בניית חנות ווירטואלית – כמו בכל נכס, צריך לבדוק שהיא אכן משתלמת

מה בעמוד זה?

בניית חנות וירטואליתבניית חנות ווירטואלית היא נכס לכל דבר, כמו בכל נכס, צריך לבדוק שהיא אכן משתלמת

אם חשבתם לפתוח חנות באינטרנט אז אחת מהשאלות הראשונות שלכם בטח תהיינה כמה זה עולה?

התשובה לשאלה הזאת היא כמובן- תלוי.  טווח המחירים יכול לנוע משקלים בודדים ועד אלפי שקלים.  המחירים מושפעים מאוד מההחלטה באיזו פלטפורמה אתם מתכוונים להקים את האתר  ומיהו/י בעל/ת המקצוע שאיתו/ה תחליטו לעבוד. ראשית כל נדרש מכם לענות על  השאלה העקרית- מה היא הסיבה שבגינה אתם רוצים כל כך לפתוח חנות ווירטואלית? כיום יש באינטרנט חנויות לכל דבר ולכל חנות יש גם אלפי מתחרים, לכן בשביל לגרום לאנשים לרכוש דרך החנות שלכם תהיו צריכים לבצע תכנון מקדים ומדוייק ולקחת בחשבון כמה פרמטרים.

  • כמה צריך להשקיע במוצר שאתם רוצים למכור.
  • האם יהיה אפשר לשלוח אותו בדואר.
  • האם אתם רוצים מתכוונים לשמור את המלאי אצלכם או רוצים לאחסן אותו במקום כלשהו או בכלל חשבתם לקנות את המוצר רק אחרי שיש לכם רוכש. 
  • מי הם המתחרים שלכם ןהאם השוק רווי או לא. 
  • מה הם מחירי המתחרים ואיך נראת החנות הווירטואלית שלהם.
  • האם יש לכם את הזמן מבחינה כלכלית להמתין עד שאנשים יגיעו אליכם.
  • האם מתאפשר לכם לתת מענה מספק ללקוחות.

אם יש ברשותכם את התשובות תוכלו לגשת ולבדוק כמה יעלה לכם לבנות חנות ווירטואלית   ובאיזה פלטפורמות תוכלו לבצע זאת.        

  • פתיחת חנות באי ביי או אמזון –  

לבניית חנות ווירטואלית בפלטפורמות הענקיות האלה יש יתרונות וחסרונות. יתרון גדול  ומשמעותי הןט שאפשר תוך זמן קצר להעמיד חנות, הן זולות ומעוניינות לקחת חלק קטן ברווחים של המכירות.  אם בחרתם בפלטפורמה זו, חשוב שתבדקו שוב מי המתחרים ומה הפידבק שהם מקבלים, איך השירות שלהם וכמובן מה המחיר שלהם. 

החיסרון של הפלטפורמות האלו היא שהתחרות יכולה להיות קשה ואם המתחרה ותיק וקיבל פידבקים  חיובים והמחירים שלו טובים יותר אז יהיה קשה להתחרות בו. 

צריך לבדוק האם היתרונות עולים על החסרונות, יכול מאוד להיות שאיביי או אמזון הן דרך מצוינת להתחיל ואחר מכן לעבור לפלטמורה אחרת. 

  • בניית חנות בוורדפרס – חנות על וורדפרס היא בחירה שכיחה בעולם החנויות הווירטואליות. וורדפרס היא ממשק שסחף אחריו המונים וכיום כיותר מ50 % מהאתרים הקיימים ברשת  בנויים על וורדפרס.  היא מאפשרת לבנות אתר בחינם ויש בה אפשרות להוסיף אופציות לסליקה. יש לכם אפשרות לבנות בעצמכם אם יש לכם גישה עיצובית וטכנולוגית וע"י קורסים ברחבי הרשת תדעו איך לעשות זאת . כמובן שיש לכם אפשרות לבנות את האתר ברמה יותר מקצועית ע"י איש מקצוע בתחום.  חשוב לזכור התעסקות עם האתר לא נגמרת רק כאשר האתר באוויר אלא יש צורך לתחזק אותו וגם כאן נשאלת השאלה מה עדיף עבורכם ? לבצע את התחזוקה בעצמכם או שבעל מקצוע יעשה זאת עבור תשלום נוסף.  בנוסף,  צריך לקחת בחשבון גם את העלויות האחסון של האתר.  אתר הוא למעשה אוסף של קבצים שצריך להיות מאוחסן, יש חברות שמציעות את השירות וברגע שאתם מתחילים לחשוב על בניית האתר יש צורך לדאוג לאחסון בחברה מקצועית. 
  • רשתות חברתיות –  פייסבוק ואינסטגרם הן הרשתות החברתיות הפופולריות בעולם. מיליארדים של משתמשים וטראפיק בלתי פוסק, הן לגמרי אופציה אפשרית לבניית חנות ווירטואלית ויש לכך יתרונות רבים. לדוגמא, אין צורך בהשקעה של בנייה כמו בוורדפרס ואין תחרות אגרסיבית כמו באיביי ואמזון. בנוסף, השיווק יכול להיות מדויק יותר וחשיפה לקהל היעד אפשרית יותר. יש גם חסרונות בבניית חנות ווירטואלית ברשתות . זה יכול להצטייר כפחות מקצועי וגם חווית הקניה יכולה להיות מסובכת יותר. הרבה פעמים משתמשים בפייסבוק ואינסטגרם כפלטפורמות נוספות ולא עיקריות. 
  • שופיפיי-  פלטפורה לבניית אתרים שמיועדת לחנות וירטואלית, ממשק שתופס תאוצה בעולם ומאוד ידידותי, יש אפשרות להכנסת מוצרים ותשלום דרך האתר אבל האתר באנגלית ויש כאלה שזה יכול להוות עבורם מכשול ובנוסף מי שמתכוון לקדם את החנות שלו יכול נכון לעכשיו להיתקל במכשולים רבים.
  • וויקס – וויקס למעשה מנסה לתת מענה לכל הצרכים, היא מאחסנת לכם את האתר והיא מאוד פשוטה לתפעול, מלאה בתבניות שמעצבים עיצבו עבורכם ועליכם רק לגרור את העיצוב המתאים לאתר החדש שלכם אבל כמו בשופיפיי גם בוויקוס יש את סוגיית הקידום האורגני שעלול להוות בעיה.  

אחרי שענינו על השאלות למה אנחנו רוצים לפתוח חנות ווירטואלית ובדקנו את האופציות השונות, נדון במחירים השונים ומכאן נותר להתחיל ולבנות את התוכנית העסקית. 

  • מחיר חנות  באי ביי אי ביי מציעה כמה מסלולים וזה מאוד תלוי ברמה של העסק וההכנסות שלו. כשפותחים חנות  באיבי מתחילים לרוב בתוכנית למתחילים שעולה 5$ וככל שמתקדמים צריך לעדכן את המסלול

מסלול Basic  מתאים לעסקים קטנים עם כמות פריטים מצומצמת -22$  לחודש.

מסלול Premium מתאים לעסקים בינונים שמציעים גיוון רחב יותר של מוצרים בעלות 60$ לחודש.

מסלול Anchor  – מתאים לעסקים גדולים עם מלאי רחב 300$ לחודש. 

מסלול Enterprise – מתאים לעסקים גדולים עם תקציבים גבוהים מאוד  3000$ לחודש.

בניית חנות וירטואלית היתרונות

  • מחיר חנות באמזון – לאמזון לא תשלמו ברגע פתיחת החנות אלא היא מעוניינת ברווחים מכל מכירה דרכם. העמלה נעה באזור ה15%  למכירה. 
  • מחיר בניית אתר בוורדפרס – בניית אתר מסחר על ידי איש מקצוע עם אפשרויות סליקה, מערכת אבטחה ועיצוב יכול לעלות בין 5000 ש"ח ועד 20000 ש"ח , כמו שציינו ישנה האפשרות לבנות גם לבד. 
  • קידום ושיווק אתרים בגוגל – מלבד ההוצאות על הפרסום לגוגל שמשתנה מאוד בהיקף הפרסום יש לשלם גם לבעל מקצוע בתחום השיווק בגוגל – המחירים נעים בין 1500 ש"ח עד 10000 ₪ לחודש ומאוד תלויים בהיקף ההשקעה. כאשר המחירים יקרים כוללים תקציבים גבוהים יותר, עיצוב וכתיבת תוכן. 
  • קידום ושיווק בפייסבוק –  כמו בגוגל גם בפייסבוק יש צורך לשלם גם לפייסבוק על הפרסום בפלטפורה  ולאיש מקצוע בנפרד.  איש שיווק דיגיטלי בפייסבוק ייתן הצעת מחיר שנעה בסביבות ה1500 ש"ח ל8000 ש"ח לחודש. 
  • עלות של בונה אתרים בוורדפרס-   עלות משתנה בין סוגי האתרים והצורך של הקונה.  מחיר לאתר מכירות שכולל סליקה יעלה מ8000 ש"ח עד ל30000 ש"ח כולל כמות עמודים ומוצרים בתוך האתר. 
  • תחזוקה של אתר וורדפרס ע"י איש מקצוע  תעלה לבעל האתר כ250 שח לשעה פעם אחת בחודש. מחיר זה כולל תחזוקה שוטפת. אם יש בעיות באתר ככל הנראה שעה אחת בחודש לא תספיק ובעל האתר יהיה צריך לשלם סכום גבוה יותר. 
  • עלות של כח אדם למטרת שרות לקוחות ותפעול האתר –   כיום כמו שהחנות ווירטואלית ככה מתנהלת גם העסקת העובדים. אם ישנו צורך באיש נוסף לתפעול החנות, מקובל להעסיק virtual assistant מהפיליפינים.  עלות של עובד VA היא בין 2$ ל7$ . 

בניית חנות וירטואלית היתרונות

אין ספק כי היום אחוז גדול מהמוצרים והקניות נמכרים דרך הרשת על ידי גולשים. זו אמנם טעות לא לנצל את הפלטפורמות הקיימות, אך חשוב לזכור שהשוק הזה רק גדל מיום ליום, יש תחרות די מטורפת ולכן כדי שהחנות שלכם באמת תמכור, אתם צריכים לקחת את כל המשתנים בחשבון ולא להתפשר על בניית חנות סבירה. 

Picture of חברת ירדן גרופ
חברת ירדן גרופ

גאים להוביל את ענף האינטרנט בישראל עם 800+ אתרים בבעלותנו במגוון רחב של תחומים פורטלים מובילים עם מאות אלפי גולשים, בנוסף מקדמים מגוון רחב של אתרים באמצעות קידום אורגני, מומן, וקניית קישורים

להזמנת קישורים ותוכן אונליין
לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
בניית אתר תדמית
בניית אתר תדמית

מהו אתר תדמית כשמדובר בתדמית של בית עסק, לא מדובר רק על אתר יפה ומעניין ברמה העיצובית, אלא אתר מתוכנן היטב עוד בשלבים המוקדמים של

דרושים בניית אתרים
דרושים בניית אתרים

בעלי עסקים שרוצים לקחת את הפרסום והשיווק של בית העסק שלכם שלב אחד קדימה? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל הדגשים החשובים שאתם חייבים

קורס בניית אתרים בחריש

בעלי עסקים רבים כיום בוחרים להרחיב את מאמצי השיווק והפרסום שלהם לעולם הדיגיטל. מרביתם בוחרים לעשות זאת בעזרת בניית אתרים איכותיים לבית העסק. חושבים להתחיל

קורס בניית אתרים בתל-אביב

בעלי עסקים רבים כיום בוחרים להרחיב את מאמצי השיווק והפרסום שלהם לעולם הדיגיטל. מרביתם בוחרים לעשות זאת בעזרת בניית אתרים איכותיים לבית העסק. חושבים להתחיל

קורס בניית אתרים בקריות

בעלי עסקים רבים כיום בוחרים להרחיב את מאמצי השיווק והפרסום שלהם לעולם הדיגיטל. מרביתם בוחרים לעשות זאת בעזרת בניית אתרים איכותיים לבית העסק. חושבים להתחיל

קורס בניית אתרים בגדרה

בעלי עסקים רבים כיום בוחרים להרחיב את מאמצי השיווק והפרסום שלהם לעולם הדיגיטל. מרביתם בוחרים לעשות זאת בעזרת בניית אתרים איכותיים לבית העסק. חושבים להתחיל

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך