אסטרטגיות שיווק

מה בעמוד זה?

אסטרטגיות שיווקאסטרטגיות שיווק הן דבר חשוב מאוד בשיווק עסקים. ללא אסטרטגיות יהיה לנו קשה מאוד לעקוב אחר השיווק שלנו ולהבין האם הוא מוביל לתוצאות שרצינו או לא. במאמר הבא נסביר מהן אסטרטגיות שיווק, מדוע הן חשובות וכיצד לבנות אסטרטגיות. 

 

אסטרטגיות שיווק- מהן?

אסטרטגיות שיווק מהוות את הבסיס להצלחתו של עסק. האסטרטגיות כוללות שלבים שונים ביניהם הגדרת מטרת על, יעדים בדרך, הגדרת דרכי הפעולה להשגת המטרה, הגדרת תקציבים, לוחות זמנים ועוד. במידה ואסטרטגיות השיווק לא מוגדרות נכון, הדבר יכול להוביל לבעיות שונות בתהליך השיווק. 

בלי אסטרטגיות שיווק קשה לדעת מה יש לעשות בתהליך השיווק. האסטרטגיות עוזרות לנו להגדיר באופן ברור וספציפי את החזון העסקי שלנו וכך גם לתת הנחיות ברורות לעובדים שלנו. 

יש לקחת בחשבון כי אסטרטגיות שיווק צריכות להיבנות בהתאם לרצונותיו של בעל העסק, לשרת את הצרכים שלו ולהתאים לדרכי הפעולה שלו. ללא אסטרטגיות קשה להשיג מימון ממשקיעים פוטנציאליים שונים במידת הצורך. 

אסטרטגיות שיווק הן אחד הדברים החשובים ביותר לעסק שלכם והן מהוות את הבסיס להתנהלות שיווקית נכונה. ללא אסטרטגיות יהיה לכם קשה מאוד לפעול נכון ולהבין האם השיווק שלכם יעיל ומניב את התוצאות הרצויות. בזכות אסטרטגיות ניתן לדעת מה הדרכים הנכונות ביותר לשיווק העסק שלנו, מה כדאי יותר ומה כדאי פחות. 

כיצד בונים אסטרטגיות?

בניה של אסטרטגיות נחשבת למשימה לא פשוטה כלל. על מנת להצליח במשימה הזו עליכם להכיר מונחים כלכליים ולעשות סקר שוק מקיף שכולל בחינה של דרכי הפעולה של העסקים המתחרים לכם.  בניית אסטרטגיה מקצועית חכמה נעשית על ידי יועץ שיווק. יועץ השיווק יידע להכווין אתכם בצורה מקצועית, יש לו את ההשכלה המתאימה לכך, את הידע הנדרש ואת הכלים הנדרשים.  שימו לב שבמידה שאתם צריכים מימון מגופי מימון ומשקיעים פוטנציאליים אתם חייבים אסטרטגיית שיווק. יועץ שיווק יידע לבנות לכם אסטרטגיית שיווק יעילה שתציגו מול גופי המימון השונים. 

 

בניית אסטרטגיות שיווק- מה השלבים?

אסטרטגיות שיווק נבנות על פי תבנית מסוימת. חשוב מאוד לעבור על כל השלבים בדרך. 

  • איסוף נתונים וסקירת שוק- בשלב זה יש לאסוף נתונים ולבדוק מה אסטרטגיות השיווק של המתחרים שלכם, מה קהל היעד שלכם, מה הרצונות של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, מה החוזקות של המתחרים ומה החולשות של המתחרים. כמו כן חשוב לדעת מה היתרון שלכם על פני המתחרים. 
  • מציאת חזון עסקי- בשלב הבא יש למצוא את החזון העסקי שלכם. החזון העסקי יכתיב את הדרכים הנכונות לביצוע השיווק של העסק. בסופו של דבר יש המון עסקים דומים שמוכרים מוצרים דומים או מעניקים שירות דומה. לכן חשוב להבין מה מייחד אתכם. זכרו שעסק ללא חזון עסקי הוא עסק ללא בסיס. החזון העסקי חייב להיות ספציפי וייחודי עבור העסק שלכם. 
  • הגדרת מוצר ייחודי- דבר חשוב בבניית אסטרטגיות השיווק הוא הגדת המוצר באופן ייחודי. ניתן להפוך את המוצר לייחודי רק לאחר שנעשה מחקר של השוק ובחינה של המתחרים שלכם. על מנת להגדיר את המוצר באופן ייחודי עליכם להבין מה הבעיה בתחום וכיצד המוצר שלכם הוא הפתרון האידיאלי לבעיה. כמו כן, חשוב מאוד למתג את המוצר שלכם באופן נכון. 
  • הגדרת היעדים והמטרות- בשלב הזה עליכם להגדיר מה מטרת העל שלכם בתהליך השיווק ומה היעדים בדרך. האם אתם מעוניינים להגדיל את המכירות? האם אתם מעוניינים להתרחב? לפתוח סניפים נוספים? חשוב מאוד שמטרת העל תהיה מוגדרת לכם באופן ברור וספציפי על מנת שתוכלו לדעת מה היעדים בדרך ומה דרכי הפעולה המתאימות ביותר. 
  • הגדרת קהל היעד- קהל היעד הוא אחד הדברים החשובים ביותר בשיווק עסקים. הגדרת קהל היעד היא למעשה הגדרת הלקוחות הפוטנציאליים שלהם מיועד המוצר או השירות שלנו. קהל היעד נקבע על פי גיל, מין, תחומי עניין, תחביבים, אזור מגורים, מיקום פיזי, מדינות ועוד. חשוב מאוד להגדיר נכון את קהל היעד על מנת למקסם את הצלחת השיווק. אם המוצר שלכם מתאים בעיקר לנערות עליכם לשווק אותו באופן כזה שיתאים לנערות. לעומת זאת אם המוצר מתאים לאוכלוסיית הגיל השלישי, יהיה עליכם לשווק אותו באופן שונה לחלוטין. 
  • גיבוש תכנית פעולה- כאשר מטרת השיווק עומדת לפניכם באופן ברור עליכם לגבש תכנית פעולה. כלומר, להבין מה דרכי הפעולה המתאימות ביותר להשגת המטרה. דרכי הפעולה חייבות להיות מפורטות. בשלב זה חשוב להבין מה התקציב שלכם ומה לוחות הזמנים שיש לעמוד בהם. בנוסף חשוב להגדיר מי אחראי על מה בתהליך היישום בפועל. 
  • בדיקה- השלב הסופי הוא שלב הבדיקה. האם השיווק עובד? האם אנחנו מגיעים לתוצאות שרצינו להגיע אליהן? האם אנחנו עומדים ביעדים שלנו? בלוח הזמנים? לשם כך יש לבדוק הנבת רווחים, החזרי השקעה, לעשות סקרים ועוד. לאחר אסיפת הנתונים השונים עליכם לנתח אותם ולהסיק מסקנות. אם נגיע למסקנה שאסטרטגיית השיווק לא נכונה עבורנו, יהיה עלינו להבין כיצד נוכל למצוא דרכים אחרות ולשנות את האסטרטגיה שלנו.  

אסטרטגיית שיווק

שיווק הוא אחד הדברים החשובים ביותר להצלחת עסק. אך חשוב מאוד לא לבצע שיווק סתם ככה, אלא לבנות אסטרטגיה מתאימה, לעקוב אחריה ובמידה שהיא לא מובילה לתוצאות הרצויות לשנות אותה. על אסטרטגיית שיווק נרחיב במאמר הבא. 

בניית אסטרטגיות שיווק

מהי אסטרטגיית שיווק?

אסטרטגיית שיווק מהווה את הבסיס להצלחתו של עסק. אסטרטגיית השיווק כוללת שלבים שונים ביניהם הגדרת מטרת על, יעדים בדרך, הגדרת דרכי הפעולה להשגת המטרה, הגדרת תקציבים, לוחות זמנים ועוד. במידה ואסטרטגיית השיווק לא מוגדרת נכון, הדבר יכול להוביל לבעיות שונות בתהליך השיווק. 

בלי אסטרטגיית השיווק קשה לדעת מה יש לעשות ולהאציל סמכויות. אסטרטגיית שיווק עוזרת לנו להגדיר באופן ברור וספציפי את החזון העסקי שלנו וכך גם לתת הנחיות ברורות לעובדים שלנו. 

יש לקחת בחשבון כי אסטרטגיית שיווק צריכה להיבנות בהתאם לרצונותיו של בעל העסק, לשרת את הצרכים שלו ולהתאים לדרכי הפעולה שלו. ללא אסטרטגיית שיווק קשה להשיג מימון ממשקיעים פוטנציאליים שונים במידת הצורך. 

אסטרטגיית שיווק היא אחד הדברים החשובים ביותר לעסק שלכם והיא מהווה את הבסיס להתנהלות שיווקית נכונה. ללא אסטרטגיית שיווק יהיה לכם קשה מאוד לפעול נכון ולהבין האם השיווק שלכם יעיל ומניב את התוצאות הרצויות. בזכות אסטרטגיית שיווק ניתן לדעת מה הדרכים הנכונות ביותר לשיווק העסק שלנו, מה כדאי יותר ומה כדאי פחות. 

 

כיצד בונים אסטרטגיית שיווק?

בניית אסטרטגיית שיווק היא משימה לא פשוטה כלל. לשם הצלחת במשימה הזו יש להכיר מונחים כלכליים ולעשות סקר שוק מקיף שכולל בחינה של דרכי הפעולה של העסקים המתחרים לכם.  בניית אסטרטגיה מקצועית חכמה נעשית על ידי יועץ שיווק. יועץ השיווק יידע להכווין אתכם בצורה מקצועית, יש לו את ההשכלה המתאימה לכך, את הידע הנדרש ואת הכלים הנדרשים. שימו לב שבמידה שאתם צריכים מימון מגופי מימון ומשקיעים פוטנציאליים אתם חייבים אסטרטגיית שיווק. יועץ שיווק יידע לבנות לכם אסטרטגיית שיווק יעילה שתציגו מול גופי המימון השונים. 

 

מה השלבים לבניית אסטרטגיית שיווק?

אסטרטגיית שיווק נבנית על פי תבנית מסוימת. חשוב מאוד לעבור על כל השלבים בדרך. 

  • איסוף נתונים וסקירת שוק

בשלב זה יש לאסוף נתונים ולבדוק מה אסטרטגיית השיווק של המתחרים שלכם, מה קהל היעד שלכם, מה הרצונות של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, מה החוזקות של המתחרים ומה החולשות של המתחרים. כמו כן חשוב לדעת מה היתרון שלכם על פני המתחרים. 

  • מציאת חזון עסקי

בשלב הבא יש למצוא את החזון העסקי שלכם. החזון העסקי יכתיב את הדרכים הנכונות לביצוע השיווק של העסק. בסופו של דבר יש המון עסקים דומים שמוכרים מוצרים דומים או מעניקים שירות דומה. לכן חשוב להבין מה מייחד אתכם. זכרו שעסק ללא חזון עסקי הוא עסק ללא בסיס. 

החזון העסקי חייב להיות ספציפי וייחודי עבור העסק שלכם. 

  • הגדרת מוצר ייחודי

דבר חשוב בבניית אסטרטגיית השיווק הוא הגדת המוצר באופן ייחודי. ניתן להפוך את המוצר לייחודי רק לאחר שנעשה מחקר של השוק ובחינה של המתחרים שלכם. 

על מנת להגדיר את המוצר באופן ייחודי עליכם להבין מה הבעיה בתחום וכיצד המוצר שלכם הוא הפתרון האידיאלי לבעיה. כמו כן, חשוב מאוד למתג את המוצר שלכם באופן נכון. 

  • הגדרת היעדים והמטרות

בשלב הזה עליכם להגדיר מה מטרת העל שלכם בתהליך השיווק ומה היעדים בדרך. האם אתם מעוניינים להגדיל את המכירות? האם אתם מעוניינים להתרחב? לפתוח סניפים נוספים? חשוב מאוד שמטרת העל תהיה מוגדרת לכם באופן ברור וספציפי על מנת שתוכלו לדעת מה היעדים בדרך ומה דרכי הפעולה המתאימות ביותר. 

  • הגדרת קהל היעד

קהל היעד הוא אחד הדברים החשובים ביותר בשיווק עסקים. הגדרת קהל היעד היא למעשה הגדרת הלקוחות הפוטנציאליים שלהם מיועד המוצר או השירות שלנו. קהל היעד נקבע על פי גיל, מין, תחומי עניין, תחביבים, אזור מגורים, מיקום פיזי, מדינות ועוד. חשוב מאוד להגדיר נכון את קהל היעד על מנת למקסם את הצלחת השיווק. אם המוצר שלכם מתאים בעיקר לנערות עליכם לשווק אותו באופן כזה שיתאים לנערות. לעומת זאת אם המוצר מתאים לאוכלוסיית הגיל השלישי, יהיה עליכם לשווק אותו באופן שונה לחלוטין. 

  • גיבוש תכנית פעולה

כאשר מטרת השיווק עומדת לפניכם באופן ברור עליכם לגבש תכנית פעולה. כלומר, להבין מה דרכי הפעולה המתאימות ביותר להשגת המטרה. דרכי הפעולה חייבות להיות מפורטות. בשלב זה חשוב להבין מה התקציב שלכם ומה לוחות הזמנים שיש לעמוד בהם. בנוסף חשוב להגדיר מי אחראי על מה בתהליך היישום בפועל. 

  • בדיקה

השלב הסופי הוא שלב הבדיקה. האם השיווק עובד? האם אנחנו מגיעים לתוצאות שרצינו להגיע אליהן? האם אנחנו עומדים ביעדים שלנו? בלוח הזמנים? לשם כך יש לבדוק הנבת רווחים, החזרי השקעה, לעשות סקרים ועוד.  

לאחר אסיפת הנתונים השונים עליכם לנתח אותם ולהסיק מסקנות. אם נגיע למסקנה שאסטרטגיית השיווק לא נכונה עבורנו, יהיה עלינו להבין כיצד נוכל למצוא דרכים אחרות ולשנות את האסטרטגיה שלנו.  

חברת ירדן גרופ
חברת ירדן גרופ

גאים להוביל את ענף האינטרנט בישראל עם 800+ אתרים בבעלותנו במגוון רחב של תחומים פורטלים מובילים עם מאות אלפי גולשים, בנוסף מקדמים מגוון רחב של אתרים באמצעות קידום אורגני, מומן, וקניית קישורים

להזמנת קישורים ותוכן אונליין
לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
מכירות באינטרנט אפשרויות במגוון דרכים וזירות דיגיטליות פרסומיות
פרסום בלינקדאין

לינקדאין היא פלטפורמה חשובה לעסקים. חיוני שלחברות תהיה נוכחות בפלטפורמה זו, אבל לא לכל חברה יש את הצורך הזה של פרסום ושיווק בלינקדאין (או: לינקדין).

פרסום עסקים בגוגל
קידום אתרים ושיווק באינטרנט

מה זה SEO?  האינטרנט הפך למקור המידע העיקרי עבור אנשים ברחבי העולם. בתוך כך, קידום אתרים ושיווק באינטרנט הוא נושא רחב מאוד שניתן לחלק אותו

קורס שיווק באינטרנט מחיר
קורס שיווק באינטרנט מחיר

לא מעט מפרסמים בשנים האחרונות בוחרים לרכז את מירב מאמצי השיווק שלהם באינטרנט. עד לפני מספר שנים מרבית המפרסמים התרכזו באפיקי פרסום פיזיים המגיעים לעיני

שיווק במנועי חיפוש
שיווק במנועי חיפוש

רוצים לקחת את השיווק שלכם שלב אחד קדימה? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל מה שאתם חייבים להכיר אודות שיווק במנועי חיפוש. בשנים האחרונות

אסטרטגיית שיווק דיגיטלי
אסטרטגיית שיווק דיגיטלי

בעלי עסקים רבים כיום בוחרים להעביר את מירב מאמצי השיווק והפרסום של בית העסק לעולם הדיגיטל. עד לפני מספר שנים בודדות כל עולם השיווק והפרסום

משפך שיווקי
משפך שיווקי

בתור התחלה – בואו ננסה להבין מה זה משפך שיווקי, ולמה מדובר על משהו כל כך טוב עבורנו? אם הגעתם לכתבה הזו, כנראה שנתקלתם פעם

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך