מה זה בניית אתרים רספונסיביים ולמה זה כל כך חשוב?

מה בעמוד זה?

למה צריך להקפיד על בניית אתרים רספונסיביים?עולם הבנייה והקידום של אתרי אינטרנט הוא תורה שלמה ועם הזמן התווסף אליו עוד ועוד תוכן חשוב ומהותי הן עבור בעלי עסקים שמפרסמים את עצמם ברשת האינטרנט והן עבור מקדמי אתרים שחייבים תמיד להישאר מעודכנים ולדעת את הדרך הנכונה והמתאימה ביותר לבנות ולקדם כל אתר. בניית אתרים רספונסיביים היא אחת מאבני הדרך החשובות ביותר בעולם שמתנהל דרך המחשבים והטלפונים הניידים החכמים ולכן חשוב מאד להכיר אותה.

מהי בניית אתרים רספונסיביים?

כל בעל עסק רוצה ושואף שהאתר שלו יהיה מבוקש, שהרבה גולשים יתעניינו במוצרים או השירותים שלו וכמובן יהפכו ללקוחות שמבצעים רכישות. על מנת להגיע למצב הזה הוא צריך שהתוכן שהוא מפרסם באינטרנט יהיה מותאם לכל סוג של מכשיר טכנולוגי שממנו יגלשו המשתמשים – מחשב נייח או נייד, טלפון חכם או אפילו טאבלט. בניית אתרים רספונסיביים היא הווידוא שהאתר שבונים מתאים לכל גודל או סוג של מסך.

למה צריך להקפיד על בניית אתרים רספונסיביים?

אי אפשר להתווכח עם העובדה שגודל המסך הוא מאפיין מהותי בדרך השימוש באתרי האינטרנט. אי אפשר לקרוא במסך הקטן של הטלפון הנייד כמות גדולה של מידע כתוב ומילת המפתח היא התאמה של גודל המסך ודרך השימוש. השימוש במקלדת הווירטואלית הקטנה של הטלפון החכם שונה באופן מהותי מהשימוש במקלדת של המחשב הביתי וצריך להתחשב בזה. בניית אתרים רספונסיביים משמעה התאמת האתר והשימוש בו למסך קטן יותר.

האם כל עסק צריך אתר רספונסיבי?

כיום התשובה לשאלה זו היא – כן, בהחלט. הסיבה היא מנוע החיפוש של גוגל והתחום הרחב של קידום אתרים. על מנת שהצד הטכני של גוגל יזהה את האתר של העסק ככזה שיש בו תוכן מקצועי, ענייני ומקצועי ברמה גבוהה – הוא גם צריך לוודא שהאתר נוח וידידותי למשתמשים ולגולשים בו מכל פלטפורמה שהיא. מכאן ברורה המסקנה המתבקשת – בניית אתרים רספונסיביים תורמת מאד לקידום האתר.

למה לשים לב כשבונים אתר רספונסיבי?

מקדמי אתרים מוכשרים, מקצועיים ומנוסים בתחום לבטח יידעו איך יהיה הכי נכון לבנות את האתר הרספונסיבי עבור כל עסק ועסק. ברוב המקרים הם יהיו אלה שיציעו את זה לבעל העסק, שכן לא בטוח שהוא מכיר את העניין הזה וכלל לא יעלה על דעתו כמה זה חשוב וכמה זה יתרום לו ולגדילת העסק שלו. אפשר לומר שבעת בניית אתרים רספונסיביים חשוב לוודא שכל המידע משותף לכל הפלטפורמות, כלומר עצם הגלישה מהטלפון הנייד אין בה כדי לדלג על מידע שהגולש יצטרך.

מה החשיבות של אתר רספונסיבי?

להתאמה של אתר אינטרנט לפלטפורמה וגודל המסך שבו גולשים יש חשיבות גבוהה מאד. אם לגולש לא יהיה נוח לצרוך או למצוא אתמה החשיבות של בניית אתר רספונסיבי המידע שהוא מחפש – הוא יזנח את האתר ויחפש מענה אחר לשאלה או לצורך שלו. גלישה קצרה באתר ועזיבתו הפתאומית יכולות להשפיע על הדירוג של גוגל ולהוריד את האתר והעסק בדירוג התוצאות שיתקבלו עם הזמן. מכאן שחשוב לוודא שלגולשים יהיה נוח בכל מקום, זמן או מכשיר לקבל את התשובות שהם צריכים או רוצים.

מי צריך אתר רספונסיבי?

אפשר לומר שכל בעל עסק שמתעסק עם בניית האתר שלו על ידי איש מקצוע חייב להתייחס לנושא של בניית אתרים רספונסיביים, להבין במה מדובר ויתרה מכך – להבין שגם אם מדובר בעלות כספית נוספת הרי שזו השקעה שעם הזמן גם תניב תוצאות נוספות ועוד גולשים לאתר. כיום, בעידן שבו לכל אדם יש טלפון נייד חכם שממש משמש בתור מחשב קטן – שום בעל עסק לא יכול להרשות לעצמו שהאתר שלו לא יהיה נוח לגלישה ממכשיר זה או אחר.

מי בונה אתרים רספונסיביים?

כיום אפשר לומר שזה די ברור שכל אתר שמתחיל להיבנות חייב להיות רספונסיבי ולהתאים לכל סוג של מכשיר או פלטפורמה טכנולוגית. מי שבונה ומקדם אתרים מכיר את הנושא הזה ויתרה מכך – צריך בעצמו להציע זאת ללקוח שלו תוך כדי הסבר מדוע לא מומלץ לוותר על זה למרות עלות נוספת שאולי לא נלקחה בחשבון. בעל עסק שבוחן עבודות של בונה אתרים צריך לראות בעצמו דוגמאות לאתרים רספונסיביים שהוא בנה על מנת לקבל את ההחלטה אם לשכור את השירותים שלו.

מה כולל התהליך של בניית אתר רספונסיבי?

יכול להיות שלא באופן אוטומטי צריך התאמה של אתר האינטרנט לכל סוג של מסך. חלק מתהליך האפיון של העסק, שמתבצע בשלבים הראשוניים של תהליך בניית האתר יהיה מוקדש להבנה היכן גולש קהל היעד ולפי זה יוחלט לאילו פלטפורמות צריך האתר להיות מותאם. מקדם אתרים מקצועי, מנוסה ומיומן יידע להנחות את התהליך וכך לבטח יימצאו הדרכים הנכונות ביותר עבור כל עסק לקבל דריסת רגל וירטואלית שמתאימה לו.

מה העלות של בניית אתר אינטרנט רספונסיבי?

כאמור – בהחלט יש לזה עלות כספית נפרדת וצריך להבין את זה ולשקלל את זה מראש, שכן לא מומלץ לוותר על זה. כתלות בכמות המידע ובמורכבות העיצוב עצמו יוחלט מה יהיה המחיר של עצם הקמת האתר הרספונסיבי. בדרך כלל העלות תגולם לתוך המחיר הכולל של בניית האתר ותתווסף עלות של כמה מאות שקלים נוספים או יותר מכך. יחד עם זאת אין מדובר בעבודה שצריך לבצע מן ההתחלה, שכן כל התוכן והמידע כבר נמצאים ונדרשת ההתאמה שלהם.

אתר רספונסיבי – מה אומר הביטוי הזה בעצם?

אתר רספונסיבי – מה אומר הביטוי הזה בעצם?באנגלית התרגום המופשט הוא אתר שמגיב, כלומר אתר אינטרנט שמזהה מהיכן ובאיזה מכשיר הגולש עושה שימוש ומיד מתאים את האתר שבו יהיה הכי נוח לגולש לצרוך את התוכן הווירטואלי שלו. יש מקרים שבהם ניתנת האפשרות לגולש לבחור האם הוא רוצה לגלוש באתר מותאם או שהוא מעדיף לקבל את המידע שלו באתר הרגיל שהוא מכיר, למרות המסך הקטן שהוא כביכול פחות נוח. במקרים אחרים האתר המותאם פשוט יהיה זה שייפתח כברירת מחדל.

התרומה הגדולה של אתרים רספונסיביים

בתחילת הדרך של נושא זה היה נדמה שהצורך של בניית אתרים רספונסיביים מתאים ומופנה לאוכלוסייה של אנשי הגיל השלישי שעושים שימוש באתרי אינטרנט שונים. עם הזמן התברר שמדובר בנוחות השימוש ובשיפור מהותי לחוויית המשתמש של כל גולש ברשת. מאז כמעט ואין אתר שנבנה ומתוחזק על ידי אנשי מקצוע שלא יהיה רספונסיבי ונוח לשימוש דרך כל פלטפורמה ומכאן שהרבה יותר נוח וקל לקרוא מידע דרך מסך קטן בצורה שמותאמת לו.

לא מוותרים על אתרים רספונסיביים!

גם אם העלות פתאום קופצת וגם אם נדמה שזה לא הכרחי – תהיה זו טעות לוותר על בניית אתרים רספונסיביים כבר מההתחלה שבה מלכתחילה בונים נכס דיגיטלי לעסק. הרבה יותר קשה לבצע שינויים אחרי סיום העבודה ולכן כל בעל עסק צריך לקחת בחשבון שאם הוא לא רוצה לפספס שום גולש (שהוא לקוח פוטנציאלי) עליו לדעת על זה בעצמו ואפילו לבקש שזה יתווסף להצעת המחיר של הקמת האתר שהוא בונה לעסק שלו.

בניית אתר רספונסיביכדי להבין למה כדאי לעסוק בבניית אתר רספונסיבי ראשית נסביר מה זה אתר רספונסיבי ומדוע אנחנו צריכים כזה. אתר רספונסיבי הוא אתר שמותאם לכל סוגי המסכים, בין אם מדובר במחשבים שולחניים, לפטופים או סמארטפונים בגדלים שונים. עם ההתקדמות בטכנולוגיה ובמכשירי הטלפון החכמים, רבים מאיתנו גולשים באינטרנט בעיקר דרך הסאמטרפון אבל לא רק. אתר רספונסיבי יכול להתאים את עצמו למסך של הגולש, כך שחווית הגלישה תהיה טובה בכל פלטפורמה. בעבר היו נוהגים לבנות אתרים שונים לכל סוג מסך או מכשיר, אבל זה היה תהליך מסורבל גם בזמן בניית האתר ובגם בקידום שלו. פעמים רבות אתרים היו נבנים בגרסה למחשב וכאפלקיציה לטלפון החכם. גם זה הפך את תהליך הפיתוח ליקר מורכב. כיום אם תבנו אתר שמתאים רק לרזולוציה של למחשבים נייחים לדוגמה, תפסידו קהל פוטנציאלי שיכול לגלוש באתר שלכם בנייד ולהפך. לכן, בניית אתר רספונסיבי היא רלוונטית כל כך.

בניית אתר רספונסיבי – איך זה עובד?

עיצוב שמיועד להיות רספונסיבי משמעותי עיצוב שמגיב לגולש. האתר מגיב לפלטפורמה שבה משתמש הגולש. לרוב זה נעשה באמצעות טכנולוגיית פיתוח שנקראת CSS. הטכנולוגיה הזו מאפשרת לאתר לזהות את הדפדפן שממנו המשתמש גולש, ומתאימה את הרזולוציה לאותו דפדפן בצורה הטובה ביותר ובאופן אוטומטי. כשעוסקים בבניית אתר מאפשרים לגולשים ליהנות מחווית גלישה חלקה ונוחה.
איך אדע אם בניית אתר רספונסיבי היא הדבר הנכון עבורי?
נתחיל ממעט נתונים. יש בישראל מעל ארבעה מיליון מכשירים חכמים, סמארטפונים, טאבלטים וכיוצא בכך. השימוש במכשירים מסוג זה רק הולך ונהיה נפוץ יותר, ילדים כיום מקבלים מכשיר טלפון חכם כבר בכיתה ג' או ד', ישנם מכשירים בטווח מחירים רחב כך שמכשיר טלפון חכם הפך להיות יותר ויותר מושג. אנחנו יודעים שאחוז גבוה מהגולשים גולש מהנייד לצרכים שונים ולכן בניית אתר היא הצעד הנכון כמעט בכל תחום, בין אם מדובר באתר תוכן או באתר מכירות.

איזה סוגי אתרים רספונסיביים יש?

כל אתר למעשה יכול להיות אתר רספונסיבי, נפרט על מספר דוגמאות:

אתרי תדמית אתרי תדמית הם אתרים קטנים לרוב שמטרתם לחשוף את בית העסקהמותג או האדם שעומד מאחורי מהאתר לקהל גולשים רחב ככל האפשרבאמצעות מנועי חיפוש או קידום ממומן ברשתאתר תדמית הוא למעשה כרטיס ביקור ראשוני של המשתמשמכיוון שאנחנו לא יודעים מהיכן גולשים המשתמשים הפוטנציאליים שלנוגם שמדובר באתרי תדמית מומלצת בניית אתר רספונסיבי.
אתרי מכירות אתרי מכירות הם למעשה חנות לכל דבר המציעה מכירה של שירות או מוצרפיזי או דיגיטלילקהל רחב ככל האפשר של גולשיםאתרי מכירות מתחלקים בתוך עצמם לתתי קטגוריותישנם אתרי מכירות B2B שעוסקים במכירות בסיטונאות בין עסקיםישנם אתרי מכירות B2C שעוסקים במכירה בין עסק לאדם פרטיוישנם אתרי מכירות C2C שעוסקים במכירה בין אנשים פרטיים כמו לדוגמה זירות למכירת מוצרים יד שנייהבכל מקרהגם כאן אנחנו לא יודעים מהיכן יגיעו הגולשים וחשובה בניית אתר רספונסיבי.
אתרי תוכן שונים ישנו גם מגוון רחב של אתרי תוכן כמו אתרים לבלוגיםאתרי חדשות וכדומהגם במקרה של אתרי תוכן לא נרצה להפסיד גולשים פוטנציאליים שלא יצליחו להתמצא באתר שלנו כי הוא לא מותאםלכן גם במקרה של אתרי תוכן ישנה חשיבות רבה לבניית אתר רספונסיבי.

אני מעוניין בבניית אתר רספונסיבי, מה עלי לעשות?

אם אתם בתהליכים של בניית אתר והשתכנעתם שמה שאתם צריכים הוא אתר רספונסיבי ישנם כמה שלבים בדרך.

  1. בחירת ספק לבניית אתר רספונסיבי – ישנו מגוון גדול של ספקים בתחום זהתוכלו לפנות למישהו פרטי שיבנה עבורכם את האתר או לחברה גדולה שבה אתם בונים את האתר בעצמכם או בעזרת מפתח מתוך תבניות קיימותישנם ספקים שיעשו עבורכם את כל התהליך שמפורט פה כמו איפיון ועיצובוישנם כאלה שאתם תשלמו להם רק על ההקמה ואתם תעבדו יותר באופן עצמאי.
  2. אפיון האתר  עליכם לחשוב ולהבין מה מטרת האתר שלכםהאם מכירת מוצר או שירותהאם בהצגת תוכןמה הכלים שחשוב שיהיו באתר שלכם עבור אותה מטרההאם צריך גלריית תמונותאפשרויות סינון ומיון של התוכןחיפוש באמצעות תמונה וכיוצא בכךמה האווירה העיצובים הכללית שתהיה לגולש כשיכנס לאתר שלכםמה הכי חשוב לכם בחוויית המשתמש של הגולשהאם חשוב שיהיה מנוע חיפוש טובהאם חשוב שיהיה עמוד התחברות נוח?
    עוד שאלות בתהליך האפיון הן מה מבדל את האתר שלכם מהאתרים של המתחרים שלכםמה מטרות העסק שלכםמי קהל היעד שיגלוש באתראיך תקדמו ותשווקו את האתר?
    תהליך האפיון הוא תהליך מפורט ומשמעותי לפני יצאה לדרך בבניית אתר רספונסיבי מכל סוג שהוא.
  3. עיצוב האתר – לאחר שתסיימו את תהליך האיפיון תוכלו לעבור לתהליך העיצובכשמדובר בבניית אתר המעצב צריך לדעת לעצב את האתר באופן שמותאם לרזולוציות שונותאת עיצוב האתר תעשו בהתאם לסגנון המותגהמוצר או האישיות שלכםיתכן ותצטרכו כבר לעצב לוגו או להתאים את העיצוב ללוגו קיים
  4. פיתוח והקמת האתר – כאשר האפיון הסתיים וגם העיצוב אפשר לעבור לשלב הפיתוח עצמוכאן יקח המפתח את האיפיון שלכם ואת העיצוב הסופי ויקים אותם בפועל בהתאם לדרישות שלכם.

איזה חברות מציעות בניית אתר רספונסיבי?

קיים מבחר מאד גדול של אנשי מקצוע שיוכלו לבנות לבצע עבורכם בניית אתר רספונסיבי.
אפשר לחלק את החברות האלו לשלושה סוגים עיקריים:

  • פרילנסרים שיבנו עבורכם את האתר בהתאמה אישית – יתכן ותחברו בחבילה מאד מינימלית ויתכן ותוכלו לבקש מהם ללוות אתכם בכל תהליכי בניית אתר.
  • חברות גדולות שמציעות גם שירות מלא של איפיוןעיצובפיתוח ושיווק האתר 
  • אתרים גדולים המציעים תבניות לבניית אתר רספונסיבי מסוגים שונים – אתרים כמו וויקס או שופיפיי שבהם תשתמשו בתבניות קיימות ותוכל להקים את האתר כמעט לבדכם או עם עזרה מינימלית יחסית של בעל מקצוע

כמה עולה בניית אתר רספונסיבי

בכל הנוגע למחיר ישנו טווח מחירים רחב בבניית אתר רספונסיבי. אתר תוכן שונה במחיר שלו מבניית אתר למכירה או אתר תדמית. גם בתוך כל אחד מסוגי האתרים האלו תוכלו למצוא הבדלים בהיקף התוכן של האתר, כמות העמודים, כמות המוצרים שנמכרים, מורכבות העיצוב ועוד. ניתן לומר מאד בכלליות שבניית אתר רספונסיבי של מכירות יכולה לעלות כ-8,000-12,000 ש"ח. יחד עם זאת אם תשתמשו בתבנית קיימת אליה תזינו את התוכן יתכן ותשלמו עלות חודשית על השימוש בתבנית ולא עלות חד פעמית גבוהה. אתר תדמית קטן ופשוט שיבנה על ידי פרינלנסר יכול לעלות כמה אלפי ש"ח בודדים, בעוד אם תבנו אתר מורכב ומסועף על ידי חברה מסודרת שתעניק לכם שירות מלא המחיר יכול להגיע גם ל-20,000 ש"ח. ישנן גם תבניות חינמיות לאתרים בחברת כמו וויקס. הכל תלוי בצורך שלכם ובדרישות שלכם לבניית האתר. ככל שהאתר שלכם יהיה יותר מורכב, עם יותר פיצ'רים, עיצובים יחודיים ועוד, הוא כנראה יעלה יותר. 

חברת ירדן גרופ
חברת ירדן גרופ

גאים להוביל את ענף האינטרנט בישראל עם 800+ אתרים בבעלותנו במגוון רחב של תחומים פורטלים מובילים עם מאות אלפי גולשים, בנוסף מקדמים מגוון רחב של אתרים באמצעות קידום אורגני, מומן, וקניית קישורים

להזמנת קישורים ותוכן אונליין
לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
בניית אתר תדמית
בניית אתר תדמית

מהו אתר תדמית כשמדובר בתדמית של בית עסק, לא מדובר רק על אתר יפה ומעניין ברמה העיצובית, אלא אתר מתוכנן היטב עוד בשלבים המוקדמים של

דרושים בניית אתרים
דרושים בניית אתרים

בעלי עסקים שרוצים לקחת את הפרסום והשיווק של בית העסק שלכם שלב אחד קדימה? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל הדגשים החשובים שאתם חייבים

קורס בניית אתרים בחריש

בעלי עסקים רבים כיום בוחרים להרחיב את מאמצי השיווק והפרסום שלהם לעולם הדיגיטל. מרביתם בוחרים לעשות זאת בעזרת בניית אתרים איכותיים לבית העסק. חושבים להתחיל

קורס בניית אתרים בתל-אביב

בעלי עסקים רבים כיום בוחרים להרחיב את מאמצי השיווק והפרסום שלהם לעולם הדיגיטל. מרביתם בוחרים לעשות זאת בעזרת בניית אתרים איכותיים לבית העסק. חושבים להתחיל

קורס בניית אתרים בקריות

בעלי עסקים רבים כיום בוחרים להרחיב את מאמצי השיווק והפרסום שלהם לעולם הדיגיטל. מרביתם בוחרים לעשות זאת בעזרת בניית אתרים איכותיים לבית העסק. חושבים להתחיל

קורס בניית אתרים בגדרה

בעלי עסקים רבים כיום בוחרים להרחיב את מאמצי השיווק והפרסום שלהם לעולם הדיגיטל. מרביתם בוחרים לעשות זאת בעזרת בניית אתרים איכותיים לבית העסק. חושבים להתחיל

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך