המדריך השלם לכל מי שצריך או מעוניין בתהליך של בניית אתר

מה בעמוד זה?

יש לכם עסק, חנות קיימת, רעיון, מיזם, שירות או מוצר שאתם רוצים למכור? אין לכם אתר אינטרנט? במדריך הבא תקבלו את כל מה שאתם צריכים לדעת על תהליך הנקרא בניית אתר. למעשה, חשוב להבין! בניית אתר יכולה לגרום לעסק שלכם להרוויח הרבה יותר, בניית אתר יכולה לעודד חשיפה גבוהה עבור העסק שלכם ולכן, אם עדיין אין לכם אתר תדמיתי או חנות אינטרנטית, זה הזמן להבין וללמוד את כל מה שצריך וכדאי לדעת על תהליך של בניית אתר.

בניית אתר אז והיום

בעבר, בניית אתר הייתה מלאכה ששמורה רק למקצוענים בתחום, אנשים שלמדו פיתוח תוכנה במשך תקופה ארוכה או מדעי המחשב. כיום אנחנו יודעים שישנן המון חלופות שהפכו את הנושאבניית אתר יכולה לעודד חשיפה גבוהה עבור העסק שלכם ולכן, אם עדיין אין לכם אתר תדמיתי או חנות אינטרנטית, זה הזמן להבין וללמוד את כל מה שצריך וכדאי לדעת על תהליך של בניית אתר. של בניית אתר למשהו שהוא נגיש לרוב. כשמדובר בנושא של בניית אתר, יש לכם את האפשרות לפנות לספקים קטנים או גדולים בתחום שיתנו לכם את המענה, או להשתמש בשירותיהם של חברות גדולות שמנגישות את בניית האתרים גם למי שאינו יודע תכנות, כמו וויקס או וורדפרס. אם כל זה עדיין נשמע לכם מבלבל, אנחנו מציעים לכם להעמיק בקריאה ולהכיר את כל מה שצריך לדעת על בניית אתר. למעשה, אם יש לכם את הזמן לכך, תוכלו ללמוד את התחום, להבין את המערכות שתיארנו קודם לכן ופשוט להתחיל לבנות את האתר שלכם. האתר עבור העסק שלכם. אם אין לכם את הזמן הדרוש, בהחלט כדאי לשים דגש רב ולבחור חברה מקצועית המתמחה בתחום של בניית אתרים. הרי זה לא רק לבנות את האתר, זו אסטרטגיה שלמה סביב זה. עלינו לבצע מחקר שוק, ללמוד את התחום, להשוות בין מה שאנחנו רוצים לעשות לבין מה שהמתחרים שלנו, לחשוב גם על תהליך של קידום אורגני בשלבים מאוחרים יותר ועוד ועוד.

בניית אתר – למי זה חשוב?

כיום אין דבר כזה שיש עסק, מוצר או מותג ללא נוכחות דיגיטלית. רוב האנשים פונים ראשית לאינטרנט לחיפוש במנועי החיפוש או לרשתות החברתיות כשהם מחפשים מענה לצורך כלשהו מבעל מקצוע או עסק. אם במסגרת העסק שלכם אתם מוכרים מוצר, או שירות או אפילו אם המוצר הוא אתם, חשוב מאד שתבררו על בניית אתר איכותי ומותאם שגם יתן מענה כולל עליכם וגם יופיע בחיפוש, כדי שלא תפסידו לקוחות פוטנציאליים למתחרים שלכם שדאגו לנוכחות ברשת.

איזה סוגי אתרים יש?

אם התחלתם לברר על בניית אתר חשוב שתבינו מה הצורך שלכם, ישנם סוגים שונים של אתרים למטרות שונות וחשוב שתדעו מה הכיוון שמתאים לכם.

  1. אתרים המציגים מידע – אתרים רבים עוסקים בהצגת מידע, בתבניות שונות ובפנייה לקהלים מפולחים או לקהל הרחב. ניתן לפרוט את האתרים המציגים מידע לסוגים שונים: בלוגיםבעת שיווק העסק, אם תפעלו נכון, תשתמשו במסרים שיווקיים משכנעים, תפנו לקהלי מטרה רלבנטיים, בטוח שתראו תוצאות טובות שמציגים לרוב תחום עניין של כותב ספציפי, לדוגמה בלוג בנושא בישול. אתרי תדמית המציגים נתונים ודרכים ליצירת קשר על עסקים או אנשי מקצוע. פורומים המאפשרים לשאול שאלות ולקבל תשובות תחת קטגוריות שונות. אתרי החדשות המוכרים לכולנו כמו N12 ו-YNET. אתרי ביקורת המציגים ביקורות על נושאים שונים כמו מסעדות או ספרים. אתרים ממשלתיים המציגים מידע מטעם משרדי הממשלה השונים ועוד.
  2. אתרי מכירות – כשמדובר על בניית אתר פעמים רבות מדובר על בניית אתר מכירות. אתרי מכירות או אתרי סחר, הם למעשה חנויות וירטואליות המציעות מוצרים או שירותים למכירה. אלו יוכלים להיות מוצרים פיזיים כמו בגדים או מוצרים וירטואלים כמו קורסים, סדנאות והרצאות או שירותי ייעוץ. גם אתרים אלו מתחלקים לסוגים שונים. ישנם אתרי מכירות פרטיים, אתרים שמשמשים כמתווכים לקנייה באתרים אחרים, אתרי השוואת מחירים, אתרי מימון המונים ועוד. למעשה, מדובר בחנויות אינטרנטיות בהן כולנו משתמשים.
  3. אתרי מדיה חברתית – האתרים המוכרים לכולנו כמו פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם ויוטיוב שמאפשרים יצירה ושיתוף של תכנים. לרוב כשמדובר על בניית אתר, הכוונה לא לאתרים מהסוג הזה, אלא יותר בניית אתר למטרות עסקיות אישיות.
  4. אתרים נוספים – מנועי חיפוש שונים כמו גוגל, אתרים של דואר אלקטרוני וכן הלאה שכולנו עושים בהם שימוש אבל כמובן כשמדובר על בניית אתר אנחנו פחות מכוונים לאתרים האלה.

מי יכול לבנות אתר?מה השלבים הראשונים בתהליך של בניית אתר? הגדירו יעדים - ראשית כל כמו בכל תוכנית עסקית יש להגדיר את היעדים של האתר ומכאן להבין איזה סוג של בניית אתר אנחנו מחפשים.

כפי שציינו כיום כמעט כל אחד עם טיפה גישה יכול להקים אתר בעצמו באחת מהמערכות הגנריות לבניית אתרים. אבל מכיוון שזה לא תמיד כל כך פשוט לכל אחד, יש אפשרות גם לפנות לחברות בשוק שמציעות בניית אתרים. בתחום הזה יש מגוון מאד גדול של ספקים, יש פרילנסרים עצמאיים שיכולים לתת שירות מעולה, ויש חברות דיגיטל ענקיות שנותנות מענה יותר כולל. את הפתרון שמתאים לכם אתם צריכים להתאים לצורך. לדוגמה, אם מלבד הקמת האתר תצטרכו עזרה גם בעיצוב שלו, ביצירת התוכן, בקידום שלו וכן הלאה, יתכן שיהיה כדאי לכם לפנות לחברה שמציעה את כל השירותים האלו. לעיתים מספיקה בתור התחלה רק בניית אתר ואז אפשר לפנות לספק קטן או אפילו להתחיל לבד באופן עצמאי.

מה השלבים הראשונים בתהליך של בניית אתר?

  1. הגדירו יעדים – ראשית כל כמו בכל תוכנית עסקית יש להגדיר את היעדים של האתר ומכאן להבין איזה סוג של בניית אתר אנחנו מחפשים. האם זהו אתר למכירה או רק אתר להצגת מידע? האם נדרשות פעולות באתר או שאנחנו צריכים רק להציג תוכן. ככל שתגדירו את היעדים וגם את המטרות של האתר סצורה שהיא יותר מדוייקת, ככה הסיכוי שהאתר שלכם באמת יספק מענה לצרכים שלכם גבוהה.
  2. הגדירו את קהל היעד שלכם – ככל שקהל היעד שלכם יהיה יותר מדוייק ומפולח, יהיה לכם יותר קל לעסוק בנושא של בניית אתר באופן שישיג את היעדים והמטרות שלכם. עליכם להביןבתהליך של בניית אתר, הגדירו את קהל היעד שלכם – ככל שקהל היעד שלכם יהיה יותר מדוייק ומפולח, יהיה לכם יותר קל לעסוק בנושא של בניית אתר באופן שישיג את היעדים והמטרות שלכם באופן הכי מדוייק מיהו קהל היעד שלכם ולא רק אם זה נשים או גברים, ילדים או בני נוער. עליכם לדייק את זה אפילו יותר. עליכם להגדיר מיהו קהל היעד, מה הוא אוהב ומה לא אוהב, מה התחביבים שלו, מה החולשות אל מול החוזקות ועוד ועוד. ככל שהדיוק בהגדרת קהל היעד יהיה גבוה יותר, האתר שלכם יהיה איכותי ומקצועי יותר ויספק ערך מוסף לגולשים.
  3. אפיינו את האתר – כשמדובר על איפיון אתר מדובר למעשה על רשימת התכולה שאתם צריכים שהאתר שלכם יכלול. מדובר בסקיצה יחסית ראשונית למבנה האתר, בשלבים המתקדמים תוכלו להתקדם לאיפיון מפורט אבל בשלב הראשוני כדאי להבין מה אתם חייבים שהאתר שלכם יכלול. שימו דגש מיוחד על דף הבית, מה חשוב שיכלול, איך תרצו שיראה, פעמים רבות זהו כרטיס הביקור שלכם.
  4. הגדירו תקציב – חשוב להבין מה התקציב שאתם מייעדים לפרויקט הזה. בניית אתר מול בעל מקצוע תעלה יותר מאשר באופן עצמאי, אבל האפשרות לבנייה לבד לא מתאימה לכולם, ויש אנשים שאין להם את היכולת או הזמן לבניית אתר. ניתן לבנות אתר בכמה מאות שקלים, ניתן לבנות אתר בכמה אלפי שקלים וניתן גם לבנות אתר בכמה עשרות אלפי שקלים. הכל תלוי מה המטרות שלכם, האם יש איזשהוא פיתוח מיוחד שצריך לעשות, מה כמות התוכן שנדרש להכניס אל תוך האתר ועוד.
  5. הכינו את החומרים שלכם באופן מסודר – אם יש ברשותכם חומרים עיצוביים לעסק או למותג, זה הזמן לגבש אותם לקבצים מסודרים, תצטרכו אותם לתהליך העיצוב. אם יש לכם תוכן שהייתם רוצים לשלב אתם יכולים להתחיל לעשות גם בו סדר כדי שיהיה לכם קל להתאים את מבנה האתר לתוכן שנדרש.
  6. בחרו פלטפורמה לפיתוח או ספק – אם אתם בונים את האתר באופן עצמאי זה זמן טוב לחפש באיזו מהפלטפורמות הקיימות תרצו את בניית האתר שלכם. אם בחרתם ללכת עם בעל מקצוע, זה הזמן לחפש המלצות ממכרים או מהרשת.

מה כדאי לדעת כדי שהאתר יופיע גבוה במנועי החיפוש?

יש כמה דברים שחשוב לדעת אם אתם בונים את האתר באופן עצמאי, אבל כדאי להכיר גם אם פניתן לספק חיצוני שיבנה עבורכם את האתר. כשאנחנו עוסקים בנושא של בניית אתר, המטרהבתהליך של בניית אתר, חשוב להבין מה התקציב שאתם מייעדים לפרויקט הזה. בניית אתר מול בעל מקצוע תעלה יותר מאשר באופן עצמאי, אבל האפשרות לבנייה לבד לא מתאימה לכולם הסופית היא לרוב להגיע לקהל יעד כמה שיותר רחב. ימכיוון שאתם כעת בשלבים של תכנון האתר לפני בניית האתר, אתם יכולים להשקיע מאמצים בתכנון אידאלי של האתר כך שיעלה כמה שיותר גבוה במנועי החיפוש ובכך יחשף לכמה שיותר מהקהל הפוטנציאלי שלכם. זהו שלב טוב לעשות מחקר על המתחרים שלכם, אם חשוב לכם שהאתר שלכם יקודם באופן אורגני, ללא קשרים למאמצי השיווק שלכם, כדאי לכם לחקור מה המתחרים שלכם עושים, מה הערך המוסף שלכם, מה כדאי לכם לקדם באתר שלכם כדי להגיע לקהל היעד שלכם. כשאתם בשלב האיפיון, שימו לב שהאתר שלכם מאורגן באופן היררכי וברור מה שיקל על מנועי החיפוש לסרוק אותו ולקדם אותו מעלה. תדאגו לשרתים ואחסון המתאימים לצרכים שלכם ויאפשרו לאתר להיטען ולעלות מהר ככל האפשר. אלו פרמטרים שמשפיעים על יכולת הסריקה שלו ועל הקידום האורגני שלו. שימו לב לתת דגש באתר שלכם על דרכים פשוטות וקלות ליצור איתכם קשר. פעמים רבות אתרים שעולים יפה בתוצאות החיפוש נופלות בשלב הבא, כשהלקוחות מתקשים להתקדם ונוטשים אותם לטובת התוצאה הבאה. בהקשר הזה חשוב גם שחווית המשתמש באתר שלכם תהיה זורמת ומותאמת. נסו על חשוב על המסע של הלקוח באתר שלכם, מה הוא מחפש, מתי יהפוך ללקוח שלכם.

מה חשוב לדעת כשבוחרים איך לבנות את האתר?

  1. התאמה למובייל – זה כבר אולי ברור מאליו אבל כיום יותר ויותר אנשים גולשים מהנייד, אין שאלה לגבי זה שהאתר שלכם צריך להיות מותאם גם למובייל. כולנו מכירים את זה שאנחנוכאשר בונים אתר, חשוב שתהיה התאמה למובייל – זה כבר אולי ברור מאליו אבל כיום יותר ויותר אנשים גולשים מהנייד, אין שאלה לגבי זה שהאתר שלכם צריך להיות מותאם גם למובייל. כולנו מכירים את זה שאנחנו נכנסים לאיזשהו אתר והוא לא מותאם כך שאנחנו נאלצים לנטוש באמצע נכנסים לאיזשהו אתר והוא לא מותאם כך שאנחנו נאלצים לנטוש באמצע
  2. מהירות טעינה – ציינו זאת כבר קודם, אבל אתר שלא נטען מספיק מהר הופך ללא רלוונטי הן לקהל הלקוחות הפונציאלי והן למנועי החיפוש. חשוב שמי שבונה עבורכם את האתר, בין אם זה ספק או בין אם זו מערכת גנרית, יתחייב לזמן טעינה קצר ומהיר.
  3. גמישות במבנה – יתכן ותבחרו במבנה לאתר שמתאים לכם כרגע אבל בעתיד תצרכו לעשות שינויים, חשוב שאופן בניית האתר יאפשר גמישות, הוספת תוכן בקלות ועדכון שינויים באופן לא מורכב כדי שתוכלו לעשות זאת עצמאית, גם אם מישהו חיצוני בנה עבורכם את האתר. יתכן שמדובר בהוספת מוצרים למכירה או טקסטים ותוכן, בכל מקרה חשוב שתוכלו לעשות זאת בקלות.
  4. התאמה למותג שלכם – חשוב שהאתר שלכם ישקף את המותג או המוצר שאתם מציעים, הן מבחינת בחירת הצבעים והן מבחינת המבנה, התוכן והסגנון.
חברת ירדן גרופ
חברת ירדן גרופ

גאים להוביל את ענף האינטרנט בישראל עם 800+ אתרים בבעלותנו במגוון רחב של תחומים פורטלים מובילים עם מאות אלפי גולשים, בנוסף מקדמים מגוון רחב של אתרים באמצעות קידום אורגני, מומן, וקניית קישורים

להזמנת קישורים ותוכן אונליין
לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
בניית אתר תדמית
בניית אתר תדמית

מהו אתר תדמית כשמדובר בתדמית של בית עסק, לא מדובר רק על אתר יפה ומעניין ברמה העיצובית, אלא אתר מתוכנן היטב עוד בשלבים המוקדמים של

דרושים בניית אתרים
דרושים בניית אתרים

בעלי עסקים שרוצים לקחת את הפרסום והשיווק של בית העסק שלכם שלב אחד קדימה? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל הדגשים החשובים שאתם חייבים

קורס בניית אתרים בחריש

בעלי עסקים רבים כיום בוחרים להרחיב את מאמצי השיווק והפרסום שלהם לעולם הדיגיטל. מרביתם בוחרים לעשות זאת בעזרת בניית אתרים איכותיים לבית העסק. חושבים להתחיל

קורס בניית אתרים בתל-אביב

בעלי עסקים רבים כיום בוחרים להרחיב את מאמצי השיווק והפרסום שלהם לעולם הדיגיטל. מרביתם בוחרים לעשות זאת בעזרת בניית אתרים איכותיים לבית העסק. חושבים להתחיל

קורס בניית אתרים בקריות

בעלי עסקים רבים כיום בוחרים להרחיב את מאמצי השיווק והפרסום שלהם לעולם הדיגיטל. מרביתם בוחרים לעשות זאת בעזרת בניית אתרים איכותיים לבית העסק. חושבים להתחיל

קורס בניית אתרים בגדרה

בעלי עסקים רבים כיום בוחרים להרחיב את מאמצי השיווק והפרסום שלהם לעולם הדיגיטל. מרביתם בוחרים לעשות זאת בעזרת בניית אתרים איכותיים לבית העסק. חושבים להתחיל

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך