השאירו פרטים וקבלו ייעוץ ראשוני חינם!!!

קמפיין ממומן בגוגל

קמפיין ממומן בגוגל הוא קמפיין שמטרתו לפרסם עסקים, מוצרים ושירותים בגוגל. קמפיין ממומן בגוגל, כפי שניתן להבין הוא קמפיין בו המפרסם משלם לגוגל על הפרסום. בצורה זו גוגל מציגה את המשלמים בתוצאות החיפוש הראשונות, בהתאם למחיר ששולם. קידום ממומן מופיע תחת התגית מודעה. על קמפיין ממומן בגוגל נרחיב במאמר הבא.

מהו קמפיין ממומן בגוגל?. קמפיין ממומן בגוגל, כפי שניתן להבין הוא קמפיין בו המפרסם משלם לגוגל על הפרסום. בצורה זו גוגל מציגה את המשלמים בתוצאות החיפוש הראשונות, בהתאם למחיר ששולם.

כפי שהבנו קמפיין ממומן בגוגל הוא שיטת פרסום בו בעל העסק משלם לגוגל עבור הפרסום של העסק. אך מה זה אומר?

גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול ביותר בעולם. שימוש בגוגל מאפשר לחפש מידע במגוון נושאים. למעשה, כל אדם שרוצה לחפש מידע על נושא כלשהו, יכול להזין אותו במנוע החיפוש גוגל וכך יקבל תוצאות בהתאם לחיפוש שלו. יש לקחת בחשבון כי בדרך כלל התשובות שמתקבלות בגוגל יכילו ויושפעו ממילות המפתח שהזנתם בחיפוש. כלומר, אם תחפשו גרר 24/7, תקבלו תוצאות חיפוש שמתאימות למילות החיפוש הללו. לעומת זאת אם תחפשו גרר בחיפה תקבלו תוצאות חיפוש אחרות, למרות שבשני המקרים החיפוש נוגע לשירותי גרר.

תוצאות החיפוש בגוגל מוצגות על פי סדר מסוים. סדר זה נקבע על ידי גוגל בהתאם לפרמטרים שונים ביניהם המחיר ששולם עבור המודעה ואיכות המודעה. יש לקחת בחשבון כי סדר התוצאות הוא אחד הדברים הקריטיים שכן רוב האנשים מסתפקים בדף התוצאות הראשון שמתקבל בפניהם ולא ממשיכים לדפים הבאים. כלומר, ככל שאתר מסוים מדורג גבוה יותר, כך הוא מקבל חשיפה גדולה יותר וכתוצאה מכך הפרסום של אותו אתר יהיה יעיל יותר. על ידי פרסום נכון בגוגל אתם למעשה גורמים לכך שהאתר שלכם יעלה לראשית תוצאות החיפוש של גוגל וכך תוכלו להגדיל את החשיפה ללקוחות פוטנציאליים.

קמפיין ממומן בגוגל עובד בשיטה של מכרז. על כל מפרסם לבחור אילו מילות מפתח יציגו את המודעות שלו ומה המחיר המקסימלי אותו הוא מוכן לשלם עבור כל הקלקה על מודעה.

כיצד ננהל קמפיין ממומן בגוגל?כפי שהבנו קמפיין ממומן בגוגל הוא שיטת פרסום בו בעל העסק משלם לגוגל עבור הפרסום של העסק. אך מה זה אומר?

פרסום בגוגל ניתן לביצוע בשתי שיטות- פרסום ממומן ופרסום אורגני. על מנת לבצע פרסום ממומן יש לנהל קמפיין ממומן בגוגל. ניהול קמפיין ממומן בגוגל מצריך התייחסות למספר אלמנטים, אשר בזכותם הקמפיין יהיה יעיל ויניב תוצאות טובות.

  1. הגדרת מטרה –אחד הדברים החשובים ביותר בניהול קמפיין ממומן בגוגל הוא הגדרת מטרה. מטרת הקמפיין היא למעשה המטרה של הפרסום וחשוב להגדיר אותה באופן מדויק, ממוקד, ספציפי וברור. הגדרת המטרה במדויק תשפיע על הצלחת הפרסום שלכם. כאשר מגדירים את המטרה באופן ספציפי ניתן לעקוב אחר הקמפיין ולהבין האם הוא יעיל, האם מניב את התוצאות הרצויות, האם הוא ממלא את המטרה שלשמה הוא קיים ועוד. כאשר אתם עוקבים אחר הקמפיין ובודקים האם הוא ממלא את המטרה אתם יכולים לנתח נתונים ולהסיק מסקנות בהתאם. בלי מטרה ברורה קשה להבין האם הקמפיין עובד ביעילות ואם צריך לשפר אותו.

קיימות מגוון מטרות אפשריות כמו הפניית הגולשים לחשבון העסקים, הנעת הגולשים לרכישה אונליין, הפנייה של הגולשים ליצירת קשר ועוד.

  1. הגדרת קהל היעד –קהל היעד הוא הלקוחות הפוטנציאליים שלכם ולכן יש להגדיר את קהל היעד בצורה נכונה וחכמה. לעומתקמפיין ממומן בגוגל עובד בשיטה של מכרז. על כל מפרסם לבחור אילו מילות מפתח יציגו את המודעות שלו ומה המחיר המקסימלי אותו הוא מוכן לשלם עבור כל הקלקה על מודעה. פלטפורמות פרסום אחרות בהן אין שליטה על האנשים שייחשפו לפרסום, באינטרנט ניתן להחליט מי קהל היעד שלו וכך להשפיע על האנשים שייחשפו לפרסום. לדוגמא, במודעה בעיתון אתם יכולים לפנות לנשים בלבד, אך אין לכם שליטה אם גם גברים יקראו את המודעה, שכן אין לכם אפשרות להחליט מי יקבל את העיתון ומי לא. לעומת זאת, כאשר מפרסמים באינטרנט, וכך גם בגוגל ניתן להחליט אצל מי תופיע המודעה מה שהופך אותה לאפקטיבית יותר.

חשוב מאוד להגדיר את קהל היעד בספציפיות ולא להסתפק בהגדרות כלליות. הגדרת מדויקת יותר תגרום לכך שהפרסום יגיע למי שהוא צריך. הגדירו את קהל היעד על ידי פרמטרים כמו גיל, מין, מצב כלכלי, השכלה, מצב משפחתי, מוצא, דת ואדיקות דתית, הרגלי צריכה, סגנון חיים, תחביבים, מקום מגורים ועוד.

  1. הגדרת תקציב –בסופו של דבר, יש לכם תקציב שמיועד לפרסום ולכן חשוב לעבוד איתו ולא לחרוג ממנו. יש שלושה פרמטרים שיש לקחת בחשבון כאשר רוצים להגדיר את התקציב לפרסום בצורה נכונה-
  • כמה זמן יימשך תהליך הפרסום באינטרנט?
  • באיזו תדירות תבצעו את הפרסום באינטרנט?
  • באילו ערוצי אינטרנט תבצעו את הפרסום?

הפרמטרים הללו יעזרו לכם להבין את התקציב הנדרש בצורה טובה יותר וכך תוכלו לערוך שינויים בהתאם.

  1. הגדרת מסר –פרסום טוב הוא פרסום שיש בו מסר. מסר עוזר לכם ליצור מוניטין חיובי לעסק. מוניטין הוא אחד הדברים החשובים לעסקים ולכן חשוב מאוד לתת על זה דגש.

לכן, נסו להבין מה המסר שאתם רוצים להעביר ללקוחות שלכם על ידי הפרסום. נסו לבחור במסר שתואם למוצר או לשירות שלכם. כמו כן חשוב מאוד לבחור במסר שאתם עומדים מאחוריו ושיכול לבוא לידי ביטוי בפרסום בצורה ייחודית.

קמפיין ממומן בגוגל על ידי חברת קידום או מקדם פרילנסר?אחד הדברים החשובים ביותר בניהול קמפיין ממומן בגוגל הוא הגדרת מטרה. מטרת הקמפיין היא למעשה המטרה של הפרסום וחשוב להגדיר אותה באופן מדויק, ממוקד, ספציפי וברור.

על מנת לנהל קמפיין ממומן בגוגל בצורה נכונה שתניב תוצאות אפקטיביות יש להיעזר באנשי מקצוע. לפניכם יש שתי אפשרויות לאנשי מקצוע- חברות קידום או מקדמים פרילנסרים. קשה להחליט מי מהשניים עדיף, כיוון שלכל אחד יש יתרונות וחסרונות. חשוב להבין כי בסופו של דבר שני הגורמים פועלים עבור אותה מטרה בשיטות דומות.

היתרונות של חברת קידום

  • מקצועיות- חברות קידום בדרך כלל יהיו מקצועיות יותר באופן משמעותי ממקדמים פרילנסרים. חברות הקידום בדרך כלל מעסיקות מספר אנשי צוות אשר לכל אחד יש ידע בתחום אחר ויכול לתרום לשיווק בתחומו.
  • ניסיון- ברוב המקרים לחברות הקידום יהיה ניסיון רב יותר מאשר למקדמים פרילנסרים. ניסיון רב יותר יכול להוביל לשיווק יעיל יותר שיניב תוצאות משמעותיות לעסק שלכם.
  • ידע רב- שיווק זה לא דבר פשוט כלל. על מנת ששיווק יהיה יעיל ויניב תוצאות טובות חשוב מאוד לבחור במקדמים בעלי ידע רב. חברות הקידום, מעסיקות אנשי צוות שונים עם התמחויות בתחומים שונים. השילוב של מספר אנשים שכל אחד מומחה בתחום שלו מאפשר שימוש בידע רב שתורם לשיווק יעיל וטוב.

היתרונות של מקדם פרילנסראך יש לקחת בחשבון שעל מנת להגיע לקהל יעד רחב ושהפרסום יהיה אפקטיבי יש לעשות זאת נכון. לשם כך יש לנהל קמפיין ממומן בגוגל.

  • נוחות וזמינות- חברות קידום, לעומת מקדמים פרילנסרים יהיו זמינות פחות באופן משמעותי. במידה ותבחרו בחברת קידום תצטרכו לקחת בחשבון שבכל מקרה של שאלה, התייעצות או רצון לשינוי כלשהו, לא תמיד תהיה לכך זמינות מיידית. לעומת זאת, מקדם פרילנסר בדרך כלל יהיה זמין יותר באופן משמעותי מאשר חברות קידום. אנשים רבים מוצאים בכך יתרון משמעותי.
  • יחס אישי- לעומת חברת קידום שעובדת עם מגוון רחב של לקוחות ואנשי צוות, מקדם פרילנסר בדרך כלל עובד מול לקוחות מעטים. כך בעבודה מול מקדם פרילנסר תוכלו להנות מיחס אישי יותר מאשר מול חברת קידום.

למה לבצע קמפיין פרסום בגוגל?

גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול בעולם. השימוש בגוגל נעשה במגוון רחב של מדינות ברחבי העולם. על ידי כך, פרסום בגוגל מאפשר למפרסמים להגיע למגוון אנשים. כך ניתן להגיע ללקוחות פוטנציאליים שנמצאים ברחבי העולם ולא רק בארץ. אך יש לקחת בחשבון שעל מנת להגיע לקהל יעד רחב ושהפרסום יהיה אפקטיבי יש לעשות זאת נכון. לשם כך יש לנהל קמפיין ממומן בגוגל.

מלבד העובדה שגוגל הוא מנוע הפרסום הגדול בעולם יש לפרסום בגוגל יתרונות נוספים-ניהול קמפיין ממומן בגוגל הוא בעל יתרונות רבים, אך כמה הוא עולה? למעשה קשה לענות על השאלה הזו באופן חד משמעי מאחר והמחיר לקמפיין ממומן בגוגל תלוי בגורמים שונים.

  • תקציב- פרסום קמפיין בגוגל ניתן לביצוע בתקציבים נמוכים. בעבר על מנת לפרסם עסק ולהגיע לתוצאות טובות היה צורך בתקציבים גבוהים במיוחד, שכן פלטפורמות הפרסום העיקריות היו שלטי חוצות, פרסומות בטלוויזיה או מודעות בעיתון. מי שלא היה יכול להרשות לעצמו את הפרסום היה נאלץ להסתפק בפרסום מפה לאוזן. אך כיום, בזכות האינטרנט ובזכות הפלטפורמות השונות, ביניהן גוגל, ניתן לפרסם עסקים ולהגיע לתוצאות מצוינות גם עם תקציבים נמוכים יחסית.
  • קשר ישיר ללקוח- פרסום עסקים נועד לפרסם את העסק ולגרום לאנשים לשמוע עליו ולרצות להגיע אליו. כאשר מפרסמים באינטרנט בכלל ובגוגל בפרט, יכולים להגיע ללקוח באופן ישיר. על ידי הוספת קישור לפרסום הלקוח יכול להגיע לרכישה אונליין מאתר העסק או ללמוד עליו יותר. כמו כן על ידי כך הלקוח יכול להשאיר ביקורות טובות או פחות במידה שהתאכזב מהשירות או המוצר שרכש מכם. כך בעלי העסק שומרים על קשר עם הלקוח ולומדים כיצד להשתפר על מנת לספק את הצרכים שלו.
  • נגישות- לעומת ערוצי פרסום אחרים, גוגל נגיש לכולם, בכל זמן ובכל מקום. לאתר העסק ניתן להוסיף צ'אט פתוח המאפשר ללקוחות ליצור קשר מהיר ונוח מה שמחזק את הקשר בינם לבין העסק. כך היחס ללקוחות הופך לאישי יותר, מה שעוזר להגדילהמחיר לקמפיין ממומן בגוגל מתחלק לשני גורמים מרכזיים להם יש לשלם- הגורם הראשון הוא כמובן גוגל והגורם השני הוא אנשי המקצוע שמבצעים את הפרסום את מעגל הלקוחות.
  • קהל יעד – ציינו קודם שקהל יעד הוא אחד הדברים החשובים ביותר בפרסום. כאשר מפרסמים בעיתון, בטלוויזיה או בשלטי חוצות אין השפעה על מי שיראה את הפרסום. לעומת זאת, כאשר מפרסמים עסק, מוצר או שירות באינטרנט וכך גם בגוגל, יכולים להחליט מי קהל היעד של הפרסום. על ידי כך הגדרת קהל היעד נעשית באופן ספציפי ומדויק והפרסום הופך לאפקטיבי ביותר.
  • מעקב אחר נתונים- אחד היתרונות של פרסום באינטרנט הוא האופציה לעקוב אחרי נתונים. כאשר עוקבים אחר נתוני הפרסום יכולים לנתח אותם ולהסיק מסקנות שיעזרו לכם לייעל את הקמפיין. בין הנתונים הללו יהיו אפשרויות לראות כמה אנשים נכנסו לאתר שלכם, מתי הפרסום יעיל יותר (שעות/ עונות), כמה אנשים לחצו על המודעה שלכם, האם המודעה אפקטיבית יותר לגברים או לנשים ועוד.

מה טווח המחירים לקמפיין ממומן בגוגל?

כפי שהבנו, ניהול קמפיין ממומן בגוגל הוא בעל יתרונות רבים, אך כמה הוא עולה? למעשה קשה לענות על השאלה הזו באופן חד משמעי מאחר והמחיר לקמפיין ממומן בגוגל תלוי בגורמים שונים. קודם כל המפרסם יכול להחליט על תקציב מסוים שאינו חורג ממנו. בצורה כזו הפרסום יהיה מוגבל לתקציב, אך אין זה אומר שאינו יהיה יעיל.

המחיר לקמפיין ממומן בגוגל מתחלק לשני גורמים מרכזיים להם יש לשלם- הגורם הראשון הוא כמובן גוגל והגורם השני הוא אנשי המקצוע שמבצעים את הפרסום (חברת קידום/ מקדם פרילנסר).

אז כיצד התשלום עובד?

  • תשלום לגוגל- עם גוגל עליכם לשלם לפי הקלקה. כלומר, כל עוד לא הקליקו על המודעה, לא תאלצו לשלם. כמובן שההחלטה על המחיר הסופי היא שלכם.
  • אנשי המקצוע- עם אנשי המקצוע קיימות שתי שיטות. השיטה הראשונה היא ריטיינר קבוע של מינימום 1,500 שקלים על הקמפיין. השיטה השנייה מתבססת על אחוזים מהתקציב שלכם, שנעים בדרך כלל בין עשרה לעשרים אחוזים כאשר המינימום יהיה גם בטווח 1,500 שקלים.

בממוצע, טווח המחירים עבור קמפיין ממומן בגוגל ינוע סביב 3,000 שקלים ויותר.

אסטרטגיות שיווק
פרסום לעסקים

פרסום דיגיטלי לעסקים –כל מה שרציתם לדעת על פרסום דיגיטלי לעסקים שלכם, וטיפים רלוונטיים עבורכם בעלי העסקים

עולם הפרסום והשיווק משחר ההיסטוריה, ועד לכניסת השיווק הדיגיטלי והאינטרנטי לחיינו משחר ההיסטוריה של עולם המסחר, בעלי עסקים הבינו את החשיבות של פרסום ושיווק עסקים

פרסום עסקים 
פרסום לעסקים

קידום אונליין לעסקים – על הנפח של קידום אונליין בעולם שיווק ופרסום העסקים בימינו  וכיצד קידום אונליין תפס מקום כה גדול בעולם זה

עולם הקידום של עסקים וחברות, כלומר עולם השיווק והפרסום הינו עולם אשר היה קיים מאז ומתמיד. העקרון תמיד היה פשוט מאוד וזהה – בעלי עסקים,

משרד פרסום חרדי
בלוג

משרד פרסום חרדי

תעשיית הפרסום היא תעשייה שרק הולכת וגדלה משנה לשנה, כאשר משרדי הפרסום עובדים ללא הרף כדי לחשוב על מהלכים שיווקיים חדשניים ואיכותיים שיצליחו למשוך אליהם