קידום ממומן בגוגל מחירים

מה בעמוד זה?

להרבה אנשים יש תפיסה מוטעית לגבי המהות של שיווק דיגיטלי. הם חושבים שהשיווק עוסק רק בקידום המותג בפלטפורמות מדיה חברתית. עם זאת, ההגדרה של שיווק דיגיטלי היא הרבה יותר רחבה מזה וכוללת היבטים רבים ושונים כמו SEO, PPC, תוכן שיווקי ועוד. הנה המדריך המלא, קידום ממומן בגוגל מחירים.

מנוע החיפוש של גוגל הוא אחד מהפלטפורמות האפקטיביות ביותר לשיווק ופרסום של תכנים ומודעות שיווקיות, עם מיליארדי גולשים מכל רחבי העולם שעושים שימוש קבוע במנוע החיפוש הזה – אין ספק כי מדובר על אחת מהזירות השיווקיות האידיאליות כמעט לכל סוג של עסקים. גוגל פיתחה עבור בעלי עסקים ומשווקים מערכת פרסום ייעודית דרכה הם יכולים להעלות מסרים שיווקיים, שזוהי מערכת פרסום נגישה ונוחה לשימוש המאפשרת להגיע לקהל יעד רלוונטי בצורה יעילה.

עסקים שבוחרים לפרסם את עצמם דרך מערכת הפרסום של גוגל מבצעים למעשה תהליך של קידום ממומן בגוגל, שזהו מהלך שיווקי הכרחי עבור כל עסק ומשווק שרוצה לקבל חשיפה רחבה יותר, להציע מוצרים/שירותים לקהל לקוחות חדש ובאופן כללי לשווק את עצמו בצורה טובה יותר.

המשמעות של שיווק דיגיטלי השתנתה עם הזמן, מכיוון שהאינטרנט התפתח ככל שעברו השנים וככה גם שיטות ואסטרטגיות המיתוג, שיווק וקידום ממומן. בראשית דרכו, התחום התחיל בעיצוב אתרים ופיתוח אתרים, אך כעת מקיף את כל ההיבטים של האסטרטגיה העסקית של החברה הכוללת שיווק בדוא"ל, עיצוב אתרים, קידום ממומן בגוגל, יצירת תוכן ועוד. מה חשוב לדעת על קידום ממומן בגוגל מחירים, שיטות ואסטרטגיות שונות? המשיכו לקרוא.

מה זה קידום ממומן בגוגל?

קידום ממומן בגוגל מתייחס לתהליך הקידום שמפרסם מבצע לנכס דיגיטלי שיש ברשותו, שזה יהיה בדרך כלל אתר אינטרנט או דף נחיתה המכיל מסרים שיווקיים. במונחים מקצועיים הקידום הממומן מוכר גם בשם Pay Per Click, או בקיצור PPC, כיוון שעלות הפרסום בשיטה זו נעשית על ידי תשלום לכל לחיצה שגולש מבצע על מודעה שיווקית שמפורסמת במנוע החיפוש.

בפועל הקידום הממומן שבעלי עסקים מבצעים מופיע בראש תוצאות החיפוש שמנוע החיפוש של גוגל מציג, בהתאם לחיפוש ביטויים/מילות מפתח שכל גולש עושה ותואם למטרה של המודעה השיווקית שהועלתה. כדי לבצע הפרדה בין תוצאות חיפוש ממומנות לכאלו טבעיות (אורגניות), גוגל משייכת לאותן תוצאות ממומנות את המילים מודעה/AD כדי לשקף את מהות וסגנון תוצאות החיפוש עבור הגולשים.

המשמעות של שיווק דיגיטלי וקידום ממומן

עם זאת, ההגדרה של שיווק דיגיטלי היא הרבה יותר רחבה מזה וכוללת היבטים רבים ושונים כמו SEO, PPC, תוכן שיווקי ועוד. הנה המדריך המלא, קידום ממומן בגוגל מחירים.

המשמעות של שיווק דיגיטלי משתנה עם הופעת הטכנולוגיות החדשות. שיווק דיגיטלי מקיף את כל השיטות השונות המשמשות לקידום מוצרים ושירותים באינטרנט, כגון מדיה חברתית, שיווק בדוא"ל, SEO, פרסום ב-PPC ועוד. רגע לפני שמבררים פרטים לגבי קידום ממומן בגוגל מחירים – בואו נבין את המשמעות של קידום ממומן באינטרנט.

קידום ממומן בגוגל הוא סוג של פרסום מקוון המשמש את העסקים על מנת לקדם את המוצרים והשירותים שלהם. זהו סוג של שיווק בתשלום שמתאפשר באמצעות שימוש ב-AdWords, המאפשר למפרסמים להציג מודעות בחיפוש Google ובשירותים קשורים אחרים. עוד מידע על קידום ממומן בגוגל מחירים בשורות הבאות.

כיצד פועל קידום ממומן בגוגל?

קידום ממומן בגוגל פועל על ידי הצבת מודעות באתרים ואפליקציות של צד שלישי, כמו גם בסרטוני YouTube ובצורות אחרות של מדיה דיגיטלית. ניתן לעשות זאת באמצעות מודעות טקסט של AdWords או באמצעות מודעות לתצוגה הכוללות תמונות או תוכן וידאו. כמו כן, קידום ממומן בגוגל הוא דרך להפיק את המרב מהפרסום שלכם בגוגל אדוורדס. זה עוזר לכם להגיע לקהלים חדשים ולהגדיל את הנראות של העסק, ועדיין להוציא פחות על מסע הפרסום שלכם מאשר קמפיינים ארוכי טווח (כמו SEO אורגני).

הקידום הממומן בגוגל מתחלק לסוגי ושיטות פרסום שונות, מה שעוזר למפרסם ליצור ולפרסם את התוכן שלו. זה נותן את ההזדמנות לגרום לתוכן להיראות על ידי מיליוני אנשים, אם כי השוק הישראלי מכוונן למספרים קטנים יותר בד"כ. אם עושים זאת נכון, ניתן להגביר את החשיפה למותג בצורה משמעותית, לאתר לידים חמים ועוד. מה עוד צריך לדעת לגבי קידום ממומן בגוגל מחירים ושיטות קידום? המשיכו קריאה.

כמה עולה קידום ממומן בגוגל?

ניתן להגביר את החשיפה למותג בצורה משמעותית, לאתר לידים חמים ועוד. מה עוד צריך לדעת לגבי קידום ממומן בגוגל מחירים ושיטות קידום? המשיכו קריאה.

קידום ממומן בגוגל הוא אסטרטגיה שיווקית המאפשרת לחברות לקדם את המוצרים והשירותים שלהן בחיפוש גוגל. מחירי הקידום נעים ברמות שונות, כאשר הקמפיין הזול ביותר יכול לעלות כמה שקלים ועד אלפי שקלים ל-X מודעות. במובן זה, עלות קידום ממומן בגוגל תלויה ברמת ובסוג הקמפיין, במספר החשיפות שהמודעה מקבלת ועוד.

המחיר של קידום ממומן בגוגל יכול להשתנות בהתאם לכמות התנועה שהחברה רוצה לייצר וכמה קליקים היא רוצה לקבל במהלך הקמפיין שלה. קמפיינים ממומנים בגוגל עשויים להיות יקרים יותר מצורות פרסום אחרות, מכיוון שיש להם שיעור המרה גבוה יותר. בפועל, זה מה שאומר שהם מייצרים יותר לידים ומכירות עבור החברה ופחות בזבוז מאשר צורות אחרות של שיווק. מידע נוסף על קידום ממומן בגוגל מחירים כאן:

עלות קידום ממומן בגוגל – מה חשוב לדעת?

בואו נדבר על קידום ממומן בגוגל מחירים. בשורה התחתונה, עלות הקידום הממומן בגוגל תלויה בסוג הקמפיין ובכמות התנועה שאתם צריכים. לדוגמה, עסק קטן יכול לצפות לשלם כ-250 דולר (כ-800 – 1,000 ₪ לעיתים) עבור פוסט בבלוג עם 1,000 קליקים. עם זאת, אם אתם מחפשים מסע פרסום ממוקד יותר עם יותר ממיליון הופעות וקליקים ונראות מוגברת בתוצאות החיפוש, תצטרכו לשלם בד"כ אלפי שקלים עבור מסע פרסום זה. לפני תכנון התקציב שלכם עבור כל קמפיין קידום ממומן בגוגל, חשוב להבין מה המטרות שלכם ואיזה סוג של תנועה אתם צריכים.

בכמה מילים פשוטות, עלות הקידום הממומן בגוגל מבוססת על מספר הפעמים שבהן המודעה מופיעה וכמה זמן היא מוצגת. מודעות ממומנות בגוגל מחויבות לפי הופעות וקליקים. העלות לקליק (CPC) מחושבת על ידי הכפלת העלות לקליק במספר הקליקים על המודעה שלכם. העלות להופעה (CPM) מחושבת על ידי הכפלת העלות לאלף חשיפות במספר החשיפות שהמודעה שלכם מקבלת בפועל.

מה שיטות הקידום הממומן הכי מומלצות בגוגל?

כאשר מדברים על קידום ממומן בגוגל מחירים ושיטות, יש לכם את האפשרות של מודעות לתצוגה, כאשר אלו הן מודעות המופיעות באתרים או באפליקציות אחרות.

לגוגל יש מגוון רחב של שיטות קידום ממומן הזמינות למפרסמים. למשל, יש לכם את האופציה של תוצאות חיפוש ממומן, כאשר גוגל תציג מודעות בחלק העליון של תוצאות החיפוש ובעמודה הימנית של דפי החיפוש. מודעות אלו מוצגות על סמך מילות מפתח התואמות את המיקוד של מסע הפרסום שלכם. עם זאת, יש שיטה של רישומים ממומנים. זו מתבצעת כאשר גוגל תציג מודעות ב-Google שופינג, ב-Google Maps ובמיקומים אחרים כאשר אתם ממקדים אותן עם מסע הפרסום שלכם. על שיטות כמו "חיפוש בתשלום" יצא לכם לשמוע? שיטה זו מתבצעת כאשר חברות משלמות עבור מודעות במנוע החיפוש והן מוצגות לצד רישומים אורגניים.

כמו כן, כאשר מדברים על קידום ממומן בגוגל מחירים ושיטות, יש לכם את האפשרות של מודעות לתצוגה, כאשר אלו הן מודעות המופיעות באתרים או באפליקציות אחרות. הן אינן מוצגות במנוע החיפוש של גוגל בצורה ממומנת. זאת ועוד, עבור בעלי עסקים, ישנה האופציה של רישום עסקים מקומי. שיטה זו נדרשת כאשר עסקים משלמים כדי שהרישום שלהם בספריית העסקים המקומית יופיע לצד רישומים אורגניים. ולא פחות חשוב בעידן שבו כולם עושים שופינג מהבית, יש לכם את האפשרות של  קמפיינים של קניות. אלו פרסומות המופיעות לצד תוצאות קניות, ניתן להציג אותן בפורמטים שונים כולל קישורי טקסט, מודעות באנר וסרטונים.

מה עדיף, קידום ממומן בגוגל או קידום אורגני?

כאשר מדברים על קידום ממומן בגוגל מחירים ושיטות, יש לכם את האפשרות של מודעות לתצוגה, כאשר אלו הן מודעות המופיעות באתרים או באפליקציות אחרות.

לאחר שדיברנו על קידום ממומן בגוגל מחירים ושיטות קידום שונות, בואו נדבר על ההבדלים בין השיטות האלו. לא פעם, קידום ממומן בגוגל יעיל יותר מקידום אורגני. זה לוקח פחות זמן, מספק תוצאות טובות יותר ומהווה שיטת פעולה ממוקדת יותר. קמפיינים אורגניים אינם ממוקדים באותה מידה, לוקחים הרבה זמן ומספקים תוצאות רק לאורך טווח בד"כ. זה מקשה הרבה יותר להשיג את התוצאות הרצויות מקמפיינים אורגניים, אבל זה לא אומר שקידום אורגני הוא חסר תועלת, ממש לא.

כל סוג של תחום, שירות או מוצר מצריכים שיטת קידום אחרת. אם מדובר על תחומים תחרותיים מאוד, בד"כ יהיה צורך אפילו בשילוב של שניהם – קידום ממומן בגוגל וקידום אורגני SEO. בתוך כך, יש לציין, כי קל יותר להגדיר קידום ממומן בגוגל. זאת, מכיוון שהקידום הממומן ממוקד מאוד לפי תכנון מילות מפתח ומבטיח חשיפה בדף הראשון של גוגל באותן מילות מפתח וביטויי חיפוש. בתוך כך, קידום ממומן בגוגל הוא דרך מצוינת להגביר את הנראות של האתר שלכם, אבל זו לא האפשרות היחידה.

מה ההבדל בין קידום אורגני לקידום ממומן בגוגל?

עסקים שבחרו במנוע החיפוש של גוגל לביצוע תהליכים שיווקיים ופרסומים בעזרתו, וודאי נחשפו לאפשרויות הקידום שמנוע החיפוש מציע – קידום אורגני או קידום ממומן. הקידום האורגני מתייחס לתהליך קידום של נכס דיגיטלי בצורה טבעית ולא תקציב פרסום קבוע, כשהמטרה בתהליך היא לשפר את הנראות והאיכות של הנכס הדיגיטלי עבור קהל הגולשים שמגיעים אליו, וכך הוא יופיע כמה שיותר בראש תוצאות החיפוש האורגניות.

הקידום הממומן לעומת זאת מתבצע רק על פי תשלום פרסום קבוע שנעשה על ידי בעל הנכס הדיגיטלי, כך שכל עוד הוא לא העלה מודעה או קמפיין שיווקי דרך מערכת הפרסום של גוגל, הוא לא יופיע בתוצאות החיפוש הממומנות וכמובן לא ישלם על כך.

מה זה קידום ממומן באמצעות PPC?

קידום ממומן ב-PPC הוא צורת פרסום המשתמשת בשיווק במנועי חיפוש בתשלום כדי לייצר תנועה לאתר. קידום ממומן ב-PPC הוא כאשר מפרסמים משלמים עבור עלות קידום הפרסום שלהם במנועי חיפוש כמו גוגל ובינג. המפרסם משלם את עלות העברת התנועה לאתר שלו, ובתמורה הוא יכול לקבל כמות מסוימת של מבקרים מהתוצאות האורגניות של מנוע החיפוש.

לקידום ממומן PPC יש יתרונות רבים והוא הופך פופולרי יותר עם עליית השיווק הדיגיטלי. זוהי דרך מצוינת להגיע לאנשים שאינם נמצאים באתר שלכם, ובמקביל להגיע למי שמחפש באופן פעיל את החברה או המוצר שלכם. חשוב לציין שקידום ממומן ב-PPC עלול להיות יקר ומסוכן, ולכן חשוב להחליט אם זה שווה את ההשקעה

כיצד מתחילים לעשות קידום ממומן בגוגל?

תהליך הקידום הממומן בגוגל מחייב את המפרסם להחזיק בנכס דיגיטלי פעיל, כמו אתר אינטרנט או דף נחיתה. ללא נכס כזה לגולשים שמגיעים ולוחצים על המודעה הממומנת לא יהיה איך לקבל מידע רלוונטי בנוגע למסר השיווקי שהמפרסם רוצה להציג, ולכן אין הכרח להקים ולבנות מאפס אתר אינטרנט למטרות שיווקיות – ניתן להסתפק בבנייה והחזקה של עמוד נחיתה, המשמש למעשה כמו דף אינטרנט פעיל שמאפשר לקדם ולפרסם אותו במערכת הפרסום של גוגל.

בנוסף לנכס דיגיטלי כמו אתר אינטרנט או דף נחיתה, הקידום הממומן מחייב גם הרשמה ופתיחה של חשבון מפרסם בגוגל. תהליך זה נעשה דרך מערכת הפרסום של גוגל, בעבר היא הייתה מוכרת בשם גוגל אדוורדס (Google AdWords) וכיום היא נקראת גוגל אדס (Google Ads). לשם כך יש לפתוח חשבון משתמש בחינם במערכת הזו, למלא פרטים אישיים וכן פרטים על הנכס הדיגיטלי הרלוונטי וכמובן את פרטי כרטיס האשראי שממנו גוגל תגבה את עלויות הפרסום של המודעות השיווקיות שיעלו במנוע החיפוש.

יחד עם נכס דיגיטלי והרשמה לחשבון גוגל אדס, מפרסמים צריכים להחזיק ברשותם גם תקציבי פרסום שיהיו מיועדים למטרות השיווקיות של העסק שלהם. החשיבות בקביעת תקציב לפרסום ממומן בגוגל לא רלוונטית עבור תהליך הפרסום עצמו בגוגל, אלא בעיקר עבור המפרסם שיידע כיצד לנתב בצורה נכונה ויעילה את הכספים שהוא ירצה להשקיע בפרסום הממומן.

טיפים לקידום ממומן בגוגל

בניית עמודי נחיתה

אם מדברים על טיפים לקידום ממומן בגוגל, קודם כל צריך לוודא שיש לכם אתר אינטרנט ידידותי לנייד, לבצע גם אופטימיזציה למונחי חיפוש, ליצור מודעות לקהלים ספציפיים ולמקד קהלים ספציפיים באמצעות מודעות. כמו כן, חשוב להיות מודעים לסוגי המבצעים השונים שגוגל מציעה לעסקים. לגוגל יש הרבה אפשרויות שיווק שונות שהם מציעים, בדקו את הדילים השונים לפני תחילת קמפיין.

אחד הטיפים החשובים ביותר לקידום ממומן בגוגל הוא אסטרטגיית שיווק תוכן חזקה. שיווק באמצעות תוכן הוא דרך יעילה להשיג יותר חשיפה ולהגדיל את סיכויי הדירוג שלכם בחיפושים בגוגל. כאשר יש לכם אסטרטגיית שיווק תוכן יעילה, אתם מסוגלים ליצור סיפור משכנע שיעזור לכם למשוך את הקהל הנכון. טיפים עבור קידום ממומן בגוגל מחירים כאן:

אלו הטיפים החשובים ביותר לקידום ממומן בגוגל

  1. בצעו אופטימיזציה של תג הכותרת ומטא התיאור שלכם באתר.כמה עולה לפרסם עסק באינטרנט
  2. הוסיפו קישורים פרטניים ככל הניתן המצדיקים את המסר השיווקי שלכם.
  3. כללו קריאה לפעולה בתוכן שלכם.
  4. אל תשכחו לחזק את הפרסום הממומן בעזרת המדיה החברתית.
  5. – השתמשו במילות מפתח בכותרת, בכתובת האתר ובתוכן שלכם.
  6. בצעו מחקר מילות מפתח בעזרת הכלים של גוגל (KEYWORD PLANNER).
  7. תכללו תמונות וסרטונים רלוונטיים בקמפיין שלכם.
  8. השתמשו במילות מפתח ממוקדות במטא תגים שלכם.
  9. בצעו אופטימיזציה עבור מכשירים ניידים ועבור בעלי מוגבלויות (כמו מוגבלות ראייה).
  10. צרו בלוג עם תוכן שמתמקד במוצר או בשירות שלכם.
  11. אם יש צורך בכך, השתמשו בסרטונים כדי להראות כיצד להשתמש במוצר או בשירות שלכם כראוי.
  12. השתדלו למקד את הקמפיין לקהל המתאים לתוכן שלכם.\
  13. הבינו כיצד פלטפורמת גוגל עובדת וכיצד להשתמש בה לטובתכם, על מנת להגיע לקהל הנכון ולקבל ממנו יותר תנועה, לידים והמרות.

איזה תהליך קידום עדיף יותר?

למרות ההבדלים המהותיים בין שני מהלכי קידום אלו, ההמלצה היא לשלב בין קידום אורגני לקידום ממומן בגוגל כדי להגיע לתוצאות פרסום וחשיפה כמה שיותר טובות. יש לזכור כי המטרה של קידום אורגני היא לשפר את איכות האתר/דף נחיתה, כדי שגוגל יציג אותו כמה שיותר בראש תוצאות החיפוש בהתאם לביטויים שגולשים מקלידים בשורת החיפוש, וכך החשיפה שלו תהיה טבעית ורחבה יותר עבור קהל הגולשים.

המטרה של הקידום היא למעשה נטו שיווקית, כדי להעצים את החשיפה של הגולשים לעסק/מותג ולבסס את הנכס הדיגיטלי ככזה שקיים ורלוונטי עבור קהל הגולשים המתאים. לכן קידום אורגני יהיה מצוין ליישום כדי להשיג חשיפה וקידום הנכס הדיגיטלי לטווח ארוך, ואילו התהליך השיווקי של קידום ממומן יסייע למפרסם לתת בוסט לנכס הדיגיטלי שלו בהתאם לצורך.

לאתר את חברת קידום האתרים הנכונה

שיווק דיגיטלי לעסקים לא רק מעניק חשיפה גדולה ורחבה יותר ברחבי הרשת, אלא מאפשר להפיק את המירב מפרסום ושיווק בפלטפורמות דיגיטליות

בכמה מילים פשוטות למדי, קידום אתרים הוא תהליך אופטימיזציה של אתר אינטרנט או פלטפורמה מקוונת עבור הנראות שלו בדפי תוצאות של מנועי החיפוש. חברות קידום אתרים עוזרות לגרום לאתר שלכם להתברג גבוה יותר במנועי החיפוש. חברות אלו יכולות להגדיל את הנראות שלכם בדיגיטל, מה שיעזור לכם למשוך יותר לקוחות ולהגדיל את המכירות.

ישנן דרכים רבות בהן חברות קידום אתרים יכולות לעזור לכם בשירות שלהן. למשל, הן יכולות לבדוק שגיאות באתר שלכם ולהפוך אותו לידידותי יותר למשתמש. כמו כן, הן יכולות גם ליצור אסטרטגיות שיווק תוכן שימשכו מבקרים חדשים ויובילו אותם לאתר שלכם. כאשר מחפשים חברת קידום אתרים, ודאו שיש לה הבנה טובה של התעשייה. ולפני שהחברה תדבר אתכם על קידום ממומן בגוגל מחירים עבור קמפיינים, היא צריכה גם להיות מסוגלת לתת לכם רשימה של הפניות והמלצות מלקוחות קודמים.

פרסום ושיווק דיגיטלי, בגוגל ובפייסבוק, בצורה אורגנית ובצורה ממומנת, הן הנישה החשובה ביותר שתשקיעו בה כבעלי עסקים. זאת מאחר שהיא הנישה המשמעותית ביותר לפיתוח העסק שלכם, ולהשאת תוצאות בכלל המישורים. אלו אשר יביאו בסופו של יום להשאת רווחים גבוהים ביותר, ולהגעה לכדי הכרה גבוהה במיוחד, הן מקהל היעד שלכם והן מהציבור בכלל. כפי שכולנו יודעים, שיווק הוא חלק משמעותי ביותר בכל הדרך שאנו סוללים אל המטרה והיא הצלחתנו. חשוב להבין, הקמת עסק חדש, כל עסק, גדול, קטן בוטיק וכדומה, היא איננה עניין פשוט, והיא טומנת בחובה המון פעולות חשובות ועבודה מאתגרת. והריח, אין זה משנה כמה השירות שלנו יהיה מושלם או כמה המוצר שלנו יהיה מדהים, כל עוד נישת השיווק שלנו לא תיעשה בצורה נכונה- לא נוכל להתפתח באופן משמעותי כמו שתמיד חלמנו. ועכשיו לבטח מגיעה שאלתכם: "כמה עולה פרסום בגוגל?" ובכן התשובה היא פשוטה למדי, ואף תשמח אתכם במיוחד: ממש לא מה שחשבתם, כל זאת במאמר הבא.

כמה עולה פרסום בגוגל? פרסום בגוגל ובפייסבוק- ממש לא מה שחשבתם

כיום, תחום הפרסום בגוגל וברשתות החברתיות והשיווק הדיגיטלי הולך ומתרחב עוד ועוד. כחלק מהתרחבותכמה עולה פרסום בגוגל? פרסום בגוגל ובפייסבוק- ממש לא מה שציפיתם משמעותית של הנישה הזו, וכן בייחוד כלפי ההבנה המהותית כמה התחום הזה הוא מהותי עבור בעלי עסקים, ישנה הכלה משמעותית בכל הקשור לעלויות. שלא כמו בעבר, חברות פרסום למיניהן היו לוקחות הון משמעותי בעבור פרסום ושיווק. כיום, בעידן הדיגיטל, התמונה נראית שונה לחלוטין. ישנה כיום אפשרות להתאמת שירות פרסום עסקים קטנים לכל כיס ולכל תקציב. ישנם מסלולים שונים בשיווק ופרסום, ואתם מוזמנים לבחור לכם את המסלול הנכון לכם ביותר, בהתאמה למהות העסק, אופיו וכמובן- תקציבו.

ההבנה שעלויות היא חלק בלתי נפרד מהבחירה שלכם משרתת גם אותנו, שכן אנו מאמינים שעלינו להתאים את עצמנו לכל בעל עסק, מבחינת נגישות ומבחינת דרך והצלחה. עם זאת חשוב לנו לציין כי מה שנראה לכם כיום כ"הוצאה" יראה לכם בעוד תקופה קצרה למדי כהשקעה, כיוון שזו האחרונה תכפיל את עצמה ואף תשלש את עצמה תוך זמן קצר, אם בחרתם במשווק הנכון ביותר עבורכם. כלומר, אתם אמנם משקיעים סכום כסף מסוים עכשיו, אך במבט צופה פני עתיד אתם לחלוטין מרוויחים, והמון- מכך, ובכל המישורים. בעוד מספר חודשים, כאשר המשווק שלכם יביא את העסק שלכם להצלחה ולפיתוח משמעותי, אותה השקעה תיראה כטיפה בים לעומת כברת הדרך שנעשתה.

כמה עולה לעשות ממומן בגוגל?

עלויות קידום ממומן בגוגל משתנות ללא הרף ולעולם לא יהיו קבועות, זאת בגלל התחרות הגבוהה והתמידית שיש בין המפרסמים השונים שמעלים קמפיינים שיווקיים דרך מנוע החיפוש של גוגל. לכן אפשר להבין למעשה כי שיטת התמחור של הקידום הממומן בגוגל נעשית בסגנון של מכרז, שהמרכיב המרכזי שקובע את גובה עלות הפרסום הוא הביטוי אותו המפרסמים בוחרים לשייך למודעות השיווקיות שלהם.

בשורה התחתונה אפשר לומר כי ככל שיהיה מדובר על ביטוי נפוץ ותחרותי יותר, כך רוב הסיכויים שהעלות שלו עבור המפרסם תהיה גבוהה יותר. לכן באופן כללי עלויות הפרסום בגוגל יכולות להתחיל מכמה אגורות בלבד, ולהגיע אפילו עד 100 ₪ לכל קליק שגולש עושה על המודעה השיווקית.

כיצד מתבצע פרסום בגוגל?

חשוב להבין שבגזרת הדיגיטל ישנן שתי נישות שונות, אשר לכל אחת מהן היתרונות המהותיים שלה, גזרת השיווקבגזרה של הקידום האורגני בגוגל, ההשקעה הכספית בשיווק תהיה בעיקר לתשלום בריטיינר חודשי עבור החברה המשווקת שלכם האורגני וגזרת השיווק הממומן. כל בעל עסק, מהמתחיל ביותר ועד הותיק ביותר מומלץ להשקיע בשתי הנישות הללו ולא לוותר על אף אחת מהן, שכן לכל אחת מהן ה"סגולות" שלה.

לגוגל ופייסבוק יש מערכות פרסום בתשלום ויש ביניהם דמיון. מחיר לקליק הוא מחיר לקליק הוא מחיר לקליק, כך שמונחים אותם תלמד כאן במהלך פרסום בגוגל מדריך, תוכל לראות גם בפייסבוק ויכול להיות בגירסה מעט שונה.

הגזרה האורגנית

בגזרה האורגנית, ההשקעה הכספית בשיווק תהיה בעיקר לתשלום בריטיינר חודשי עבור החברה המשווקת שלכם. בעת פעילות המשווק שלכם עליו לדאוג לתוכן ראוי ואיכותי, הנקרא SEO. שיטת ה-SEO מאפשרת לבעלי עסקים, באמצעות מיני שיטות כמו מילות מפתח למשל, להשיא את שם העסק גבוה בעמודי החיפוש של גוגל. כך שמשתמשים שיחפשו מילות חיפוש מסוימות, או כמובן- את שם העסק, יגיעו מיד אליו.

כמובן שההמלצה שלנו היא להשקיע בקידום האורגני שלכם ולא לזלזל בו, חלילה. הוא זה אשר יביא לכם תוצאות, ובמהירות מדהימה. והוא זה אשר יקדם את השם שלכם ושל העסק שלכם בגוגל, יעלה אותו גבוה גבוה במנוע החיפוש וכך גם יביא לפיתוח משמעותי של העסק שלכם.

גזרת הקידום הממומן

יכול מאד להיות שהביטוי "קידום ממומן" יש בו בכדי להלחיץ או להפחיד מעט את מי שאיננו בקיא במטריה, ואף את בעלי העסקים ששמעו את הביטוי הנ"ל מרחוק. ואמנם, אנו נשמח לסבר עבורכם את האוזן שהדבר הרבה יותר נגיש משאי פעם חשבתם. בפסקאות הבאות נעסוק במענה על שתי שאלות מהותיות: "מהו בכלל קידום ממומן בגוגל?, וכן-נעסוק במענה על שתי שאלות מהותיות: "מהו בכלל קידום ממומן בגוגל?, וכן- "כמה עולה פרסום בגוגל?" "כמה עולה פרסום בגוגל?".

תחילה נבין כי מעבר לגזרה האורגנית, שאנו עובדים עליה באופן ידני, ישנה אפשרות אשר חשוב במיוחד להשקיע בה והיא הגזרה הממומנת. הקידום הממומן הן אותן מודעות בתשלום אשר מופיעות בתוצאות החיפוש של גוגל, בראש הרשימה, כאשר מחפשים מילות מפתח ספציפיות, השירות באופן כללי או כמובן- שמכם או שם העסק שלכם. מודעות אלו לרוב נמצאות תחת או מעל תוצאות החיפוש הסטנדרטיות בעמודי התוצאות. כיצד הדבר מתבצע? המשווק שלכם הוא זה יבקש מכם לבחור כמה מילות מפתח שמתחברות בצורה הטובה ביותר עם העסק שלכם, וכך ליצור בעבורכם את המודעות המדויקות שיופיעו עם הקלדה של מילות חיפוש אלו בגוגל.

וכעת לעניין האמיתי, עלויות הקידום הממומן. בבואנו לעלות על השאלה "כמה עולה פרסום בגוגל?" נתייחס למספר פרמטרים. הראשון הוא שיטת המכרז. המצב הוא שגוגל מעוניינת בהגינות יתרה כאשר האלגוריתם של מנוע החיפוש בוחר איזו מהמודעות הממומנות להציג, שכן ישנן שלל רחב מאלו. הפתרון שהועלה הוא באמצעות מכרז. לפי שיטה זו, מפרסמים שונים מגישים אי אילו הצעות מחיר עבור מוכנותם לשלם בעבור כל פעם שמשתמש נתקל במודעתם ולוחץ עליה. שיטת תשלום זו נקראת pay-per-click (PPC). מה שמיוחד במכרז זה הוא היצמדותה של גוגל לגזרת האיכות, ממש כמו בגזרת הקידום האורגני. אלגוריתם המכרז של גוגל אמנם קשוב גם לפרמטר המכרז הידוע- מי שמשלם יותר- מרווויח יותר פרסום מודעותיו. אך יחד עם זאת ישנו גם מקום גבוה במיוחד גם לשיקול האיכות.

שיעורי האיכות בגזרה הממומנת נקבעים על פי כמה וכמה קריטריונים, ואל דאגה- כולם מוכרים בקפידה על ידי המשווק שלכם. כך לדוגמה, גוגל בוחר באופן איכותי יותר מודעות עם שיעור הקלקה שאיננו נמוך, מודעות מדויקות יותר מבחינת התוכן או מילות המפתח וכדומה.

הבנתי, אני מעוניין, כיצד אוכל להתקדם?

מאחר ששאלת הפרסום בגוגל וכן השאלה "כמה עולה פרסום בגוגל?" דורשות מענה מדויק, לא פחות, כך גםהשאלה "כמה עולה פרסום בגוגל?" דורשות מענה מדויק, לא פחות, כך גם התשובה לשאלה כיצד תוכלו להתקדם התשובה לשאלה כיצד תוכלו להתקדם. על מנת להתקדם כראוי בגזרת הקידום, הן האורגנית והן הממומנת יש להשקיע במפרסם ובמשווק מקצועיים ובעלי ניסיון. כפי שציינו לעיל, השקעה מעין זו היא חד פעמית בעבורכם בעלי העסקים, או במקסימום- בריטיינר חודשי קבוע, אך תביא עימה תוצאות רבות חיוביות. כפי שציינו, פיתוח העסק באופן משמעותי, השאת רווחים ומכירות והיד עוד נטויה.

פרסום בגזרה הממומנת וגם הגזרה האורגנית בגוגל הם אינם עניין של מה כך ודורשים תכנון ראוי ומדויק, אסטרטגיות פרסום נאותה, הבנה משמעותית במנגנון הפרסום של גוגל וכדומה. עקב כך, ומאחר שאתם כמובן מעוניינים בטוב ביותר בעבור העסק שלכם, ובקבלת תוצאות מהירות ולא פחות ממדהימות, יש לפנות למומחים בתחום על מנת להתקדם. לפרטים נוספים מוזמנים ליצור עמנו קשר ונוכל להמשיך מכאן.

רוצים לקדם את העסק שלכם? מרגישים כי החלה התדרדרות בעסק? כדאי שתתחילו לחשוב על פרסום בגוגל. עבור בעלי עסקים קידום ממומן הינו דרך מושלמת לשיפור החשיפה לעסק שלהם או המוצר שלהם, הגדלת קהל הצרכנים והגדלת ההכנסות בצורה דרסטית. פרסום בגוגל הפך נפוץ לאורך השנים והסיבה לכך היא שבעזרת פרסום במנוע חיפוש המוכר והמתקדם בעולם, תזכו לחשיפה מלאה אשר תגדיל משמעותית את כמות הלקוחות ותקשר לקוחות פוטנציאליים ישירות לאתר שלכם. התחום בו אתם מתעסקים והמוצרים אותם אתם רוצים לשווק כלל לא ישפיעו על החשיפה, בעזרת עבודת פרסום נכונה ומקצועית קהל היעד אותו אתם מחפשים יגיע אליכם.

מה היתרונות של קידום ממומן בגוגל?

למרות שעלויות הפרסום הממומן בגוגל אינן קבועות, ולעיתים גבוהות במיוחד, כדאי לזכור כי התשלום שמפרסם מבצע לגוגל עבור הקמפיין שהוא עשה מתבסס רק לפי תוצאה. הכוונה היא רק אם גולשים הקליקו על המודעה והגיעו לנכס הדיגיטלי, יצרו קשר עם המפרסם או שבוצעה מכירה באמצעות המודעה השיווקית – אז יגבה התשלום עבור הפרסום דרך גוגל. כל עוד המודעה באוויר ולא הביאה תוצאות למפרסם, הוא לא ישלם על כך.

יתרון נוסף שיש לתהליך הקידום הממומן בגוגל מתייחס לתוצאות השיווקיות המהירות שמפרסם יכול להשיג מכך, הודות להופעה וחשיפה רחבה של המודעות השיווקיות שמועלות במנוע החיפוש. המיקום הראשוני והבולט שלהן מושך גולשים רבים שמחפשים מידע, מוצר או שירות בצורה מקוונת – כשניסוח של מודעה רלוונטית, מושכת ואטרקטיבית יכולה להביא למפרסם תוצאות יפות במהירות רבה.

למה לי בכלל לפרסם את עצמי בגוגל?

נכון, אתם יכולים להתעלם מהאופציה של לפרסם את עצמכם בגוגל ולנסות לדאוג לחשוף את העסק שלכם ללקוחות בצורה עצמאית. סביר להניח שאם תבחרו בדרך זו, ההצלחה לא תמהר להגיע ותרגישו כי אתם עובדים לחינם. הקדימו רפואה למכה, השקיעו מספיק משאבים בפרסום העסק שלכם ופנו לפרסום בגוגל. תוך זמן קצר תרגישו מסופקים כתוצאה מהרחבת העסק שלכם והגברת החשיפה. נוסף על כך, התוצאות יתנו לכם מוטיבציה להמשיך לפעול למען קידום העסק שלכם.

 

אז איך זה מתבצע בפועל? שני סוגי פרסום עיקריים בגוגל

    • פרסום אורגני– פרסום אורגני מתבצע בצורת יצירת תוכן באתר שלכם שיהיה רלוונטי לקהל היעד אשר מחפש אחר המוצר שאתם מפרסמים. אם כי ברוב המקרים, אפילו אנשים יחפשו ביטויים קיימים מהאתר שלכם, גוגל תמקם את האתר שלכם במקומות הראשונים בהתאם לחיפוש. היתרון בכך הוא עצום בשל העובדה שהאתר שלכם יהיה במקומות הראשונים בחיפוש וכתוצאה מכך ציבור הגולשים, באופן טבעי, יראה את האתר שלכם כמקצועי ואמין יותר משאר האתרים הממוקמים תחתיכם ויעדיף לבקר דווקא אצלכם. היתרון המרכזי בשיטה זו שהיא יוצרת מחזוריות של מבקרים באתר ומגבירה את הסיכויים שחלק מהם יבצעו רכישות וגם אם לא, יותר מבקרים משמע יותר חשיפה. אך שימו לב, לא מספיק לכם הכלת ביטויים נפוצים כדי להגביר את החשיפה לאתר שלכם, אלא בנוסף לכך תצטרכו להשקיע בתוכן אמין ומקצועי, קישורים איכותיים, כל זאת על מנת שקהל היעד שלכם ירצה לבקר אצלכם באתר.
    • פרסום ממומן– בשונה מפרסום אורגני שידרוש מכם עבודה סיזיפית הכוללת מציאת ביטויים רלוונטיים ובנוסף לכך תצטרכו למלא את האתר שלכם בתוכן איכותי, פרסום ממומן פשוט הרבה יותר. תוכלו לקדם את עצמכם למקומות הראשונים בגוגל על ידי כך שתשלמו כסף. היתרון המרכזי בפרסום הממומן בגוגל הוא שלא משנה אם השקעתם בכתיבת תוכן איכותי לאתר שלכם או לא, גוגל תמיד תעדיף למקם את התוצאות של אתרים אשר פנו לקידום ממומן על פני אתרים אחרים, מוכרים ככל שיהיו. נכון, אמנם פרסום ממומן "ינצח" את הפרסום האורגני מבחינת המיקום בתוצאות החיפוש, אך אל תבינו מכך כי אתם יכולים להזניח את איכות האתר שלכם. גם במקרה בו תפנו לקידום ממומן בגוגל ישנה תחרות ביניכם לבין בעלי אתרים שונים  שפנו גם הם לשם אותה המטרה. בסופו של דבר, גוגל תבחר האם למקם אתכם בין התוצאות הראשונות על פי מספר פרמטרים שונים כמו: המחיר שאתם מוכנים לשלם, איכות האתר שלכם והיסטורית המודעות שלכם.

למה כדאי לכם לפנות לפרסום ממומן?  

שיטת ה-SEO מאפשרת לבעלי עסקים, באמצעות מיני שיטות כמו מילות מפתח למשל, להשיא את שם העסק גבוה בעמודי החיפוש של גוגלדבר טוב בפרסום ממומן בגוגל הוא המהירות בה הדבר קורה. פרק הזמן מרגע פנייתכם לפרסום ממומן ועד השלב בו תהיו עדים לתוצאות הוא קצר מאוד. כמה קצר אתם שואלים? תוך מספר שעות במקרה הטוב. לעומת זאת, אם העדפתם לפנות לקידום אורגני, סביר להניח שהתוצאות לא ימהרו לבוא והתהליך יכול לקחת לכם אפילו מספר חודשים עד שתגיעו לחשיפה הרצויה. עוד יתרון של הפרסום הממומן הוא היכולת שלכם לבצע בדיקה האם המוצר הזה יהיה פופולרי או לא על פי מספר הכניסות. נסביר, אם לדוגמה יש לכם מוצר ואתם לא יודעים האם הוא יתפוס והאם הרבה אנשים מעוניינים במוצר זה. במצב כזה אין לכם כל סיבה לפנות לפרסום אורגני בשל העבודה הכרוכה בכך והזמן שנדרש כדי להשיג תוצאות, עליכם קודם כל לקבל "אישור" מהגולשים כי הם אכן מתעניינים במוצר שאתם רוצים לשווק. בעזרת פרסום ממומן תוכלו לבצע את הבדיקה שאתם צריכים.

 

כיצד תדעו איזה שיטת פרסום מתאימה עבורכם?

ובכן, זה מאוד תלוי. ישנם מקרים בהם קידום אורגני יהיה עדיף עבורכם וישנם מקרים בהם תעדיפו לפנות לפרסום ממומן. החיסרון בפרסום ממומן הוא שלעיתים אנשים רבים כבר מזהים את התוצאות הממומנות בגוגל, מדלגים עליהם ומעדיפים לבחור במקומות הראשונים אשר זכו במקומם ביושר וכנראה גם מכילים תוכן איכותי ורלוונטי. לעומת זאת, במקרים בהם אתם משווקים מוצר שקהל היעד שלו רחב וישנן המון הצעות מחיר שונות, הפרסום הממומן יכול להיות אפקטיבי ולתת לכם יתרון על המתחרים שלכם.

לאילו עסקים יכול להתאים תהליך הקידום הממומן בגוגל?

למרות התוצאות המהירות של הפרסום הממומן שמבצעים בגוגל, חשוב לזכור כי מהלך שיווקי כזה לא יכול להתאים לכל עסק שרוצה לפרסם את עצמו ברחבי הרשת. עסקים חדשים שיש בבעלותם אתר אינטרנט יכולים להשיג תנועה של גולשים לאתר שלהם באמצעות העלאת מודעה שיווקית בגוגל, ואילו עסק קטן וביתי שמוכר עוגות ומאפים יכול להשיג תוצאות שיווקיות טובות יותר אם יפרסם את עצמו דרך קידום ממומן ברשתות חברתיות.

איך להצליח בתהליך הקידום הממומן?

ההצלחה של מפרסמים בתהליך הקידום הממומן בגוגל מתבססת בעיקרה על הבנה של מערכת הפרסום, קביעת תקציבים מתאימים, פילוח של קהלי יעד ותכנון מסרים שיווקיים רלוונטיים. כדי להגיע לתוצאות איכותיות שימנפו את העסק, כדאי להיעזר בייעוץ וליווי של חברות דיגיטל מקצועיות המתמחות בשיווק ופרסום בגוגל.

מה משפיע על המחיר וכמה יעלה לכם לפרסם את עצמכם בגוגל?

בבואנו לעלות על השאלה "כמה עולה פרסום בגוגל?" נתייחס למספר פרמטרים. הראשון הוא שיטת המכרזכשמדברים על פרסום אורגני בגוגל המחירים ינועו בין 2000 ל-2500 ש"ח בכל חודש ואף יותר, לא כולל מע"מ. המחירים משתנים בהתאם להיקף הפרסום אותו אתם דורשים, האם יש תחרות בתחום הפרסום המדובר ובאיזה רמה, מקצועיות חברת הפרסום איתה תבחרו לעבוד,ניסיון ועוד. בשונה מפרסום אורגני, כאשר תבחרו בפרסום ממומן המחיר ישתנה לפי גודל החשיפה שתרצו. מחיר חבילת פרסום מינימלית הכוללת יצירת כרטיס דיגיטלי וחשיפת האתר שלכם, ינוע בין 250-300 ש"ח. אם תרצו תוכלו לרכוש חבילת פרסום רחבה אף יותר הכוללת בתוכה כלים פרקטיים נוספים אשר יסייעו לפרסום העסק/המוצר שלכם, עיצוב בהתאמה אישית ודפי נחיתה. במקרה כזה המחירים עולים בהתאם וסביר להניח שתשלמו 3000 ש"ח ומעלה עבור שירות זה. על מה אתם משלמים בפועל? התשובה היא, על הקלקות. כל הקלקה על המודעה שלכם מחייבת אתכם בתשלום. ככל שיותר אנשים יקליקו על המודעה שפרסמתם, תשלמו יותר כסף. במידה שאף אחד לא יכנס למודעה שלכם לא תשלמו אפילו שקל אחד. כעת נסביר, נגיד שהקצבתם החודש 6000 ש"ח לצורך הפרסום, זה אומר שבחודש המכיל 30 ימים, תקציב ההקלקות שלכם עומד על 200 ש"ח ליום. יכול להיות מצב בו תעברו את התקציב ביום מסיום שבו יקליקו על המודעה בתקציב של 400 ש"ח, אך אין כל סיבה לדאגה, גוגל תקצץ את התקציב בימים שלאחר מכן על מנת שלא תגיעו למצב של חריגה. אז איך תדעו כמה כסף להקצות לפרסום וכמה עולה כל הקלקה?

הדבר העיקרי שישפיע על המחיר שתשלמו עבור כל הקלקה הוא כמה אנשים מתחרים על המקומות הראשונים בחיפוש בנושא אותו תבחרו לפרסם. ככל שהמתחרים שלכם יקצו יותר כסף לפרסם את עצמם בגוגל, המחיר יעלה בהתאם.

לסיכום, אנו ממליצים לכם בצורה חד משמעית לא להתפשר בנושא פרסום העסק שלכם. אמנם תצטרכו להשקיע כסף שאולי לחלקכם יראה מיותר, אך חשוב להבין כי זו השקעה שתכסה את עצמה, תניב לכם רווחים יפים ותגרום לכך שקהל הלקוחות שלכם יגדל.

תמונה של חברת ירדן גרופ
חברת ירדן גרופ

גאים להוביל את ענף האינטרנט בישראל עם 800+ אתרים בבעלותנו במגוון רחב של תחומים פורטלים מובילים עם מאות אלפי גולשים, בנוסף מקדמים מגוון רחב של אתרים באמצעות קידום אורגני, ממומן, וקניית קישורים.

להזמנת קישורים ותוכן אונליין
לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
משרד פרסום בחריש

חברות ועסקים רבים גם כיום מחפשים דרכים כאלו ואחרות אשר מסוגלות לקחת אותם על השלב הבא ממנו הם יוכלו ליהנות. הרי שיש לדעת כי אנחנו

משרד פרסום בעומר

חברות ועסקים רבים גם כיום מחפשים דרכים כאלו ואחרות אשר מסוגלות לקחת אותם על השלב הבא ממנו הם יוכלו ליהנות. הרי שיש לדעת כי אנחנו

משרד פרסום בתל-אביב

חברות ועסקים רבים גם כיום מחפשים דרכים כאלו ואחרות אשר מסוגלות לקחת אותם על השלב הבא ממנו הם יוכלו ליהנות. הרי שיש לדעת כי אנחנו

משרד פרסום ביפו

חברות ועסקים רבים גם כיום מחפשים דרכים כאלו ואחרות אשר מסוגלות לקחת אותם על השלב הבא ממנו הם יוכלו ליהנות. הרי שיש לדעת כי אנחנו

משרד פרסום בקריות

חברות ועסקים רבים גם כיום מחפשים דרכים כאלו ואחרות אשר מסוגלות לקחת אותם על השלב הבא ממנו הם יוכלו ליהנות. הרי שיש לדעת כי אנחנו

משרד פרסום בשוהם

חברות ועסקים רבים גם כיום מחפשים דרכים כאלו ואחרות אשר מסוגלות לקחת אותם על השלב הבא ממנו הם יוכלו ליהנות. הרי שיש לדעת כי אנחנו

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך