ניהול קמפיין בגוגל – מהו קמפיין בגוגל?

מה בעמוד זה?

על ניהול קמפיין בגוגל עבור העסק או החברה שלכם. בסופו של דבר, לגוגל יש את המערכת אשר נקראת גוגל אדס (GOOGLE ADS) אשר דרכה אתם יכולים לממן את המודעה או הפרסומת

מנוע החיפוש של גוגל הוא מנוע החיפוש המוביל ביותר בעולם. אם תנסו לחשוב לרגע ולהבין כמה פעולות ביום אתם עושים באמצעות חיפושים במנוע החיפוש הזה, לא תאמינו בעצמכם. כל מידע, כל בעל מקצוע שאין לנו גישה אליו דרך הסמרטפון, כל מוצר או שירות עוברים כמעט תמיד דרך איך לא, גוגל. למעשה, האפשרויות הניתנות לביצוע בגוגל הן רבות עד בלתי נגמרות, ובמאמר הקרוב יפורט עבורכם על ניהול קמפיין פרסום בגוגל עבור העסק או החברה שלכם. בסופו של דבר, לגוגל יש את המערכת אשר נקראת גוגל אדס (GOOGLE ADS) אשר דרכה אתם יכולים לממן את המודעה או הפרסומת שאתם מעוניינים לשווק. דרך מימון של מודעות, נוכל בעצם לקבל מעין בוסט אשר יחשוף את הפרסומת, הכרזה, או המודעה שאנחנו מעוניינים לפרסם לכמות יותר רחבה וגדולה של אנשים ברחבי גוגל.

למי מתאים קמפיין בגוגל?

לפני שנסביר לכם בצורה עמוקה ומפורטת על ניהול קמפיין פרסום בגוגל, חשוב קודם כל להבין כי מדובר בשיטה מעולה שמתאימה כמעט לכל בעל עסק, חברה, ארגון, לכל יזם עם רעיון, סטארט אפ או בעלים של אתר. למעשה, גם אם אין לכם אתר או שאין לכם תקציב מספק וזמן כדי להשקיע בבניית אתר, תוכלו להקים קמפיין בגוגל באמצעות הקמת דף נחיתה שנחשב לתהליך קצר ומהיר בהרבה וגם זול יותר. לכן, אם אתם עדיין לא מפרסמים את העסק שלכם בשום צורה אחרת, כדאי לחשוב ברצינות על ניהול קמפיין בגוגל.

מה זה בעצם ניהול קמפיין בגוגל?

כל הנושא של שיווק עסקים ופרסום של חברות היה קיים מאז תחילת ימי המסחר והקנייה. מאז ומתמיד המטרה גם הייתה זהה – כל עסק מעוניין להגדיל את ההכרה של הציבור בעסק, במוצר, או בשירותים שהוא מספק, ועל כן מטרת השיווק היא להגדיל את ההכרה והידע באותו העסק. בעבר, טכניקות השיווק היו פיזיות ומגוונות – בין אם מדובר על חלוקת פלאיירים ועלונים במקומות הומי אדם, פרסום של כרזת ענק או שלט חוצות במקומות ציבוריים וכבישים ראשיים, פרסום מודעה שיווקית בעיתונים מוכרים וכתבי עת, ועוד, תמיד המטרה הייתה דומה – להגדיל את מאגר הלקוחות של העסק, דבר אשר מתבטא בסופו של יום בהגדלת מחזור ההכנסה של העסק.

עם הכניסה החזקה של רשת האינטרנט והמדיות החברתיות לחיים שלנו, גם עולם השיווק והפרסום הבין את הפוטנציאל הטמון ברשת זו. וכעת, מרבית הפרסום והשיווק של בעלי עסקים, ובמיוחד של עסקים קטנים ללא תקציבי שיווק גבוהים מידי עבר לאינטרנט. פרסום ברשתות החברתיות, פרסום ושיווק אורגניים בגוגל, ניהול קמפיין בגוגל, קידום סרטונים ביוטיוב, בניית אתר אינטרנט שיווקי, ועוד, הם רק חלק מהאופציות הרבות והמגוונות אשר קיימות כיום בעולם השיווק והפרסום הדיגיטליים, במאמר זה נתמקד כאמור בניהול קמפיין בגוגל, כלומר, ניהול קמפיין ממומן.

ניהול קמפיין בגוגל – על ההבדל בין קידום אורגני בגוגל לבין קידום ממומן בגוגל –

בסופו של דבר, כאשר מדברים על ניהול קמפיין בגוגל ניתן ברוב המקרים להתייחס לשני כיוונים מרכזיים – קידום אורגני בגוגל וקידום ממומן בגוגל. ההבדל המהותי ביניהם הינו כי הקידום האורגני מתייחס לצעדים החינמיים אשר כל בעל אתר אינטרנט יכול לבצע על מנת להגדיל את הסיכויים של אתר האינטרנט שלו לחשיפה על ידי גולשים באינטרנט, והקידום הממומן הינו צעד אשר ניתן לבצע בעזרת תשלום כסף לגוגל, על מנת להגדיל את החשיפה של אתר האינטרנט או המודעות השיווקיות שאתם מעוניינים לפרסם לקהל הגולשים בגוגל. כאשר מדברים על ניהול קמפיין פרסום בגוגל, לרוב מדברים של שיטת הקידום הממומן בגוגל, ולא לקידום האורגני, ובמאמר זה נרחיב כאמור על שיטת הקידום הממומנת בגוגל.

מהן היתרונות של ניהול קמפיין בגוגל?

אסטרטגיית פול (PULL) עלינו לזכור כי גוגל הוא מנוע חיפוש, ולכם הגולשים במנוע חיפוש זה אשר רואים את המודעות שלכם ושל העסק שלכם הינם 'חמים' בצורה גבוהה יותר. הכוונה לכך הינה שהגולשים שנחשפו למודעה שלכם הם אנשים אשר פנו לנוע החיפוש כאשר יש להם צורך מסוים, כאשר הם סומכים ובטוחים על גוגל שהוא יציג להם את הפתרון עבור הצורך הזה שלהם. בצורה כזו ועל פי המנגנון של גוגל, במידה שהגולש במנוע החיפוש יחפש דבר מה אשר קשור לעסק שלנו, או לפחות לעסק שאנחנו מנסים לקדם, אזי שהאתר או המודעה שאנחנו מקדמים יכולה להופיע בצורה ישירה בארבע התוצאות הראשונות ביותר במנוע החיפוש. בסופו של דבר תחשבו גם על עצמכם – לאן פניתם ראשונים כשהכיור בבית נתקע והפסיד לעבוד? כמובן שלגוגל!
משלמים עבור היעד שלכם (PPC) את הדבר הבא גם כן חשוב אוד שתיקחו בחשבון טרם התחלת ניהול קמפיין בגוגל. בסופו של דבר היתרון השיטה זו של ניהול קמפיינים בגוגל הינה כי בעלי עסקים או חברות אשר מחזיקים בתקציב לשיווק העסק שלהם, ומעוניינים להוציא אותו על דבר מה אשר יקדם את העסק שלהם בצורה שיווקית כזו או אחרת יכולים וכדאי להם לפנות לקמפיינים הממומנים במנוע החיפוש של גוגל. לעומת הפייסבוק, ששם אתם משלמים על כמות החשיפה והצפיות שהמודעה או דף הפייסבוק שלכם זכה אליו, אזי שבגוגל נשלם עבור הקליקים, כלומר כניסות של אנשים לאתר האינטרנט שלנו או למודעה שפרסמנו. כך גם השם של שיטה זו PPC – PAY PER CLICK. המשמעות של עובדה זו, היא שגם אם נחשפתם לעשרות אלפי משתמשים, עדיין תשלמו רק על אותם המשתמשים אשר בחרו להיכנס לאתר האינטרנט שלכם או לצפות במודעה הפרסומית שהפצתם.

כיצד עובד התשלום לגוגל כאשר נבחר לבצע ניהול קמפיין בגוגל?

כאשר תחליטו לפרסם לראשונה בצורה ממומנת בגוגל, אתם הולכים להבין שעליכם לקבוע 2 תקציבים – תקציב ההוצאה היומי, והתקציב שאתם מעוניינים להוציאפרסום ברשתות החברתיות, פרסום ושיווק אורגניים בגוגל, ניהול קמפיין בגוגל, קידום סרטונים ביוטיוב, בניית אתר אינטרנט שיווקי, ועוד, הם רק חלק מהאופציות הרבות על כל קליל, כלומר על כל כניסה של משתמש לאתר שלכם. ובסופו של דבר, על פי התקציב שאתם עומדים להגדיר לעצמכם, כך לבסוף גוגל תוכל לדעת באיזה עוצמה ובאיזה עדיפות לעומת המתחרים שלכם לקדם אתכם. עליכם להבין – הקידום הממומן בגוגל שווה ערך בצורה מסוימת למכירה פומבית – כפי שבמכירה פומבית מספר אנשים יכולים להציע סכום כסף על מוצר מסוים, כך גם במהלך בניית קמפיין בגוגל וכמובן ניהול הקמפיין.

תחשבו על זה כך – לעסק שלכם או לשירות שאתם מספקים יש ככל הנראה תחרות רבה ובעלי עסקים חופפים ומקבילים רבים. זה נכון שיש תחומים שיש בהם יותר תחרות כמו עריכת דין, הדברה ומנועלן, ויש תחומים יותר מיוחדים שמבוססים על קהלי נישה. על כן, יכול להיות מצב פתאום שבו 4 מתקני מזגנים מבאר שבע יחליטו כולם לקדם את השירות שלהם ואת האתר העסקי שלהם באמצעות ניהול קמפיין מומן בגוגל. במצב כזה, גוגל תציג את בעלי העסקים על פי הסדר שהם שילמו לה, כלומר התוצאות הראשונות יהיו בעלי העסקים שהחליטו להשקיע את התקציב הגבוה ביותר על קידום האתר שלהם בגוגל, וכן הלאה.

עליכם גם לדעת שגוגל יודעת לשחק בצורה יפה עם התקציב שאתם הולכים לבחור. בסופו של דבר תחשבו על זה ככה – אם הגדרנו 100 שקל כתקציב יומי, וכבר בשעה 5 בערב הגענו לכמות הקליקים אשר שווה את הסכום הנ"ל, אזי שעל פי ההיגיון, גוגל צריכה כעת להפסיק עד תחילת היום הבא את קידום אתר האינטרנט שלנו. ההיגיון הנ"ל הינו נכון, אולם לגוגל יש רשת מנגנונים אשר נועדה לשחק עם התקציב היומי, ככה שאם גוגל תזהה כי מדובר ביום חזק יותר עם סיכוי גבוהה יותר לכניסות לאתר, אזי שהיא תגדיל את התקציב היומי שלכם בצורה אוטומטית, ותיקח מהתקציב הזה על חשבון ימים אחרים, ימים שהיא תזהה בתור ימים חלשים עם פוטנציאל נמוך של כניסות לאתר. אבל אל דאגה, גוגל תדאג שבסופו של דבר לא תהינה חריגה גדולה מידי של תקציב בסוף החודש, כך שגם עם משחקי התקציב שגוגל עושה, בסופו של דבר לא תחרגו בצורה יוצאת דופן מהתקציב שהגדרתם לבזבוז.

על החסרונות השונים של ניהול קמפיינים ממומנים בגוגל –

אמון על פי מחקרים שבוצעו, אנשים נוטים להביע פחות אמון בפרסומות אשר מקודמות על ידי גוגל, ובעצם הם נוטים לגלול ישר הלאה ואפילו לא לעיין במודעות אשר מקודמת על ידי גוגל. נתון זה הופך את ניהול הקמפיינים בגוגל לסוגיה מורכבת, שכן בחירה בשיטת שיווק זו תגרום לכך שתפסידו קהל לקוחות פוטנציאלי מסוים. למעשה, למרות שמדובר באחת השיטות הכי יעילות לשיווק ופרסום עסקים ברשת האינטרנט, עדיין רוב הגולשים יעדיפו לבחור את תוצאות הקידום האורגניות, על פני תוצאות החיפוש הממומנות. מי בוחר בתוצאות החיפוש האלה? גולשים שפחות חשוב להם איכות השירות, רוצים למצוא שירות מהיר וזמין בלי לחכות.
התחרות היא לעתים גדולה מידי כפי שדיברנו על הדמיון למכירה פומבית, לעתים רבות מספר הקונים עבור אותו מוצר הוא כל כך גדול, דבר אשר מקטין את הסיכוי של כל רוכש. ובמילים אחרות, ריבוי העסקים וספקי השירות שמעוניינים לקדם את עצמם בצורה ממומנת בגוגל היא עצומה, והיא גדלה מיום ליום. העובדה הזו בנוסף לעובדה שגוגל נותנת עדיפות לבעלי העסקים שמוכנים להשקיע את הכסף הגדול ביותר, הופכת את עולם השיווק הממומן בגוגל לעולם מורכב מאוד לעתים קרובות, ולבטח כאשר העסק שלכם הינו בתחום אשר נתון לפופולאריות גדולה יותר של פרסום אינטרנטי. ככל שהתחרות גדולה יותר, ככה יהיה לכם דווקא קל יותר לקדם את העסק שלכם באמצעות קידום ממומן בגוגל ולא באמצעות קידום אורגני.
מתאים למי שרוצה תוצאות מהירות השיווק הממומן בגוגל מתאים לאותם עסקים אשר נמצאים במעין לחץ של הגדלת מכירות או הוספת לקוחות עכשווית. במידה שאתם עסק חדש אשר מעוניין לבנות אסטרטגיית שיווק והגדלת לקוחות איטית ומסודרת, יכול להיות ששיטה זו היא פחות רלוונטית עבורכם.

יש לכם זמן אנרגיה ותקציב? שלבו את שתי השיטות

מהן היתרונות של ניהול קמפיין בגוגל? אסטרטגיית פול (PULL) – עלינו לזכור כי גוגל הוא מנוע חיפוש, ולכם הגולשים במנוע חיפוש זה אשר רואים את המודעות שלכם ושל העסק שלכם הינם 'חמים' בצורה גבוהה יותר

במידה ויש לכם את האפשרות גם מבחינה תקציבית וגם מבחינת ההשקעה שדורשת שילוב כזה, כדאי לבחור לקדם את העסק שלכם גם על בסיס השיטה הממומנת כלומר הקמת קמפיין בגוגל וגם על בסיס קידום אורגני.

כמה יעלה לי לקדם את העסק שלי באמצעות קמפיינים ממומנים בגוגל?

זה מאוד משתנה ותלוי בסוג המודעה, בסוג הקמפיין, בכמה תחרות יש בתחום שלכם ולכמה זמן אתם משאירים באוויר את המודעה וגם מה המיקום שלה. בגדול עסקים משקיעים כמה אלפי שקלים בחודש בקידום ממומן בגוגל.

בעידן הטכנולוגי כמעט ואין אנשים שלא יודעים מה זה גוגל. גוגל נחשבת למנוע החיפוש הגדול בעולם שעובד במספר רב של מדינות. פרסום בגוגל מאפשר לכם להגיע ללקוחות פוטנציאליים בכל עולם, בתנאי שתעשו זאת נכון. על פרסום וניהול קמפיין בגוגל ועל היתרונות שלו נרחיב במאמר הבא.

כיצד אפשר לפרסם בגוגל?

על ידי פרסום בגוגל ניתן להגדיל את החשיפה לעסק שלכם, להגדיל תנועה באתר, להגדיל לידים ומכירות ובסופו של דבר להניב רווחים.

גוגל היא מנוע החיפוש הגדול ביותר בעולם. כאשר מישהו רוצה לחפש מידע, עליו להזין אותו במנוע החיפוש של גוגל וכך הוא יקבל תוצאות בהתאם לחיפוש שלו. התוצאות בדרך כלל יכילו את מילות המפתח שהכיל החיפוש, כלומר מי שיחפש ניקוי קווי ביוב, יקבל תוצאות שמכילות את המילים הללו, או לפחות חלק מהן. תוצאות החיפוש מוצגות על פי סדר מסוים שנקבע על ידי גוגל. הסדר נקבע בהתאם לפרמטרים שונים כמו המחיר ששולם עבור המודעה ואיכות המודעה. רוב האנשים יסתפקו בדף התוצאות הראשון שקיבלו ולא ימשיכו לחפש מעבר לכך. כלומר, ככל שאתר מסוים מדורג גבוה יותר, כך הוא מקבל חשיפה גבוהה יותר וכתוצאה מכך פרסום יעיל יותר. על ידי פרסום נכון בגוגל ניתן להעלות את האתר שלכם לראשית תוצאות החיפוש של גוגל ולהגדיל את החשיפה ללקוחות פוטנציאליים.פרסום בגוגל עובד בשיטה של מכרז. על כל מפרסם לבחור אילו מילות מפתח יציגו את המודעות שלו ומה המחיר המקסימלי אותו הוא מוכן לשלם עבור כל הקלקה על מודעה.

החשיבות של SEO בזמן ניהול קמפיינים בגוגל

על מנת לנהל קמפיין בגוגל שיניב תוצאות ויעבוד באפקטיביות, יש לקחת בחשבון מספר אלמנטים

SEO הוא קידום אורגני ויש לו חשיבות רבה כאשר מפרסמים בגוגל. תוצאות החיפוש בגוגל מוצגות על פי סדר מסוים שנקבע על ידי גוגל בהתאם למחיר ואיכות המודעה. איכות המודעה מחושבת על פי מספר פרמטרים שונים כמו מילות חיפוש, איכות האתר, איכות עמוד הנחיתה ועוד. סדר התוצאות מתעדכן באופן תמידי וכאן נכנס הקידום האורגני.

על ידי קידום אורגני מעלים תכנים איכותיים לאתר על מנת לקדם אותו במעלה תוצאות החיפוש. בגוגל קיימים אלגוריתמים שונים הסורקים מיליוני אתרים ומעניקים להם חשיפה על פי פרמטרים מתאימים שנקבעים על ידי גוגל. מטרתו של הקידום האורגני היא לבצע פעולות שיענו על הפרמטרים השונים וכך יגרמו להעלאת האתר לראשית תוצאות החיפוש של גוגל.

בניגוד לקידום ממומן בו המפרסם משלם על המיקום, בקידום אורגני מתבצעות פעולות שיכולות להשפיע לזמן ארוך יותר. הרי בקידום ממומן הפרסום תלוי בתקציב שלכם, במידה שתפסיקו לשלם הפרסום ייפסק. לעומת זאת בקידום אורגני האתר עדיין ייחשב לאיכותי ויעלה על המודעות המתחלפות. יש לקחת בחשבון דבר נוסף שכן על ידי קידום אורגני ניתן לייצר מוניטין חזק באינטרנט. מוניטין חזק הוא אחד הדברים החשובים ביותר לעסקים ולכן יש לשים על כך דגש.

כיצד מתבצע ניהול קמפיין בגוגל?

בעת ניהול קמפיין בגוגל קיימות מגוון מטרות אפשריות כמו הפניית הגולשים לחשבון העסקים, הנעת הגולשים לרכישה אונליין, הפנייה של הגולשים ליצירת קשר ועוד.

על מנת לנהל קמפיין בגוגל שיניב תוצאות ויעבוד באפקטיביות, יש לקחת בחשבון מספר אלמנטים-

  1. הגדרת מטרה –על מנת לבנות קמפיין מוצלח יש קודם כל להגדיר את מטרת הקמפיין. כאשר מגדירים מטרה חשוב מאוד לעשות זאת באופן ספציפי, ממוקד וברור. בלי הגדרת מטרה ספציפית יהיה קשה מאוד לעקוב אחר הקמפיין ולהבין האם הוא מניב את התוצאות הרצויות והאם הוא ממלא את המטרה. מעקב אחר הקמפיין יעזור לכם לנתח את הנתונים ולהסיק מסקנות להמשך הקמפיין.

קיימות מגוון מטרות אפשריות כמו הפניית הגולשים לחשבון העסקים, הנעת הגולשים לרכישה אונליין, הפנייה של הגולשים ליצירת קשר ועוד.

  1. הגדרת קהל היעד – קהל היעד הוא הלקוחות שלכם. לעומת פלטפורמות פרסום אחרות, באינטרנט אתם יכולים להחליט למי יגיע הפרסום. לדוגמא, במודעה בעיתון אתם יכולים לפנות לנשים בלבד, אך גם גברים יקראו את המודעה, שכן אין לכם אפשרות להחליט מי יקבל את העיתון ומי לא. לעומת זאת, בפרסום באינטרנט ניתן להחליט אצל מי תופיע המודעה מה שהופך אותה לאפקטיבית יותר.

חשוב מאוד להגדיר את קהל היעד בספציפיות ולא להסתפק בהגדרות כלליות. הגדרת מדויקת יותר תגרום לכך שהפרסום יגיע למי שהוא צריך. הגדירו את קהל היעד על ידי פרמטרים כמו גיל, מין, מצב כלכלי, השכלה, מצב משפחתי, מוצא, דת ואדיקות דתית, הרגלי צריכה, סגנון חיים, תחביבים, מקום מגורים ועוד.

  1. הגדרת תקציב – על מנת להגדיר את התקציב לפרסום יש לקחת בחשבון שלושה פרמטרים-
  • כמה זמן יימשך תהליך הפרסום באינטרנט?
  • באיזו תדירות תבצעו את הפרסום באינטרנט?
  • באילו ערוצי אינטרנט תבצעו את הפרסום?

הפרמטרים הללו יעזרו לכם להבין את התקציב הנדרש בצורה טובה יותר ולערוך שינויים בהתאם.

  1. הגדרת מסר – לבסוף, חשבו מה המסר שאתם רוצים להעביר ללקוחות על ידי הפרסום. חשוב  מאוד לבחור מסר שאתם עומדים מאחוריו, שמתאים לעסק שלכם ושיכול לבוא לידי ביטוי בפרסום בצורה ייחודית. שימו לב שמסר יכול לעזור לכם בבניית מוניטין באינטרנט, דבר חשוב מאוד לעסקים.

מה היתרונות בניהול קמפיין בגוגל?

  • תקציב- בעבר, אם היית עסק קטן בלי תקציב גדול כנראה שהיית נדחק לשוליים ונאלץ להסתפק בשיווק מפהבתהליך ניהול קמפיין בגוגל, חשבו מה המסר שאתם רוצים להעביר ללקוחות על ידי הפרסום. חשוב  מאוד לבחור מסר שאתם עומדים מאחוריו לאוזן של הלקוחות. לעסקים הקטנים היה קשה מאוד להיחשף ללקוחות פוטנציאליים נוספים והפרסום היה מצומצם. פלטפורמות הפרסום היחידות היו העיתונים, פרסומות הטלוויזיה ושלטי החוצות. כיום, בזכות האינטרנט ובזכות גוגל גם העסקים הקטנים יכולים לקבל פרסום יעיל ואפקטיבי שמגיע למעגל רחב של לקוחות פוטנציאליים, גם בלי תקציבים גדולים במיוחד.
  • קשר ישיר ללקוח- האינטרנט בכלל וגוגל בפרט מאפשרים יצירת קשר ישיר עם הלקוח בצורה יעילה וחכמה מאוד. על ידי ניהול קמפיין בגוגל, הלקוחות יכולים ליצור קשר עם בעלי העסקים בקלות, לתת ביקורת על שירות לא טוב שקיבלו או על מוצר לא תקין ועוד. בזכות כך, בעלי העסקים שומרים ומחזקים קשרים עם לקוחות, לומדים מה הצרכים שלהם וכיצד ניתן להשתפר, מגדילים את מעגל הלקוחות וכך גם את הרווחים.
  • נגישות- לעומת ערוצי פרסום אחרים, גוגל נגיש לכולם, בכל זמן ובכל מקום. כך, ניתן להוסיף לאתרי העסק צ'אט פתוח שמאפשר ללקוחות ליצור קשר מהיר ונוח מה שמחזק את הקשר בינם לבין העסק והופך את היחס לאישי יותר.
  • קהל יעד- כפי שציינו קודם, פרסום עסקים על ידי אמצעי התקשורת השונים לא מאפשר לעשות זאת ובמקרים רבים הפרסום לא בהכרח מגיע למי שהוא צריך. לעומת זאת ניהול קמפיין בגוגל מאפשר למקד את קהל היעד ולהגדיר אותו באופן ספציפי ומדויק.
  • מעקב אחר נתונים- ניהול קמפיין בגוגל מאפשר לעקוב אחר נתוני הפרסום. כך ניתן לנתח את הנתונים ולהסיק מסקנות שיעזרו לשפר את הקמפיין ולייעל אותו כל הזמן. כאשר עוקבים אחר נתונים ניתן לראות כמה כניסות נעשו לאתר שלכם, כמה אנשים הצטרפו לדף הפייסבוק שלכם, כמה אנשים לחצו על המודעה שלכם, באילו שעות המודעה אפקטיבית יותר ועוד.

גם כיום כאשר האפשרויות הן מפוזרות והיכולת שלכם להבין כיצד להביא את עסק למקום טוב היא כזאת שמשתפרת הרי שישנן פעולות ממוקדות היכולות לגרום לכם להצליח בהמשך הדרך. אתר גוגל עדיין מציב את עצמו כמנוע החיפוש הראשי אשר אנשים רבים משתמשים בו על מנת למצוא עסקים ומידע כאלו ואחרים. מצד שני בגלל שהוא כה גדול וכה כוחני הרי שיש להבין את האפשרות באמצעותה דווקא העסק שלכם יופיע בראש התוצאות בעמודי האינטרנט השונים הקיימים כיום.

כמו אפשרויות רבות במרחב הדיגיטאלי הרי שגם כאן נוצר מצב מעניין בו פעילויות מסוימות נעשות בצורה אוטומטית. בהמשך לכך יש להבין כי גוגל פיתח לעצמו אלגוריתמים המסוגלים לסנן תכנים על פי קטגוריות משתנות של איכות. בהמשך לדבר עליכם לעצור לרגע ולדעת כיצד ניתן להפעיל את האפשרות במיוחד בשביל העסק שלכם. כעת יש לבצע ניהול קמפיין בגוגל על פי המרחב המתאים לכם.

אתר אחד לכול אחד

אנחנו מבקשים מכם לשנות את נקודת המבט שלכם ולדעת כי אנחנו מדברים על אתר שבו נמצאת האפשרות שתוכלוניהול קמפיין בגוגל בצורה מוצלחת הרי שיכול להתקיים בדרך הנכונה בעזרת האנשים הקיימים כיום סביבכם להצליח בעזרתה. זהו איננו רק מנוע חיפוש אלא זוהי במה אשר נותנת לכם את המרחב המתאים במיוחד לעסק שלכם בסופו של יום. הבנה של עובדה זאת היא לא דבר של מה בכך ומצד שני הרי שהיכולת לפעול מסוגלת להיות קשה בטווח הרחוק.

כעת אם אתם רוצים בהמשך הדרך להבין האם המקום בו אתם פועלים מסוגל להטיב עמכם הרי שעליכם להביט סביב ולדעת מהו המקרה עליו אנחנו מדברים. זוהי בעצם אפשרות מעניינת המציעה לכם אי אילו כלים אשר באמצעותם האתר שלכם יגיע אל העיניים של לקוחות השייכים לקהל היעד שלכם. אל תהיו אלו הפוסחים על דבר זה כאשר אחרים יוכלו לעשות זאת על החשבון שלכם.

כיצד נוצר הקמפיין העתידי

כמו כול דבר אשר יכול להצליח הרי שגם כעת ישנו מקרה בו אתם צריכים להיכנס לתהליך אשר נמשך לו לאורך פרק זמן מסוים. תוכלו לדעת כי אנחנו מדברים על מצב בו ישנו צורך לפעול שלב אחר שלב לייצור קמפיין שיכול להצליח. האם אתם אלו המוכנים להישאר לאורך זמן? הרי שהתשובה צריכה להיות לכך בהחלט כן. אם אפשר להמשיך הלאה בצורה ממוקדת יש לעשות זאת עם אנשי מקצוע.

גם כיום ישנם אנשים הנמצאים סביבכם בעלי רצון ויכולות לנהל אפשרויות הקיימות באינטרנט. דווקא מומחים שכאלו הם הממונים לגרום לעסק שלכם להצליח עד כמה שאפשר. הרי שגם הם מסוגלים לקבל רווחים ממה שאתם מבצעים ומצד שני הכישלון שלכם הוא גם הכישלון שלהם. ניהול קמפיין בגוגל בצורה מוצלחת הרי שיכול להתקיים בדרך הנכונה בעזרת האנשים הקיימים כיום סביבכם. אל תהיו אלו החוסמים בפניכם את דבר זה.

כלים יעילים דווקא עכשיו

כיום הגוגל מכיל בתוכו אפשרות להבין מהו התוכן אשר הוא האיכותי ביותר במרחב האינטרנטי. אתר שכזה צריך להיות הדבר אשר מבקר בהמשך הדרך על כמות בלתי נגמרת של תכנים הצריכים להגיע לקהלים כאלו ואחרים. מצד שני יש לדעת כי אתר מסוים יכול להיות טוב ככול האפשר אך אם אין פעולה אל מול האלגוריתם הרי שדבר זה יכול להימחק.

כיצד בכול זאת תוכלו למצוא את האתר שלכם בראש עמוד התוצאות? דבר זה מסוגל להתבצע בצורה רחבה למדיהשלב השני הוא כתיבת הפעולות השונות המסוגלות לקחת אתכם לשם. זהו בעצם לב ליבו של ניהול קמפיין בגוגל אם תבצעו מחקר על הכלים הקיימים כיום שהם נגישים לכם. יש לדעת כי דווקא מצב זה יוכל לפעול לטובתכם אם תבצעו עבודה מספקת ונכונה שתיקח אתכם אל המקום הנכון. אל תהיו אלו החוסכים מעצמם את הקמפיין המתבצע לו בעזרת תהליך חכם ויעיל.

שלבים שונים לביצוע הקמפיין

תכנית עבודה מסודרת בהחלט בסופו של יום היא הכלי אשר בעזרתו תוכלו לנצל את מיטב האפשרויות הקיימות בפניכם. אנחנו רוצים שתבינו כי כול תהליך נבנה לו בצורה זהירה שלב אחר שלב. אם אתם מבקשים להגיע למטרה מסודרת הרי שהדבר הופך לזמין בשבילכם באופן מיידי על ידי עבודה נוחה לכול הצדדים. תנו למומחים לעבוד בשבילכם על מנת שתקבלו אפשרות יעילה.

הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא לכתוב יעדים ולדעת לאן אתם רוצים להגיע. השלב השני הוא כתיבת הפעולות השונות המסוגלות לקחת אתכם לשם. זהו בעצם לב ליבו של ניהול קמפיין בגוגל. רק על ידי ביצוע פעולות נכונות הרי שתוכלו להביא את עצמכם להצלחה הרצויה. לבסוף יש לעשות הערכה מבוקרת של הדברים שנעשו על מנת להבין אם נוצרה איכות אשר חיפשתם אותה.

יש להיזהר מפעילויות לא נכונות

עד כמה שהגוגל מסוגל להביא לכם רווחים איכותיים למדי הרי שיש לדעת כי הצד השני שלו יכול להתגלות כלא נוח לעתיד הרחוק והקרוב. עליכם להבין כי אנחנו מדברים על מצב בו האינטרנט צריך להכיל בתוכו אי אילו אפשרויות במיוחד בשבילכם. אך דווקא מצב זה בסופו של יום לא מתממש כי אתם חיים לצד משתמשים אחרים. כך גוגל יכול לסנן דווקא את התוכן שלכם אל מול הביקוש של קוראים אחרים.

נסו להבין מדוע דווקא האתר שאתם מחזיקים בידיכם יכול להגיע לכדי סיכון מסוים. המציאות בה האלגוריתם של גוגל יפעיל חסימה לא צפויה כלפיכם אכן מסוגלת להתממש לה בצורה קלה למדי. אנחנו מזמינים אתכם לבחון את מצב הדברים רגע לפני שאתם מכניסים את עצמכם לבור מסוים.

לסיכום, כעת אתם אלו אשר ממונים על העשייה הנכונה היכולה להטיב עמכם. ניהול קמפיין בגוגל נעשה הן על ידי אנשים פרטיים והן על ידי אנשי מקצוע. כעת אנחנו מזמינים אתכם ליהנות מאפשרות זאת בצורה יעילה למדי אשר היא נגישה.

ניהול קמפיין בגוגל אדוורדס – כל מה שאתם חייבים להכיר על עולם הפרסום החדש!

ניהול קמפיין בגוגל אדוורדסכל עולם השיווק והפרסום עבר לא מעט שינויים בשנים האחרונות. שיטות הפרסום המסורתיות מתחילות אט אט לפנות את מקומן לטובת שיטות חדשות שמצליחות לספק למפרסמים אחוזי המרה גבוהים בעשרות אחוזים. אם גם אתם מתכוונים לפרסם שירותים או מוצרים שונים ורוצים לקבל תוצאות מיידיות ואיכותיות במיוחד, הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל השינויים שחלים בשנים האחרונות בעולם הפרסום והשיווק, נציג את השיטות המסורתיות ששימשו מפרסמים רבים במשך עשרות שנים, נציג את השיטות החדשות שמצליחות לייצר אחוזי המרה גבוהים בעשרות אחוזים ונגע בכל הדגשים החשובים שיסייעו לכם לפרסם נכון את כל המוצרים או השירות שלכם. אז רגע לפני שאתם מתחילים את דרככם בתור מפרסמים, חשוב שתמשיכו לקרוא את השורות הבאות.

פרסומים המגיעים לעיניהם של מיליוני אנשים – האם זו המטרה?

עד לפני מספר שנים לא רבות מרבית המפרסמים הגדולים בחרו לפרסם את השירותים או המוצרים שלהם בעיתונים גדולים שמגיעים מידי בוקר לעיניהם של מיליוני אזרחים, בשלטי חוצות בכבישי איילון או בפרסומות שונות בפריים טיים. כך או כך, הפרסומים הללו הצליחו להניב חשיפה נרחבת במיוחד ותוך זמן קצר מיליונים נחשפו לתוכן הפרסום. אך האם מדובר בהצלחה? עד לפני מספר שנים חשבו שכן. מטרת העל של המפרסמים הייתה להגיע לחשיפה גדולה ככל הניתן ולאפשר למיליונים לראות את המוצרים או השירותים המפורסמים. בהנחה שמטרת העל היא חשיפה נרחבת, שיטות הפרסום המסורתיות הן ללא ספק הטובות ביותר. אך כפי שציינו מעלה, בשנים האחרונות חלו שינויים משמעותיים בעולם הפרסום. אחד השינויים הגדולים ביותר הוא שינוי במטרת העל של כל פרסום.

שיטות הפרסום הישנות: מטרת העל – חשיפה נרחבת ללא כל הבחנה

עד לפני מספר שנים מטרת העל הייתה להגיע לחשיפה נרחבת ולעיניהם של מיליוני אנשים, וכיום מטרת העל היא להגיע לכמות מצומצמת של אנשים שבאמת מתעניינים במוצר או השירות. אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת היא ניהול קמפיין בגוגל אדוורדס. לפני שנגע בכל הפרטים אודות ניהול קמפיין בגוגל אדוורדס, חשוב להציג את ההיגיון שעומד מאחורי השינוי המהותי במטרת הפרסום. פרסום נרחב בשיטות המסורתיות אמנם חושף את המוצרים או השירותים לעיניהם של מיליוני אנשים, אך כמה אנשים באמת מתעניינים בשירות או במוצר המפורסם? אחוזים בודדים בלבד. פרסום ללא כל הבחנה חושף את המוצרים והשירותים לעיניהם של אנשים שמעולם לא התעניינו בתוכן הפרסום. נתון זה מוביל לתוצאות מוגבלות של שיטות הפרסום הישנות, וניתן להוכיח זאת בעזרת חישוב אחוזי המרה. אחוזי ההמרה של מודעות בעיתון, שלטי חוצות באיילון או פרסומות בפריים טיים נמוכים בעשרות אחוזים בהשוואה לפרסום בשיטות החדשות בעזרת ניהול קמפיין בגוגל אדוורדס.

שיטות הפרסום החדשות: מטרת העל – חשיפה ממוקדת ללקוחות פוטנציאליים בלבד

אז מהי השיטה החדשה של פרסום בעזרת ניהול קמפיין בגוגל אדוורדס? השיטה החדשה אינה מכוונת לחשיפה נרחבת למיליוני אנשים, אלא מכוונת לחשיפה ממוקדת לכמות מצומצמת של אנשים, אך כאלה שהסיכויים שהם ינקטו פעולה בעקבות הפרסום גבוהים במיוחד. הפרסום הממוקד מוכיח את עצמו כיעיל במיוחד ומספק עבור המפרסמים אחוזי המרה גבוהים בעשרות אחוזים בהשוואה לשיטות המסורתיות שצויינו מעלה. איך זה עובד? בעזרת ניהול קמפיין בגוגל אדוורדס ניתן לחשוף את המוצרים או השירותים אך ורק לגולשים שחיפשו מילות מפתח הקשורות בקשר ישיר למוצר או לשירות שלכם. במילים אחרות, בעזרת ניהול קמפיין בגוגל אדוורדס ניתן לבחור לחשוף את המוצרים והשירותים רק ללקוחות פוטנציאליים בלבד. חשיפה מצומצמת זו חוסכת למפרסמים לא מעט כסף וממצה את הפרסום עד תום. המפרסם לא משלם עבור פרסום לאדם שלא מתעניין במה שיש לו להציע. יעילות זו מובילה לאחוזי הצרה גבוהים במיוחד בעלויות פרסום נמוכות בעשרות אחוזים בהשוואה לשיטות המסורתיות שצויינו מעלה.

הכירו את אחוזי ההמרה שיעזרו לכם לבחון את יעילות הפרסומים שלכם

רגע לפני שנגע בכל הפרטים אודות ניהול קמפיין בגוגל אדוורדס, חשוב שתכירו את המושג אחוזי המרה. אחוזי המרה הם אינדיקטור לאיכות וליעילות הפרסום. אחוזים אלה בודקים כמה אנשים מסך כל המחשפים לפרסום באמת נקטו פעולה של רישום או רכישה. בדיקת אחוזי המרה של שיטות הפרסום הישנות יצאו נמוכות במיוחד. החשיפה הנרחבת למיליוני אנשים גרמה לחשיפה לרבים שכלל לא מתעניינים, מה שהוביל לאחוז קטן מאוד מסך הנחשפים שבאמת נקטו פעולה. לעומת זאת, פרסום ממוקד חושף את המוצרים והשירותים לאנשים שמתעניינים בתחום בלבד, מה שגם מקטין את כמות הנחשפים וגם מגדיל את כמות האנשים שנוקטים פעולה מסך כל הנחשפים. במילים אחרות, ניהול קמפיין בגוגל אדוורדס או פרסום בכל שיטה אחרת שמקפידה על מיקוד מבטיחים למפרסמים אחוזי המרה גבוהים משמעותית משיטות הפרסום הישנות שכללו חשיפה נרחבת למיליוני אנשים.

קראו עוד: ניהול קמפיין ממומן בגוגל

הכל על ניהול קמפיין בגוגל אדוורדס

אז איך זה עובד? כיום יש לא מעט אנשי מקצוע בתחום שמכירים את כל שיטות הפרסום המתקדמות ביותר שמצליחות להגיע באופן ממוקד לכל הלקוחות הפוטנציאליים. חשוב להדגיש שיש לא מעט שיטות פרסום המכוונות לשלל מטרות. ישנם מפרסמים שכל מטרתם היא למכור שירותים או מוצרים, אחרים מנסים ליצור רשימת תפוצה ולכן כל מטרתם היא לגרום ללקוח להשאיר פרטים אישיים ונוספים רוצים לנתב את הלקוח לכניסה לאתר או להורדת אפליקציה. כך או כך, ניהול קמפיין בגוגל אדוורדס מבטיח ללקוחות תוצאות מיטביות. ישנם שני מישורי פרסום שונים בגוגל, המישור הראשון הוא פרסום ממומן והמישור השני הוא פרסום אורגני. ניהול קמפיין בגוגל אדוורדס מאפשר למפרסמים ליהנות משני אפיקי הפרסום לבחירתם. מה ההבדל? ריכזנו עבורכם כמה מההבדלים הבולטים ביותר:

  • קידום ממומן

הפרסום הממומן מתאפיין בתוצאות מהירות במיוחד. לפני שנגע בעיקרי הפרסום הממומן, חשוב להקדים ולומר כי בגוגל כיום יש מאות מיליוני תוצאות לכל נושא. מנוע החיפוש המתקדם נדרש לערוך פעולות סלקציה במטרה לאתר את התוכן האיכותי ביותר לכל מילת חיפוש של הגולשים, וכך להציג עבורו תוצאות איכותיות. הצגת תוצאות שאינן איכותיות תגרום לכך שרבים מהגולשים ינטשו את מנוע החיפוש ויפסיקו לחפש את מבוקשם בעזרת גוגל. לכן, מנועי החיפוש עורכים סלקציה קפדנית במיוחד על כל התכנים במטרה להציג בעמוד הראשון את כל התכנים האיכותיים ביותר. לכן, כל אדם שרוצה לפרסם את שירותיו או מוצריו בגוגל, חייב להוכיח שהאתר שלו מספיק איכותי בשביל לתפוס מקום טוב בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש. למעלה מ 90% מכלל הגולשים מסתפקים בתוצאות החיפוש בעמוד הראשון והשני בלבד, מה שאומר שהתוצאות המוצגות בעמודים הבאים כלל לא רלוונטיות עבור 90% מהגולשים.

תשלום קבוע עבור מקום טוב בעמוד הראשון לתוצאות החיפוש

רוצים לתפוס מקום טוב בעמוד הראשון בתוצאות החיפוש? הכירו את הקידום הממומן. ניהול קמפיין בגוגל אדוורדס ובחירת קידום ממומן תאפשר לכם להגיע תוך זמן קצר למקום טוב בעמוד הראשון בתוצאות החיפוש. הליך זה דורש מהמפרסמים לשלם באופן קבוע תשלום עבור מקום בעמוד הראשון של גוגל. רוצים לקבל תוצאות טובות תוך זמן קצר? הקידום האורגני פחות מתאים עבורכם. הקידום הממומן מבטיח למפרסמים תנועת גולשים משמעותית תוך זמן קצר בלבד. אך חשוב להדגיש, ברגע שהמפרסם יחליט להפסיק את התשלום עבור הקידום הממומן (מה שהקנה לו את המקום בעמוד הראשון), האתר שלו יחזור למקומו הטבעי בעמודים השונים על בסיס הסלקציה של מנועי החיפוש. לפני שאתם בוחרים ניהול קמפיין בגוגל אדוורדס בקידום ממומן, חשוב שתכירו גם את עיקרי הקידום האורגני.

  • קידום אורגני

הקידום האורגני שונה בתכלית מהקידום הממומן שהוצג מעלה. המטרה היא אחת, להגיע למקום טוב בעמוד הראשון בתוצאות החיפוש, אך נדרך שונה לחלוטין. בהליך קידום אורגני המקדמים שואפים לקדם באופן טבעי לחלוטין את האתר עד למקום טוב בעמוד הראשון. כפי שציינו מעלה, מנועי החיפוש של גוגל בוחרים למקם בעמוד הראשון את האתרים האיכותיים ביותר. כלומר, אם תצליחו להוכיח שהאתר שלכם איכותי במיוחד, תוכלו לקבל מקום טוב בעמוד הראשון באופן אורגני לחלוטין. שיטה זו אינה מחייבת את המפרסמים לשלם באופן קבוע עבור מקום בעמוד הראשון, אך היא כן מחייבת אותם לשלם עבור שירותי קידום אתרים. שירותי קידום אתרים מעניקים את כל הנדרש לאתר על מנת שיסומן על ידי מנועי החיפוש של גוגל כאיכותי ויקבל דירוג טוב. ככל שהדירוג של האתר טוב יותר, כך הוא מצליח להתקדם אט אט עד למקום בעמוד הראשון.

כך מקדמים נכון באופן טבעי

איך גורמים לגוגל לשפר את דירוג האתר שלכם? ניהול קמפיין בגוגל אדוורדס על ידי מקדמי אתרים מקצועיים יאפשר לכם לשפר את כל הנקודות החשובות ביותר שנבחנות על ידי מנועי החיפוש של גוגל. ריכזנו עבורכם מספר דגשים חשובים שמקדמי אתרים שמים עליהם דגש בעת הליך הקידום האורגני, והם:

 

  • איכות התמונות המשולבות באתר

אחת הנקודות שנבחנות על ידי מנועי החיפוש של גוגל לדירוג אתרים היא איכות התמונות המשולבות באתר. שילבתם תמונות ברזולוציה נמוכה? הדירוג של האתר שלכם נפגע מכך. לכן, אם אתם רוצים לקבל דירוג גבוה ולהתמקם במקום טוב בעמוד הראשון חשוב מאוד להקפיד לעשות שימוש בתמונות ברזולוציה גבוהה בלבד.

 

  • איכות ובהירות המלל באתר

נקודה נוספת שנבחנת היא בהירות המלל באתר. ישנם אתרים שהמלל בהם לא מנוסח היטב וגורם לאי הבנה של הלקוח. אי הבנה זו מובילה לאחוזי נטישה גבוהים ומורידה באופן ישיר את הדירוג לאתר. לכן, אם אתם רוצים לתפוס מקום טוב בעמוד הראשון, אתם חייבים לוודא שהמלל באתר בהיר וברור למדי.

 

  • נוחות השימוש באתר

עוד נקודה שנבחנת היא נוחות השימוש באתר. ישנם אתרים מסורבלים המסבכים את כלל הגולשים בהם. אתרים אלה אף הם מאופיינים באחוזי נטישה גבוהים במיוחד, מה שמוביל לפגיעה בדירוג של גוגל.

 

  • זמן טעינת האתר

ישנם אתרים כבדים במיוחד שזמן הטעינה שלהם גבוה. לאתר שלכם לוקח זמן לעלות? הדבר פוגע בדירוג שלכם. זמן טעינה ארוך מוביל לאחוזי נטישה גבוהים וגורם לאתרים אלה להתמקם בעמודים האחרונים של תוצאות החיפוש.

 

  • כתיבת מאמרי תוכן המשלבים מילות מפתח

אחד המנועים המשמעותיים ביותר של הליך הקידום הוא הוספת מאמרי תוכן המשלבים מילות מפתח רלוונטיות ומחופשות במיוחד לאתר שלכם. מקדמי אתרים רבים בוחרים להוסיף מאמרי תוכן איכותיים הכתובים ומנוסחים היטב לאתר לעיתים תכופות. מנועי החיפוש של גוגל מזהים את התחלופה בתוכן האיכותי שעולה בתדירות גבוהה, מה שגורם להם להתרשם שמדובר באתר איכותי ששווה להציג לכלל הגולשים כבר בעמוד הראשון של התוצאות.

לסיכום, ניהול קמפיין בגוגל אדוורדס יאפשר לכם ליהנות מפרסום מיטבי תוך מיקוד הצופים בפרסומים שלכם. מיקוד זה מאפשר למפרסמים ליהנות מאחוזי המרה גבוהים בעשרות אחוזים בהשוואה לשיטות המקובלות בעבר – שלטי חוצות בכבישי איילון, פרסומות בעיתונים מובילים או פרסומות בפריים טיים. ניהול קמפיין בגוגל אדוורדס יבטיח לכם פרסום יעיל, מהיר ומיטבי לכל מוצר או שירות שאתם חושבים לפרסם.

ניהול קמפיין ממומן בגוגל- מה זה? קמפיין ממומן בגוגל הוא קמפיין שמטרתו לפרסם עסקים, מוצרים ושירותים בגוגלרוצים לפרסם את העסק שלכם? אחת האופציות הטובות ביותר לכך היא לנהל קמפיין ממומן בגוגל. מהו ניהול קמפיין ממומן בגוגל וכיצד עושים זאת? על כך במאמר הבא.

מה זה ניהול קמפיין ממומן בגוגל?

קמפיין ממומן בגוגל הוא קמפיין שמטרתו לפרסם עסקים, מוצרים ושירותים בגוגל. קמפיין ממומן בגוגל, כפי שניתן להבין הוא קמפיין בו המפרסם משלם לגוגל על הפרסום. בצורה זו גוגל מציגה את המשלמים בתוצאות החיפוש הראשונות, בהתאם למחיר ששולם. קידום ממומן מופיע תחת התגית מודעה.

איך עובד ניהול קמפיין ממומן בגוגל?

גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול ביותר בעולם. שימוש בגוגל מאפשר לחפש מידע במגוון נושאים. למעשה, כל אדם שרוצה לחפש מידע על נושא כלשהו, יכול להזין אותו במנוע החיפוש גוגל וכך יקבל תוצאות בהתאם לחיפוש שלו. יש לקחת בחשבון כי בדרך כלל התשובות שמתקבלות בגוגל יכילו ויושפעו ממילות המפתח שהזנתם בחיפוש. כלומר, אם תחפשו גרר 24/7, תקבלו תוצאות חיפוש שמתאימות למילות החיפוש הללו. לעומת זאת אם תחפשו גרר בחיפה תקבלו תוצאות חיפוש אחרות, למרות שבשני המקרים החיפוש נוגע לשירותי גרר.

תוצאות החיפוש בגוגל מוצגות על פי סדר מסוים. סדר זה נקבע על ידי גוגל בהתאם לפרמטרים שונים ביניהם המחיר ששולם עבור המודעה ואיכות המודעה. יש לקחת בחשבון כי סדר התוצאות הוא אחד הדברים הקריטיים שכן רוב האנשים מסתפקים בדף התוצאות הראשון שמתקבל בפניהם ולא ממשיכים לדפים הבאים. כלומר, ככל שאתר מסוים מדורג גבוה יותר, כך הוא מקבל חשיפה גדולה יותר וכתוצאה מכך הפרסום של אותו אתר יהיה יעיל יותר. על ידי פרסום נכון בגוגל אתם למעשה גורמים לכך שהאתר שלכם יעלה לראשית תוצאות החיפוש של גוגל וכך תוכלו להגדיל את החשיפה ללקוחות פוטנציאליים.

קמפיין ממומן בגוגל עובד בשיטה של מכרז. על כל מפרסם לבחור אילו מילות מפתח יציגו את המודעות שלו ומה המחיר המקסימלי אותו הוא מוכן לשלם עבור כל הקלקה על מודעה.

מה היתרונות בניהול קמפיין פרסום בגוגל

גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול בעולם. השימוש בגוגל נעשה במגוון רחב של מדינות ברחבי העולם. על ידי כך, פרסום בגוגל מאפשר למפרסמים להגיע למגוון אנשים. כך ניתן להגיע ללקוחות פוטנציאליים שנמצאים ברחבי העולם ולא רק בארץ. אך יש לקחת בחשבון שעל מנת להגיע לקהל יעד רחב ושהפרסום יהיה אפקטיבי יש לעשות זאת נכון. לשם כך יש לנהל קמפיין ממומן בגוגל.

מלבד העובדה שגוגל הוא מנוע הפרסום הגדול בעולם יש לפרסום בגוגל יתרונות נוספים-

  • תקציב– פרסום קמפיין בגוגל ניתן לביצוע בתקציבים נמוכים. בעבר על מנת לפרסם עסק ולהגיע לתוצאות טובות היה צורך בתקציבים גבוהים במיוחד, שכן פלטפורמות הפרסום העיקריות היו שלטי חוצות, פרסומות בטלוויזיה או מודעות בעיתון. מי שלא היה יכול להרשות לעצמו את הפרסום היה נאלץ להסתפק בפרסום מפה לאוזן. אך כיום, בזכות האינטרנט ובזכות הפלטפורמות השונות, ביניהן גוגל, ניתן לפרסם עסקים ולהגיע לתוצאות מצוינות גם עם תקציבים נמוכים יחסית.
  • קשר ישיר ללקוח– פרסום עסקים נועד לפרסם את העסק ולגרום לאנשים לשמוע עליו ולרצות להגיע אליו. כאשר מפרסמים באינטרנט בכלל ובגוגל בפרט, יכולים להגיע ללקוח באופן ישיר. על ידי הוספת קישור לפרסום הלקוח יכול להגיע לרכישה אונליין מאתר העסק או ללמוד עליו יותר. כמו כן על ידי כך הלקוח יכול להשאיר ביקורות טובות או פחות במידה שהתאכזב מהשירות או המוצר שרכש מכם. כך בעלי העסק שומרים על קשר עם הלקוח ולומדים כיצד להשתפר על מנת לספק את הצרכים שלו.
  • נגישות– לעומת ערוצי פרסום אחרים, גוגל נגיש לכולם, בכל זמן ובכל מקום. לאתר העסק ניתן להוסיף צ'אט פתוח המאפשר ללקוחות ליצור קשר מהיר ונוח מה שמחזק את הקשר בינם לבין העסק. כך היחס ללקוחות הופך לאישי יותר, מה שעוזר להגדיל את מעגל הלקוחות.
  • קהל יעד – ציינו קודם שקהל יעד הוא אחד הדברים החשובים ביותר בפרסום. כאשר מפרסמים בעיתון, בטלוויזיה או בשלטי חוצות אין השפעה על מי שיראה את הפרסום. לעומת זאת, כאשר מפרסמים עסק, מוצר או שירות באינטרנט וכך גם בגוגל, יכולים להחליט מי קהל היעד של הפרסום. על ידי כך הגדרת קהל היעד נעשית באופן ספציפי ומדויק והפרסום הופך לאפקטיבי ביותר.
  • מעקב אחר נתונים– אחד היתרונות של פרסום באינטרנט הוא האופציה לעקוב אחרי נתונים. כאשר עוקבים אחר נתוני הפרסום יכולים לנתח אותם ולהסיק מסקנות שיעזרו לכם לייעל את הקמפיין. בין הנתונים הללו יהיו אפשרויות לראות כמה אנשים נכנסו לאתר שלכם, מתי הפרסום יעיל יותר (שעות/ עונות), כמה אנשים לחצו על המודעה שלכם, האם המודעה אפקטיבית יותר לגברים או לנשים ועוד.

ניהול קמפיין ממומן בגוגל- כיצד עושים זאת?

ניהול קמפיין ממומן בגוגל מצריך התייחסות למספר אלמנטים, אשר בזכותם הקמפיין יהיה יעיל ויניב תוצאות טובות.

פרסום בגוגל ניתן לביצוע בשתי שיטות- פרסום ממומן ופרסום אורגני. על מנת לבצע פרסום ממומן יש לנהל קמפיין ממומן בגוגל. ניהול קמפיין ממומן בגוגל מצריך התייחסות למספר אלמנטים, אשר בזכותם הקמפיין יהיה יעיל ויניב תוצאות טובות.

  1. הגדרת מטרה –אחד הדברים החשובים ביותר בניהול קמפיין ממומן בגוגל הוא הגדרת מטרה. מטרת הקמפיין היא למעשה המטרה של הפרסום וחשוב להגדיר אותה באופן מדויק, ממוקד, ספציפי וברור. הגדרת המטרה במדויק תשפיע על הצלחת הפרסום שלכם. כאשר מגדירים את המטרה באופן ספציפי ניתן לעקוב אחר הקמפיין ולהבין האם הוא יעיל, האם מניב את התוצאות הרצויות, האם הוא ממלא את המטרה שלשמה הוא קיים ועוד. כאשר אתם עוקבים אחר הקמפיין ובודקים האם הוא ממלא את המטרה אתם יכולים לנתח נתונים ולהסיק מסקנות בהתאם. בלי מטרה ברורה קשה להבין האם הקמפיין עובד ביעילות ואם צריך לשפר אותו.

קיימות מגוון מטרות אפשריות כמו הפניית הגולשים לחשבון העסקים, הנעת הגולשים לרכישה אונליין, הפנייה של הגולשים ליצירת קשר ועוד.

  1. הגדרת קהל היעד – קהל היעד הוא הלקוחות הפוטנציאליים שלכם ולכן יש להגדיר את קהל היעד בצורה נכונה וחכמה. לעומת פלטפורמות פרסום אחרות בהן אין שליטה על האנשים שייחשפו לפרסום, באינטרנט ניתן להחליט מי קהל היעד שלו וכך להשפיע על האנשים שייחשפו לפרסום. לדוגמא, במודעה בעיתון אתם יכולים לפנות לנשים בלבד, אך אין לכם שליטה אם גם גברים יקראו את המודעה, שכן אין לכם אפשרות להחליט מי יקבל את העיתון ומי לא. לעומת זאת, כאשר מפרסמים באינטרנט, וכך גם בגוגל ניתן להחליט אצל מי תופיע המודעה מה שהופך אותה לאפקטיבית יותר.

חשוב מאוד להגדיר את קהל היעד בספציפיות ולא להסתפק בהגדרות כלליות. הגדרת מדויקת יותר תגרום לכך שהפרסום יגיע למי שהוא צריך. הגדירו את קהל היעד על ידי פרמטרים כמו גיל, מין, מצב כלכלי, השכלה, מצב משפחתי, מוצא, דת ואדיקות דתית, הרגלי צריכה, סגנון חיים, תחביבים, מקום מגורים ועוד.

  1. הגדרת תקציב – בסופו של דבר, יש לכם תקציב שמיועד לפרסום ולכן חשוב לעבוד איתו ולא לחרוג ממנו. יש שלושה פרמטרים שיש לקחת בחשבון כאשר רוצים להגדיר את התקציב לפרסום בצורה נכונה-
  • כמה זמן יימשך תהליך הפרסום באינטרנט?
  • באיזו תדירות תבצעו את הפרסום באינטרנט?
  • באילו ערוצי אינטרנט תבצעו את הפרסום?

הפרמטרים הללו יעזרו לכם להבין את התקציב הנדרש בצורה טובה יותר וכך תוכלו לערוך שינויים בהתאם.ניהול קמפיין ממומן בגוגל- חברת קידום או מקדם פרילנסר?

  1. הגדרת מסר – פרסום טוב הוא פרסום שיש בו מסר. מסר עוזר לכם ליצור מוניטין חיובי לעסק. מוניטין הוא אחד הדברים החשובים לעסקים ולכן חשוב מאוד לתת על זה דגש.

לכן, נסו להבין מה המסר שאתם רוצים להעביר ללקוחות שלכם על ידי הפרסום. נסו לבחור במסר שתואם למוצר או לשירות שלכם. כמו כן חשוב מאוד לבחור במסר שאתם עומדים מאחוריו ושיכול לבוא לידי ביטוי בפרסום בצורה ייחודית.

 

ניהול קמפיין ממומן בגוגל- חברת קידום או מקדם פרילנסר?

על מנת לנהל קמפיין ממומן בגוגל בצורה נכונה שתניב תוצאות אפקטיביות יש להיעזר באנשי מקצוע. לפניכם יש שתי אפשרויות לאנשי מקצוע- חברות קידום או מקדמים פרילנסרים. קשה להחליט מי מהשניים עדיף, כיוון שלכל אחד יש יתרונות וחסרונות. חשוב להבין כי בסופו של דבר שני הגורמים פועלים עבור אותה מטרה בשיטות דומות.

היתרונות של חברת קידום

ניסיון ברוב המקרים לחברות הקידום יהיה ניסיון רב יותר מאשר למקדמים פרילנסרים. ניסיון רב יותר יכול להוביל לשיווק יעיל יותר שיניב תוצאות משמעותיות לעסק שלכם.
ידע רב שיווק זה לא דבר פשוט כלל. על מנת ששיווק יהיה יעיל ויניב תוצאות טובות חשוב מאוד לבחור במקדמים בעלי ידע רב. חברות הקידום, מעסיקות אנשי צוות שונים עם התמחויות בתחומים שונים. השילוב של מספר אנשים שכל אחד מומחה בתחום שלו מאפשר שימוש בידע רב שתורם לשיווק יעיל וטוב.
מקצועיות חברות קידום בדרך כלל יהיו מקצועיות יותר באופן משמעותי ממקדמים פרילנסרים. חברות הקידום בדרך כלל מעסיקות מספר אנשי צוות אשר לכל אחד יש ידע בתחום אחר ויכול לתרום לשיווק בתחומו.

היתרונות של מקדם פרילנסר

  • נוחות וזמינות– חברות קידום, לעומת מקדמים פרילנסרים יהיו זמינות פחות באופן משמעותי. במידה ותבחרו בחברת קידום תצטרכו לקחת בחשבון שבכל מקרה של שאלה, התייעצות או רצון לשינוי כלשהו, לא תמיד תהיה לכך זמינות מיידית. לעומת זאת, מקדם פרילנסר בדרך כלל יהיה זמין יותר באופן משמעותי מאשר חברות קידום. אנשים רבים מוצאים בכך יתרון משמעותי.
  • יחס אישי– לעומת חברת קידום שעובדת עם מגוון רחב של לקוחות ואנשי צוות, מקדם פרילנסר בדרך כלל עובד מול לקוחות מעטים. כך בעבודה מול מקדם פרילנסר תוכלו להנות מיחס אישי יותר מאשר מול חברת קידום.

 

ניהול קמפיין ממומן בגוגל- כמה זה עולה?

כפי שהבנו, ניהול קמפיין ממומן בגוגל הוא בעל יתרונות רבים, אך כמה הוא עולה? למעשה קשה לענות על השאלה הזו באופן חד משמעיכפי שהבנו, ניהול קמפיין ממומן בגוגל הוא בעל יתרונות רבים, אך כמה הוא עולה? למעשה קשה לענות על השאלה הזו באופן חד משמעי מאחר והמחיר לקמפיין ממומן בגוגל תלוי בגורמים שונים. קודם כל המפרסם יכול להחליט על תקציב מסוים שאינו חורג ממנו. בצורה כזו הפרסום יהיה מוגבל לתקציב, אך אין זה אומר שאינו יהיה יעיל.

המחיר לקמפיין ממומן בגוגל מתחלק לשני גורמים מרכזיים להם יש לשלם- הגורם הראשון הוא כמובן גוגל והגורם השני הוא אנשי המקצוע שמבצעים את הפרסום (חברת קידום/ מקדם פרילנסר).

אז כיצד התשלום עובד?

  • תשלום לגוגל– עם גוגל עליכם לשלם לפי הקלקה. כלומר, כל עוד לא הקליקו על המודעה, לא תאלצו לשלם. כמובן שההחלטה על המחיר הסופי היא שלכם.
  • אנשי המקצוע– עם אנשי המקצוע קיימות שתי שיטות. השיטה הראשונה היא ריטיינר קבוע של מינימום 1,500 שקלים על הקמפיין. השיטה השנייה מתבססת על אחוזים מהתקציב שלכם, שנעים בדרך כלל בין עשרה לעשרים אחוזים כאשר המינימום יהיה גם בטווח 1,500 שקלים.

בממוצע, טווח המחירים עבור קמפיין ממומן בגוגל ינוע סביב 3,000 שקלים ויותר.

חברת ירדן גרופ
חברת ירדן גרופ

גאים להוביל את ענף האינטרנט בישראל עם 800+ אתרים בבעלותנו במגוון רחב של תחומים פורטלים מובילים עם מאות אלפי גולשים, בנוסף מקדמים מגוון רחב של אתרים באמצעות קידום אורגני, מומן, וקניית קישורים

להזמנת קישורים ותוכן אונליין
לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
משרד פרסום בחריש

חברות ועסקים רבים גם כיום מחפשים דרכים כאלו ואחרות אשר מסוגלות לקחת אותם על השלב הבא ממנו הם יוכלו ליהנות. הרי שיש לדעת כי אנחנו

משרד פרסום בעומר

חברות ועסקים רבים גם כיום מחפשים דרכים כאלו ואחרות אשר מסוגלות לקחת אותם על השלב הבא ממנו הם יוכלו ליהנות. הרי שיש לדעת כי אנחנו

משרד פרסום בתל-אביב

חברות ועסקים רבים גם כיום מחפשים דרכים כאלו ואחרות אשר מסוגלות לקחת אותם על השלב הבא ממנו הם יוכלו ליהנות. הרי שיש לדעת כי אנחנו

משרד פרסום ביפו

חברות ועסקים רבים גם כיום מחפשים דרכים כאלו ואחרות אשר מסוגלות לקחת אותם על השלב הבא ממנו הם יוכלו ליהנות. הרי שיש לדעת כי אנחנו

משרד פרסום בקריות

חברות ועסקים רבים גם כיום מחפשים דרכים כאלו ואחרות אשר מסוגלות לקחת אותם על השלב הבא ממנו הם יוכלו ליהנות. הרי שיש לדעת כי אנחנו

משרד פרסום בשוהם

חברות ועסקים רבים גם כיום מחפשים דרכים כאלו ואחרות אשר מסוגלות לקחת אותם על השלב הבא ממנו הם יוכלו ליהנות. הרי שיש לדעת כי אנחנו

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך