שיווק דיגיטלי במגזר הערבי – מה צריך לדעת?

שיווק דיגיטלי במגזר הערביכשמדובר על שיווק דיגיטלי במגזר הערבי אנחנו בעצם מייצרים הבחנה של המגזר הערבי מהמגזר הכללי. אם קהל היעד הפוטנציאלי שלכם כולל דוברי שפה ערבית, בין אם בגלל הפריסה הגיאוגרפית שלכם או בין אם מדובר במוצר המתאים לצרכי המגזר, כדאי להתייחס לכך בתהליך השיווק ולהתאים את המסר השיווק לקהל. למגזר הערבי יש בחלק מהמקרים הרגלי קנייה שונים הנובעים ממסורות שונות, חגים שונים והרגלים שונים שיוצרים הזדמנויות שונות בתהליך השיווק. כמו כן, למגזר הערבי ישנה פריסה גיאוגרפית שונה, ולכן כשמדובר בשיווק דיגיטלי במגזר הערבי כדי למקסם תוצאות כדאי לקחת את כל הפרמטרים האלו בחשבון כדי שתוכלו לפנות באופן מדויק לקהל הזה. פנייה למגזר הערבי בשפת האם יכול לעורר יותר קשר למסר שלכם ויותר הבנה של הערך שאתם מציעים ללקוחות שלכם מהמגזר ולכן להוביל לתוצאות יותר מוצלחות.

 

אמצעי שיווק דיגיטלי במגזר הערבי – דגשים

אם בחרנו בשיווק דיגיטלי במגזר הערבי ישנם מבחר כלים שיווקיים שבהם תוכלו לעשות שימוש מותאם לקהל המגזר. נרחיב מעט על חלק מהם:

  1. קידום במנועי החיפוש של גוגל – כשמדובר על קידום במנועי החיפוש של גוגל בדגש על שיווק דיגיטלי במגזר, צריך לייצר מודעות לקידום שמתאימות לקהל זה. נתונים מראים שהקהל במגזר הערבי מחפש יותר במנועי החיפוש של גוגל מאשר הקהל הכללי, ולכן אם נרצה להגיע לקהל זה חשוב להתאים את המודעות לשפה הערבית. עדיף להשתמש ביצרני תוכן מהמגזר הערבי כדי לדייק את המודעות
  2. קידום ברשתות החברתיות – כשאנחנו מקדמים ברשתות החברתיות קל לנו יותר לטרגט קהלים ספציפיים באמצעות הכלים הרבים הקיימים ברשתות אלו. אם אתם עוסקים בשיווק דיגיטלי במגזר, תוכלו לדוגמה לפנות לערים ספציפיות בישראל עם אחוז גבוה של תושבים מהמגזר. תוכלו לכתוב את התוכן בשפה הערבית ולהתייחס לחלקים מהתרבות הערבית, חגים, אירועים וכדומה כדי לייצר חיבור לתוכן. אם תבחרו לקדם ברשת הלינקד אין, תוכלו לפנות לסטודנטים מהמגזר הערבי שמחפשים עבודה.
  3. קידום ביוטיוב – יוטיוב עצמו הוא חלק ממעצמת גוגל ומתפקד גם הוא כמנוע חיפוש ענק וגם כאחד האתרים הגדולים בעולם. המגזר הערבי מהווה כ-20% מאוכלוסיית ישראל ומדובר על מגזר גדול שמחפש תוכן בשפה שלו ערבית.
  4. קידום באמצעות אאוטבריין או טאבולה – חברות אלו מאפשרות לנו לקדם תכנים ממומנים באמצעות המלצות תוכן. למגזר הערבי ישנם אתרי תוכן רלוונטיים למגזר, ושימוש בקידום המלצות תוכן לאתרים אלו הוא מדויק יותר כשמדובר בשיווק דיגיטלי במגזר

מה צריך לדעת מראש?

כשאנחנו פונים לשיווק דיגיטלי במגזר הערבי צריך לקחת בחשבון שגם בתוך המגזר מדובר על קהל שינו הומוגני. חלק מההבדלים נובעים מהחלוקה של המגזר הערבי לנוצרים ולמוסלמים. החלוקה הזו משפיעה על הרגלי הקנייה, חגים והזדמנויות ולכן יש לקחת זאת בחשבון. כמו כן, ישנם גם חגים יהודיים שכן נחגגים בקרב המגזר הערבי ולכן כדאי להתייחס גם אליהם במאמצי השיווק הדיגיטלי במגזר הערבי, כמו לדוגמה חג פורים. נושא חשוב נוסף כשמדובר על שיווק דיגיטלי במגזר הערבי הוא ההבדלים הגיאוגרפיים, כמו במגזר הכללי, לכל אזור גיאוגרפי ישנם אפיונים מעט שונים, זה יכול לבוא לידי ביטוי בתרבות, בסלנג, ברמות שכר ועוד. 

 

מה היתרונות של שיווק דיגיטלי במגזר הערבי?

אנחנו נמצאים בעידן בו מרבית ממאמצי השיווק מושקעים בשיווק הדיגיטלי ולא בכלי הפרסום המסורתיים. כשמדובר בשיווק למגזר הערבי יש לכך יתרונות רבים:

  1. פילוח מדויק יותר של קהל היעד הכלים הדיגיטליים הקיימים מאפשרים לנו בקלות יחסית לאפיין את הקהלים שלנו ולפנות לקהל מדויק יותר. לדוגמה, אם ברצוננו לפנות לקהל דובר ערבית בירושלים יהיה לנו קל יותר לעשות זאת ברשתות החברתיות לדוגמה שם קל לפלח את הקהל
  2. העלויות של שיווק דיגיטלי במגזר זולות יותר מהכלים המסורתיים לפרסום בסוף, מהלך שיווקי דיגיטלי עולה פחות מאשר פרסומות בטלוויזיה או ברדיו, כשאנחנו מפרסמים בטלוויזיה אנחנו בעצם משלמים יותר כדי להגיע לקהל גדול יותר, כשאולי עדיף לנו לפנות רק לקהל הספציפי.
  3. מדידה וניתוח תוצאות – בשימוש בכלים דיגיטליים קל יותר למדוד את הנתונים, להגדיר הצלחות ולתקן תוך כדי אם לא עמדנו בתוצאות

 

איך כדאי לבנות תהליך של שיווק דיגיטלי במגזר?

ישנם כמה צעדים שכדאי לעשות אם החלטתם לפעול בשיווק דיגיטלי למגזר הערבי. 

  1. קבעו יעדים ומטרות הגדירו יעדים גם כמותיים כמו עלייה בהכנסות, לייקים ובעוקבים, וגם בנוגע לקהלים שאתם רוצים להגיע אליהם.
  2. חשיבה אסטרטגית תכננו מראש את האסטרטגיה שלכם להשגת היעדים, איך תגיעו להכנסות האלו במאמצי שיווק דיגיטלי במגזר הערבי, באיזה כלים תשתמשו וכדומה.
  3. הגדירו יעדים לכלי הפרסום הספציפיים החליטו באיזה כלי אתם משתמשים לאיזו מטרה, הגדירו מה יחשב כהצלחה.
  4. הגדרת קמפיינים מדויקים הגדירו איך אתם רוצים לממש כל קמפיין בכל כלי בצורה המפורטת ביותר.
  5. הגדרת דד ליין לבחינת תוצאות – החליטו מראש מתי אתם עוברים על תוצאות המאמצים שלכם, מתי אתם מחליטים לעשות שינויים. בחלק מהכלים תוכלו לראות את התוצאות באופן מיידי ובחלק ייקח זמן לראות את השפעות התהליך של שיווק דיגיטלי במגזר הערבי

 

באיזה כלים פרסומיים כדי להתמקד בשיווק דיגיטלי במגזר?

עקרונית, כל הפלטפורמות שרלוונטיות לקהל הכללי רלוונטיות גם למגזר הערבי אם עושים בהן שימוש נכון ומדויק. לדוגמה, תוכלו להשתמש בקידום ובשיווק ברשתות החברתיות כל עוד תעשו התאמה של התוכן לשפה ולתרבות. יתכן ואם יש קהל גדול מהמגזר הערבי יהיה כדאי לכם מראש להקים נכסים דיגיטליים בשפה הערבית ולהתאים לגמרי את התכנים למגזר גם בתכנים שעולים אבל גם במענה לגולשים וכדומה. אם תבחרו לקדם באמצעות אתרי תוכן, עדיף שתבחרו באתרי תוכן שפופולריים במגזר הערבי כמו אתר פאנט.

כיצד בוחרים אנשי מקצוע ?

בגלל הייחודיות של עבודה מול המגזר הערבי, כדאי ומומלץ לבחור במשרדי פרסום או שיווק שמתמחים בשיווק דיגיטלי למגזר הערבי. משרדים עם ניסיון ידעו יותר טוב איך לגשת לקהל היעד וגם ויוכלו לספק לכם שירותים שונים כמו:

  • תרגום חומרים מעברית לערבית ולהפך
  • ניהול רשתות חברתיות בשפה הערבית
  • עיצוב גרפי בשפה הערבית
  • ניהול קמפיינים בשפה הערבית
  • פילוח קהלים במגזר הערבי

 

כמה עולה שיווק דיגיטלי במגזר הערבי?

מבחינת עלויות קשה להעריך מראש את המחיר שתצטרכו לשלם עבור שיווק דיגיטלי במגזר . זה כמובן תלוי ביעדים ובמטרות שלכם בתהליך השיווק, באיזה כלים פרסומיים תבחרו להשתמש, באיזה היקף של שימוש ועוד. לדוגמה ככל שהקמפיין שלכם יהיה יותר מטורגט בצורה מדויקת העלות יכולה להיות גבוהה יותר אבל התוצאות יהיו טובות יותר. לכן, כדאי לכם לפני היציאה לדרך להגדיר את תקציב השיווק שמקובל עליכם, להגדיר יעדים ומטרות לתהליך השיווקי, מה יחשב כהצלחה, איזה קהלים אתם רוצים לשמר, איפה אתם רוצים להתרחב וכדומה. לאחר מכן תוכלו לפנות למגוון סוכנויות פרסום לקבלת הצעות מחיר שונות. חשוב שההצעות מחיר יהיו מפורטות ככל האפשר כדי שתוכלו להשווק בין הספקים השונים.

בניית אתרים לעורכי דין
בניית אתרים

בניית אתרים לעורכי דין

בעידן של היום, אם אתה לא נמצא באינטרנט אתה לא קיים. כל עורך דין צריך אתר שיגרום לו לבלוט מעל המתחרים שלו, ויעזור לו באיתור

חברת קידום אתרים בגוגל
בלוג

חברת קידום אתרים בגוגל

חברת קידום אתרים בגוגל ההיא חברה שתחום ההתמחות שלה הוא להוביל את האתר שלכם לראש מנוע החיפוש של גוגל. מדובר על מלאכה לא פשוטה בכלל

בניית אתרים לאמנים
בניית אתרים

בניית אתרים בדרום

כל עסק צריך אתר אשר יציג אותו כראוי, על מנת לגדול ולהתפתח ולזכות להכרה. עסק מצליח הוא עסק אשר יגיש את כלל שירותיו ללקוחותיו, וללקוחות

חברות קידום אתרים ברשתות חברתיות
בניית אתרים

בניית אתרים ואפליקציות

כל עסק צריך אתר אשר יציג אותו כראוי, וכן אפליקציה ייעודית, על מנת לגדול ולהתפתח ולזכות להכרה. עסק מצליח הוא עסק אשר מנגיש כלל שירותיו

חברת קידום אתרים בגוגל
בניית אתרים

בניית אתרים למסעדות

עסקים, בפרט עסקי מסעדות, צריכים אתר אשר יציג אותם כראוי, אשר ינגיש ויגיש את שירותיהם ללקוחות ולקוחות פוטנציאליים על מגש, תרתי משמע. האתר יתאר את

באילו פלטפורמות אפשר לבנות אתר אינטרנט לבד
בניית אתרים

קורס בניית אתרים באינטרנט

כל עסק צריך אתר אשר יציג אותו, ינגיש אותו ואת שירותיו, יתאר את פרטיו בצורה הטובה ביותר. מדובר בצורך הכרחי עבור כל עסק, ועל כן

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:

מבצע מיוחד לבאים דרך האתר

עיקרי הדברים: