המדריך האולטימטיבי לשיווק עסק באינטרנט

מה בעמוד זה?

בני האדם באינטרנט והקשר לשיווק עסק באינטרנט:

השימוש של בני האדם באינטרנט עדיין גדל יום-יום ברחבי העולם. למעשה, יותר מ-4.95 מיליארד אנשים משתמשים באינטרנט ברחבי העולם, זאת נכון לשנת 2022. המטרה של שיווק עסקים, ושיווק ככלל, תמיד הייתה – להצליח להגיע למקום שבו הלקוחות שלך נמצאים. בין אם מדובר בפרסומות טלוויזיה, פרסומות מודפסות, שלטי חוצות, וכדומה, המטרה של בעלי העסקים הללו הינה דומה – להצליח להגיע ולשווק את המוצר אותו הם מעוניינים לפרסם מול עיניו של הלקוח הפוטנציאלי

יתרונות של המרחב האינטרנטי על אמצעי פרסום ותיקים יותר:

המרחב האינטרנטי הינו מרחב אשר מציע יתרונות ייחודיים, ונגישות רבה יותר – דבר שאמצעי שיווק אחרים לא יכולים להציע כלל. היקף וגודל טווח התפוצה של הפרסום, התאמת תוכן שיווקיבני האדם באינטרנט והקשר לשיווק עסק באינטרנט: השימוש של בני האדם באינטרנט עדיין גדל יום-יום ברחבי העולם. למעשה, יותר מ-4.95 מיליארד אנשים משתמשים באינטרנט ברחבי העולם אישית לכל לקוח, הזדמנות לבנות קשרי פרסום חזקים וייחודיים מול הלקוח, ועוד, הם רק חלק קטן מיתרונות ייחודיים אלה אשר קיימים ומחזקים את המעבר של עסקים בעולם לשיווק עסקים באינטרנט.

יש לזכור – המרחב האינטרנטי הינו מרחב גדול, וישות סוחפות אשר כוללת את הכל. המרחב האינטרנטי יכול להציע בין היתר – סרטונים שונים, מתכוני בישול, כתבות מאתרי חדשות, אתרי מסחר אלקטרוני, וכדומה. כיצד ניתן למקסם את השימוש במרחב הגדול, הצפוף, והמגוון אשר נקרא "האינטרנט", וכך בעצם להבדיל את העסק שלך מעסקים אחרים זאת על מנת להגיע לקהל היעד הנכון עבורך? התשובה הינה – שיווק עסק באינטרנט.

בשונה מאמצעי פרסום ושיווק מסורתיים ותיקים יותר, כגון – דפוס (שלטי חוצות, פלאיירים, וכדומה…) הפלטפורמה האינטרנטית מעודדת ויוצרת תקשורת דו כיוונית בין העסק לבין הלוקח, וכך למעשה נוצרת תקשורת אידיאלית יותר בין בעל העסק ללקוח בקצה השיווקי. התוצאה הישירה של התקשורת הזו אשר מתקבלת בשיווק עסק באינטרנט הינה – שימור לקוחות בצורה טובה יותר לטווח הארוך.
לא ניתן להתחמק מעובדה זו! שיווק עסק באינטרנט הוא קריטי והכרחי להצלחת העסק שלך בשנת 2022!
למרות זאת, שיווק עסק באינטרנט יכול להיות תחום מורכב ומסובך, בטח עבור אותם עסקים אשר מעוניינים לעשות את המעבר מאסטרטגיות שיווק ותיקות לשיווק עסקיהם במרחב האינטרנטי. זו הסיבה שיצרנו את המדריך האולטימטיבי לשיווק עסק באינטרנט.

במדריך זה נסקור הכל – החל מאסטרטגיות שונות לשיווק העסק באינטרנט, ועד לדוגמאות אמיתיות מעולם השיווק, זאת על מנת להבטיח לעסק שלך את השיווק המיטבי עבורו.

מהו שיווק אינטרנטי?להבדיל את העסק שלך מעסקים אחרים זאת על מנת להגיע לקהל היעד הנכון עבורך? התשובה הינה – שיווק עסק באינטרנט.

שיווק דיגיטלי, אשר מכונה גם שיווק אינטרנטי או פרסום באינטרנט, הינו סוג של שיווק אשר משתמש במדיה האינטרנטית על מנת להעביר תוכן שיווקי ללקוחות פוטנציאלים באמצעות ערוצים תקשורתיים כגון – מנועי חיפוש, דואר אלקטרוני, אתרי אינטרנט, ומדיה חברתית.

אסטרטגיות שיווק דיגיטליות יכולות לכלול בין היתר – עיצוב אתרי אינטרנט, SEO, דואר אלקטרוני, שימוש ברשתות חברתיות, PPC, ושיטות נוספות אשר קשורות למרחב האינטרנטי

מהו התפקיד של שיווק עסק באינטרנט?

בצורה פשוטה, התפקיד של שיווק העסק באינטרנט הינו לעזור לעסק שלך להגיע לקהל דיגיטלי של אנשים בעלי זיקה/פוטנציאל למוצר המוצע על ידי אותו העסק, זאת על מנת להמיר את הקהל הדיגיטלי הנ"ל ללקוחות.

כעת נצלול ונרחיב על 2 מטרות שונות אשר יעמדו לנגד עינכם זאת כאשר תתחילו לשווק את העסק שלכם באמצעו האינטרנט. בנוסף למטרות אלה, נרחיב גם על שיטות הכרחיות אשר תרצו לנקוט על מנת להשיג את המטרות הללו.

שיווק עסק באינטרנט עבור משיכת לקוחות חדשים:התוצאה הישירה של התקשורת הזו אשר מתקבלת בשיווק עסק באינטרנט הינה – שימור לקוחות בצורה טובה יותר לטווח הארוך.

ניתן להשתמש באסטרטגיות שיווק דיגיטליות על מנת למשוך ולאתר לקוחות חדשים לעסק שלך. כדי לעשות זאת, נרצה להתמקד בעיקר בשיטות של מודעות בתשלום במדיה החברתית, במנועי החיפוש השונים, ובאתרים אינטרנטיים.

לדוגמה – ניתן להשתמש בקהילת הLOOKALIKE של פייסבוק, כדי שפרסום העסק שלך יגיע אל קהל אשר דומה ומתאים במאפיינים הדמוגרפיים שלו. או לחלופין, ניתן לשלם למשפיעני רשת כדי שישתפו תמונות, סרטונים, וחוויות אישיות של שימוש במוצר שלך מול הקהילה האינטרנטית שלהם.
מימון פרסומות ברשתות החברתיות הוא כלי אשר יכול למשוך לקוחות וקהל יעד חדש עבור המוצר או המותג של העסק שלך. אבל, חשוב לערוך מחקר מעמיק ובדיקות לפני שמשקיעים משאבים גדולים מידי ברשת חברתית אחת מסוימת.

החשיבות של SEO בשיווק עסק באינטרנט:

SEO (search engine optimization) – אופטימיזציה עבור מנועי החיפוש.
כדי למשוך לעסק שלך לקוחות חדשים, חשוב מאוד לייצר ולשמור קהל SEO עוצמתי. בעולם שבו 81% מהקונים בעולם משתמשים ברשת האינטרנט על מנת לבצע מחקר מקדים לרכישות שלהם, חשוב מאוד שהעסק שלך יהיו בקדמה של חיפוש אחר מילות מפתח קשורות.
SEO חזק ועוצמתי יותר מתורגם בצורה ישירה ליותר רכישות בחנות – למעשה, 78% מהחיפושים בטלפונים ניידים, מובילים בצורה חד משמעית לרכישה מחוץ לרשת האינטרנט.

חשיבות של עיצוב האתר עסקי בשיווק עסק באינטרנט:שיווק עסק באינטרנט עבור משיכת לקוחות חדשים: ניתן להשתמש באסטרטגיות שיווק דיגיטליות על מנת למשוך ולאתר לקוחות חדשים לעסק שלך.

חשוב מאוד לזכור – זה קריטי להשקיע זמן ומשאבים בעיצוב האתר האינטרנטי של העסק שלך.
כאשר הלקוחות הפוטנציאלים שלך מגיעים לאתר האינטרנטי שלך, אך הם נתקלים באתר מבלבל, לא נגיש, ולא יעיל – סביר להניח שהם לא יסמכו של המותג שלך, ולמעשה יוותרו על לרכוש את המוצר שאתה מציע לרכישה. חשוב בשל כך להשקיע משאבים כבירים כדי ליצור אתר אינטרנטי יעיל וידידותי למשתמש (כמובן שחשוב שהאתר יהיה גם ידידותי לטלפון הנייד).

שיווק עסק באינטרנט כדי לייצור לקוחות אשר נאמנים למותג שלך:

שיווק עסק באינטרנט נועד לא רק כדי למשוך ולהגיע אל לקוחות פוטנציאליים עבור העסק שלך, אלא גם על מנת לשמור על בסיס לקוחות זה בצורה נאמנה לטווח הרחוק. כלים רלוונטיים לצורךשיווק עסק באינטרנט כדי לייצור לקוחות אשר נאמנים למותג שלך: שיווק עסק באינטרנט נועד לא רק כדי למשוך ולהגיע אל לקוחות פוטנציאליים עבור העסק שלך, אלא גם על מנת לשמור על בסיס לקוחות זה בצורה נאמנה לטווח הרחוק. שמירת קהל לקוחות נאמן למותג שלך הינם – שימוש בטקטיקות בדואר אלקטרוני, בלוגים שונים, ורשתות חברתיות כדי להגביר את החשיפה והמודעות למוצר, ובכך לטפח קהילה דיגיטלית גדולה וחזקה אשר נאמנה למוצר אותו אתה מוכר.

כדאי לשקול שליחת מיילים מותאמים אישית ללקוחות קודמים של המוצר שלך, זאת כדי לשמור על מודעות גבוהה למוצר, ולהרשים את הלקוחות שלך. לדוגמה, ניתן לשלוח ללקוחות שלך מיילים אשר מכילים הנחות על מוצרים אותם הלקוח רכש בעבר, לאחל ללקוחות יום הולדת שמח, להזכיר על אירועים, מועדים, חגים וכדומה. במידה שאתה מרגיש שאין לך את היכולות על מנת לייצר לבד את התוכן האינטרנטי והשיווקי אליו אתה זקוק, ניתן לשכור את שירותיהם של חברות צד שלישי, אשר מכינות ושולות לך את התוכן הרלוונטי, כדי שתוכל לשתף אותו עם קהל הלקוחות שלך.

שיווק באינטרנט לעומת שיווק תוכן:שיווק עסק באינטרנט נועד לא רק כדי למשוך ולהגיע אל לקוחות פוטנציאליים עבור העסק שלך, אלא גם על מנת לשמור על בסיס לקוחות זה בצורה נאמנה לטווח הרחוק. כלים רלוונטיים לצורך שמירת קהל לקוחות נאמן למותג שלך הינם

שיווק באינטרנט ושיווק באמצעות תוכן הינן אסטרטגיות דומות להפליא, אשר נועדו כי למשוך לקוחות פוטנציאליים לאתר האינטרנט/למוצר אותו אתה מנסה למכור. המטרה של שניהם היא גם להמיר בסופו של דבר את התעבורה אשר מתרחשת באינטרנט ללקוחות. עם זאת, ישנם מספר הבדלים קלים בין השניים.
שיווק תוכן נמצא תחת הקטגוריה של שיווק דיגיטלי/אינטרנטי, כלומר, שיווק דיגיטלי/אינטרנטי הוא האסטרטגיה הרחבה והכוללת, ושיווק תוכן הוא תהליך אחד ספציפי החונה תחת אסטרטגיה זו.
שיווק תוכן כולל בתוכו רק את תהליך היצירה והפרסום של תוכן כלשהו, זאת בכדי להגיע לקהל פוטנציאלי.
שיווק דיגיטלי לעומת זאת, כולל את השיווק והפרסום של תוכן זה באמצעות דואר אלקטרוני, מנועי חיפוש, רשתות חברתיות, וכדומה. הוא כולל בנוסף גם פרסום ממומן, ומגוון רחב של אסטרטגיות שונות שבהן ניתן להגיע לקהל יעד פוטנציאלי עבורך באינטרנט.

אסטרטגיות שיווק אינטרנטי שונות כדי לקדם את שיווק העסק באינטרנט:

  1. תשקול להשתמש בTIKTOK
  2. נסה להשתמש בפודקאסטים וחדרי צ'אט כדי ליצור קשרים אינטרנטיים.העלות לשיווק עסק באינטרנט מאוד משתנה ותלויה במגוון רחב של קריטריונים. לצורך הדוגמא, אחד הדברים הכי חשובים שאנחנו צריכים לקחת בחשבון בהיותנו משווקים את העסק שלנו ברשת האינטרנט הוא כמובן התקציב שלנו. למשל, שמדובר בעסק קטן עסק הנמצא בתחילת הדרך
  3. שימוש בתוכן וידיאו קצר
  4. שימוש באותו תוכן בערוצים אינטרנטיים שונים
  5. השקיעו בתוכן קבוע ברשתות החברתיות
  6. עיצוב אתר ידידותי לצרכן
  7. אופטימיזציה של האתר שלך למנועי החיפוש
  8. טיפוח שיווק בדואר האלקטרוני
  9. פרסום בעיתונאות דיגיטלית
  10. יצירת בלוג אישי מוצר
  11. יצירת תחרויות וקמפיינים ברשתות החברתיות
  12. פרסום סרטונים שלך המוצר שלך ביוטיוב או בפלטפורמות חברתיות אחרות.
  13. להשתמש במשפיעני רשת על מנת לקדם את המוצר שלך
  14. ליצור קבוצת פייסבוק אשר תפרסם ותשווק את המוצר אותו את מנסה למכור
  15. עבודה עם חברות צד שלישי אשר נועדו לייצר תוכן איכותי ומקורי עבור המוצר שלך

 

שיווק עסק באינטרנט – כמה זה אמור לעלותבעת שיווק העסק, אם תפעלו נכון, תשתמשו במסרים שיווקיים משכנעים, תפנו לקהלי מטרה רלבנטיים, בטוח שתראו תוצאות טובות

העלות לשיווק עסק באינטרנט מאוד משתנה ותלויה במגוון רחב של קריטריונים. לצורך הדוגמא, אחד הדברים הכי חשובים שאנחנו צריכים לקחת בחשבון בהיותנו משווקים את העסק שלנו ברשת האינטרנט הוא כמובן התקציב שלנו. למשל, שמדובר בעסק קטן עסק הנמצא בתחילת הדרך, מן הסתם תקציב השיווק של העסק הזה יהיה קטן יחסית ולא משנה אם מדובר בחנות אינטרנטית המוכרת פריטי אופנה, קליניקה וטרינרית או משרד לעורכי דין. ככל שהעסק גדול יותר, ככה התקציב של השיווק של העסק אמור כמובן לעלות. עוד קריטריון שמשפיע על המחיר לשיווק עסק באינטרנט הוא הפלטפורמה בה אנחנו בוחרים לשווק. לצורך הדוגמא, עסקים שבוחרים לשווק את העסק של בקידום ממומן בגוגל, ישלמו לרוב יותר, בעיקר אם מדובר בביטויים במילות חיפוש בתחום שנחשב לתחרותי מאוד. השקעה בשיווק ברשתות חברתיות  הוא תהליך גמיש יחסית בתקציב. להלן מחירון שיווק עסק באינטרנט שיכול לעזור לכם להבין פחות או יותר על מה מדובר וכמה כסף אתם צפויים להשקיע.

סוג השיווק/סוג העסק שיווק עסק קידום אורגני אורגני בגוגל SEO שיווק עסק קידום ממומן גוגל PPC שיווק עסק קידום ברשתות חברתיות אורגני שיווק עסק קידום ברשתות חברתיות ממומן
עסק קטן 1,000-2,000 ש“ח בחודש 3,000-5,000 ש“ח בחודש 2,000-4,000 ש“ח בחודש 4,000-7,000 ש“ח בחודש
עסק בינוני 2,000-4,000 ש“ח בחודש 3,000-6,000 ש“ח בחודש 3,000-5,000 ש“ח בחודש 5,000-9,000 ש“ח בחודש
עסק גדול 3,000-5,000 ש“ח בחודש 5,000-7,000 ש“ח בחודש 4,000-7,000 ש“ח בחודש 6,000-10,000 ש“ח בחודש
עסק קטן 10,000-20,000 ש“ח בשנה 30,000-50,000 ש“ח בשנה 20,000-40,000 ש“ח בשנה 40,000-70,000 ש“ח בשנה
עסק בינוני 20,000-40,000 ש“ח בשנה 30,000-60,000 ש“ח בשנה 30,000-50,000 ש“ח בשנה 50,000-90,000 ש“ח בשנה
עסק גדול 30,000-50,000 ש“ח בשנה 50,000-70,000 ש“ח בשנה 40,000-70,000 ש“ח בשנה 60,000-100,000 ש“ח בשנה

לסיכום, אם יש לכם עסק קיים ועדיין לא התחלתם להשקיע בשיווק העסק שלכם ברשת האינטרנט. חשוב שתבינו. שם התנועה, שם האנשים, שם כל מה שאתם צריכים במטרה להגדיל את החשיפה שלכם כמה שיותר מהר וכך תוכלו להגדיל את ההכנסה שלכם ולחזק את המותג לאורך זמן.

חברת ירדן גרופ
חברת ירדן גרופ

גאים להוביל את ענף האינטרנט בישראל עם 800+ אתרים בבעלותנו במגוון רחב של תחומים פורטלים מובילים עם מאות אלפי גולשים, בנוסף מקדמים מגוון רחב של אתרים באמצעות קידום אורגני, מומן, וקניית קישורים

להזמנת קישורים ותוכן אונליין
לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
מכירות באינטרנט אפשרויות במגוון דרכים וזירות דיגיטליות פרסומיות
פרסום בלינקדאין

לינקדאין היא פלטפורמה חשובה לעסקים. חיוני שלחברות תהיה נוכחות בפלטפורמה זו, אבל לא לכל חברה יש את הצורך הזה של פרסום ושיווק בלינקדאין (או: לינקדין).

פרסום עסקים בגוגל
קידום אתרים ושיווק באינטרנט

מה זה SEO?  האינטרנט הפך למקור המידע העיקרי עבור אנשים ברחבי העולם. בתוך כך, קידום אתרים ושיווק באינטרנט הוא נושא רחב מאוד שניתן לחלק אותו

קורס שיווק באינטרנט מחיר
קורס שיווק באינטרנט מחיר

לא מעט מפרסמים בשנים האחרונות בוחרים לרכז את מירב מאמצי השיווק שלהם באינטרנט. עד לפני מספר שנים מרבית המפרסמים התרכזו באפיקי פרסום פיזיים המגיעים לעיני

שיווק במנועי חיפוש
שיווק במנועי חיפוש

רוצים לקחת את השיווק שלכם שלב אחד קדימה? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל מה שאתם חייבים להכיר אודות שיווק במנועי חיפוש. בשנים האחרונות

אסטרטגיית שיווק דיגיטלי
אסטרטגיית שיווק דיגיטלי

בעלי עסקים רבים כיום בוחרים להעביר את מירב מאמצי השיווק והפרסום של בית העסק לעולם הדיגיטל. עד לפני מספר שנים בודדות כל עולם השיווק והפרסום

משפך שיווקי
משפך שיווקי

בתור התחלה – בואו ננסה להבין מה זה משפך שיווקי, ולמה מדובר על משהו כל כך טוב עבורנו? אם הגעתם לכתבה הזו, כנראה שנתקלתם פעם

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך