מיתוג עצמי

מה בעמוד זה?

מיתוג עצמימיתוג עצמי הוא שם כולל לתהליך בו אדם או עסק משווקים כמותג. המיתוג למעשה מאפשר לקדם עסקים וחיים אישיים. קיימים אנשי מקצוע שונים המבצעים מיתוג עצמי עבורכם כמו יועצי תדמית, יועצי תקשורת ועוד. אז מהו מיתוג עצמי וכיצד זה עובד? על כך נרחיב במאמר הבא. 

 

מהו מיתוג עצמי?

מיתוג עצמי הוא תהליך של יצירת תדמית, רושם ושיווק. מיתוג עצמי מתייחס ליצירת תדמית עבור אדם ולא עבור עסק. מיתוש עצמי מתייחס למקצוע, תחביבים, עיסוק, תדמית ציבורית, וכל דבר המייצר תדמית סביב אדם מסוים. לעומת מותג עצמי, שמדבר על התוצאה, מיתוג עצמי מדבר על התהליך, על הדרך ליצירת התוצאה. 

 

מה החשיבות של מיתוג עצמי?

בעבר, על מנת להפוך למותג היה צריך תקציבים גבוהים מאוד וקשרים לאנשי מפתח בתעשיית השיווק והפרסום. למעשה רק חברות ענק ואנשים חזקים מאוד יכלו להרשות לעצמם פרסום בשלטי חוצות ענקיים, תשלום לסלבריטאים לפרסום המוצר שלהם, פרסומות בטלוויזיה או מודעות בעיתונים מרכזיים.

מאז התפתחות האינטרנט, יצירת תדמית הפכה לדבר פשוט יותר. בזכות האינטרנט ניתן לבצע מיתוג עצמי עם תקציבים נמוכים יחסית, ועדיין זה לא ישפיע על התוצאות ועל החשיפה שנקבל. 

עם זאת, יש לקחת בחשבון כי האינטרנט יכול להיות פלטפורמה חיובית אך גם שלילית. על כל אחד מאיתנו, יש המון מידע באינטרנט. בין אם המידע נמצא ברשתות החברתיות ובין אם באתרים חדשותיים. כל מי שמחפש באינטרנט ומשקיע בחיפוש יכול למצוא הרבה מידע על כל אחד. המידע יוצר עלינו רושם. מספיקה תגובה שלילית אחת עלינו או על העסק שלנו ליצירת רושם שלילי עלינו בעיני מי שקרא את התגובה. לכן, חשוב לוודא שהמידע שימצאו עליכם באינטרנט יהיה מידע חיובי שיוצר רושם טוב. 

 

כיצד מתבצע מיתוג עצמי?

מיתוג עצמי כולל יתרונות רבים. הוא אינו מצריך תקציבים גדולים או קשרים עם אנשים חזקים בתעשייה. על מנת להצליח ליצור מיתוג עצמי באופן יעיל ואפקטיבי עליכם לחדש את עצמכם כל הזמן. לפניכם הדרכים המרכזיות לביצוע מיתוג עצמי באינטרנט. 

  • מיתוג עצמי על ידי תוכן

מיתוג עצמי על ידי תוכן הוא למעשה כמו מיתוג על ידי תיק עבודות. כאשר אתם מפרסמים תכנים מעניינים אתם מסקרנים אנשים ולמעשה גורמים להם לרצות להכיר אתכם ואת העסק שלכם. למרות שזה נשמע פשוט, יצירת תוכן מצריכה המון ידע ומקצועיות רבה. כאשר אתם מפרסמים תוכן על העסק, המוצר, השירות שאתם מספקים או על עצמכם אתם צריכים לעשות זאת בצורה חכמה. שימו לב כי קיימים כותבי תוכן מקצועיים שיכולים לייצר בשבילכם תוכן מקצועי בנושאים שתבחרו ויעזרו לכם לבצע מיתוג אישי ברחבי האינטרנט. 

לפניכם כמה כללי מפתח- 

  • מי אתם- יצרו תוכן שתואם את מי שאתם ומה יש לכם להציע. זה נחמד אם אתם יודעים המון מידע על תיקון קווי ביוב או גיזום עצים, אך אם אתם מנסים לשווק משרד עורכי דין זה לא כל כך רלוונטי. 
  • משמעות- תנסו לא להעלות תכנים סתמיים וחסרי משמעות אלא תכנים איכותיים בעלי משמעות ומסרים עמוקים. תחשבו על השפעה שתישאר לטווח ארוך ולא תעלם אחרי חודש. פתחו אתר והעלו אליו תכנים משמעותיים שיראו מקצועיות וידע נדרש. 
  • כל המוסיף גורע- ככל שתפרסמו תוכן רב יותר כך תיצרו רושם של אנשים שמבינים מה הם עושים ויש להם ידע רב בכך. עם זאת, כל המוסיף גורע. תיצרו תוכן רלוונטי, שיסקרן אנשים ותעשו זאת באופן מקצועי. בדרך כלל לאנשים לא אכפת מה אכלת לארוחת צהריים ועם מי נסעתם לטבריה בסוכות. כאשר אתם מעלים תוכן סתמי זה יכול ליצור יותר נזק מתועלת ואפילו להעיד על זמן עודף, שכן אתם נמצאים המון ברשת. 

 

מיתוג עצמי על ידי רשתות חברתיות

למי אין רשת חברתית כיום? כנראה שקשה מאוד לענות על כך כי כמעט לכולם יש חשבון ברשת חברתית אחת אם לא יותר. הרשתות החברתיות השונות ביניהן פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, טוויטר, לינקדאין ועוד, הפכו לאמצעי מצוין למיתוג. ניתן לפתוח עמודים עסקיים ברשתות החברתיות ולקבל חשיפה רבה. כמו כן, יש אפשרות לפרסומים ממומנים ברשתות החברתיות. לא צריך בשביל הפרסומים האלה תקציבים גבוהים. על ידי הפרסומים הממומנים תוכלו לקבל חשיפה מתאימה. כלומר, תוכלו לבחור מי קהל היעד שלכם (נשים, גברים, נערות, תלמידים ועוד). תוכלו לבחור בשעות ובימים בהם הפרסום גובר. תוכלו לבחור האם בפרסום תהיה תמונה, סרטון, מה יהיה כתוב, האם יהיה קישור לאתר שלכם ועוד. כל אלה מספקים חשיפה גבוהה שיכולה להניב תוצאות מיידיות. 

 

מיתוג עצמי על ידי הקמת אתריםמיתוג עצמי על ידי הקמת אתרים

כאשר אתם מקימים אתר אתם צריכים קודם כל למתג אותו נכון ולמשוך דרכו לקוחות. תוכלו לעשות זאת על ידי העלאה של תוכן מתאים או על ידי יצירת סרטונים שימשכו לקוחות ויותאמו לקהל היעד שלכם. חשוב מאוד להשתמש במיתוג בכותרת של כל עמוד באתר. תוכלו להכניס את המיתוג גם בתיאור של כל עמוד וכמובן בתוכן של האתר. כך תוכלו לשלב את שם המותג בכל סוג של תוכן שאתם מעלים. 

שימו לב שכאשר אתם מקימים אתר, אם אתם רוצים שהוא יתפוס ויקבל חשיפה רבה אתם צריכים לבנות אותו נכון. האתר צריך להיות מקצועי ולספק חוויית גלישה טובה. מספר דגשים חשובים מאוד בבניית אתרים- 

  • חוויית משתמש טובה- אחד הדברים החשובים ביותר בבניית אתרים הוא לספק לגולשים חוויית משתמש טובה. חוויית משתמש טובה היא זאת שתעשה את ההבדל בין אתר מצליח לבין אתר כושל. אם לגולשים לא יהיה נוח לגלוש באתר שלכם הם לא יבזבזו עליו זמן אלא יעברו לאתר אחר. חוויית משתמש טובה מתאפשרת כאשר האתר נוח לשימוש, ברור, נגיש ללקוחות, מאפשר גלישה מהירה ומותאם לטלפון הנייד. 
  • התאמה לטלפון הנייד- כיום רוב הגלישה באינטרנט מתבצעת דרך הטלפונים הניידים.  אתרים שלא מותאמים לטלפון הנייד לא יגיעו לרמת ההצלחה של אתרים שמותאמים לטלפון הנייד. אנשים משתמשים בנייד בכל הזמן הפנוי שלהם- במיטה לפני השינה, בתור לקופת חולים, בתור לפקיד בנק ועוד. לכן, אם אתם רוצים שהאתר שלכם יצליח התאימו אותו לטלפונים הניידים. 
  • מערכת ניהול- חשוב שמערכת הניהול דרכה אתם בונים את האתר תהיה מעודכנת, לא כבדה, מהירה ומותאמת לשפה העברית. 
  • קטגוריות- כאשר יש מספר קטגוריות שונות באתר חשוב לסדר אותן טוב וליצור היררכיה נכונה. במידה ויש הרבה קטגוריות והן לא יהיו מסודרות נכון, הגולשים ירגישו בלבול, תסכול ובסופו של דבר יתייאשו ויצאו מהאתר. הדבר חשוב במיוחד אם אתם רוצים שהלקוחות יבצעו רכישה אונליין של מוצרים דרך אתר העסק שלכם.
  • אבטחה- אם אתם רוצים שהלקוחות יוכלו לרכוש מוצרים דרך האתר חשוב שהאתר יהיה מאובטח כמו שצריך ושהלקוחות ירגישו בטוחים להזין פרטים חשובים כמו מספר זהות ופרטי כרטיס אשראי.  
  • חיבור רגשי- האתר צריך ליצור עם הגולש חיבור חזק וכך לגרום לו לרצות להמשיך לגלוש ואפילו לחשוף את האתר לעוד לקוחות. על מנת ליצור חיבור רגשי תוכלו להוסיף סיפור על המותג כמו "המוצרים שלנו נמכרים מאז שנות ה-20 של המאה הקודמת".
חברת ירדן גרופ
חברת ירדן גרופ

גאים להוביל את ענף האינטרנט בישראל עם 800+ אתרים בבעלותנו במגוון רחב של תחומים פורטלים מובילים עם מאות אלפי גולשים, בנוסף מקדמים מגוון רחב של אתרים באמצעות קידום אורגני, מומן, וקניית קישורים

להזמנת קישורים ותוכן אונליין
לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
בניית תכנית שיווק באינטרנט
בניית תכנית שיווק באינטרנט

מפרסמים רבים כיום בוחרים להעביר את מירב מאמצי השיווק שלהם לעולם הדיגיטל. עולם הדיגיטלי מבטיח לכלל המפרסמים בו ליהנות מיתרונות רבים על פני אפשרויות הפרסום

פיתוח אתרים
פיתוח אתרים

פיתוח אתרים – עולם השיווק והפרסום בעולם שינה את פניו במהלך השנים האחרונות ככלל ניתן להגיד שהדרך שבה מרבית העסקים מפרסמים ומשווקים את העסקים שלהם

אחסון אתרים
אחסון אתרים

אחסון אתרים – בשל מעבר העולם לשיווק ופרסום בצורה דיגיטלית, כל בעל עסק חייב להחזיק בידיו אתר אינטרנט עסקי לא מדובר על סוד שעולם השיווק

נכסים דיגיטליים
נכסים דיגיטליים

כיצד הקורונה השפיעה על תחום הנכסים הדיגיטליים והביאה את התחום הזה לקדמת הבמה בימינו? לעתים קיימת כבר הרגשה שאנשים משתמשים בקורונה ככלי לתאר כל שינוי

קידום אתרים לעסקים
קידום אתרים לעסקים

מרגישים שהעסק שלכם תקוע? ההכנסות לא גדלות והקהל לא מתרחב? הגיע הזמן להשקיע קצת באתר העסק שלכם. כפי שכבר הבנתם, היום הכל מתחיל ונגמר באינטרנט.

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך