משפך שיווקי

מה בעמוד זה?

בתור התחלה בואו ננסה להבין מה זה משפך שיווקי, ולמה מדובר על משהו כל כך טוב עבורנו?

משפך שיווקיאם הגעתם לכתבה הזו, כנראה שנתקלתם פעם אחת או יותר בחיים שלכם בביטויים כמו משפך שיווק, משפך שיווק, ועוד. משפך שיווקי, הוא בעצם מושג בתחום השיווק המסורתי והקלאסי שכולנו מכירי, זאת כאשר מושג זה בא במטרה להסביר ולתאר את המסע והדרך שכל לקוח יעבור החל מהרגע שהוא נתקל בנו (כלומר בעסק שמבצע את השיווק) ועד לרגע שאותו הלקוח יחליט לרכוש מאיתנו, לשכור את השירותים של החברה שלנו, ועוד.

ועל כן, ישנם אנשים רבים אשר מתארים את המושג הזה בכלל בתור "מסע לקוח". ולא משנה באיזה שם או כינוי נתקלתם, משפך שיווקי הוא מושג אשר מתייחס לתהליך כלשהו. כחלק מהתהליך הזה, מספר הלקוחות הפוטנציאליים של העסק שלכם יורד, זאת ככל שאותם הלקוחות הפוטנציאליים עושים את דרכם אל עבר המשפך, זאת בשל העובדה שלא כל אדם שייחשף אל העסק שלכם או אל התוכן השיווקי של העסק שלכם יבחר גם בסופו של יום לרכוש מהחברה שלכם או לשכור את השירותים שאתם מציעים למכירה.

אילו סוגים של משפכים שיווקיים קיימים כיום?

כיום קיימים בעולם מספר שונה של גרסאות ושיטות של משפך שיווקי בצורה הקלאסית שלו. אך למרות זאת, קיימת שיטה שמהווה את הגרסה הכי נפוצה של משפך שיווקי קלאסי. שיטה זו נקראת AIDA, ומדובר בעצם של טכניקה אשר מכילה תחתיה את השלבים הבאים:

  • מודעות – שלב זה מתייחס לחלק שבו עלינו לייצר אצל הלקוחות הפוטנציאליים שלנו מודעות, כלומר הכרה של העסק שלנו או מה שאנחנו מחליטים לשווק. שלב זה נקרא לעתים קרובות גם שלב החשיפה.
  • עניין בשלב זה אנו לוקחים צעד קדימה את המודעות שיצרנו אצל הלקוחות הפוטנציאליים שלנו, וכעת המטרה שלנו על פי שיטה זו היא לגרום ללקוח הפוטנציאלי שנחשף אל העסק שלנו שלב קודם לכן לייצר עניין ותשוקה במה שאנחנו מנסים למכור.
  • חשק בשלב זה, המטרה שלנו היא כבר לגרום ללקוח הפוטנציאלי שלנו להעלות את רמת החשק שלו במוצר שאנחנו משווקים, זאת כאשר בשלב זה גם נרצה כאמור להשיג חיבור רגשי בין הלקוח לבין המוצר.
  • פעולה השלב הסופי של המשפך השיווקי הקלאסי. בשלב זה כצפוי במטרה העיקרית שלנו היא לקחת את הלקוח הפוטנציאלי אשר כבר הכיר את המוצר או החברה שלנו, וכבר הספיק להתחבר בצורה רגשית למוצר שלנו, וכעת המטרה העיקרית שלנו, והחשובה ביותר כאמור היא לגרום ללקוח הפוטנציאלי לקיים את הפעולה שרצינו שהוא יקיים מלכתחילה

לאחר כל השלבים האלה, קיים כאמור קדם של נוסף במשפך השיווקי אשר נקרא שימור. המטרה בשלב זה היא לא רק להגיע לקה ליעד חדש עבור העסק שלנו ולמצוא לקוחות עסקיים פוטנציאליים לעסק שלנו, אלא לאחר שלב זה כאמור עלינו לקחת את הלקוחות הקיימים, ולהצליח לשמור אותם בתור קהל לקוחות נאמן למותג הספציפי ולחברה הספציפית שלנו. כל זאת כמובן להבטיח את חזרתו של הלקוח לעסק שלנו, על מנת שיבצע עוד פעולות נוספות של רכישה מאיתנו בעתיד.

כאשר מדובר על משפך שיווקי של קידום עסק אינטרנט, אזי שישנם 2 תרחישים פוטנציאליים שונים, אשר שונים במהותם אך מהווים חשיבות גדולה כל אחד:

  • על פי התסריט הראשון בסיטואציה כזו, הגולש (כלומר הלקוח הפוטנציאלי שנמצא מאחורי המקלדת) נמצא בפני סיטואציה שבה הוא מחליט לבצע רכישה או לקנות וצר כלשהו על פי רגש אימפולסיבי (נגיד רכישה של חולצה שהוא ראה ואהב באותו רגע). ועל כן, על פי התסריט הזה עובר פרק זמן קצר מאוד בין כל השלבים השונים של אותו המשפך השיווקי.
  • על פי התסריט השני, עובר פרק זמן ממושך וארוך הרבה יותר החל מרגע יצירת המודעות אצל הלקוח, עד לרגע שהלקוח מחליט לתת את האמון בחברה שלנו. בסופו של דבר, בשיווק אינטרנטי אין אנשים מכירות שמפעילים לחץ על אותו הלקח הפוטנציאלי שלכם, אלא אותו הלקוח צריך לעשות את המחקר שלו ברחבי האינטרנט ולקבל את ההחלטה על סמך המידע שהוא השיג וצבר.

משפך שיווקי ביחס לקידום אורגני או ממומן באינטרנט האם ניתן לבצע משפך שיווקי יעיל תוך קידום אורגני?

שיטת המשפך השיווקי היא כאמור שיטה אשר מתאימה הרבה יותר ועובדת בצורה הרבה יותר מועילה יחד עם הקידום המומן ברשתות החברתיות ובמנועי החיפוש השונים לדוגמת גוגל. בסופו של דבר, כאשר אנחנו מבצעים קידום ממומן בגוגל, יש לנו את היכולת לשלוט ביד רמה בכל השלבים השונים של תהליך המשפך השיווקי, זאת כאשר אנחנו יכולים להכווין את הגולש על פי שלבי המסלול, נגיד בצורה הבאה הצגת פרסומת או מודעה ראשוניות העברה של הלקוח דרך המודעה לאתר אינטרנט ספציפי העברת מסרים שיווקיים חזקים ובסופו של דבר, רכישה של המוצר.

ומצד שני, כאשר מדובר על שיווקי אורגני באופן כללי, אך במיוחד כאשר מדובר על שיווק אורגני של אתרים בגוגל, הדרך שהלקוח הפוטנציאלי שלכם הולך לעבור החל משלב החשיפה שלו למוצר שלכם, עד לשלב שבו הוא יחליט (וזה אם הוא יחליט) לבצע את הרכישה באתר שלהם יכולה להיות דרך ארוכה ומפותלת, כאשר אין לכם שום השפעה כלשהי על המסלול שהלקוח שלכם יחליט לעבור בתוך אתר האינטרנט שלכם או כמעבר לאתרי אינטרנט אחרים.

מה ניתן לעשות על מנת לשפר את המשפך השיווקי של העסק או החברה שלכם?

ההצעה הראשונה ואולי הפשוטה ביותר שניתן להציע לכל אדם אשר מעוניין לשפר וליעל את המשפך השיווקי של העסק שלו, זה להבחין ולזהות במשפך השיווקי הכי פשוט והכי קצר שכבר קיים בידינו. זאת אומרת, תנסו להבין מהו המסלול הקצר ביותר אותו יעבור לקוח פוטנציאלי שהבחין באתר האינטרנט שלכם בגוגל, ועד לרגע שבו אותו הלקוח הפוטנציאלי יחליט לבצע את פעולת הרכישה באתר שלכם.

האם מומלץ לגשת לתהליך ייעול השפך השיווקי שלכם לבד או באמצעות חברת צד שלישית?

בסופו של דבר, הדבר הכי יפה כיום בעולם השיווק הדיגיטלי ובעולם הפרסום האינטרנטי, זה העובדה שמדובר על עולם נגיש, אשר ניתן לידי הבנה וניתן לידי ביצוע ממש על ידי כל אחד בצורה הכי עצמאית שניתן לדמיין. אם בעבר עסקים וחברות היו צריכים להחזיק בידם צוותי שיווק של ממש, אזי שכיום ניתן להחזיק מספר מינימלי של אנשים שיתפעלו ויקדמו את תחום השיווק בכל עסק. מעבר לכך, מדובר על תחום אשר ניתן ללמידה עצמאית, זאת באמצעות קורסים דיגיטליים רבים, כתבות אינפורמטיביות בנושאים ספציפיים (כמו המאמר הזה בדיוק) ובעצם ניתן באמת לחשוב על העולם הזה כעולם פשוט אשר ניתן לביצוע כמעט לבד לגמרי.

אומנם, מדובר במקרים רבות בגישה שגויה, במיוחד כאשר אנחנו מסתכלים על התחום של ייעול המשפך השיווקי של העסק שלכם. בסופו של דבר אנחנו מאמין בעובדה הבאה בעלי עסקים שממהרים להיכנס לעולם השיווק הדיגיטלי והפרסום באינטרנט בצורה עצמאית, עשויים כנראה לבצע מספר רב של טעויות ושגיות בדרך, טעויות שבסופו של דבר יכולות להוביל לבזבוז של כסף, לבזבוז של משאבים, ולאיבוד של לקוחות פוטנציאליים עבור העסק שלכם.

שיפור המשפך השיווקי של העסק שלכם באמצעות חברת צד שלישית

חברות קידום ושיווק דיגיטליים הן בדיוק מה שכל בעל עסק עצמאי או עסק קטן, אשר מעוניינים להיכנס חזק לתחום השיווק הדיגיטלי, לפרסום באינטרנט, או לשיפור המשפך השיווקי של העסק שלהם צריך. מדובר על חברות אשר מתמחות בתחום השיווק הדיגיטלי ובתחום המשפכים השיווקיים, זאת כאשר אותן החברות מעמידות צוות שלם של עובדים אשר מתמחה בנושא ויודע להתאים אסטרטגיית שיווק מותאמת אישית לכל בעל עסק ולכל לקוח בצורה אישית.

שיפור המשפך השיווקי ושיווק דיגיטלי נכון הוא המפתח להצלחה בשנת 2022

אם לא שמתם לב למה שתרחש מסביב, בשנת 2022 אין כמעט בעל עסק או אדם בעולם שלא הבינו את המשמעות הגדולה של הרשתות החברתיות, אתרי האינטרנט, מנועי החיפוש, ועוד. מדובר על תחום אשר מהווה באמת את העתיד מבחינה שיווקית, ובעצם ניתן להגיד שבאינטרנט כנראה שנמצאים כמות גדולה של לקוחות פוטנציאליים שלכם. במידה שאתם רוצים לקדם את העסק שלכם, אל תהססו, והחלו לשפר את המשפך השיווקי שלכם. אם העסק שלכם מובל על ידי אסטרטגיה שיווקית כלשהיא, ואתם רוצים לשפר אותה, אחת הדרכים לעשות זאת, היא בעצם לזהות את המשפך, כלומר את הדרך הקצר ביותר, להבין מה כבר יש לנו ביד. הכוונה היא שברגע שאנחנו מבינים איזו דרך הגולשים שלנו עושים מתוצאות החיפוש ועד הדרך שבו הם מבצעים את פעולת הרכישה, יהיה לנו הרבה יותר קל לשפר את האסטרטגיה הזו. בנוסף, אנחנו צריכים להבין האם הגולשים שלנו מגיעים אלינו לאתר בדרך ישירה או בדרכים ישירות, או שהם עוברים תהליכים עקיבים. מומלץ מאוד לשים לב האם הגולשים שלנו חוזרים לבקר באתר פעם אחרי פעם, או שמדובר בגולשים חדשים שעדיין לא ביצעו רכישה מעולם, ואז לנהוג לפי זה בהתאם

והנה עוד כמה טיפים שמאפשרים לשפר את המשפך השיווק בהיבט של קידום אורגני

  1. אם מתייחסים למה שנקרא ON PAGE, עלינו לשים לב איך אנחנו גורמים לגולשים להיכנס לאתר שלנו וגם להישאר בו. עלינו לשים דגש על התמקדות במילות מפתח רלוונטיות ואפקטיביות בהתייחסות לגולש. באופן כזה אנחנו בעצם מבטיחים שאחוזי הנטישה מהאתר שלנו יהיה נמוכים
  2. חשוב להשקיע בפרופיל קישורים אופטימלי גם בהיבט של קישורים פנימיים וגם בהיבט של קישורים חיצוניים ולפי זה בעצם לתרום לתהליך המשפך השיווקי ולייעל אותו

לסיכומם של דברים, משפך שיווקי או Marketing Funnel, הוא חלק בלתי נפרד מהשיווק הקלאסי שמטרתו להציג את האסטרטגיה או את הדרך שהלקוח שלנו עושה מהרגע שאנחנו נחשפים אליו ועד הרגע שהוא מחליט להיות מונע לפעולה, כלומר מבצע רכישה בפועל. זו גם הסיבה, שיש לא מעט אנשים שבוחרים לכנות את תהליך המשפך השיווקי מסעו של לקוח. בפועל, מדובר בתהליך חשוב שמטרתו להבין מהי כמות הלקוחות הפוטנציאלית שלנו ואיך אנחנו מקדמים אותה, איך אנחנו מייצרים מקסימום חשיפה עבור השירותים והמוצרים שאנחנו מציעים ללקוחות שלנו. אם לא ברור לכם מהו המשפך השיווקי שהלקוחות שלכם עוברים, מה קיים ומה צריך לשפר, זה הזמן להתייעץ עם מומחה בשיווק דיגיטלי ולעשות את כל הפעולות שיעזרו לכם למקד את הדברים

Picture of חברת ירדן גרופ
חברת ירדן גרופ

גאים להוביל את ענף האינטרנט בישראל עם 800+ אתרים בבעלותנו במגוון רחב של תחומים פורטלים מובילים עם מאות אלפי גולשים, בנוסף מקדמים מגוון רחב של אתרים באמצעות קידום אורגני, ממומן, וקניית קישורים.

להזמנת קישורים ותוכן אונליין
לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
מכירות באינטרנט אפשרויות במגוון דרכים וזירות דיגיטליות פרסומיות
פרסום בלינקדאין

לינקדאין היא פלטפורמה חשובה לעסקים. חיוני שלחברות תהיה נוכחות בפלטפורמה זו, אבל לא לכל חברה יש את הצורך הזה של פרסום ושיווק בלינקדאין (או: לינקדין).

פרסום עסקים בגוגל
קידום אתרים ושיווק באינטרנט

מה זה SEO?  האינטרנט הפך למקור המידע העיקרי עבור אנשים ברחבי העולם. בתוך כך, קידום אתרים ושיווק באינטרנט הוא נושא רחב מאוד שניתן לחלק אותו

קורס שיווק באינטרנט מחיר
קורס שיווק באינטרנט מחיר

לא מעט מפרסמים בשנים האחרונות בוחרים לרכז את מירב מאמצי השיווק שלהם באינטרנט. עד לפני מספר שנים מרבית המפרסמים התרכזו באפיקי פרסום פיזיים המגיעים לעיני

שיווק במנועי חיפוש
שיווק במנועי חיפוש

רוצים לקחת את השיווק שלכם שלב אחד קדימה? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל מה שאתם חייבים להכיר אודות שיווק במנועי חיפוש. בשנים האחרונות

בניית תכנית שיווק באינטרנט
בניית תכנית שיווק באינטרנט

מפרסמים רבים כיום בוחרים להעביר את מירב מאמצי השיווק שלהם לעולם הדיגיטל. עולם הדיגיטלי מבטיח לכלל המפרסמים בו ליהנות מיתרונות רבים על פני אפשרויות הפרסום

אסטרטגיית שיווק דיגיטלי
אסטרטגיית שיווק דיגיטלי

בעלי עסקים רבים כיום בוחרים להעביר את מירב מאמצי השיווק והפרסום של בית העסק לעולם הדיגיטל. עד לפני מספר שנים בודדות כל עולם השיווק והפרסום

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך