בניית אתרים בקוד פתוח

מה בעמוד זה?

בניית אתרים בקוד פתוח90% מהאתרים כיום בנויים על בסיס קוד פתוח, ונראה שלשם עתיד האינטרנט מתקדם. ולראייה, עוד ועוד אתרי אינטרנט עוברים לשימוש בקוד פתוח, גדולים וקטנים כאחד. המשמעות של קוד פתוח היא היא שכל גולש יכול להוריד את הקוד של האתר, להשתמש בו ולשפר אותו. אז מהם היתרונות של שימוש בקוד פתוח, מהם החסרונות ומה מתאים לכם – קוד פתוח, או קוד סגור? באנו לעשות סדר. 

 

מה זה בעצם בניית אתרים בקוד פתוח?

בגדול, את האתר שלנו נוכל להקים באחת משתי דרכים: קוד פתוח או קוד סגור. אתר שנבנה בקוד פתוח הוא אתר שקוד המקור שלו נגיש וחופשי לשימוש עבור כל הגולשים. משתמשים באתר שנבנה בקוד פתוח יכולים לצפות בקוד ולערוך בו שינויים ושיפורים. כך, גם הגולשים יכולים לתרום לאתר ולפיתוחו. מערכות תוכן מוכרות המשמשות לבניית אתרים ומבוססות על קוד פתוח כוללות את וורדפרס, דרופל וג'ומלה.

 

בניית אתרים בקוד סגור

כדי לחדד את ההבנה שלנו לגבי מהו קוד פתוח, חשוב שנבין מהי בניית אתרים בקוד סגור. אתר שנבנה בקוד סגור הוא אתר שנבנה בשפת קוד כזאת או אחרת, בדרך-כלל על-ידי מפתחים וחברות מקצועיות לבניית אתרים. הקוד נבנה מאפס, בהתאם לצרכים הייחודיים של הלקוח. הקוד חסוי ונמצא בבעלות של חברת התוכנה ולא של בעל האתר. רק מי שיש לו גישה לקוד יכול לצפות בו ולערוך בו שינויים. דוגמה לפלטפורמה מבוססת על קוד סגור שבכל זאת פשוטה מאד לשימוש היא פלטפורמת וויקס. בוויקס תקבלו גישה לקוד המקור, והמשמעות היא שתצרכו לבנות את האתר באמצעות אפשרויות מוגדרות מראש שוויקס מספקת.

מהם היתרונות של בניית אתרים בקוד פתוח?

בשנים האחרונות המגמה הרווחת היא שימוש במערכות ניהול תוכן (CMS) המבוססות על קוד פתוח. לבניית אתר באמצעות קוד פתוח יש כמה יתרונות:

  • קלות השימוש: היתרון המובהק של אתר בקוד פתוח נעוץ בקלות הבנייה ותפעול האתר. באמצעות מערכות ניהול תוכן בקוד פתוח, כל אחד יכול להקים אתר מאפס, גם ללא כישורים טכניים משמעותיים. כשצריך לעדכן את האתר, אתם לא תלויים במתכנתים אלא יכולים לעשות זאת בכוחות עצמכם.
  • חוכמת ההמונים: הקוד הפתוח נבנה ומשתכלל כל העת על-ידי קהילה המורכבת ממיליוני מעצבים ומתכנים ברחבי העולם. המשמעות היא שתוכלו לבחור עיצוב ופיצ'רים שונים לאתר שלכם מתוך מגוון עצום שרק הולך וגדל.
  •  עלויות נמוכות: בניית אתר בקוד פתוח לא מצריכה פנייה למתכנתים מקצועיים ולפיכך גם לא מצריכה תקציב גדול. מספיק להוריד קוד ממקור לגיטימי או להשתמש באחת ממערכות ניהול התוכן הקיימות בשוק כדי להקים ולנהל אתר מקצועי.

 

מהם החסרונות של בניית אתרים בקוד פתוח?

כמו בכל דבר, גם בקוד פתוח יש חסרונות לצד היתרונות. אספנו לכם כמה מהחסרונות המרכזיים:

  • אבטחת מידע: מערכות קוד פתוח גלויות לכלל הגולשים. חלק מהגולשים הם גולשים לגיטימיים, ואחרים פחות. שימוש בקוד פתוח מקל על האקרים בחיפושם אחר נקודות תורפה בקוד. ברוב המקרים אין סיבה לחשש, בוודאי לא אם אתם בעלי עסק קטן. חשוב לציין כי גם שימוש בקוד סגור לא מגן עליכם בצורה מוחלטת מפני פריצות ותוכנות זדוניות. בשימוש בקוד פתוח חברי הקהילה מאתרים במהירות פרצות אבטחה, ומשחררים טלאי אבטחת מידע שסותם את הפרצה. אתם רק צריכים לדאוג להתקין את הטלאי.
  • עיצובים דומים: לאור השימוש בקוד פתוח, העיצובים חוזרים על עצמם ואתרים רבים דומים אחד לשני. למרות זאת, עם קצת יצירתיות תוכלו ליצור אתר ייחודי בקוד פתוח בלי ידע טכני מופלג. גם אם בחרתם בתבנית שקיימת מראש, אפשר לערוך שינויים בקלות ולהפוך את העיצוב לחד-פעמי.

 

בניית אתרים בקוד פתוח – איך לבחור את הפלטפורמה הנכונה?

ברחבי הרשת יש פלטפורמות רבות לבניית אתרים בקוד פתוח. כל אחת מהן מציעה תבניות, עיצובים ופיצ'רים אחרים שתוכלו להשתמש בהם בקלות וביעילות. מערכת טובה לבניית אתרים בקוד פתוח היא מערכת שתהיה נוחה לתפעול, הרי זאת המטרה המרכזית בקוד פתוח. מערכת טובה תאפשר לכם להוסיף בקלות אלמנטים כמו גלריית תמונות מעוצבת, טקסטים מובנים, באנרים ועוד. כך, לא תצטרכו לבזבז זמן רב על בניית האתר.

 

בחרו במערכת עם אופטימיזציה טובה לקידום האתר

חשוב שתבחרו בפלטפורמה המספקת כלים לקידום האתר (SEO) במנועי החיפוש. פלטפורמות רבות לבניית אתרים בקוד פתוח מציעות גם כלים ל-SEO, כמו הוספת תיאורי מטא ומילות מפתח. אם אתם חדשים בתחום וכל המושגים שכתבנו לכם נשמעים קצת כמו סינית, אל דאגה. ראשית, תוכלו למצוא ברשת שפע מדריכים שיעשו לכם סדר. שנית, רוב מערכות התוכן מנגישות כלים נוחים לצורך קידום האתר, כך שכל אחד יכול לבנות אתר שמותאם למנועי החיפוש בקלות.

בחרו במערכת שמספקת כלים אנליטיים

מערכות ניהול תוכן מומלצות הן כאלו שיספקו לכם כלים אנליטיים, באמצעותם תוכלו להבין את התנהגות הגולשים באתר שלכם ולשפר את האתר בהתאם. כדאי לבדוק אם הפלטפורמה מאפשרת אינטגרציה עם כלים אנליטיים כמו Google Analytics. באמצעות הכלים הללו תוכלו להבין מאיפה מגיעה תנועת הגולשים לאתר שלכם, את יעילות הפרסומות באתר ועוד כלים חשובים.

 

האם בניית אתרים בקוד פתוח באמת לא עולה כסףהאם בניית אתרים בקוד פתוח באמת לא עולה כסף?

חלק מהמערכות לבניית אתרים בקוד פתוח מאפשרות להקים את האתר בחינם. אך קחו בחשבון שבסופו של דבר, כמעט תמיד יהיו הוצאות מסוימות. גם אם המערכת עצמה חינמית, עדיין תצטרכו לשלם על דומיין ואחסון. ברוב המקרים תצטרכו לשלם על מנוי פרימיום כדי לקבל גישה לכלים מתקדמים יותר. גם עבור רכישת רישיון של תבניות מסוימות נידרש לשלם בחלק ממערכות התוכן הקיימות. ההוצאה החודשית היא לא יקרה, ותלויה ברמת השירותים והאחסון שתבחרו. בדרך כלל מדובר בסכום של כמה עשרות שקלים בחודש בלבד.

 

פלטפורמות מובילות לבניית אתר בקוד פתוח:

  • וורדפרס (WordPress): וורדפרס היא מערכת ניהול התוכן המובילה בעולם. על-פי הנתונים, 1 מכל 4 אתרים נבנה במערכת וורדפרס. המערכת מבוססת על קוד פתוח והיא  חינמית לשימוש. בזכות הפופולריות שלה, תוכלו למצוא שפע של פיצ'רים שהקהילה ממשיכה לייצר כל העת. אחד מהיתרונות הגדולים של מערכת וורדפרס הוא שהיא מותאמת מאד לכלים של קידום SEO.
  • ג'ומלה (Joomla): ג'ומלה מתאימה לאתרים בינוניים וגדולים, והיא נחשבת למתחרה הגדולה ביותר של מערכת וורדפרס. הממשק שלה קל לשימוש והיא מתאפיינת במערכת מאובטחת ומתקדמת.
  • דרופלר (Drupal): דרופל היא מערכת תוכן מתקדמת, אף יותר מוורדפרס וג'ומלה. לפיכך, בניית אתר באמצעות דרופל מצריכה מעט יותר ידע טכני. בדרך-כלל דרופל משמשת פחות לקוחות קצה, ויותר מתכנתים. מערכת דרופל מתאימה עבור אתרים רחבי היקף ואתרים פנים-ארגוניים. חברות מדיה מובילות כמו NBC וה-BBC בנו את האתרים שלהם על מערכת דרופל.

 

לסיכום

רוב האתרים כיום בנויים על בסיס קוד פתוח. השימוש בקוד פתוח מנצל את חוכמת ההמונים. בזכות הקהילה, הקודים הולכים ומשתכללים כל העת. אתר מבוססת קוד פתוח הוא אתר שאפשר לעדכן בקלות, גם ללא ידע טכני ובלי שתצטרכו לשלם למתכנתים. תוכלו למצוא מגוון רחב של פלטפורמות ניהול תוכן המבוססות על קוד פתוח, לכל אחת חסרונות ויתרונות משלה.

חברת ירדן גרופ
חברת ירדן גרופ

גאים להוביל את ענף האינטרנט בישראל עם 800+ אתרים בבעלותנו במגוון רחב של תחומים פורטלים מובילים עם מאות אלפי גולשים, בנוסף מקדמים מגוון רחב של אתרים באמצעות קידום אורגני, מומן, וקניית קישורים

להזמנת קישורים ותוכן אונליין
לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
בניית אתר תדמית
בניית אתר תדמית

מהו אתר תדמית כשמדובר בתדמית של בית עסק, לא מדובר רק על אתר יפה ומעניין ברמה העיצובית, אלא אתר מתוכנן היטב עוד בשלבים המוקדמים של

דרושים בניית אתרים
דרושים בניית אתרים

בעלי עסקים שרוצים לקחת את הפרסום והשיווק של בית העסק שלכם שלב אחד קדימה? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל הדגשים החשובים שאתם חייבים

קורס בניית אתרים בחריש

בעלי עסקים רבים כיום בוחרים להרחיב את מאמצי השיווק והפרסום שלהם לעולם הדיגיטל. מרביתם בוחרים לעשות זאת בעזרת בניית אתרים איכותיים לבית העסק. חושבים להתחיל

קורס בניית אתרים בתל-אביב

בעלי עסקים רבים כיום בוחרים להרחיב את מאמצי השיווק והפרסום שלהם לעולם הדיגיטל. מרביתם בוחרים לעשות זאת בעזרת בניית אתרים איכותיים לבית העסק. חושבים להתחיל

קורס בניית אתרים בקריות

בעלי עסקים רבים כיום בוחרים להרחיב את מאמצי השיווק והפרסום שלהם לעולם הדיגיטל. מרביתם בוחרים לעשות זאת בעזרת בניית אתרים איכותיים לבית העסק. חושבים להתחיל

קורס בניית אתרים בגדרה

בעלי עסקים רבים כיום בוחרים להרחיב את מאמצי השיווק והפרסום שלהם לעולם הדיגיטל. מרביתם בוחרים לעשות זאת בעזרת בניית אתרים איכותיים לבית העסק. חושבים להתחיל

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך