מיתוג עסקי מוצלח הוא הדבר עליו נבנית הצלחה של כל עסק, כיוון שהמיתוג של העסק הוא זה המגדיר את הזהות שלו ובתוכו את המהות, מטרה והייחודיות של העסק לעומת עסקים אחרים הנמצאים באותו תחום עסקי. כיוון שמדובר על עניין חשוב להצלחה העסקית, יש לדעת כיצד לבנות מיתוג נכון של העסק כדי להפוך אותו למותג מנצח. לשם כך קיימות חברות מיתוג לעסקים המציבות חבילות שירות בהתאם לצרכי העסק, ובמאמר הנוכחי נעסוק בחשיבות של תהליך המיתוג, בתהליכים שחבילת מיתוג לעסק כוללת בתוכה ולמה מומלץ לשלב בחבילת המיתוג שירותים של שיווק ופרסום בדיגיטל.
מה החשיבות של מיתוג לעסק?
כאמור, המיתוג של העסק הוא זה התורם להצלחה שלו – בין אם מדובר על עסק חדש וקטן או עסק וותיק וגדול, כל בעל עסק שרוצה למנף את ההצלחה העסקית שלו צריך להתחיל ממיתוג נכון ורלוונטי, באמצעותו ניתן להציג לקהל הצרכנים המגוון את הערכים והמסרים של העסק וכן דרך להניע אותם לצרוך את המוצר/שירות ששייך לעסק.
יש לזכור כי מיתוג נכון לעסק לא רק יכול לתרום להצלחה שלו, אלא הוא גם מאפשר למנוע כישלון עסקי ופגיעה בתדמית של העסק באמצעות הצגת הזהות והמטרות העסקיות בצורה ברורה, שקופה ומקצועית.
חבילת מיתוג לעסק – מה היא כוללת?
חברות מיתוג מקצועיות מתמחות בתהליכי מיתוג מקיפים ואיכותיים עבור כל עסק, כך שלאחר ביצוע מחקר מקיף של השוק והקהלים הרלוונטיים לעסק הם בונים אסטרטגיה מיתוגית מותאמת אישית כדי ליצור בידול מהמתחרים ולהעצים את היתרונות והייחודיות של העסק. לכן חבילת מיתוג לעסק כוללת בתוכה כמה שלבים ותהליכים שנועדו ליצור את הזהות העסקית השיווקית המתאימה כמו לוגו, כרטיס ביקור, חתימה דיגיטלית, עיצוב תמונות שיווקיות לפלטפורמות דיגיטליות וכן גם הקמה ובנייה של אתר תדמית לעסק.
בנייה ועיצוב של לוגו לעסק
הלוגו של העסק יוצר את הזהות וההיכרות הראשונית עם העסק, כאשר לוגו שמעוצב בצורה שיווקית נכונה יהיה כזה שייחרט בזיכרון של קהל הצרכנים שנחשפו אליו. נוסף ליצירת עניין שיווקי ורושם שמעורר את יצר הסקרנות, הלוגו צריך לכלול בתוכו את כל המסרים הנחוצים להעברת זהות העסק – אם מבחינת סמל, תמונה, אותיות או מילים שישולבו בלוגו הסופי. נוסף למסר, הלוגו צריך להיראות מעוצב ויפה מבחינה ויזואלית ולכן עיצוב מקצועי של הלוגו נעה על ידי מעצבים גרפיים הפועלים תחת אחריותה של חברת המיתוג, כאשר התיכנון המיתוגי המקדים ייכלל בנראות הסופית של הלוגו.
עיצוב כרטיס ביקור עסקי
עסקים מצליחים הם כאלו שיוצרים שיח ומפגשים עסקיים עם לקוחות, ספקים ומשקיעים בתחום. כדי שמפגשים כאלו יניבו המשכיות, חשוב להעניק לצד השני את האפשרות ליצירת התקשרות חוזרת בצורה נגישה, נוחה ומהירה יותר. לשם כך נועדו כרטיסי הביקור העסקיים, המהווים חלק בלתי נפרד של חבילת מיתוג לעסק. כרטיס ביקור פרקטי הוא כזה המכיל את פרטי העסק המלאים, ובמידת הצורך גם איש הקשר הישיר בחברה/ארגון איתו נוצר קשר ראשוני כמו מנהל מכירות, איש שיווק, חשב בכיר או סמנכ"ל החברה.
המטרה של כרטיס הביקור היא לאפשר למחזיק בו ליצור קשר מהיר עם העסק, ולכן הכרטיס צריך להיות עשוי מנייר איכותי וכן לכלול מידע מקיף ותמציתי כמו כתובת, טלפונים, אימיילים, אתר אינטרנט וכו'. לעיצוב של כרטיס הביקור יש משמעות חשובה מבחינה שיווקית-מיתוגית, ולכן הכרטיס צריך להיות לא רק פרקטי אלא גם מעוצב ומעניין.
עיצוב חתימה דיגיטלית
מיתוג של העסק נועד להותיר רושם וזיכרון עבור לקוחות ומשקיעים, או כל קהל רלוונטי אחר למינוף ההצלחה העסקית-כלכלית של העסק, ולכן חבילת המיתוג לעסקים מעניקה גם את האפשרות לתכנון ועיצוב חתימה דיגיטלית המשמשת לחיתום מקוון כמו מסמכים וטפסים הנשלחים/מתקבלים אונליין, או אימיילים רשמיים הנשלחים תחת כתובת הדואר האלקטרוני של העסק.
חתימה דיגיטלית מעניקה נוחות לבעל העסק בחתימה ושליחה של מסמכים שונים, מכיוון שהיא מייתרת את הצורך בהדפסה של מסמכים שונים, חתימה ידנית עליהם וסריקתם לצורך העברתם בצורה דיגיטלית. נוסף לנוחות, חתימה דיגיטלית מאפשרת למתג את העסק בצורה אחידה ומקצועית יותר משום שמדובר על חתימה מובנית וקבועה המופיעה בכל מסמך מקוון. בעידן הדיגיטלי של היום הרבה מאוד תהליכים עברו לאונליין, ולכן עיצוב של חתימה דיגיטלית הוא כלי שיווקי חשוב ובלתי נפרד מחבילת מיתוג עסקית ועדכנית.
עיצוב מקצועי לזירות פרסום דיגיטליות
שיווק באינטרנט הפך להיות מהלך הכרחי עבור כל עסק, קטן או גדול, כיוון שבכל יום מיליוני גולשים מכל רחבי העולם עושים שימוש בפלטפורמות דיגיטליות שונות לצריכת תכנים מסוגים שונים. לכן במקרה של חבילת מיתוג לעסק חשוב להזכיר את נושא המיתוג עבור זירות פרסום דיגיטליות, אם עבור נכסים דיגיטליים כמו אתרי אינטרנט ופרופילים עסקיים ברשתות חברתיות, או פרסום של מודעות פרסומיות במיקומים שונים במרחבים הווירטואליים.
מיתוג שכזה צריך להיות מותאם לפלטפורמות שיווקיות שונות כמו עיצוב של באנרים שיווקיים שיפורסמו באתרים מוכרים, העלאה של מודעות ממומנות בגוגל ובפייסבוק, עיצוב של תמונות פרופיל לרשתות חברתיות, וכן גם עיצוב של תמונות אטרקטיביות וממותגות שייצרו את הרושם הנכון כשיופיעו כחלק מסרטוני תדמית של העסק, מצגות עסקיות או כל מסר שיווקי אחר שנועד למנף את מותג העסק.
בנייה ועיצוב של אתר תדמית לעסק
ישנן חבילות מיתוג לעסקים המציעות בתוך החבילה שירות של בנייה ועיצוב אתר תדמית לעסק, כאשר שירות זו כולל את תהליכי האפיון וכל תהליכי ההקמה של האתר כדי שיהיה נגיש במרחבי הרשת. אתר תדמית הוא אתר שנועד למתג את העסק בזירה הדיגיטלית, כיוון שהאתר משמש כנכס דיגיטלי זמין לכלל הגולשים ומאגד בתוכו את הזהות, מטרות, מסרים והערכים של העסק.
יש לקחת בחשבון כי הקמה של אתר תדמית, וכן כל שאר התהליכים של חבילת מיתוג לעסק, אינם כוללים את התהליכים השיווקיים הדרושים לפרסום המקיף של העסק – אלא אלו מעניקים את הכלים והאמצעים המיתוגיים באמצעותם ניתן לפרסם את העסק במקומות שונים ולקהלים מגוונים.
שיווק דיגיטלי – למה לא כדאי להסתפק רק בחבילת מיתוג לעסק?
חבילת מיתוג תעניק לעסק את היכולת להיכנס לשוק העסקי התחרותי ולבלוט מעל כולם, אך כדי שזה יקרה יש להפעיל תהליכי שיווק ופרסום יעילים וממוקדים שיגדילו את החשיפה למותג. לכן ההמלצה היא לא להסתפק רק בבחירת חבילת מיתוג לעסק, אלא לשלב את השירותים הללו יחד עם שיווק דיגיטלי המאפשר ליצור פרסום מקיף ונוח במרחבי רשת האינטרנט.
היתרונות של שיווק דיגיטלי טמונים באפשרות פילוח קהלים ולקוחות רלוונטיים, נוסף על נוחות השימוש בכלי הפרסום השונים המוצעים דרך גוגל, פייסבוק, אינסטגרם, טאבולה, אאוטבריין ופלטפורמות דיגיטליות נוספות. לאחר שהמיתוג העסקי נבנה, ניתן להשתמש באלמנטים שהוא מכיל בתוכו כמו לוגו, עיצוב תמונות למודעות שיווקיות וכו' עבור פרסום העסק בזירות דיגיטליות מומלצות – מודעות ממומנות בגוגל, מודעות ממומנות בפייסבוק, הקמה וניהול של פרופילים עסקיים ברשתות חברתיות, פרסום מודעות תוכן ממותגות באתרים גדולים עם חשיפה משמעותית וכו'.