כל מה שצריך וכדאי לדעת על שיווק ברשתות חברתיות

שיווק ברשתות חברתיותכל מה שצריך וכדאי לדעת על שיווק ברשתות חברתיות

פוסטים בפייסבוק, הדרכות וסרטונים ביוטיוב, תמונות וסטוריז באינסטגרם, לייקים, שיתופים, עוקבים, האשטגים ותיוגים, קאברים לשירים מוכרים, אנחנו חיים ונושמים את עולם הרשתות החברתיות. מה שהתחיל בתור רשת חברתיתשמטרתה להכיר אנשים ולשמור על קשרים הפך לאחד מהכלים השיווקיים החזקים של שנות ה-2000. השילוב בין נוכחות דיגיטלית לבין שיווק ברשתות החברתיות מאפשר לנו ליצור חשיפה, לייצר אינטרקציה עם קהל הלקוחות שלנו, למתג את עצמנו מחדש, לשמור על נוכחות גבוהה ברשת, לייצר אמינות ורשימת היתרונות עוד ארוכה מאוד. אז מה בעצם צריך וכדאי לדעת על שיווק ברשתות חברתיות?

 

אם אתה לא שם אתה הרבה פחות קיים 

זה נכון שהרבה פעמים עסקים מתגלגלים, רצים ואפילו מרוויחים לא מעט כסף רק בשל העובדה שהם עושים את הכל כמו שצריך, אנשים מעבירים את המידע מפה לאוזן וזה באמת נכון וטוב. אבל וזה אבל גדול, לעסקים האלה יש עוד יותר פוטנציאל כי הבסיס השיווקי שלהם כבר קיים. כלומר אם העסק כבר גם ככה עובד, מרוויח, אנשים מכירים אותו, זה רק אומר שהוא יכול לקבל חשיפה הרבה יותר גבוהה ממה שאתם חושבים באמצעות שיווק נכון ברשתות חברתיות. שיווק ברשתות חברתיות בעצם יאפשר לעסק שלכם להמריא לשחקים, הוא יקבל חשיפה מעולה ופרסום ברשתות החברתיות, יותר ויותר אנשים יכירו אותו וגם זה יאפשר לכם לדעת כמעט כל דבר על הלקוחות שלכם, אלו הקיימים וגם הפוטנציאליים

שיווק עסקים ברשתות חברתיות מאיפה בכלל מתחילים?

יש לא מעט בעלי עסקים ששיווק עסקים ברשתות חברתיות נראה להם כמו סיפור מאוד מורכב. הם בעצם לא יודעים מאיפה להתחיל ולאיזה כיוון לפנות. יש גם לא מעט בעלי עסקים שלא מבינים שום דבר מלבד להעלות פוסט, תמונה או סרטון של עצמם, של עצמם עם החברים או המשפחה. אבל, וזה אבל גדול שיווק עסקים ברשתות חברתיות שונה לגמרי מניהול פרופיל אישי בתדירות כזו או אחרת. צריך בסיס, צריך להבין בזה. אם אתם שואלים את עצמכם מאיפה מתחילים, הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות הוא לקבל החלטה אחת מבין שתי האפשרויות הללו:

  1. להקים רשת שיווקית חברתית בעצמכם
  2. לפנות למומחה לשיווק ברשתות החברתיות

 

אם תחליטו לעשות את זה בעצמכם, תצטרכו להשקיע המון זמן בלימוד התחום הזה. לכל רשת חברתית, יש את המערכת האלגוריתמית המאפיינת אותה והמערכת הזו עובדת בצורה שונה בין רשת לרשת. כלומר הפייסבוק עובד בצורה מסוימת, האינסטגרם עובד בצורה דומה אבל קצת שונה, היוטיוב עובד אחרת והטיק טוק עובד שונה לגמרי, בקיצור הבנתם את העניין. בנוסף, קהלי היעד בכל רשת חברתית גם הם שונים ולא כל עסק שיתאים לו לפרסם ולשווק את עצמו בטיק טוק, יהיה רלוונטי גם בפייסבוק. לעומת זאת, אם תפנו למומחה המתמחה בשיווק רשתות חברתיות, מומחה שאתם באמת בדקתם עליו וקיבלתם עליו המלצות, תוכלו פשוט להוריד מעצמכם את כל ההתעסקות בזה ולפנות לעצמכם זמן לדברים אחרים הקשורים לניהול השוטף של העסק. אותו מומחה יהיה אחראי להעלות תמונות וסרטונים רלוונטים, יהיה אחראי להעלות לכם קמפיינים ממומנים בהתאם לתקציב שלכם, להזרים לכם עוד עוקבים לעמודים ולפרופילים הרלוונטים, להעלות לכם סטוריז לאינסטגרם ולהביא נתונים סטטיסטיים אחת לחודש לגבי מצב ההתקדמות של העסק בהיבט הזה

 

רקע כללי על שיווק ברשתות חברתיות

בין אם בחרתם ללמוד את התחום ולנסות לקדם את העסק שלכם לבד, לפתוח עמוד עסקי בפייסבוק לפי סרטון הדרכה מעולה שמצאתם ביוטיוב או מדריך עשה זאת בעצמך לשיווק עסקים ברשתות חברתיות“, ובין אם בחרתם להיעזר במומחים, חשוב שתדעו שכדי להתקדם צריך להגדיר מטרות. יש כל מיני מטרות שאפשר להגדיר בתהליך הזה. זה יכול להיות יצירת חשיפה גבוהה יותר, קבלת יותר עוקבים באינסטגרם או בפייסבוק, להגדיל את כמות העוקבים בערוץ היוטיוב שלכם, לגרום לכמה שיותר אנשים ללחוץ על לינק שיוביל אותם דרך הרשתות החברתיות בהן אתם פעילים לאתר שלכם, להעלות מכירות ועוד. אחרי שהגדרתם מטרה או שתיים (חשוב להישאר ממוקדים), סופר חשוב להגדיר את קהלי היעד שלכם. זה חשוב משום שככה בעצם בונים אחר כך קמפיינים פרסומיים ברשתות החברתיות השונות. הרי אתם רוצים לפנות למי שרלוונטי אליכם

 

מבינים את החוזקות ואת החולשות שלנו

עוד משהו שהוא סופר חשוב ויכול גם לעזור לנו לגבש אחר כך אסטרטגיית תוכן כתובה וויזואלית עבור התכנים שיופיעו בתוך הפרופילים החברתיים, הוא להכיר כמה שיותר טוב את העסק שלנו ואת אותם קהלי יעד. אנחנו צריכים להבין באופן הכי מדויק שיש את המוצר שלנו, מה היתרונות שלו אל מול המתחרים ומה החולשות שלו כדי שנוכל לעבוד על החולשות האלה ולהציג את החוזקות

 

בונים אסטרטגיית תוכן

ממש כמו שבונים אסטרגיית תוכן לקידום אורגני בתהליך של קידום אתר שכולל בין השאר מחקר של מילות המפתח, ככה אנחנו צריכים לבנות אסטרטגיית תוכן גם בשיווק ברשתות חברתיות. אנחנו צריכים להבין קדימה, לפחות למשך כמה שבועות איך אנחנו בעצם מתקדמים ואיך אנחנו עומדים במטרות שהגדרנו בשלב הקודם. חשוב להבין, שיווק ברשתות חברתיות הוא חלק בלתי נפרד מהמיתוג של העסק שלנו ,המוצר או השירות ולכן אנחנו צריכים להשקיע בתהליך לא מעט מחשבה. אם נצליח לענות על שאלות כמו למשל אילו פוסטים יעניינו את הגולשים שלנו?, אילו סרטונים או תמונות יגרמו לעוקבים שלנו להיות מונעים לפעולה?, מה מעורר רגש בהקשר למוצר שלנו?, מה יוביל את הגולשים שלנו בסופו של יום להיכנס לתוך האתר שלנו ולבצע רכישה? אז נוכל באמת להצליח בכל הנושא הענק הזה שנקרא שיווק ברשתות חברתיות.

שיווק ברשתות חברתיות כמה זה עולה?

לשאלה זו אין תשובה חד משמעית וזה מאוד משתנה באם אתם בוחרים לנהל את כל התהליך בעצמכם, או שאתם לוקחים מישהו שיעשה את זה עבורכם. בנוסף, המחיר לחודש לשיווק ברשתות חברתיות תלוי גם באם אתם בוחרים בקידום אורגני בלבד או משלבים קידום ממומן, שמן הסתם עולה יותר כסף. ככל שרמת התחרות בתחום שבו העסק שלכם עוסק גבוהה יותר, ככה המחיר לשיווק עולה וזה עוד משהו שכדאי לקחת אותו בחשבון. יחד עם זאת, מבחינה שיווקית מדובר בפלטפורמה סופר גמישה ואפשר לבחור בכל מיני רמות של תקציבים. כלומר ניתן לשווק עסק ברשתות חברתיות ב– 500 שח לחודש, ניתן לשווק עסק ברשתות חברתיות ב-1,000 שח בחודש ואפילו ב10,000 שח ויותר מזה. הכל תלוי בגודל העסק, במטרות של השיווקיות של העסק ובתקציב שיש לעסק להשקיע בפרסום ושיווק דיגיטלי

 

לסיכום, אם יש לכם עסק קיים ואתם עדיין לא נמצאים באחת או יותר מהרשתות החברתיות, זה הזמן לחשוב לכיוון הזה, כי לשם העולם שלנו הולך. תהליך זה יוביל את העסק שלכם למקום טוב יותר, יגדיל את רמת החשיפה, יגרום ליותר אנשים להכיר אתכם, ימתג אתכם בצורה מדויקת ומן הסתם בסופו של דבר, יעלה את ההכנסות ויעזור לכם לצמוח ולהתפתח גם בכיוונים חדשים שלא חשבתם עליהם קודם לכן

בניית אתרים לעורכי דין
בניית אתרים

בניית אתרים לעורכי דין

בעידן של היום, אם אתה לא נמצא באינטרנט אתה לא קיים. כל עורך דין צריך אתר שיגרום לו לבלוט מעל המתחרים שלו, ויעזור לו באיתור

חברת קידום אתרים בגוגל
בלוג

חברת קידום אתרים בגוגל

חברת קידום אתרים בגוגל ההיא חברה שתחום ההתמחות שלה הוא להוביל את האתר שלכם לראש מנוע החיפוש של גוגל. מדובר על מלאכה לא פשוטה בכלל

בניית אתרים לאמנים
בניית אתרים

בניית אתרים בדרום

כל עסק צריך אתר אשר יציג אותו כראוי, על מנת לגדול ולהתפתח ולזכות להכרה. עסק מצליח הוא עסק אשר יגיש את כלל שירותיו ללקוחותיו, וללקוחות

חברות קידום אתרים ברשתות חברתיות
בניית אתרים

בניית אתרים ואפליקציות

כל עסק צריך אתר אשר יציג אותו כראוי, וכן אפליקציה ייעודית, על מנת לגדול ולהתפתח ולזכות להכרה. עסק מצליח הוא עסק אשר מנגיש כלל שירותיו

חברת קידום אתרים בגוגל
בניית אתרים

בניית אתרים למסעדות

עסקים, בפרט עסקי מסעדות, צריכים אתר אשר יציג אותם כראוי, אשר ינגיש ויגיש את שירותיהם ללקוחות ולקוחות פוטנציאליים על מגש, תרתי משמע. האתר יתאר את

באילו פלטפורמות אפשר לבנות אתר אינטרנט לבד
בניית אתרים

קורס בניית אתרים באינטרנט

כל עסק צריך אתר אשר יציג אותו, ינגיש אותו ואת שירותיו, יתאר את פרטיו בצורה הטובה ביותר. מדובר בצורך הכרחי עבור כל עסק, ועל כן

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:

מבצע מיוחד לבאים דרך האתר

עיקרי הדברים: