבור סוגי המודעות השונות ועוד.
כמו כן, חשוב לקבל עזרה מקצועית מחברת קידום אתרים אם אתם מעוניינים בשיווק בפייסבוק, כי הפרסום מורכב מהאלגוריתם של פייסבוק והעובדה שהוא משתנה כל הזמן. ישנם לא מעט אנשים שמנסים לשווק את העסק שלהם בפייסבוק ללא כל סיוע מקצועי. זה יכול להוביל לירידה משמעותית בתוצאות ואף יכול לפגוע בנוכחותכם הדיגיטלית באינטרנט. זכרו, פייסבוק הוא מקום תחרותי מאוד ואם אין לכם את האסטרטגיה הנכונה, השיווק שלכם יהיה חסר תועלת. כדי לעשות את זה נכון, הסיוע המקצועי יהיה נדבך קריטי בקמפיין שלכם.