אם אתם מתכננים להקים בימינו אתר אינטרנט, אתם צריכים לדעת שיש לגוגל דרישות מאוד ברורות לגבי מה הוא אתר איכותי ומה לא. ראשית, ודאו שהאתר שלכם רספונסיבי. עיצוב רספונסיבי מבטיח שהאתר שלך ייראה נהדר בכל מכשיר או גודל מסך, משולחן עבודה ועד טלפון. המשמעות היא שהאתר ייראה טוב כשאתם משתמשים בו מהמחשב הנייד, הטאבלט או הסמארטפון שלכם. כך או כך, זה אחד מהצעדים הכי חשובים והכי טריוויאליים בימינו.
להבטיח שהאתר נראה מעולה בכל סוגי המסכים – רספונסיבי
אפשר לתת לא מעט טיפים על בניית אתר רספונסיבי שנראה מקצועי בכל סוגי המסכים. למשל, אחת הדרכים להפוך את האתר לרספונסיבי היא על ידי חלוקת התוכן לחלקים בעלי רוחב וגבהים שונים. עושים זאת כדי להבטיח שהוא ייראה נהדר כאשר הוא נצפה במסכים קטנים יותר. אפשרות נוספת היא שימוש בפריסות למסכים קטנים יותר ובפריסות למסכים גדולים יותר בנפרד.
כמו כן, בזמן בניית אתר, הדגש צריך להיות, בין היתר, על חוויית המשתמש. חשוב שלבעלי אתרים תהיה הבנה ברורה של הקהל שלהם ומה הם רוצים מהאתרים שלהם. על מנת לבחון זאת יותר, עדיף לערוך סקר, מחקר מתחרים, מחקר שוק ועוד.
תכנון קפדני של היבטי בניית אתר מקצועי
בזמן עיצוב אתר, ישנם רכיבים מסוימים שיכולים לעזור להפוך אותו לידידותי יותר למשתמש. עיצוב רספונסיבי שפועל בכל המכשירים הוא אחד החשובים שבהם. מערכת ניווט טובה ופריסה נכונה של תוכן גם יקלו על המשתמשים להבין את האתר שלכם ולנווט בו.
ישנם אלמנטים רבים ושונים שנכנסים לעיצוב של אתר אינטרנט, אשר יכולים בקלות להתפספס על ידי מעצבי אתרים שאולי אין להם ידע רב על עיצוב אתרים כפי שצריך להיות להם. תכנון קפדני של היבטים אלה יכול לעזור לכם לבנות אתר מצליח, שנראה טוב ומושך טראפיק.
מה חשוב לדעת על חברה לבניית אתרים?
חברה לבניית אתרים היא חברה שעוזרת לאנשים לעצב ולפתח את האתרים שלהם. היא גם מספקת תמיכה לתחזוקת האתר, כך שיוכל להמשיך לתפקד בצורה חלקה ללא תקלות. כמו כן, חלק מחברות הבנייה מספקות גם שירות של קידום אורגני, שיווק ממומן ברשתות החברתיות, קידום ממומן בגוגל ועוד.
ישנם שני סוגים עיקריים של חברות לבניית אתרים – אלו שבונות עבורך אתרים ואלה שמנהלות את האתר שלך. האחרונה יכולה להיות סוכנות או חברת פרסום וקידום, כאשר הסג הראשון יכול להיות גם אנשים שמעצבים עבורך אתרים, אבל זה בדרך כלל אומר שמישהו יוצר את האתר החדש שלך מאפס.
10 שאלות לשאול כשרוצים להקים אתר אינטרנט מקצועי
- איזו חברה לבניית אתרים כדאי לשקול לעסק שלכם?
- מה כדאי לקחת בחשבון בבחירת חברת עיצוב אתרים?
- מהם שירותי הליבה שמציעה חברת בניית אתרים?
- איך העסק מרוויח עבור בנייה ועיצוב אתר לאדריכלים?
- האם החברה מקפידה על חוק הנגשת אתרים לבעלי מוגבלויות?
- האם החבילה של בניית האתר כוללת גם כתיבת תוכן בסיסי או נרחב?
- האם חברת הבנייה והעיצוב מספקת גם שירות של קידום אתרים?
- האם במהלך בניית האתר החברה שמה דגש ענק על קידום אתרים טכני?
