ניהול קמפיין בגוגל – מהו קמפיין בגוגל, וכיצד ניהול קמפיין בגוגל יכול לקדם את העסק שלכם מבחינה שיווקית?

מנוע החיפוש של גוגל הוא מנוע החיפוש המוביל ביותר בעולם. אם תנסו לחשוב לרגע ולהבין כמה פעולות ביום אתם עושים באמצעות חיפושים במנוע החיפוש הזה, לא תאמינו בעצמכם. כל מידע, כל בעל מקצוע שאין לנו גישה אליו דרך הסמרטפון, כל מוצר או שירות עוברים כמעט תמיד דרך איך לא, גוגל. למעשה, האפשרויות הניתנות לביצוע בגוגל הן רבות עד בלתי נגמרות, ובמאמר הקרוב יפורט עבורכם על ניהול קמפיין בגוגל עבור העסק או החברה שלכם. בסופו של דבר, לגוגל יש את המערכת אשר נקראת גוגל אדס (GOOGLE ADS) אשר דרכה אתם יכולים לממן את המודעה או הפרסומת שאתם מעוניינים לשווק. דרך מימון של מודעות, נוכל בעצם לקבל מעין בוסט אשר יחשוף את הפרסומת, הכרזה, או המודעה שאנחנו מעוניינים לפרסם לכמות יותר רחבה וגדולה של אנשים ברחבי גוגל.

ניהול קמפיין בגוגל- למי זה מתאים?על ניהול קמפיין בגוגל עבור העסק או החברה שלכם. בסופו של דבר, לגוגל יש את המערכת אשר נקראת גוגל אדס (GOOGLE ADS) אשר דרכה אתם יכולים לממן את המודעה או הפרסומת

לפני שנסביר לכם בצורה עמוקה ומפורטת על ניהול קמפיין בגוגל, חשוב קודם כל להבין כי מדובר בשיטה מעולה שמתאימה כמעט לכל בעל עסק, חברה, ארגון, לכל יזם עם רעיון, סטארט אפ או בעלים של אתר. למעשה, גם אם אין לכם אתר או שאין לכם תקציב מספק וזמן כדי להשקיע בבניית אתר, תוכלו להקים קמפיין בגוגל באמצעות הקמת דף נחיתה שנחשב לתהליך קצר ומהיר בהרבה וגם זול יותר. לכן, אם אתם עדיין לא מפרסמים את העסק שלכם בשום צורה אחרת, כדאי לחשוב ברצינות על ניהול קמפיין בגוגל.

ניהול קמפיין בגוגל – על שיווק אינטרנטי ככלל, ולמה האינטרנט הפך להיות כל כך קריטי קידום עסקים בשנת 2022

כל הנושא של שיווק עסקים ופרסום של חברות היה קיים מאז תחילת ימי המסחר והקנייה. מאז ומתמיד המטרה גם הייתה זהה – כל עסק מעוניין להגדיל אתניהול קמפיין בגוגל, חשוב קודם כל להבין כי מדובר בשיטה מעולה שמתאימה כמעט לכל בעל עסק, חברה, ארגון, לכל יזם עם רעיון, סטארט אפ או בעלים של אתר. ההכרה של הציבור בעסק, במוצר, או בשירותים שהוא מספק, ועל כן מטרת השיווק היא להגדיל את ההכרה והידע באותו העסק. בעבר, טכניקות השיווק היו פיזיות ומגוונות – בין אם מדובר על חלוקת פלאיירים ועלונים במקומות הומי אדם, פרסום של כרזת ענק או שלט חוצות במקומות ציבוריים וכבישים ראשיים, פרסום מודעה שיווקית בעיתונים מוכרים וכתבי עת, ועוד, תמיד המטרה הייתה דומה – להגדיל את מאגר הלקוחות של העסק, דבר אשר מתבטא בסופו של יום בהגדלת מחזור ההכנסה של העסק.

עם הכניסה החזקה של רשת האינטרנט והמדיות החברתיות לחיים שלנו, גם עולם השיווק והפרסום הבין את הפוטנציאל הטמון ברשת זו. וכעת, מרבית הפרסום והשיווק של בעלי עסקים, ובמיוחד של עסקים קטנים ללא תקציבי שיווק גבוהים מידי עבר לאינטרנט. פרסום ברשתות החברתיות, פרסום ושיווק אורגניים בגוגל, ניהול קמפיין בגוגל, קידום סרטונים ביוטיוב, בניית אתר אינטרנט שיווקי, ועוד, הם רק חלק מהאופציות הרבות והמגוונות אשר קיימות כיום בעולם השיווק והפרסום הדיגיטליים, במאמר זה נתמקד כאמור בניהול קמפיין בגוגל, כלומר, ניהול קמפיין ממומן.

ניהול קמפיין בגוגל – על ההבדל בין קידום אורגני בגוגל לבין קידום ממומן בגוגל –

בסופו של דבר, כאשר מדברים על ניהול קמפיין בגוגל ניתן ברוב המקרים להתייחס לשני כיוונים מרכזיים – קידום אורגני בגוגל וקידום ממומן בגוגל. ההבדל המהותי ביניהם הינו כי הקידום האורגני מתייחס לצעדים החינמיים אשר כל בעל אתר אינטרנט יכול לבצע על מנת להגדיל את הסיכויים של אתר האינטרנט שלו לחשיפה על ידי גולשים באינטרנט, והקידום הממומן הינו צעד אשר ניתן לבצע בעזרת תשלום כסף לגוגל, על מנת להגדיל את החשיפה של אתר האינטרנט או המודעות השיווקיות שאתם מעוניינים לפרסם לקהל הגולשים בגוגל. כאשר מדברים על ניהול קמפיין בגוגל, לרוב מדברים של שיטת הקידום הממומן בגוגל, ולא לקידום האורגני, ובמאמר זה נרחיב כאמור על שיטת הקידום הממומנת בגוגל.

מהן היתרונות של ניהול קמפיין בגוגל?

  • אסטרטגיית פול (PULL) – עלינו לזכור כי גוגל הוא מנוע חיפוש, ולכם הגולשים במנוע חיפוש זה אשר רואים את המודעות שלכם ושל העסק שלכם הינםאם אתם עדיין לא מפרסמים את העסק שלכם בשום צורה אחרת, כדאי לחשוב ברצינות על ניהול קמפיין בגוגל. 'חמים' בצורה גבוהה יותר. הכוונה לכך הינה שהגולשים שנחשפו למודעה שלכם הם אנשים אשר פנו לנוע החיפוש כאשר יש להם צורך מסוים, כאשר הם סומכים ובטוחים על גוגל שהוא יציג להם את הפתרון עבור הצורך הזה שלהם. בצורה כזו ועל פי המנגנון של גוגל, במידה שהגולש במנוע החיפוש יחפש דבר מה אשר קשור לעסק שלנו, או לפחות לעסק שאנחנו מנסים לקדם, אזי שהאתר או המודעה שאנחנו מקדמים יכולה להופיע בצורה ישירה בארבע התוצאות הראשונות ביותר במנוע החיפוש. בסופו של דבר תחשבו גם על עצמכם – לאן פניתם ראשונים כשהכיור בבית נתקע והפסיד לעבוד? כמובן שלגוגל!
  • משלמים עבור היעד שלכם (PPC) – את הדבר הבא גם כן חשוב אוד שתיקחו בחשבון טרם התחלת ניהול קמפיין בגוגל. בסופו של דבר היתרון השיטה זו של ניהול קמפיין בגוגל הינה כי בעלי עסקים או חברות אשר מחזיקים בתקציב לשיווק העסק שלהם, ומעוניינים להוציא אותו על דבר מה אשר יקדם את העסק שלהם בצורה שיווקית כזו או אחרת יכולים וכדאי להם לפנות לקמפיינים הממומנים במנוע החיפוש של גוגל. לעומת הפייסבוק, ששם אתם משלמים על כמות החשיפה והצפיות שהמודעה או דף הפייסבוק שלכם זכה אליו, אזי שבגוגל נשלם עבור הקליקים, כלומר כניסות של אנשים לאתר האינטרנט שלנו או למודעה שפרסמנו. כך גם השם של שיטה זו PPC – PAY PER CLICK. המשמעות של עובדה זו, היא שגם אם נחשפתם לעשרות אלפי משתמשים, עדיין תשלמו רק על אותם המשתמשים אשר בחרו להיכנס לאתר האינטרנט שלכם או לצפות במודעה הפרסומית שהפצתם.

כיצד עובד התשלום לגוגל כאשר נבחר לבצע ניהול קמפיין בגוגל?

כאשר תחליטו לפרסם לראשונה בצורה ממומנת בגוגל, אתם הולכים להבין שעליכם לקבוע 2 תקציבים – תקציב ההוצאה היומי, והתקציב שאתם מעוניינים להוציאפרסום ברשתות החברתיות, פרסום ושיווק אורגניים בגוגל, ניהול קמפיין בגוגל, קידום סרטונים ביוטיוב, בניית אתר אינטרנט שיווקי, ועוד, הם רק חלק מהאופציות הרבות על כל קליל, כלומר על כל כניסה של משתמש לאתר שלכם. ובסופו של דבר, על פי התקציב שאתם עומדים להגדיר לעצמכם, כך לבסוף גוגל תוכל לדעת באיזה עוצמה ובאיזה עדיפות לעומת המתחרים שלכם לקדם אתכם. עליכם להבין – הקידום הממומן בגוגל שווה ערך בצורה מסוימת למכירה פומבית – כפי שבמכירה פומבית מספר אנשים יכולים להציע סכום כסף על מוצר מסוים, כך גם במהלך ניהול קמפיין בגוגל.

תחשבו על זה כך – לעסק שלכם או לשירות שאתם מספקים יש ככל הנראה תחרות רבה ובעלי עסקים חופפים ומקבילים רבים. זה נכון שיש תחומים שיש בהם יותר תחרות כמו עריכת דין, הדברה ומנועלן, ויש תחומים יותר מיוחדים שמבוססים על קהלי נישה. על כן, יכול להיות מצב פתאום שבו 4 מתקני מזגנים מבאר שבע יחליטו כולם לקדם את השירות שלהם ואת האתר העסקי שלהם באמצעות ניהול קמפיין מומן בגוגל. במצב כזה, גוגל תציג את בעלי העסקים על פי הסדר שהם שילמו לה, כלומר התוצאות הראשונות יהיו בעלי העסקים שהחליטו להשקיע את התקציב הגבוה ביותר על קידום האתר שלהם בגוגל, וכן הלאה.

עליכם גם לדעת שגוגל יודעת לשחק בצורה יפה עם התקציב שאתם הולכים לבחור. בסופו של דבר תחשבו על זה ככה – אם הגדרנו 100 שקל כתקציב יומי, וכבר בשעה 5 בערב הגענו לכמות הקליקים אשר שווה את הסכום הנ"ל, אזי שעל פי ההיגיון, גוגל צריכה כעת להפסיק עד תחילת היום הבא את קידום אתר האינטרנט שלנו. ההיגיון הנ"ל הינו נכון, אולם לגוגל יש רשת מנגנונים אשר נועדה לשחק עם התקציב היומי, ככה שאם גוגל תזהה כי מדובר ביום חזק יותר עם סיכוי גבוהה יותר לכניסות לאתר, אזי שהיא תגדיל את התקציב היומי שלכם בצורה אוטומטית, ותיקח מהתקציב הזה על חשבון ימים אחרים, ימים שהיא תזהה בתור ימים חלשים עם פוטנציאל נמוך של כניסות לאתר. אבל אל דאגה, גוגל תדאג שבסופו של דבר לא תהינה חריגה גדולה מידי של תקציב בסוף החודש, כך שגם עם משחקי התקציב שגוגל עושה, בסופו של דבר לא תחרגו בצורה יוצאת דופן מהתקציב שהגדרתם לבזבוז.

על החסרונות השונים של ניהול קמפיינים ממומנים בגוגל –

  • אמון על פי מחקרים שבוצעו, אנשים נוטים להביע פחות אמון בפרסומות אשר מקודמות על ידי גוגל, ובעצם הם נוטים לגלול ישר הלאה ואפילו לא לעייןכיצד עובד התשלום לגוגל כאשר נבחר לבצע ניהול קמפיין בגוגל? כאשר תחליטו לפרסם לראשונה בצורה ממומנת בגוגל, אתם הולכים להבין שעליכם לקבוע 2 תקציבים במודעות אשר מקודמת על ידי גוגל. נתון זה הופך את ניהול הקמפיינים בגוגל לסוגיה מורכבת, שכן בחירה בשיטת שיווק זו תגרום לכך שתפסידו קהל לקוחות פוטנציאלי מסוים. למעשה, למרות שמדובר באחת השיטות הכי יעילות לשיווק ופרסום עסקים ברשת האינטרנט, עדיין רוב הגולשים יעדיפו לבחור את תוצאות הקידום האורגניות, על פני תוצאות החיפוש הממומנות. מי בוחר בתוצאות החיפוש האלה? גולשים שפחות חשוב להם איכות השירות, רוצים למצוא שירות מהיר וזמין בלי לחכות.
  • התחרות היא לעתים גדולה מידי כפי שדיברנו על הדמיון למכירה פומבית, לעתים רבות מספר הקונים עבור אותו מוצר הוא כל כך גדול, דבר אשר מקטין את הסיכוי של כל רוכש. ובמילים אחרות, ריבוי העסקים וספקי השירות שמעוניינים לקדם את עצמם בצורה ממומנת בגוגל היא עצומה, והיא גדלה מיום ליום. העובדה הזו בנוסף לעובדה שגוגל נותנת עדיפות לבעלי העסקים שמוכנים להשקיע את הכסף הגדול ביותר, הופכת את עולם השיווק הממומן בגוגל לעולם מורכב מאוד לעתים קרובות, ולבטח כאשר העסק שלכם הינו בתחום אשר נתון לפופולאריות גדולה יותר של פרסום אינטרנטי. ככל שהתחרות גדולה יותר, ככה יהיה לכם דווקא קל יותר לקדם את העסק שלכם באמצעות קידום ממומן בגוגל ולא באמצעות קידום אורגני.
  • מתאים למי שרוצה תוצאות מהירות השיווק הממומן בגוגל מתאים לאותם עסקים אשר נמצאים במעין לחץ של הגדלת מכירות או הוספת לקוחות עכשווית. במידה שאתם עסק חדש אשר מעוניין לבנות אסטרטגיית שיווק והגדלת לקוחות איטית ומסודרת, יכול להיות ששיטה זו היא פחות רלוונטית עבורכם.

יש לכם זמן אנרגיה ותקציב? שלבו את שתי השיטותמהן היתרונות של ניהול קמפיין בגוגל? אסטרטגיית פול (PULL) – עלינו לזכור כי גוגל הוא מנוע חיפוש, ולכם הגולשים במנוע חיפוש זה אשר רואים את המודעות שלכם ושל העסק שלכם הינם 'חמים' בצורה גבוהה יותר

במידה ויש לכם את האפשרות גם מבחינה תקציבית וגם מבחינת ההשקעה שדורשת שילוב כזה, כדאי לבחור לקדם את העסק שלכם גם על בסיס השיטה הממומנת כלומר הקמת קמפיין בגוגל וגם על בסיס קידום אורגני.

כמה יעלה לי לקדם את העסק שלי באמצעות קמפיינים ממומנים בגוגל?

זה מאוד משתנה ותלוי בסוג המודעה, בסוג הקמפיין, בכמה תחרות יש בתחום שלכם ולכמה זמן אתם משאירים באוויר את המודעה וגם מה המיקום שלה. בגדול עסקים משקיעים כמה אלפי שקלים בחודש בקידום ממומן בגוגל.

בניית אתרים לעורכי דין
בניית אתרים

בניית אתרים לעורכי דין

בעידן של היום, אם אתה לא נמצא באינטרנט אתה לא קיים. כל עורך דין צריך אתר שיגרום לו לבלוט מעל המתחרים שלו, ויעזור לו באיתור

חברת קידום אתרים בגוגל
בלוג

חברת קידום אתרים בגוגל

חברת קידום אתרים בגוגל ההיא חברה שתחום ההתמחות שלה הוא להוביל את האתר שלכם לראש מנוע החיפוש של גוגל. מדובר על מלאכה לא פשוטה בכלל

בניית אתרים לאמנים
בניית אתרים

בניית אתרים בדרום

כל עסק צריך אתר אשר יציג אותו כראוי, על מנת לגדול ולהתפתח ולזכות להכרה. עסק מצליח הוא עסק אשר יגיש את כלל שירותיו ללקוחותיו, וללקוחות

חברות קידום אתרים ברשתות חברתיות
בניית אתרים

בניית אתרים ואפליקציות

כל עסק צריך אתר אשר יציג אותו כראוי, וכן אפליקציה ייעודית, על מנת לגדול ולהתפתח ולזכות להכרה. עסק מצליח הוא עסק אשר מנגיש כלל שירותיו

חברת קידום אתרים בגוגל
בניית אתרים

בניית אתרים למסעדות

עסקים, בפרט עסקי מסעדות, צריכים אתר אשר יציג אותם כראוי, אשר ינגיש ויגיש את שירותיהם ללקוחות ולקוחות פוטנציאליים על מגש, תרתי משמע. האתר יתאר את

באילו פלטפורמות אפשר לבנות אתר אינטרנט לבד
בניית אתרים

קורס בניית אתרים באינטרנט

כל עסק צריך אתר אשר יציג אותו, ינגיש אותו ואת שירותיו, יתאר את פרטיו בצורה הטובה ביותר. מדובר בצורך הכרחי עבור כל עסק, ועל כן

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:

מבצע מיוחד לבאים דרך האתר

עיקרי הדברים: