בניית אתרים וורדפרס – למה כדאי לי לבנות אתר אינטרנט בימינו, ולמה דווקא בניית אתרים וורדפרס

מה בעמוד זה?

עולם השיווק והפרסום היו קיימים מאז שאנשים החלו לבצע מסחר וקנייה. המטרה של בעלי העסקים תמיד הייתה דומה וזהה – בעלי עסקים, ספקי שירות, או אנשים שמוכרים מותג/ מוצרבניית אתרים וורדפרס קצת רקע מקצועי וורדפרס היא למעשה מערכת תוכן מאוד מתקדמת שמוסיפה כל הזמן פיצ‘רים, עיצובים ודרכים להקים אתר אינטרנט בעצמכם. כלשהו תמיד היו מעוניינים באותה המטרה – להצליח להרחיב את הידע וההכרה של הציבור הרחב בעסק, בשירות, או במוצר שהם מספקים, זאת על מנת להגיע ולהשיג קהל לקוחות פוטנציאלי וחדש, אשר בסופו של דבר עובדה זו תוכל להתבטא בתור הגדלת ההכנסות של העסק בסוף כל חודש.

בעבר, טרם כניסת השיווק והפרסום הדיגיטליים לעולם ואף השתלטות של המדיה הדיגיטלית על תחום זה, שיטות השיווק והפרסום היו רבות ומגוונות – החל מחלוקה של פלאיירים ועלונים במקומות הומי אדם, פרסום כרזות ענק ושלטי חוצות בכבישים ראשיים ובמקומות ציבוריים, ועד לפרסום מודעות ופרסומים בעיתונים מוכרים וכתבי עת, ועד לפרסומות שונות בערוצי הטלוויזיה המובילים. ואילו כיום, בעולם שבו האינטרנט, הרשתות החברתיות, והטלפונים הסלולריים תפסו נפח משמעותי וכמעט השתלטו על מרבית חיינו, כך גם בעולם הפרסום והשיווק, כאשר כיום השיווק הדיגיטלי והפרסום האינטרנטי הינם המובילים ביותר, זאת במיוחד כאשר מדובר בעסקים קטנים, ובספקי שירות שונים.

בניית אתרים וורדפרס קצת רקע מקצועי

וורדפרס היא למעשה מערכת תוכן מאוד מתקדמת שמוסיפה כל הזמן פיצ‘רים, עיצובים ודרכים להקים אתר אינטרנט בעצמכם. זה נכון שאפשר לגמרי להקים אתר אינטרנט באמצעות מערכתבעיקרון בניית אתר בוורדפרס הוא שירות שיכול להתאים לכל אחד. גם לבעלי עסקים שאין להם בכלל אתר ורוצים להשתלב בפלטפורמת השיווק האינטרנטית הוורדפרס בחינם, אבל חשוב להבין שהתהליך החינמי לא יוצר את אותו תוצר אם בוחרים במקצוען שיבנה עבורכם את האתר. לכן, אם אתם מחפשים שהאתר שלכם ילווה וישרת גם אתכם אבל יותר חשוב את הלקוחות שלכם לאורך שנים, שווה להשקיע בתהליך רציני, מקצועי, ליצור קשר בין תהליך הבניה לתהליכי הקידום בשלבים מאוחרים יותר ולא להתפשר על פחות מהטוב ביותר. הסיבה לכך היא פשוטה. האתר שלכם בין אם זה אתר תדמיתי, בלוג, או חנות אינטרנטית הוא כרטיס הביקור שלכם. של העסק שלכם. לכן, אם אתם רוצים שהעסק שלכם ייוצג ברשת האינטרנט בכבוד רב, תשקיעו בתהליך, גם אם זה ייקח לכם כמה חודשים.

בניית אתרים וורדפרס למי זה מתאים?

בעיקרון בניית אתר בוורדפרס הוא שירות שיכול להתאים לכל אחד. גם לבעלי עסקים שאין להם בכלל אתר ורוצים להשתלב בפלטפורמת השיווק האינטרנטית וגם עבור עסקים שכבר יש להם אתר אבל האתר הזה לא עומד בציפיות, הוא לא מממש את המטרות שהצבתם לעצמכם ואתם רוצים לשדרג את האתר הקיים או פשוט לבנות אתר אינטרנט חדש.

בניית אתרים וורדפרס – למה המוצר או העסק שלכם חייבים אתר אינטרנטי מתקדם

בסופו של דבר, עולם השיווק הדיגיטלי והפרסום האינטרנטי הביאו עמם בשורות רבות, חדשות, ומגוונות עבור עולם הפרסום. אם בעבר היה צורך להעמיד צוותי פרסום גדולים לכל חברה,בניית אתרים וורדפרס – למה המוצר או העסק שלכם חייבים אתר אינטרנטי מתקדם בסופו של דבר, עולם השיווק הדיגיטלי והפרסום האינטרנטי הביאו עמם בשורות רבות, חדשות, ומגוונות עבור עולם הפרסום. להעסיק אנשי צוות רבים, ולהוציא משאבים רבים ומגוונים על תחום השיווק העסקי, אזי שכיום צוותי שיווק ופרסום רבים יכולים להסתפק בספר מועט של אנשים, ואפילו אדם אחד יספיק במקרים רבים על מנת לכסות את תחום השיווק בעסק שלכם.

בעולם השיווק הדיגיטלי והפרסום האינטרנטי ישנם אופציות רבות ומגוונות – החל מפרסום ברשתות חברתיות שונות, פרסום באמצעות תוכן כתוב או מצולם, קידום של מודעות ואתרי אינטרנט בצורה אורגנית בגוגל, פרסום וקידום של אתרי אינטרנט ודפים בגוגל בצורה ממומנת ובתשלום, ועוד. על אף כל האופציות הרבות הללו, בניית אתר אינטרנט הינו עמוד טווח מרכזי עבור העסק שלכם, גם במציאות שבה לאנשים רבים נראה כי מה שחשוב זה רק דף פייסבוק או עמוד אינסטגרם.

בניית אתרים וורדפרס – הצרכנים כיום הפכו להיות הססנים, וכאלה אשר בודקים טוב טוב לפני כל קנייה

בסופו של יום השיווק והמעבר של עולם הפרסום והקניות לאינטרנט הביאו בשורות רבות וטובות עבור בעלי העסקים ובעלי המוצרים. עם זאת, עליכם להבין ולקחת בחשבון גם את החיסרוןכאשר מדברים על בניית אתרים וורדפרס, נהוג לדבר על אופציה של בניית אתרים בצורה עצמאית דרך אתרים אינטרנט אשר מציעים בחינם (או בתשלום סמלי) את השירותים של בניית אתרי אינטרנט עבור העסק שלכם. העיקרי והמשמעותי של עולם זה – התחרות והמגוון של עסקים מתחרים ובעלי חברות אשר מוכרים את אותו המוצר יוצרים תחרות רבה ומבחר רב עבור הצרכן. דבר זה יצר עובדה פשוטה מאוד – הצרכנים השונים ברחבי הרשת מודעים למבחר הרב ולאופציות אשר קיימות בידם, ועל כן הם יבצעו מחקר מעמיק לפני כל קנייה, על מנת לוודא כי המוצר או השירות שהם מתכוונים לרכוש הינו המתאים ביותר והזול ביותר עבורם.

ועל כן, כמעט תמיד דף פייסבוק או עמוד באינסטגרם לא יספיקו על מנת לשכנע את הצרכן כי המוצר שלכם הוא האמין והמשתלם ביותר. הצרכן הינו חשדן ביותר כיום, ולכן הוא מבקש ורוצה לבדוק מעבר לדפים הרשתות החברתיות – ואני כמובן מדבר כאן על אתר אינטרנט. אתר אינטרנט נוח ואמין יגביר את הסיכוי של הגולשים ברשת שנחשפו אליכם לרכוש בסופו של דבר את המוצר שלכם או לבחור את השירות שאתם מציעים למכירה. כאשר מדברים על בניית אתרים וורדפרס, נהוג לדבר על אופציה של בניית אתרים בצורה עצמאית דרך אתרים אינטרנט אשר מציעים בחינם (או בתשלום סמלי) את השירותים של בניית אתרי אינטרנט עבור העסק שלכם. אפשרות נוספת אשר עומדת בפניכם הינה שכירת השירותים של חברות שיווק ופרסום דיגיטליות אשר מתמחות ומציעות את השירות של בניית אתר אינטרנט עסקי.

בניית אתרים וורדפרס – מה השוני בין בניית אתרים לבד לבין שימוש בחברה אשר מתמחה בעולם בניית אתרי האינטרנט, ובפרט בניית אתרים וורדפרס

כפי שציינו בראשית המאמר, שיווק דיגיטלי ופרסום אינטרנטי הינם תחומים מאוד עצמאים, אשר ניתן לבצעם כמעט תמיד בדרכים עצמאיות וחינמיות. כך גם בכל הנוגע לבניית אתרי אינטרנטבכל הנוגע לבניית אתרי אינטרנט בוורדפרס עבור העסק שלכם – תוכלו לבחור בדרכים חינמיות או עצמאיות עבור העסק שלכם – תוכלו לבחור בדרכים חינמיות או עצמאיות, אך תוכלו גם לשכור את השירותים של אחת מיני חברות השיווק הרבות אשר קיימות בארץ, על מנת שהאחרונים ילוו אתכם בתהליך בניית האתר העסקי שלכם, ויעשו בשבילכם את העבודה שאתם לא יודעים לעשות.

לפי תפיסת העולם שלנו, אנחנו ממליצים בצורה חותכת וחד משמעתי לבחור את האופציה של שימוש בחברת צד שלישי, כלומר חברת שיווק דיגיטלי ופרסום אינטרנטי אשר מתמחה ובעלת ניסיון בבניית אתרי אינטרנט לעסקים. הסיבה לכך פשוטה – לבסוף רוב בעלי העסקים לא מגיעים מתחום הדיגיטל, והניסיון שלהם בבניית אתרי אינטרנט היא מועטה על גבול הלא קיימת. בשל כך, כאשר תנסו לבנות אתר אינטרנט בעצמכם סביר להניח שתבצעו טעויות מסוימות, אשר לבסוף יתורגמו להפסד של כסף ולהפסד של זמן שבו יכולתם להחזיק בידכם אתר אינטרנט מעולה ורלוונטי אשר מוכר בצורה טובה יותר.

בניית אתרים וורדפרס – הצעות וטיפים עבור בניית אתר האינטרנט הטוב ביותר!

החלטתם לקחת את שירותם של חברת שיווק אינטרנטי אשר מתמחה בבניית אתרי אינטרנט עסקיים? החלטה נהדרת. עתה אתם עומדים לגלות שכיום קיימים במדינה חברות רבות ומגוונות אשר מספקות את השירות הנ"ל, שכן עם צמיחת הרלוונטיות והחשיבות של הפרסום והשיווק הדיגיטליים, גם החברות שקמו על מנת להציע שירותים שונים בנושא עלו במספרן. כיצד נבחר את חברת השיווק הדיגיטלית הנכונה ביותר עבורנו? בעזרת הטיפים הבאים.

בניית אתרים וורדפרס – על החשיבות של בחירת חברת השיווק ובניית האתרים שתעבדו איתה בכובד ראשבניית אתרים וורדפרס – על החשיבות של בחירת חברת השיווק ובניית האתרים שתעבדו איתה בכובד ראש

בדוה לבחירת רופא משפחה או מנתח, חשוב לבחור את חברת השיווק שתהיה אמונה על בניית אתר האינטרנט שלנו בצורה נבונה. כפי שלרופאים שונים ישנה התמחות בתחומי רפואה שונים, כך למשל לא נבחר רופא עיניים כאשר נרגיש כאב אז באחד מהרגליים שלנו, אזי גם ככה אצל חברות השיווק. חברות השיווק הדיגיטלי יכולות להתעסק בתחומים שיווקיים דיגיטליים שונים ומגוונים, כגון רשתות חברתיות, קידום ממומן בגוגל, ועוד נוספים. תשימו לב שחברת השיוו' שאתם בוחרים גם מתמחה בבניית אתרי אינטרנט, שכן זהו התחום הרלוונטי עבורכם.

בנוסף לכך, אנחנו ממליצים לכם לבדוק כי חברת השיווק שתבחרו תהיה חברת שיווק דיגיטלי עם המלצות של לקוחות שונים. תבדוק עם קולגות, אנשים שאתם יודעים שנכנסו לאחרונה לעולם השיווק הדיגיטלי, ועוד, ותבקשו המלצות לחברות שיווק עבורכם, בסופו של דבר אין חכם וצודק מדעת הקהל הרחב!

בניית אתרים וורדפרס – עדיין מעוניינים לקחת על עצמכם את האתגר ולבנות אתר אינטרנטי לבד? הנה מספר טיפים ועצות שימושיות

בסופו של דבר אתם יכולים לבנות אתר אינטרנט לבד. ישנם אתרי אינטרנט רבים אשר מציעים את השירותים הללו, ומגוון רחב של קורסים אשר ניתן לקחת וללמוד, על מנת לרכוש את הידעבסופו של דבר אתם יכולים לבנות אתר וורדפרס לבד. ישנם אתרי אינטרנט רבים אשר מציעים את השירותים הללו, ומגוון רחב של קורסים אשר ניתן לקחת וללמוד הדרוש לבניית אתר אינטרנט רלוונטי וטוב. הנה מספר טיפים על מנת שתוכלו לבנות את האתר הטוב ביותר.

  • אתר אינטרנט מותאם לטלפונים – אחד הדברים החשובים ביותר שכדאי לכם לבדוק לפני שהתחלתם לבנות את אתר האינטרנט – התאמה לטלפונים ניידים!! היום מרבית האנשים גולשים רוב היום בטלפונים הסלולריים, ועל כן ישנה חשיבות רבה שהאתר שלכם יהיה מותאם גם למחשב, אך גם לטלפונים הסלולריים.
  • תוכן ברמה גבוהה ואיכותי – בסופו של דבר המידע שאנשים ירכשו על המוצר או החברה שלכם זה התוכן שיפורסם ויופיע באתר שלכם. השקיעו בכתבות מושקעות, גרפיקות מעוצבות ברמה גבוהה, וסרטונים קלילים וטובים על מנת שהצופה לא ישתעמם ויוכל להשיג את המידע הנחוץ עבורו באתר האינטרנט שלכם. שיקלו גם לשכור את השירותים של קופירייטרים, גרפיקאים, ואנשים מקצוע נוספים אשר יכולים להעלות את רמת התוכן שתיצרו באתר שלכם.
  • קצב הטעינה – אנשים שגולשים ברשת בימינו מאופיינים בחוסר סבלנות רב. ישנה חשיבות שאתר האינטרנט שלכם יהיה כזה שנטען בצורה מהירה, על מנת שהגולשים לא יאבדו סבלנות ויעזבו את האתר לפני שהוא נטען.
  • אסתטיקה, צבעים, ועיצוב האתר – ככלל, ישנה חשיבות רבה לעיצוב של האתר שלכם. בחרו צבעים אשר מושכים את העין, עיצוב פשוט, וכל מה שיוכל לתת לאתר שלכם חזית מרשימה.

 

כמה יעלה לי לבנות אתר וורדפרס?

העלות של בניית אתר וורדפרס משתנה ותלויה במגוון רחב של קריטריונים כמו למשל מי בונה לכם את האתר. למשל, אם תבחרו מומחה לבניית אתרים שהוא פרילנסר, סביר להניח שתשלמו הרבה פחות בהשוואה  לאם תפנו לחברה מקצועית שלרוב גובה סכומי כסף יותר גבוהים. בנוסף, אם תחליטו לשלב בין תהליך הבנייה של האתר לתהליך הקידום, השיווק והפרסום שלו, תשקיעו יותר כסף. בגדול המחירים משתנים ונעים בין 3,000-20,000 שח לבניית אתר וזאת משום שאם אתם צריכים לפתח משהו שקשור לאתר, המחירים קופצים.

בניית אתרים wordpressוורדפרס היא מערכת ניהול תוכן חינמית בקוד פתוח, המאפשרת למשתמשים ליצור, לעצב ולתחזק אתרים ממש בקלות. זוהי פלטפורמת בניית האתרים הפופולרית ביותר בעולם והיא מניעה את רוב האתרים כבר למעלה מעשור. הנה כמה דגשים שאולי לא ידעתם על בניית אתרים wordpress. 

וורדפרס יכולה לשמש כפלטפורמת בלוגים, אבל היא יכולה לשמש גם ליצירת אתרים מכל מיני סוגים אחרים ועם כל מיני תכונות כמו מסחר אלקטרוני, אתרי חברות, פורומים, דפי נחיתה ועוד. מדובר למעשה במערכת CMS (מערכת ניהול תוכן) קלה לשימוש, המאפשרת לכם לערוך את האתר שלכם מכל מקום בעולם, לשנות עיצובים, לעדכן מוצרים באתר, לפרסם שירותים שונים ועוד. כל זאת, ללא כל ניסיון או ידע בכל מה שקשור לקידוד או תכנות מחשבים. אם כך, מה חשוב לדעת על בניית אתרים wordpress? המשיכו לקרוא. 

חלק מהאתרים הגדולים בעולם בנויים על וורדפרס 

כל עוד בניית אתרים wordpress עומדת על הפרק, חשוב לדעת כי וורדפרס קיימת כבר בערך 20 שנים, והמערכת הזאת רק הולכת וגדלה בפופולריות שלה. נכון להיום, כמה מהאתרים הפופולריים ביותר באינטרנט כמו CNN, רויטרס והניו יורקר הם אתרים שבנויים על וורדפרס. אלו כמה מהאתרים המפורסמים בעולם, רק כדי לסבר את האוזן. 

בסופו של דבר, וורדפרס היא מערכת חינמית וקוד פתוח אשר משמשת מיליוני אנשים, בלוגרים ועסקנים שונים ברחבי העולם כדי ליצור אתרים או בלוגים משלהם. הדרך הטובה ביותר לדעת אם וורדפרס מתאימה לכם היא לנסות אותה. אתם יכולים להשתמש באתר וורדפרס כדי להקים בלוג או אתר בתוך דקות ספורות, אבל כנראה שייקחו לכם כמה שעות כדי לעצב אותו כמו שאתם רוצים. זו יכולה להיות גם עבודה של ימים או שבועות, תלוי רמת המומחיות שלכם. 

מה שצריך לדעת על בניית אתרי וורדפרס

וורדפרס היא תוכנת קוד פתוח שניתן להוריד ולהתקין על שרת אינטרנט. ה-CMS הזה מציע תכונות רבות עוצמה כמו ערכות נושא של עיצוב (שבלונות עיצוב או THEMES), תוספים והתאמה אישית של פריסת העיצוב של האתר שלכם עם פונקציות כמו גרירה ושחרור (DRAG AND DROP). 

אם משתמשים בתוספים של וורדפרס בצורה נכונה, המערכת מאפשרת לכם ליצור בלוגים, אתרים, חנויות מקוונות ועוד בכמה קליקים בלבד. כמו כן, אתם יכולים גם להשתמש בוורדפרס כחלופה עבור ספק שירותי הדוא"ל שלכם על ידי התקנת תוסף של WP Mail. ומה לגבי התוספים בתהליך של בניית אתרים wordpress? הנה המידע בשורות הבאות. 

תוספים (PLUGINS) שקיימים ב-Wordpress

כל עוד אתם מתעניינים לגבי בניית אתרים wordpress, חשוב להכיר את התוספים שעומדים לרשותכם. בפלטפורמה הזאת. בגדול, תוספים הם הרחבות שמוסיפות תכונות ופיצ'רים שונים  לאתר הוורדפרס שלכם. הם יכולים לעשות הכול, החל מהוספת סוג תוכן חדש ועד הוספת קטע חדש לגמרי באתר, ישנם תוספים שאחראיים על נושא קידום האתר ועוד. 

רק כדי לסבר את האוזן, לפי מידע שנחשפנו אליו באינטרנט (שהוא אולי לא מדויק אבל נותן הערכה טובה), ישנם למעלה מ-35,000 תוספים במאגר וורדפרס ויותר מ-100,000 באינטרנט. אלו הם מספרים עצומים, שמאפשרים לכל אחד ואחת להקים, לנהל ולתחזק את האתר בצורה הטובה ביותר. ניתן להוריד ולהתקין תוספים מתוך וורדפרס או להעלות ידנית לאתר, מה שתוכלו לעשות דרך מערכת ניהול האתר שלכם. כמה מהתוספים הפופולריים בימינו כוללים את Yoast SEO, JetPack ו-Google Analytics ועוד. 

קראו עוד: בניית אתר חנות כל מה שצריך וכדאי לדעת

השימוש בתוספים של וורדפרס

בסופו של יום, יש תוסף כמעט לכל דבר שתרצו לעשות עם אתר הוורדפרס שלכם. אתם יכולים למצוא תוספים שיעזרו לכם באינטגרציה של מדיה חברתית, SEO, אבטחת האתר ועוד פונקציות רבות ואחרות שחיוניות לאתרים איכותיים. במילים אחרות, בניית אתרים wordpress הופכת הרבה יותר קלה בעזרת התוספים השונים. 

 אחד התוספים הכי פופולאריים בימינו (שרלוונטי גם לגבי אתרים שאינם אתרי וורדפרס), הוא גוגל אנליטיקס. גוגל אנליטיקס הוא תוסף אשר מאפשר לכם לאסוף נתונים על מקורות תנועה (מאיפה אנשים מגיעים), התנהגות מבקרים (מה הם עושים באתר שלכם), המרות (כמה אנשים קנו משהו) ועוד. 

בסף הכול, בין אם מדברים על גוגל אנליטיקס או על תוספים אחרים לאתר, תוספים הם דרך להוסיף פונקציונליות לאתר הוורדפרס שלכם. הם נועדו להקל על חייכם על ידי הוספת תכונות חדשות, פיצ'רים דיגיטליים וטכנולוגיים, תיקון באגים ושיפור החוויה הכוללת של האתר שלכם. 

מדוע ולמה טוענים שאתרי WORDPRESS טובים מאתרי WIX?

לא פעם נטען כי אתרי בניית אתרים wordpress יעילה וטובה יותר מבניית אתרי Wix. זאת, כי יש להם הרבה תוספים שמאפשרים לכם לעשות כל מה שתרצו באתר הוורדפרס שלכם. בתוך כך, התוסף הפופולרי ביותר הוא תוסף Yoast SEO שעוזר באופטימיזציה של האתר שלכם למנועי חיפוש. תוסף פופולארי נוסף הוא תוסף Jetpack שעוזר ביצירת דפים, הוספת כפתורי מדיה חברתית ועוד.

לוורדפרס יש גם ספריית ערכות נושא חינמית (אלו הן שבלונות עיצוב שיוצקים לתוכן את התוכן שלכם) ענקית. ספריית הערכות של וורדפרס, מה שנקרא גם ספריית THEMES בשפת וורדפרס, מאפשרת לכם למצוא ערכות עיצוב חינמיות שעובדות היטב עם וורדפרס ומתעדכנות באופן קבוע. בסך הכול, הסיבה העיקרית לכך שאתרי וורדפרס טובים יותר מאתרי WIX היא בגלל שהם ניתנים להתאמה אישית יותר. הם מאפשרים שליטה רבה יותר על אלמנטים עיצוביים מבלי לקודד אותם ב-HTML או CSS.

טיפים כלליים לבניית אתר WORDPRESS

קודם כל, חשוב שתבחרו את שירות האירוח הטוב ביותר עבור בניית אתרים  wordpressועבור הצרכים שלכם, כלומר את חברת אחסון האתרים שתאחסן את האתר. שנית, התקינו וורדפרס בשרת שלכם ונסו שלא להסתמך על שרתים חיצוניים. שלישית, הקפידו על רישום שם דומיין אטרקטיבי, קליט, קצר וקשור לתחום העיסוק שלכם. 

אולי הטיפ הכי חשוב, זכרו כי וורדפרס מציעה יתרונות רבים לבעלי עסקים, כולל קהילה גדולה של מפתחים הזמינים לעזור בכל בעיה שעלולה להתעורר. לפיכך, השתמשו תמיד בכל מיני מדריכים בווידאו שניתן להוריד בחינם באינטרנט, לצפות בהם ביוטיוב וכולי. אם אתם מסתבכים עם כל חלק של בניית האתר, כל התשובות קיימות במדריכים המקוונים. 

קראו עוד: בניית אתרים בעברית

כיצד למצוא חברת בניית אתרים ב-WORDPRESS?

הדבר הראשון שאתם צריכים לבדוק הוא העיצוב של התבניות של החברה. אתם אמורים להיות מסוגלים לראות כמה דוגמאות לעבודות של הסוכנויות השונות באתרים שלהן, או דרך ערוצי מדיה חברתית. במילים אחרות, כאשר מחפשים חברת בניית אתרי וורדפרס צריך לבדוק את תיק העבודות של החברות השונות. 

הדבר השני שאתם צריכים לבדוק הוא תוכנית התמחור והחבילות של חברות בניית אתרים שונות. חברות מסוימות מציעות תבניות עיצוב חינמיות ושם דומיין בחינם עם כל חבילה, בעוד שאחרות גובות עבור שירותים אלה בנפרד. חשוב שתדעו מה בדיוק גובים ממכם, כיצד ומדוע. 

ואולי הכי חשוב, יש להבין מה אתם צריכים מהאתר שלכם. אתם רוצים בלוג? תיק עבודות? רוצים חנות מסחר אלקטרוני? ברגע שאתם יודעים אילו תכונות חשובות לעסק שלכם, יהיה קל יותר למצוא סוכנות לעיצוב אתרים שיכולה לספק את השירותים הללו עבורכם. WordPress היא אחת ממערכות הניהול הפופולאריות ביותר לבניית אתרים. באמצעות מערכת זו ניתן לנהל אתרים בקלות ובפשטות, גם עבור מי שאין לו ניסיון בתחום. קיימות מערכות  ניהול רבות לבניית אתרים אז מדוע כדאי לבצע בניית אתר בWordPress? על כך נרחיב במאמר הבא. 

 

בניית אתר בWordPress- כיצד עושים זאת?

על מנת להבין איך לבנות אתר בWordPress חשוב להבין איזו מערכת זו. WordPress היא מערכת בקוד פתוח. זה אומר שאתם לא צריכים לשלם כסף על השימוש בה ועל התקנתה על השרת שלכם. למעשה ניתן להתקין את מערכת WordPress בקלות על ידי לחיצת עכבר פשוטה או על ידי הורדה קובץ התקנה והעלאתו לשרת. בהפעלת המערכת לראשונה תאלצו להירשם על ידי שם משתמש וסיסמה ולאחר מכן יהיה עליכם לבחור באיזה מסד נתונים לעשות שימוש. 

לאחר שהגדרתם את ההגדרות הללו תגיעו ללוח הבקרה של המערכת. כלומר למסך הניהול הראשי. בלוח הבקרה תוכלו להתחיל לבנות את האתר. בניית אתר בWordPress מצריכה מספר אלמנטים מרכזיים-

  • דפים- דפים יכולים להיות סטטיים, כלומר כאלה שלא משתנים בהתאם לבחירת הלקוח או דינמיים, כאלה שמשתנים. בדרך כלל הבחירה תהיה בדפים סטטיים. תוכלו לבחור את עמוד ברירת המחדל שהוא יהיה למעשה דף הבית של האתר שלכם. 
  • פוסטים- הפוסטים הם למעשה התכנים של האתר. הם יפרטו את השירות או המוצר אותו אתם מציעים ויתנו מידע עליו. בדרך כלל הפוסטים יוצגו לפי סדר כרונולוגי. את הפוסטים שאתם מעלים תוכלו לתייג על ידי תגיות או קטגוריות. 
  • תפריטים- התפריטים הם למעשה דרך הניווט של הגולשים באתר. את התפריטים תוכלו לבנות בהתאמה אישית או על סמך עמודים קיימים. כמו כן, תוכלו דרך התפריטים להפנות את הגולשים לקישורים ספציפיים שתבחרו. 
  • ווידג'טים- הווידג'טים הם אלמנטים שונים אותם ניתן למקם בחלקים קבועים של האתר, כאשר בדרך כלל הם ממוקמים בצד האתר. הווידג'טים מאפשרים להוסיף רשימות של קטגוריות, תיבת חיפוש ועוד. 

 

בניית אתר בWordPress- עיצוב

כאשר בונים אתר בWordPress העיצוב מתבסס בדרך כלל על תבניות מוכנות מראש שקובעות את המראה של האתר שלכם. כל בנייה של אתר במערכת זו מתחילה עם תבנית. רוב התבניות הבסיסיות שקיימות בWordPress מתאימות לבלוגים או לאתרים בסיסיים מאוד. 

בניית אתר תוך שימוש בתבנית מוכנה מראש מאפשר לכם להוזיל את עלויות ההקמה באופן משמעותי כיוון שתשקיעו מינימום בקסטומיזציה, כלומר בהתאמה אישית. התבניות המוכנות מראש בWordPress הן תבניות שמעוצבות על ידי מעצבים מקצועיים ותוכננו לפרטי פרטים כולל שילובי הצבעים, הפונטים הנבחרים, המרווחים בין הפסקאות ועוד. 

מלבד לתבניות הבסיסית והחינמיות קיימות תבניות פרימיום שהמחיר שלהן נע בין עשרות שקלים למאות שקלים. חשוב להבין שככל שהתבנית תהיה מורכבת יותר כך היא תהיה גם גמישה יותר אך לרוב תצריך ידע רב שאין לכולם. 

 

בניית אתר בWordPress- תוספים

בניית אתר בWordPress כמעט תמיד תלווה בהתקנת תוספים. מהם תוספים? התוספים הם בעצם כלים שמאפשרים להרחיב את האפשרויות של המערכת. מדובר במגוון רחב מאוד של תוספים כאשר קיימים תוספים חינמיים וקיימים תוספים בתשלום.

אין הגבלה על מספר התוספים בהם ניתן להשתמש אך ככל שתוסיפו יותר תוספים כך תגזלו יותר משאבים וזיכרון מהשרת לכן כדאי לבחור בתוספים הנדרשים ולא מעבר. בנוסף, העובדה שמערכת WordPress היא מערכת קוד פתוח הוא גם יתרון אך גם חיסרון כיוון שכל אחד יכול לפתח תוסף עם פירצות אבטחה. לכן חשוב מאוד לקחת זאת בחשבון ולהתקין רק תוספים מומלצים שהמקורות שלהם אמינים. כמו כן יש לקחת בחשבון שתוספים רבים מדי יכולים להתנגד אחד עם השני וליצור בעיות בפונקציונליות של האתר. 

 

בניית אתר בWordPress על ידי אנשי מקצוע?

בניית אתר מצריכה ידע רב, ניסיון, השקעה רבה וזמן. מהסיבה הזו, אנשים רבים בוחרים לפנות לאנשי מקצוע לבניית האתר שלהם. פנייה לאנשי מקצוע מאפשרת לכם לבנות אתר מקצועי עם חוויית משתמש טובה שתאפשר לכם להגיע לתוצאות מעולות ובסופו של דבר להניב רווחים. 

יש יתרונות רבים לבניית אתר בWordPress על ידי אנשי מקצוע- 

  • אנשי המקצוע ידעו לנצח את כל היכולות של התבנית ואת ההתאמה האישית שלה. כך המראה של האתר שלכם יהיה ייחודי (ייחודיות חשובה מאוד במיוחד בתחום העסקים). 
  • אנשי מקצוע ידעו להתקין תוספים יעילים שימנעו שימוש מיותר במשאבים ולא יסכנו את האתר שלכם. 
  • אנשי המקצוע ידעו להגדיר סוגי של פוסטים ועמודים לצרכים שונים. 
  • אנשי מקצוע ידעו להנגיש את האתר ללקוחות. הנגשת האתר היא אחד הדברים החשובים לחוויית גלישה טובה וכך למשיכת לקוחות נוספים. 

 

בניית אתר בWordPress- כמה זה עולה?

קשה לענות על כך באופן חד משמעי כיוון שכל אתר יתומחר באופן שונה. הגורמים המשפיעים על המחיר יהיו השם של החברה שבונה את האתר, הניסיון שלה והמורכבות של בניית האתר. 

כפי שציינו קודם מערכת WordPress היא אחת ממערכות הניהול הפופולאריות ביותר ולכן ניתן למצוא מנעד רחב של מחירים לבניית אתרים דרכה. 

קיימות שתי אפשרויות מרכזיות בבניית אתרים כאשר האחת היא בניית אתרים תדמיתיים והשנייה היא בניית אתרי מסחר, כלומר חנויות אינטרנטיות. חשוב להבין שככל שהדרישות לאתר יהיו פשוטות יותר כך המחירים יהיו זולים יותר. המחירים עבור אתרים מסחריים בדרך כלל יהיו גבוהים יותר מהמחירים לאתרים תדמיתיים בגלל המורכבות שבנייתם. 

ריכזנו לכם את המחירים הממוצעים עבור שתי האפשרויות- 

  • אתר תדמיתי- המחיר של אתר תדמיתי יכול לנוע סביב כמה מאות שקלים ולהגיע אפילו לעשרות שקלים. בדרך כלל כאשר יהיה מדובר באתר תדמיתי בעיצוב מותאם אישית ופיתוח מאפס המחירים יהיו סביב עשרת אלפי שקלים ואפילו יותר, בהתאם למורכבות האתר. 
  • אתר מכירות באינטרנט- המחיר של אתר מכירות באינטרנט יהיה יקר יותר ויתחיל סביב 8,000 שקלים. באתרים מורכבים המחיר יכול להגיע אפילו לכמה עשרות אלפי שקלים ויותר, בהתאם למורכבות האתר. 

אז מדוע כדאי לבצע בניית אתר בWordPress ?

כפי שציינו קיימות מערכות ניהול רבות ושונות המאפשרות לבנות אתרים, אז מדוע כדאי לבצע בניית אתר בWordPress? 

למערכת הניהול WordPress יתרונות רבים-

  • עברית- אחד היתרונות המרכזיים במיוחד של בניית אתר בWordPress הוא התמיכה המלאה בעברית. כאשר בונים אתרים בישראל חשוב לבנות אותם דרך מערכת ניהול המאפשרת תמיכה בעברית. מערכת WordPress מאפשרת תמיכה מלאה בעברית. בנוסף קיימים בה המון עיצובים ותבניות מעוצבות שעובדות עם תמיכה בעברית ולמעשה יש כאלה שנוצרו במיוחד עברו הקהל הישראלי. 
  • מערכת קוד פתוח- מערכת הקוד הפתוח של WordPress מאפשרת לכם להיות בעלי הבית של האתר שלכם. 
  • גמישות מקסימלית- מערכת WordPress מאפשרת לעשות בה הכול בעזרת ידע של קוד מסוים או מתכנת מתאים.
  • קידום אורגני- אחד הדברים החשובים בבניית אתרים הוא הקידום האורגני בגוגל. קידום אורגני מאפשר לכם להתקדם במעלה מנוע החיפוש של גוגל ועל ידי כך לקבל חשיפה גדולה יותר של הגולשים. ככל שתקבלו חשיפה גדולה יותר כך העסק שלכם יניב רווחים גדולים יותר. מערכת הניהול WordPress טובה מאוד לקידום אורגני ולכן היא מומלצת עבור בניית אתרים חדשים. 
  • מתעדכנת במהירות ובתדירות גבוהה- אתר חדשני ועדכני הוא אתר שמושך לקוחות. 
  • מאפשרת תוספים ופיתוחים. 
Picture of חברת ירדן גרופ
חברת ירדן גרופ

גאים להוביל את ענף האינטרנט בישראל עם 800+ אתרים בבעלותנו במגוון רחב של תחומים פורטלים מובילים עם מאות אלפי גולשים, בנוסף מקדמים מגוון רחב של אתרים באמצעות קידום אורגני, מומן, וקניית קישורים

להזמנת קישורים ותוכן אונליין
לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
בניית אתר תדמית
בניית אתר תדמית

מהו אתר תדמית כשמדובר בתדמית של בית עסק, לא מדובר רק על אתר יפה ומעניין ברמה העיצובית, אלא אתר מתוכנן היטב עוד בשלבים המוקדמים של

דרושים בניית אתרים
דרושים בניית אתרים

בעלי עסקים שרוצים לקחת את הפרסום והשיווק של בית העסק שלכם שלב אחד קדימה? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל הדגשים החשובים שאתם חייבים

קורס בניית אתרים בחריש

בעלי עסקים רבים כיום בוחרים להרחיב את מאמצי השיווק והפרסום שלהם לעולם הדיגיטל. מרביתם בוחרים לעשות זאת בעזרת בניית אתרים איכותיים לבית העסק. חושבים להתחיל

קורס בניית אתרים בתל-אביב

בעלי עסקים רבים כיום בוחרים להרחיב את מאמצי השיווק והפרסום שלהם לעולם הדיגיטל. מרביתם בוחרים לעשות זאת בעזרת בניית אתרים איכותיים לבית העסק. חושבים להתחיל

קורס בניית אתרים בקריות

בעלי עסקים רבים כיום בוחרים להרחיב את מאמצי השיווק והפרסום שלהם לעולם הדיגיטל. מרביתם בוחרים לעשות זאת בעזרת בניית אתרים איכותיים לבית העסק. חושבים להתחיל

קורס בניית אתרים בגדרה

בעלי עסקים רבים כיום בוחרים להרחיב את מאמצי השיווק והפרסום שלהם לעולם הדיגיטל. מרביתם בוחרים לעשות זאת בעזרת בניית אתרים איכותיים לבית העסק. חושבים להתחיל

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך