חנויות מקוונות

מה בעמוד זה?

חנויות מקוונותתקופת הקורונה גרמה לצרכנים רבים בארץ ובעולם להיעזר באפשרויות הרכישה אונליין, כאשר למעשה מאז ומתמיד הייתה קיימת האפשרות הזו – לפחות מתחילת עידן רשת האינטרנט, שתפסה תאוצה והפכה להיות פלטפורמה יעילה ונוחה לכל צורך ומטרה. בכדי שתהליך הרכישה אונליין יתאפשר עבור הצרכן מהצד השני של המחשב/סמארטפון, על כל עסק להחזיק בחנות אינטרנטית המוכר גם בשם חנות מקוונת. חנות כזו עשויה להניב הצלחה טובה עבור עסקים רבים, אך כדי שמהלך כזה יקרה חשוב לדעת כיצד מקימים חנויות מקוונות בצורה פרקטית ונגישה עבור קהל הגולשים.

מהי חנות מקוונת?

חנות מקוונת היא חנות המאפשרת רכישה של מוצרים שונים באמצעות רשת האינטרנט, כך שהצרכן לא צריך להגיע באופן פיזי לחנות כדי לרכוש את המוצר שהוא רוצה. חנויות מקוונות מוכרות גם בשם חנויות וירטואליות כיוון שאלו חנויות מסחר הקיימות במרחב האינטרנט המתפקדות כאתרי אינטרנט, ותהליך הרכישה המתבצע דרכן נעשה באופן וירטואלי. כיוון שכל התהליך נעשה אונליין, על כל חנות להציג עבור קהל הגולשים את מיטב המוצרים והסחורה שהיא מציעה באמצעות תמונות איכותיות, טקסט המעניק תיאור מקיף על המוצר וכן לעיתים גם סרטונים קצרים המצליחים להמחיש בצורה טובה יותר את המאפיינים השונים של המוצר כמו גודל, צורה וכו'.

מה המטרה של חנויות מקוונות?

המטרה המרכזית של כל חנות מקוונת היא לאפשר לצרכנים לבצע רכישות מכל מקום ובכל זמן, כך שגם בשעות הקטנות של הלילה צרכנים יכולים להזמין את המוצרים שהם רוצים, מבלי לחכות לבוקר ולשעת הפתיחה של החנות. בדרך הזו הצרכנים מרוויחים מחוויית קנייה נוחה ונגישה יותר, וכך גם בעלי החנות נהנים מהאפשרות של מכירת מוצרים גם מעבר לשעות הפעילות של החנות הפיזית. נוסף לנגישות ההזמנות והמוצרים, חנויות מקוונות מעניקות שלל פתרונות ויתרונות הן עבור הצרכנים והן עבור בעלי העסקים המחזיקים בחנויות וירטואליות.

היתרונות של חנויות מקוונותמה היתרונות של חנויות מקוונות?

עבור קהל הצרכנים מדובר על יתרונות רבים כמו האפשרות להזמנת מוצרים מהבית, משרד או כל מקום אחר וכך לחסוך את הצורך בהגעה פיזית לחנות כדי לרכוש מוצר כזה או אחר. בנוסף להגעה הפיזית לחנות, הצרכן גם חוסך לעצמו את הצורך/טרחה בנסיעה עד לחנות עצמה, מציאת מקום חניה, תשלום עבור החניה וגם המתנה בתור לקופה בחנות כדי לרכוש את המוצר. את כל הפעולות הללו ניתן לבצע בלחיצת כפתור במחשב או בסמארטפון, זאת בהנחה שיש לאותו עסק חנות מקוונת המאפשרת צפייה ורכישה אונליין.

כאמור, גם בעלי עסקים עשויים להרוויח מהחזקה של חנות מקוונת, כיוון שבאמצעותה הם יכולים להציע את סחורתם לקהל הגולשים ללא תלות בחנות הפיזית שלהם. בנוסף לכך, מכירה של מוצרים בחנות מקוונת עשויה לחסוך לבעל העסק הוצאות רבות כיוון שכך הוא לא צריך לשלם כסף לעובדים שיאיישו את החנות, לחשמל שקיים בחנות הפיזית או אפילו תשלום עבור השכירות של החנות הפיזית

כיוון שחנויות מקוונת יכולות לחסוך לא מעט הוצאות עבור בעלי עסקים, כיום ניתן למצוא מגוון חנויות מקוונת הפועלות בשיטה של מכירה אונליין בלבד ללא החזקה של חנות פיזית, כך שכל תהליך המכירה-קנייה של המוצרים מתבצע דרך רשת האינטרנט וכך נחסכות הוצאות עבור שכירת חנות פיזית, שעשויות להיות גבוהות במיוחד בערים מרכזיות בארץ.

חנות מקוונת – כיצד מקימים אחת כזאת בצורה נכונה?

כפי שניתן לראות, לחנויות מקוונות יש שלל יתרונות עבור הצרכנים ובעלי העסקים, אך כדי שיתרונות אלו יתממשו בסופו של דבר להצלחת העסק – חשוב שהחנות המקוונת תהיה איכותית, פרקטית, נגישה וידידותית עבור המשתמש הממוצע. לשם כך חשוב להתבסס על כמה מאפיינים מרכזיים הקשורים לתהליך ההקמה של חנות מקוונת ברשת:

  • אפיון החנות הווירטואלית – אחד מהמאפיינים החשובים ביותר לתהליך הקמת חנות מקוונת הוא אפיון מקיף של החנות הרלוונטית שתוצג לקהל הגולשים ברשת, ולכן תהליך זה נעשה הרבה לפני שמתחילים להקים את האתר בפועל. יש להגדיר מראש אילו מוצרים יוצעו לרכישה מקוונת, מיהו קהל היעד אליו פונים, נראות ועיצוב של האתר, אפשרויות לתשלום עבור המוצרים וכן אפשרויות שילוח של המוצרים שנרכשו.
  • בניית אתר מסחר איכותי ונגיש – לאחר שנערך אפיון מסודר ומקיף של הצרכים והמטרות של החנות המקוונת, מתחיל השלב המעשי של הקמת החנות ברשת האינטרנט. חנות כזו היא למעשה אתר אינטרנט לכל דבר, כאשר האפשרות של רכישה אונליין מתקיימת באתרים כאלו ולכן מדובר על תהליך שונה ומורכב יותר של בניית אתרים.
  • התמקדות על דפי מוצר באתר – המהות המרכזית של החנות המקוונת היא דף המוצר אליו הגולשים נכנסים כדי לבצע רכישה, וכדי לשכנע את אותו גולש לבצע את הרכישה יש להקפיד על פירוט מלא ומקיף אודות סוג המוצר הן מבחינת תיאור כללי והן מבחינת מאפיינים ותיאור ספציפי כמו גודל המוצר, החלקים/אביזרים הכלולים ברכישה וכל מידע נוסף שיגרום לגולש לבצע רכישה אונליין.
  • מערכת סליקה – מערכת זו היא המאפשרת לצרכנים לבצע רכישה מקוונת, כאשר התשלום מתבצע באמצעות הקלדה של מספר כרטיס אשראי. לכן חשוב כי החנות המקוונת תכלול מערכת סליקה נוחה ופשוטה לתפעול על ידי הצרכן ובעל העסק, וכמובן מאובטחת ברמה המחמירה ביותר שתחסוך לצרכן עוגמת נפש.
  • תהליך רכישה יעיל ופשוט – נוסף לביטחון במהלך הרכישה המקוונת, הצרכן צריך לחוות תהליך נוח ופשוט במהלך ביצוע רכישה בפועל, ולכן לאחר לחיצה על רכישה ומעבר לעמוד רלוונטי להשלמת הרכישה יש לכלול בתהליך זה מילוי מהיר ופשוט של פרטים אישיים כדי להבטיח כי הגולש ישלים את תהליך הקנייה.
  • ממשק ניהול פרקטי וברור – נוסף לחוויית משתמש נוחה ויעילה, גם בעלי/עובדי העסק צריכים ליהנות מנוחות שימוש בחנות המקוונת כדי להבטיח השלמה של תהליך הרכישה בצורה הטובה ביותר. לכן חשוב לוודא כי מערכת הניהול של החנות המקוונת תהיה נוחה ופשוטה לתפעול, ותאפשר להוציא ולהשלים הזמנות אונליין בצורה יעילה ומהירה יותר.

שירות לקוחות מקצועי גם בחנויות מקוונת ברשת

חנויות פיזיות מקבלות אליהן זרם בלתי פוסק של לקוחות, כאלו שיבצעו רכישה בסופו של דבר וכאלו שרק הגיעו להתרשם ולהסתכל ואולי יבצעו בעתיד רכישה בחנות. ההתלבטויות של כל הלקוחות שמגיעים לחנות תלויות לרוב גם בשירות הלקוחות שהם נתקלים בו בחנות, דבר העשוי להשפיע על הצלחת המכירה ובטווח הרחוק על הצלחת העסק.

לכן חשוב לזכור כי שירות לקוחות מקצועי ויעיל מוכרח להיות גם בחנות המקוונת של העסק, ולא רק בחנות הפיזית בה קיימת אינטראקציה פיזית מול הלקוחות. החנות המקוונת צריכה לשדר לקהל הלקוחות אמינות, מקצועיות ושירותיות ולכן יש לציין באתר על דרכי התקשרות במידת הצורך כמו טלפון, אימיילים, ווטסאפ וכו'.

דרכים לשיווק וקידום חנויות מקוונות

כל חנות מקוונת ברשת צריכה לבלוט ולהיות נגישה במרחב הווירטואלי הגדול, ולכן חשוב גם לקדם את החנות המקוונת שמקימים כדי שהיא תקבל את החשיפה הטובה ביותר עבור קהל הגולשים באינטרנט. לשם כך ניתן לעשות תהליכי שיווק באינטרנט כמו פוסט ממומן בפייסבוק ובאינסטגרם, העלאת מודעות ממומנות בגוגל, פרסום ממומן באתרים גדולים ומוכרים ותהליכי שיווק אחרים שיאפשרו לחנות המקוונת להיות נגישה וזמינה לקהל הצרכנים ברשת.

חברת ירדן גרופ
חברת ירדן גרופ

גאים להוביל את ענף האינטרנט בישראל עם 800+ אתרים בבעלותנו במגוון רחב של תחומים פורטלים מובילים עם מאות אלפי גולשים, בנוסף מקדמים מגוון רחב של אתרים באמצעות קידום אורגני, מומן, וקניית קישורים

להזמנת קישורים ותוכן אונליין
לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
בניית אתר תדמית
בניית אתר תדמית

מהו אתר תדמית כשמדובר בתדמית של בית עסק, לא מדובר רק על אתר יפה ומעניין ברמה העיצובית, אלא אתר מתוכנן היטב עוד בשלבים המוקדמים של

דרושים בניית אתרים
דרושים בניית אתרים

בעלי עסקים שרוצים לקחת את הפרסום והשיווק של בית העסק שלכם שלב אחד קדימה? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל הדגשים החשובים שאתם חייבים

קורס בניית אתרים בחריש

בעלי עסקים רבים כיום בוחרים להרחיב את מאמצי השיווק והפרסום שלהם לעולם הדיגיטל. מרביתם בוחרים לעשות זאת בעזרת בניית אתרים איכותיים לבית העסק. חושבים להתחיל

קורס בניית אתרים בתל-אביב

בעלי עסקים רבים כיום בוחרים להרחיב את מאמצי השיווק והפרסום שלהם לעולם הדיגיטל. מרביתם בוחרים לעשות זאת בעזרת בניית אתרים איכותיים לבית העסק. חושבים להתחיל

קורס בניית אתרים בקריות

בעלי עסקים רבים כיום בוחרים להרחיב את מאמצי השיווק והפרסום שלהם לעולם הדיגיטל. מרביתם בוחרים לעשות זאת בעזרת בניית אתרים איכותיים לבית העסק. חושבים להתחיל

קורס בניית אתרים בגדרה

בעלי עסקים רבים כיום בוחרים להרחיב את מאמצי השיווק והפרסום שלהם לעולם הדיגיטל. מרביתם בוחרים לעשות זאת בעזרת בניית אתרים איכותיים לבית העסק. חושבים להתחיל

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך