שיווק לעסקים קטנים

חשוב מאוד לבצע שיווק לעסקים קטנים שכן על פי הנתונים יותר מ-70% מהעסקים הקטנים בישראל נסגרים כשנתיים לאחר פתיחתם. שיווק מוצלח יכול להבדיל בין עסק סגור לעסק מצליח. אך מהו שיווק לעסקים קטנים, כיצד נבצע אותו ומה היתרונות שלו? על כך נרחיב במאמר הבא.

מהו שיווק לעסקים קטנים?חשוב מאוד לבצע שיווק לעסקים קטנים שכן על פי הנתונים יותר מ-70% מהעסקים הקטנים בישראל נסגרים כשנתיים לאחר פתיחתם

בעבר רוב העסקים הקטנים נאלצו להסתפק בפרסום מפה לאוזן. אך מה היו הסיבות לכך? למעשה, בעבר פלטפורמות הפרסום היחידות היו מודעות בעיתון, פרסומות בטלוויזיה ושלטי חוצות. על מנת לפרסם באחת מהפלטפורמות הללו, בעלי העסקים היו צריכים תקציבים גדולים וקשרים עם אנשים מתאימים. כתוצאה מכך, בעלי העסקים הקטנים, שלא היה להם תקציבים או קשרים, נדחקו לשולי עולם הפרסום ולא הייתה להם ברירה אלא להסתפק בפרסום מפה לאוזן.

בזכות האינטרנט המצב השתנה וגם העסקים הקטנים יכולים להנות מפרסום מוצלח בלי תקציבים גדולים ובלי קשרים מיוחדים.

רוצים לבצע שיווק לעסקים קטנים באינטרנט? מצוין. אך לפני שאתם מתחילים בשיווק, חשוב מאוד לקחת בחשבוןרוצים לבצע שיווק לעסקים קטנים באינטרנט? מצוין. אך לפני שאתם מתחילים בשיווק, חשוב מאוד לקחת בחשבון  מספר פרמטרים מספר דברים:

  • מטרה שיווקית- אחד הדברים החשובים ביותר בפרסום הוא הגדרת המטרה. כאשר אתם מגדירים מטרה לפרסום אתם יכולים לעקוב אחר הפרסום ולהבין האם הוא יעיל, האם הוא מתקדם בהתאם לציפיות שלכם והאם הוא ממלא את המטרה שלו. חשוב מאוד שתגדירו את המטרה באופן ברור, ספציפי ומדויק. כמו כן, חשוב שהמטרה תהיה מוגבלת בזמן ורלוונטית לעסק ולמוצר שהוא מציע. לדוגמא, ניתן להגדיר את המטרה השיווקית כהרחבת מעגל הלקוחות תוך שבועיים באמצעות פרסום ממומן בפייסבוק.
  • קהל יעד- קהל היעד הוא הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. למי העסק מיועד? מי יקנה את המוצרים שלנו? חשוב מאוד שקהל היעד יוגדר באופן ספציפי על מנת שהפרסום יופנה בדיוק למי שצריך. את קהל היעד יש להגדיר לפי מגדר, גיל, אזור מגורים, תחומי עניין, מצב משפחתי, רצונות, מצב חברתי-כלכלי ועוד. לדוגמא, ניתן לבחור שקהל היעד יהיה אימהות צעירות מאזור הערבה.
  • מתחרים- עולם העסקים הוא עולם קשה מאוד עם תחרות קשה. לכן, חשוב מאוד לקחת את התחרות בחשבוןגוגל, מנוע החיפוש הגדול בעולם שפועל במגוון רחב מאוד של מדינות ומאפשר לבצע בו שיווק לעסקים קטנים כאשר רוצים לפרסם את העסק. חשוב מאוד לחקור את המתחרים, לדעת מי הם, כמה יש, מה החוזקות של המתחרים ומה החולשות שלהם, היכן הם פועלים, היכן מתבצע הפרסום שלהם ובאילו אמצעים ועוד. כדאי גם לעקוב אחר הפרסום של המתחרים ולהסיק ממנו מסקנות.
  • בחינת המוצר- לפני שאתם ממהרים לפרסם את המוצר שלכם חשוב מאוד לבחון ולהבין האם הוא מתאים לדרישות הקיימות בשוק. בדרך כלל מוצר צריך לענות על בעיה כלשהי שקיימת בשוק. אם הוא לא נותן פתרון לבעיה, רוב הסיכויים שהוא לא יימכר לאנשים רבים, לכן וודאו זאת מראש.

 

כיצד נבצע שיווק לעסקים קטנים באינטרנט?

  1. גוגלבזכות האינטרנט ניתן לבצע שיווק לעסקים קטנים בתקציבים נמוכים מאוד ולעתים ללא תקציבים כלל

גוגל, מנוע החיפוש הגדול בעולם שפועל במגוון רחב מאוד של מדינות ומאפשר לבצע בו פרסום לעסקים קטנים. חיפוש בגוגל מעניק לנו תוצאות לפי סדר מוגדר מראש. בדרך כלל, אנשים יסתפקו בתוצאות הראשונות שיראו ולא ימשיכו לדף התוצאות השני. כאשר אתם מפרסמים עסק בגוגל אתם מעלים אותו במעלה תוצאות החיפוש, על מנת שיקבל חשיפה גבוהה לכמה שיותר לקוחות פוטנציאליים.

פרסום בגוגל לעסקים קטנים מתבצע בשתי דרכים-

  • פרסום ממומן– מופיע תחת התגית מודעה. כאן העסק משלם לגוגל עבור הפרסום כאשר המחיר נקבע על פי כמות ההקלקות שקיבלה המודעה. לא הקליקו אתם לא משלמים. העסק יכול לקבוע את התקציב המקסימלי שישלם. פרסום ממומן הוא מהיר אך לא נשאר לזמן רב.
  • פרסום אורגני– כאן יש לפעול בשביל הפרסום. לשם כך יש להקים אתר, להעלות תכנים ולבצע פעולות שונותהפרסום האורגני מצריך עבודה ללא הפסקה, אך הוא נשאר לאורך זמן והוא תורם למוניטין חיובי של העסק באינטרנט שיגרמו לגוגל לדרג את האתר שלכם גבוה בתוצאות החיפוש. אחד הפרמטרים המרכזיים על פיהם גוגל קובעת את סדר התוצאות הוא איכות התוכן. ככל שהתוכן איכותי יותר כך הקידום האורגני יעבוד טוב יותר. הפרסום האורגני מצריך עבודה ללא הפסקה, אך הוא נשאר לאורך זמן והוא תורם למוניטין חיובי של העסק באינטרנט.
  1. רשתות חברתיות

הרשתות החברתיות הן חלק בלתי נפרד מחיינו. גולשים בהם מיליארדי אנשים מה שהופך אותן לפלטפורמות פרסום מצוינות שיכולות להניב תוצאות מעולות. כאשר מבצעים פרסום ברשתות החברתיות יש לפתוח עמוד עסקי. לעמוד העסקי ניתן להעלות פוסטים, תמונות, סרטונים, לשתף מבצעים ועוד.

אחת הדרכים ברשתות החברתיות היא פרסום ממומן. לפרסום ממומן יש לפתוח קמפיין, להגדיר מטרה, קהל יעד, תקציב ולבנות מודעה מעניינת שתמשוך לקוחות.

  1. תוכן

שיווק ופרסום על ידי תוכן ניתן לביצוע בשתי דרכים שונות-הפרסום מניע את הלקוחות לפעולה מהירה יותר באופן משמעותי וכך התוצאות שלו טובות יותר מאשר של שיווק בפלטפורמות האחרות

  • שיווק תכנים באתרים מובילים- לשם כך ניתן לשלם לאתרים מובילים ברחבי האינטרנט על מנת לפרסם תוכן. כמו כן ניתן לעשות זאת על ידי טאבולה שעובדת כמו מתווך בין העסקים לבין האתרים. פרסום באתרים מובילים יוביל לחשיפה גבוהה מאוד לתוכן שלכם.
  • העלאת תכנים רבים לאתר העסק שלכם- ככל שתעלו יותר תכנים איכותיים לאתר העסק שלכם כך אתם מבצעים פרסום אורגני.
  1. בלוגים

הבלוגים יכולים להיות כלי עזר מצוין לפרסום עסקים. ניהול בלוג לא עולה הרבה כסף והוא יכול להביא חשיפה רבההבלוגים יכולים להיות כלי עזר מצוין לשיווק עסקים. ניהול בלוג לא עולה הרבה כסף והוא יכול להביא חשיפה רבה  לעסק שלכם. לעסק שלכם. חשוב לציין כי ניהול בלוג יכול בנוסף ליצור קשר רגשי חזק בין הלקוחות שלכם לעסק שלכם.

  1. הקמת אתרים

כאשר מקימים אתר לעסק יכולים להפיץ אותו ולפרסם אותו ברחבי האינטרנט. חשוב מאוד שהאתר שאתם בונים יהיה בנוי כהלכה. האתר צריך להיות מעוצב בצורה מרשימה שתמשוך לקוחות. חשוב מאוד שהוא יהיה ברור, נוח, מהיר ויספק חוויית משתמש טובה לגולשים בו. כמו כן, חשוב מאוד שהאתר יותאם לגלישה בטלפון הנייד מאחר וכיום רוב האנשים גולשים באינטרנט בטלפונים הניידים. לאתר חשוב מאוד להעלות תוכן מתאים לעסק.

 

יתרונות השיווק לעסקים קטנים באינטרנטכאשר משווקים עסק באינטרנט ניתן לעקוב אחר נתוני הפרסום ולנתח אותם.

  • תקציב- בזכות האינטרנט ניתן לבצע פרסום לעסקים קטנים בתקציבים נמוכים מאוד ולעתים ללא תקציבים כלל, לדוגמא על ידי פרסום אורגני.
  • נגישות- האינטרנט הפך את הפרסום לנגיש מאוד. בזכות כך, הפרסום מניע את הלקוחות לפעולה מהירה יותר באופן משמעותי וכך התוצאות שלו טובות יותר מאשר של פרסום בפלטפורמות האחרות. כאשר מפרסמים עסק באינטרנט, לקוח שמבחין במודעה שמעניינת אותו יוכל לפעול באופן מידי על ידי כניסה לאתר או אפילו רכישה אונליין, מה שהופך את התהליך לקצר יותר ואפקטיבי יותר.
  • זמינות- האינטרנט הוא מקום גלובלי בו ניתן להגיע לכל אחד בכל זמן ובכל מקום. פרסום באינטרנט הפך את העסק לזמין. עבור הלקוח, ניתן לקבל מידע על העסק במשך של שעות היום, גם בלי שנהיה מחוברים למחשב.
  • קהל יעד- כאשר מפרסמים עסקים באינטרנט יכולים למקד את הפרסום עבור קהל יעד ספציפי. על ידי כך, הפרסום יעיל יותר ומגיע בדיוק למי שאנחנו רוצים שהוא יגיע. את קהל היעד ניתן למקד על פי פרמטרים כמו גיל, מין, תחביבים, אזור מגורים ועוד.
  • אסיפת נתונים- כאשר מפרסמים עסק באינטרנט ניתן לעקוב אחר נתוני הפרסום ולנתח אותם. כך ניתן ללמוד על הפרסום, על היעילות שלו ולהסיק מסקנות להמשך.
בניית אתרים לעורכי דין
בניית אתרים

בניית אתרים לעורכי דין

בעידן של היום, אם אתה לא נמצא באינטרנט אתה לא קיים. כל עורך דין צריך אתר שיגרום לו לבלוט מעל המתחרים שלו, ויעזור לו באיתור

חברת קידום אתרים בגוגל
בלוג

חברת קידום אתרים בגוגל

חברת קידום אתרים בגוגל ההיא חברה שתחום ההתמחות שלה הוא להוביל את האתר שלכם לראש מנוע החיפוש של גוגל. מדובר על מלאכה לא פשוטה בכלל

בניית אתרים לאמנים
בניית אתרים

בניית אתרים בדרום

כל עסק צריך אתר אשר יציג אותו כראוי, על מנת לגדול ולהתפתח ולזכות להכרה. עסק מצליח הוא עסק אשר יגיש את כלל שירותיו ללקוחותיו, וללקוחות

חברות קידום אתרים ברשתות חברתיות
בניית אתרים

בניית אתרים ואפליקציות

כל עסק צריך אתר אשר יציג אותו כראוי, וכן אפליקציה ייעודית, על מנת לגדול ולהתפתח ולזכות להכרה. עסק מצליח הוא עסק אשר מנגיש כלל שירותיו

חברת קידום אתרים בגוגל
בניית אתרים

בניית אתרים למסעדות

עסקים, בפרט עסקי מסעדות, צריכים אתר אשר יציג אותם כראוי, אשר ינגיש ויגיש את שירותיהם ללקוחות ולקוחות פוטנציאליים על מגש, תרתי משמע. האתר יתאר את

באילו פלטפורמות אפשר לבנות אתר אינטרנט לבד
בניית אתרים

קורס בניית אתרים באינטרנט

כל עסק צריך אתר אשר יציג אותו, ינגיש אותו ואת שירותיו, יתאר את פרטיו בצורה הטובה ביותר. מדובר בצורך הכרחי עבור כל עסק, ועל כן

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:

מבצע מיוחד לבאים דרך האתר

עיקרי הדברים: