כאשר מדובר על פרסום בפייסבוק עלויות, חשוב להבין שפייסבוק היא פלטפורמת שיווק רבת עוצמה עם הרבה הזדמנויות, אבל יכול להיות קשה לנווט בכל האפשרויות השונות. אם אתם מעוניינים להתחיל לשווק את עצמכם בפייסבוק, המדריך הבא עבורכם.
פלטפורמת הפרסום בפייסבוק היא כלי רב עוצמה להגעה לקהל ולביצוע מכירות. בתוך כך, חשוב להבין ולהכיר את סוגי המודעות בפייסבוק, את מיקומי מודעות בפייסבוק ואת היתרונות והחסרונות של מודעות פייסבוק. מאמר זה יכסה את כל מה שצריך לדעת על איך לפרסם בפייסבוק, כולל סוגי המודעות הזמינות, איך הן פועלות וכיצד הן יכולות לעזור לעסק שלכם.
מהי מודעה ממומנת בפייסבוק?
מודעה היא פוסט ממומן שמתפרסם בפייסבוק, אשר יכול להיראות על ידי אנשים אחרים שמבקרים בדף שלכם או גולשים בפיד שלהם ונחשפים לאותה מודעה. בתוך כך, ניתן להציג מודעות גם בעדכוני חדשות וכפוסטים ממומנים. פרסומת יכולה להיות תמונה או סרטון, מאמר, קישור או אפילו רק טקסט עם תמונה.
ישנם סוגים רבים ושונים של מודעות שתוכלו ליצור עבור העסק, אבל קודם כל, כדאי להבין שפייסבוק היא לא רק פלטפורמת פרסום, אלא גם פלטפורמת מדיה חברתית. היא התפתחה למקום שאליו אנשים הולכים כדי ליצור קשר עם חברים ובני משפחה, לשתף תמונות וסרטונים ולהתעדכן בחדשות – לא רק בשביל השיווק. אז, כשאתם בונים על המודעה שלכם בפייסבוק, זכרו שהמטרה היא לא רק לקבל קליקים או הופעות, אלא גם לבנות קשרים עם אנשים שמשתמשים בפלטפורמה. עוד על פרסום בפייסבוק עלויות בשורות הבאות.
פייסבוק היא זירה שיווקית שאתם חייבים להימצא בה
FACEBOOK היא אחת מפלטפורמות המדיה החברתית הנפוצות ביותר בעולם. יש לה למעלה מ-2 מיליארד משתמשים פעילים חודשיים וההערכה היא שיותר מ-90% מאותם משתמשים נכנסים מדי יום לפלטפורמה. במובן זה, פייסבוק היא פלטפורמת מדיה חברתית ששינתה את הדרך שבה אנשים משתמשים במדיה החברתית.
רגע לפני שמדברים על פרסום בפייסבוק עלויות, חשוב להבין כי פייסבוק הפכה לאחת הפלטפורמות הפופולריות ביותר עבור מותגים לפרסום המוצרים והשירותים שלהם. ועם כל כך הרבה משתמשים פעלים, זוהי זירה שיווקית שאתם חייבים להיות בה ולפעול בה נכון. עם השנים, ככל שפייסבוק הפכה פופולרית יותר, מפרסמים מצאו דרכים חדשות להשתמש בה. בימינו קיימות דרכים חדשות להגיע לקהלי היעד עם פרסום בפייסבוק. תהליך זה כולל שימוש במודעות למטרות חברתיות, שימוש במודעות עם סיפורים אישיים, שימוש במודעות אינטראקטיביות ועוד.
כמה עולה פרסום בפייסבוק?
אם אתם שואלים לגבי פרסום בפייסבוק עלויות, מחיר פרסום בפייסבוק משתנה ממסע שיווקי אחד לאחר. ברוב המקרים, עלויות הפרסום בפייסבוק משתנות בהתאם לסוג המודעה, המיקוד והקהל. מטבע הדברים, המחיר של פרסום בפייסבוק נקבע על ידי מגוון גורמים כולל מספר החשיפות שאליהם מפרסם רוצה להגיע, הקהל שאליו הוא מכוון וסוג המודעה שהוא מציג.
ניתן לחלק את מודעות פייסבוק לשתי קטגוריות: מודעות עלות לקליק (CPC) ומודעות עלות לאלף חשיפות (CPM). מודעות עלות לקליק זולות יותר, אך למודעות עלות לאלף הופעות יש פוטנציאל גבוה יותר להחזרות מכיוון שיותר אנשים יראו זאת. במילים אחרות, מחיר הפרסום בפייסבוק נקבע לפי מספר החשיפות שאליו אתם מכוונים וכן מספר האנשים שיראו את המודעה. בממוצע, מחיר פרסום בפייסבוק יכול לנוע בין מאות שקלים לאלפי שקלים בחודש. בעוד שעסקים מסוימים יפרסמו בעלויות של 300 ₪ – 550 ₪ לחודש, אחרים יפרסמו באלפים של שקלים ואף עשרות אלפים של שקלים לחודש.
קבלו סיוע מקצועי עבור פרסום בפייסבוק
לאחר שהבנו דבר או שניים לגבי פרסום בפייסבוק עלויות, חשוב להזכיר כי יכול להיות קשה להבין איך לשווק בפייסבוק מבלי שיהיה מומחה לצידכם. אם אתם מחפשים חברה שתוכל לספק לכם את שירותי השיווק הטובים ביותר בפייסבוק, אז כדאי לשקול לשכור חברת קידום אתרים. הסיבה שבגללה חשוב להיעזר בחברת קידום אתרים לצורך פרסום ב-FACEBOOK היא, כי יש לה את המומחיות והידע לעזור לכם למצוא את הדרך היעילה ביותר להגיע לקהל היעד. החברה גם תוכל ליצור תוכן מרתק שיגדיל את הסיכוי שלכם לקבל יותר מעורבות ויותר לייקים.
הדבר החשוב ביותר בעת שימוש במדיה חברתית הוא, למקד את הקהל שלכם ולוודא שהם מודעים למותג. שיווק במדיה חברתית מסייע בהקשר זה על ידי העברת תנועה לאתר והגדלת סיכויי ההמרה של הגולשים. מטבע הדברים, מודעות פייסבוק ממוקדות מאוד ומסוגלות להשפיע על הרבה אנשים בבת אחת, ולכן כל כך חשוב למפרסמים להיעזר בחברת קידום אתרים.
טיפים ליצירת מודעות ממומנות ב-FACEBOOK
אין ספק, יכול להיות קשה ליצור מודעה מושכת עבור מוצר, שירות או מטרה עסקית כלשהיא. טיפ ראשון מאיתנו, זכרו שיש סיכוי גבוה יותר שאנשים ילחצו על מודעה שיש בה סרטון או תמונה. וכמו כן, כדאי גם לוודא שהטקסט שלכם גדול ככל האפשר וקל לקריאה. ולא פחות חשוב, שמרו על המודעה פשוטה, תמציתית וישירה. אל תציפו את הצופה עם יותר מדי פרטים או מידע. זה יעזור להם להבין מה אתם מנסים למכור ויקל על תהליך ההקלקה על המודעה.
אולי הכי חשוב, ודאו שהקריאה לפעולה שלכם ברורה ותמציתית, כדי שהקהל ידע מה עליו לעשות הלאה. זה גם יעזור לקהל היעד להבין כמה זמן נשאר לו להשלים את הרכישה וכן לקבל מידע נוסף על המוצר שאתם מוכרים.
למקד קהל עבור מודעה ממומנת בפייסבוק
על מנת למקד בהצלחה קהל וליצור מודעה ממומנת טובה בפייסבוק, חשוב להכיר את תחומי העניין של הקהל הפוטנציאלי שלכם. ישנן מספר דרכים לעשות זאת. לדוגמה, אתה יכול להשתמש בכלי Audience Insights של פייסבוק שיציג נתונים דמוגרפיים על הקהל הפוטנציאלי.
המטרה העיקרית של כל מודעה ממומנת בפייסבוק היא לגרום לאנשים ללחוץ על המודעה ובסופו של דבר לרכוש ממנה משהו. כדי שזה יקרה, עליכם לדעת במה מתעניינים הלקוחות הפוטנציאליים שלכם כדי שתוכלו ליצור עבורם מודעה רלוונטית. ואם אין לכם את האפשרות או את הזמן למקד קהל למודעה, הקפידו לקבל עזרה ממישהו שהריץ בעבר קמפיינים ממומנים בפייסבוק. כדאי לדעת, אפשרויות המיקוד של מודעות פייסבוק הן עצומות. הן כוללות נתונים דמוגרפיים, תחומי עניין, מיקום והתנהגויות.
עד כמה מהר אפשר לראות תוצאות שיווק בפייסבוק?
פרסום בפייסבוק הוא דרך מצוינת להגיע לקהל היעד בטווח זמן קצר מאוד. זוהי גם דרך יעילה להשיג יותר תנועה לאתר ולהגדיל את ההמרות. ישנן דרכים רבות בהן תוכלו להשתמש, כדי לייעל את התהליכים ולראות תוצאות מהר יותר. למשל, מיקוד למדינות או אזורים ספציפיים, מיקוד לקבוצות גיל ספציפיות, התמקדות בתחומי עניין או תחביבים מסוימים, שימוש בנתונים דמוגרפיים כגון גיל, מין, מיקום, שפה מדוברת ועוד.
ככל שתמקדו את המודעות שלכם בהתאם לנתונים שהצגנו כאן בפניכם, ככה תוכלו לייעל, לזרז ולחדד את הקמפיינים השיווקיים שלכם בפייסבוק. בסופו של דבר, עם כל כך הרבה משתמשים פעילים ומשווקים שונים, אתם חייבים לעשות את זה נכון כדי להצליח לראות תוצאות. במיוחד בעידן טכנו-דיגיטלי שבו לקוחותיכם נחשפו כבר לכל כך הרבה שיטות שיווק שונות, מסרים שיווקיים וכולי.