- כמה יעלה לי לבנות אתר אינטרנט מקצועי?
- כמה זמן ייקח הפרויקט של בניית האתר?
קחו בחשבון שאתר האינטרנט ניזון מתוכן איכותי
מכירים את האלגוריתמים של גוגל? מדובר ב-"עכבישים דיגיטליים רעבים" ששולחים את זרועותיהם בכל רחבי העולם כדי לסרוק אתרי אינטרנט. הם סורקים איכויות של אתרים, עבירות שאתרים עוברים עליהן, סוגי תכנים, עוד תכנים וסורקים עוד קצת תוכן.
בדומה לאלגוריתמים של גוגל שסורקים כל הזמן תוכן ואתרים, גם אתר אינטרנט מונע על ידי תוכן ולכן צריך לערוך אותו ולעדכן אותו באופן קבוע. חברות שבונות אתרים בדרך כלל עושות זאת עבור לקוחותיהן ולעיתים קרובות מספקות שירותים נוספים כמו SEO (אופטימיזציה למנועי חיפוש) ושיווק במדיה חברתית. ממש כמו סוכנויות קופירייטינג אחרות, חברות רבות לבניית אתרים מציעות גם ערכות נושא מותאמות אישית. הן יודעות לנהל את הפרויקט, כך שהוא יתגלגל בצורה חלקה.
בניית אתרים מקצועיים לעסק
אתרי אינטרנט עסקיים משמשים בדרך כלל כדי לבנות ולתחזק נוכחות מקוונת עבור חברה. חברות משתמשות בהן כדי להציג את המוצרים והשירותים שלהן, לתקשר עם לקוחות ולנהל את הכספים שלהן.
אתר עסקי הוא המרכז של כל הפעילויות הקשורות לעסק כמו שיווק, מכירות, שירות לקוחות או פרסום דיגיטלי. אתרי אינטרנט עסקיים משמשים גם כפלטפורמה לשיתוף ידע ומידע על חברות מסוימות עם לקוחות פוטנציאליים.
כל הסיבות הנ"ל הופכות את האתר לחיוני לכל חברה!
צריכים אתר לעסק? כנראה שהכוונה היא לאתר המספק את המידע הדרוש ללקוחות לדעת על החברה ושירותיה בפורמט קל לקריאה. עם זאת, בניית אתר יכולה להיות מאתגרת וגוזלת זמן. כדי לחסוך זמן יקר בהקמת ובניית אתרים, אנו ממליצים לשקול להשתמש באחת מתבניות האתרים העסקיות הרבות הזמינות היום באינטרנט.
למשל, דרך פלטפורמת WORDPRRESS אשר מספקת תבניות או שבלונות גראפיות. השבלונות האלו נקראות גם "THEMES" בוורדפרס. כל חברת בניית אתרים מקצועיים תוכל להשתמש בתבניות העיצוב האלו, וזה יחסוך המון זמן בתהליך הקמת האתר של החברה.
הנגשת האתר שצורה נכונה לקהלי היעד
המטרה העיקרית של אתר עסקי היא לעזור בשיווק המותג שלכם, המוצר או השירות שאתם מספקים לקהלי היעד שלכם. לאתר לעסק יש את היכולת לספק תוכן ייחודי וגם להנגיש ללקוחות את האפשרות של אינטראקציה אתכם.
אתר עסקי יכול לעזור לכם להצמיח את המותג שלכם על ידי אספקת תוכן ייחודי שמועיל לקהל שלכם. זה גם יכול להוביל את הלקוחות להתחבר ולאהוב את המוצרים או השירותים שלכם במדיה החברתית או לרכוש אותם באינטרנט. או במילים אחרות, לשפר את יחסי ההמרה של בית העסק.
סיבות נוספות להקמת אתר מקצועי
יש הרבה סיבות לבנות אתר לעסק. מלכתחילה, בניית אתרים מקצועיים מביאים איתם את גורם הנוחות. זה קל לשימוש מהטלפון הנייד או מהמחשב הנייד או השולחני. אתר עסקי גם עוזר להתחבר ללקוחות פוטנציאליים ולכוון אותם למוצרים ולשירותים שיש לעסק להציע .
אז מה ההבדל בין אתר עסקי לאתר אישי? אתר אינטרנט אישי משמש בדרך כלל אנשים למטרות משלהם, כגון עדכון בני משפחה באבני דרך חדשות בחיים, פרסום תמונות וכו'. לאתר עסקי יש מטרות שונות כיוון שהוא מיועד ללקוחות באופן ספציפי.
בין אם אתם מעוניינים לבנות אתר אינטרנט אישי או עסקי, זכרו כי בניית אתרים מקצועיים מצריכה לא מעט ניסיון וידע, כישורים ואמצעים טכנולוגיים. אם כך, הקפידו לקבל סיוע מחברה מומחית בתחום של בניית אתרים, או לפחות מבונה אתרים פרילנס שמציג מספיק ניסיון וידע.
כאשר בונים אתר הוא צריך למלא מספר מטרות שונות אשר בראשן המטרה המרכזית היא למשוך לקוחות לעסק. על מנת שהאתר ימלא את המטרות שלו, בניית האתר צריכה להתבצע באופן מקצועי. כיצד מתבצעת בניית אתרים מקצועיים? המאמר הבא הוא בשבילכם.
החשיבות של בניית אתרים מקצועיים
העידן של היום הוא עידן טכנולוגי. כמעט הכל קורה אונליין. אתם רוצים לעשות שיעור כושר? אתם יכולים להיכנס להדרכה אונליין. רוצים לקנות בגדים? יכולים להיכנס לאתר מסחרי מתאים. רוצים לקבוע תור לקופת חולים? נכנסים לאפליקציה או לאתר. רוצים לבדוק את מצב החשבון בנק שלכם? שוב נכנסים לאפליקציה או לאתר. כמעט הכל ניתן לבצע דרך הרשת. מהסיבה הזו, עסקים רבים הבינו את החשיבות של בניית אתרים ושל הימצאות ברשת.
כיום, בכל תחום יש אתרים עסקיים שנועדו למשוך לקוחות ולשווק את העסק. לכולם יש מתחברים ולכן אחת המטרות המרכזיות היא לגבור על המתחרים ולהפוך את האתר של העסק לבולט. בניית אתרים מקצועיים מסייעת בהרחבת מעגל הלקוחות, הגדלת המכירות ובסופו של דבר הגדלת הרווחים של העסק.
מה חשוב בבניית אתרים מקצועיים?
בניית אתרים מקצועיים מצריכה עבודה מדויקת והדרגתית עד לקבלת התוצאות הנדרשות. קיימים מספר אלמנטים חשובים מאוד בבניית אתרים מקצועיים-
- מטרה- בשלב הראשון יש להבין מה המטרה של בעל העסק. לאחר שהבנו את המטרה של בעל העסק יש להבין מה הדרכים הטובות ביותר למימוש המטרה. כאשר מגדירים מטרה ברורה ניתן לקבוע דרכים למימושה, ניתן להבין האם האתר ממלא את המטרה או שצריך לשנות אלמנטים מסוימים לשם כך.
- קהל יעד- קהל היעד הוא הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. חשוב מאוד להבין מי קהל היעד שלכם ולהתאים אליו את האתר. כך ניתן לבחור את קהל היעד של המוצר שלנו על ידי פרמטרים שונים כמו גיל, מין, תחביבים, אזור מגורים, שפה ועוד. לדוגמא, אם אתם עסק לתיקי נשים, תוכלו לבחור שקהל היעד שלכם יהיה נשים בגילאי 25 עד 60.
- מיתוג- בעולם העסקים אחד הדברים החשובים ביותר הוא מיתוג. המיתוג הוא התהליך בו אנו יוצרים תדמית, רושם ושיווק של העסק שלנו. לשם כך חשוב למתג את האתר בצורה נכונה כך שידבר לקהל היעד שלנו וימשוך לקוחות.
- חוויית גלישה טובה- אחד האלמנטים החשובים בבניית אתרים מקצועיים הוא חוויית הגלישה של האתר. על מנת שהלקוחות הפוטנציאליים ייכנסו לאתר וירצו להמשיך לגלוש בו ואף לחזור אליו שנית, חשוב לספק להם חוויית גלישה טובה. חוויית גלישה טובה באה לידי ביטוי באתרים נוחים, ברורים, שהגלישה בהם מהירה. חשוב מאוד שהאתר יותאם לטלפונים ניידים ולא רק למחשב ושיהיה נגיש ללקוח.
- חיבור רגשי- דבר נוסף ולא פחות חשוב בבניית אתרים מקצועיים הוא יצירת חיבור רגשי עם הלקוח על ידי האתר. אתרים רבים יוצרים חיבור רגשי עם הגולשים. על ידי כך הגולשים רוצים להמשיך לגלוש באתר ואף לחשוף גולשים נוספים אליו. על מנת ליצור חיבור רגשי עם האתר יש להוסיף סיפור על העסק או על בעל העסק.
עיצוב בבניית אתרים מקצועיים
כפי שציינו קודם המיתוג הוא דבר חשוב מאוד בבניית אתרים מקצועיים, לשם כך יש לחשוב על עיצוב האתר, על לוגו ועל בניית שפה עיצובית לאתר שלכם. לשם כך יהיה עליכם לבחור מה יהיו הצבעים באתר, באילו פונטים כדאי להשתמש, מה יהיה הלוגו של העסק שלכם ועוד. האלמנטים הללו ישפיעו על מיתוג האתר שלכם באופן משמעותי. על ידי כך תוכלו להתאים את האתר למוצר שאתם מוכרים ולקהל היעד שלכם.
מערכת קידום אתרים בבניית אתרים מקצועיים
אחת מאפשרויות הקידום באינטרנט היא על ידי SEO, כלומר, קידום אורגני. מדובר באחת הדרכים הנפוצות והיעילות ביותר שמאפשרות קידום גם בתקציבים נמוכים. קידום אורגני יעזור לכם לשווק את העסק שלכם ולהביא אותו לתוצאות החיפוש הגבוהות בגוגל. ככל שתהיו גבוהים יותר בתוצאות החיפוש של גוגל כך אתם תקבלו חשיפה גדולה יותר והשיווק יהיה יעיל יותר.
איך זה עובד?
קידום אורגני מתבצע על ידי ייצור תוכן שמתאים לחיפוש הגולשים. לדוגמא, אם אתם עסק של תיקון קווי ביוב, תוכלו לייצר תוכן שמתאים למוצרים ולשירותים שאתם מספקים. כך ניתן להוסיף מילות מפתח, להתאים אליהן את האתר ולאפשר קידום אורגני לאתר שלכם.
ממשק Google Analytics בבניית אתרים מקצועיים
ממשק Google Analytics הוא ממשק שמאפשר לכם לעקוב אחר הכניסות לאתר. מדובר בממשק חשוב שמאפשר לכם לדעת האם האתר שלכם ממלא אחר המטרה שלשמה הוקם והאם הוא מושך לקוחות. בזכות הממשק תוכלו לעקוב אחר פרטים כמו- האם גולשים נכנסים לאתר, כמה גולשים נכנסים לאתר, מתי הם נכנסים, מהיכן הגיעו הגולשים ופרטים נוספים שיעזרו לכם להבין את יעילות האתר ולהסיק מסקנות. על ידי כך תוכלו להבין האם יש כשלים באתר וכיצד יש לטפל בהם.
תוספות בבניית אתרים מקצועיים
מלבד לאלמנטים שציינו, ניתן להוסיף תוספות שישפרו את האתר שלכם ואת חוויית הגלישה בו ויהפכו אותו למקצועי-
צ'אט | ניתן להוסיף לאתר העסק צ'אט שמאפשר לגולשים לשאול שאלות ולהרגיש שהם מקבלים יחס אישי. הצ'אט יכול להיות וירטואלי עם הודעות מוכנות מראש או צ'אט לייב שניתן לנהל גם דרך הטלפון הנייד. |
קישור לרשתות החברתיות | הרשתות החברתיות הן אחד מאמצעי השיווק הטובים ביותר בעולם של היום. כמעט לכל אדם יש חשבון ברשת חברתית אחת יותר, ביניהן פייסבוק, אינסטגרם, טיק טוק, טוויטר ועוד. כאשר מבצעים קישור של האתר לרשתות החברתיות ניתן לקבל לייקים ושיתופים של התכנים באתר שלכם וכך לקבל חשיפה גם ברשתות החברתיות. חשיפה ברשתות החברתיות יכולה להגדיל את מעגל הלקוחות שלכם באופן משמעותי. כמו כן, ניתן להטמיע אפשרויות של רשתות חברתיות באתר שלכם כמו לייקים, תגובות או שיתופים ולהפוך את האתר לאטרקטיבי יותר עבור הגולשים. |