איך בונים חנות וירטואלית?

מה בעמוד זה?

איך בונים חנות וירטואליתאיך בונים חנות וירטואלית?

חנויות וירטואליות הן למעשה אתרים המאפשרים לנו לרכוש באופן וירטואלי מוצרים וסחורות מכל העולם בקלות. בחנויות וירטואליות אתם תמצאו קטגוריות של מוצרים שונים, דפי מוצר, תיאור על כל מוצר, מערכת לסליקה אלקטרונית ועוד. על מנת לבנות חנות וירטואלית יש להשקיע זמן רב, מחשבה ולהתחשב באלמנטים שונים כמו תצוגה נוחה ומושכת, אפשרויות תשלום בטוחות ועוד. אז איך בונים חנות וירטואלית? הדגשים החשובים לכך במאמר הבא. 

 

איך בונים חנות וירטואלית- למה כדאי?

לפני שנבין איך בונים חנות וירטואלית, קודם כל נבין למה בכלל כדאי לנו לבנות אחת כזאת. חנות וירטואלית היא חנות שמאפשרת לאנשים מכל העולם לרכוש מוצרים דרך האינטרנט. התפתחות הטכנולוגיה הבלתי פוסקת רק פותחת בפנינו עוד ועוד אפשרויות וכיום האינטרנט הפך לאחד מערוצי השיווק והמכירות האפקטיביים ביותר. למעשה, יותר ויותר אנשים מעדיפים להישאר בבית ולבצע רכישות אונליין מאשר ללכת לחנויות אמיתיות, לבזבז זמן על מדידות, לחפש מידות מתאימות, לעמוד בתור בקופה ואפילו לשלם יותר. 

כאשר אתה רוכש מוצרים אונליין אתה לא צריך לצאת מהבית, לעמוד בפקקים ולחפש חניה, אתה יכול להיכנס לאתרי מכירות אונליין בכל שעה ביום, מכל מקום שאתה נמצא בו- במיטה לפני השינה או בתור לקופת חולים. 

מלבד ההעדפה של הצרכנים גם לבעלי החנויות יש עדיפות לחנויות וירטואליות. למעשה, פתיחה של חנות וירטואלית היא קלה יותר באופן משמעותי מאשר פתיחה של חנות רגילה. 

על מנת שהחנות הווירטואלית תהיה מצליחה ותמשוך לקוחות היא צריכה להיבנות בצורה נכונה. החנות הווירטואלית צריכה לספק בראש ובראשונה חווית גלישה טובה על מנת שהגולשים ייהנו מהגלישה ויחזרו לרכוש בחנות שוב ושוב. חוויית משתמש טובה תעזור להגדיל את נפח השימוש באתר ובסופו של דבר את המכירות. 

אז איך בונים חנות וירטואלית?

על מנת לבנות חנות וירטואלית יש לקחת בחשבון מספר אלמנטים חשובים. ריכזנו לכם אותם. 

 

  • חוויית משתמש

כפי שציינו מעל, חוויית משתמש היא אחד הדברים החשובים ביותר באתרים בכלל ובחנויות וירטואליות בפרט. חנות וירטואלית צריכה להיות מקצועית, יעילה ולהתאים לקהל היעד. 

בסופו של דבר מה שיקבע את כמות הלקוחות שלכם יהיה חוויית המשתמש. גם אם יהיו לכם את המוצרים הטובים ביותר בשוק, כל עוד האתר לא נוח לגלישה רוב הגולשים יעברו לאתר אחר. לכן, הדגש החשוב ביותר להצלחה של חנות וירטואלית הוא חוויית משתמש טובה המספקת אתר נוח, ברור, מהיר, נגיש ומותאם לטלפונים ניידים. 

 

  • התאמה לטלפון הנייד

התאמה לטלפון הנייד היא הכרחית. כיום, רוב האנשים גולשים באינטרנט דרך הטלפונים הניידים ולא במחשבים. רוב הרכישות אונליין מתבצעות דרך הטלפונים הניידים בשעות הפנאי של הצרכנים, לכן חשוב מאוד להתאים את החנות הווירטואלית לגלישה בטלפון הנייד. הטלפון הנייד מאפשר גלישה בכל זמן ובכל מקום, כך שהצרכנים יוכלו לגלוש באתר המכירות גם בתור לפקיד הבנק, בשירותים או בכל מקום שאין מחשב בהישג יד. 

גוגל אימצה אלגוריתם חדש לטלפונים הניידים- פירסט. אלגוריתם זה מאפשר להתאים את האתר לטלפונים הניידים בקלות. 

 

  • מערכת ניהול

כאשר בונים חנות וירטואלית צריך לבחור מערכת ניהול מתאימה ויעילה. חשוב לבחור במערכת ניהול מקצועית ולוודא לפני האם המערכת מעודכנת, האם היא מתאימה לטלפונים ניידים, האם היא מהירה, האם היא מתאימה לשפה העברית ועוד. 

יש לקחת בחשבון כי קיימות מערכות ניהול רבות וחלקן כבדות מאוד. כאשר משתמשים במערכת ניהול כבדה יש לבצע בשבילה אופטימיזציות רבות, דבר שיכול לקחת זמן רב ולעלות הרבה כסף. לכן, לפני שאתם בוחרים במערכת כזו חשבו רגע האם זה שווה את זה. אם התשובה היא כן נסו להבין מה המערכת הזו מאפשרת שמערכות אחרות לא. בדרך כלל אתם תגיעו למסקנה שהבחירה במערכת הזו לא שווה את המאמץ.

אחד האלמנטים החשובים ביותר לבחירת מערכת ניהול הוא השאלה האם היא מתאימה לשימוש בעברית. בסופו של דבר אנשים בארץ אוהבים לגלוש באתרים בשפה העברית ולכן חשוב שהחנות הווירטואלית תתאים לשפה העברית. אין מה לחשוש- קיימות מערכות ניהול רבות שעובדות עם השפה העברית ביניהן וורדפרס, שופיפיי, מג'נטו, ג'ומלה ועוד. 

שימו לב- אם אתם רוצים לבחון מה המערכת העדיפה לכם מומלץ לבחור במודל של דמי שימוש חודשיים. כך תוכלו לשלם פחות ולבדוק את המערכת. 

  • קטגוריות

טיפים לחנויות וירטואליות עם קטגוריות רבותבחנויות המוצרים מחולקים לקטגוריות. לדוגמא, אם תלכו לחנות בגדים בדרך כלל תהיה הפרדה בין בגדי גברים לבגדי נשים וגם עבור כל אחד מהמינים יהיו קטגוריות שונות כמו מעילים, שמלות, מכנסיים, חולצות ועוד. הקטגוריות מאפשרות ללקוחות לנווט בקלות בחנות ולמצוא את המוצרים שהם מחפשים בלי בעיה. 

כך גם בחנויות וירטואליות. חשוב מאוד לסדר את הקטגוריות השונות כך שיהיו נוחות וברורות ללקוחות. ככל שיש יותר קטגוריות כך חשוב יותר ליצור היררכיה ביניהן ולבחור נכון את המוצרים בכל קטגוריה. שימו לב שקטגוריות שלא מסודרות נכון יביאו את הלקוח לבלבול, תסכול, חוסר סבלנות ובסופו של דבר הלקוח יתייאש ויעדיף לא לבצע את הרכישה דרך האתר שלכם. 

יש לקחת בחשבון כי התפריטים באתר צריכים להתאים למטרות המסחריות שלכם. כלומר, דרגו קודם את המוצרים שאתם רוצים למכור יותר או מהר. כך תוכלו להציג את הקטגוריות החשובות יותר בהתחלה ולהוביל את הלקוחות אליהן. 

דבר שיכול לעזור לאינדוקס מהיר הוא בניית מפה לאתר ושליחתה לגוגל (במיוחד אם מדובר באתרים גדולים ומורכבים). 

טיפים לחנויות וירטואליות עם קטגוריות רבות- 

  • מיקום- כאשר יש קטגוריות רבות חשוב לסדר אותן בצורה חכמה. ככל שהעמוד ממוקם קרוב יותר לעמוד הבית כך הוא חזק יותר. כמו כן, ניתן להשתמש במגה תפריט (תפריט שנפתח למספר רב של קטגוריות) על מנת להקל על הניווט באתר. 
  • מדריך- המדריך עוזר לגולשים להתמצא באתר, לבצע החלטות לפני רכישה, להתחבר למותג ובסופו של דבר לבצע רכישה. המדריכים מופיעים בצורת מאמרים וניתן על ידם להוציא קישורים פנימיים לעמודי קטגוריות שונים או למוצרים ספציפיים. 
  • מפת אתר לגולשים- מפת HTML המכילה קישורים לכל העמודים באתר. 

 

  • אבטחה

חנות וירטואלית מצריכה מהצרכנים להכניס לפרטים חשובים בזמן הרכישה כמו מספר זהות ופרטי כרטיס אשראי. על מנת שהלקוח ירגיש בטוח לבצע את הרכישה דרך האתר שלכם חשוב שאבטחת האתר תהיה טובה. את פרטי הלקוח יש לשמור רק אם הוא מסכים לכך וכדאי לאפשר ללקוחות לשלם גם דרך Paypal או דרך הטלפון. במידה ונשמרים נתונים באתר שלכם חשוב מאוד להצפין אותם בתוך מסד נתונים. כמו כן, חשוב מאוד להתקין תעודת אבטחה בתוקף ולהשתמש בתקן HTTPS.

 

איך בונים חנות וירטולית- טיפים נוספים

  • סידור מלאי- חשוב לסדר את מלאי החנות הווירטואלית בטבלת אקסל מתאימה על מנת לייעל את ניהול האתר. כך לאחר כל רכישה, המלאי מתעדכן אוטומטית וקל יותר להעלות את המוצרים לחנות, לשלוט בנתונים, לעקוב אחריהם ולהזין מלאי חדש. כמו כן, בטבלת האקסל ניתן להכין מלאי מוצרים עם מק"טים ומחירים. 
  • צילום מוצרים- כדאי להשקיע בצילום מקורי ואותנטי של המוצרים הנמכרים בחנות שלכם על מנת שהלקוחות ירגישו שהם מבינים מה הם הולכים לקבל ויהיו בטוחים ברכישה. 
  • סרטוני תדמית- סרטוני תדמית מחזקים את הקשר עם הלקוח. ניתן להכין סרטוני תדמית כך שיתאימו בדיוק לקהל היעד שלכם. 
Picture of חברת ירדן גרופ
חברת ירדן גרופ

גאים להוביל את ענף האינטרנט בישראל עם 800+ אתרים בבעלותנו במגוון רחב של תחומים פורטלים מובילים עם מאות אלפי גולשים, בנוסף מקדמים מגוון רחב של אתרים באמצעות קידום אורגני, מומן, וקניית קישורים

להזמנת קישורים ותוכן אונליין
לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
בניית אתר תדמית
בניית אתר תדמית

מהו אתר תדמית כשמדובר בתדמית של בית עסק, לא מדובר רק על אתר יפה ומעניין ברמה העיצובית, אלא אתר מתוכנן היטב עוד בשלבים המוקדמים של

דרושים בניית אתרים
דרושים בניית אתרים

בעלי עסקים שרוצים לקחת את הפרסום והשיווק של בית העסק שלכם שלב אחד קדימה? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל הדגשים החשובים שאתם חייבים

קורס בניית אתרים בחריש

בעלי עסקים רבים כיום בוחרים להרחיב את מאמצי השיווק והפרסום שלהם לעולם הדיגיטל. מרביתם בוחרים לעשות זאת בעזרת בניית אתרים איכותיים לבית העסק. חושבים להתחיל

קורס בניית אתרים בתל-אביב

בעלי עסקים רבים כיום בוחרים להרחיב את מאמצי השיווק והפרסום שלהם לעולם הדיגיטל. מרביתם בוחרים לעשות זאת בעזרת בניית אתרים איכותיים לבית העסק. חושבים להתחיל

קורס בניית אתרים בקריות

בעלי עסקים רבים כיום בוחרים להרחיב את מאמצי השיווק והפרסום שלהם לעולם הדיגיטל. מרביתם בוחרים לעשות זאת בעזרת בניית אתרים איכותיים לבית העסק. חושבים להתחיל

קורס בניית אתרים בגדרה

בעלי עסקים רבים כיום בוחרים להרחיב את מאמצי השיווק והפרסום שלהם לעולם הדיגיטל. מרביתם בוחרים לעשות זאת בעזרת בניית אתרים איכותיים לבית העסק. חושבים להתחיל

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך