פרסום עסקים בפייסבוק

פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה בעולם. משתמשים בה מיליארדי אנשים. בזכות כך, פרסום עסקים בפייסבוק הוא אחת האפשרויות הטובות ביותר. מלבד לגודל הרשת החברתית ולכמות האנשים הרבה המשתמשת בה, מערכת הפרסום של פייסבוק היא אחת ממערכות הפרסום החכמות ביותר שיש כיום באינטרנט. הפרסום בפייסבוק הפך לצורת הפרסום החכמה ביותר שמספקת תוצאות מדהימות ומיידיות. כיצד זה עובד? על כך נרחיב במאמר הבא.

מהו פרסום עסקים בפייסבוק?

פרסום עסקים בפייסבוק יכול להתאים לכל סוגי העסקים או נותני השירות השונים. לפרסום בפייסבוק אין קשר להיקף הפעילות העסקיתפרסום עסקים בפייסבוק איך זה עובד של העסק. על מנת לבצע פרסום עסקים בפייסבוק, יש לפתוח דף עסקי. הדף העסקי הוא למעשה דף פרופיל עסקי בפייסבוק. את הדף העסקי, ניתן לנהל באופן דינמי בכוחות עצמכם, להוסיף פוסטים, לפרסם תמונות של המוצרים שאתם מוכרים, לשתף מבצעים ועוד.

בנוסף, ניתן לבצע פרסום עסקים בפייסבוק בדרכים מקצועיות יותר על ידי פיצ'רים שונים המסופקים לסקטור העסקי. בין הפיצ'רים הללו תמצאו מערכת לקמפיינים ממומנים המאפשרת יצירת מודעות פרסום בפייסבוק.

מערכת הפרסום של פייסבוק, מאפשרת לכם להיעזר במגוון כלי עזר. על ידי כלי העזר תוכלו להגיע לקהלי היעד הרלוונטיים עבורכם. לתזמן מועדי הצגת מודעות, לקבוע האם להוסיף למודעה קישור או סרטון תדמית שיניעו את הגולשים לפעולה ועוד.

כיצד עובד פרסום עסקים בפייסבוק?

מערכת הפרסום של פייסבוק היא אחת מהמערכות החכמות ביותר באינטרנט. המערכת עובדת על ידי שטחי פרסום. העסק שרוצה לפרסם את עצמו, קונה שטחי פרסום במגוון מיקומים כך שיכול להכליל גם את אינסטגרם, רשת השותפים של פייסבוק ועוד.

מערכת הפרסום של פייסבוק מחולקת ל-3 חלקים מרכזיים שונים-

  • קמפיין- החלק הראשון הוא הקמפיין. בחלק זה, על המפרסם להגדיר את המטרה שלו, כאשר ניתן לבחור ביותר ממטרה אחת.מה הם שלושת החלקים העיקריים של פרסום עסקים בפייסבוק הגדרת המטרה היא החלק המרכזי בקמפיין. אם לא נגדיר את המטרה נכון ולא נבין מה אנחנו רוצים להשיג מהפרסום הקמפיין לא יהיה יעיל. בנוסף, בחלק הקמפיין, על המפרסם לבחור את סוג הקמפיין. ישנם סוגי קמפיינים שונים בפייסבוק והבחירה בסוג הקמפיין המתאים ביותר למטרה שלנו תהפוך את הפרסום הספציפי שלנו ליעיל יותר. לדוגמא- אם המטרה המרכזית שלנו היא שהקמפיין יוביל ללייקים רבים, יהיה עלינו לבחור בסוג קמפיין אחר מאשר אם מטרת הקמפיין תהיה להוביל לכניסות מרובות לאתר שלנו.
  • סדרת מודעות- בחלק זה של הפרסום, עלינו לקבוע את שאר הפרמטרים. בין הפרמטרים השונים יהיה עלינו לקבוע את קהל היעד על פי פרמטרים כמו גיל, מגדר, תחביבים, מקום מגורים, שפה ועוד, מה התקציב שלנו לפרסום, מה מיקומי הפרסום השונים בהם נרצה להציג את המודעה שלנו, האם המודעה תופיע רק בנייד, רק במחשב או בשניהם ועוד. בחירת הפרמטרים הללו תדייק את הפרסום ותהפוך אותו למוצלח כל כך.
  • המודעה שלנו- לבסוף יהיה עלינו להחליט מה יהיו פרטי המודעה שתתפרסם בפייסבוק. שלב בניית המודעה הוא שלב חשוב מאוד. עליכם ליצור מודעה מעניינת שתמשוך את הגולשים ותוביל אותם להיכנס לעמוד העסק שלכם או להמשיך לרכישה באתר. על מנת להפוך את המודעה למעניינת תוכלו להוסיף תמונה איכותית, סרטון תדמית, תיוג אנשי קשר וכמובן קישור שיוביל לרכישה אונליין באתר שלכם.

פרסם עסקים בפייסבוק- מעקב אחר נתונים

מעקב אחר נתונים הוא אחד הדברים החשובים ביותר בפרסום בכלל ובפרסום בפייסבוק בפרט. מערכת הפרסום של פייסבוק, מאפשרת מעקב אחר נתוני הפרסום השונים וניתוח שלהם.

לאחר שפרסמנו מודעה בפייסבוק, נוכל לעקוב אחר הנתונים שלה ועל ידי כך ללמוד עליה- האם המודעה עובדת באופן יעיל, אילו אנשים נמשכים למודעה, באילו שעות המודעה הכי יעילה, כיצד אפשר לשפר אותה ועוד.

כיצד נבדוק אם הפרסום יעיל?

  1. החזר השקעה

אחת הדרכים המרכזיות לבדוק האם הפרסום יעיל, היא לבדוק את החזר ההשקעה – האם ההשקעה שלנו בפרסום מחזירה את עצמה. כלומר, האם העסק מרוויח יותר מאשר הוא משקיע? במידה והתשובה היא כן זה אומר שהפרסום יעיל ומומלץ להמשיך אותו ואולי אפילו לשקול להגביר אותו. אם התשובה על השאלה הזו היא לא, על בעל העסק לבחון את ההוצאות אל מול ההכנסות ולפי כך להחליט האם להמשיך את הפרסום ואם כן אז כיצד לשפר אותו.

  1. נתוני הפרסום בפייסבוק

מעבר לבחינת החזר ההשקעה, פייסבוק מאפשרת לעקוב אחר נתוני הפרסום. נתוני הפרסום נמצאים בטבלאות הנתונים במנהל המודעות. תוכלו לסנן את נתוני הפרסום בהתאם לתקופת זמן מסוימת שתבחרו. יש לקחת בחשבון כי תקופת הזמן המינימלית המומלצת לניתוח הנתונים היא חמישה ימים. פחות מזה לא ניתן להבין את הנתונים כמו שצריך. כמובן שעדיף יותר מחמישה ימים אבל זה זמן מספיק טוב להתחיל לנתח את הנתונים.

טבלאות הנתונים מסודרות על פי הרמות שמרכיבות קמפיינים. כלומר, תוכלו לבחור קמפיין מסוים ולראות את נתוני סדרות המודעות שלו. כך תוכלו להתקדם עד שתגיעו למודעה הספציפית.

הנתונים יראו פרטים רבים על מודעת הפרסום. בין הפרטים השונים תראו האם המודעה פעילה, כמה תוצאות קיבלנו בתקופה בה פורסמה המודעה, מה השעות בהן המודעה פעילה באופן היעיל ביותר, כמה גולשים נחשפו למודעה, כמה לחצו עליה, ואם לא אז מה הסטטוס שלה ומה הבעיה שיש בה. את הנתונים תוכלו לסדר באופן קבוע קבוע או לבחור התאמה אישית וכך לצפות בנתונים שמעניינים אותנו ביחס למודעת הפרסום. תוכלו לבחור לראות נתונים על פי מין, גיל, מיקום, שעות ועוד. על ידי בדיקת נתוני הפרסום תוכלו ללמוד על הקמפיין ולהבין לדוגמא האם הוא עבד על גברים ואילו על נשים לא.

לאחר הצפייה בנתונים יש לנתח אותם ולהסיק מסקנות בהתאם. לדוגמא, אם ראינו כי בשישי שבת הפרסום עובד באופן הטוב ביותר, אולי כדאי להשקיע בהגברת הפרסום בימים אלה. כמובן שאם על פי הנתונים השונים אתם רואים שהפרסום מצליח והוא מביא תוצאות טובות, כדאי להשאיר הכל כמו שהוא.

פרסום עסקים בפייסבוק- למה כדאי?

כיצד מתבצע מעקב אחר נתונים בפרסום עסקים בפייסבוק

כל הסיבות שפירטנו מעל הופכות את מערכת הפרסום של פייסבוק לחכמה וכדאית. בזכות האפשרות לבחור ולהגדיר פרמטרים שונים אנחנו יכולים למקסם את התוצאות של הפרסום ולייעל אותו.

אחד הדברים המרכזיים שהופכים את פרסום העסקים בפייסבוק לכדאי, הוא האפשרות להוסיף קישור. על ידי הוספת קישור אתם למעשה מניעים את הגולשים לפעולה. לדוגמא אם יש לכם חנות בגדים וירטואלית, והקמפיין שפרסמתם עניין אישה מסוימת, על ידי הוספת קישור היא תוכל להיכנס בקלות לאתר המסחרי ולהתחיל ברכישה אונליין. על ידי הוספת הקישור, הפרסום בפייסבוק הופך לאפקטיבי באופן מידי ומאפשר רכישה פשוטה.

כמו כן, העובדה שפייסבוק מאפשר לנו לעקוב אחר נתוני הפרסום השונים, הופכת את מערכת הפרסום לחכמה, כדאית ויעילה מאוד. בזכות המעקב אחר הנתונים אנחנו לא הולכים בערפל. אנחנו יודעים לקבוע האם הפרסום יעיל ובמידה שלא אנחנו יכולים להבין איך לשפר אותו. מעקב אחר נתוני הפרסום מאפשר לנו להבין מדוע הפרסום לא עובד, אם יש שעות טובות יותר, ימים טובים יותר או מין שהפרסום מתאים לו יותר מלמין השני.

פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם, עם מיליארדי משתמשים. כמות האנשים שמשתמשים בפייסבוק הופכת אותה לאחת מפלטפורמות הפרסום המומלצות ביותר. רוצים  לבצע פרסום עסקים בפייסבוק? המאמר הבא הוא בשבילכם. 

מהו פרסום עסקים בפייסבוק?

על מנת לפרסם בפייסבוק יש קודם כל לפתוח עמוד/ דף עסקי. הדף העסקי שתפתחו יהווה פרופיל עסקי שאותו תוכלו לנהל באופן דינמי, כלומר- להוסיף פוסטים, לפרסם תמונות, לשתף מוצרים ולקדם פוסטים, תמונות ומודעות פרסום.

פרסום בפייסבוק ניתן לביצוע גם על ידי אמצעים מקצועיים יותר כמו פיצ'רים שונים ביניהם מערכת לקמפיינים ממומנים. על יד קמפיין ממומן אתם יכולים ליצור מודעות פרסום ולשווק אותן ברחבי פייסבוק על מנת לקבל חשיפה גדולה. 

על ידי פייסבוק תוכלו להגיע לקהל היעד הרלוונטי למוצר שאתם מוכרים, לקדם פוסטים, לתזמן מועדי הצגת מודעות, להוסיף למודעות קישור, תמונות ועוד.  

 

פרסום עסקים בפייסבוק- איך זה עובד?

פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה ביותר בעולם מה שהופך אותה לפלטפורמת פרסום מצוינת, שכן על ידי פרסום בפייסבוק ניתן לקבל חשיפה גדולה מאוד. הפרסום בפייסבוק מתאים לכל סוגי העסקים ונותני השירות השונים ואין לו קשר להיקף הפעילות העסקים של העסק. על ידי פרסום עסקים בפייסבוק ניתן להניב תוצאות טובות, להגדיל את מעגל הלקוחות ובסופו של דבר את הרווחים. 

 

מערכת הפרסום של פייסבוק עובדת על שטחי פרסום. עסק שרוצה לפרסם את עצמו בפייסבוק צריך לקנות שטחי פרסום במגוון מיקומים ביניהם אינסטגרם, רשת השותפים של פייסבוק ועוד. 

מערכת הפרסום של פייסבוק מחולקת לשלושה חלקים מרכזיים שונים- 

  • קמפיין- החלק הראשון והמרכזי של פרסום עסקים בפייסבוק הוא קמפיין. בחלק זה על המפרסם לבנות קמפיין לפרסום שלו. על מנת לבנות קמפיין פרסום מוצלח ואפקטיבי יש להגדיר את מטרת הפרסום. מטרת הפרסום יכולה לנוע בין מגוון אפשרויות ביניהן הגדלת מספר הלייקים, הגדלת מספר העוקבים, הפניית לקוחות ליצירת קשר, הפניית לקוחות לרכישה אונליין ועוד. חשוב מאוד שהגדרת המטרה תעשה בצורה ממוקדת וספציפית. ככל שהמטרה תהיה יותר ספציפית כך תוכלו לעקוב אחר הקמפיין ולהבין האם הקמפיין מצליח לממש את המטרה שלו. כך תוכלו לעקוב אחר תוצאות הקמפיין בצורה נכונה ולשנות אותו בהתאם. 
  • סדרת מודעות- החלק השני במערכת הפרסום של פייסבוק הוא סדרת המודעות. בחלק זה עליכם להגדיר את שאר הפרמטרים של הפרסום. בין הפרמטרים הללו יהיה עליכם להגדיר קהל יעד, תקציב, את מיקומי הפרסום השונים בהם אתם רוצים להציג את המודעה ועוד. בחירת הפרמטרים הללו תדייק את הפרסום ואת התוצאות שלו. אחד הפרמטרים החשובים ביותר בחלק זה הוא קהל היעד שלכם. על מנת להגדיר קהל יעד יש לחשוב למי העסק שלכם פונה? הגדרת קהל יעד מתבצעת לפי פרמטרים כמו גיל, מין, מצב כלכלי, השכלה, מצב משפחתי, מוצא, דת ואדיקות דתית, הרגלי צריכה, סגנון חיים ועוד.
  • המודעה שלנו- החלק השלישי והאחרון במערכת הפרסום של פייסבוק הוא בניית המודעה עצמה. בחלק זה יש להחליט מהם פרטי המודעה שתתפרסם ברשת החברתית. שלב בניית המודעה הוא שלב חשוב מאוד שכן המודעה היא זו שתמשוך לקוחות להתעניין בעסק או לא. לכן חשוב מאוד ליצור מודעה מעניינת שתמשוך את הגולשים ותוביל אותם להיכנס לעמוד העסק שלכם או להמשיך לרכישה באתר. על מנת להפוך את המודעה למעניינת ניתן להוסיף תמונה איכותית, סרטון תדמית, תיוג אנשי קשר וכמובן קישור שיוביל לרכישה אונליין באתר שלכם.  

 

פרסום עסקים בפייסבוק- כיצד נדע שזה עובד?

האם כדיא לפרסם את העסק בפייסבוק

כאשר מפרסמים עסק בפייסבוק או בכלל, צריך לעקוב אחר הפרסום ולהבין האם הוא עובד או לא. אז כיצד נדע שפרסום עסקים בפייסבוק עובד? יש שתי שיטות לכך- 

  • החזר השקעה

השיטה הראשונה שעוזרת לנו להבין האם פרסום עסקים בפייסבוק עובד בצורה טובה או לא היא לבדוק את החזר ההשקעה. כלומר- האם ההשקעה שלנו בפרסום מחזירה את עצמה או לא? האם העסק מרוויח יותר מאשר הוא מוציא?

במידה שהתשובה היא כן, הדבר מעיד על פרסום יעיל ואפקטיבי ותוכלו להמשיך אותו או אפילו להגביר אותו. אך, לעומת זאת, אם התשובה היא לא עליכם לבחון את ההכנסות מול ההוצאות ולהחליט האם כדאי לכם להמשיך את הפרסום ולשפר אותו או לא. 

  • נתוני הפרסום בפייסבוק

מערכת הפרסום של פייסבוק היא אחת ממערכות הפרסום החכמות ביותר והיא מאפשרת לעקוב אחר נתונים. מעקב אחר נתוני הפרסום וניתוח שלהם הוא אחד הדברים החשובים ביותר והוא  מאפשר לכם ללמוד על הפרסום ולהשתפר כל הזמן. נתוני הפרסום יכולים ללמד אתכם מגוון פרמטרים ביניהם- האם המודעה עובדת באופן יעיל, אילו אנשים נמשכים למודעה, באילו שעות המודעה הכי יעילה, כיצד אפשר לשפר אותה, האם יש מין מסוים שנמשך למודעה יותר, האם המודעה אפקטיבית יותר בסוף השבוע ועוד. 

אז איך נגיע לנתוני הפרסום?

נתוני הפרסום נמצאים בטבלאות הנתונים במנהל המודעות. ניתן לסנן את נתוני הפרסום בהתאם לתקופת זמן מסוימת שתבחרו, כאשר תקופת הזמן המינימלית המומלצת לניתוח הנתונים היא חמישה ימים לפחות. ההמלצה שלנו היא תקופת זמן ממושכת יותר מחמישה ימים, אך חמישה ימים מספיקים על מנת להבין את הנתונים ההתחלתיים. 

טבלאות הנתונים מסודרות על פי הרמות שמרכיבות קמפיינים. כלומר ניתן לבחור קמפיין מסוים, לראות את נתוני סדרות המודעות שלו, להתקדם עד שתגיעו למודעה ספציפית. 

הנתונים יראו פרטים שונים ביניהם- האם המודעה פעילה, כמה תוצאות קיבלנו בתקופה בה פורסמה המודעה, מה השעות בהן המודעה פעילה באופן היעיל ביותר, כמה גולשים נחשפו למודעה, כמה לחצו עליה, ואם לא אז מה הסטטוס שלה ומה הבעיה שיש בה. ניתן לסדר את הנתונים באופן קבוע או לבחור התאמה אישית שתראה לנו נתונים על פי- מין, גיל, מיקום, שעות ועוד. 

לאחר שתצפו בנתוני הפרסום שלכם, חשוב מאוד לנתח אותם ולהסיק מסקנו בהתאם. לדוגמא, אם ראינו שבמודעה אפקטיבית ביותר בסוף השבוע, יש לשקול להגביר את פרסום המודעה בימים אלה על מנת לקבל חשיפה גבוהה יותר. 

 

מה היתרונות של פרסום עסקים בפייסבוק?

לפרסום עסקים בפייסבוק יש מגוון רחב של יתרונות- 

  • חשיפה- פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה עם המוני משתמשים. פייסבוק זמין לכולם בכל מקום, בכל זמן ובכל מצב. עסקים שמפרסמים את עצמם בפייסבוק יכולים לזכות לחשיפה גבוהה מאוד של מגוון לקוחות פוטנציאליים. 
  • קשר עם הלקוחות- כאשר אתם מפרסמים עסקים בפייסבוק אתם מאפשרים ללקוחות שלכם ליצור איתכם קשר עבור כל דבר- שאלות, רכישות אונליין, מידע נוסף, מוצרים נוספים ועוד. קשר אישי עם הלקוח יכול להוביל לרכישות רבות יותר. 
  • אסיפת נתונים- כפי שציינו, כאשר מפרסמים עסק בפייסבוק יכולים לאסוף נתונים על הפרסום. על ידי כך ניתן לדעת מי מתעניין יותר בפרסום, באיזה שעות הפרסום יעיל יותר, באיזה ימים הפרסום יעיל יותר, להסיק מסקנות לגבי הפרסום ולייעל אותו. כך אנחנו לא הולכים בערפל ואנחנו יודעים האם הפרסום יעיל וכיצד לשפר אותו. 
  • הגדרת קהל יעד- האפשרות לבחור את קהל היעד ולהגדיר אותו באופן ספציפי ומדויק הופכת את הפרסום ליעיל יותר ולמדויק יותר. 
  • הוספת קישור- על ידי הוספת קישור לאתר העסק אתם מניעים את הגולשים לפעולה. כך אתם מאפשרים ללקוחות להיכנס בקלות לאתר, להתעניין במוצר ולהתחיל ברכישות אונליין. 
בניית אתרים לעורכי דין
בניית אתרים

בניית אתרים לעורכי דין

בעידן של היום, אם אתה לא נמצא באינטרנט אתה לא קיים. כל עורך דין צריך אתר שיגרום לו לבלוט מעל המתחרים שלו, ויעזור לו באיתור

חברת קידום אתרים בגוגל
בלוג

חברת קידום אתרים בגוגל

חברת קידום אתרים בגוגל ההיא חברה שתחום ההתמחות שלה הוא להוביל את האתר שלכם לראש מנוע החיפוש של גוגל. מדובר על מלאכה לא פשוטה בכלל

בניית אתרים לאמנים
בניית אתרים

בניית אתרים בדרום

כל עסק צריך אתר אשר יציג אותו כראוי, על מנת לגדול ולהתפתח ולזכות להכרה. עסק מצליח הוא עסק אשר יגיש את כלל שירותיו ללקוחותיו, וללקוחות

חברות קידום אתרים ברשתות חברתיות
בניית אתרים

בניית אתרים ואפליקציות

כל עסק צריך אתר אשר יציג אותו כראוי, וכן אפליקציה ייעודית, על מנת לגדול ולהתפתח ולזכות להכרה. עסק מצליח הוא עסק אשר מנגיש כלל שירותיו

חברת קידום אתרים בגוגל
בניית אתרים

בניית אתרים למסעדות

עסקים, בפרט עסקי מסעדות, צריכים אתר אשר יציג אותם כראוי, אשר ינגיש ויגיש את שירותיהם ללקוחות ולקוחות פוטנציאליים על מגש, תרתי משמע. האתר יתאר את

באילו פלטפורמות אפשר לבנות אתר אינטרנט לבד
בניית אתרים

קורס בניית אתרים באינטרנט

כל עסק צריך אתר אשר יציג אותו, ינגיש אותו ואת שירותיו, יתאר את פרטיו בצורה הטובה ביותר. מדובר בצורך הכרחי עבור כל עסק, ועל כן

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:

מבצע מיוחד לבאים דרך האתר

עיקרי הדברים: