פרסום ממומן בפייסבוק

כיום אפשר למצוא מגוון של פלטפורמות שיווקיות ברחבי הדיגיטל, כשלכל אחת מהן יש את היתרונות והחסרונות שלה. אחד מהפלטפורמות הללו היא פייסבוק, הרשת החברתית הגדולהפרסום ממומן בפייסבוק מתייחס למודעות שנועדו לשווק מפרסמים בדרכים שונות, ובמאמר הנוכחי נעסוק בהרחבה בנושא זה עם מידע, טיפים ודברים שכל מפרסם צריך לדעת. והוותיקה בעולם בה נמצאים כמה מיליוני ישראלים בכל יום כמעט, והרבה יותר משתמשים מכל רחבי העולם. למרות שמדובר ברשת חברתית שנועדה לחבר בין אנשים מכל קצוות העולם, זוהי גם אחת הרשתות החברתיות שמשמשות אנשים ובעלי עסקים לפרסומים שיווקיים ברשת האינטרנט.

פייסבוק מאפשרת למפרסמים להעלות מודעות שיווקיות דרך כלי ייעודי ונוח לשימוש, כשהיא כמובן נהנית מרווחי הפרסום שהמפרסמים משלמים ובמקביל המפרסמים נהנים מחשיפה ופרסום גדולים יותר. פרסום ממומן בפייסבוק מתייחס למודעות שנועדו לשווק מפרסמים בדרכים שונות, ובמאמר הנוכחי נעסוק בהרחבה בנושא זה עם מידע, טיפים ודברים שכל מפרסם צריך לדעת.

פרסום בפייסבוק  – למה זה כדאי?

הנתונים מציגים את הכדאיות של פרסום בפייסבוק, כיוון שבכל יום מיליוני ישראל מכל רחבי הארץ גולשים ברשת החברתית, צורכים תכנים ומתעדכנים באופן שוטף בכל הנושאים שרלוונטייםפרסום ממומן בפייסבוק מתייחס לתהליך הפרסום והעלאת מודעות שיווקיות דרך מערכת ייעודית לכך ששייכת לפייסבוק, כך שכל התכנים הפרסומיים מופיעים בתוך פייסבוק ומונגשים לקהל המשתמשים בצורה שיווקית. אליהם. כיוון שמדובר על רשת חברתית שכל כך הרבה קורה בה, הרי שזה המקום האידיאלי בו מפרסמים יציגו את עצמם והמוצרים/שירותים שהם מציעים – כך שהם מקבלים חשיפה רחבה הרבה יותר מכל אמצעי פרסום אחר, ואילו המשתמשים נהנים מתכנים פרסומיים שיכולים לעזור להם לקבל מידע על ספקים ושירותים, לבצע השוואות מחיר, לחסוך עלויות ועוד יתרונות נוספים שמשרתים את שני הצדדים – מפרסמים וצרכנים.

מתי כדאי להעלות תכנים פרסומיים לפייסבוק?

שימוש בכלי הפרסום של פייסבוק רלוונטי לא רק לבעלי עסקים, אלא כל אדם או קבוצת אנשים שרוצים לפרסם את עצמם למטרות כאלו ואחרות. כך ניתן לראות גם אנשי ציבור, מפורסמים, משפיענים, אנשים פרטיים שעוסקים במסחר ואפילו תנועות חברתיות שמעלות פרסומים באמצעות פייסבוק.

כיוון שמערכת הפרסום של פייסבוק מאוד נוחה וגמישה למשתמש הממוצע שאין ברשותו ידע מקצועי בשיווק באינטרנט, אפשר לראות סוגים רבים ומגוונים של בתי עסק קטנים עד גדולים שמעלים מודעות פרסומיות בפייסבוק ומגיעים לקהל יעד רלוונטי שייחשף למסרים השיווקיים שלהם.

פרסום ממומן בפייסבוק – מה זה אומר?פרסום ממומן בפייסבוק מתייחס לתהליך הפרסום והעלאת מודעות שיווקיות דרך מערכת ייעודית לכך ששייכת לפייסבוק, כך שכל התכנים הפרסומיים מופיעים בתוך פייסבוק ומונגשים לקהל המשתמשים בצורה שיווקית

פרסום ממומן בפייסבוק מתייחס לתהליך הפרסום והעלאת מודעות שיווקיות דרך מערכת ייעודית לכך ששייכת לפייסבוק, כך שכל התכנים הפרסומיים מופיעים בתוך פייסבוק ומונגשים לקהל המשתמשים בצורה שיווקית. הפרסום הממומן נעשה למעשה על פי תקציבי פרסום משתנים אותם המפרסם משלם לפייסבוק, כי הרי כל התהליכים שקשורים בשיווק כרוכים בעלויות כספיות עבור המפרסמים.

כדי שהפרסום הממומן בפייסבוק יהיה משתלם ויעיל עבור המפרסמים, פייסבוק יצרה מערכת ייחודית לפרסום שנקראת מנהל המודעות (Ads Manager) דרכה אפשר להעלות מודעות שיווקיות, לפלח קהל יעד רלוונטי אליו רוצים שיגיעו אותן מודעות, לקבל נתונים עדכניים בנוגע להצלחה של המודעות וכן גם המקום בו שולטים על התקציב של הפרסום.

מה היתרונות של פרסום ממומן בפייסבוק?

  • חשיפה לקהל יעד רחב ומגוון – כאמור, בפייסבוק יש מיליוני משתמשים בכל יום, כך שאפשר להגיע לסוגים שונים של קהלים מכל רחבי הארץ אליהם רוצים להציג פרסומיים עלפרסום זול ומשתלם – בשונה מאמצעי פרסום אחרים, פרסום ממומן בפייסבוק הינו זול יחסית ויכול להתאים לכיסם של מפרסמים שאין להם תקציבי עתק לפרסום. בנוסף לכך, למפרסמים קיימת תמיד שליטה על תקציבי הפרסום שהם משלמים שירותיו/מוצריו של המפרסם.
  • הנגשת מודעות פרסומיות לקהלים רלוונטיים – כל מפרסם יכול לבחור באופן נוח ופשוט איזה אנשים/קהלים יחשפו למודעות שהוא מעלה, אם מבחינת אזור מגורים, גיל, מגדר ואפילו תחומי עניין. הפילוח המדויק של המשתמשים בפייסבוק מעלה את הסיכויים להשיג חשיפה והמרות טובות יותר עבור המפרסמים, עניין מהותי עבור כל תהליך פרסומי.
  • פרסום זול ומשתלם – בשונה מאמצעי פרסום אחרים, פרסום ממומן בפייסבוק הינו זול יחסית ויכול להתאים לכיסם של מפרסמים שאין להם תקציבי עתק לפרסום. בנוסף לכך, למפרסמים קיימת תמיד שליטה על תקציבי הפרסום שהם משלמים, ובכל זמן נתון הם יכולים להוריד פרסום של מודעה או להגדיל לה את התקציב כדי לקבל תוצאות טובות יותר.
  • לא מחייב החזקה של אתרי אינטרנט – ישנם מפרסמים ובתי עסק שמתחזקים אתר אינטרנט מקצועי כדי לייעל את תהליכי השיווק שלהם ברשת, אך במקרה של פרסום ממומן בפייסבוק מפרסמים אינם צריכים להיות תלויים באתר אינטרנט לצרכי הפרסום. אלו הם מפרסמים ועסקים שאין להם נוכחות ברחבי רשת האינטרנט, אך הנוכחות בפייסבוק מספיקה עבורם ומביאה את קהל המשתמשים הרלוונטי אליהם.
  • מעקב שוטף אחרי מודעות פרסומיות שמעלים – מערכת הפרסום של פייסבוק ידידותית מאוד עבור המפרסמים, כך שאותה מערכת מאפשרת למפרסמים השונים לקבל נתונים עדכניים על הצלחת המודעות השיווקיות שהם מעלים, ובמידת הצורך הם יכולים בכל זמן נתון לשנות ולשפר את המודעות, ואף לעצור אותן במידה והנתונים אינם חיוביים.

למה צריך לפתוח דף עסקי לפרסום הממומן?

כדי להתחיל ולפרסם בפייסבוק, יש צורך שכל מפרסם יפתח דף עסקי לפרופיל המשתמש שלו בפייסבוק. רק באמצעות אותו דף עסקי אפשר לקבל גישה למערכת הפרסום (מנהל המודעות) שלישנם מפרסמים ובתי עסק שמתחזקים אתר אינטרנט מקצועי כדי לייעל את תהליכי השיווק שלהם ברשת, אך במקרה של פרסום ממומן בפייסבוק מפרסמים אינם צריכים להיות תלויים באתר אינטרנט לצרכי הפרסום. פייסבוק, וכך להפריד באופן מוחלט מהפרופיל הפרטי/אישי של המפרסם. גם מבחינה שיווקית נכונה יש חשיבות גבוהה להפרדה בין פרופיל עסקי לפרופיל פרטי, כיוון שהפרופיל העסקי של המפרסם צריך להציג מקצועיות, איכות, אמינות וכמובן תכנים רלוונטיים שמעניינים את קהל היעד אליו המפרסם מכוון.

סוגים של פרסום ממומן בפייסבוק

אפשר לחלק את סוגי המודעות הפרסומיות שמעלים בפייסבוק לשניים – מודעות חשיפה ומודעות מעורבות. מודעות חשיפה הן פוסטים שיווקיים שנועדו להציג את הייחודיות, המותג והיתרונות של העסק/המפרסם וכך להקנות לו חשיפה רחבה וגדולה יותר בקרב המשתמשים. מודעות כאלו יצברו בדרך כלל לייקים ממשתמשים, כשמספר גדול של לייקים יוכל להעניק מדד מסוים לכמות המשתמשים שנחשפו לפוסט ומצאו אותו מעניין/רלוונטי.

מודעות מעורבות גם הן מודעות שיווקיות, כאשר במקביל לחשיפה למותג/עסק/מפרסם הן גם מעודדות את המשתמשים להגיב לאותן מודעות וכך ליצור מעין שיח עדכני בינם לבין המפרסם, וכן גם כלפי משתמשים אחרים שנחשפו למודעה. מודעות אלו יוצרות אינטראקציה טובה יותר, ולכן מודעות שמנוסחות נכון יצברו תגובות ושיתופים רבים מצד המשתמשים.

איך לבחור את סוג הפרסום הרלוונטי?כיצד לעשות פרסום ממומן בפייסבוק בצורה נכונה? חלוקת תקציב של הפרסום – לפני שמתחילים להעלות מודעות שיווקיות דרך מנהל המודעות של פייסבוק,

מודעת הפרסום שבוחרים להעלות דרך מערכת הפרסום הממומן של פייסבוק צריכה להיות בהתאם לאסטרטגיה השיווקית שבונים, שזהו חלק בלתי נפרד מכל תהליכי השיווק והפרסום בפייסבוק ובכל רשת חברתית אחרת. יש לחשוב על קהלי היעד אליהם רוצים להגיע, להבין את המטרה של הפרסום, לאפיין את היעדים השיווקיים אליהם רוצים להגיע וכך לבחור בפרסום של מודעות חשיפה או מעורבות.

כיצד לעשות פרסום ממומן בפייסבוק בצורה נכונה?

  • חלוקת תקציב של הפרסום – לפני שמתחילים להעלות מודעות שיווקיות דרך מנהל המודעות של פייסבוק, יש לקבוע יעד של תקציבי פרסום ולהיצמד אליהם. מאוד קל "ללכת לאיבוד" בעלויות מחירי הפרסום שנראים זולים יחסית, אך ללא תקציב יעד עשויים להגיע בסוף החודש לעלויות גבוהות מאוד ולא משתלמות.
  • ניסוח תכני מודעות בצורה נכונה – על מנת שמודעות הפרסם בפייסבוק יניבו תוצאות, חשיפה או מעורבות, יש להקפיד על ניסוח נכון של התוכן השיווקי שבוחרים להציג למשתמשים. כדאיבעזרת קמפיין לידים בפייסבוק, ניתן לגרום ללקוחות קיימים להירשם לניוזלייטר של העסק שלכם – מעין מאגר מיילים שמשוגר ללקוחות שלנו. ניתן לייצר מיילים קבועים של – הצעת מוצרים חדשים ללקוחות, תוכן מעניין ורלוונטי ומידע על המוצר שלנו, לאחל יום הולדת שמח ללקוחות, וכדומה. להתמקד כמה שפחות בתוכן שיווקי ישיר, אלא יותר לנסח תוכן שעונה על בעיה עבור הגולשים.
  • בחרו מודעות עם בולטות ויזואלית – כדאי להשקיע במדיה שתוסיפו למודעות הפרסומיות שתעלו, בין אם מדובר על תמונה מושכת ומעניינת, סרטון קצר וקולע או אנימציה קצרה שמתאימה לסגנון של המודעה כיוון שאלו יוכלו לתפוס את עיניהם של המשתמשים שגוללים את הפיד שלהם.
  • שימוש בכלי הפילוח של פייסבוק – כאמור, מערכת הפרסום של פייסבוק מאוד נוחה ויעילה עבור המפרסמים, כך שהיא מאפשרת להיעזר בכלים מתקדמים שישפרו את נתוני המודעות שמעלים. כך חשוב לנצל את אפשרות הפילוח של קהלים אליהם רוצים להפנות את המודעות הפרסומיות, ולהשיג תוצאות טובות יותר של הקמפיין הפרסומי שמעלים.
  • בחרו לקדם פוסטים מצליחים – מפרסמים רבים בוחרים לקדם פוסטים שהם מעלים באופן שוטף בפיד של העמוד העסקי, ולא רק ליצור מודעות פרסומיות "חיצוניות" שאינן מופיעות כחלק מהתכנים בעמוד. אם בוחרים לקדם פוסטים באמצעות פרסום ממומן בפייסבוק, מומלץ ביותר להתמקד בפוסטים שנחשבים מוצלחים שגרפו לייקים/תגובות/שיתופים בכמות גבוהה יחסית, כי כך אפשר להיות בטוחים שתפוצה רחבה יותר של הפוסטים הללו יצליחו להשיג חשיפה ומעורבות גבוהים הרבה יותר, לעומת פוסטים שמדשדשים מאחור.
  • עקבו אחר התקדמות המודעות באופן שוטף – חשוב להיות תמיד עם אצבע על הדופק לאחר שמעלים מודעות פרסומיות דרך מנהל המודעות, ובכל יום לבחון את נתוני החשיפה/מעורבות וההצלחה של אותן מודעות. בכל זמן נתון אפשר לשנות את תכני המודעה, לשפר את הניסוח, להוריד או להעלות את קהלי היעד אליהם מטרגטים את המודעות, ואף להפסיק את הפרסום כדי לעשות חישוב מסלול מחדש.

סוגי מודעות שיניבו תוצאות למטרות הפרסום

כיוון שמטרת המודעות הממומנות שמעלים דרך מערכת הפרסום של פייסבוק היא ליצור פרסום איכותי למפרסמים, חשוב לבחור את סוגי המודעות המתאימות ביותר לכל מפרסם שרוצה ליצוראם בוחרים לקדם פוסטים באמצעות פרסום ממומן בפייסבוק, מומלץ ביותר להתמקד בפוסטים שנחשבים מוצלחים שגרפו לייקים נוכחות ברשת החברתית. באופן תמידי ההמלצה היא ליצור מעין אינטראקציה עם קהל המשתמשים שנמצא ברשת, כך שהם יהיו מודעים למטרותיו של המפרסם ויבחרו האם הפרסום שמוצג בפניהם מעניין אותם ורלוונטי אליהם, וכך להגיב בהתאם על ידי לחיצה על המודעה לקריאת מידע נוסף, כתיבת תגובה על המודעה/פוסט כדי לברר פרטים נוספים, ואפילו לשתף את הפרסום עם משתמשים אחרים שהם מכירים מהפייסבוק שאותה מודעה יכולה לעניין אותם.

לפני שבונים מודעה פרסומית כזו שתצליח ליצור את האינטראקציה הנכונה, חשוב ליצור קודם כל דף עסקי מבוסס, איכותי, רלוונטי ואמין בו משתמשים רלוונטיים יוכלו לקבל מידע נוסף על העסק/מפרסם, להחליט האם הפרסום אליו נחשפו יכול להתאים להם ולבסס את ההצלחה של הפרסום.

האם כדאי להעלות מודעות פרסומיות רק בפייסבוק?כל מודעה פרסומית שמעלים באמצעות פרסום ממומן בפייסבוק צריכה להתפרסם לפחות במשך 48 שעות לפני שניתן להבין האם היא עובדת או לא

אין ספק שפרסום ממומן בפייסבוק נותן תוצאות ונגיש לכל מפרסם, כל עוד עושים זאת בצורה נכונה, אך לאלו שרוצים להשיג פרסם רחב וטוב יותר ברחבי רשת האינטרנט – ההמלצה היא לא להתמקד רק בפלטפורמת הפרסום של פייסבוק, אלא להעלות מודעות פרסומיות גם בפלטפורמות מקוונות נוספות שייעודיות לכך כמו אינסטגרם, יוטיוב, טיקטוק, טוויטר וכמובן גם מנוע החיפוש של גוגל.

איך אפשר לדעת שהפרסום בפייסבוק עובד?

סבלנות היא המפתח להבנת הצלחת הפרסום בפייסבוק, כיוון שכל מודעה פרסומית שמעלים באמצעות פרסום ממומן בפייסבוק צריכה להתפרסם לפחות במשך 48 שעות לפני שניתן להבין האם היא עובדת או לא. ברוב המקרים מודעה שלא עובדת קשורה לטקסט, תמונה או הניסוח הכללי של תוכן המודעה, ולכן כדאי להיעזר באנשי מקצוע המתמחים בתהליכי הפרסום בפייסבוק.

בניית אתרים לעורכי דין
בניית אתרים

בניית אתרים לעורכי דין

בעידן של היום, אם אתה לא נמצא באינטרנט אתה לא קיים. כל עורך דין צריך אתר שיגרום לו לבלוט מעל המתחרים שלו, ויעזור לו באיתור

חברת קידום אתרים בגוגל
בלוג

חברת קידום אתרים בגוגל

חברת קידום אתרים בגוגל ההיא חברה שתחום ההתמחות שלה הוא להוביל את האתר שלכם לראש מנוע החיפוש של גוגל. מדובר על מלאכה לא פשוטה בכלל

בניית אתרים לאמנים
בניית אתרים

בניית אתרים בדרום

כל עסק צריך אתר אשר יציג אותו כראוי, על מנת לגדול ולהתפתח ולזכות להכרה. עסק מצליח הוא עסק אשר יגיש את כלל שירותיו ללקוחותיו, וללקוחות

חברות קידום אתרים ברשתות חברתיות
בניית אתרים

בניית אתרים ואפליקציות

כל עסק צריך אתר אשר יציג אותו כראוי, וכן אפליקציה ייעודית, על מנת לגדול ולהתפתח ולזכות להכרה. עסק מצליח הוא עסק אשר מנגיש כלל שירותיו

חברת קידום אתרים בגוגל
בניית אתרים

בניית אתרים למסעדות

עסקים, בפרט עסקי מסעדות, צריכים אתר אשר יציג אותם כראוי, אשר ינגיש ויגיש את שירותיהם ללקוחות ולקוחות פוטנציאליים על מגש, תרתי משמע. האתר יתאר את

באילו פלטפורמות אפשר לבנות אתר אינטרנט לבד
בניית אתרים

קורס בניית אתרים באינטרנט

כל עסק צריך אתר אשר יציג אותו, ינגיש אותו ואת שירותיו, יתאר את פרטיו בצורה הטובה ביותר. מדובר בצורך הכרחי עבור כל עסק, ועל כן

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:

מבצע מיוחד לבאים דרך האתר

עיקרי הדברים: