פרסום ממומן בפייסבוק: מדריך למתחילים

אחת הבעיות בהן נתקלים אנשי עסקים רבים שמפעילים עמוד פייסבוק עם כתיבת פוסטים אורגניים במקום לבחור בשיטת פרסום ממומןפרסום בפייסבוק מחירים בהתאם לסוג המודעה בפייסבוק, היא שהם מגלים בשלב כלשהו של התנהלותם שהפוסטים האורגניים בדף העסקי שלהם בפייסבוק אינם מקבלים את טווח ההגעה שהיה להם פעם, וחשוב להבין את הסיבה. אם משווים את החשיפה שמתקבלת לארך פרסום אורגני בפייסבוק, לעומת פרסום ממומן בפייסבוק, מגלים כי התוצאות הרבה אבל הרבה יותר טובות. הסיבה העיקרית לכך היא משום שבאמצעות מערכת הפרסום של פייסבוק אנחנו יכולים ליצור פילוח סופר מדויק, לתכנן ולהקים את הקמפיין שלנו בדיוק מושלם לפי קהלי היעד הרלוונטיים לנו. למשל, אם המוצרים או השירותים שאנחנו מציעים מתאימים לנשים אחרי לידה בגילאי 30-45 באזור המרכז, באמצעות המערכת הפרסומית של פייסבוק אנחנו יכולים להפנות את הפרסום שלנו בדיוק לקהל הזה. דוגמא נוספת. אם קהל היעד שלנו הוא גברים הסובלים מהתקרחות גנטית וזאת משום שיש לנו פתרון מהפכני עבורכם, המערכת המתקדמם של פייסבוק יכולה למקד עבורנו את הפרסום בהתאם לקהל יעד ספציפי זה.

מה קורה היום?

במהלך השנים, ככל שהאלגוריתם של פייסבוק המשיך להתפתח, ועם יותר מותגים, עסקים וחברות שמשתמשים בפייסבוק כפלטפורמת שיווק, טווח ההגעה האורגני הלך והצטמצם עוד יותר. לכן, זה נחמד ואפילו מצוין עבור העסק שלכם שיש לו דף עסקי בפייסבוק אליו אתם מעלים תמונות, סרטונים, פוסטים ושאר תוכן אורגני, אבל זה לא מספיק. זה לא מספיק עבור עסקים שרוצים לגדול, זה לא מספיק עבור עסקים שרוצים לצמוח ובטח לא עבור עסקים שרוצים שכמה שיותר אנשים ייחשפו אליהם. לשם כך, צריך להשקיע בפרסום ממומן בפייסבוק. אם יתמזל מזלכם, אתם עשויים לקבל נראות בקרב אחוז אחד מהעוקבים שלכם, אבל הסיכויים נמוכים, אלא אם כן תתחילו קמפיין פרסום ממומן בפייסבוק.

מותגים מתחרים בפוסטים אישיים, לכן צריך לשלם כדי להישאר במשחק

מותגים מתחרים בפוסטים אישיים של משתמשים, שמעלים סרטוני חתולים, תמונות תינוקות, תמונות של ארוחות ועדכונים אחרים.כיצד להתחיל עם פרסום ממומן בפייסבוק ולמי זה מתאים הנראות בעדכוני המשתמשים עליהם מותגים מתחרים אינה מה שהייתה פעם ואם אתם מעוניינים להשיג יותר מעורבות, אתם צריכים לשלם כדי להישאר במשחק.

שיטה אחת מהירה, קלה ובמחיר סביר להתבלט בפייסבוק היא להגביר את הפוסטים האורגניים שלכם באמצעות פרסום ממומן בפייסבוק. בואו נראה איך זה עובד.

מה זה פרסום ממומן בפייסבוק?

פרסום ממומן בפייסבוק הוא מודעה שמיוצרת באמצעות שימוש בפוסט בדף העסקי בפייסבוק. אם המטרה היא שהפוסט האורגני בדף העסקי בפייסבוק יקבל יותר נראות ויגיע לקהלים חדשים או גדולים יותר, ניתן להגביר או לקדם את הפוסט.

הפוסט שלכם ייראה על ידי יותר אנשים, ויסייע בהגברת מודעות ישירה יותר למותג ומעורבות משתמשים, כמו גם ישפיע בעקיפין על התנועה לאתר, אם יש קישור, וגם המרות.

איך מפעילים קמפיין פרסום ממומן בפייסבוק?

קיימות היום שתי שיטות לקמפיין פרסום ממומן בפייסבוק: ישירות דרך הפוסט האורגני, או דרך מנהל המודעות בפייסבוק.

הגדרה ישירות דרך הפוסט האורגני

כיצד להתחיל קמפיין ממומן בפייסבוקפייסבוק מקלה על עסקים קטנים ואנשים פרטיים לתת חסות פוסט. נכון שקיימות מספר שיטות להגברת פוסט, אבל השיטה המהירה והקלה ביותר היא ישירות בפוסט האורגני, בדף העסקי שלכם בפייסבוק. בכל אחד מהפוסטים שלכם, ניתן למצוא כפתור כחול שנקרא "חיזוק פוסט".

יש לבחור את הקהל או ליצור קהל חדש. אם המטרה היא שיותר עוקבים יראו את הפוסט, ניתן למקד פרסום ממומן בפייסבוק ל"אנשים שאוהבים את הדף שלך", או באמצעות כמה קהלים רחבים יותר על מנת לעמוד מול עוד אנשים חדשים ולהכניס אותם למשפך המכירות שלכם.

מיקוד מדויק

אחת מהשיטות הרבות שבהן אתם יכולים להתחיל להגיע לאנשים היא למקד לאנשים שמתגוררים במיקום שאתם יכולים למכור בו או להציע שירות ולטווח הגילאים שעשוי להתעניין במוצרים או בשירותים שלכם.

שיטה יעילה להגיע לאנשים חדשים באמצעות פרסום ממומן בפייסבוק היא יצירת רשימות לידים או אימיילים של לקוחות, ייבוא הרשימות לקהלים במנהל המודעות ויצירת מראה דומה. שיטה נוספת היא לקחת את המבקרים באתר שלכם או את הגולשים שנטשו את עגלת הקניות וליצור מהם קהלים דומים.

הגדרת מיקומים ותקציב

יש להגדיר מודעת פרסום ממומן בפייסבוק כך שהיא תוצג בכל מיקומי המודעות. ההמלצה היא להפעיל את הקהל על מנת לראות את התפקוד עם קהלים מסוימים והמיקומים בהם המודעה מתפקדת הכי טוב.

אם אתם מריצים את הפוסט הממומן שלכם מספיק זמן, מקסימום שבוע, עם תקציב סביר, תוכלו להיכנס מאוחר יותר למנהל המודעות של פייסבוק כדי להפעיל דוח מיקום מודעה. אם אתם רואים שלמיקום המודעה יש ביצועים נמוכים, תוכלו להיכנס לקמפיין פרסום ממומן בפייסבוק, לרמת ערכת המודעות, ולערוך את מיקומי המודעות כדי לבטל את הבחירה באחד מאלה עם ביצועים.

שיטה זו מסייעת לייעל או לשפר את הביצועים של הפוסט הממומן הספציפי שלכם

אתם יכולים גם לקחת את הלמידה של הפוסט הממומן הזה ולהחיל את הידע על קמפיינים אחרים או שונים של פרסום ממומן בפייסבוק, ולראות אם הוא מוצלח. גם עם שיטה זו תחסכו זמן וכסף בבדיקת נוסח המודעה והיצירתיות שלכם עם קהלים חדשים.

עלות פרסום ממומן בפייסבוק

חברה שמספקת שירותי פרסום ממומן בפייסבוק עשויה לגבות על השירות סכומים שנעים בין 15-23% מהתקציב הכולל של הפרסום, אםכיצד להגדיר עלות פרסום ממומן בפייסבוק הקמפיינים הם של תקציבים גדולים בסכומים של יותר מ-10,000 ₪.

שיטת תמחור אחרת היא קביעת מחיר קבוע, אם תקציב הפרסום עומד על כמה אלפי שקלים או אף בסכומים נמוכים יותר.

פרסום ממומן בפייסבוק איך עושים את זה?

למעשה, יש דרכים לבצע פרסום ממומן בפייסבוק. האחת היא למעשה ללמוד את המערכת בעצמכם. מדובר במערכת מאוד דינמית, שגם נוטה להשתנות כל הזמן בהתאם לצרכים של הקהל בפייסבוק ובהתאם לדרישות העסקים לא רק כאן בארץ, אלא גם ברחבי העולם. כמובן ששיטה זו היא טובה וגם תחסוך לכם הרבה מאוד כסף, אבל וזה אבל גדול, תצטרכו מה שנקרא “להיות על זה”. להשקיע בזה לא מעט זמן ומחשבה, במקביל גם לקדם את העסק שלכם בהיבטים אחרים וברשתות חברתיות אחרות. לכן אם אין לכם את הזמן, את הידע או את הזמן ללמוד את הידע הזה, כדאי שתפנו למומחים. זו כמובן השיטה השניה. פרסום ממומן בפייסבוק באמצעות איש שיווק שידע לבנות עבורכם את הקמפיין בצורה הכי מדויקת שיש.

מה התפקיד של מומחה לפרסום ממומן בפייסבוק?

התפקיד שלו הוא קודם כל להבין וללמוד את העסק. הוא צריך להבין מה מייחד אתכם ואיזה קמפיין יהפוך להכי רלוונטי בהתאם לנקודת המוצא הפרסומית שבה העסק שלכם נמצא. בנוסף, מומחה לפרסום ממומן בפייסבוק צריך לבצע את מחקר השוק ולהבין באופן הכי מדויק שיש מיהו קהל היעד שלכם. את מי השירות או המוצר שאתם רוצים למכור משרת ולפי זה בעצם להקים את הקמפיין הפרסומי הממומן. בשורה התחתונה, קמפיין כזה לאורך זמן יביא לכם יותר לקוחות, יותר עניין לדף, יותר חשיפה ויגדיל לכם את ההכנסות.

בניית אתרים לעורכי דין
בניית אתרים

בניית אתרים לעורכי דין

בעידן של היום, אם אתה לא נמצא באינטרנט אתה לא קיים. כל עורך דין צריך אתר שיגרום לו לבלוט מעל המתחרים שלו, ויעזור לו באיתור

חברת קידום אתרים בגוגל
בלוג

חברת קידום אתרים בגוגל

חברת קידום אתרים בגוגל ההיא חברה שתחום ההתמחות שלה הוא להוביל את האתר שלכם לראש מנוע החיפוש של גוגל. מדובר על מלאכה לא פשוטה בכלל

בניית אתרים לאמנים
בניית אתרים

בניית אתרים בדרום

כל עסק צריך אתר אשר יציג אותו כראוי, על מנת לגדול ולהתפתח ולזכות להכרה. עסק מצליח הוא עסק אשר יגיש את כלל שירותיו ללקוחותיו, וללקוחות

חברות קידום אתרים ברשתות חברתיות
בניית אתרים

בניית אתרים ואפליקציות

כל עסק צריך אתר אשר יציג אותו כראוי, וכן אפליקציה ייעודית, על מנת לגדול ולהתפתח ולזכות להכרה. עסק מצליח הוא עסק אשר מנגיש כלל שירותיו

חברת קידום אתרים בגוגל
בניית אתרים

בניית אתרים למסעדות

עסקים, בפרט עסקי מסעדות, צריכים אתר אשר יציג אותם כראוי, אשר ינגיש ויגיש את שירותיהם ללקוחות ולקוחות פוטנציאליים על מגש, תרתי משמע. האתר יתאר את

באילו פלטפורמות אפשר לבנות אתר אינטרנט לבד
בניית אתרים

קורס בניית אתרים באינטרנט

כל עסק צריך אתר אשר יציג אותו, ינגיש אותו ואת שירותיו, יתאר את פרטיו בצורה הטובה ביותר. מדובר בצורך הכרחי עבור כל עסק, ועל כן

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:

מבצע מיוחד לבאים דרך האתר

עיקרי הדברים: