אתר מכירות אונליין

מה בעמוד זה?

כולנו מכירים אתרי מכירות אונליין המציעים לרכוש מוצרים וסחורות מכל העולם דרך האינטרנט בקלות. באתר מכירות אונליין אתם תמצאו קטגוריות של מוצרים שונים, דפי מוצר, תיאור על כל מוצר, מערכת לסליקה אלקטרונית ועוד. על מנת לבנות אתר מכירות אונליין יש להשקיע זמן רב, מחשבה ולהתחשב באלמנטים שונים כמו תצוגה נוחה ומושכת, אפשרויות תשלום בטוחות ועוד. אז כיצד בונים אתר מכירות אונליין? הדגשים החשובים לכך במאמר הבא.

אתר מכירות אונליין – למה כדאי?

כפי שהבנו, אתר מכירות אונליין הוא למעשה חנות אינטרנטית המאפשרת לאנשים מרחבי העולם לרכוש מוצרים דרךכיצד לתכנן את מבנה האתר מכירות אונליין האינטרנט. עם התפתחות הטכנולוגיה והתפתחות האינטרנט האפשרויות רק הולכות ומתרחבות. כיום, האינטרנט הפך לאחד מערוצי השיווק והמכירות האפקטיביים ביותר ורבים מעדיפים לרכוש מוצרים אונליין מאשר ללכת לחנות אמיתית.
כאשר אתה רוכש מוצרים אונליין אתה לא צריך לצאת מהבית, לעמוד בפקקים ולחפש חניה, אתה יכול להיכנס לאתרי מכירות אונליין בכל שעה ביום, מכל מקום שאתה נמצא בו- במיטה לפני השינה או בתור לקופת חולים.

מלבד ההעדפה של צרכנים לצרוך דרך האינטרנט, גם לבעלי החנות יש עדיפות לפתיחת אתר מכירות אונליין על פני חנות פרונטלית- גם בגלל העדפת הצרכנים וגם בגלל העובדה שפתיחת אתר מכירות אונליין יהיה קל יותר מפתיחת חנות פרונטלית.

על מנת שאתר מכירות אונליין יצליח למשוך לקוחות ולגרום להם לבצע רכישה הוא צריך להיות מקצועי ובנוי בצורה מיטבית. אתר מכירות אונליין צריך לספק בראש ובראשונה חוויית משתמש טובה על מנת שהגולשים ייהנו להשתמש בו וירצו לחזור אליו שנית. חוויית משתמש טובה תעזור להגדיל את נפח השימוש באתר ובסופו של דבר את המכירות.

אתר מכירות אונליין – דגשים חשובים

חוויית משתמש

כפי שציינו מעל, חוויית משתמש היא אחד הדברים החשובים ביותר באתרים בכלל ובאתרי מכירות אונליין בפרט.מספר דגשים חשובים לבניית אתר מכירות אונליין מוצלח אתר צריך להיות בנוי באופן מקצועי ולהתאים לקהל היעד על מנת להצליח למשוך לקוחות.

בסופו של דבר מה שיקבע את כמות הלקוחות שלכם יהיה חוויית המשתמש. גם אם יהיו לכם את המוצרים הטובים ביותר בשוק, כל עוד האתר לא נוח לגלישה רוב הגולשים יעברו לאתר אחר. לכן, הדגש החשוב ביותר להצלחת אתר מכירות אונליין הוא חוויית משתמש טובה המספקת אתר נוח, ברור, מהיר, נגיש ומותאם לטלפונים ניידים.

התאמה לטלפון הנייד

התאמה לטלפון הנייד היא הכרחית בעולם של היום. כיום, רוב האנשים גולשים באינטרנט דרך הטלפונים הניידים ולא במחשבים. רוב מי שרוכש  מוצרים אונליין עושה זאת דרך הטלפון הנייד ולכן חשוב מאוד שאתר מכירות אונליין יותאם לטלפון הנייד. הטלפון הנייד מאפשר גלישה בכל זמן ובכל מקום, כך שהצרכנים יוכלו לגלוש באתר המכירות גם בתור לפקיד הבנק, בשירותים או בכל מקום שאין מחשב בהישג יד. קחו בחשבון שאתר שלא מותאם לטלפון הנייד בדרך כלל מצליח משמעותית פחות מאתר מותאם, במיוחד אם מדובר באתר מכירות אונליין בהם אנשים גולשים בזמן הפנוי שלהם.

גוגל אימצה אלגוריתם חדש לטלפונים הניידים- פירסט. אלגוריתם זה מאפשר להתאים את האתר לטלפונים הניידים.

מערכת ניהול

בניית אתר מכירות אונליין מצריכה בחירה של מערכת ניהול מתאימה ויעילה. חשוב לבחור במערכת ניהול מקצועית ולוודא לפני האם המערכת מעודכנת, האם היא מתאימה לטלפונים ניידים, האם היא מהירה, האםמה המערכת ניהול המומלצת לבניית אתר מכירות אונליין היא מתאימה לשפה העברית ועוד.

יש לקחת בחשבון כי קיימות מערכות ניהול רבות וחלקן כבדות מאוד. כאשר משתמשים במערכת ניהול כבדה יש לבצע בשבילה אופטימיזציות רבות, דבר שיכול לקחת זמן רב ולעלות הרבה כסף. לכן, לפני שאתם בוחרים במערכת כזו נסו לחשוב האם זה שווה את זה ואם כן אז מה המערכת הזו מאפשרת שמערכות אחרות לא. בדרך כלל אתם תגיעו למסקנה שהמערכת לא שווה את המאמץ.

אחד האלמנטים החשובים ביותר לבחירת מערכת ניהול הוא השאלה האם היא מתאימה לשימוש בעברית. בסופו של דבר אנשים בארץ אוהבים לגלוש באתרים בשפה העברית ולכן חשוב שאתר המכירות שאתם בונים יותאם לשפה העברית. אין מה לחשוש- קיימות מערכות ניהול רבות שעובדות עם השפה העברית ביניהן וורדפרס, שופיפיי, מג'נטו, ג'ומלה ועוד.

שימו לב- אם אתם רוצים לבחון מה המערכת העדיפה לכם מומלץ לבחור במודל של דמי שימוש חודשיים. כך תוכלו לשלם פחות ולבדוק את המערכת.

קטגוריות

בחנויות המוצרים מחולקים לקטגוריות. לדוגמא, אם תלכו לחנות בגדים בדרך כלל תהיה הפרדה בין בגדי גבריםהחשיבות של הקטגוריות במבנה אתר מכירות אונליין לבגדי נשים וגם עבור כל אחד מהמינים יהיו קטגוריות שונות כמו מעילים, שמלות, מכנסיים, חולצות ועוד.
הקטגוריות מאפשרות ללקוחות לנווט בקלות בחנות ולמצוא את המוצרים שהם מחפשים בלי בעיה.

כך גם באתר מכירות אונליין. חשוב מאוד לסדר את הקטגוריות השונות כך שיהיו נוחות וברורות ללקוחות. ככל שיש יותר קטגוריות כך חשוב יותר ליצור היררכיה ביניהן ולבחור נכון את המוצרים בכל קטגוריה. שימו לב שקטגוריות שלא מסודרות נכון יביאו את הלקוח לבלבול, תסכול, חוסר סבלנות ובסופו של דבר הלקוח יתייאש ויעדיף לא לבצע את הרכישה דרך האתר שלכם.

יש לקחת בחשבון כי התפריטים באתר צריכים להתאים למטרות המסחריות שלכם. כלומר, דרגו קודם את המוצרים שאתם רוצים למכור יותר או מהר. כך תוכלו להציג את הקטגוריות החשובות יותר בהתחלה ולהוביל את הלקוחות אליהן.

דבר שיכול לעזור לאינדוקס מהיר הוא בניית מפה לאתר ושליחתה לגוגל (במיוחד אם מדובר באתרים גדולים ומורכבים).

טיפים לאתרי מכירות אונליין עם קטגוריות רבות-

  • מיקום – כאשר יש קטגוריות רבות חשוב לסדר אותן בצורה חכמה. ככל שהעמוד ממוקם קרוב יותר לעמוד הבית כך הוא חזק יותר. כמו כן, ניתן להשתמש במגה תפריט (תפריט שנפתח למספר רב של קטגוריות) על מנת להקל על הניווט באתר.
  • מדריך – המדריך עוזר לגולשים להתמצא באתר, לבצע החלטות לפני רכישה, להתחבר למותג ובסופו של דבר לבצע רכישה. המדריכים מופיעים בצורת מאמרים וניתן על ידם להוציא קישורים פנימיים לעמודי קטגוריות שונים או למוצרים ספציפיים.
  • מפת אתר לגולשים – מפת HTML המכילה קישורים לכל העמודים באתר.

אבטחה

אתר מכירות אונליין מצריך מהצרכנים להכניס לפרטים חשובים כמו מספר זהות ופרטי כרטיס אשראי. על מנת שהלקוח ירגיש בטוח לבצע את הרכישה דרך האתר שלכם חשוב שאבטחת האתר תהיה טובה. את פרטי הלקוח יש לשמור רק אם הוא מסכים לכך וכדאי לאפשר ללקוחות לשלם גם דרך Paypal או דרך הטלפון. במידה ונשמרים נתונים באתר שלכם חשוב מאוד להצפין אותם בתוך מסד נתונים. כמו כן, חשוב מאוד להתקין תעודת אבטחה בתוקף ולהשתמש בתקן HTTPS.

טיפים לאתר מכירות אונליין 

  • סידור מלאי – חשוב לסדר את מלאי החנות בטבלת אקסל מתאימה על מנת לייעל את ניהול האתר. כך לאחר כל רכישה, המלאי מתעדכן אוטומטית וקל יותר להעלות את המוצרים לחנות, לשלוט בנתונים, לעקוב אחריהם ולהזין מלאי חדש. כמו כן, בטבלת האקסל ניתן להכין מלאי מוצרים עם מק"טים ומחירים.
  • צילום מוצרים – כדאי להשקיע בצילום מקורי ואותנטי של המוצרים הנמכרים בחנות שלכם על מנת שהלקוחות ירגישו שהם מבינים מה הם הולכים לקבל ויהיו בטוחים ברכישה.
  • סרטוני תדמית – סרטוני תדמית מחזקים את הקשר עם הלקוח. ניתן להכין סרטוני תדמית כך שיתאימו בדיוק לקהל היעד שלכם.
חברת ירדן גרופ
חברת ירדן גרופ

גאים להוביל את ענף האינטרנט בישראל עם 800+ אתרים בבעלותנו במגוון רחב של תחומים פורטלים מובילים עם מאות אלפי גולשים, בנוסף מקדמים מגוון רחב של אתרים באמצעות קידום אורגני, מומן, וקניית קישורים

להזמנת קישורים ותוכן אונליין
לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
בניית אתר תדמית
בניית אתר תדמית

מהו אתר תדמית כשמדובר בתדמית של בית עסק, לא מדובר רק על אתר יפה ומעניין ברמה העיצובית, אלא אתר מתוכנן היטב עוד בשלבים המוקדמים של

דרושים בניית אתרים
דרושים בניית אתרים

בעלי עסקים שרוצים לקחת את הפרסום והשיווק של בית העסק שלכם שלב אחד קדימה? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל הדגשים החשובים שאתם חייבים

קורס בניית אתרים בחריש

בעלי עסקים רבים כיום בוחרים להרחיב את מאמצי השיווק והפרסום שלהם לעולם הדיגיטל. מרביתם בוחרים לעשות זאת בעזרת בניית אתרים איכותיים לבית העסק. חושבים להתחיל

קורס בניית אתרים בתל-אביב

בעלי עסקים רבים כיום בוחרים להרחיב את מאמצי השיווק והפרסום שלהם לעולם הדיגיטל. מרביתם בוחרים לעשות זאת בעזרת בניית אתרים איכותיים לבית העסק. חושבים להתחיל

קורס בניית אתרים בקריות

בעלי עסקים רבים כיום בוחרים להרחיב את מאמצי השיווק והפרסום שלהם לעולם הדיגיטל. מרביתם בוחרים לעשות זאת בעזרת בניית אתרים איכותיים לבית העסק. חושבים להתחיל

קורס בניית אתרים בגדרה

בעלי עסקים רבים כיום בוחרים להרחיב את מאמצי השיווק והפרסום שלהם לעולם הדיגיטל. מרביתם בוחרים לעשות זאת בעזרת בניית אתרים איכותיים לבית העסק. חושבים להתחיל

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך