מה כדאי לדעת על התחום של בניית חנויות באינטרנט

מה בעמוד זה?

בניית חנויות באינטרנטרשת האינטרנט היא כבר מזמן כפר גלובלי וירטואלי שבו כל אחד ואחת מהמשתמשים מבצעים פעולות כאלה ואחרות שמקצרות זמנים, חוסכות הגעה למקומות פיזיים ואפילו חוסכות לא מעט כסף או כאבי ראש. הנושא של קניות אונליין הוא בדיוק זה. לפעמים הקנייה מתבצעת בשעות שמחוץ לשעות הפעילות המקובלות, לעיתים מדובר בחנות שלא נמצאת במיקום גאוגרפי נוח ויש עוד לא מעט סיבות ונסיבות. מכאן שיש לא מעט דברים לדעת על התחום של בניית חנויות באינטרנט.

 

מי מציע שירותים של בניית חנויות באינטרנט?

כיום כבר כמעט כל אחד מכיר את התחום של בניית אתרי אינטרנט. יחד עם זאת, לא תמיד מכירים את תת הנושאים אשר קשורים לנושא רחב זה, כאשר בניית חנויות באינטרנט היא אחת מהם. על מנת לבנות חנות מקוונת צריך לפנות לאיש מקצוע מנוסה ומיומן בתחום הספציפי הזה ואין זה פשוט כלל וכלל. יתרה מכך – יש הרבה מאד עקרונות שקשורים בבנייה של אתרי חנות ולא בהכרח באים לידי ביטוי בעת בניית אתרי אינטרנט רגילים ולכן חשוב לפנות אל מי שבקיא בתחום זה.

 

העקרונות שעומדים מאחורי תהליך של בניית חנויות באינטרנט

כאמור, בניית אתר חנות תהיה שונה מאד מבנייה של אתר רגיל. באתר חנות צריכה להיות אפשרות מאובטחת של תשלום, בחירה מבין כמה וכמה אפשרויות משלוח וכמובן חלוקה של המוצרים לקטגוריות על מנת שלגולש יהיה קל יותר למצוא בדיוק את מה שהוא מחפש ורוצה לקנות. בניית חנויות באינטרנט כמובן לוקחת בחשבון גם את העיצוב של החנות שצריך להיות דומה לעיצוב של חנות פיזית, אם קיימת, וכמובן עקרונות מהותיים של קידום אתרים שחלים גם על אתר חנות.

 

אילו עסקים צריכים חנות אינטרנטית?

החנות האינטרנטית מתבגרת על מרחק גאוגרפי, על שעות פעילות וכמובן מסייעת למי שלוח הזמנים שלו צפוף ועמוס. מכיוון שכך – כל בעל עסק שהמוצרים או השירותים שלו יכולים לסייע ללקוחות שכאלה על ידי משלוחים ואתר זמין עשרים וארבע שעות ביממה – הרי שהוא בהחלט יכול להסתייע בחנות אינטרנטית. מכיוון שהאינטרנט אינו גאוגרפי ואפשר לגלוש באתרי חנויות מרוחקים – הרי שבעל העסק יכול להרוויח בצורה זו הרבה מאד לקוחות חדשים.

בניית אתר חנות – מה תהליך העבודה?

בדומה לבנייה של אתר אינטרנט רגיל – גם בהקמה של אתר חנות צריך לבצע כמה שלבים מקדימים – אפיון העסק ובחינת המוצרים, קביעת אסטרטגיית העבודה, כולל כל השלבים וגם אלה שיבוצעו לאחר הקמת האתר (כמו למשל מדיניות משלוחים ותשלומים או קידום האתר במנוע החיפוש והרשתות החברתיות), הקמת האתר הלכה למעשה והתקנת כל התוספים ומנגנוני ההגנה על המידע והנתונים של הגולשים והלקוחות.

 

כמה עולה להקים אתר אינטרנט שהוא חנות מקוונת?

מכיוון שמדובר בלא מעט עבודה טכנית שצריך לבצע, בניית אתרים של חנויות באינטרנט מקבלת תמחור שונה לגמרי מהתמחור של הקמת אתרי אינטרנט רגילים. המחיר ייקבע כתלות במספר המוצרים והתיאורים שצריך להעלות, שכן העבודה הטכנית המרובה היא פועל יוצא ישיר שלהם. באופן גורף צריך להתכונן לכך שהמחיר יעמוד על כמה אלפי שקלים ואם מדובר בהרבה מוצרים וקטגוריות, המחיר אפילו יכול להגיע לכדי 5000 ₪ להקמת האתר כולל כל העמודים והמוצרים.

 

איך לבחור איש מקצוע שיודע לבנות אתרי חנויות מקוונות?

מכיוון שמדובר בנישה ספציפית בעולם של הקמת אתרי אינטרנט – הרי שחשוב מאד לבחור במי שיש לו ניסיון רב ככל האפשר גם בהקמת אתרי חנויות וגם בתחום העיסוק של אותו העסק. חשוב להתרשם מאתרי חנויות שהוא כבר הקים בעבר וכמובן לשוחח עם בעלי עסקים שחוו את השירות שלו, ממליצים עליו ויודעים לספר על חוויית שירות טובה וחיובית שחוו איתו. בניית חנויות באינטרנט היא מקצוע לכל דבר ועניין ולכן החשיבות של בחירת איש מקצוע מנוסה ומיומן לצורך העניין.

 

אילו סוגים של אתרי חנויות מוכרים כיום?

באופן כללי אפשר לומר שתהליך של בניית חנויות באינטרנט הוא תהליך דומה בין האתרים השונים שאנשי המקצוע מקימים. תמיד יופיע עמוד הבית, יהיה עמוד נפרד של אודות העסק ובעליו, העמודים עם המוצרים בחלוקה לקטגוריות שבעזרתן יהיה קל יותר לגולשים למצוא את מבוקשם, חשוב לשים לב לתיאורי המוצרים ולתמונות עדכניות ככל האפשר וכמובן שכל המידע צריך להופיע – אפשרויות התשלום העומדות בפני הלקוחות ובחירה של דרך המשלוח או האיסוף.

 

כמה זמן לוקח להקים אתר חנות?

כאן טמון האתגר הגדול ביותר בכל העבודה כולה. ככל שיש יותר מוצרים, תמונות ותיאורים להעלות לאתר – הרי שהמשימה תארך יותר זמן. ברוב המקרים העמודים שאין בהם מוצרים כמו עמוד הבית או האודות הם עמודים שקל ומהיר יותר לכתוב וכאשר מגיע השלב של העלאת המוצרים הרי שמדובר בעבודה שהיא די טכנית וסיזיפית וככל שמי שמקים את האתר יעבוד בקצב מהיר יותר – כך אט אט המלאכה תושלם ואפשר יהיה ליהנות מהחנות שעולה לאוויר.

 

איך מרגישים כשאתר החנות עולה לאוויר

בעל העסק יהיה בציפייה רבה לאורך כל התהליך של בניית אתר החנות שלו. הוא יחכה בקוצר רוח ובכיליון עיניים לראות את התוצאה הסופית, למרות שהוא יהיה מעורב ומשותף בכל שלב של התהליך. ברגע שהאתר עולה לאוויר – תהיה התרגשות גדולה, שמחה רבה ואפילו הקלה בשל העובדה שכעת קהל הלקוחות יכול לבצע הזמנות מקוונות בעצמו ואין הכרח בהגעה פיזית. אתר החנות יהפוך במהרה לכזה שמושך אליו גולשים ולקוחות והמכירות לא יאחרו להגיע.

 

התחושות שכל בעל עסק יחוש עם חנות אינטרנטית פעילה ויעילה

מה שהכי משמח את בעלי העסקים אלה לקוחות וגולשים שחוזרים לבצע עוד ועוד קניות. בדומה לחנות פיזית שיש בתוכה הרבה לקוחות וקונים – כך יש כלים טכנולוגיים לבדוק בכל רגע נתון כמה גולשים שוהים באתר החנות ואפילו באילו עמודים. יהיה זה מרגש מאד לדעת שיש הרבה גולשים שנכנסו לאתר, שמתעניינים במוצרים, שמבצעים רכישות וכמובן שולחים הודעות או מנסים להיות בקשר עם הבעלים.

אתר חנות שמתפקד ומביא עוד לקוחות

אין עבודתו של בעל העסק מסתיימת בזכות אתר אינטרנט שהוא חנות מצליחה ומשגשגת. אם כבר – הרי שלהיפך. כעת עליו לוודא שהאתר מקודם במנוע החיפוש וברשתות החברתיות ושכל הזמן יש שיח אודותיו. אפשר לומר בעצם שהעבודה השיווקית לא נגמרת אף פעם ותמיד, ללא הפסקה, צריך לוודא שהאתר נמצא במיקום גבוה ברשימת התוצאות של מנוע החיפוש וכמובן שיש שיח חיובי ער לגביו ברשתות החברתיות. כך הוא ימשיך להתפתח ולשגשג.

 

להיות שבעי רצון מהבחירה באיש המקצוע

חלק מהשמחה והסיפוק שחשים כאשר החנות מושכת לקוחות ופועלת כמו שצריך קשור גם לכך שיש הרבה רוגע בזכות הבחירה באיש המקצוע הנכון לבצע את בניית אתר החנות. מכיוון שההיצע רב ומגוון הרי שאין זה פשוט לבחור ולכן כאשר רואים את החנות מושכת לקוחות ומעודדת מכירה של מוצרים – אפשר להיות בטוחים שאכן נבחר איש המקצוע הכי נכון ומתאים למשימה, זה שאפשר יהיה לסמוך עליו שוב במשימות דיגיטליות נוספות לאורך הדרך.

חברת ירדן גרופ
חברת ירדן גרופ

גאים להוביל את ענף האינטרנט בישראל עם 800+ אתרים בבעלותנו במגוון רחב של תחומים פורטלים מובילים עם מאות אלפי גולשים, בנוסף מקדמים מגוון רחב של אתרים באמצעות קידום אורגני, מומן, וקניית קישורים

להזמנת קישורים ותוכן אונליין
לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
בניית אתר תדמית
בניית אתר תדמית

מהו אתר תדמית כשמדובר בתדמית של בית עסק, לא מדובר רק על אתר יפה ומעניין ברמה העיצובית, אלא אתר מתוכנן היטב עוד בשלבים המוקדמים של

דרושים בניית אתרים
דרושים בניית אתרים

בעלי עסקים שרוצים לקחת את הפרסום והשיווק של בית העסק שלכם שלב אחד קדימה? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל הדגשים החשובים שאתם חייבים

קורס בניית אתרים בחריש

בעלי עסקים רבים כיום בוחרים להרחיב את מאמצי השיווק והפרסום שלהם לעולם הדיגיטל. מרביתם בוחרים לעשות זאת בעזרת בניית אתרים איכותיים לבית העסק. חושבים להתחיל

קורס בניית אתרים בתל-אביב

בעלי עסקים רבים כיום בוחרים להרחיב את מאמצי השיווק והפרסום שלהם לעולם הדיגיטל. מרביתם בוחרים לעשות זאת בעזרת בניית אתרים איכותיים לבית העסק. חושבים להתחיל

קורס בניית אתרים בקריות

בעלי עסקים רבים כיום בוחרים להרחיב את מאמצי השיווק והפרסום שלהם לעולם הדיגיטל. מרביתם בוחרים לעשות זאת בעזרת בניית אתרים איכותיים לבית העסק. חושבים להתחיל

קורס בניית אתרים בגדרה

בעלי עסקים רבים כיום בוחרים להרחיב את מאמצי השיווק והפרסום שלהם לעולם הדיגיטל. מרביתם בוחרים לעשות זאת בעזרת בניית אתרים איכותיים לבית העסק. חושבים להתחיל

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך