איך עושים קידום אורגני?

מה בעמוד זה?

אם יש לכם אתר אינטרנט או שלחילופין אתם מתכננים לבנות אחד ממש בקרוב, אתם חייבים לדעת איך עושים קידום אורגני. למעשה, קידום אורגני הוא אחד התחומים היותר מדוברים, נחקרים ומאלה שנכתבות עליהם אינספור כתבות בחודש ברחבי העולם, בעברית, אנגלית ובשלל שפות נוספות. למעשה, אחת השאלות הכי נפוצות שקיימות בתחום הזה של שיווק בדיגיטל היא איך עושים קידום אורגני.אם גם אתם רוצים לדעת את כל מה שצריך וכדאי להבין על קידום אורגני, הכתבה הבאה נכתבה בדיוק בשבילכם. במדריך הבא נענה על שאלות כמו מה זה קידום אורגני, איך עושים קידום אורגני, מה המטרות שלקידום אורגני, האם מומלץ לבצע קידום אורגני בעצמנו, מה התקציב שצריך לייעל לטובת קידום אורגני, היתרונות אל מול החסרונות ועוד. אז נתחיל קודם כל להבין מה זה בכלל קידום אורגני. אז ככה. קידום אורגני או מה שנקרא גם באנגלית –  SEO – שמהווים את ראשית התיבות – Search Engine Optimization- הוא תהליך שלם, מורכב וארוך הכולל התייחסות למונח חשוב מאוד שנקרא אופטימיזציה. הרעיון עליו מבוססת התשובה לשאלה איך עושים קידום אורגני, קשורה למגוון רחב של פעולות שיגרמו לאתר שלנו להתאים לדרישות ולאגוריתם של מנועי החיפוש. הדגש כאן הוא למנוע החיפוש GOOGLE וזה משום שהוא נחשב למנוע החיפוש הכי פופולארי, בהשוואה לשאר מנועי החיפוש.  ברגע שאנחנו מבינים את הבסיס ועוברים ל- איך עושים קידום אורגני, אנחנו מעודדים את האתר שלנו להופיע בתוצאות חיפוש רלוונטיות לפי ביטויי מפתח שתואמים את התוכן שיש באתר שלנו.

מה מטרת העל של קידום אורגני – SEO?אתם חייבים לדעת איך עושים קידום אורגני. למעשה, קידום אורגני הוא אחד התחומים היותר מדוברים, נחקרים ומאלה שנכתבות עליהם אינספור כתבות בחודש ברחבי העולם

מטרת העל של כל מנועי החיפוש, אבל שוב אנחנו מתרכזים כרגע במנוע החיפוש גוגל היא להעניק לגולשים את התוצאות הכי רלוונטיות, הכי מדוייקות והכי אופטימליות בהתאם לתהליכי החיפוש שהם עושים. לדוגמא: נניח שגולש מסוים כותב בשורת החיפוש של גוגל ”מדביר בירושלים“. תוצאות הדף מתחלקות לשני תחומים עיקריים. בראשית הדף יופיעו התוצאות הממומנות, כלומר הקמפיינים הממומנים אותם לקוחות מעלים בתשלום. בחלק השני של הדף, יופיעו התוצאות האורגניות שזה בדיוק במה שהכתבה הזו עוסקת. התוצאות האורגניות הראשונות שמופיעות על בסיס אותו חיפוש, מאפיינים את האתרים האיכותיים, הטובים, המובילים ביותר בתחום ההדברה ועל זה כמובן נדבר בהמשך כי זה שוב משהו שקשור לשאלה איך עושים קידום אורגני.

אילו פעולות רלוונטיות לשאלה איך עושים קידום אורגני?

כל הפעולות וכל התהליכים שאותם אנחנו מבצעים במטרה לקדם את האתר שלנו להופיע בתוצאות החיפוש הראשונות מחולקות לשניים. הפעולות אותן אנחנו מבצעים בתוך האתר שלנו כמו למשל כתיבת תוכן, קישורים פנימיים, אופטימיזציה לאתר, חלוקה של האתר לקטגוריות, בחירת דומיין ועוד מכונות ON PAGES SEO. לעומת זאת, הפעולות שאנחנו מבצעים מחוץ לאתר כמו למשל החלפת קישורים מאתרים אחרים שיובילו לאתר שלנו נקראות OFF PAGES SEO.

אז איך עושים קידום אורגני?

בעיקרון לשאלה הזו אין תשובה אחת והסיבה לכך היא משום שכל מקדם או כל אדם שמעוניין לבצע קידום אורגני, בוחר בשיטות אחרות. עם זאת, יש עדיין מגוון של פעולות שכל המקדמים חייבים לבצע. לכן חשוב להבין, כי אין נוסחת קסמים שמסבירה איך עושים קידום אורגני, אבל אם נצליח לזכור שהמטרה שלנו היא תמיד לבנות ולבצע שינויים באתר שלנו לפי הצרכים של הגולשים, נוכל לייעל את תהליכי הקידום ולהוביל לכך שתוצאות החיפוש שלנו יהיו מקודמות בגוגל בצורה הטובה והרלוונטית ביותר. אז למרות שאין נוסחת קסמים שמסבירה איך עושים קידום אורגני, הנה כמה דברים שחייבים להתבצע אל מול התהליך.

שלב ראשון – מחקר מילות מפתחהרעיון עליו מבוססת התשובה לשאלה איך עושים קידום אורגני, קשורה למגוון רחב של פעולות שיגרמו לאתר שלנו להתאים לדרישות ולאגוריתם של מנועי החיפוש. הדגש כאן הוא למנוע החיפוש GOOGLE

אי אפשר לבצע קידום אורגני איכותי בלי להקפיד על מחקר מילות מפתח מדויק ומקצועי. מחקר מילות מפתח נותן לנו המון אינפורמציה כמו למשל מי קהל היעד שלנו, מתי הוא מחפש אותנו ובאילו דרכים, באיזה היקפים קהלי היעד שלנו מחפשים אותנו, באילו ביטויי חיפוש המתחרים שלנו מקודמים טוב יותר מאיתנו, באילו זמנים ובאילו מונחים המתחרים שלנו מדורגים גבוה במנוע החיפוש גוגל ועוד. חשוב להבין כי מחקר מקצועי של מילות מפתח לוקח בחשבון את התקציב ואת רמת התחרותיות של התחום בו האתר שלנו עוסק. בהקשר של מחקר מילות מפתח, חשוב לקרוא מדריך רלוונטי לנושא ולמה זה כל כך חשוב, כדאי להכיר מושגים כמו קידום זנבות ארוכים, איך משווקים ומקדמים את האתר באמצעות תוכן ואיך מקבלים רעיונות לקידום של ביטויי מפתח רלוונטיים.

שלב שני – אתר מקצועי עם תשתית טובה

שאנחנו שואלים את השאלה איך לעשות קידום אורגני, אנחנו צריכים להבין שהאתר שלנו יהיה סופר חכם ומתקדם מבחינה טכנולוגית. זוכרים? כבר אמרנו שהאתר שלנו צריך לשרת את הגולשים ואת האינטרסים שלהם. ברגע שהאתר שלנו לא מתוכנת כמו שצריך והתשתית הטכנית שלו לא טובה או לוקה בחסר, הגולשים שלנו ינטשו את האתר ויעברו לאתרים אחרים. מתחרים כמובן. לכן, חשוב להיות סופר מקצועיים וסופר מדויקים ולעשות את כל מה שצריך כדי שהגולשים יעופו על האתר שלנו. מה אתר מקצועי ומתקדם מבחינה טכנולוגית כולל? הרבה דברים.

קודם כל, חברה האחסון שאנחנו בוחרים צריכה להיות מקצועית, טובה ומהירה, זאת בכדי שהאת שלנו יטען כמו שצריך, במהירות. בנוסף, אנחנו צריכים לבנות את האתר שלנו על בסיס מערכת תוכן מקצועית ולערוך אותו כמו שצריך כולל השקע בביצוע הפניות, הגדרה של קנוניקלים, תגיות מטא, טייטלים, דיסקרפשנים וכדומה. האתר שלנו צריך להיות מאובטח, מהיר, מונגש לכל סוגי המסכים, קרי רספונסיבי ולספק חווית משתמש מהירה וחיובית. בהקשר הזה, כדי להבין טוב יותר איך לעשות קידום אורגני, כדאי לקרוא מדריכים המסייעים להבין גם איך לשפר את המהירות של האתר שלנו ואילו דגשים קיימים לתהליך של בניית אתרים בגוגל.

שלב שלישי – תוכן איכותיכי אין נוסחת קסמים שמסבירה איך עושים קידום אורגני, אבל אם נצליח לזכור שהמטרה שלנו היא תמיד לבנות ולבצע שינויים באתר שלנו לפי הצרכים של הגולשים

התוכן באתר שלנו צריך להיות סופר מעניין, מקורי, איכותי וזה בעצם מה שהגולשים שלנו מחפשים. אלו לא חייבות להיות רק כתבות ומדריכים, בנוסף לאלה, חשוב לייצר גם תוכן המשלב תמונות וסרטונים. בנוסף, עלינו להשקיע גם בתהליכי אופטימיזיציה ולבנות אסטרטגיה לבניית קישורים פנימיים וחיצוניים גם יחד. חשוב להבין בהקשר של התוכן דבר חשוב. לתוכן שמופיע בתוך האתר שלכם משמעות אדירה בתהליכי הקידום, ולמעשה תוכן מהווה את אחד הקריטריונים הכי רלוונטיים עבור גוגל לקידום אתרים אורגני. ברגע שבאתר שלכם יש תוכן רלוונטי לתחום שבו האתר שלכם עוסק ואתם גם בונים על בסיס זה אסטרטגיית תוכן איכותית, גוגל יאהב את האתר שלכם ואפילו יעדיף אותו על פני אתרים אחרים.

מהם היתרונות אל מול החסרונות של קידום אורגני בגוגל?

בנוסף לכל מה שתיארנו עד עכשיו, שבא כמובן לענות על השאלה איך לעשות קידום אורגני, חשוב להתייחס גם ליתרונות אל מול החסרונות של קידום אורגני, זאת בכדי שאם יש צורך, תוכלו לפנות לאפיקי שיווק, פרסום וקידום אחרים או נוספים.

  1. קידום אורגני אמין בעיני הגולשים – רוב הגולשים יבחרו את תוצאות החיפוש האורגניות, זאת על פני תוצאות החיפוש הממומנות, בעיקר בתחומים עם רמת תחרות גבוהה. בנוסף, לגולשים יש נטייה להשאיר את הפרטים שלהם וליצור קשר דרך אתרים שמופיעים בתוצאות החיפוש האורגניות.
  2. VALUE FOR MONEY – אומנם רוב בעלי האתרים מחליטים שלא לבצע את תהליך הקידום האורגני בעצמם, בשל ההשקעה האדירה שהדבר גורש, ובכל זאת, עדיין ההשקעה ביחס לפלטפורמות שיווק אחרות, אינה גבוהה וניתן לקדם את האתר שלנו בעלות סמלית של כמה אלפי שקלים בודדים בחודש.
  3. מיתוג ורלוונטיות –באמצועת קידום אורגני אנחנו יכולים להגדיל את הקישוריות עם עמודים ברשתות חברתיות ולהפוך את העסק שלנו לחזק, ממותג ובעל חשיפה גבוהה יותר. בנוסף, קידום אורגני עוזר לנו לחשוף את האתר שלנו רק במי שבאמת מחפש את התחום שלנו ולכן יש פה את יתרון הרלוונטיות שאי אפשר להתעלם ממנו. דרך קידום אורגני הסיכוי להניע את הגולשים שלו לפעולה עולה.
  4. בונים נכס דיגיטלי- למעשה, שאנחנו בוחרים לקדם את האתר שלנו באופן אורגני, אנחנו משקיעים באתר שלנו לטווח הרחוק ותוך זמן מסוים האתר שלנו יהפוך לנכס ששווה הרבה כסף. עם הזמן אנשים ירצו להחליף איתנו קישורים וליצור איתנו שיתופי פעולה.

למרות היתרונות הרבים של קידום אורגני, יש גם חסרונות, כמו בכל פלטפורמת שיווק דיגיטלית אחרת. קודם כל, קידום אורגני דרך וורדפרס לוקח זמן. זה לא קסם שקורה ביום בהיר אחד. ברגע שעשינו מחקר מפתח, ברגע שדאגנו לכל תהליכי האופטימיזציה באתר שלנו, החלפנו קישורים, הדבר דורשת תחזוקה והשקעה יומיומית. לכן, אם אתם מחפשים פתרונות קסם או שיווק מהיר, סביר להניח שכדאי לכם לפנות לפלטפורמות קידום אחרת. בנוסף, קידום אורגני דורש ידע וזה לא משהו שכל אחד ואחת מאיתנו יכול לעשות ככה סתם. צריך ללמוד את זה. יחד עם זאת, למרות החסרונות הללו, כנראה שעדיין מדובר באחת משיטות הפרסום והשיווק הטובות והיעילות ביותר.

כעת, כל שנותר לכם הוא לבנות אתר אינטרנט מקצועי ולבחור חברת קידום שתבצע עבורכם את תהליך הקידום האורגני עבור האתר שלכם. מומלץ במקביל גם להשקיע בפלטפורמות קידום אחרות כמו למשל קידום ושיווק ברשתות החברתיות, פרסום באמצעות ניוזלטרים במיילים, קידום ממומן ועוד. כמובן שיש להתאים את תהליכי השיווק הדיגיטלי לתקציב שלכם ולמטרות שלכם גם בטווח הקצר וגם בטווח הרחוק.

 

כמה יעלה לי לשווק את העסק שלי באמצעות קידום אורגני?

גם לשאלה זו אין תשובה חד משמעית והתשובה לשאלה הזו, תלויה בהמון משתנים כמו מי מקדם לכם את האתר, מה המצב של האתר שלכם מבחינת אופטימיזציה ואילו שינויים צריך לעשות בו, אם בכלל, האם אתם משלמים על תהליכי שיווק נוספים בנוסף לקידום האורגני, כמה קישורים בונים לכם בכל חודש וכמה תוכן כותבים לכם ועוד. בגדול רוב העסקים משקיעים בחודש בממוצע בין 1,200-6,000 ש“ח עבור קידום אתרים אורגני.

חברת ירדן גרופ
חברת ירדן גרופ

גאים להוביל את ענף האינטרנט בישראל עם 800+ אתרים בבעלותנו במגוון רחב של תחומים פורטלים מובילים עם מאות אלפי גולשים, בנוסף מקדמים מגוון רחב של אתרים באמצעות קידום אורגני, מומן, וקניית קישורים

להזמנת קישורים ותוכן אונליין
לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
קידום אורגני וורדפרס
קידום אורגני וורדפרס

מה זה קידום אורגני לאתרי וורדפרס? קידום אתרים אורגני, הוא מושג אשר מתייחס להבנת המנגנון הטבעי של גוגל – כיצד גוגל דרגת אתרי אינטרנט וקובעת

פרופיל קישורים חיצוניים
פרופיל קישורים חיצוניים

להבדיל מ"קישורים יוצאים" אשר נטמעים בתוך האתר שלכם ושולחים לינקים לאתרים אחרים, פרופיל קישורים חיצוניים משמע בנייה של מערך לינקים ששולחים טראפיק מאתרים אחרים לאתר

טעויות נפוצות בבניית קישורים
קניית קישורים ממומנים

קניית קישורים ממומנים הוא תהליך נפוץ בקידום אתרים. קניית קישורים עשויה להיות מורכבת, אבל כשעושים את התהליך בצורה מקצועית ונכונה התוצאות מעולות. ניתן לקנות קישורים

נכסים דיגיטליים
מה זה פרופיל קישורים?

רוצים לקדם את האתר שלכם ברשת ולהגדיל את החשיפה שהוא מקבל? אחת הדרכים היעילות ביותר לכך היא לבנות פרופיל קישורים. אך מה זה פרופיל קישורים?

יועץ שיווק באינטרנט
בניית פרופיל קישורים

מה זה בניית פרופיל קישורים? בניית פרופיל קישורים מתייחסת לשיתופי פעולה, הצבת קישורים פנימיים או קניית קישורים לצורך קידום אתר. קישורים הם חלק מתוך מכלול

דרושים בניית אתרים
קניית קישורים

גוגל מדרגת אתרים בהתאם לפרמטרים שונים. אחד הפרמטרים החשובים ביותר בדירוג הוא הקישורים שמפנים מאתרים חזקים ברשת לאתר שלכם. קניית קישורים מאפשרת לכם להגדיל את

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך