קופות החולים בישראל מסבסדות לא מעט סוגים שונים של טיפולים רפואיים, לרבות בתחום רפואת השיניים. כאשר קליניקה פרטית צריכה לידים למרפאות שיניים, היא עשויה להיתקל בתחרות בלתי מבוטלת בתחום זה. אם וכאשר מעוניינים להשיג לידים לרופאי שיניים, כדאי לעקוב אחר המדריך הבא.
יש מי שיגידו כי לידים למרפאות שיניים הם לקוחות פוטנציאליים, אבל מדובר ביותר מכך. מדובר באנשים הזקוקים לטיפול רפואי או טיפולי אסתטיקה רפואית, כאשר המוקד של הפנייה שלהם בדרך כלל יהיה במצוקה כזאת או אחרת המצריכה מענה. בתוך כך, קניית לידים חמים לרופאי שיניים היא דבר אחד, אבל להניע את הלידים לפעולה זו כבר מלאכה מסוג אחר. כדי לעשות זאת בצורה נכונה ולהניע את הליד לכדי הזמנת תור במרפאה, חשוב לעקוב אחר הפרמטרים הבאים:
- האם הליד יודע\ת איזה סוג שירות נדרש לו\ה?
- האם הליד פנה בנוגע לשירות רפואי ספציפי?
- באיזו מצוקה או פנייה מדובר?
- האם ישנה דחיפות?
- האם הליד הינו מטופל קיים במרפאה?
הבדלים בין לידים למרפאות שיניים לבין לידים לעסקים
לידים למרפאות שיניים שונים בדרך כלל מהלידים לעסקים אחרים, ולו בעקבות מהות הפנייה של המטופלים. בתוך כך, לידים למכירה לרופאי שיניים צריכים להיות ממוקדים לסוגי השירותים הרפואיים שאנשים מחפשים ברשת. למשל, אפשרי למקד את מאמצי השגת הלידים במטופלים המחפשים הלבנת שיניים או הליך יישור שיניים, סתימות חורים, כתר ועוד.
בהיבט הזה של הדברים, השגת הלידים הנכונים דורשת הבנה מיוחדת יותר של היעד הדמוגרפי והצרכים של הלידים. בנוסף, השגת לידים מהסוג הזה דורשת מחקר מעמיק יותר על תחום רפואת השיניים בישראל. אם חברת קידום מסוימת עוסקת בהשגת לידים לשרברבים או חשמלאים, זה לא בהכרח אומר שאותה חברה תוכל להשיג לידים למרפאות שיניים באותה הצלחה.
כיצד משיגים לידים לרופאי שיניים?
לידים יכולים להגיע ממגוון מקורות שונים, כאשר חלקם יהיו מקורות מקוונים וחלקם לא. כדי להשיג לידים אפשר להשתמש בחלק מהשיטות הבאות:
- קמפיינים בדוא"ל
- אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO)
- שיווק ממומן בגוגל
- פרסום כתבות יח"צ במגוון אתרים
- פרסום בתשלום ע"פ קליק (מה שנקרא גם PPC)
- פרסום ושיווק ברשתות החברתיות
חלק מהשיטות הנ"ל מומלצות יותר עבור מרפאות שיניים, בעוד ששיטות אחרות עשויות שלא להניב תוצאות מרשימות. כדי להתאים את שיטת איתור הלידים, חשוב לאפיין קודם את סוג המרפאה ולאחר מכן, לאפיין את סוגי קהלי היעד.
כמה עולים לידים למרפאות שיניים?
באופן כללי, העלות של לידים יכולה להשתנות מאוד בהתאם לענף ולשוק הגיאוגרפי. במרכז הארץ יש יותר מרפאות שיניים ויותר תחרותיות, מה שהופך את השגת הלידים ליקר יותר בחלק מהמקרים. באופן פרטני יותר, ליד לטיפולי שיניים יכול לעלות בין כ-45 ₪ – 105 ₪ בממוצע. אם מדובר על בעיות רפואיות, לידים לרופאי שיניים ובעיות דנטליות יכולים לעלות כ-65 ₪ – 150 ₪ פר ליד.
בנוסף, אם עובדים בצורה נכונה, אפשר לאתר לידים לאסתטיקה דנטלית וכן לצרכי שיקום הפה והלסת. לידים אלו עשויים לעלות בין כ-70 ₪ – 165 ₪ ומעלה, תלוי במיקוד ובטרגוט של הליד. לא פעם, נדרשת עבודת טרגוט ועבודת מיקוד מאוד מוקפדת, מה שהופך את האיתור של הלידים ליקר יותר.
טיפוח לידים – "עשה ואל תעשה"
בסופו של דבר, אחד המרכיבים החשובים ביותר ביצירת לידים הוא הנושא של טיפוח לידים. כפועל יוצא מטיפוח נכון של לידים למרפאות שיניים, ניתן להניע מטופלים פוטנציאליים לכדי פעולה. בתוך כך, חשוב מאוד שתהיה אסטרטגיה מחושבת הכוללת את תכנון השיטות האידיאליות להשגת לידים. כאשר לידים מושגים באמצעות פרסום ושיווק, יש משמעות אדירה לסוג השיווק המתבצע. זאת, בעוד כי חלק משיטות השיווק יכולות לגרום לנזק תדמיתי במרפאות שיניים.
מלבד בחירת שיטת השגת לידים, דבר נוסף שחשוב לעשות הוא, יצירת קשרים משמעותיים עם מטופלים פוטנציאליים. זאת, אפשרי לבצע באמצעות תקשורת מותאמת אישית. במילים אחרות, כאשר חוזרים ללידים טלפונית, חשוב להיות מוכנים מראש עם כלל המידע הרלוונטי למקרה של אותו\ה מטופל\ת. חשוב שהשירות יהיה כמה שיותר פרטני לצרכים של הלידים, וכך ניתן לסייע להם אישית ולהמיר אותם למטופלים בפועל.
לסיכום, איך משיגים את הלידים?
בימינו ניתן להשיג לידים לרופאי שיניים במגוון דרכים, כאשר לידים למרפאת שיניים בדרך כלל מושגים בעזרתן של חברות קידום אתרים, שיווק דיגיטלי, פרסום ברשתות החברתיות, חברות שיווק ממומן בגוגל ועוד. בין אם בוחרים להסתייע בחברה זו או האחרת, ההמלצה הכי חמה היא להסתייע בחברה בעלת ניסיון עם מרפאות שיניים.
בשורה התחתונה, אם אין את הניסיון הנדרש לכך, אפשר במקרים מסוימים לגרום לנזקים תדמיתיים חמורים במרפאות שונות. מעבר לכך שחברה מקצועית תוכל להשיג למרפאה לידים איכותיים, חברת הקידום תדע גם כיצד להשיג את הלידים תוך מתן הכבוד הראוי למרפאה, למטופלים ולתחומי הרפואה הדנטלית בארץ.